eitaa logo
خبر جهادی
327 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
12 فایل
تحولات میدانی منطقه و جهان اسلام https://virasty.com/khabarjahadi https://rubika.ir/khabarjahadi https://splus.ir/khabarjahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیویی از حملات خمپاره‌ای سرایا القدس علیه نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی در محله الزیتون در شهر غزه.
❌20 حمله گسترده توسط نیروی هوایی اسرائیل به اهدافی در جنوب لبنان
آرگامان رئیس سابق شاباک ( امنیت داخلی): ❌محور فیلادلفیا فقط بهانه ای برای ادامه حکومت نتانیاهوست. برای نجات زندانیان باید جنگ متوقف شود و آتش بس حاصل شود. ❌ ما در راه یک حکومت دیکتاتوری هستیم و من از سرنوشت دولت می ترسم
🔸دوزخمى تا این لحظه بنابر اعلام وزارت بهداشت لبنان ✔️منتظر واکنش حزب الله به این حمله هستیم. احتمال می‌رود که حزب الله نیز در پاسخ به این حمله عمق مواضع ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را مورد حمله راکتی و پهپادی قرار دهد.
‼️امروز دو خودروی سواری بمب گذاری شده در شهر نهاریا در شمال غربی فلسطین اشغالی و شهر تل آویو منفجر شدند. اسرائیل در اقدامی معنادار ماهیت هر دوی این انفجارها را "جنایی" اعلام کرده است!
▪️بانای ۱۳ ساله امروز در نابلس با گلوله تروریست‌ های صهیونیست به شهادت رسید
گمرک باکو: ❌در 7 ماه نخست سال 2024 میزان تبادل تجاری با اسرائیل به 1.1 میلیارد دلار رسید که افزایش 37% در مقایسه با سال قبل را نشان می دهد
⭕ حمله راکتی حزب‌الله به مقر فرماندهی تیپ گولانی 🔹 مقاومت لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی نیروهای تیپ «گولانی» رژیم صهیونیستی در پایگاه جبل نیریا واقع در شمال فلسطین اشغالی را با راکت‌های کاتیوشا هدف قرار داده است.
🔰 توافق واشنگتن و بغداد جهت خروج نیروهای ائتلاف از عراق 🔹خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا و دولت عراق به توافقی درباره طرح خروج نیروهای ائتلاف بین‌ المللی به رهبری آمریکا از عراق، دست یافته‌اند. 🔹طبق اعلام منابع، این طرح شامل خروج صدها نیروی ائتلاف تا سپتامبر ۲۰۲۵ و تعدادی دیگر تا پایان سال ۲۰۲۶ است. توافقات گسترده‌ای درباره این طرح وجود دارد و در حال حاضر منتظر تایید نهایی دو کشور است تا تاریخ رسمی آن اعلام شود. 🔹یک مقام ارشد آمریکایی به رویترز گفت: ما به توافقی دست یافته‌ایم و در حال حاضر تنها مسئله زمان اعلام آن است. دو کشور آمریکا و عراق همچنین به دنبال ایجاد یک رابطه مستشاری جدید هستند تا به برخی از نیروهای آمریکایی امکان دهد پس از پایان خروج ائتلاف از عراق در این کشور باقی بمانند. 🔹گفته می‌شود اعلام رسمی خروج نیروهای ائتلاف از عراق، قرار بود در هفته‌های گذشته صورت گیرد اما به دلیل تشدید تنش‌ های منطقه‌ای مرتبط با جنگ در نوار غزه و همچنین گفتگو در خصوص برخی موارد، به تعویق افتاده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسامه حمدان، از رهبران حماس حماس: امارات یک تیم اطلاعاتی امنیتی را در پوشش هلال احمر امارات برای جستجوی سایت های پرتاب موشک از غزه و ارسال مختصات آن‌ها به ارتش رژیم صهیونیستی ، به غزه فرستاده است
🔰 تخلیه سه مقر گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق 🔹اجرایی‌سازی فاز مهم دیگری از توافقنامه امنیتی ایران با هدف خلع‌سلاح گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه اقلیم‌کردستان عراق طی روزهای گذشته کلید خورد و گروه تروریستی "کومله" ازسوی بغداد خلع‌سلاح شد. 🔹گفته می‌شود اردوگاه‌های احزاب کومله در منطقه اقلیم‌ کردستان عراق باید تخلیه شده و بر اساس توافق صورت گرفته میان تهران و بغداد، عناصر تروریست به کمپ‌های "بالیسان" و "سورداش" در منطقه زرگویز سلیمانیه منتقل شوند. 🔹در همین رابطه، یک منبع ارشد در کومله بیان داشت: نیروهای وابسته به دستگاه امنیتی سلیمانیه (آسایش) از هر سه مقر حزب کومله بازدید کردند و از الزام تخلیه هر سه مقر در زرگویز و بانه گه‌وره و زرگویزله تا پایان ماه جاری و نقل مکان به اردوگاه "سورداش" خبر دادند. 🔹وی گفت: به علت فشارهای زیادی که بر ما اعمال می‌شود، نمایندگان هر سه حزب کومله با قباد طالبانی، معاون نخست وزیر دیدار کردند اما به هیچ نتیجه‌ای برای ماندن در مقرهایمان دست نیافتیم؛ بنابراین تلاش‌های ما برای ماندن در زرگویز بی‌نتیجه ماند.
🔸آخرين اخبار از جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین: ▪️جنگنده‌های ارتش اسرائیل مناطق کونین، وادی سلوقی، عیناثا، کونین را بمباران کردند. مناطق کفرشوبا، لبونه، طیرحرفا نیز با گلوله‌های توپخانه‌ای و چند قبضه خمپاره مورد حمله قرار گرفتند. ▪️پهپادهای تهاجمی اسرائیل با شلیک سه موشک یکی از باغ های منطقه مرزی الوزانی را مورد حمله قرار دادند. ▪️نیروهای حزب الله در ادامه حملات خود به مواضع ارتش اسرائیل، هفت عملیات دیگر صهیونیست‌ها اجرا کردند. این حملات عبارتند از: ۱- حمله راکتی به محل استقرار سربازان اسرائیلی در اطراف شهرک منوت، مقر اصلی اطلاعات پایگاه میشار در اطراف شهر صفد. ۲- حمله به پایگاه‌های شتولا (راهب) و المرج با گلوله‌های توپخانه‌ای. ۳- حمله به تجهیزات جاسوسی پایگاه میسگاو عام و پایگاه السماقه در مزارع شبعا با موشک ضدزره هدایت شونده. ۴- شلیک موشک زمین به هوا به سمت پهپاد هرون ارتش اسرائیل و جلوگیری از پرواز آن در منطقه بقاع که موجب فرار این پهپاد به سمت فلسطین اشغالی شد.
کان عبری: 🔥حماس در حال تشدید مواضع خود است و در مرحله اول آتش بس خواستار آزادی زندانیان با حبس ابد طولانی و زندانیان اصلی است. وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی: ➖اردوغان با این ادعا که می خواهیم کشورهای منطقه از جمله ترکیه را اشغال کنیم، خواستار تشکیل ائتلاف اسلامی علیه ما است و این یک دروغ و تحریک خطرناک است.