❌فوت طلبه مستعد در مسیر #امرار_معاش
کارکرد طلاب مستعد، جابجایی مسافر در اسنپ یا جابجایی مرزهای علم؟!
🔹 ماه گذشته، انتشار خبر تلخ فوت یک طلبه جوان، بر اثر سانحه رانندگی، مایه تأثر اطرافیان و برخی طلاب شد. این محصل علوم حوزوی، از طلاب مستعد و مشغول به تحصیل در یکی از مراکز تخصصی رشته فلسفه اسلامی بود. نکته حائز اهمیت در این سانحه دلخراش، علت این اتفاق بود که گفته میشود، ایشان به دلیل فعالیت با #اسنپ_موتوری، دچار سانحه و فوت شده است.
🔸 در نگاه اول، میتوان با #سادهانگاری و یک آه تأسف این موضوع را نادیده گرفت و آن را صرفا یک حادثه نامید اما در یک نگاه عمیق و کلان، شاید این حادثه و امثال آن (که در این روزها بیشتر تکرار میشوند) نوک کوه یخی است که خبر از بحرانی عمیق میدهد.
🔹 فردی که باید تمرکز بر فعالیتهای علمی داشته باشد و بناست در آینده نزدیک از نخبگان علمی حوزه شود، چرا مجبور به امرار معاش از طرقی شده که او را از مسیر علمی خارج و تمرکزش را برهم میزند؟! آیا سیستم آموزشی در حوزه هنوز به این بلوغ نرسیده که #بورس_علمی افرادی که تمرکز بر مسائل علمی دارند از ضروریات یک مرکز عالی علمی است؟
🔻به نظر میرسد ضروریست مرکز مدیریت و همه آنهایی که به عنوان پدران و میراثداران حوزه علمیه هستند، هرچه سریعتر با تجمیع طرحها و با اتخاذ تصمیمی واحد، فکری به حال وخیم این موضوع در حوزههای علمیه کنند. چراکه طلاب مستعد و نخبه به جای جابهجایی مسافر در #اسنپ، باید مرزهای #علم را جابهجا کنند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
#مشکلات_معیشتی
🔻بنده از طلاب ممتاز حوزه بودم که بخاطر گرانی و مشکلات معیشتی و اینکه شرمنده خانواده نباشم، ناچار بودم هر از گاهی نماز و روزه استیجاری بگیرم که متاسفانه بخاطر فشار جسمی و تغذیه ناکافی دچار ضعف ایمنی شدید شدم و مدام مریض میشم و درس خوندن برام دشوار و بعضا ناممکن شده. ای کاش مسئولین برای افزایش شهریه و حل مشکلات طلاب کاری کنن.
🔻شاید من هزارمین نفر باشم که باهاتون درد دل میکنم. به خدا هیچ دوره و زمونه ای طلبهها اینقد فقیر و حقیر نشده بودن. از یه طرف باید تحمل فحش و متلک های بعضی مردم نا آگاه رو داشته باشیم ، از یه طرف ذلت بین اطرافیان و فامیل و از یه طرف شرمندگی زن و بچه.
۲۰ سال از طلبگی ما میگذره هنوز یه زندگی که یه کارگر شریف توی ده سال براش ساخته رو نداریم. خیلیها جذب ارگانها، سازمانها و ادارات و ... شدن. ما گفتیم با امام زمان عهد بستیم طلبگی کنیم و درس بخونیم و مبلغ دین باشیم.
گناه ما چی بوده که الان باید توی این وضعیت سخت اینقدر سرافکنده و حیران باشیم؟ گناه زن و بچه ما چی بوده؟
یه کیلو میوه درست و حسابی نمیتونیم برای بچههامون بخریم. یه دست لباس خوب نمیتونیم براشون بخریم. گوشت و مرغ شده آرزوشون. کمر طلبههای متأهل زیر قیمت نجومی اجاره خونهها خم شده..
و مسئولین خواب...
لطفا صدای امثال ما طلبههایی که هنوز طلبه موندن رو به جایی برسونید..
🔻از زحمات شما متشكرم، بنده از اساتيد سطوح عالى در يكى از حوزههاى تحت پوشش مرکز مدیریت اصفهان هستم، با توجه به اينكه حقوق ثابتى براى اساتيد نيست و تدريس رو ساعتى محاسبه ميكنند دريافتى اساتید بسیار پایین میباشد، ضمن اینکه بر خلاف معلمین آموزش و پرورش، در ایام تابستان و تعطیلی حقوقی به اساتید حوزه پرداخت نمیشود. وضعیت معیشتی اساتید به گونهای شده که بسیاری از اساتید جوان و نخبه، تدریس را رها و در ارگانهای دولتی، نظامی و قضائى جذب میشوند و حوزهها از اساتید مستعد و جوان خالی شده که این امر موجب نگرانی از آینده طلاب و حوزههای علمیه میشود.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📌 آقای کاشانی، ممنون!
🔹 حضرت آیت الله العظمی خامنهای در سخنرانی دیروز خود (19 دیماه) با تاکید بر روی مساله #وحدت فرمودند: در میان جبههی دشمنی ما در دنیا، دشمنانی هستند که تخصّصشان ایجاد اختلاف است ... از جمله اختلاف مذهبی، اختلاف شیعه و سنّی؛ نباید بگذاریم که این چیزها در کشور رخ بدهد یا اوج پیدا بکند."
▫️ در ادامه هم به صورت سربسته فرمودند: "حالا این را که یک کسی یک حرف غلطی میزند، یک نفر هم احساس تکلیف میکند در مقابل او، نباید کش داد، نباید ادامه داد."
🔹 تقریبا مشخص بود فرمایشات معظمله خطاب به حجت الاسلام #کاشانی و برخی از افراد پرطرفدار همچون #رائفیپور بود که در ماجرای صحبتهای پرحاشیه امام جمعه اهل سنت آزادشهر، احساس تکلیف کرده و به میدان آمدند؛ اما در ادامه با اینکه مولوی گرگیج عذرخواهی کرده بود اما ماجرا را کش داده و در نهایت موجب برکناری وی شدند.
▫️رفتار پسندیده حجت الاسلام کاشانی در پذیرش موضوع فرمایش #رهبر_معظم_انقلاب، موجب دلگرمی و خرسندی قشر مذهبی و الگویی برای همه افرادیست که اگر نظری خلاف نظر ولی فقیه داشته باشند، با تذکر معظم له به فرمان ایشان «لبیک و سعدیک» میگویند.
🛎 این لبیک به فرمایش حضرت آقا، قطعنا نشانه دیگری از حسن و خلوص نیت این خطیب تواناست.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️سوال و گلایه طلاب دزفولی از «پروژه مسکن ممتازین» مرکز خدمات
🔸 در روزهای گذشته برخی از متقاضیان پروژه مسکن مرکز خدمات در دزفول، با حضور در پایگاه خبری صدای حوزه ضمن گلایه از خلف وعده دوساله از موعد تحویل واحدهای ثبتنامی، سوالات و ابهاماتی را مطرح کردند.
🔹 #پروژه_مسکن_دزفول بنا بود حداکثر تا سال ۹۸ تحویل متقاضیان شود، اما با تاخیر ۲ ساله و صرف هزینههای مازاد بر قرار اولیه، هنوز از تحویل آن خبری نیست.
🔹 ثبت نام این پروژه اواخر سال ۹۴ با پرداخت ۱۰ الی ۱۵ میلیونی طلاب آغاز شد و بنا بود و در مجموع با آورده ۴۰ تا ۴۵ میلیونی متقاضیان، به همراه وام ۴۰ میلیونی مسکن و از قرار هر واحد به قیمت متری ۹۰۰ هزار تومان تحویل طلاب گردد. البته پروژه تا سال ۱۳۹۷ با سرعت قابل قبولی پیش رفت و با همان آورده طلاب، عمده مراحل ساخت حتی سفیدکاری اولیه نیز انجام شد.
🔸 اما مراحل بعدی پروژه از سال ۹۷ تا به امسال با کندی ادامه داشته و هنوز هم به صورت کامل به اتمام نرسیده است.
🔹 شنیده شده برخی از طلابی که در این پروژه ثبت نام کردهاند، با توجه به افزایش فزاینده قیمت واحدها از متری ۹۰۰ هزارتومان به متری به ۴ میلیون تومان و به تبع آن وامهای مکرری که دریافت شده، رو به اشتغال در اموری از جمله اسنپ آوردهاند تا بلکه از عهده اقساط این پروژه و...برآیند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: با خشم، ادبى نمى مانَد لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ
غررالحكم حدیث 10529
☀️رهبر معظم انقلاب
ادای تکلیف در اندیشه امام
به همين خاطر، در كلمات امام بزرگوارمان - كه مرد حكيمى بود و صرفاً يك روحانى متخصص در امر فقه و اصول و حكمت و فلسفه نبود و شخصاً و روحاً يك انسان بزرگانديش و بلندانديشى بود - اداى تكليف خيلى مهم شمرده مىشد. ما آدمهاى بزرگ زياد ديدهايم و شرح حال بعضى از آنان را در كتابها خواندهايم و با انواع و اقسام شخصيتهاى روحانى و علماى دينى و اساتيد، زياد برخورد كردهايم؛ ولى امام(ره) يك انسان نمونه و فوقالعاده بود و از نوع ساير كسانى كه در همان كسوت و با آن هدفها بودند، نبود. انصافاً او انسان والايى بود.ايشان مكرر مىگفتند كه ما براى اداى تكليف حركت مىكنيم، حتّى براى پيروزى هم تلاش نمىكنيم. البته، پيروزى را دوست مىداريم، هيچ كس نيست كه از پيروزى بدش بيايد، هيچكس نيست كه براى پيروزى كار نكند؛ اما هدف نهايى چيزى است كه حتّى از پيروزى هم بالاتر مىباشد و آن جلب رضاى خدا و اداى تكليف است. اگر من پيروز شدم، اما از خدا دور گشتم، مغلوب شدهام. اگر من - خداى نكرده - به هدفم دست نيافتم، اما تكليفم را انجام دادم، اين پيروزى و پيشرفت است./بیانات در ديدار فرماندهان يگانهاى عمدهى عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز ۱۳۶۸/۱۲/۰۵
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻تجربۀ هاشمیرفسنجانی؛ یک مقایسۀ تاریخی
✍مهدی جمشیدی
[1]. دوگانۀ «بازاندیشیِ تاریخی/ سیاسیاندیشیِ جریانی»
سخن دربارۀ «آسیبشناسیِ گام اوّل انقلاب در لایۀ کارگزاران» است که از هر جهت، بحثی مهم و تعیینکننده است. پس نمیتوان آن را «جناحی/ حزبی/ سیاسیکارانه» دانست. باید با بازخوانیِ انتقادی و شفافِ گذشته، به آینده پا نهاد تا حافظۀ تاریخی شکل بگیرد و خطاها، تکرار نشوند.
[2]. دوگانۀ «دگرگونیِ فکری/ دوروییِ فکری»
احمدینژاد، در میانۀ راه دچار «تغییر/ استحاله/ ریزش» شد، حالآنکه هاشمیرفسنجانی از آغاز، چنین نگاهی به اسلام و انقلاب و نظام داشت و همواره، «تلقّیِ عملگرایانۀ/ عرفی/ سکولار» خویش را حفظ کرد. حتی تحلیلگران غربی نیز هاشمیرفسنجانی را یک «روحانیِ عملگرا» میدانستند و معتقد بودند وی «موقعیّتی/ اقتضایی/ غیرایدئولوژیک» است و خطّ قرمزِ ارزشی ندارد. با این همه، چون هاشمیرفسنجانی در پیِ ماندگاری در قدرت بود، «موضعگیریهای دوپهلو/ چندگانه/ گیجکننده» داشت تا مبادا «تجربۀ اخراجِ منتظری» دربارۀ او تکرار و از حلقۀ قدرت کنار گذاشته شود. در سال هفتادویک که خاتمی به عنوان وزیر ارشاد، قصد کنارهگیری داشت، هاشمیرفسنجانی به او توصیه کرده بود که در زبان، سخنان آیتالله خامنهای را تکرار کن، و در عمل، برنامۀ خودت را اجرا، اما خاتمی گفته بود که قادر به تحمل چنین دوگانگیای نیست. هاشمیرفسنجانی تا پایان عمر، راهبرد «حفظ ظاهر» را ادامه داد.
[3]. دوگانۀ «ریزش ساختاری/ ریزشِ محفلی»
انحرافِ فکری و عملیِ احمدینژاد، محدود به شخص خودش و مشایی و بقایی بود، اما انحرافِ فکری و عملیِ هاشمیرفسنجانی، در خانواده و اطرافیان و دولتش نیز ریشه داشت و او یک «طبقۀ جدیدِ نوکیسه و تکنوکرات» را در نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد. باید میان «فساد بسطیافته و گسترده» از یک سو، و «فساد محدود و اقلّی»، تفاوت نهاد.
[4]. دوگانۀ «لغزشِ بنیادی/ لغزشِ سطحی»
دولت احمدینژاد، نه «غربگرا/ توسعهگرا/ تجدّدزده» بود، نه گرفتار «اشرافیگری/ فساد/ ولنگاری»، اما دولت هاشمیرفسنجانی دچار هر دو آفت بود، بلکه باید گفت او «بنیانگذار» این دو آفت در نظام جمهوری اسلامی بود؛ چنانکه به معنای رقیق باید گفت برنامۀ «ترمیدور/ ارتجاع/ براندازیِ خاموش» توسط او رقم خورد. پس از رحلت امام خمینی، ابتدا برنامۀ «ترمیدورِ اقتصادی» توسط هاشمیرفسنجانی و در قالب «سیاست تعدیل اقتصادی» در پیش گرفته شد؛ آنگاه برنامۀ «ترمیدور فرهنگی» از سوی حلقۀ کیان و ذیل «نظریۀ قبض و بسط تئوریک شریعت» شکل گرفت؛ و سپس برنامۀ «ترمیدور سیاسی» از طرف خاتمی و با نام «دموکراتیزاسیون» دنبال شد. این سه جریانِ موازی و همافزا، سه ضلع مثلثی بودند که همچون یک سیاهچاله، انقلاب را در کام خود فرو میبُرد.
[5]. دوگانۀ «فشار بر ولیّفقیه/ همراهی با ولیّفقیه»
هاشمیرفسنجانی و خاتمی از آغاز، مخالف «نوع حکمرانیِ آیتالله خامنهای» بودند و میکوشیدند قدرت را در «سطوحِ عالی»، از آنِ خود کنند، اما احمدینژاد، ابتدا در چهارچوبِ «رویکردِ حکمرانیِ آیتالله خامنهای» حرکت کرد و به این عنوان، رأیِ جبهۀ انقلاب را به دست آورد. مسألۀ هاشمیرفسنجانی و خاتمی، «ریاست جمهوری» و «تحصیل قدرت سیاسی در حد دولت» نیست، بلکه میخواستند «منطقِ حکمرانی» را در نظام جمهوری اسلامی تغییر دهند و این یعنی یک «تفاوت بسیار ریشهای و عمیق» در میان است؛ چنانکه خود آیتالله خامنهای نیز تصریح کرد که «نظر احمدینژاد» نسبت به «نظر هاشمیرفسنجانی»، به «نظر من» نزدیکتر است. او ولایت فقیه را امری «زمینی» میدانست و به واسطۀ «رابطۀ شخصی/ عاطفی/ دوستانه»اش با آیتالله خامنهای، مدارا کرد و آشکارا، پرچم مخالفت به دست نگرفت؛ هر چند در فتنۀ سال هشتادوهشت، هم خودش به میان آمد و هم نیروهای نیابتیاش را برای فشار سیاسی و اجتماعی به آیتالله خامنهای به میدان آورد، اما در نهایت، ناکام ماند.
،،،،،،،،،،
پس از ریاستجمهوریِ حسن روحانی در سال نودودو، هاشمیرفسنجانی گفت اکنون میتوانم با خیال راحت بمیرم، اما او نمیدانست که بهواقع، هم خودش چندی بعد خواهد مُرد؛ و هم هشت سال بعد، حسن روحانی دچارِ مرگ سیاسی خواهد شد و به این ترتیب، تمام نقشهها و طرحهای چندین ساله، دود خواهد شد و به هوا خواهد رفت.
@sedgh_mahdijamshidi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آقای اژهای خودتان مخاطب این سخناناید!
🔻آقای اژه ای به خدا مخاطب این حرفها خودتان هستید!
🔻گناه دوستان این انقلاب چیست که باید مورد سؤال رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی باشند؟!
🔻دیروز ماجرای فیلم های زندان و این روزها رسانه ای شدن پابند به یک زندانی سیاسی در بیمارستان (بکتاش آبتین)!
در هردو مورد هم مسئول امور زندانها وعده برخورد با عوامل خاطی می دهد!!!
❓مگر چقدر عوامل خاطی دارید که این مواردش رسانه ای شده است؟!!
❗️برخوردی که بازدارنده نیست و باز تکرار میشود چه فایده ای دارد؟!
🔻درباره احکام زندانی سیاسی سخن بماند برای بعد!
❗️باز هم دستتان درد نکند که جای ما، خودتان می گویید! همین حرف خشک و خالی هم، گفتنش در چشم برخی، آدم را مجرم و ضد انقلاب می کند!!!
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حامیان دوآتشه هاشمی و استراتژی کسب وجهه از رجال مذهبی و سیاسی
▫️همزمان با سالگرد مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی حامیان دوآتشه او تکاپوی گستردهای را برای بزرگداشت این سیاستمدار کهنهکار به نمایش گذاشتند، اما علیرغم تمام برنامههای گسترده در فضای حقیقی و مجازی، موج اجتماعی خاصی در بزرگداشت آقای هاشمی ایجاد نشد که این واکنش معنادار و در حقیقت کماعتنایی مردم، برای آن مریدان بسیار گران میآید!
🔹یکی از حربههای تبلیغاتی حامیان هاشمی، استفاده از وجهه و جایگاه مردمی برخی سیاسی-مذهبی ها برای احیای وجهه اجتماعی آقای هاشمی بود. انتشار گسترده دیدگاههای #حاجقاسمسلیمانی و #آیتاللهجوادیآملی دقیقا در چنین چارچوبی باید تحلیل شود.
🔹فارغ از هر قضاوتی که در مورد ماهیت اظهارات این دو شخصیت موجه در مورد کارنامه آقای هاشمی داشته باشیم، استفاده ابزاری و تبلیغاتی حامیان هاشمی از آن، پیام خاصی را القا میکند که جای تحلیل و بررسی دارد.
🔹این اقدام نشانگر آن است که اولا وجهه اجتماعی آقای هاشمی که به دلیل مواضع و اقدامات ایشان (خصوصا بعد از فتنه۸۸) به شدت خدشهدار شده بود، سالها بعد از درگذشت او و علیرغم اینهمه کار تبلیغاتی و بزرگداشتهای سریالی، همچنان بازسازی نشده و در واقع تمسک به بیانات برخی رجال سیاسی و مذهبی موجه، آخرین حربه برای احیای نام و جایگاه و وجاهت سیاسی و مردمی هاشمی است.
🔹مریدان آقای هاشمی باید بدانند که مردم فهیم و هوشمند ایران اسلامی در عین قدرشناسی از خدمات امثال آقای هاشمی، حساب نقاط ضعف و انحرافات فکری و فاصله گرفتن از آرمانهای امام و انقلاب اسلامی را با دقت جدا میکنند و با هیچ حربهای نمیتوان این قبیل نواقص را جبران کرد.
🔻وانگهی! تمجید بزرگان از یک فرد نیز به معنای عصمت سیاسی و فکری او نیست و صرفا بیان برخی جنبههای مثبت و خدمات گذشته است که حتی در میان منتقدان سرسخت آقای هاشمی نیز، نسبت به اصل این خدمات انکار وجود ندارد.
🔹طرفداران دوآتشه آقای هاشمی به جای کارهای تبلیغاتی و نمایشی، باید در این حقیقت درنگ کنند که به راستی چرا آقای هاشمی به چنین سرنوشتی دچار شد و از چشم مردم ایران افتاد؟ چرا مردمی که با جان و دل در بزرگداشت یاد و نام سردار شهیدشان سر از پا نمیشناسند، نسبت به آقای هاشمی چنین واکنشی ندارند؟
▫️توجه به این امر موجب خواهد شد همگان راز اقبال و ادبار اجتماعی در جامعه انقلابی ایران را نیک دریابند که برای مردم ایران «میزان حالفعلیافراد است» و دقیقا به خاطر، آنان روزگاری که آقای هاشمی در خط امام حرکت میکرد و خادم مردم بود، به همان دلیل و به همان نسبت، در چشم مردم محبوبیت داشت و بزرگ جلوه میکرد، اما با گذر زمان و درافتادن در ابتلائات سیاسی و فاصله فکری با برخی آرمانهای امام و رهبری که در نمازجمعه معروف مقام معظم رهبری به برخی وجوه آن تصریح شد، مردم نیز از هاشمی رویگردان شدند و او اعتماد و اعتبار و وجهه اجتماعی خود را از دست داد.
🔹سرنوشت آقای هاشمی از ابعاد گوناگون، عبرت آموز و قابل تأمل است و مقدمه آن، بازخوانی غیرمتعصبانه و منصفانه کارنامه سیاسی اوست تا در ورای قهرمانسازیهای مریدان سیاسی او و پادوهای رسانهای جریان سیاسی منتسب به ایشان، بتوان راز و رمز تعالی و افول وجاهت سیاسی و اجتماعی مرحوم هاشمی رفسنجانی را بازخوانی کرد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️راهکار مرحوم هاشمی برای زنان بد حجاب: اردوگاه کار اجباری!
🔻ما الآن افرادی را میبینیم و هرقدر نصیحت میکنیم هنوز یک مقاومتهای منفی هست و خانمهایی متأسفانه پس از ۷سال از انقلاب هنوز به این راضیاند که مقداری از مویشان بیرون باشد؛ تابهحال با اینطور افراد خیلی با نصیحت برخورد کردهایم فکر میکنم که پس از ۷سال تحملمان هم تمام بشود، حزبالله چند بار طغیان کردند و دیدید که در خیابانها ریختند، به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم میشوند، مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند.
🔻شورایعالی قضایی پیش نویس لایحهای را تهیه کرده و ما قبلا به حزب الله وعده داده بودیم که عمل میکنیم، این لایحه در نظر گرفته است که اردوگاههایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانمها و آقایانی که دچار مرحلهای از فساد اخلاقی هستند؛ تعیین هم میکنند ۳ماه، ۲ ماه، ۵ماه، یک سال، ۲هفته آنجا بماند درس بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، اینها نوعا از قشر مرفه هستند و با پولهایی که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان، اینجوری بار آمده اند.
خطبه های نماز جمعه، ۱۲اردبیهشت ۶۵
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی حوزههای علمیه خواهران:
⭕️ هیچ یک از نهادهای آموزش عالی با سرانه حوزههای خواهران امکان ادامه حیات نخواهند داشت
◻️ حداقل سرانه آموزشی در دانشگاه دولتی ۱۴ میلیون تومان است، در حالی که آن دانشگاه دارای پراکندگی واحد در کشور نیز نمیباشد و طبیعتاً هزینه سربار پراکندگی نیز ندارد؛ اما این سرانه در بودجه حوزه بر اساس مثلاً پیشنهاد در لایحه بودجه نزدیک ۶ میلیون تومان میباشد که در صورت بررسی بر اساس تخصیص دریافتی کمتر از ۴ میلیون تومان میشود.
◻️ هم اکنون بودجه ناچیز نهاد حوزه منجر به محرومیتهای پایداری در بخشهای مختلف این مجموعه شده است، به گونهای که حقالزحمه پرداختی به کادر واحدهای علمی تربیتی از حداقل حقوق هم بسیار پایینتر است و قطعاً انگیرههای مادی، امکان نگهداشت سرمایه انسانی را در چنین شرایطی ناممکن میسازد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: كَفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى
از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد
المواعظ العدديّة صفحه60
☀️رهبر معظم انقلاب
ادای تکلیف در اندیشه امام
به همين خاطر، در كلمات امام بزرگوارمان - كه مرد حكيمى بود و صرفاً يك روحانى متخصص در امر فقه و اصول و حكمت و فلسفه نبود و شخصاً و روحاً يك انسان بزرگانديش و بلندانديشى بود - اداى تكليف خيلى مهم شمرده مىشد. ما آدمهاى بزرگ زياد ديدهايم و شرح حال بعضى از آنان را در كتابها خواندهايم و با انواع و اقسام شخصيتهاى روحانى و علماى دينى و اساتيد، زياد برخورد كردهايم؛ ولى امام(ره) يك انسان نمونه و فوقالعاده بود و از نوع ساير كسانى كه در همان كسوت و با آن هدفها بودند، نبود. انصافاً او انسان والايى بود.ايشان مكرر مىگفتند كه ما براى اداى تكليف حركت مىكنيم، حتّى براى پيروزى هم تلاش نمىكنيم. البته، پيروزى را دوست مىداريم، هيچ كس نيست كه از پيروزى بدش بيايد، هيچكس نيست كه براى پيروزى كار نكند؛ اما هدف نهايى چيزى است كه حتّى از پيروزى هم بالاتر مىباشد و آن جلب رضاى خدا و اداى تكليف است. اگر من پيروز شدم، اما از خدا دور گشتم، مغلوب شدهام. اگر من - خداى نكرده - به هدفم دست نيافتم، اما تكليفم را انجام دادم، اين پيروزى و پيشرفت است./بیانات در ديدار فرماندهان يگانهاى عمدهى عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز ۱۳۶۸/۱۲/۰۵
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️ناراحتی مهدی جمشیدی از برخورد دگم حوزویان با او
🔻«غیرت دینی» برای «اصول انقلابی»:
تغییر موضعِ آیتالله خامنهای دربارۀ «مذاکره با دشمن»؟!
مهدی جمشیدی
[1]. خدا را شکر میکنم که در گفتگو، «سعۀ صدر» دارم و با هیچ حاشیهای، باب «گفتگو» را مسدود نمیکنم و از «آزاداندیشی» و «مناظره» دفاع میکنم. هفتۀ پیش، با یکی از نیروهای ملیمذهبی که محکوم امنیتی و سیاسی بوده، مناظرۀ زنده داشتم، امّا بهواقع مشاهده کردم او از بسیاری از اهل پژوهشِ اینجایی، «گشودگی» و «وسعتنظرِ» بیشتری دارد. او به تمام پیشفرضهای من حمله کرد و من نیز به تمام پیشفرضهای او حمله کردم. گفتیم و مخاطب نیز شنید و آنچه را که درست میانگاشت، برگرفت و رفت. این را گفتم برای آنکه از مواجهۀ حوزویان با خویش در آن ماجرای طرّاحیشده سخن بگویم که همچنان طعنهها و ملامتهایشان ادامه دارد.
[2]. آن بزرگوار گفته بودند: اوّلاً «جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها قهر است» و ثانیاً «بسیاری از مشکلات اقتصادی با ارتباطات خارجی، برطرف خواهد شد». در مقابل باید گفت: جملۀ نخست ایشان، خلافواقع و تخریب چهرۀ نظام است؛ و جملۀ دوّم نیز، به معنی برونگرایی است. یکی «نظریۀ انزوای سیاسی» است و دیگری «نظریۀ وابستگی». گرۀ معیشت مردم، نه با «هضمشدن در هاضمۀ نئولیبرالیسمِ جهانی» گشوده میشود، نه با «تبدیلشدن به اقتصادِ پیرامونی و اقماری». هشت سال در این «بیراهه» روان بودیم و دستوپا زدیم که اینچنین گرفتار و سرگشته شدیم. اکنون دوباره به همان «نسخۀ مجعول و معیوب» بازگردیم و دست گدایی به سوی «کدخدای جهان» دراز کنیم؟! هشت سال «عزّتفروشی» و «حقارت» و «ذلّت» کافی نبود؟! چه شد جز آنکه «وعدههای کاغذی» خریدند و به مردم فروختند؟!
[3]. ده روز، تمامیّتِ حوزه برخاست و ادبیّاتِ غلیظِ مرا به تعارض با دین و روحانیّت و مرجعیّت پیوند داد و از یک «نقدِ تند»، «نفیِ بنیاد» را نتیجه گرفت و بیرحمانه و خصمانه، بر اعتبار و دیانتِ من تاخت. امّا در این میان، یک «منصفِ شجاع» در حوزه نیافتم که بگوید «مادّۀ سخن» آن بزرگ، خطا بود و «صورتِ سخن» این کوچک؛ و بر این قیاس، باید به گونهای دیگری موضع گرفت و از آن بزرگ گلایه کرد. این «تعصّبِ صنفی»، مرا بهشدّت به حوزه، بدبین ساخت. در این غوغاهای مستبدانه، نه انصاف دیدم و نه اخلاق. دافعۀ عجیبی داشتند. البتّه من از فضای غالب و مسلّط سخن میگویم و نه از همۀ افراد؛ چنانکه از بدنه، آن نشنیدم که از رأس دیدم.
[4]. عذرخواهی من از «الفاظ» بود و نه از «استدلال». بر سر سخنم هستم و بههیچرو، عقبنشینی نمیکنم. در محکمه هم همین را خواهم گفت. نه دنیایی دارم که برای حفظ آن، «حقایق انقلاب» را نگویم و نطلبم و «غیرت دینی» نورزم؛ نه صنفی دارم که به حمایت برخیزند و با تقسیمکارِ پیشینی، روزانه دهها بیانیه بدهند و خطابه بخوانند و حکم فسق و فساد بدهند. تعیّنِ حقیقت در متنِ تاریخی که در راه است، روشنگر و رسواکننده خواهد بود.
[5]. عملگرایی عبارت است از «آرمانها/ ارزشهای انقلابی» را در هنگامۀ تزاحم و تعارض، فدای «منافعِ مادّی/ محسوس» کردن، و یعنی سیّال/ ژلهای/ بیاصول بودن و خود را در نسبت با موقعیّتها تعریفکردن. آیتالله خامنهای میگوید «عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر»، جزو اصول انقلاب است، و «زورگویی» دشمن را نباید تحمّل کرد، اما اینکه با دشمن «مذاکره/ صحبت/ تعامل» کنیم، یک حرف دیگر است؛ درحالیکه کسانی این اصل را تضعیف میکنند و میگویند تسلیم شدن چه اشکالی دارد؟ پس اصل انقلابی از نظر ایشان، «تسلیمنشدن در برابر دشمن مستکبر» است، نه «مذاکرهنکردن با دشمن مستکبر». به بیان دیگر، ذات «مذاکره»، تسلیمشدن نیست بلکه ممکن است مذاکره نیز صورت مطلوب و مشروع داشته باشد. پس محل اختلاف، «مقاومت» است نه «مذاکره»، و مذاکره بهصورت ذاتی، نافیِ مقاومت نیست. اعتراض آیتالله خامنهای به کسانی نیست که دعوت به مذاکره میکنند، بلکه ایشان میگوید کسانی معتقد به عبور از اصلِ انقلابیِ «عدمتسلیم در برابر دشمن مستکبر» هستند. این توصیه، عملگرایی است.
[6]. انتقادهای نیروهای انقلابی به جریان مذاکره در دولت اعتدالگرا، به چند دلیل بود: اوّلاً، مذاکره از «موضع ضعف و عجز» بود، نه «موضعِ عزّتمندانه و مقتدرانه»؛ ثانیاً، مذاکره مبتنی بر «اعتماد» به دشمن و «تکیه بر وعدههای کاغذیِ» او بود؛ ثالثاً، مذاکره به معنی «راهحل اصلیِ گشایشِ معیشتی» مطرح شد و از «ظرفیّتهای داخلی»، غفلت گردید؛ رابعاً، مذاکره از «مسألۀ هستهای» فراتر رفت و به تعبیر حاجقاسم، «سه ضلعی» شد و «برجامِ منطقهای» و «برجامِ موشکی» نیز مطرح شد.
@sedgh_mahdijamshidi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️استناد وهابیت به بدعتهای فرقه منحرف صرخی
اخیرا کلیپی در انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از عده ای عراقی توسط شبکه های وهابی در حال پخش است و آنها با تکیه بر این کلیپ مدعی هستند که شیعیان عراق بیدار شده و متوجه شده اند که شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها افسانه است!
اما حقیقت ماجرا و دروغ وهابیت در اینجاست که این افراد شیعه نیستند، بلکه فرقه ای منحرف و ضاله از عناصر بعثی می باشند که رهبر آنان شخص خودفروخته ای به نام "محمود صرخی" می باشد و این فرقه هم به مانند گروهک "یمانی بصری" فرقه ای ضاله و برخاسته از دل یهود و آل سعود و عامل دست آنهاست تا بتوانند از این گونه فرقه ها علیه شیعه سوء استفاده کنند و تشیع را تخریب نمایند!
در واقع این فرقه ها و فتنه ها برادر ناتنی یا فرزند همان گروهک منحرف وهابیت هستند که سالهاست انحرافات و بدعتهایشان برای همه بیان گردیده و دستشان رو شده است!
یکی از بزرگترین اهداف تاسیس این "فرقه بعثی سعودی" دشمنی با ایران و ایرانیان است، به عنوان نمونه این جریان در تمامی حملات به کنسولگریهای ایران در عراق نقش مهمی داشته است، بیخود نیست که حتی در همین کلیپ هم ایرانیان را "مجوس" معرفی می کند!!
این کلیپ و حمایت وهابیت از این فرقه های تشکیل یافته از عناصر بعثی، بهترین مدرک در اثبات توطئه های گوناگون آنان علیه دوستداران اهلبیت علیهم السلام و سعی در ایجاد انشعاب در تشيع است!!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️تفاوتهای نگاه امام خمینی و هاشمی رفسنجانی به تحریم
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فایلی نایاب از تهمتهای هاشمی رفسنجانی به رهبری
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️دیدار چند روحانی با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی
البته این خبر که با عنوان دیدار وحید یامین پور ، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی دست به دست می شود، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است.
ماجرا از انتشار تصاویر جلسه ای با حضور تعدادی از اینفلوئنسرهای زن اینستاگرامی آغاز شده که دیروز در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شده بود.
طولی نکشید که این خبر واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. آن ها که وحید یامین پور را از طیفی می دانند که همواره مخالفت خود را با اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خارجی ابراز کرده، به انتقاد از او پرداخته اند و می گویند چنین جلسه ای اگر در دولت قبل برگزار شده بود معلوم نبود چه عواقبی در انتظار برگزارکنندگانش می بود.
وحید یامین پور اما حضور خود در این جلسه را تکذیب کرده است. او در پاسخ به توییت انتقادی یکی از کاربران نوشته در این دیدار حضور نداشته و این جلسه مربوط به نهادی غیر دولتی به نام مجمع خیرین ازدواج بوده که سال ها است به دلیل نداشتن جای مناسب جلسات خود را در این ساختمان برگزار می کند.
با این حال، این صحبت یامین پور هم بی جواب نمانده و از او درباره ی حضور مدیرکل دفترش در این جلسه سؤال شده است.
🔻از حاشیه های جالب این گفتگو اینکه بعضی از دعوت شدگان قبل از در سعادت آباد دنبال مقنعه بوده اند
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
♨️استناد وهابیت به بدعتهای فرقه منحرف صرخی اخیرا کلیپی در انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از
♨️اهانت سازمانیافته به ساحت حضرت فاطمه(س) در سایه سکوت حوزه هزارساله نجف
❌مدینه فاضله سکولارهای حوزوی همین بود؟!
با برافتادن رژیم سفاک صدام و برآمدن شبهدولتهای وابسته به آمریکا، فضای فرهنگی و مذهبی عراق با دگرگونیهای سریع و عجیب همراه شد.
نزجگیری نحلههای انحرافی یکی از عوارض منفی ولنگاری فرهنگی عراق پس از صدام بود.
مدتهاست سرویسهای جاسوسی کشورهای مختلف به سرمایهگذاری در عراق پرداختهاند و حالا مدتی است که نتایج آن برنامهریزیها و صرف هزینههای گزاف، نمود اجتماعی یافته است.
انحراف در آئینهای عزاداری از حیث شکل و محتوا، تنها یکی از بروندادهای ولنگاری فرهنگی/مذهبی در عراق است که قبل از این در ایام عزاداری محرم شیوع یافت و معالاسف مدتی است از تحریف تاریخ صدر اسلام گذشته و به مرز اهانت علنی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا علیها سلام رسیده است.
عجیب آنکه در تمام این سالها، متولیان حوزه علمیه نجف، برنامهای برای مدیریت فضای فتنهگون عراق نداشته و بلکه به تئوریزه کردن این بیتفاوتی و بیعملی پرداخته است!
عجیبتر آنکه برخی #سکولارهایحوزوی، همصدا با بعضی #سکولارهایعرفی، حوزه فعلی نجف را مدینه فاضله و الگوی تمام حوزههای علمیه شیعی _حتی قم_ برشماردهاند!
از نگاه سکولارها، مزیت نسبی حوزه نجف، سیاستپرهیزی و بلکه سیاستستیزی بوده و همین موجب شده این حوزه در امر تبلیغ دین توفیق حداکثری یابد!
اما ورای این تحلیلهای آبکی و انتزاعی، واقعیتهای عینی حکایت دیگری دارد!
واقعیت آن است که سکولار شدن حوزه نجف موجب شده بزرگ مرجع عراق یعنی آیتالله العظمی سیستانی نیز در میان این جماعت، غریب افتد و قدرش ناشناخته بماند.
واقعیت آن است که هر عنصر نامطلوبی امروز می تواند به نام دین علم مرجعیت و راهبری بلند کند و دکان دونبش برای فریب مردم باز کند!
واقعیت آن است که سیاستگریزی عارضی نجف، نه فقط حیثیت و هویت این حوزه مقدسه، که دیانت مردم عراق را نیز شدیدا به مخاطره انداخته و عراق را بیش از هر زمان دیگری به بستر نزجگیری #فتنههایمذهبی مبدل سازد.
پرسش آن است که سوداگران سکولاريسم حوزوی که در قم به ادنی بهانهای تا مرز شهرآشوبی پیش میروند، چگونه است از یک طرف حوزه نجف را در مقابل قم بعنوان مدینه فاضله معرفی میکنند و همزمان در مقابل انفعال و سکوت و انزوای این حوزه در مقابل #هتاکانشبهدینیبهساحتاهلبیت(ع)، زبان در کام درکشیدهاند؟!
برخلاف پروپاگاندای رسانهای سکولارها، سرشت حوزه هزارساله نجف همواره با سیاست و مبارزه و قیام گره خورده است و از آن جمله، اگر زمانی آن حوزه با همت شیخالطائفه و دیگر اعاظم به تولید تراث حدیثی و سایر میراث معنوی، از جمله احیای شعائر حسینی، موفق میشود یکی از عوامل مهم آن مسئله حکمرانی و به طور مشخص حکومت بویهیان شیعی ایرانی است.
در طول تاریخ آنچه نشانگر #حیات و عامل جهانیشدن آوازه و دامنه تاثیر حوزه مقدسه نجف بوده، همانا #غیرتدینی و مجاهدت سازمانیافته در امر تحقق دین است. از این رو به هر میزان که در اقامه امر دین توفیق داشته، در میان شیعیان و مسلمانان و بلکه جهانیان اعتبار و آبرو داشته و در تحولات اجتماعی، محل اعتنا قرار گرفته است.
سکولارهای حوزوی که نجف را منفعل و بیعمل میخواهند در بهترین حالت، مصداق دوست جاهل هستند که مسیره انزوای بیشتر و حذف این حوزه مقدسه را پیش گرفتهاند!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@roozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام:
كَفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى
از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد
المواعظ العدديّة صفحه60
☀️رهبر معظم انقلاب:
ایجاد نگرش جدید در فقه شیعه توسط امام خمینی
هفتمين كار بزرگ او، نگرشى جديد در فقه شيعه بود. فقاهت ما پايههاى بسيار مستحكمى داشته و دارد. فقاهت شيعه، يكى از محكمترين فقاهتها و متكى به قواعد و اصول و مبانى بسيار مستحكمى است. امام عزيزمان اين فقه مستحكم را در گسترهى وسيع و با نگرشى جهانى و حكومتى مورد توجه قرار داد و ابعادى از فقه را براى ما روشن كرد كه قبل از آن روشن نبود.
خطبههاى نمازجمعهى تهران ۱۳۶۸/۰۴/۲۳
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هیچ وقت وارد حزب و گروهی نشدم و همیشه قائل بودم طلبه باید فراجناحی باشد و تنها دغدغه او حفظ تشیع و ارکان اصلی نظام باشد و هیچوقت به خانواده خودم هم نگفته ام به چه کسی رای بدهید ولی امروز #رئیسی را مظلومترین رییس جمهور بعد انقلاب میدانم؛ قطعا نقدهایی به عملکرد چندماهه ایشان وارد است ولی هیچ رئیس جمهوری در ابتدای کار چنین مورد انتقاد خودی و غیرخودی واقع نشده بود. هر کاری میکند یک عده نقد میکنند. دولت ویرانه با خزانه خالی تحویل گرفته است و شب و روز در حال فعالیت هست ولی ظاهرا هیچ کس قصد همراهی ندارد و همه میخواهند او را نقد کنند. آخرین نقد هم قصه #علی_عسگری است؛ شاید افراد شایسته تری هم برای این مقام وجود دارد ولی حرف من این است کسی که تحصیلات برق، صنایع و مدیریت از بهترین دانشگاههای کشور را دارد چه تفاوتی با آقای #ربیعی مدیر عامل سابق دارد که تحصیلات او هم صنایع و مدیریت است. چرا کسی به انتصاب جعفر ربیعی انتقاد نکرد درحالیکه تحصیلات او مانند علی عسگری است. باید بگویم رئیسی مظلوم است اگرچه نقدهایی هم به او وارد است. گاهی این موج ها توسط #سلبریتی های رسانه ای که سهمی از دولت به آنها نرسیده است ایجاد میشود و افراد عادی هم بدون اطلاع وارد این موج رسانه ای میشوند. قصه #سهم_خواهی در این دولت جدی است. مراقب باشیم. یاعلی
@islam_kade
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨برخی دلسوزان نظام که فکر میکنند امروز دلسوزی نظام یعنی دفاع از علی عسگری، این مطلب را بعنوان رزومه علی عسگری نوشته و منتشر کردند
۱/ نمیتوانیم فرض کنیم که علی عسگری رئیس صداوسیما نبوده! چرا باید همچی فرضی داشته باشیم؟! مگه عقلمون را از دست دادیم؟ عملکرد فاجعه بار وی در صداوسیما و همراهی و همسویی با حسن روحانی در وضعیت فعلی کشور را چگونه فراموش کنیم؟ سیاست محافظهکاری صداوسیما و بدبین کردن دهها میلیون نفر به نظام اسلامی را چگونه در نظر نگیریم؟! بماند عملکرد غیرشفاف اقتصادی وی و آقازادهاش! بزودی مطلبی درباره تخلفات ذیل صداوسیما و نقش آقازاده اش محمدرضا علی عسگری منتشر خواهم کرد!
۲/ نوشته در جنگ یکی از بزرگترین پروژههای صنعتی، موشکی و دریایی! خب این پروژه چه بوده؟کجا بوده؟
😅چرا مردم را ... فرض میکنید؟!
۳/ سیستم اقتصادی گردشگری بعد از ۴۰ سال هنوز احیا نشده و هیچ دولتی دراین زمینه طرح و برنامهای تا حالا نداشته.
آنوقت علی عسگری کجا و در چه مقطعی آن را احیا کرده؟!😅
۴/ پایهگذاری پتروشیمی کرمانشاه و مسجدسلیمان توسط علی عسگری؟😳😳
وی چه مسئولیتی کلان، ارشد یا میانی در حوزه صنعت تاکنون داشته؟ صندوق بازنشستگی صداوسیما پتروشیمی ایجاد کرده؟😳کجا؟!! صندوق بازنشستگی مبلغی را در پتروشیمی ارغوان عسلویه که خیلی سال است ایجاد شده، سرمایه گذاری کرده! فقط همین!
برادران بزرگواری که از اینگونه متنها مینویسید برای انحراف افکار عمومی؛ والله مسئولید.
در آخرت مسئولید! انتصاب آقای علی عسگری کاملاً سیاسی و رانتی است.ما را خسته نکنید!
داودمدرسییان
@modaresian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨@khabarehowzeh
🔻امروزاجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی شروع شد
🔻حضرت آیت الله مکارم در اجلاسیه جامعه مدرسین:
❇️ معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود
🔻مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد
◻️مردم در مساجد تعلیمات را فرا می گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می دادند، بنابراین مساجد باید زنده نگاه داشته شود، معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این مساله باعث تقویت ارکان انقلاب می شود.
🔻حضرت آیتالله سبحانی تاکید کردند:
❇️ نباید محصل مادامالعمر در حوزه داشته باشیم
➖ از لحاظ تربیت خطیب فقیریم
◻️ باید به محتوای آیه شریفه نفر عمل کنیم، معنا ندارد که مادم العمر افرادی مشغول تحصیل باشند، باید افرادی که شایستگی دارند مقدمات هجرتشان فراهم شود این مسئله به تقویت پایههای ایمانی جامعه و انقلاب کمک میکند.
◻️ حوزه علمیه باید برای مسائل نوپدید و نوظهور گروهی را تشکیل دهد. البته از خارج نیز چشم امید و نیاز به سمت ماست و باید برای رفع نیازهای آنها نیز برنامهریزی داشته باشیم.
◻️ ما فقه اسلام داریم نه معاصر، باید تعبیر دقیق به کار ببریم و بگویم فقه مسائل معاصر، یک سلسله مسائل نو ایجاد میشود که به صورت فردی از سوی بزرگان پاسخ داده میشود که البته در جای خود قابل تقدیر است، باید اینها جمع شود و به صورت فکر جمعی پاسخ داده شود. البته از خارج نیز چشم امید و نیاز به سمت ماست و باید برای رفع نیازهای آنها نیز برنامهریزی داشته باشیم.
🔻 رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد:
❇️ حوزه بدون توجه به نغمههای حاشیه ساز در مسیر ایستاده است
◻️ اولین توصیه این اجلاسیه این است که روحانیتی که با همه سختیها، زندانها و تبعیدها در صحنه بوده، همچنان در صحنه است؛ ما به این باور رسیده ایم که دین از سیاست جدا نیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمیشود تنها در امور فردی برای احیای ارزشها تلاش کنیم.
🔻 عضو شورای عالی حوزههای علمیه:
❇️ حوزه فراتر از جناحها و گروهها است
◻️ اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر و امیرالمؤمنین(ع) را تکذیب کرده است
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به نشستی که اخیراً در تهران برگزار شده و برخی از سخنرانان آن خط جدایی حوزه از سیاست را دنبال کرده اند، گفت: اینها رویشان نمیشود که بگویند جدایی دین از سیاست، میگویند جدایی حوزه از سیاست، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین(ع) را تکذیب کرده است.
🔻رئیس جمهور در ارتباط زنده با اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد:
❇️ دولت به کمک علما و حوزههای علمیه نیاز مبرم دارد/ سیر نزولی تورم آغاز شده است
◻️ تورمی که تجربه میکنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده، اما بحمدالله سیر نزولی تورم آغاز شده است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh