eitaa logo
خبر فوری
5.4هزار دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
11.1هزار ویدیو
7 فایل
بروزترین اخبار ایران وجهان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص .
♦️افزایش تعداد مسموم‌شدگان رضوانشهر گیلان به ۴۰۰ نفر؛ ادغام فاضلاب با آب شرب علت مسمومیت است 🔹روزنامه اعتماد علت مسمومیت اهالی رضوانشهر را بررسی کرده است. 🔹 ۸ تیرماه جاری همزمان با برگزاری دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری خبر مسمومیت برخی اهالی شهرستان رضوانشهر استان گیلان رسانه‌ای می‌شود. این در‌حالی است که برخی منابع و اهالی مدعی هستند مسمومیت این افراد در رضوانشهر از دو هفته پیش از انتشار خبر آغاز شده، اما بنا به دلایلی خبر آن منتشر نشده بود. 🔹شنیده‌های «اعتماد» از برخی منابع محلی حاکی از آن است که ادغام آب فاضلاب با آب شرب، علت این مسمومیت بوده است، اما تاکنون نه تنها علت اصلی این اتفاق اعلام نشده بلکه برخی مسئولان مربوطه سعی در پنهان کردن علت اصلی این مسمومیت‌ها دارند. .
📣 بازگشت ۷۰ درصد از زائران ایرانی به کشور 🔺مدیر عملیات حج تمتع: با خروج بیش از ۷۰ درصد حجاج ایرانی از عربستان تا بامداد امروز ۱۸ تیرماه کمتر از ۹ هزار نفر از زائران و عوامل در مدینه و حدود ۱۶ هزار نفر دیگر هم در مکه حضور دارند. 🔺 ۶۴ کاروان زائران کشورمان در مدینه هستند و روز یکشنبه (۱۷ تیر) نیز آخرین کاروان‌های مدینه بعد از مکه رهسپار شهر پیامبر شدند و زائران مدینه بعد پس از ۵ روز اقامت رهسپار کشورمان می‌شوند. .
بیش از ۴۹۰ هزار داوطلبِ کنکور کارت ورود به جلسه را دریافت کرده‌اند 🔹کریمیان، مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش: بیش از ۴۹۰ هزار نفر تاکنون کارت ورود به جلسهٔ نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را دریافت کرده‌اند و این کارت تا چهارشنبه از طریق وبگاه سازمان ملی سنجش قابل دریافت است. .
دلار مبادله‌ای کاهشی شد 🔹در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران دلار آمریکا به ۴۶هزار و ۳۶۲ تومان و حواله دلار نیز به ۴۳هزار و ۲۸۸ تومان رسید. 🔹قیمت یورو نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۵۰ هزار و ۱۹۸ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۶ هزار و ۸۷۰ تومان رسیده است. .
🔴۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان خاکستر شد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان: 🔹امسال شاهد افزایش صددرصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان بوده‌ا‌یم به طوری که ‌حدود ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ دچار آتش‌سوزی شده‌‌ که ۹۵ درصد این آتش‌سوزی‌ها‌‌ عامل انسانی دارد. 🔹‌‌۱۵۰ نقطۀ بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان شناسایی شده و ‌نیروهای واکنش سریع در این مناطق مستقر‌ند تا هرگونه حریق اراضی را با رصد و پایش به گروه‌های اطفا گزارش ‌دهند. 🔹با توجه به اینکه بیشترین مساحت جنگل‌های زاگرس ‌در این استان قرار دارد، یک فروند بالگرد برای انتقال نیروها، آب‌پاشی و امکانات اطفای حریق اراضی در لرستان مستقر شده‌است. .
🔴مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد 🔹سرپرست ریاست جمهوری قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. .
🔸۱۲۸ کشور درگیر تب دانگی / حدود ۸۰ درصد مبتلایان، بی‌علامت 🔹رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: ۴۰۰ میلیون نفر در سال به تب دانگی مبتلا می‌شوند. 🔹در حال حاضر ۱۲۸ کشور درگیر این بیماری شده‌اند که نسبت به سال ۱۹۶۰ با درگیری ۱۰ کشور، آمار چشمگیری است. 🔹حدود ۸۰ درصد بیماران مبتلا به این بیماری بی علامت هستند. 🔹حجم بیشتر انتقال توسط افراد بدون علامت صورت می‌گیرد. 🔹۴۰ تا ۵۰ درصد از جمعیت کره زمین در مواجهه با این نوع پشه هستند. 🔹این رقم سال به سال به دلیل تغییرات آب و هوایی، افزایش میانگین دما و آمار سفرها افزایش می‌یابد. .
⬅️ جزئیات اکران سینماها در دهه اول محرم روابط عمومی موسسه سینماشهر: 🔹از تاریخ ۲۰ الی ۲۸ تیر اکران فیلم‌های کمدی در تمامی سینماهای کشور متوقف می‌شود. 🔹همچنین سینماها همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه (۲۴ تیر) تا سه‌شنبه (۲۶ تیر) تعطیل خواهند بود. 🔹سینماها در روز پنجشنبه (۲۸ تیر) مصادف با شهادت امام زین‌العابدین (ع) نیز تعطیل است. .
آمار هولناک از ۹ ماه جنگ علیه غزه: 🔸ارتش اشغالگر بیش از ۳ هزار قتل‌عام در نوار غزه مرتکب شده است 🔹دفتر رسانه‌ای غزه آمار به روز شده از وضعیت این نوار محاصره شده را طی ۲۷۵ روز جنگ اخیر منتشر کرد. طبق این آمار، تا کنون ارتش رژیم صهیونیستی ۳ هزار و ۳۷۶ قتل‌عام مرتکب شده است. 🔹شمار شهدای غزه ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر گزارش شده که در این میان ۱۵ هزار و ۹۸۳ نفر کودک بودند. 🔹بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یک والد یا هر دو والد خود را از دست داده‌اند. .
هراز امشب مسدود است 🔹رئیس پلیس راه مازندران: محور هراز به دلیل اعمال محدودیت اجرای عملیات کارگاه جاده‌ای در محدوده لاریجان تونل تکاور و تعمیر سیستم روشنایی از ساعت ۲۰ تا ۵ صبح روز سه‌شنبه مسدود خواهد بود. .
🔴ادعای موافقت مصر با احداث دیوار زیرزمینی در مرز غزه 🔹رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دولت مصر با مشارکت در احداث دیوار و حصاری زیرزمینی در طول مرز نوار غزه با خاک مصر در صورت برقراری آتش بس در این منطقه موافقت کرده است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پزشکیان را بیشتر بشناسید 🔹محله پزشکیان و گفتگو با برادر و همسایه‌های خانواده پزشکیان در منطقه دوقوز پله ارومیه .
♦️کیفیت هوای شهر قم در شرایط خطرناک 🔹شاخص کیفیت هوای شهر قم امروز ۱۸ تیرماه با عدد ۷۹۷ به علت آلاینده ذرات معلق (PM۱۰ ) در وضعیت خطرناک قرار دارد. .
پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ▪️حضور اسنپ و تپسی برای جابجایی زائران رئیس سازمان راهداری: 🔹۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت. 🔹همچنین امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث جابه‌جایی مسافران اربعین حضور خواهند داشت. 🔹کمبود ۶۰۰۰ اتوبوس برای اربعین داریم ولی امسال قرار است از سایر ظرفیت‌های موجود در کشور در ایام اربعین استفاده شود. 🔹ستاد اربعین تا کنون امکان انجام سفرهای کاروانی را نپذیرفته‌ است. .
⬅️ قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد 🔹قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد. 🔹هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۶ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید. 🔹اما هر قطعه سکه امامی در بازار با کاهش ۱۷۰ هزار تومانی به قیمت ۴۰ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان رسید. 🔹همچنین نیم سکه به قیمت ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی رسیده است. ربع سکه هم ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. .
🔴بارش‌های کشور ۲۴۴.۸ میلیمتر شد 🔹مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۵ تیرماه به ۲۴۴.۸ میلیمتر رسید که نسبت به سال آبی گذشته ۱۹ درصد و نسبت به دوره بلندمدت سه درصد رشد را نشان می‌دهد. .
دیدار سردار رادان با پزشکیان 🔹سردار احمدرضا رادان با حضور در دفتر مسعود پزشکیان، کسب اعتماد مردم از سوی رئیس‌جمهور منتخب را از طرف خود و تمامی کارکنان فراجا تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا کربلا یا کربلا..‌‌‌. کربلا یا کربلا...🌹 🌴 آری اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا علیه السلام آنچان در نور جذبه قطب عالم امکان که از دشت پر درد و بلای کربلا تلألو می کند و می جوشد ذوب شده اند که تمام وجودشان کربلایی است...... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اژه ای: موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم رئیس قوه قضاییه: 🔹باید در انتخاب کابینه فعال و در تراز نظام اسلامی به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم. 🔹موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم. وعده‌های که داده شد باید محقق شود. وظیفه بسیار سنگینی بر دوش همه است به خصوص رئیس‌جمهور منتخب. 🔹رئیس‌جمهور منتخب برای تحقق عدالت، گسترش عدالت اجتماعی، رسیدگی به محرومان و طبقات کمتر برخوردار جامعه، تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت و رفاه مردم حتما کمر همت می ببندد و ما هم وظیفه داریم کمک کنیم. .
📣 بورس درجا زد 🔺️بازار سرمایه پس از دو روز رشد چشمگیر، امروز با افت مواجه شد و شاخص کل با کاهش ۵۱۳۴ واحد به رقم دو میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید. 🔺️شاخص هم وزن اما ۸۰۴ واحد افزایش یافت و در رقم ۷۱۰ هزار و ۷۳ واحد ایستاد. .
📣 کوثری: مجلس و دولت آینده باید برای رفع مشکلات کشور تعامل داشته باشند نماینده مردم تهران در مجلس : 🔺️قطعاً تعامل بین دولت و مجلس تحت لوای مقام معظم رهبری ایجاد می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد، اما بالاخره همان طور که همه دولت‌های ما تاکنون یکسری نقطه نظر درباره مسائل مختلف کشور داشته‌اند، دولت چهاردهم نیز از این قاعده مستثنی نیست و دیدگاه‌های خاص خودش را دارد. 🔺البته این موضوع درباره مجلس شورای اسلامی هم صدق می‌کند و قطعاً مجلس هم دیدگاه و نقطه نظرات خودش را درباره مسائل کشور دارد و این مسئله منافاتی با همکاری و تعامل دولت و مجلس ندارد و با وجود نظرات مختلف، می‌توان تعامل کرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این ویدئو از رائفی پور امروز در فضای مجازی پربازدید شد و بازخوردهای زیادی داشت ولی بخشی از یک ویدئوی دو ساعته قدیمی هست و ربطی به انتخابات اخیر نداشته .
♦️
میراث خوبی که شهید رئیسی برای پزشکیان گذاشت
🔹‌طبق اعلام بانک جهانی اقتصاد: ایران سال گذشته دومین کشور جهان در رشد اقتصادی(GDP) است که با افزایش ۵.۴ درصدی در تولید ناخالصی خود مواجهه شده است. 🔹‌امیدواریم این رشد ۵.۴ درصدی تولید را دولت پزشکیان بتواند تکرار کند. .
♦️یک مورد مبتلا به «تب دنگی» در قزوین شناسایی شده است کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین: 🔹تاکنون خوشبختانه در استان قزوین پشه آئدس دیده نشده است اما یک مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شد که با شناسایی به موقع این فرد اقدامات پزشکی و درمانی انجام و ترخیص شد. 🔹این فرد سابقه مسافرت به امارات متحده(دبی) را داشت و بعد از برگشت با علائم تب سر درد، بدن درد به پزشک مراجعه کرده بود. .