📌 بحث اصلی ما با حضرتعالی از اینجا شروع میشود: شما در همین جلسه فرمودید: یک اختلافی بین علما است در اینکه این چهار چیز که حد محارب است آیا به نحو تخییر است یعنی قاضی مخیر است یکی از این چهار تا را انتخاب بکند یعنی برای یک نفر که در محکمه ثابت میشود محارب است دستور می دهد او را بکشید و برای نفر دیگر که در محکمه دیگر محارب شناخته شد دستور میدهد او را نفی بلد کنید و یا برای مورد دیگر دستور دهد دار بزنند و یا برای مورد دیگر مثلا قطع من خلاف را دستور میدهد. به هر حال پرسش این است که آیا تخییر به نظر الحاکم ملاک است یا ترتیب ملاک است؟
📌معنای تخییر: یعنی اختیار با حاکم است هریک از چهار مجازات را که خواست انتخاب میکند حتی کسی که تشهیر سلاح کرد و اسلحه بدست گرفته و بین مردم ایجاد خوف و وحشت کرد ولی قبل از آنکه کسی را بکشد یا مالی را ببرد دستگیر شد قاضی میتواند یکی از آن چهار مجازات را در مورد او انتخاب کند گرچه آدم نکشته و کسی را مجروح نکرده و مال نبرده است اما چون مصداق محارب است قاضی میتواند او را بکشد.
📌معنای ترتیب یعنی باید تناسب بین جرم و مجازات رعایت شود و لذا اجرای حکم مراحل خاصی دارد.
مرحله اول: کشتن یا به دار آویختن اگر شمشیر دست گرفته در یک منطقهای ایجاد خوف و وحشت کرد و امنیت را بهم زد و آدم هم کشته است مجازاتش قتل یا به دار آویختن است.
مرحله دوم: قطع من خلاف اگر اخافه کرد و فقط مال را برد و آدم نکشته است مجازاتش قطع من خلاف است دست و پایش را قطع میکنیم.
مرحله سوم: تبعید اگر نه آدم کشت و نه مال برده است نفی بلد میشود وقتی ترتیب باشد باید تناسب باشد و کسی که آدم نکشته است را نمیتوانند بکشند.
📌 بعد فرمودید: مرحوم شیخ صدوق و مرحوم شیخ مفید و ابن ادریس از قدما و اکثر متأخرین احتمال اول را قبول دارند و میگویند قاضی مخیر است ولو آنجایی که آدم هم نکشته میتواند دستور دهد او را بکشند مرحوم محقق در شرایع میگوید علی نحو التخییر مرحوم امام(ره) در همین مسئله میفرماید الاقوی فی الحد تخییر الحاکم اقوی این است که در حد محارب حاکم مخیر است بین انتخاب یکی از این چهار حد.
📌ولی برخی از فقها مثل مرحوم شیخ طوسی در نهایه و در مبسوط و همچنین جمع دیگری از بزرگان فقها از جمله صاحب جواهر از متأخرین مرحوم آقای خویی در مبانی تکمله قائل به ترتیب هستند. میگویند این چهار چیز علی نحو الترتیب حد محارب است و قاضی موظف است به تناسب جنایت مجازات کند.
📌 بعد از بررسی ادله هر دوطرف بعد از چند جلسه در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ فرمودید: گفتیم در اجرای حکم بر کسی که عنوان محارب بر او صادق باشد؛ قاضی باید یکی از چهار حکم را اجراء کند. و بحث کردیم که آیا قاضی علی التخییر یکی از احکام چهارگانه را انتخاب میکند یا علی الترتیب؟ و ما تخییر را از آیه استفاده کردیم و بعد این فرع را مطرح کردید که امام خمینی (ره) در مسئله 6 میفرماید «ما ذکرنا فی مسئله السابقه حد المحارب» آنچه در مسئله قبل بیان کردیم حد محارب بود «سواء قتل شخصا او لا» میخواهد شخصی را کشته باشد یا کسی را نکشته باشد حکم همان تخییر احد امور اربعه است و بعد شما همین قول امام را اختیار کردید.
📌حضرت استاد شما در درس خارجتان حرفهای امروزتان را مردود و ضعیف خواندید حال چه شده است که امروز حرفها و استدلالهای خودتان را فراموش کرده اید؟!
📌امیدوارم سهوالقلم از نویسنده مصاحبه باشد یا حداقل بفرمایید نظرتان عوض شده است که اگر هم عوض شده باشد نظر امام،رهبری و قانون ملاک است که همان تخییر قاضی و حکم اعدام محارب است اگرچه کسی را نکشته باشد.
منبع درس خارج
📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔴 آقای #اژهای رئیس قوه قضاییه در همایش ملی ارتقای شفافیت گفته: "اگر اجازه میدادیم دوربینها محاکم، دادسراها و زندانهای ما را بببیند وضع ما از امروز بهتر بود."
🔹بله آقای اژهای؛ علنی بودن دادگاهها(مگر در موارد اخلاقی و خاص) جزو #قانون_اساسی بود. اگر به آن عمل میکردید حالا اینقدر مردم ناراضی نبودند و قطعاً وضع جامعه بهتر بود.
🔸آقای اژهای؛ اگر به قانون اساسی و سایر قوانین عمل میکردید و دست دزدان بیتالمال و مفسدین اقتصادی را قطع و برخیشان را طبق قانون در نماز جمعه و مجامع عمومی شلاق میزدید و بیآبرو میکردید و برخی دیگر را سریعاً اعدام میکردید امروز همه مردم از اعدام یک قمهکش استقبال میکردند.
🔹در عوض، شما که آمدید نهضت تبرئه راه افتاد و خیلی از مفسدین تبرئه شدند یا مجازاتشان کاهش یافت...
🔸حالا ببینیم بعد از این چه میکنید ... شعار میدهید یا عمل میکنید؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
@modaresian
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🏴مراسم عزاداری ایام شهادت صدیقه کبری سلاماللهعلیها
🔻سخنران حجتالاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی
🔰با مرثیه خوانی حاج حسن شالبافان
🕰 از دوشنبه ۲۱ آذرذساعت ۱۹:۳۰
🕌 دانشگاه قم ، مسجد الغدیر «درب شهرک قدس »
(با حضور برادران و خواهران)
🔰 هیئت محبین الحسین علیهالسلام «دانشگاه قم »و هیئت کانون دانشآموختگان مدرسه علمیه آیتالله حقشناس «ره» و آیتالله مجتهدی «ره»
⏪ لطفاً اطلاع رسانی فرمایید.
❇️ تشریف فرمایی سروران موجب افتخار است .
✳️ لطفاً از درب شهرک قدس وارد شوید
✳️ امکان پارک ماشین هم نزدیک مسجد فراهم شده است
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️از برجستهترین فقیه نظام به آقای سروش محلاتی!
🖋محمدصادق احمدی
🔸 آقای سروش محلاتی در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان برجستهترین فقیه نظام یاد کرده است.
🔹 لذا بد نیست نظر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را در مورد برخی ادعاهای قبلی آقای سروش محلاتی بررسی کنیم:
🔺 آقای سروش محلاتی مشروعیت حکم اعدام صادر شده برای برخی اغتشاشگران را به بهانه سازمانیافتهنبودن، مورد تردید قرار دادهاند.
🔻 با توجه به مطالبی که توسط دادگاه مطرحشده حکم اعدام از باب محاربه است و لذا سؤال این است که آیا محاربه اختصاص به جایی دارد که توسط سازمان و گروه سازمان یافته انجام شود؟
✅ پاسخ مرحوم هاشمی شاهرودی به سؤال مذکور این است:
«ظاهر آیه محاربه این است که جرم مذکور از نوع جرمهای انفرادی است که گاهی ممکن است یک شخص آن را انجام دهد و از این رو فقها گفتهاند که در تحقق محاربه، وجود گروه و ارعاب دسته جمعی شرط نیست.»۱
🔺 در جای دیگر آقای سروش محلاتی به جدابودن حکم باغی و محارب در فقه اشاره کردهاند و بیان داشتهاند که باغی کسی است که با حکومت طرف شده و به معارضه با حکومت پرداخته در حالی که محارب کسی است که میخواهد رعب و وحشتی ایجاد کند که مصداق فساد در زمین باشد و لذا مجازاتی هم که برای باغی وجود دارد با مجازات محارب متفاوت است و به همین جهت حکم اعدام برای کسانی که در اغتشاشات حضور داشته اندوجهی ندارد.
✅ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گرچه با اصل این ادعا موافق است ولی استثنائی در این باره میزند که قابل توجه است:
«بدین ترتیب روشن میشود که عنوان محارب در آیه مبارکه، اختصاص دارد به کسی که به قصد افساد در زمین سلاح میکشد و معنای افساد در زمین عبارت است از اخلال در امنیت مردم و ترساندن آنها و تجاوز به مال و جان و ناموسشان، و این معنا، شامل باغی یا کافری که به جنگ با دولت اسلامی و قیام در برابر آن برخاسته است، مادام که مرتکب محاربه به معنی مذکور نشده باشد نمیشود، و در این صورت نیز از آن جهت که مرتکب این قسم از محاربه شده مصداق آیه خواهد بود و در آن هیچ بحثی نیست.»۲
🔹 در این تعبیر ایشان کسانی که به مخالفت با حکومت پرداخته باشند را در صورتی که مرتکب جرم محاربه شوند مشمول مجازات محارب میداند و در جای دیگر در توضیح فسادی که در تحقق محاربه شرط است میفرماید:
«بلكه تجاوز به حقوق یک نفر نيز اگر به گونهاى باشد كه موجب اخلال در امنيّت محل شود، مصداق «فساد در زمين» خواهد بود.»۳
♨️ در نتیجه طبق ظاهر این فرمایشات اگر کسانی بر علیه حکومت اقدام کردهاند ولی در ضمن آن اقدام به ایجاد ترس و ناامنی در بین مردم کنند و با سلاح راه بر مردم ببندند و سبب ترس آنها شوند داخل در معیار محاربه خواهند بود و صرف اینکه در حال مبارزه با حکومت هستند توجیهی برای محاربنبودن آنها نخواهد بود.
➖➖➖➖➖
۱.مجله فقه اهل بیت جلد، ۱۱-۱۲ ص ۱۷۴
۲. همان، ص ۱۷۷
۳. همان، ص ۱۸۶
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🌷سیل جمعیت در تشییع پیکر شهید امنیت
🌷مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده با حضور باشکوه مردم قم از مصلای قدس به سمت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و تدفین شد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق علیه السلام:
یَعیشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَعیشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ یَموتون بِذُنوبِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَموتونَ بِآجالِهِمْ
✳️ مردم، بیشتر از آنکه با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خود زندگی می کنند و بیشتر از آنکه با اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خود می میرند.
📚دعوات الراوندی: ص ۲۹۱، ح ۳۳
✅روی پای خودمان بایستیم
✍رهبر انقلاب: «دنیا بزرگ است؛ دنیا که فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست؛ دنیا خیلی وسیع است؛ بروند ارتباطات را برقرار کنند به آن مقداری که لازم هست امّا چشم ندوزند به هیچ نیروی خارجی؛ چشم بدوزند به عنصر داخلی، چشم بدوزند به این ارزش بزرگ: نیروی انسانی داخل. وقتی مردم ببینند که ما مسئولین اصرار داریم بر اینکه مشکلاتمان را در داخل حل کنیم و از ظرفیّتهای داخلی استفاده کنیم، ولو یک سختیای هم برایشان پیش بیاید، تحمّل میکنند، کمکمان میکنند؛ این را مسئولین محترم کشور باید توجّه داشته باشند که تکیهی به خارج نبایستی کرد.»
۹۷/۲/۱۰
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جانباز مدافع امنیت: در بعضی اغتشاشات خیابانی، صحنه جنایات داعش جلویم چشمم ظاهر شد
حجتالاسلام والمسلمین کارخانه، جانباز مدافع امنیت:
🔸در شبی که مجروح شدم، دیدم گروهی از بانوان محجبه مورد تعرض قرار گرفته و چادر از سر آنها کشیده بودند.
🔹خیابان را بسته بودند، سلاح سرد داشتند و سنگ هم که از همه طرف میبارید، یک لحظه صحنههای مربوط به داعش را در خیابان دیدم.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
👩🎓سه الگو در مواجه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻چند عکس خوب
🔹در روزهایی که ظاهرا برخی از مسئولین کشور به بهانه اتفاقات اخیر قید پیگیری مشکلات اساسی مردم را زدند، دیدن این تصاویر امید بخش بود؛ تولیت آستان قدس رضوی به اتفاق تعدادی از فعالان حاشیه شهر مشهد رفته در منزل چند خانواده کم بضاعت و کنارشون نشسته و حرفهاشون رو شنیده
🔻پ ن: این کارها با هر نیتی باشد خوبست ولی شفافیت مالی در آستان قدس بسیار مهمتر و از اهم وظایف تولیت است.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻تقدیر از پژوهشگران برتر آستان قدس رضوی در هفته پژوهش
🔹آیین تقدیر از پژوهشگران برتر آستان قدس رضوی، با حضور حجتالاسلام احمد مروی، تولیت این آستان، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد
🔸 فرامرز قراملکی، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر این آستان:
🔺 این سازمان در یک سال گذشته از مدارس تا دانشگاه، اقدامات متنوعی را اعم از یک هزار و ۹۷۰ اقدام پژوهشی، شامل ۱۱۰ طرح پژوهشی، انتشار ۳۰۲ جلد کتاب و مقاله، ۲۸۹ نشست علمی،۳۲۶ برنامه توانمندسازی،۴۰ هزار نفر آموزش اخلاق خدمت، ۱۲۰طر ح پژوهشی توسط نخبگان برای پاسخ به مسائل پژوهشی آستان قدس رضوی و جذب ۱۵۰ نفر از استادان حوزه و دانشگاه به سرانجام رسانده است.
🔺 حاصل این فعالیتها، راهاندازی پژوهشسرا در بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، حرکت به سوی جایگاه برتر علمی، کسب رتبههای برتر پژوهشی، اخذ جوایز ملی در دانشگاههای علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) و بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، راهیابی دستگاه جمع کننده سطح در جشنواره جوان خوارزمی و... است.
🔻پژوهشها باید منطبق بر مسائل و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند
🔻حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری:
🔺 یکی از مهمترین مسائل پیرامون موضوع پژوهش انطباق آن با مسئله نیازهای روز جامعه است که این امر میتواند نقش تعیین کنندهای در تعالی و رشد جامعه داشته باشد.
🔺 اندیشمندان، علما و قشر فرهیخته جامعه اگر بخواهند در قبال جامعه به درستی ایفای نقش کنند باید ابتدا مسائل روز جامعه را بشناسند، پیرامون آن تحقیق و پژوهش انجام دهند و برای آنها راهکار و راه حل ارائه دهند.
🔺 امروز با توجه به هجمههای گسترده دشمنان و وسایل ارتباطی نوین، دیگر فرصتی برای پرداختند به پژوهشهای انتزاعی وجود ندارد؛ امروز حتی لحظات برای پاسخگویی به مسائل اهمیت دارد و تعیین کننده است.
🔻رونمایی از پژوهشها و اختراعات جدید آستان قدس رضوی
🔺 همزمان با هفته پژوهش، طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، از پژوهشها و اختراعات جدید آستان قدس رضوی رونمایی شد.
🔺 پوستر جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص)، با موضوعات زیارت، نذر، وقف و سوغات فرهنگی زائر یکی از مواردی بود که از سوی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این مراسم رونمایی شد.
🔺 کتابهای «اطلس تاریخی سادات ایران»، «ارزش های اسلامی در نظام آموزشی»، «پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی»،امام رضا (ع) و مخالفان»، «نفایس حرم مطهر رضوی»، کتاب های صوتی «پند بیهوده» و «خادم تراز» و... از جمله آثار بنیاد پژوهشهای اسلامی و سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است که در این مراسم رونمایی و معرفی شد.
🔺 همچنین از دو اختراع جدید دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع) و بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع سامانه مراقبت از راه دور نوزاد که قابلیت ثبت علائم حیاتی نوزاد را دارد و همچنین اختراعی که در صنعت بستهبندی شرکت های صنعتی قابل استفاده است، رونمایی به عمل آمد.
🔻پ ن: چرا مقداری از این بودجه های میلیاردی برای پژوهش به پژوهشگران حوزوی تعلق نمیگیرد. آیا دو روحانی مدیر حوزه و معاونت پژوهش آن و تولیت آستان قدس نمیتوانند یک قرارداد همکاری در این زمینه بنویسند⁉️⁉️⁉️
🔻اگر نوشته اند اطلاع رسانی شده⁉️ اگر بودجه ای گرفته اند شفاف توضیح داده شده کجا خرج شده⁉️⁉️⁉️
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتساپ به اجمال شرایط ایران را پذیرفتهاند
🔹حجت الاسلام «جواد نیک بین» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران گفته است: «طبق گزارشهایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران میآیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»
🔹چهارشنبه ۱۶ آذر مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده بود با ارسال نامهای به شرکت متا و در راس آن «مارک زاکربرگ» ده روز به این شرکت مهلت داده تا نماینده رسمی در ایران معرفی کنند و قوانین کشور را بپذیرند.
🔹مدتی پیش هم، «علیاصغر عنابستانی» نماینده سبزوار به رسانهها گفته بود که «بعد از فیلترینگ اینستاگرام، برای ما پیام فرستادند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات پیگیر این موضوع هستند.» مدتی بعد این گفته توسط وزارت ارتباطات تکذیب شد. باید دید سرنوشت تایید و تکذیب ادعای جدید درباره پذیرش شرایط ایران توسط متا چه خواهد بود.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
در راستای #جهاد_تبیین و در اقدامی ستودنی صورت گرفت؛
🔻جمعی از روحانیون با متهمان حوادث اخیر در ارومیه دیدار کردند!
▫️حجتالاسلام جلیلی به نمایندگی از دادستان کل کشور، حجتالاسلام صفدر محمدی مدیر حوزههای علمیه آذربایجانغربی و جمعی از مدیران ملبّس و روحانیون جهادی استان، به مدت 2 روز در بندهای نگهداری #متهمان حوادث اخیر در #زندان مرکزی ارومیه حاضر شدند.
🔹در جریان این حضور، #روحانیون به دیدار با زندانیان و ارائه مشاوره و اجرای برنامههای مختلف فرهنگی برای زندانیان پرداخته و نسبت به ارتقای فکری و ذهنی زندانیان اقدام کردند.
🔸این اقدام روحانیون #جهادی و #مدیران ملبّس با استقبال زندانیان همراه شد.
@sedayehowzeh
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
#پیام_مخاطب
سلام دخترم پنج سالشه وقتی بیست وسی فیلم اعترافات تیم تروریستی بمب گذار شیراز رو نشون میداد گفتم خدالعنتشون کنه یه زن هم باهاشون بوده گفت مامان این که با حجابه...
آخه این چه کاریه میکنند چرا چادر سر این جونورا میندازن چرا متهمی که بی چادره تو دادگاه با چادر میارنش
بخدا اینکارا رو ذهن بچه ها اثر بدی میذاره
🔻آقای اژه ای هزاران نفر را به میراث حضرت زهرا سلام الله علیها و چادریها بدبین میکنید و مسئولیتش با شماست
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام: علَيكَ بالدعاءِ لإخوانِكَ بظَهْرِ الغَيبِ فإنّهُ يَهِيلُ الرِّزقَ.
پشت سر برادرانت دعا كن، كه اين كار روزى را به طرف تو سرازير مى كند.
📙بحار الأنوار، ج76، ص60
🔰بصیرت، علاجِ فتنه
✍️رهبر انقلاب: بصیرت داشتن و بصیرتافزایی مهمترین مسئله در مواجهه صحیح با پدیدهها و رویدادهای مختلف سیاسی و رسانهای و.. است. باید فتنه را شناخت، اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت به سراغ رفع فتنه رفت.
🔹راهکار خنثیسازی فتنه، بصیرت و تبیین و روشنگری است و باید دانست یک ملّتی که بصیرت دارد، مجموعه جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت میکنند و قدم برمیدارند، همه تیغهای دشمن در مقابل آنها کند میشود. بصیرت این است. بصیرت وقتی بود، غبار آلودگی فتنه نمیتواند آنها را گمراه کند.
۱۳۸۸/۷/۱۵
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️اعدام کنید، اغتشاش میکنیم!
تشکل اصلاحطلب موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه اخیراً در بیانیهای پیرامون اعدام محاربین نوشت:
🔸اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا میکند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت زده و وجدان عمومی را جریحه دارتر کرد. بیتردید در شرایطی که به دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعلهورتر خواهد کرد.
🔸به گزارش جماران، در این بیانیه همچنین آمده است: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه میافزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بیتوجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان میدهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند.
🔸بیانیه مذکور تصریح میکند: اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمیتوان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر کسی سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمیشود.
🔺مجمع محققین همان تشکلی است که در ایام اغتشاشات دیماه ۹۶ نیز در بیانیه دیگری صراحتا رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام را مسئول اغتشاشات دانسته بود.
🔺در فقره اخیر نیز بدیهی بود که موضع اصلاحطلبان چه خواهد بود و عقلا میدانستند که "بانیان آشوب" در ادامه پروژه فریبکارانه خود در به خیابان کشاندن مردم و جوانان البته هرگز به فریبخوردگان نخواهند گفت که در انتهای این قضایا مجازات خواهد بود. ضمن اینکه در هنگام برپا شدن محکمههای مجازات نیز صراحتا به عرصه دفاع از اغتشاشگران و محاربان خواهند شتافت.
🔺کما اینکه باید بدانیم وقتی حجاریان در بحبوحه اغتشاشات ۷۰ روزه خواستار همدلی با اراذل و فریبخوردگان کف خیابان شد؛ نتیجه این فتوا حمایت از حرامیان و محاربین و قاتلین نیز خواهد بود.
🔺در بیانیه عجیب مجمع محققین میخوانیم که اینان از اعدام یک فرد که با رعبانگیزی و سلاح سرد اقدام به راهبندان و ضرب و جرح کرده است تعجب میکنند و خاصّه اینکه در حمایت از سربازان خود و تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" اینطور نوید میدهند که: "اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعلهورتر خواهد کرد"!
🔺اینان همچنین حذف قانونی یک محارب یا همان اعدام را هم امنیتساز نمیدانند و استدلال میآورند کسی که در وسط خیابان راه مردم را بسته و مأموران امنیتی را زخمی کرده است؛ محارب نیست!
🔺جدای از اینکه عجیب نیست که این "جهان بیعقلی" در مقابل فرایندهای عقلانی جمهوری اسلامی ایران قد علم کند اما باید گفت که در اقاریر اینان عزم و اراده جدی برای "تکرار آشوب" دیده میشود.
🔺"بانیان آشوب" برنشسته در ستاد جبهه اصلاحات در پیش، حین و پس از اغتشاشات ۷۰ روزه صراحتا بر مسیر همراهی با اوباش قرار گرفتهاند و سخنانی میگویند که مصداق اتمّ استخدام سرباز برای خیابان است.
🔺این زخم عفونت کرده اگر با کار تبیینی و امنیتی درمان نشود؛ باید منتظر فتنهای بزرگتر در امتداد اغتشاشات دیماه ۹۶، آبان ۹۸، زایندهرود و مهر ۱۴۰۱ باشیم...
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
✍ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی
⬛️ بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمةالله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هممیهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفتهاند. وظیفهی دستگاههای مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.
اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همهی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۲۳ آذر ۱۴۰۱
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکذیب ادعای کمک قرهحسنلو به طلبه مجروح
🔹رئیس کل دادگستری استان البرز: این که حمید قرهحسنلو به طلبه مجروح در جریان اغتشاشات روز ۱۲ آبان ماه در کرج کمک کرده، صحت ندارد و متهم نیز تاکنون در این رابطه ادعایی نداشته است.
🔹محل شهادت شهید عجمیان با محل ضربوشتم طلبه مجروح شده فاصله قابل توجهی دارد و متهم نمیتوانسته همزمان در ۲ محل حضور داشته باشد.
🔸یک وکیل دادگستری در مصاحبه با یکی از روزنامهها ادعا کرد که حمید قرهحسنلو یکی از متهمان اغتشاشات شهر کرج نقشی در حادثه نداشته و در جریان شهادت سید روحالله عجمیان، به یک روحانی مجروح نیز کمک کرده است.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️انتقاد شدید آیت الله اراکی از عملکرد ابولحسن فیروزآبادی در شورای عالی فضای مجازی
▪️آیت الله اراکی در دیدار با ابولحسن فیروزآبادی دبیر منصوب حسن روحانی بر شورای عالی فضای مجازی ضمن انتقاد شدید از اهمال کاری شورای عالی فضای مجازی در مدیریت فضای مجازی خطاب به آقای فیروزآبادی گفت: سازماندهی نیروها کار شماست، کار شما مدیریت است نه موعظه و سخنرانی صرف، کار مجموعه شما این است که مدیریت کنید و مشکلات این فضا را کم کنید و بسترسازی کنید نه اینکه فقط موعظه کنید.
▪️عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این چه حرفیست که شما می زنید و فقط سخنرانی می کنید؟ بله مسئولیت های اجتماعی به عهده مردم است اما سازماندهی کردن به عهده نهاد دولتی است، ما همه چیز داریم، محتوا داریم، نیرو داریم، این کار شماست که نیروها را سازماندهی کنید.
وی افزود: شما بسترها را فراهم کنید، پهناد باند بدهید، امکانات و نیروها را در جهت اصلاح فضای مجازی به خط کنید آنگاه خواهید دید که میلیون ها انسان حاضر خواهد شد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستگاه قضایی ایران و روسیه به کمک تجار میآیند
🔹کراسنوف به دعوت محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران به تهران سفر كرده است.
🔹این سفر نخستين بازدید در سطح دادستان کل روسیه به جمهوری اسلامی ایران است.
🔻دادستان روسیه از تشکیل کارگروهی برای اجرایی شدن توافقهای حقوقی و قضایی بین ۲ کشور خبر داد
🔻و گفت: برای همکاری بین سازمانهای تابعه دستگاه قضایی ایران و روسیه به توافق رسیدیم که بتوانیم به شهروندان و تجار ایرانی و روسیه کمک کنیم.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻حجاب بمبگذار!
🔸دو تا زن رو به جرم بمبگذاری گرفتن، یکی تو ایران و یکی تو ترکیه.
🔹بمبگذار ترکیه محجبهست؛ اما وقتی گرفتنش نهتنها حجاب براش نمیذارن، بلکه لباس New York هم تنش میکنن که بگن کار آمریکا بوده. برای اینکه تحقیرش کنن و باقی رو بترسونن صورت شکنجه شدهش رو بدون سانسور نشون میده و از معرفیش ابایی نداره.
🔸بمبگذار ایران اما در حالت عادی بیحجابه؛ اما وقتی دارن فیلمش رو پخش میکنن نه تنها مقنعه سرشه، بلکه چادر هم سرش کردن. علاوه بر اینکه چشمبند هم گذاشتن برای حفظ آبروش صورتش رو هم تار کردن! در کنار تخریب چادر و توهین به اون، تصویری که فرد بمبگذار تو ذهن مخاطب باقی میمونه، یه زن محجبهست!
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
دشنه خواص در قلب نظام اسلامی.mp3
3.73M
♨️بیانات حجتالاسلام و المسلمین استاد وزیریفرد، پیرامون مسائل اخیر جامعه: «خطای خواص؛ ضربه بر پیکر نظام اسلامی»
🔹تبیین روایتی از #امام_سجاد علیهالسلام
🔸#محارب کیست؟
🔹#نظام_اسلامی مهمترین بستر اجرای #احکام_اسلامی
🔸#عدم_درک برخی مشاهیر از شرایط روز و ارائه نظرات ناصواب و #دشمنپسند...
🔹تفقه بدون فطانت و کیاست، زمینهساز ارائه نظرات نامناسب و در نتیجه #تضعیف_نظام_اسلامی است.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
امام باقر عليه السلام فرمود:
قالَ الباقر عليه السلام: ما مِنْ خُطْوَةٍ اَحَبُّ [إلَى] اللّه ِ مِنْ خُطْوَتَينِ: خُطْوَةٌ تَشُدُّ صَفّاً فى سَبيلِ اللّه ِ. وَ خُطْوَةٌ إلِى ذى رَحِمٍ قاطِعٍ وَ ما مِنْ جُرعَةٍ اَحَبُّ [الِىَّ] مِنْ جُرعَتَيْنِ: جُرْعَةُ غَيْظٍ رَدَّها مُؤمِنٌ بِحِلْمٍ وَ جُرعَةُ مُصيبَةٍ رَدَّها مُؤمِنٌ بِصَبْرٍ وَ ما مِنْ قَطْرَةٍ اَحَبُّ الِىَ اللّه ِ مِنْ قَطْرَتَينِ: قَطْرَةُ دَمٍ فِى سَبيلِ اللّه ِ وَقَطْرَةُ دَمْعٍ فِى سَوادِاللَّيلِ لايُريدُ بِها إلاَّاللّه َ عَزَّوَجَلَّ.
دو گام است كه از آن محبوب تر نزد خدا نيست:
۱. گامى به سوى جبهه ها براى تحكيم صف مجاهدان راه خدا.
۲. گامى به سوى خويشاوندى كه پيوند خويش گسسته است.
دو جرعه است كه از آن محبوب تر نزد خدا نيست:
۱. جرعه اى از خشم كه مؤمن آن را با حلم فرو برد.
۲. جرعه اى از مصيبت كه با صبر آن را باز گرداند.
و دو قطره است كه از آن نزد خدا بهتر نيست:
۱. قطره اى خون در راه خدا،
۲. قطره اى اشـك در سياهى شب كه جز براى خـدا
نيفشاند
📚[معدن الجواهر و رياضة الخواطر، ص 27.]
🔻فرهنگ کشور احتیاج به بازسازی دارد
امام خامنه ای حفظه الله:
⚪️مسئلهی فرهنگ منشأ همهی فعالیت های خوب و بد جامعه است، «فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخش های مختلف انجام می دهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، این ها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهن ها است که در عمل، این مشکلات را به وجود میآورد. زندگیهای تقلیدی، زندگیهای تجمّلاتی و اشرافی گری، غالباً منشأ و ریشهی فرهنگی دارد.» ۱۴۰۰/۶/۶
🌹لذا «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است.» ۱۴۰۰/۶/۶
⚪️«منظور از ساختار، ساختار فرهنگی جامعه و ذهنیت و فرهنگ حاکم بر آن و در یک کلام نرمافزاری است که افراد جامعه بر اساس آن در زندگی فردی و جمعی خود عمل میکنند.»
۱۴۰۱/۹/۱۵
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh