eitaa logo
بیداری طلاب
61.3هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
28.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛ 🔺ادله تحریف سیره سیاسی اهل بیت(ع) در اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد / بخش دوم ▫️در تاریخ موارد زیادی وجود دارد که پیامبر اسلام (ص) مواضعی تنش زا اتخاذ کرده اند؛ در مورد اهل بیت(ع) هم همین امر صادق است، مثل خطبه فدکیه و خطبه شقشقیه ▫️عمق ابتذال تحلیل با این ادعا که امیرالمؤمنین (ع) برای اصلاح دولت مقابل معاویه ایستاد!! ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
کلیپ اول کامل.mp3
20.24M
در دفتر پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه مطرح شد؛ 🎙 صوت | پاسخ حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی به اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد در مورد سیره سیاسی اهل بیت (ع) 📽 تماشای فایل تصویری: بخش اول و بخش دوم ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛ 🔺نقد و بررسی تطبیق های غلط تاریخ اهل بیت(ع) بر انقلاب اسلامی ▫️اشتباهات تطبیقی در مقایسه فتح مکه توسط پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی ایران ▫️تفاوتهای موقعیت جمهوری اسلامی با موقعیت مکه و پیامبر(ص) ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
👓 اظهارات عجیب آقای خسروپناه در دفاع از مقاله نویسی ❗️ کمّیت مقاله نویسی مهم است، باید کیفیت را هم بالا برد و قابل جمع است! 🔹 اگر منظورتان‌ این است مقاله را حذف کنیم و تنبل خانه شاه‌عباس درست کنیم ما مخالفیم! ❌ پی‌نوشت: استاد خسروپناه از سال ۹۰تا اخرسال ۱۴۰۱ دویست و سی مقاله منتشر کرده است!😵‍💫😱 یعنی هرسال حدود ۲۳مقاله یعنی ماهی دو مقاله! واقعا چطور فرصت کردند ماهی دو مقاله بنویسند! یا شخص دیگر نوشته و فقط اسم ایشان وجود دارد؟! آیا این روش پسندیده‌ای است؟! خود ایشان فرمودند کار علمی زحمت دارد و طباطبایی و ملاصدرا شدن اسان نیست! آیا طباطبایی و ملاصدرا مقاله می‌نوشتند آن‌هم‌به این سبک منسوخ یا بجای آن تحقیق می‌کردند و در کتابی خوب این تحقیق به ثمر می‌رسیده است؟! https://fararu.com/fa/news/690700/اظهارات-جدید-خسروپناه-از-تنبل‌خانه-شاه-عباسی-استادان-بی‌مقاله-تا-دعواهای-خاله‌زنکی-در-ماجرای-ساترا 👓 یه نکته عجیب در سخن‌های ایشون اینه که می‌گه استادها حال تحقیق ندارند می‌خواهند مقاله حذف بشه! ❗️ بزرگوار مگه الان استادها خودشون مقاله می‌نویسند؟! اصلا مگه خود شما ۲۳۰مقاله را نوشتید؟!! اصلا در بسیاری مجله‌ها در نویسندگان باید شخصی مدرک دکترا داشته باشد یا استاد راهنما و در نهایت اسم استاد کنار نویسنده اصلی ذکر می‌شود! مشخص است بسیاری مقالات را دانشجویان می‌نویسند و به اسم استاد می‌خورد! ❌ اتفاقا راه شما تنبل خانه درست کرده که دانشجویان بی‌چاره زحمت می‌کشند تا استاد ارتقا یابد! ارادتم به شما کم شد با حفظ احترام😞 💬 مردود @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻اعتراض به نحوه طراحی آزمون‌های پایان‌ترم مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران 💬 نام محفوظ: 🔸 برای امتحانات پایان‌ترم طلاب غیرحضوری مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران تصمیمی اتخاذ شده، که بارم تمام سؤالات تستی به یک نمره ارتقا پیدا کند، این در حالی است که در سنوات گذشته این بارم بندی برای هر تست، ابتدا ۰/۲۵ و بعد ۰/۳۳ و بعد ۰/۵ نمره و در این ترم به یک نمره ارتقا یافت. 🔹 به نظر، این تصمیم غیرکارشناسی است، زیرا ضریب خطا و اشتباه در سؤالات تستی بالاست و نزدیک بودن گزینه‌ها، کار را دشوارتر هم می‌کند، اگر حقیقت امر بر سنجش آموخته‌های طلاب باشد، این معیار سنجش به شدت ناکارآمد و مغایر با اهداف آموزشی است. 🔺 ضمن اینکه با افزایش بارم سؤالات تعداد سوالات تقلیل خواهد یافت و این بدان معناست که طرح سؤالات محدود به بخش‌هایی از سرفصل‌ها خواهد شد و سنجش درستی از تمام محدوده مطالعاتی طلاب صورت نمی‌گیرد. 🔻 از استاد مجتبی فاضل درخواست می‌شود به فوریت در خصوص این موضوع ورود نمایند، زیرا از پیامدهای چنین تصمیمی، مشروط‌شدن بسیاری از طلاب و ناکارآمد جلوه‌دادن مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران، نارضایتی بسیاری از طلاب و ... خواهد بود. وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا 🔻نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌شود؛ همچنین آمادگی داریم پاسخ مسؤولین را منتشر کنیم. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
[001] صوت استاد ابوطالبی.mp3
23.69M
❇️ آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی ♨️ آنچه خواهید شنید (روی زمان‌ها کلیک کنید همان بخش از صوت پخش خواهد شد): 🔺 مواضع سیاسی علما در طول تاریخ 01:45 🔺 قیام ها زمان پهلوی 10:35 🔺 سکولاریسم در حوزه 12:07 🔺 آیا امام تنها بود؟ 13:15 🔺 شاگردان امام 19:57 🔺 موافقت یا مخالفت علما با تشکیل حکومت؟! 14:44 🔺 سکوت مقطعی برخی از علما 32:24 🔺 بیانیه آیت الله العظمی خویی 37:52 🔺 همراهی و موافقت علما تا به امروز 41:34 🎞 فیلم کامل:👇🏻 Aparat.com/v/tzqKi @Tanbiholomah 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻پاسخی کوتاه به اتهامات آقای محسن هاشمی نسبت به مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره)و طرفداران ایشان: 📺 آقای محسن هاشمی در برنامه مناظره تلویزیونی این دروغ پر تکرار را بار دیگر تکرار کردند که از نظر آیت الله مصباح یزدی و طرفدارانشان نقش مردم در حکومت اسلامی زینتی است. 🔵 آنقدر طیف مطلوب آقای محسن هاشمی این دروغ را تکرار کرده اند که واقعا باورشان شده است که آیت الله مصباح یزدی(ره)، چنین نظری دارند. ✅ آنچه در این میان باعث تعجب شده این است که ببینید چه کسانی چنین دروغی را به چه کسی نسبت می دهند!! 1️⃣ کسی این نسبت دروغ را به ایشان می دهد که پدر مرحومش معتقد بود اگر مشارکت حداقلی باشد ولی ما سر کار باشیم بهتر از این است که مشارکت بالا باشد و ما سر کار نباشیم. این را با یک جستجوی ساده می توانید به نقل از حسن روحانی که از مریدان مرحوم هاشمی رفسنجانی است پیدا کنید.(آدرس لینک: B2n.ir/a61747 ) 2️⃣ کسانی این دروغ را به ایشان نسبت می دهند که در فتنه سال 88 نشان دادند که رای مردم در نظر آنها ارزش چندانی ندارد و نشان دادند، مردم که هیچ، حاضرند حتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی اتهام تقلب بزنند اما خودشان را در اریکه قدرت نگه دارند. 3️⃣ کسانی که حاضرند حتی با ژست تحریم انتخابات و قهر با صندوق نیز نظرشان را به نهاد قانونی شورای نگهبان تحمیل کنند(هر چند در حد ژست باشد). این کارشان صدای برخی از دوستان خود را نیز به اعتراض بلند کرد و هشدار دادند که قهر با صندوق مساوی با حذف اصلاح طلبان از سیاست است. 4️⃣ کسانی این نسبت دروغ را می دهند که با حمایت قاطع خود از رئیس جمهور سابق و عملکرد بسیار ضعیف آن دولت، بیشترین تاثیر را در عدم مشارکت مردم رقم زده اند. ✅ مسئله دیگر این است که به کسی این نسبت دروغ را می دهند که اتفاقا در همین زمینه نظریه پردازی کرده است و کتاب ها و سخنرانی هایش کاملا مکتوب شده است و در سایت ایشان نیز وجود دارد. کسی که از طرف مقام معظم رهبری، لقب «استاد فکر» را گرفت و بعید است که این استاد فکر در مورد نقش مردم در حکومت اسلامی، فکر درستی نداشته باشد. ❇️ آیت الله مصباح نقش مردم در حکومت اسلامی را بسیار اساسی و حیاتی می دانند. ایشان به صراحت معتقدند که «اگر مردم موافق نباشند، حاکمیت دینی برقرار نمی‌شود؛ چراکه چنین حاکمیتی با قهر و غلبه تحقق نمی‌یابد.»(حکیمانه ترین حکومت، ص339) ❇️در مستند آن زمستان که در مورد زندگی علامه مصباح یزدی(ره) است ایشان در مورد نقش مردم می فرمایند: «حرف خدا این است که ما زمینه را آماده کنیم اما اینکه چه می شود، هرچه که مردم انتخاب کنند می شود... این سنت خداست که کارها با انتخاب مردم پیش برود وگرنه می توانست کاری کند که یزید سکته کند و امام حسین(ع) شهید نشود ولی این کار را نکرد.» (دقیقه 51 تا 55 مستند: B2n.ir/t89466 ) ❇️ خصوصیت بارز آیت الله مصباح این است که مسائل را به صورت جامع و منسجم می بینند لذا در عین اینکه نقش مردم را حیاتی می دانند اما مشروعیت حکومت اسلامی را مبتنی بر رای مردم نمی دانند و می فرمایند: «برگزاری انتخابات و مراجعه به آرای مردم، از دیدگاه عقیدتی ما هیچ‌گاه مشروعیت‌آور نیست تا با منفی‌شدن آرای عمومی، مشروعیت نظام باطل شود، بلکه آرای مثبت و موافق مردم، عامل تحقق حاکمیت دینی است»(همان) این بیانات ایشان همان چیزی است که در قانون اساسی کشور ذیل اصل چهارم و پنجاه و ششم آمده است.(لینکی برای اطلاعات بیشتر از دیدگاه آیت الله مصباح: B2n.ir/p89932 ✅مسئله آخر اینکه اگر نقش مردم صرفا در مقبولیت نظام(نه مشروعیت آن) به معنای زینتی دانستن رای مردم است، پس اکثر فقهای شیعه از جمله مقام معظم رهبری ( B2n.ir/b21296 ) و همچنین امام خمینی(ره) نیز رای مردم را زینتی می دانند. امام خمینی(ره) می فرمایند: « اصولاً آنچه باید در نظر گرفته شود خداست نه مردم، اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنان حرفی می زنند که بر خلاف اصول قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۵۳)» و اساسا مسئله تنفیذ حکم توسط ولایت فقیه در قانون اساسی به همین معناست که رای مردم مقبولیت آور است نه مشروعیت آور. کافی است متن تنفیذهای امام خمینی(ره) را مرور کنیم تا دیدگاه ایشان در مورد نقش مردم را متوجه شویم ( B2n.ir/f14414 ) 🧐آقای محسن هاشمی! اگر رای زینتی همان چیزی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و فقهای شیعه می فرمایند ما چنین رای زینتی ای را به دموکراسی غربی شما ترجیح می دهیم. ✍ حجت الاسلام عیسی معلم؛ دانش پژوه دکترای گروه کلام و فلسفه دين 🔻واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️از کجا به کجا رسیدیم و آیا نزدیک قله هستیم یا نه این چند تا آمار را ببینید و توی بحث‌هایی که در مهمونی‌ها، محل کار، تاکسی، مترو و... در می‌گیره و میگن جمهوری اسلامی چه کار کرده میتونید پاسخ بدید و روشنگری کنید که نزدیک قله ایم 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
👓 لبیک به ، زمانی مساوی با لبیک به انقلاب و مباحث مطروحه نظام بود که در دهه ۶۰ و تا حدودی دهه هفتاد تنفس می‌کرد، چراکه جامعه مدرسین بدنبال تحقق آرمان‌ها و نگاه‌های امام و رهبری در نظام و جامعه بود، در عمل جریانی تأثیرگذار بر حوادث و رخدادهای انقلاب و جامعه همچون انتخابات بلکه جریان ساز بود، صاحب رأی و نظری برای اقناع منطقی و باورپذیر برای جامعه و جریان‌ها بود؛ ⁉️ ولی جامعه مدرسین دهه هشتاد و نود و امروز آیا چنین جایگاه و موقعیتی بر جامعه و جوانان و جریانات تأثیرگذار در عرصه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد؟! آیا در این عرصه‌ها جریان‌ساز است؟! ♨️ اگر جامعه مدرسین التزامش را عملا به مطالبه و توصیه و تأکید طی سه دهه‌ی گذشته در جوان نگهداشتن بدنه خود با ورود فضلای خوش فکر و جوان نمایش می‌داد امروز باید همچنان شاهد جامعه‌ی مدرسینی جوان، پرتحرک، فعال، باابتکار و تأثیرگذار با پشتوانه‌ای از تجارب بزرگان حوزه می‌بودیم که مع‌الأسف امروز شاهد آن نیستیم. ✅ جامعه‌ی مدرسینی در تراز انقلاب و نهضت و نظام است که مدام در حال حیات و حرکت است، آن‌وقت است که لبیک گفتن به او مساوی بلکه مساوق با لبیک به انقلاب است. ✅ برای فردایی مشابه دیروز‌ها و متفاوت با امروزها باید قدری تعارفات و ملاحظات را کنار گذاشت و واقع بینانه به فکر بود و این مهم با اجلاسیه و نشست درون نهادی بی‌رمق حاصل نمی‌شود بلکه باید به بازخوانی و با آرایشی نو و متناسب با حرکت انقلاب التزام داشت. 💬 استاد سطوح عالی؛ نام محفوظ @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
👓 بنده به عنوان یک حوزوی و روحانی، یک سؤال جدی از محضر بزرگان دارم؛ ابتدا چند مقدمه عرض می‌کنم و سپس سؤال... 1⃣ همه می‌دانیم امروز بیش از سه دهه از مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه می‌گذرد؛ 2⃣ همه می‌دانیم که هیچ‌یک از مطالبات اساسی و دارای اولویت فوری رهبری که بر اساس آن ساختارهای حوزه (شورای عالی و مرکز مدیریت) شکل گرفت، محقق نشده‌اند؛ 3⃣ همه می‌دانیم که در عوض تحقق اوامر و مطالبات رهبری، حوزه گرفتار آنچه رهبری شدیدا نهی کرده‌اند شده است: مثل دیوان‌سالاری اداری و نظام شدیدا بروکراتیک؛ ایجاد طبقه کارمندی و بی‌تفاوت نسبت به معضلات حوزه و روحانیت و بی‌خروجی قابل اعتنا، دانشگاهی شدن حوزه و نظام سرطانی ترمی واحدی؛ از بین رفتن هویت اصیل حوزوی با تعریف مدارک دانشگاهی و ...؛ 4⃣ همه می‌دانیم، همه این خسارت‌ها را بدخواهان و یاوه‌گویان به ناحق پای رهبری نوشتند و عامل و مسبب آن را رهبری دانستند!! ⁉️ حال سؤال اصلی این است: چه نهادی وظیفه نظارت و احیانا بازخواست عواملی که نه تنها نسبت به اوامر رهبری کوتاهی کردند، بلکه کاملا عکس آن رفتار کردند را دارد؟! از شکایت به کجا ببریم؟ به شورای عالی؟!! از شکایت به کجا ببریم؟ به جامعه مدرسین؟!! امروز که همزمان در رأس شورای عالی و جامعه مدرسین یک نفر هست!! چطور ناظر و منظور می‌توانند متحد باشند؟! آیا امروز آنگونه که رهبری خواسته هست؟! آیا جامعه مدرسین نظارت و اعمال قدرت می‌کند که شورای عالی آنگونه که رهبری خواسته‌اند باشد؟! یک نفر بگوید اگر همه این نظارتها هست، چرا ما هرچه جلوتر می‌رویم با سرعت بسیار زیاد از مایقصد رهبری و حوزه مطلوب، دور و دورتر و دورتر می‌شویم؟!! 💬 سائل بزرگان @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️فرار آقای اکبرنژاد از گفتگوی دوستانه با حجت الاسلام راجی 🔻طبق خبری که به بیداری طلاب رسیده حجت الاسلام راجی، مدیر مؤسسه سعداء، در اقدامی خیرخواهانه و اسلامی به آقای اکبرنژاد پیشنهاد داده: با تقبل تمام هزینه‌های اسکان و رفت و آمد آقای اکبرنژاد و خانواده وی به مشهد، به صورت دوستانه، درباره شبهاتی که وی در موضوع کارآمدی جمهوری اسلامی و مدیریت رهبری وارد کرده است، گفتگو کنند. حجت الاسلام راجی همچنین گفته‌اند: اگر هم مایل به صحبت با بنده نیستید با هر کدام از اساتيد مؤسسه که تمایل دارید و به هر شکلی که شما مایل باشید گفتگو کنیم. ♨️ با این حال، آقای اکبرنژاد این پیشنهاد را رد کرده و گفته تنها در صورتی حاضر به گفتگو یا مناظره است که با یک استاد مبرز فقه و اصول و صاحب نظر در زمینه فقه سیاست، درباره تفاوت مشی رهبری انقلاب با سیره سیاسی ائمه علیهم السلام، مناظره کند. 🔻انگاره‌های آقای اکبرنژاد نسبت به خود و وزن حوزوی‌اش بسیار جای تعجب دارد!! وی از طرفی سابقه تحصیل و تدریس مورد اعتنای حوزوی نداشته است و اصولا استاد مبرز به مدت زمان لازم ندیده است و از سوی دیگر عموم اساتید و فضلای حوزوی، دقت و وزانت علمی برای تألیفاتش قائل نیستند؛ با این حال چگونه خود را در طراز مناظره با فقها می‌بیند؟!! 🔻این نوع رفتارهای آقای اکبرنژاد این شائبه را تقویت می‌کند که وی با این نوع عملیات روانی و رسانه‌ای بیشتر دنبال جلب توجه و مطرح شدن است؛ تا یافتن پاسخ شبهاتش! ❌او به دنبال این است که با مناظره با بزرگان حوزوی، خود را به عنوان یک چهره مطرح و دارای وزانت در حوزه جا بیندازد. 🔻واقعا جای تأسف است که آقای اکبرنژاد نه مناظره با افرادی که حتی چند پله از وی بالاتر و دارای مقبولیت هستند را می‌پذیرد و نه گفتگوی دوستانه را! 🔻رفتارهای لجوجانه‌ی آقای اکبرنژاد حاکی از عدم صداقت او در نقد دلسوزانه جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب است. 🔻هیاهوهای غیر علمی وی نشان می‌دهد وی در وهله اول به دنبال در حوزه علمیه و سپس بسط آن به جامعه است؛ در مرحله اول او با شبهه‌افکنی آرام دنبال این است که اختلاف افکنی‌ها قوت بگیرد و قبح‌شکنی‌هایی که قبلا نسبت به مراجع معظم تقلید و ساختارهای حوزه داشت اینبار نسبت به امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب دام ظله صورت بگیرد و سپس دنبال مراحل بعد برود. 🔻اگر اینگونه نبود، با قبول گفتگو، به دنبال سنجش عیار اندیشه‌اش بود نه حملات کور رسانه‌ای و جلب توجه رسانه‌های معاند. 🔻به هرحال این فرد پرخاشگر باید بداند با این سر و صداها نمی‌تواند بدنه اجتماعی برای خود دست و پا کند و سرنوشتی بدی در انتظار اوست. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
1402.10.06 محفل استاد جمشیدی.mp3
15.57M
🔻مردم در منطق آیت‌الله مصباح (واسازی کج‌روایت‌های دگراندیشان) 🔻مهدی جمشیدی ۱. در این درس‌گفتار، کوشیدم با متن‌خوانی مبتنی بر سه رویکرد «تحلیلی»، «تطبیقی» و «مسأله‌ای»، نشان بدهم که برخلاف ادعای دو جریان «نواندیشی دینی» و «تکنوکرات‌ها» - یعنی از صادق حقیقت تا محسن هاشمی - نه‌فقط علامه مصباح در برابر مردم‌سالاری نیست، بلکه ایشان عالی‌ترین و ناگفته‌ترین ظرفیت‌های مردم‌سالاری دینی را یافته و روایت کرده است. ۲. روایت جریان به‌اصطلاح نواندیشی دینی از تفکر سیاسی علامه مصباح، برآمده از «اغراض شخصی» و «سوگیرهای تجددی» است و هیچ قرابتی با واقعیت ندارد. چنانچه مواجهه‌ی «دست‌اول» و «گزینش‌نشده» و «منظومه‌وار» با این نظام معرفتی داشته باشیم، به‌روشنی درمی‌یابیم که این تفکر، از هر جهت با نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، همسو و همدل است و بیش از همه، امکان‌های دینی مردم‌سالاری را یافته است. ۳. امکان‌های مردم‌سالارانه در اندیشه‌ی علامه مصباح عبارتند از: تلازم کمال انسانی با اختیار، خوانش از بیعت به مثابه عنصر دینی تولید مقبولیت، ساختارپردازی اخلاقی-شورایی از نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، اصالت جامعه‌‌ی مدنی اسلامی نسبت به دولت اسلامی، جمهوریت به‌مثابه قالب متناسب با اقتضاهای کنونی تحقق مردم‌سالاری دینی. ۴. این‌همه در حالی است که جریان نواندیشی دینی، در مرداب تفکر ترجمه‌ای و التقاطی افتاده و تهی از خلاقیت نظری و دین‌پژوهی اصیل است. در عوض، هرچه که توانسته به سوی تحریف و وارونه‌نمایی اندیشه‌ی علامه مصباح حرکت کرده است. فکرت: رسانه اندیشه و آگاهی @Fekrat_Net 🔻عضو شوید🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️زنگ عبرت 🔻امام خامنه‌ای(مدظله): یک موضوع هم مسئله‌ی رعایت حدود شرعی در بیمارستان‌ها است که من خواهش می کنم مسئولین محترم به این موضوع توجّه کنند؛ گاهی در بیمارستان‌ها بیمار زن اصرار دارد که پرستارش خانم باشد و این برایش فراهم نمی‌شود. این چیزها را بایستی با دقّت رعایت کنیم.(١٣٩٨/١١/١٠) 🏷 چرا تاکنون آن‌گونه که رسالت مکتبی مسئولین قم مقدّس ایجاب کرده‌است، حاضر نشده‌اند از دین و فرهنگ مردم در برابر هجمه‌های غرب حفاظت کنند. 🏷 حقیقتاً انتظارمان از شورا فرهنگ عمومی استان این است که لااقل در این زمینه وارد صحنه شود ونقش خود را در این زمینه ایفا نماید 🏷 بی‌تردید اگر مسئولی حاضر نباشد پایِ کار اسلام و قانون اساسی بمانند، بعدا همچون کارگزاران و جریانات اصلاحات و... توسط مردم قضاوت خواهند شد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برش‌هایی از متن: سید یک جا بند نمی‌شود. کل ساعة هو فی شأن. مصداق بارز «رجل فی أمة» است. من او را بولدزر مقاومت می‌نامم. از بس پرکار و پرانرژی است. سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات می‌توان گفت که تنها کسی بود که شاهد زنده‌ی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود. ابو... از آخرین تاکتیک‌های ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان می‌گوید. آن‌قدر خنده‌دار است که ریسه می‌رویم. ولی خب کار می‌کند دیگر‌. آنها که مطلع‌اند می‌دانند سید پنج سال از عمر کاری‌اش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من می‌گفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینه‌اش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31470 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️انتقاد رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام!!!! 🔻حجت الاسلام علی کمساری به جماران گفت: سرود سلام فرمانده در سطح ملی بازخورد مثبت داشت، در بین کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفت و کار موفق فرهنگی بود، اما چرا در این کار اسم امام نیست؟ 🔹گفتیم لابد یادشان رفته است و فعل مومن را باید حمل بر صحت کرد. متأسفانه در نسخه دوم این کار دیدیم که اسم امام نیست. دیگر اسم این غفلت نیست! 🔹در نسخه عربی و لبنانی این کار اسم امام آمد، پس کاری نداشت که شاعر بخواهد یک مصرع اضافه کند تا به امام کم توجهی نشود. 🔹در برخی ورودی‌های شهرها، تمثال امام کمرنگ شده است و اگر کمرنگ شود کسی اعتراض نمی‌کند. ✍پ ن: تصورکن مجموعه سیدحسن مصطفوی نگران یاد و نام امام باشه!!! اینهمه بودجه گرفتن و خرج تجملات و کاخ سازی مرقد امام کردن، تو این ۳٠ سال چه کار فرهنگی و هنری در اندازه سرود سلام فرمانده تونستن تولید کنن!!؟ چقدر مقابل تحریفات و توهینهایی که علیه انقلاب و امام شده، موضع درست و مؤثر داشتن؟! حالا بگذریم از اینکه جماران و زیرمجموعه های مؤسسه تبدیل به پاتوق مخالفین، فتنه گران و معاندین کشور و نظام شده!! 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ وضعیت شیعیان مالزی و آن روی سکه صلح طلبی دولت سرپرست جامعه مدنی شیعه امامیه در کشور مالزی گفت: بعد از اینکه شورای مذاهب اسلامی مالزی در سال 1996، تشیع را به عنوان انحراف از اسلام واقعی به رسمیت شناخت، تبعیض علیه شیعیان وجهه قانونی پیدا کرد و اوضاع شیعیان، بد شد، در حالی که سابقاً چنین فتوایی وجود نداشته است. سلفی‌ها و وهابی‌ها در مکان‌ها و نهادهای مختلف با عنوان مبلغ دین، استاد دانشگاه، سخنران، شخصیت‌ اجتماعی و یا سیاست‌مدار حضور پیدا می‌کنند و اغلب از طریق سخنرانی‌ در رسانه‌ها، سایت‌ها و نشریه‌ها، اقداماتی علیه شیعیان انجام می‌دهند. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31490 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس‌جمهور در کنگره بین‎‌المللی اندیشه‌های علامه مصباح یزدی: 🔺 آیت‌الله مصباح یزدی چهره‌ای اندیشه‌ورز و آزاداندیش بود ▫️ایشان فقط شاگردپرور نبود بلکه جریان‌ساز بود، این جریان‌سازی محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت ایشان هم این جریان فکری ادامه داشت. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻عبدالله حمود العزّی: زیدیه یک مذهب فکری است و در فقه ادعای یک مکتب جدیدی را ندارد دکتر عبدالله حمود العزّی در نشستی با عنوان ظرفیت‌های مذهب «زیدیه» در مواجهه با مسائل نوپدید و فقه معاصر که 3 دی‌ماه در پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر قم برگزار شد در بخش نخست سخنان خود به تشریح مهمترین ویژگی مذهب زیدیه پرداخت و گفت: زیدیه یک مذهب و جریان فکری است نه فقهی. این مذهب براساس قیام علیه ظلم و حرکت انقلابی علیه حاکمان از جمله سلطه امویان شکل گرفته و از جنبه فقهی ادعای یک مکتب و نظام جدیدی را ندارد. وی ادامه داد: ما معتقدیم دو گونه اسلام داریم. اسلام واقعی که مبتنی بر سنت نبوی و تفکر علوی است و یکی هم دین انحرافی که از زمان معاویه آغاز شد و امتداد ان در امویان دیده شده‌است. مذهب زیدی شاخه‌های مختلف فکری مانند قاسمی، ناصری و هادوی دارد و در جغرافیای گوناگون از جمله طبرستان ایران، ترکیه، عراق و حجاز و یمن گسترده است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31450 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
⭕️ شهرک‌نشینان اسرائیل در پی اشغال محله ارامنه در قدس اشغالی فعالان مسیحی ارمنی، معتقدند گروه‌های یهودی در تلاش هستند تا زمین مورد مناقشه‌ای که قرن‌ها در تصرف ارامنه بوده را اشغال کنند. یهودیان ملی گرای مذهبی، به این بهانه که شهر باستانی داوود در سلوان واقع شده به دنبال اشغال آن هستند. در حال حاضر این ملی گرایان افراطی، سیاستمداران با نفوذی در دولت دارند، مانند ایتامار بن گویر، بزالل اسموتریچ و آریه کینگ که فعالانه از آنها حمایت می‌کنند. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ شهید بهشتی به اعتراضات علیه مرحوم آیت‌الله مصباح 🔻به‌مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصباح: من بعدها شنيدم ...در يک جلسه‌ای در خدمت شهيد بهشتی راجع به نحوه برخورد آيت‌الله مصباح و مسئله شريعتی صحبت شده بود و مثلاً اعتراض شده بود که چرا آقای مصباح چنين می‌کند و درست نيست. نقل شد که شهيد بهشتی جواب داده بودند که آقای مصباح معتقد است که شريعتی براي عده‌ای بُت شده، بُت را بايد چکار کرد؟ گفته بودند بُت را بايد شکست! گفت آقاي مصباح هم دارد همين کار را می‌کند. يعني يک نوع دفاعی [از مرحوم آیت‌الله مصباح کردند] با اينکه ايشان حالا از جهت تشخيص مصداقی نظرشان با آيت‌الله مصباح تفاوت داشت ولی در اين که ایشان بر اساس وظيفه‌ای که تشخيص می‌دهد دارد عمل می‌کند و بر اساس آن تشخيص همين کار را بايد بکند [تردیدی نداشتند.] 🔻برای دیدن کلیپها و مستندات بیشتر به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مراجعه کنید👇 @bonyadtarikh 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب