eitaa logo
خبر جهادی
328 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
12 فایل
تحولات میدانی منطقه و جهان اسلام https://virasty.com/khabarjahadi https://rubika.ir/khabarjahadi https://splus.ir/khabarjahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی بعد از ظهر جمعه دبیرکل حزب الله لبنان با تمسخر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همراه بود. به گفته سیدحسن نصرالله وزیر جنگ دیوانه و مجنون صهیونیست‌ها از عمق ۵۰ کیلومتری و خطرات موشک‌های حزب‌الله می‌گوید اما باید بداند که موشک‌های دقیق و سنگین حزب الله از کریات شمونه در شمالی‌ترین نقطه سرزمین‌های اشغالی فلسطین تا بندر ایلات ام الرشراش در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را می‌تواند هدف قرار دهد.... فاصله کریات شمونه تا ایلات ۴۵۰ کیلومتر هوایی است... این ویدیو هشداری است برای صهیونیست‌ها که بدانند داستان واقعی چیست و چگونه است.
تشدید در شمال و قرار دادن صهیونیست‌ها در حالت ابهام و انتظار، آمادگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای ورود به فاز تشدید مستقیم نظامی با آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، حمله مقاومت عراق به جولان پس از چند هفته و نهایتاً حمله شهادت طلبانه در کریات ملاخی، بخشی از برنامه هشدار یکپارچه جبهه مقاومت به محور آمریکایی - صهیونیستی با توجه به احتمال یورش رژیم به رفح است. 🔸 حمله احتمالی به رفح، سطح اقدام مقاومت را نیز ارتقاء خواهد داد.
🔴 نیروهای مسلح یمن از هدف قراردادن و اصابت یک نفتکش انگلیسی خبر دادن
‼️وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدا در نوار غزه تا این لحظه به بیش از ۲۸۶۶۳ نفر افزایش یافته است و شمار مجروحان هم به بیش از ۶۸۳۹۵ نفر رسیده است.
🛑 ارتش رژیم صهیونیستی: شب گذشته در پاسخ به شلیک موشک از سوریه به سمت جنوب جولان، یک انبار تسلیحات ارتش سوریه را در درعا بمباران کردیم
| روزنامه "وال استریت ژورنال" صبح امروز از منابع آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن قصد دارد با وجود تلاش آمریکا برای آتش بس در جنگ در نوار غزه، به اسقاطیل حدود ده ها میلیون دلار تسلیحات ارسال کند بر اساس این گزارش، عرضه تسلیحات پیشنهادی شامل حدود هزار بمب MK-82، مهمات KMU-572 است که هدایت دقیق بمب ها را اضافه می کند و فیوز بمب FMU-139. یکی از منابع اشاره کرد که این طرح هنوز در دست بررسی داخلی توسط دولت آمریکا است و ممکن است جزئیات این پیشنهاد قبل از ارائه به روسای کمیته‌های کنگره برای تصویب تغییر کند. در این گزارش آمده است: انتقال تسلیحات برنامه‌ریزی‌شده در یک لحظه حیاتی در جنگ غزه انجام می‌شود، زمانی که ارتش اسقاطیل در حال آماده شدن برای آغاز عملیات خود در شهر رفح است، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند. این منابع افزودند که مهمات هدایت شونده دقیق امکان هدف قرار دادن بهتر علیه رهبران حماس را فراهم می کند و تاثیر را در مناطقی که تروریست ها (باباته) در زیر زمین مستقر هستند، بهبود می بخشد. اگرچه بمب‌های MK-82 به اندازه مهمات هدایت شونده دقیق نیستند، اما اسقاطیل کیت‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را به بمب‌ها متصل کرد تا دقت آنها را بهبود بخشد. یک مقام سابق آمریکایی گفت که این انتقال به عنوان بخشی از کمک های نظامی ایالات متحده به اسقاطیل تامین می شود.اکثریت قریب به اتفاق خرید تسلیحات از واشنگتن از میلیاردها دلاری است که اسقاطیل هر ساله از بودجه دولت آمریکا برای تقویت ارتش اسقاطیل دریافت می کند.
🔴شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در بغداد
جنگنده های ائتلاف آمریکایی چهار بار مناطق الکثیب و الطائف در مدیریت الدریهمی و الجاح در مدیریت بیت الفقیه در استان الحدیده را بمباران کردند.
نتانیابو: تا این لحظه، خواسته‌های حماس توهم آمیز است. آنها یک چیز میخواهند: شکست برای اسقاطیل. البته ما با آنها موافقت نخواهیم کرد. وقتی حماس این خواسته ها را کنار بگذارد، ما قادر خواهیم بود به جلو برویم. نتانیابو: کسانی که ما را از عملیات در رفح منع می کنند، در واقع می خواهند که ما در جنگ پیروز نشویم
60.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدیویی به مناسبت چهلمین روز شهادت فرمانده شهید حزب الله، حاج وسام الطویل، حاج جواد
🔰 آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۱۳۴ نبردها؛ خان یونس در اشغال کامل اسرائیلی‌ها! ▪️در جنوب نوار غزه، طی ۱۰ روز اخیر، نیروهای رژیم اسرائیل به تدریج در پاکتهای محاصره شده در شهر خان یونس پیشروی کرده و موفق به پاکسازی کامل شهر شدند و عملا شهر خان یونس به‌طور کامل به اشغال نیروهای اسرائیلی در آمد. صبح امروز، نیروهای اشغالگر به بیمارستان محاصره شده‌ی ناصر در شمال غرب خان یونس یورش بردند و ۱۰۰ نفر از مردم را بازداشت کردند. محیط اطراف بیمارستان ناصر جزء آخرین مناطقی بود که نیروهای مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی ایستادگی میکردند. با توجه به اشغال شهر خان یونس، اکنون نیروهای اسرائیلی دامنه حملات و عملیاتهای خود را معطوف به حومه غربی خان یونس و شهر رفح کرده اند. بر اساس آخرین اطلاعات، رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای آغاز یک عملیات گسترده با هدف تخریب و تصرف شهر رفح است. گفته می‌شود طی روزهای اخیر، محموله‌های جدید سلاح و مهمات توسط رژیم آمریکا برای رژیم اسرائیل ارسال شده است. پهپادهای شناسایی اسرائیلی به‌صورت مداوم در آسمان رفح پرواز میکنند و در حال رصد لحظه ای و جمع آوری اطلاعات میدانی هستند. پس از آغاز تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به نوار غزه، شهر رفح میزبان هزاران آواره فلسطینی از مناطق شمالی و میانی نوار غزه است که به این مکان پناه آورده اند. تهاجم زمینی و هوایی جدید علیه رفح جان هزاران غیرنظامی را معرض خطر قرار میدهد و در صورت آغاز عملیات، افراد بسیاری جان خود را از دست خواهند داد. ▪️در وسط نوار غزه، جبهه‌های نبرد تغییر خاصی نکرده است. بمبارانها و درگیریها در مناطق المغازی، البریج، النصیرات ادامه دارد. منطقه دیرالبلح نیز همچنان زیر آتش توپخانه و حملات هوایی رژیم اسرائیل قرار دارد. ▪️در شمال نوار غزه، تغییر خاصی در خطوط نبرد ایجاد نشده است. درگیرهای پراکنده در مناطق جنوب غربی شهر غزه ادامه دارد و توپخانه، پهپاد و جنگنده های رژیم اسرائیل مناطق مختلف شمال نوار غزه را به‌طور روزانه بمباران میکنند.
چند خبر از رمضان 🔴بن گویر، وزیر امنیت ملی: موضع بخشی از سرویس‌های امنیتی اسرائیل در توصیه به ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی نشان می‌دهد که «آنها چیزی از 7 اکتبر یاد نگرفته‌اند». 🔴کانال 12 : پس از فراخوان بن گویر مبنی بر عدم اجازه ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان: نتانیاهو گفت که هر وزیری حق دارد نظر خود را بیان کند و درباره این موضوع بحث کاملی انجام خواهد شد و ما تصمیم گیری خواهیم کرد. 🔴کانال عبری کان تنش در ماه رمضان: پلیس اسرائیل پیشنهاد استقرار یک نیروی پلیس دائمی در صحن های مسجد الاقصی را برای دستگیری هر فلسطینی که خواستار «تحریک» است، داد، در حالی که شین بت با این امر مخالفت کرد و گفت که می توان آنها را بیرون از مسجد دستگیر کرد. 🔴معاریو اختلافات عمده بین ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی و نهادهای امنیتی در مورد آماده سازی ماه رمضان در مسجد الاقصی، مربوط به ورود نمازگزاران مسلمان از کرانه باختری به الاقصی برای اقامه نماز در آنجا است.
چند خبر از آتش بس و رفح 🔴الجزیره، یک منبع برجسته در حماس: جنبش در نظر دارد مذاکرات را تا رسیدن کمک و امداد به شمال نوار غزه متوقف کند. در حالی که گرسنگی مردم فلسطین را می خورد، نمی توان مذاکره کرد. 🔴نخست وزیر قطر: هنوز در مورد توافق مبادله اختلاف نظر وجود دارد و زمان به نفع ما نیست و از طرف انسان دوستانه در روند مذاکرات مشکلاتی وجود دارد 🔴نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی: خواسته های حماس به معنای شکست اسرائیل است و قابل قبول نیست 🔴دو اسیر اسرائیلی آزاد شده از رفح در نامه ای به نتانیاهو: آزادی همه اسرا از طریق عملیات نظامی امکان پذیر نیست، ما باید به مذاکرات ادامه دهیم. 🔴هاآرتص: طرح های نظامی برای عملیات رفح با وجود افشای اطلاعات فراوان در مورد آنها آماده نیست و وضعیت میدانی نشان نمی دهد که ارتش دولت را برای شروع عملیات در آنجا تحت فشار قرار داده است.
حملات تروریست‌های صهیونیست به جنوب لبنان
برخی منابع از برخاستن آتش از یک کشتی در سواحل نهاریا در سواحل فلسطین اشغالی خبر می‌دهند
هیچ قایق نیروی دریایی در منطقه نهاریا آسیب ندیده است. در این مستند از صبح امروز دود سیاه غلیظی از یک قایق نیروی دریایی بیرون می‌آید. این بخاطر راه اندازی موتور و افزایش دور آن به عنوان بخشی از عملیات تعمیر و نگهداری است، چیزی که باعث ایجاد دود و دوده سیاه نیز می شود.
علی مرتضی پست گذاشته که Hello my enemies بعدم صدای سیدحسن در جنگ‌۳۳ روزه و موقع هدف قراردادن ناوچه اسقاطیلی رو‌گذاشته روی این تصویر
🔹یدیعوت احارونت: یک هیئت اسرائیلی به ریاست رئیس موساد و رئیس شورای امنیت ملی به منظور دستیابی به موفقیت جدیدی در معامله مبادله ای، عازم دوحه پایتخت قطر می شود.
| قطع گسترده برق در برق بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی قطع شده، اداره غاصب برق اعلام کرده یکی از واحدهای تولیدی مستقر در پتاخ تیکوا وقفه داشته و درنتیجه برق ده هزار خانوار قطع شده است، این حمله سایبری نیست