♨️واکنش حجتالاسلام ماندگاری به بیانیه استاد علیدوست و حواشی آن
بسمه تعالی
در مباحثه بین اساتید حوزه ،به نظر توجه به چند نکته قرآنی حایز اهمیت است که؛
وذکّر فانّ الذّکری تنفع المومنین
نکته اول:
وقتی قرآن مردم را در هدایت پذیری به سه دسته تقسیم میفرماید؛
1. گروهی پذیرنده نعمت هدایتند
« انعمت علیهم »
2. گروهی جنگنده با نعمت هدایتند
« مغضوب علیهم »
3. گروهی سرگردانند
« ضالین »
« مذبذبین بین ذلک »
یعنی در عصر نبوت وامامت و غیبت و حتی ظهور، همه هدایتپذیر نیستند چون هدایتپذیری، امری اختیاری است لذا اگرمیفرماید
در خانه دوپیامبر،همسرانشان ضرب المثل کفارند؛
ضرب الله مثلا للذین کفروا...
در کاخ فرعون ،آسیه ضرب المثل مومنین میشود
ضرب الله مثلا للذین آمنوا....
قطعا نمیشود نتیجه گرفت که کاخ فرعون بهتر از خانه توحیدی دو پیامبر الهی است بلکه نتیجه میدهد که اراده در تربیت ،بیشتر از محیط تاثیرگزار است. یعنی احتمال دارد در حکومت امام معصوم علیه السلام عدهای بااختیار خود تربیتگریز باشند و در حکومت غیر معصوم عدهای با اراده خود، تربیت پذیر باشند. واین به معنای فضیلت یا منقصت حکومتی بر حکومت دیگر نیست.
نکته دوم:
وقتی خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده سخن از ارتداد امت بعد رحلت پیامبر یعنی عصر علوی سخن به میان میآورد و در مقابل، سخن از آمدن امتی مجاهد ونترس و وفادار را مطرح میفرماید ودرروایات برای این امت تعبیر: «طوبی لهم » تکرار میشود یعنی میتواند این امت، اعم از خدمتگزاران ومردمش بهتر از خدمتگزاران و امت عصر علوی_به استثناء امام معصوم_ باشند.
این هم به معنای فضلیت و یا منقصت و یا اهانت نیست بلکه به معنای شرایط تربیت و میزان تربیتپذیزی در جامعهای در مقایسه با جامعه دیگر است.
نکته سوم:
همه با تمام وجود و بامعیارهای واضح میبینیم که توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی حاصل شده به برکت انقلاب و نظام اسلامی درعصر حاضر ، در طول تاریخ تشیع بینظیر بوده است. به عنوان مشت نمونه خروار در زمینه رشد فرهنگی به چند مثال توجه کنید:
فرهنگ دفاع از ولایت الهیه دردنیا درصیانت از پرچم برافراشته شده "اسلام ناب"
فرهنگ دفاع از کشور امام زمان در۸سال دفاع مقدس
فرهنگ دفاع از حرم اهلبیت در دفاع از حرم حضرت زینب
فرهنگ حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم
قضاوت کنید اگر همه کارگزاران فاسد میبودند وفساد همه جا را پرکرده بود، عامل این همه توسعه وپیشرفت چه کسانی، باچه برنامههایی بوده وهستند!!؟
یادمان باشد که حضرت زهرا فرمودند:
« معاشر الناس المسرعة الی قیل الباطل »
اگر به تبلیغات دشمنان گوش دهیم نعوذ بالله امام علی هم ظالم میشود چه رسد به حکومت غیر معصوم.
البته دفاع از نظام اسلامی و اکثر مسوولین خدمتگزار به معنای نادیده گرفتن نقصها، فسادها، تبعیضها و ناکارآمدیهای موجود _که قابل حلّ هستند_ نیست و ان شاء الله به همت مسوولین، صبر و همکاری امت اسلامی و دعای خوبان عالم رفع خواهد شد.
حواس همه به ویژه بزرگان باشد با نگاه کوتاه به مشکلات، دستاوردهای عظیم نظام اسلامی را درسرتاسر عالم نادیده نگیریم وکوچک انگاری نکنیم.
ان شاء الله امت اسلامی مزد صبر و مقاومت و استقامت در رکاب ولایت را با چشیدن طعم شیرین ظهور خواهند چشید که؛
فَإِنَّ مَعَ ٱلعسرِ يُسرًا
إِنَّ مَعَ ٱلعُسرِ يُسرٗا
خداوند هم چنین وعده داده است:
وَلَقَدۡ كَتَبنَا فِي ٱلزَّبُورِ مِنۢ بَعدِ ٱلذِّكرِ أَنَّ ٱلأَرۡضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ ٱلصَّـٰلِحُونَ
انبیاء-105
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمدمهدی ماندگاری
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️دفاعی صحیح و پر فایده
در نقد بیانیه جناب استاد علیدوست (حفظه الله) با عنوان «دفاعی عقیم و پرهزینه»
🔸 جناب استاد علیدوست از مقایسه ای که برخی مبلغانِ انقلابی بین وضعیت موجود و حکومت امیرالمؤمنین(ع) کرده اند برآشفته و از آنجا که این مقایسه ها را «در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور» تلقی کرده اند، بیانیه داده اند و به مخاطبین آن مبلغین نیز هشدار داده اند که مبادا حرف های آنان را جدی بگیرند.
🔸 فارغ از ادبیات بیانیه ایشان که متأسفانه خالی از طعن و نیش و کنایه نیست و حقیقتا در شأن استاد بزرگوار، عالم و با تقوایی مثل ایشان نیست
اما در نقد این مطلب که در بیان ایشان یا برخی بزرگواران دیگر هم سابقه داشته است، نکات زیر راه گشا است.
🔺 اولا همانطور که سابقا نوشته بودم (اینجا) حکومت امیرالمؤمنین(ع) کارآمد ترین و عادلانه ترین حکومت تاریخ اسلام بعد از شهادت پیامبر(ص) است.
بنابراین اگر کسی با هر بیانی بخواهد در چنین مطلبی تشکیک کند قطعا خطاکار است.
👈 اما آیا مقایسه کنندگان وضع موجود با حکومت حضرت(ع) چنین قصدی دارند!؟
🔺 ثانیا هر گونه فساد، خطا، تخلف و جرمی در ج.ا.ا قابل تحمل، توجیه و دفاع نیست و وظیفه مسلم و قطعی حکومت اسلامی مقابله با هر گونه فسادی است.
بنابراین اگر کسی بخواهد وجود فساد در ج.ا.ا را به دلیل وجود فساد در زمان حکومت حضرت(ع) جایز بداند، قطعا خطاکار است.
👈 اما آیا مقایسه کنندگان وضع موجود با حکومت حضرت(ع) چنین قصدی دارند!؟
🔺 ثالثا اینکه چه مقدار فساد در زمان حکومت حضرت(ع) وجود داشته، قطعا قابل بحث علمی است و هر کسی که ادعایی دارد (مثل یک سوم نهج البلاغه، سی مورد فساد و ...) باید مستندات خود را ارائه کند که یا ادعایش درست است و یا نادرست. جناب استاد به درستی در این موضوع در بیانیه خود، به نقد علمی پرداخته اند و نظر خود را بیان فرموده اند.
👈 اما نکته مسلم و مورد قبول همه، این است که به هر حال اصل فساد (و لو فقط یک مورد) در زمان حکومت حضرت روحی فداه وجود داشته است.
🔺 رابعا نکته و سؤال اساسی اینجاست. حال که حتی خود جناب استاد علیدوست اذعان دارند که فساد و تخلف (طبق نظر ایشان حداقل ۵ مورد) در زمان حضرت(ع) وجود داشته است، آیا وجود چنین تخلفاتی، مجوزی برای زیر سؤال بردن اصل مشروعیت و اسلامیت حکومت حضرت(ع) است؟
واضح است که جواب، منفی است.
👈 باید دقت بشود که آن آقایانی که به مقایسه حکومت حضرت(ع) و ج.ا.ا می پردازند در صدد تبیین همین نکته هستند که فساد، خیانت و تخلف برخی از کارگزاران، هیچ گاه نمی تواند موجب زیر سؤال بردن اساس و مبنای اسلامیت و مشروعیت حکومت باشد.
اگر مقایسه ای صورت می گیرد به همین دلیل است نه اینکه خدای ناکرده کسی بخواهد حکومت مولی الموحدین(ع) را تنزل داده و تخریب کند که اگر چنین نیتی داشته باشد قطعا خطاکار است.
🔺 خامسا از جناب استاد علیدوست و همه مخاطبین درخواست می کنم که فرمایشات رهبری در جمع روحانیون تبریز را که دقیقا سی سال قبل در همین ایام بیان فرمودند مطالعه کنند.
بخشی از آن فرمایشات:
🔸 «مگر وقتی حکومت درست شد... در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین (ع) که مثال عدل و تقواست _ دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید _ مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین (ع) فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
🔸 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین، «زیاد بن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
🔸 امام حسن مجتبی (ع)، سردار بزرگ جنگش عبیدالله بن عباس بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با معاویه که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد!...
🔸 شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن (ع)، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی (ع).
🔸 این چه توقّع بیجایی است که اگر یک ... مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!» (۵مرداد۱۳۷۲)
کاملا واضح است که مقایسه رهبری(حفظه الله) نه برای توجیه و تجویز فساد است و نه برای تخریب حکومت حضرت(ع) بلکه برای تبیین نکته ای است که در رابعا ذکر شد.
اندیشه و دقت کنیم...
یاعلی🌹
محمدصالح مشفقی پور
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
◼️امیرالمؤمنین علی علیه سلام :
اُوصيكُم بذِكرِ المَوتِ و إقلالِ الغَفلَةِ عنهُ ، و كيفَ غَفلَتُكُم عمّا لَيس يُغفِلُكُم ، و طَمَعُكُم فيمَن لَيس يُمهِلُكُم ؟! فكفَى واعِظا بمَوتى عايَنتُموهُم
▪️شما را سفارش مى كنم كه به ياد مرگ باشيد و از آن كمتر غفلت ورزيد. چگونه از چيزى غافليد كه او از شما غافل نيست و چگونه به كسى چشم طمع دوخته ايد كه به شما مهلت نمى دهد! مردگانى كه مشاهده كرده ايد خود واعظانى هستند كه شما را از هر واعظى بى نياز مى كنند.
📚نهج البلاغة خطبه ۱۸۸
✅ زمام اراده، اختیار و تصمیم بشر باید به دست که باشد؟
🌷 امام خامنه ای:
روح همه ى معارف و تعاليم اسلامى اين است كه افسار رفتار و حركت بشر در زندگى به دست شهوت و غضب داده نشود؛ انسان و جامعه ى انسانى را خودخواهى ها هدايت نكند؛ بلكه عقل و تقوا هدايت كند. شما به رنجهاى بشر نگاه كنيد؛ فقرها، محروميت ها، تبعيض ها، فسادها، جهالتها و تعصب هاى بى مورد ناشى از چيست و كشتارها، جنگها، مظلوميت ها، ستمها و قساوتها در جامعه ى بشرى از كجا به وجود مى آيد؟
ريشه ى همه ى اين ها اين است كه انسان هايى كه مهار نفس خودشان را ندارند و اسير شهوت و غضب و خودخواهى و جاه طلبى و مال اندوزى اند، هرگاه در هر نقطه يى از دنيا بر سرنوشت بشر حاكم شدند، بشريت را به فقر و جنگ و جهالت و تبعيض و فساد و فتنه سوق دادند؛ اسلام مى خواهد اين را علاج كند. اسلام مى گويد زمام اراده و تصميم و اختيار بشر- كه يكى از بزرگ ترين موهبتهاى خدا به بشر است- به دست جهالت، شقاوت، دنياپرستى، خودخواهى و خودپرستى داده نشود؛ بلكه به دست عقل و تقوا داده شود.
۱۳۸۳/۱/۲۶
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نگاهی جدید در توجیه مردم نسبت به فساد در جمهوری اسلامی
✍حجت الاسلام و المسلمین قنبریان
⚠️ فساد چرا و چگونه مساله منبر شد؟!
• اینکه منبری های خوب انقلابی هم در نوبتهای مکرر به #مساله فساد می پردازند و یکبار حکومت علوی را "الگو" گرفته، مثل برخورد با ابن هرمه را مطالبه و یکبار در صدد رفع شبهه مسری فساد به مشروعیت نظام افتاده با فسادهای درون حکومت علوی "مقایسه" می کنند؛ مبتنی بر یک درک و محاسبه پیشینی است:
مردم و حتی گروه های حزب اللهی درباره "میزان فساد"، ذهنیت منفی دارند و گله مند و منتقدند!
• از قضا پیمایش های علمی همین درک را تایید می کند. در آخرین پیمایش توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا، از ۵بلوک جامعه، بلوک "وفاداران راسخ" -که در عمده مسائل همراه با نظام اسلامی هستند- در مساله #ادراک_فساد فاصله خیلی زیادی با عموم مردم ندارند!
۵۱درصد شان قائل هستند فساد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و ...!۱
⬅️ تا اینجا معلوم است محاسبه و درک این منبری ها از مساله مخاطبانِ خود با واقعیت و پیمایش ها مطابق است و نمره خوب مساله یابی دارند.
• اما #حل_مساله ؛ چقدر در مقایسه با حکومت علوی است؟!
اینجا در مقام مناقشه صغروی در مستندات مقایسه نیستم. به نظر می رسد اگر باز درک درستی از میدان و "نسبت ذهنیت و عینیت" باشد راه حل های بهتر و موثرتری انتخاب شود.
• در بین شاخص های اندازه گیری فساد، "شاخص ادراک فساد" هم شایع است و معمولا همین، منشأ رتبه بندی فساد کشورها می شود. به این شاخص اشکالات متعددی وارد است از جمله اینکه ادراک (ذهنیت) همیشه مطابق با واقعیت (عینیت) نیست. شایعات و جوسازی رسانه ای، ابهام و خروجی های نامطلوب و... همه میتواند ادراک فساد را افزایش دهد.
به حسب برخی پیمایش ها نسبت "ادراک فساد" به "تجربه و مشاهده فساد" در ایران ۷به۱ می باشد!۲
یعنی ۷برابر از درک مستند فساد، ادراک و باور به آن -بدون مستند و دلیلی خاص- بین مردم شایع است.
⬅️ با این وضعیت اگر گویندگان نتوانند خود را از حباب این تفاوت خارج کنند، احتمالا دنبال فهرست بلندی از فساد در حکومت علوی می گردند تا نتیجه مقایسه با جمهوری اسلامی حفظ شود!
برای مثال نمونه هایی که در نگاه سخت گیرانه علی(ع) توبیخ، استیضاح و دستور بازرسی بوده اما هرگز در قوانین ما فساد تلقی نمی شود -بلکه بعضی رویه هم هست- در آن فهرست فساد، شمارش می شود! از مهمان شدن استاندار بصره بر یک سفره که فقرا در آن نبودند(نامه۴۵) تا تذکر گرفتن شریح برای خانه ۸۰دیناری اش (نامه۳)! و...
گوینده ای مجبور میشود زیادبن ابیهِ دوره معاویه را به حساب زیادبن ابیه دوره علی(ع) -و حتی دوره امام حسن(ع)- بگذارد تا نمونه های فاسد در حکومت علوی را هم زیاد کند!۳
دیگری مجبور میشود "دوره حملات تروریستی و الغارات" بعد از صفین و خوارج -که به تصریح امام جز کوفه برایش نماند- را مثل "دوره استقرار و بسط ید امام در ولایات" بگیرد و از فرار استاندار بصره با بیت المال، نمونه از فساد در دوره علوی بگیرد؛ و حتی به خط و نشان نامه۴۱ -که تهدید به ذوالفقار است اما همزمان از عدم بسط ید امام خبر می دهد- اشاره نکند!
• ظاهراً وقتی مشکل نه "رخ دادن فساد" در حکومت اسلامی بلکه "ضریب خوردن ادراک آن" و "درک سستی در برخورد با آن" است؛ تصحیح دید مردم از راه دیگری می گذرد. مثل:
۱. مطالبه #شفافیت نظام اداری (انحصارات، امتیازات، واگذاری ها، مزایا و...) برای رصد واقعی فساد، بجای معیار کردن ذهنیت ها و برساخت های رسانه ای و دشمن ساز.
۲. #تبیین درست در جهت پاره کردن حباب های کاذب در اذهان و واقعی کردن نسبت ها. رهبر انقلاب هم در دیدار امسال تصریح کردند: قوه قضائیه تصویر رسانه ای خوبی ندارد!
۳. #مطالبه برخورد فوری و کامل و غیر مبهم دستگاه قضایی با مفسدان و گزارش درست و به موقع به مردم.
این سه در سیره حضرت امیر(ع) نمونه ها دارد و البته برخی از آن منبری ها هم از این حل ها گفته و می گویند.
............................
۱. همه نتایج این پیمایش انتشار عمومی نیافته است لکن در پیمایش های مشابه میتوانید نتایج در مردم و جوانان را ببینید: https://shoaresal.ir/fa/news/118575
۲. این هم شنیده از مقامات مسئول است!
۳. ممکن است به حسب "صفات فاعلی" زیاد بن ابیه را کارگزار ترازی برای حکومت علوی ندانیم اما در دوره ایشان "قبح فعلی" از او گزارش نشده و تا صلح امام مجتبی(ع) هم به او وفادار مانده.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۵/۱۷
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️آشنایی با مرکز بینالمللی دوحه برای گفتوگوی ادیان
🔹اهداف:
این مؤسسه دولتی به صورت خاص به فعالیتهای مرتبط با گفتوگوی بینادیانی، بینفرهنگی و ظرفیتسازی در زمینه گفتگو و فرهنگ صلح میپردازد.
🔸برنامه ها:
این مرکز، سازوکارهای مختلفی را برای دستیابی به اهداف خود تعیین کرده است که مهمترین آنها عبارتند از:
برگزاری کنفرانسهای سالانه، برگزاری میزگردهای منطقه ای، دوره های آموزشی برای فعالان این حوزه، دانشجویان و متخصصان در داخل و خارج از قطر. همچنین انجام تحقیقات علمی و انتشار نشریات. این مرکز همچنین برای دستیابی به اهداف خود در ترویج فرهنگ گفتوگو، ایجاد محیطی متضمن صلح و پذیرش دیگران و شکلگیری ذهنیت میانه رو در نگاه به دیگران، فرهنگ کثرت گرایی و همزیستی به انتشارات علمی و تحقیقاتی نیز مبادرت ورزیده است. از جمله این نشریات می توان به «مجله ادیان»، النشرة الدوریة (بولتن ادواری)، «رسائل مختاره» و نیز کارهای ترجمهای اشاره کرد.
(۱). کنفرانس های سالانه:
مهمترین برنامه این مرکز، برگزاری کنفرانسهای سالانه است که در واقع، نشست های ادواری فکری و مشورتی بین متفکران و نمایندگان ادیان توحیدی (اسلام، مسیحیت و یهودیت) و نیز متخصصان برگزیده مذهبی، دانشگاهیان و روسای مراکز گفتوگوی ادیان از سراسر جهان به شمار می روند تا چالشهایی که مانع همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و فرهنگهاست مورد بررسی قرار دهند.
(۲). جایزه جهانی دوحه برای گفتگوی ادیان:
در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که این مرکز جایزه بین المللی برای گفتگوی ادیان در نظر گرفته است که در نوع خود ابتکاری منحصر به فرد در این زمینه در جهان به شمار می رود. هدف از این جایزه، حمایت و تشویق تلاشها و ابتکارات مردمی و نهادهایی بود که تاثیر بسزایی در روند ترویج فرهنگ گفتگو و تحکیم فرهنگ صلح دارند. درباره موضوع جایزه هم باید گفت که موضوعات همواره با عناوین کنفرانسهای سالانه یکسان بوده است و برندگان جوایز در مراسم افتتاحیه کنفرانس تجلیل می شوند.
در سال 2013، جایزه بین المللی دوحه برای گفتگوی ادیان به بهترین تجربیات موفق در زمینه گفتگوی ادیان اهدا شد. در سال دوم یعنی 2014 این جایزه به طرحهایی درباره جوانان اختصاص یافت که در زمینه ترویج گفتگو در جوامع آنها کمک میکرد. در سومین دوره هم این جایزه در سال 2016 بر نهادها و شخصیتهایی متمرکز بود که به تحکیم و تقویت امنیت روانی و فکری در جوامع خود کمک کردند.
(۳). مجلات و نشریات:
مرکز بین المللی گفتگوی ادیان دوحه ، یک مجله دوفصلنامه علمی به زبانهای عربی و انگلیسی دارد که این مجله تخصصا بر مطالعات دینی مبتنی بر گفتگوی بین ادیان و روابط بین اسلام و سایر ادیان تمرکز دارد. تا کنون ۹ شماره از این مجله منتشر شده است. در هیات تحریریه بین المللی این مجله نیز چهرههای برجسته بسیاری دیده میشود که نام سید حسین نصر و ابراهیم کالین نیز در میان آنان دیده میشود.
👈 مطالعه کامل
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فریاد های نماینده مجلس بر سر وزیر دادگستری؛ این کسی که شما آن را امامزاده می دانید، معاون وزیر صمت را ترور کرده اند
🔸 امروز درپی سوال ۳ نماینده از وزیر دادگستری در صحن علنی، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در ساعات آغازین مجلس در اظهاراتی جنجالی و مهم گفت:
🔸۳۰ درصد مردم شازند مبتلا به سرطان هستند بخاطر آلودگی های کارخانه ها، احداث کارخانه در حریم ۳۰ کیلومتری کلانشهر اراک که صدور مجوز صنعت جدید ممنوع است، با چه رانتی مجوز ساخت و ساز گرفته اند
🔸فکر کردی اینجا جاییه که امر و نهی کنی؟ فک کردی اینجا شعبه هست؟! آیا وزیر دادگستری وقتی میداند کسی شروع به قتل کرده باید ضامن او باشد ؟ من مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد/بهتر است جنایت متروپل را دوباره تکرار نکنید!
🔸آقای رحیمی؛ شما می دانستید که این افراد می خواهند قتل انجام دهند، لذا چطور به خود اجازه دادید یک نماینده مجلس را به آنجا برود و ضامن آنها شود!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻چهار ویژگی که گناهان را به نيكى تبديل مىكند:
◼️پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
◾️اَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ وَ كانَ مِنْ قَرْنِهِ اِلى قَدَمِهِ ذُنوباً، بَدَّلَهَا اللّه ُ حَسَناتٍ: اَلصِّدقُ وَ الْحَياءُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ وَ الشُّكْرُ
▪️اگر كسى داراى چهار خصلت باشد هر چند از سر تا قدمش را گناه فرا گرفته باشد، خداوند آن گناهان را به نيكى تبديل مىكند:
1⃣راستگویی
2⃣شرم و حيا
3⃣خوش خلقى
4⃣شکرگزارى
📚كافی، ج۲؛ ص۱۰
📢 بدون دوربینها، قلمها و دلسوزیهای خبرنگاران، لحظهها ماندگار نمیشود!
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: اگر زحمات شما [خبرنگارها] نباشد، این لحظهها هرگز ماندگار نمیشود... شما آن را حفظ میکنید و در اختیار افکار مردم قرار میدهید. بدون این دوربینها، قلمها و دلسوزیهاى شما براى تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهاى ما مثل یک چیزهاى تثبیت نشده است.
۱۳۸۰/۸/۲۳
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞گزارش صدا و سیما از طرح میثاق حوزه های علمیه
🔻حوزه علمیه امام صادق علیه السلام پاکدشت در استان تهران
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
12.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیان تکان دهنده استاد تحریری پیرامون شعر لاک ناخن و وضعیت
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
بیداری طلاب
🎥فریاد های نماینده مجلس بر سر وزیر دادگستری؛ این کسی که شما آن را امامزاده می دانید، معاون وزیر صمت
🔻توضیح
🔹️امینحسین رحیمی وزیر دادگستری، در مجلس لاریجانی بهعنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.
برادرش در دولت حسن روحانی سالهای متمادی مسؤول ادارهٔ اطلاعات استان همدان بوده و در دولت فعلی نیز معاون سیاسی استانداری همدان است و همین برادرش نسبت فامیلی نزدیک با احد آزادیخواه نماینده ملایر دارد.
🔹️احد آزادیخواه نمایندهٔ پرحاشیهٔ ملایر کفیل کسانی شد که متهم به اقدام به قتل معاون وزیر صمت و پرداخت رشوه شده بودند.
🔹️نمایندهٔ ملایر حواشی در داخل و خارج از مجلس داشته است
(تصویر بالا، خوشحالی نمایندهٔ ملایر در روز استیضاح وزیر صمت است!)
بعضی حواشی این نماینده مجلس
https://eitaa.com/119188/67021
https://eitaa.com/119188/66664
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
◼️امیرالمؤمنین على عليه السلام: الرِّفقُ يَفُلُّ حَدَّ المُخالَفَةِ
▪️نرمش و مدارا، تيزى مخالفت را كُند مى كند
غررالحكم حدیث560
🔻شرط بی ضرر بودن علم چیست؟
امام خامنه ای:
اگر علم به وسيله ى بندگان صالح مديريت شد، آن وقت خدمت مى كند و زيان نمى رساند. اگر آن كسانى كه انرژى هسته يى را كشف كردند، اهل فضيلت و تقوا بودند، اگر آن كسانى كه آن را به كار گرفتند، اهل فضيلت بودند و بندگان صالح، هرگز حادثه ى هيروشيما پيش نمى آمد.
۱۳۸۳/۴/۱
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب