eitaa logo
بیداری طلاب
61.8هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
بیداری طلاب
♨️تغییرات مصوب شورای عالی برای فقه و اصول سطوح عالی حوزه‌های علمیه 👤 آیت‌الله شب‌زنده‌دار 🔸 وقت
♨️تأملی بر گامی مثبت در مسیر تحول... ✅ خبری که از تغییر دربارۀ برخی کتب درسی شنیدیم، قدم مبارکی است و هرگونه تغییراتی که به نفع جامعۀ علمی حوزه و طلاب تمام شود در هر اندازه‌ای که باشد، نیکو است. به‌ویژه اینکه آیت الله شب‌زنده‌دار نیز هم دغدغۀ تحول را داشته‌‌اند و این مطلب را در برخی سخنرانی‌هایشان گفته‌اند و هم پیگیر بوده و اقداماتی را نیز انجام دادند. این موضوع قابل تکریم و مایۀ امیدواری است. با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارد که گفتن و شنیدنش خالی از لطف نیست: 1⃣ وقتی به این نتیجه می‌رسند که بخش‌هایی از مکاسب حذف شود؛ یعنی اقرار به زائد بودن آن دارند(به این معنا که نیازی نیست طلبه روی آن وقت بگذارد) و اقرار به اینکه، این مباحث زائد، سال‌ها عمر طلاب را بیهوده بلعیدند. زمانی که استاد اکبرنژاد از وجود زوائد در اصول فقه می‌گفت، گفتند: «مطالبی را که مطرح می‌کنید توهین به علمای شیعه است، مراقب باشید به خاطر آن جوان مرگ نشوید!». جای سؤال است که امروز با چه ملاک و معیاری ایشان و لجنه‌شان به این نتیجه رسیدند که در مکاسب زوائدی است که باید حذف شود؟ 2⃣ ایشان در مصاحبه‌ای، در جواب مجری که می‌پرسد: «برخی اعتقاد دارند که مباحث الفاظ اصول ناکارآمد است و باید روش‌های دیگری جایگزین شود»، می‌گویند: «شما بهترش را بیاورید من ضامن آن هستم». با کدام میزان و معیاری، کتابی جایگزین کتاب دیگر می‌شود؟ آیا تنها لجنۀ ایشان است که می‌تواند به این برسد که کتابی باید عوض و یا بحثی حذف شود؟ البته اینکه در نهایت باید جایی و عده‌ای باشند که هر متن و کتابی که ادعای جایگزینی دارد را بررسی کنند، کاملا معقول و منطقی است؛ اما مسئله این است که باید فضایی آزاد باشد تا هرکسی بتواند تولیدات خود را آزادانه ارائه دهد و آن گروه ناظر نیز بی‌طرفانه به قضاوت بنشینند. 3⃣ در همان مصاحبه، مجری سؤال می‌کند: «چرا هنوز بعد از سی چهل سال، مرکز مدیریت کتاب حلقات شهید صدر را قبول نکرده است!؟» و ایشان در جواب می‌گویند: «خب باید برایشان ثابت شود که این بهتر است!». حال بعد از یک سال، چگونه بر بزرگان ثابت شد که حلقات می‌تواند جایگزین باشد؟ چطور در این سی چهل سال محرز نشده بود اما دفعتا محرز که هیچ بلکه گفته شد: «مباحثی که شهید صدر در حلقه ثالثه عنوان می‌کند با آنچه پیشرفت علم اصول اقتضا می‌کند، هماهنگ‌تر است و شخص را زودتر وارد فضای علم اصول می‌کند...». 🔻این یعنی نظام آموزشی حوزه هنوز چارچوب استانداردی نداشته و تغییرات نیز بر اساس معیارهای منطقی پیش نمی‌رود. مثلا در این تغییرات مذکور، گفته شده است علت حذف مباحث «قطع» و «تعادل و تراجیح» از رسائل، این است که اینها حاصل تفکرات اولیه مرحوم شیخ است و از انسجام لازم برخوردار نیست. مگر همین اشکال به سایر بخش‌های کتاب وارد نیست؟ کتابی که استانداردهای آموزشی را داشته باشد همۀ مباحث آن واجد شرایط خواهد بود و اینکه برخی بخش‌های کتاب چنین نباشد یعنی کلیت چارچوب آن از حیث آموزشی بودن زیر سؤال می‌رود. یا اگر حلقه سوم می‌تواند بدیلی بر کفایه باشد، پس حلقه اول و دوم نیز می‌تواند جایگزین کتاب‌های اصولی دیگر باشد. لذا چرا از همان اول حلقات خوانده نشود که هم سنوات تحصیلی که مورد تذکر رهبری هم بود، کوتاه شود و هم طلبه کتابی را بخواند که از انسجام برخوردار است. 👈 سؤالاتی از این قبیل نشان می‌دهد که تغییرات را از وسط کار و با تعمد بر حفظ ساختارهای موجود شروع کرده‌اند و منطقی این بود که از اول شروع می‌شد؛ یعنی از همان ابتدا سؤال می‌شد که یک کتاب آموزشی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و نسبت متون موجود با این مهم چگونه است؟ شرایط یک متن آموزشی را دارند یا خیر؟ 🔰به هر حال، همین که ضرورت تغییراتی در نظام آموزشی پذیرفته شده و اقداماتی هم انجام می‌شود جای تشکر داشته و امید می‌رود در آینده راه برای تحول حوزه به معنای حقیقی باز شود. 🖋ناصر نجفی 🆔کانال تحول حوزه ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️این آگهی پذیرش مدرسه فوتبال، یا پذیرش کلاس تابستانی نیست! آگهی پذیرش یکی از است! 🔹 مهمترین نیازهای یک طلبه و مزیت‌های آن مدرسه برای رفع آن نیازها، در تبلیغات ذکر می‌شود، حال مشخص نیست یا مدیران محترم نیازهای طلاب را در همین سطح می‌دانند، یا خود طلاب جدیدالورود درخواستشان در همین سطح است! قضاوت با شما! 💬 محمد @HozeTwit ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دانشگاهی که متفاوتی برای دانشجویان پیدا کرده است! ✅تفاهم اجتماعی بر حدود حجاب الزامی 🔻دانشگاه پزشکی شیراز در یک فرآیند، قانون پوشش خود را در ۹سال نهادینه کرد. 🔻رویکرد صرفا انضباطی(گشت ارشادی) دهه قبل از ۱۵٪ پرونده انضباطی به ۱٪ کاهش یافت. ✅مراحل کار: 🔻یک پیش نویس با ۴۰ساعت کار تخصصی ۱۰۰جلسه همفکری و بین معاونت های دانشگاه و نمایندگان تشکل های دانشجویی از همه طیف ها و امضاء نهایی. 🔻تعیین ضوابط مصداقی و شفاف پوشش برای جلوگیری از برخورد سلیقگی. 🔻توجیه و اقناع اولیه دانشجویان نسبت به ضوابط شفاف و مصداقی در بدو ورود بوسیله اساتید مشاور. 🔻جداکردن خطای غیر تعمدی از اصرار و تعمد. 🔻پایش دانشجویان ناقض ضوابط و تعیین کسانی که توضیحات اقناعی بیشتر لازم دارند با جلسات مشاوره اولیه.(اغلب در همین مرحله تمام میشود) 🔻ناقضین مصرّ از سوی معاونت آموزش به مشاوره های تخصصی ارجاع میشوند. 🔻مرحله آخر: شورای انضباطی(که از۱۵٪ به ۱٪کاهش مواجه بود) 🔻درخواست ۲۰دانشگاه دیگر برای انتقال این تجربه. 🔹گزارش مربوط را می‌توانید در اینجا بخوانید: https://www.farsnews.ir/news/13990418000756 🔹سجاد لطفی، پژوهشگر حوزه حجاب معتقد است در سطح کشور نیز همین راهبرد می‌تواند مسئله حجاب را تا حد زیادی حل کند (بیشتر بخوانید) @gamedovomenghelab ☄ با گام دومی ها بیندیش☝️ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام: اِستَجلِبْ عِزَّ اليأسِ بِبُعدِ الهِمَّةِ عزّتِ طمع نداشتن را با بلندى همّت به دست آر ميزان الحكمه جلد ۱۳ صفحه ۴۶ ☀️بیانات مقام معظم رهبری برای اینکه تفکر انبیاء در جامعه پیاده شود، یک حرکت بلندمدت و طولانی لازم بود. این انقلاب با این هدف به وجود آمد. جامعه‌ی اسلامی، کشور اسلامی، نه فقط دولت اسلامی، نه فقط تشکیل یک نظام اسلامی، بلکه تشکیل یک واقعیت و یک مجموعه مردمی که بر اساس تعالیم اسلام - که لبّ لباب تعالیم انبیاء است - زندگی میکنند و آثارش را احساس میکنند. این هدف ماست. خوب، ما به این هدف هنوز نرسیدیم، توقع هم نبود که در ظرف سی سال برسیم. این هدف، هدف خیلی طولانی مدتی است. باید تلاش کرد، باید کار کرد تا به این هدف رسید؛ شما مسئولیتتان این است. مأموریت این نسل این است؛ کشور و ملتتان را به آن جایگاهی که معنایش این باشد که یک جامعه‌ی اسلامی به معنای واقعی تشکیل شده، برسانید. این را الگو کنید. این میشود بزرگترین وسیله برای گسترش این فکر و گسترش این تجربه در عالم. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دعوت حجت الاسلام شهاب مرادی از مردم برای حضور در راهپیمایی عید غدیر از چهارراه ولیعصر (عج) تا چهارراه پارک وی تهران ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
💢 وجوه استراتژیک رزمایش ایران، روسیه و چین در ونزوئلا 1⃣ وجه‌ اول، شکست ناتوی نظامی و لزوم عقب‌نشینی آمریکا در موضع تهاجمی است؛ در واقع وقتی قدرت‌های نوظهور در حیات خلوت قدرت هژمون حضور پیدا می‌کنند، این مسئله برای قدرت هژمون پیش می‌آید که موضع تهاجمی‌اش که همان ناتو بوده، حداقل در عرصه نظامی، شکست خورده است. 2⃣ امریکا اقتصاد «ترانس اوشینیک» دارد، یعنی حیثیت اقیانوس اطلس و آرام برای این هژمونی، ماهوی است و هر کس وارد آن شود، به اقتصادش که مبنای جامعه سرمایه‌داری‌اش است، ضربه زده؛ به‌همین‌ خاطر بود که پس از حمله ژاپنی‌ها به بندر غربی امریکا، یعنی ماجرای پرل هاربر، به ژاپن حمله اتمی کردند تا ژاپنی‌ها تا ابد، فکر حضور نظامی دریایی در اطراف آمریکا را از سر خود بیرون کنند. همچنین جوسازی‌های رسانه‌ای درمورد مثلث برمودا را نیز باید در همین راستا و برای پیشگیری از حضور شوروی تحلیل کرد. 3⃣ طبق یکی از دکترین‌های مشهور آمریکایی، امریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده است و کسی حق دخالت و ورود به آن را ندارد؛ به‌خصوص دخالت نظامی! به‌طور مثال، وقتی شوروی بر سر بحران موشکی کوبا با آمریکا به اختلاف خورد، این درگیری تا مرز جنگ هسته‌ای پیش رفت و نهایتا شوروی عقب‌نشینی کرد. از این جهت، رزمایش اخیر، این هژمونی آمریکا را نقض کرد. 4⃣ مبتنی بر دکترین دست دراز، تا جایی که نظامی‌های یک کشور رفته‌اند، اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم می‌رود؛ این مسئله در خرید تراکتورهای تبریز، صدور بنزین و کمک کادرهای متخصص برق ایران به ونزوئلا قابل رؤیت است. پس دکترین نیرو دریایی مقاومت موفق عمل کرده است؛ به‌خصوص پس از ماجرای صدور بنزین که با تهدیدهای عمل‌نشده‌ی ترامپ همراه شد. بنابراین رزمایش اخیر را می‌توان شارژ دوباره‌ی دکترین دست دراز دانست. 5⃣ جمهوری اسلامی دولت مقاومت است؛ یک شخص مقاوم، یک گروه مقاوم و یک دولت مقاوم داریم. وقتی مقاومت در آمریکای لاتین ضد مستکبرین تقویب شود، طبیعتاً دولت مقاومت حفظ شده است. با حفظ عمق راهبری جمهوری اسلامی، یعنی حرکت منطقه‌ای، صدور انقلاب و تسخیر دل‌های مستضعفین، جمهوری اسلامی حفظ می‌شود. اتفاقاتی نظیر این رزمایش، موجب رَبط قلب اهل حق و رُعب اهل باطل خواهد شد که دو مفهوم در «نقشه انسان در قرآن» هستند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حجاب؛ آرمان شهیدان 🔻رهبر انقلاب: 🔻 دیدید در وصیت‌نامه‌های شهدا چقدر درباره‌ی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ: فرصت ها چون ابرها مى گذرند علیه‌السلام روزی عمیقا دلتنگ اون کسی میشی که تا وقتی بود ، بودنش رو ندیدی ☀️بیانات مقام معظم رهبری عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس میدهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار میگیرند. درس میدهد که جبهه‌ی دشمن با همه‌ی تواناییهای ظاهری، بسیار آسیب‌پذیر است -همچنان‌که جبهه‌ی بنی‌امیه، به‌وسیله‌ی کاروان اسیران عاشورا، در کوفه آسیب دید، در شام آسیب دید، در مدینه آسیب دید، و بالأخره هم این ماجرا، به فنای جبهه‌ی سفیانی منتهی شد- درس میدهد که در ماجرای دفاع از دین، از همه چیز بیشتر، برای انسان، بصیرت لازم است. بی‌بصیرتها فریب میخورند. بی‌بصیرتها در جبهه‌ی باطل قرار میگیرند؛ بدون این‌که خود بدانند. همچنان‌که در جبهه‌ی ابن‌زیاد، کسانی بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولی از بی‌بصیرتها بودند. اینها درسهای عاشورا است. البته همین درسها کافی است که یک ملت را، از ذلّت به عزّت برساند. همین درسها میتواند جبهه‌ی کفر و استکبار را شکست دهد. درسهای زندگی‌سازی است. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
Shahidi Hejab.mp3
4.83M
♨️اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙حکومت اسلامی و حجاب 👤استاد آیت الله شهیدی ♨️ اینهایی که مخالف الزام بر حجاب هستند؛ سؤال ما این است که حد یقف این کارها کجاست؟ حتی اگر قرار باشد منکر، معروف شود!! حتی اگر عده ای خواستند برهنه باشند باز هم منع نکنیم؟ حد یقف منکر کجاست؟ 📅 ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞از آیت الله خامنه ای حفظه الله سوال می شود بعد از شما چه بر سر این انقلاب و این نظام با اینهمه دشمن خواهد آمد؟ 👈ایشان چنین پاسخ میدهند .. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
👥 همه باهم بمانیم! • گسل دولت_ملت برای یک نظام مردم سالار خطرناک و زلزله ساز است. بردن صحنه به سمت: مردم همه باهم/ شعب حاکمیت همه یک دست؛ آرزوی دشمن است. • در این سالها برای دوگانه ی: مفاسد اقتصادی_حجاب شهروندان، تقلای مخفی و آشکار بسیار شده تا از آن، گسل دولت_ملت نتیجه گرفته شود: - رسانه های اجتماعی و بیگانه بیشتر به مفاسد اقتصادی در حاکمیت بپردازند و بزرگ شده اش را نزد عامه به اشتراک بگذارند! - تربیون های رسمی هم بیشتر بر بی حجابی فریاد یا این قسمت از سخن و کنش شان بیشتر تیتر و وایرال شود! • هرچه این دوگانه تحقق اجتماعی یابد، "احتمال تاثیر نهی از منکر" هم کاهش می یابد: - به شیرین ترین لفظ تذکر بدحجابی دهی، گارد میگیرد که: برو مفاسد اقتصادی را جمع کن! - ملایم ترین تذکرات به حاکمیت هم پر کردن پازل دشمن تلقی میشود! ⬅️ برهم زدن این دوگانه غلط و حفظ یکپارچگی مردم_حاکمیت، ضروری ترین و فوری ترین کار است که مجموعه ای از تدابیر می خواهد. برنامه های ۲۱تیرماه نباید فاقد این تدابیر باشد! برخی تدابیر پیشنهادی را در فهرست یادداشتها درباره حجاب و عفاف میتوانید ببینید. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3226 ۲۱ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام هادى عليه‌السلام: الغِنى قِلَّةُ ما تَمَنّيكَ وَالرِّضا بما يَكْفيكَ ❇️ بی‌نيـازى، در كمـى آرزو و رضايت به چيزى است كه تو را كفايت می‌كند. 📚 اعيان الشيعه، ج ۲، ص ۳۹ ‌ 🔆‌رهبر معظم انقلاب در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. 🌷میلاد امام هادی (ع)مبارک ۱۳۸۳/۰۵/۳ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
📢 برنامه‏ريزی‌ها در خصوص مبارزه با بدحجابی، اگر معطوف به فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدان‏های جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. «مسئله پوشش يکی از لبه‏های تيز درگيری تمدن اسلام و تمدن غرب است. اگر اين دوران، دوران جنگ تمدن‏ها معرفي شد، منظور فقط جنگ نظامی نيست بلكه مهم‏ترين عرصۀ آن، جنگ فرهنگی است. يکی از مهم‏ترين ابعاد جنگ فرهنگی نيز مسئله پوشش و آرايش است. اگر برنامه‏ريزی‌ها در اين خصوص معطوف به گسترش فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدان‏های جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. البته با اين بهانه كه مسئله لباس يک مقوله فرهنگی است نبايد مانع اقدامات اجتماعی شد؛ با اين وجود، اقدامات اجتماعی نيز بدون داشتن يک نقشۀ جامع فرهنگی، بی‌نتيجه يا کم‌اثر خواهد بود. بنابراين چنانكه گفته شد يكی از مهم‏ترين عواملي که به بدحجابی بدلباسی دامن می‌زند، امپراطوری استکبار جهانی و عامل ديگر، ادامه آن جريان در دنيای اسلام، به ويژه سکولاريست‏های ميانه‏رويی هستند که معتقد به يک مذهب حداقلی می‌باشند؛ جريانی که در نهايت به اباحه‏گری مطلق منجر می‌شود. متأسفانه اين جريان در رسانه‏های عمومي كشور از جمله رسانه‏های تصويری نفوذ کرده است. البته اقدامات فراوان و ارزشمندی که مديران و هنرمندان كشور برای اسلامی کردن رسانه و هنر انجام داده‏اند قابل قدردانی است اما ترديدی نيست كه يک جريان سکولاريسم پنهان در رسانه‏های كشور به‌ويژه در رسانه‏های تصويری در حال فعاليت است. به عبارت دیگر، غرض، ناديده گرفتن تلاش‏های مثبت و فراوان مسئولان و هنرمندان رسانه‌ها نيست. اما بی‌ترديد در مجموعه برنامه‏ريزان و تصميم‏سازان رسانه‌ها يک شبکۀ خودآگاه و ناخودآگاه سکولاريستی وجود دارد که برای گسترش بدحجابی، بدلباسی، تغيير فرهنگ عفاف و حجاب و تغيير فرهنگ رابطۀ زن و مرد برنامه‏ريزی می‌كند. امروز چه کسانی و با چه پوشش و حجابی در رسانه‏های نوشتاری و مجلات به عنوان الگو و قهرمان معرفي مي‏شوند؟ با اين اوصاف چگونه می‌توان به جوان گفت که مانند اين شخصيت باش ولی مانند او لباس نپوش و مانند او آرايش نکن! چرا به جوان گفته می‌شود که مدل پوشاک، مدل و مدل لباس تو نبايد مدل غربی باشد در حالی که در برنامه‌های ديگر، غربی‌ها مدام به‌عنوان افراد توسعه‌يافته و پيشرفته به او معرفی می‌شوند! اگر غربی‌ها پيشرفته هستند، پس لباس، پوشاک، روابط اقشار و روابط اجتماعی آنها هم خوب است!!‌». (۱۳‌۹۲) ☑️ @mirbaqeri_ir ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
📢 در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به‌هم‌پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. «زن در هيچ دوره‏ای از ادوار تاريخ، حتی در دوره برده‏داری، به‌اندازه‏ای که امروز در غرب تحقير می‌شود و مورد خيانت قرار می‌گيرد، تحقير نشده است. غرب در يک برده‏داری پنهان و پيچيده که به شكل يک طلسم و جبر اجتماعی درآمده است با عنوان ارائه خدمات و توليد خدمت اجتماعی و با مجوز رسمی، بانوان را وارد ميدان فحشا می‌كند. زنان اروپايی تحت عنوان توسعه صنعت توريسم در بسياری از کشورهای اروپايی ابزار گسترش سرمايه‏داری شده‌اند و همۀ هويتشان در جهت گسترش سرمايه‏داری هزينه می‌شود. اين اتفاقی است كه در دوره برده‏داری هم نيفتاده است. غرب با وجود اين رسوايی، مدعی آزادی و حقوق بشر و حقوق زنان است! الگوی پيشنهادی سکولاريست‏های دنيای اسلام نيز برای زنان مسلمان، الگوی غربی است. بنابراين، مهم‏ترين منکر، امپراطوری غرب و دستگاه نظام استکباری است؛ لذا بايد با ضدارزش‏هایی که آنها ارزش می‌دانند مبارزه کرد تا امکان اقامۀ اخلاق اسلامی و مناسبات روابط اسلامی برقرار شود. وقتی غرب، محک و ميزان يک جوان را خراب می‌كند، جوان خوبی را بدی و بدی را خوبی می‌بيند. در اين صورت چگونه می‌توان خوبی را برای اين جوان تحليل كرد. به همين دليل ابتدا بايد نظامی را که اقامۀ منکر می‌کند و ميزان تشخيص را به هم می‌ريزد، از بين برد تا امکان اقامۀ پوشش اسلامی و عفاف فراهم شود. البته مقصود اين نيست که برنامه‏ريزی‌ها تا آنجا به هم پيوسته شود که امکان اقدام سلب گردد. در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به هم پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. مسئولان رسانۀ ملی بايد مواظب نفوذ جريان سکولاريسم در رسانه باشند. بنابراين لازم است در کشور يک اتاق فکر در چنين مقياسی تشكيل شود تا درباره مسئله پوشش و آرايش در سطح اقدامات خرد تا کلان و توسعه و با نگاه به آيندۀ جهان برنامه‏ريزی كند. اگر در مبارزه با اين پديده‏ها، جريان سکولاريسم درون دنيای اسلام كه منكر را اقامه و اشاعه می‌كند رها شود و فقط با كساني كه در سطح خرد به منكر عمل می‌کنند برخورد شود، نه تنها توفيق چندانی از اين مبارزه حاصل نخواهد شد بلکه اين اقدامات به يک بحران اجتماعی تبديل می‌گردد. اگر غرب و تماميت تمدن غرب به عنوان يک تمدن ضد بشری معرفی نگردد، بی‌ترديد تناسبات انسانی آن در جامعه اسلامی رشد خواهد کرد؛ برای مثال در مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌پاهايی که مصرف‌کننده هستند به‌تنهایی بی‌فايده است؛ در حقيقت بايد با كسانی که مواد مخدر را توليد و توزيع می‌کنند و يا با كسانی که فرهنگ تخدير و مواد مخدر را در جهان اشاعه می‌دهند، مبارزه كرد. كساني كه دنيا را مادي تعريف می‌کنند و فرهنگ مصرف را اشاعه می‌دهند، اقامه‌کنندۀ مواد مخدر و روان‌گردان‌ها هستند؛ بنابراين در مبارزه با منكر نبايد كسانی را كه اقامه و اشاعه منكر می‌كنند رها كرد و تنها با عاملان خُرد برخورد كرد. اين شيوۀ صحيحی برای مبارزه نيست. هرچند که امر به معروف زبانی و اقدامات جزئی هم ضروری و لازم هستند اما بی‌ترديد بايد اقدامات هماهنگ در مقياس صحنۀ جنگ دشمن طراحی كرد و با هماهنگی در اين اقدامات به نتيجۀ مطلوب رسيد.» (۱۳‌۹۲) ☑️ @mirbaqeri_ir ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از تبلیغات حوزوی موفق
🔰 آموزش(مجازی_آفلاین) ♦️صد در صد تضمینی 💯 ♦️برگشت پول در صورت عدم موفقیت در پایان دوره ✅ مزايا : -🖌 اساتید دانشگاهی و مبلغین بین‌المللی و فارغ التحصیل از اروپا -📜 مدرک معتبر از وزارت آموزش و پرورش -🖌 استادیار به صورت خصوصی همراه با شما -📽 به همراه فیلمها و کارتونهای آموزشی زبان اصلی و گروههای چت برای مکالمه -💳 ۶۰ درصدی (فقط ترمی ۶۵ هزار تومان) 🌹 جلسه اول 🌹 👇جهت و دریافت به جمع بزرگ ۲۹۰۰۰ نفری ما بپیوندید🙏🌹👇انگلیسی و عربی بزرگسالان 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
🍀 پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله: 🔸 «مَنْ كُنْتُ وَلِيَّهُ فَهَذَا وَلِيُّهُ؛ اَللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ.» 🔸 هرکس که من مولای اویم، پس این علی علیه‌السّلام ولی اوست؛ خدایا دوستدارش را دوست بدار و دشمنش را دشمن بدار. 📚 کمال الدین، ج 1، ص 234. 🔆اصل گرایش به زیبایی، امر فطری است ✍ رهبرانقلاب: اصل گرایش به زیبایی و زیباسازی و زیبادوستی، یک امر فطری است. البته این شاید با مقوله نوگرایی مقداری تفاوت کند. نوگرایی امر عامتری است. این مسأله آرایش و لباس... مقوله خاصی است که انسان - بخصوص جوان - از زیبایی و زیباسازی خوشش می‌آید و دلش میخواهد که خودش هم زیبا باشد. این عیبی هم ندارد؛ یک امر طبیعی و قهری است؛ در اسلام هم منع نشده است. آن چیزی که منع شده، فتنه و فساد است. این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به وجود آید. یعنی ابتذال اخلاقی نباید به وجود آید. چگونه؟ راههایش مشخّص است. اگر ارتباط بیقید و شرط و بیبندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد، این موجب فساد خواهد شد. اگر به صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید. اگر این مقوله زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال اینها، مشغله اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است... اما فی‌نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این‌که در آن خودنمایی و تبرّج باشد، عیبی ندارد. 1377/02/07 ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️ از طرفدارانش و مردم بغداد خواسته‌ بود که امروز نمازجمعه وحدت بخوانند اما وقتی نماينده‌اش پیام سراسر اهانت، تفرقه‌انگیز، تخریب حشدالشعبی و بیت مرجعيت شیعی را قرائت کرد، به خوبی نقشه شوم و فتنه انگیزانه‌اش برملا شد. مقتدی صدر در پازل طرف غربی، عبری، عربی بازی می‌کند و هدفش ایجاد انشقاق بیشتر به جهت شعله‌ور کردن آتش اختلافات سیاسی در عراق است. 🔹قبلا گفتیم و مجددا يادآور میشویم؛ عراق حداقل تا ۲سال آینده آبستن حوادثی است که هدفش تضعیف جبهه مقاومت است و عروسک خیمه شب بازش هم مقتدی صدر است. ✅بدون سانسور @BDON_SANSOR ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️با توجه به تغییر جنسیت یک بازیگر مشهور نظر مراجع عظام تقلید درباره تغییر جنسیت منتشر شد ✍️ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای: تغییر جنسیت جایز نیست؛ مگر آنکه از راه های علمی و عرفی اطمینان آور، ثابت شود که اعضا و اندام ظاهری، خلاف جنسیت واقعی است، در این صورت اقدام به تبدیل و تطبیق اعضای ظاهری با جنسیت واقعی فی نفسه جایز است. ✍️ آیت‌الله‌العظمی سیستانی: اگر مقصود از تغییر جنسیت این باشد که با عمل جراحی آلت تناسلی مرد را قطع کنند و به جای آن برای او مجرای ادرار و آلت تناسلی مصنوعی بسازند و با تزریق هورمون علامات زنانگی از قبیل ریختن موهای صورت و برآمدگی سینه در او ایجاد کنند، یا در مورد زنی که تغییر جنسیت می‌دهد... این امر موجب تغییر واقعی جنسیت نیست و احکام شرعی او تغییر نمی کند. واما اگر مقصود تغییر دستگاه تناسلی داخلی وخارجی باشد که معیار اختلاف زن ومرد است ، پس این امر فی حد ذاته با قطع نظر از لوازمی که ممکن است حرام باشد اشکال ندارد ، ولی تا به حال این امر محقق نشده است و آن چه تا به حال صورت پذیرفته همان تغییر ظاهری است که تاثیری در تغییر احکام ندارد. ✍️ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: روحیات شدید و تمایلات جنسی یا نفسانی مناط و ملاک برای تغییر جنسیت نمی‌شود و اینکه اگر دادگاه جواز تغییر جنسیت را بر این اساس بدهد، ما این را خلاف شرع می‌دانیم. ✍️ مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی: کسی که جنسیّتش محرز است، تغییر جنسیت برای او جایز نیست و اگر با عدم جواز، کسی این کار را با این که تحقّق آن بعید است انجام دهد و حقیقتاً جنسیّت او؛ چه در اعضای ظاهری بدن و چه اعضای باطنی تغییر کند به طوری که واقعاً مرد، زن شود و با زنان دیگر فرق نداشته باشد و یا بالعکس، در این صورت حکم روابط بر اساس جنسیّت جدید است. ✍️ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: تغییر جنسیّت و ظاهر ساختن جنسیّت واقعی (در افراد دو جنسی که یک جنس آنها غلبه دارد) خلاف شرع نیست؛ بلکه واجب است. البته باید از مقدمات مشروع استفاده شود یعنی نظر و لمس حرام در آن نباشد، مگر اینکه به حد ضرورت برسد، ولی تغییر جنسیّت صوری و کاذب جایز نیست. متن کامل ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام سجاد علیه‌السلام: فَاِنَّ عَلِیّا کَالْکَعْبَةِ الَّتی اَمَرَاللّه ُ، بِاسْتِقْبالِها لِلصّلوة جَعَلَهااللّه ُ لِیُؤْتَمَّ بِهِ فی اُمُور الدِّین وَالدُّنیا کَما لایَنْقُصُ الْکَعْبَةُ وَلا یَقدح فی شَیْءٍ مِنْ شَرَفِها وَفَضْلِها اِنْ وَلیّ عَنْهَا الْکافِرُونَ، فَکَذلکَ لایَقْدَحُ فی عَلیّ إنْ اَخّرَهُ عَنْ حَقِّهِ الْمُقَصِّرُونَ وَدافَعَهُ عَنْ واجِبِهِ الظّالِمُونْ ❇️علی مانند است که خداوند دستور داده برای نماز رو به سوی آن بایستند، آن را قرار داد تا در امور دین و دنیا از آن تبعیت کنند، همچنانکه کعبه دچار کمبود و نقصان نمی‌شود و چیزی از شرف و فضیلت آن کاسته نمی‌شود، اگر کافران از آن رو برگردانند، علی علیه‌السلام هم ضرری نمی‌بیند اگر افراد مقصر ادای حق او را به تأخیر اندازند و ستمکاران او را از انجام تکلیفش باز دارند.» 📚 بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۱۱۱ 🔆رهبر معظم انقلاب: حقیقتاً غدیر و معرّفی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) به‌عنوان ولیّ امر امّت اسلامی و جانشین پیغمبر، یکی از نعمتهای بزرگ خدای متعال بود؛ یعنی همچنان که خود اصل نبوّت و رسالت، منّت الهی و نعمت بزرگ الهی است که «لَقَد مَنَّ اللهُ عَلَی المُؤمِنینَ اِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن اَنفُسِهِم»، در مورد ولایت امیرالمؤمنین هم حقیقتاً یک نعمت بزرگ و یک منّت بزرگی بود: «خَلَقَکُمُ‌ اللهُ‌ اَنوَاراً فَجَعَلَکُم بِعَرشِهِ مُحدِقینَ حَتّى مَنَّ اللهُ عَلَینا بِکُم فَجَعَلَکُم فی بُیُوتٍ اَذِنَ اللهُ اَن تُرفَع‌» تا آخر؛ حقیقتاً نعمت بزرگی است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻مسئله تار موی زنان ساده نیست؛ دشمن برنامه دارد 🔻دبیر ستاد احیای امر به معروف: چرا قیمت چادر باید آنقدر بالا باشد؟ 🔻مدیری که نمی‌تواند مشکل را برطرف کند باید جریمه شود 🔻هاشمی گلپایگانی: عده‌ای می‌گویند چرا آنقدر به تار مو گیر می‌دهید؟ در جواب اینها باید گفت اگر این مسئله ساده است چرا دشمن آنقدر آن را جدی گرفته و می‌گوید اگر ما این دیوار را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد. 🔹چرا قیمت چادر باید آنقدر بالا باشد؟ چون مافیای چادر است و آن مدیر که نمی تواند مشکل را برطرف کند باید جریمه شود. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد 🔻در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در دستور کار قرار گرفت و نصرالله پژمانفر با کسب ۱۳۱ رأی به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️در تاریخ هیچ حکومت دینی بیش از ۱۰ سال عمر نکرده؛ انقلاب اسلامی بیش از ۴۳ سال عمر کرده است 🔹حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن این پرسش را مطرح می‌کند که چرا در انقلاب اسلامی، نظام ولایی دهه پنجم خود را شروع و بیش از ۴۳ سال عمر کرده است، در حالی که در تاریخ اسلام و در تاریخ هیچ پیامبری حکومت الهی بیش از ۱۰ سال عمر نکرده است. 🔹علت تداوم و پایداری انقلاب در دهه پنجم، پیوستگی و علاقه دوطرفه بین امت و ولایت است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️برگزاری راهپیمایی روز عید غدیر در بلوار پیامبر اعظم قم 🔹ذاکری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه این راهپیمایی بعد از ظهر روز عید غدیر ساعت ۱۸ برگزار می‌شود گفت: مسیر این راهپیمایی مردمی از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران است. 🔹در مسیر راهپیمایی برنامه‌های متعدد فرهنگی اجرا می‌شود و سپس در مسجد مقدس جمکران مردم با امام زمان(عج) بیعتی دوباره خواهند بست. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هفده ذی‌الحجه، سالروز نزول آیه محبت در شان امیرالمومنین علی علیه السلام ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مَن أحَبَّ أن يَتَمَسَّكَ بِديني، ويَركَبَ سَفينَةَ النَّجاةِ بَعدي، فَليَقتَدِ بِعَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ، وَليُعادِ عَدُوَّهُ، وَليُوالِ ولِيَّهُ، فَإِنَّهُ وصِيّي وخَليفَتي عَلى اُمَّتي في حَياتي وبَعدَ وَفاتي، وهُوَ إمامُ كُلِّ مُسلِمٍ، وأميرُ كُلِّ مُؤمِنٍ بَعدي، قَولُهُ قَولي، وأمرُهُ أمري، ونَهيُهُ نَهيي، وتابِعُهُ تابِعي، وناصِرُهُ ناصِري، وخاذِلُهُ خاذِلي. «هر كس دوست دارد كه به دين من چنگ زند و پس از من، بر كشتى نجات بنشيند، به على بن ابى طالب اقتدا كند، و با دشمن او دشمنى و با دوست او دوستى ورزد؛ چرا كه او ، هم در زندگى‌ام و هم پس از مرگم، وصىّ من است. او جانشين من در ميان امّتم و پيشواى هر مسلمانى و امير هر مؤمنى پس از من است. سخن او، سخن من است و فرمان او، فرمان من و نهى او، نهى من و پيرو او، پيرو من و ياور او، ياور من، و آن كه از يارى دادن به او دست كشد، از يارى دادن به من دست كشيده است» . كمال الدين : ص ۲۶۰ ح ۶ 🔆رهبر معظم انقلاب: هدایت جامعه در غدیر تضمین شد ✍حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: غدیر را فقط در حدّ یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، تلقّی نکنید. البته پیغمبر، امیرالمؤمنین را در حضور جمعِ چند ده هزار نفری مسلمانها به خلافت منصوب کرد. در این تردیدی نیست و این مطلبی نیست که فقط شیعه آن را نقل کند. حادثه غدیر را برادران اهل سنّت ما و محدّثان آنها در کتابهای خود با همان خصوصیّاتی که شیعه نقل میکند، نقل کرده‌اند. این چیزی نیست که کسی بتواند آن را انکار کند؛ اما قضیه در این حد متوقّف نمی‌ماند. مسأله این است که از دوران حضرت آدم که رشته نبوّتها و رسالتها شروع شد و بارها و بارها حکومتهای نبوی در طول تاریخ تشکیل گردید - مثل سلیمان و داوود و کسان دیگری از بنی‌اسرائیل تا زمان پیغمبر ما - آن جایی که ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست در اوج خود به صورت یک سنّت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین کند، در قضیه غدیر اتّفاق افتاد. ۱۳۸۰/۱۲/۱۲ ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh