eitaa logo
🇱🇧🇵🇸🇮🇷 خبر_تحلیل 🇮🇷🇵🇸🇱🇧
1.6هزار دنبال‌کننده
39.6هزار عکس
20.2هزار ویدیو
120 فایل
در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ( روشنگری، مطالبه گری، آتش به اختیار و تبیین ) اخبار و تحلیل های کارشناسان سیاسی،اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و... را در این کانال پیگیری میکنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴«حکایتِ کیانیان و سگ های محله ی ما» 🔰در ابتدای کلام باید از چنین مقایسه ای عذر خواهی نمود،زیرا به طور قطع و یقین چنین موجوداتی از بابت اینکه آنان را با چنین حیواناتِ انسان نمایی مقایسه نموده ایم آزرده خاطر خواهند شد. 🔳جماعتی که با یدک کشیدن نام سلبریتی در طی سالیان گذشته بارها به خود اجازه داده اند ؛ مقدسات دینی،هنجارهای اجتماعی و حتی عزت ملتِ ایران را مورد هجمه ی مغول وار خود قرار دهند،جماعتی که آنچنان از خوانِ بی حساب و کتابِ صدا و سیمای لاریجانی و ضرغامی بُرده و خورده اند که هار گشته اند. 🔳جماعتی که با تولید برنامه های بی محتوا و بعضاً مخرب و زرد میلیاردها تومان از بیت المال به جیب زده اند ، برنامه هایی از قبیلِ دورهمی،خندوانه،90 فوتبالی ،فیلم ها و سریال های به نمایش در آمده در شبکه ی نمایشِ خانگی و ... 🔳جماعتی که هر چند بارها و بارها به مقدسات دینی ، هنجارهای اجتماعی و حتی عزت و شرفِ ملتِ ایران توهین کرده و می کنند ولی مدیرانِ ارشد در قوای سه گانه تاکنون اقدامِ باز دارنده ای در برخوردِ ریشه ای با این سرچشمه های فساد انجام نداده اند. 🔳زیرا جمعی از مدیران به خاطرِ ترس از کاهشِ سبد آرایشان در انتخاباتِ آینده و امیدِ واهی به دست یابی به جایگاه های بالاترِ مدیریتی ، جمعی دیگر با عنوانِ مصلحت و مسائل بین المللی و بعضی دیگر به علتِ نفوذ و تصمیم سازی مشاورانِ بی بصیرت در مقابلِ سخنان و رفتارهای هنجار شکننده ی این وحوشِ انسان نما سکوت کرده و راه را برای پرده دری ها و توهین های بیشترِ این جماعتِ فاسد مهیا ساخته اند. 🛑حکایتِ این روزهای کیانیان،کریمی،دائی،افسانه بایگان،فائزه هاشمی و صدها سلبریتی سینمائی و سیاسی دیگر به مانند سگ های محله ی ما می باشد ؛ سگ هائی که اگر در زمان حمله نمی ترسیدیم هرگز جرأت جلو آمدن نداشتند و تنها با یک حرکتِ دستمان پا به فرار می گذاشتند و هرگاه که می ترسیدیم ، جرأت می یافتند و حمله ور می شدند. 🔴در پایان در سخنی کوتاه می توان چنین گفت : « تا زمانی که نمایندگانِ ملت در مجلس شورای اسلامی،وزیر کشور و دهها استاندار و هزاران فرماندار و بخشدار در قوه ی مجریه و هزاران دادستان در قوه ی قضائیه از این سگ های هار ترسیده و اقدامِ عاجلی برای خشکاندن سرچشمه های فساد انجام ندهند ؛ روز بروز این وحشی های انسان نما ، هار تر شده و بر خباثت های این جمع افزوده خواهد شد. سید ابراهیم میرپورفرد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
🔴 پیدا شدن پیکر حجت الاسلام فاضل در ساحل جویبار 🔹باشگاه‌خبرنگاران: پیکر بی‌جان حجت الاسلام ابراهیم فاضل دقایقی قبل در آبهای ساحلی جویبار از آب بیرون کشیده شد. 🔹پیکر ایشان برای تشخیص علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. 🔹حجت الاسلام ابراهیم فاضل از چهار روز گذشته در ساحل کرفون بهنمیر مفقود شده بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
🔴 چقدر عوضی و دروغگو هستید ! 🔹 این دختر هرزه همش میگفت جمهوری اسلامی با ساچمه چشمم رو کور کرده و همش از خودش عکس منتشر می کرد، یه بار هم سوتی داد به جای چشم چپش روی چشم راستش رو بست :)) حالا عکسی ازش منتشر شده که کلا چشماش سالمه و دروغ می‌گفته عوضی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
🔴احضار مدیران مسئول جهان‌صنعت و اعتماد به دادسرا درپیِ درج مطالبی در روزنامه‌های جهان‌صنعت و اعتماد، مدیران مسئول این ۲ روزنامه برای پاسخ‌گویی و ارائه مستندات درمورد انتشار مطالب غیرمستند به دادسرا احضار شدند. روزنامه جهان صنعت در گزارشی نوشته بود برخی از ایرانی‌ها برای دریافت پول بیشتر، کلیه خود را در عراق به دلار می‌فروشند. روزنامه اعتماد هم به نقل از انجمنی به‌نام حمایت از قربانیان اسیدپاشی مدعی شده که طی ۴ ماه اخیر ۶ قربانی اسیدپاشی شناسایی کرده. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
🔴 دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی 👤 🔹 معمولا دولت ها به گفتمان‌شان شناخته می‌شوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانه‌ها، نشان می‌دهد آقای رئیسی نتوانسته خود را پرچم‌دار یک گفتمان به جامعه معرفی کند. 🔸 یکی از دلایل اینکه این دولت از همان آغاز کار زیر ضرب رفت، همین خلا گفتمانی است. ✅ گفتمان، قدرت نرم ایجاد می‌کند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است. 🔹گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد می‌کند. گفتمان، عینک آسیب‌شناسانه‌ای است که دولت به چشم می‌زند، مشکلات را از زاویه این گفتمان می‌بیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه می‌دهد و اجرا می‌کند. 🔸دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می‌کند و این، یکی از جدی‌ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. ✅دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی می‌شود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- یا ناکامی گفتمان رقیب، شکسته می‌شود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمی‌توان خلاص شد. 🔹گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیم‌های دیگر شکل می‌گیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی می‌شود. در خلاء گفتمان، خطای قابل اغماض مدیریتی ممکن است گناه نبخشودنی تلقی شده و منجر به برکناری مدیر شود، اما انحراف رویکردی اساسا به چشم نیاید. دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی می‌دهید باید محور آن، گفتمان‌ش باشد. 🔸باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن می‌تواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژه‌های خردتر تعریف می‌شود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا می‌توان مسائل این حوزه‌ها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیب‌شناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند می‌تواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد. ✅اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آقای رئیسی تناسب و همخوانی دارد. 🔹گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بی‌عدالتی‌های منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانه‌ای که دولت می‌خواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژه‌های خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف می‌شوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارش‌دهی برایشان ایجاد شود. 🔸هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژه‌های منحصر بفرد باشد، موفق‌تر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیات‌های وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم. ✅دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. 💢باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آقای رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است. آیا با نظر به کارنامه دوساله، چنین چشم‌اندازی می‌توان متصور شد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📎🔹تا غیرت مردان وطن هست عفت زنان لکه‌دار نخواهد شد 1. پیامبراکرم(ص) در برابر خدشه‌دار شدن جامعه به هوس‌بازى و بى‌عفّتى، حساس بود و مى‏فرمود: «پدرم ابراهیم‌(ع) بسیار غیرتمند بود، و من از او غیرتمندتر هستم، و خداوند بینى آن کسى را که بى‏غیرت است به خاک بمالد و ذلیل کند»(بحارالانوار، ج 103، ص‏248). و فرمود: «بوى خوش بهشت تا مسیر پیمودن پانصد سال راه، مى‏رسد، ولى به مشام چند نفر نمى‏رسد، یکى از آنها بى‌غیرت است»(من لایحضره الفقیه، ج ‏3، ص 281). یعنى آدم بى‏غیرت تا این اندازه (میلیون‏ها فرسخ) از بهشت دور است. امام صادق(ع) فرمود: «خداوند غیور است، و هر غیورى را دوست دارد، و به‌خاطر غیرتش تمام کارهاى زشت- اعم از آشکار و پنهان- را حرام فرموده است»(فروع کافى، ج ‏5، ص 535). از این روایت استفاده می‌شود که مرد غیرتمند رنگ خدایی دارد. امیر مؤمنان‌(ع) فرمود: «کسى که غیرت نورزد قلب چنین فردى واژگونه است»(بحار، ج 79، ص 115). یعنى کور و بسته است و قابلیت پذیرش نور الهى و نصایح دین را ندارد. 2. در مدینه گروهى از اراذل و اوباش و جوانان هرزه به بانوانى که براى شرکت در نماز مغرب و عشاء به سوى مسجد رفت و آمد مى‏کردند، پرخاش نموده، و با متلک و گفتار ناروا به آنها آزار مى‏دادند و مزاحم آنان مى‏شدند، و گروه دیگرى نیز بودند که از راه نفاق و شایعه‌سازى باعث مزاحمت مى‏شدند، خداوند به پیامبر(ص) دستور قاطع داد تا آنها را از مدینه تبعید کند، و از این‌گونه هوس‌بازانى که با بى‏غیرتى خود به حریم عفّت تجاوز مى‏کردند با تعبیر «فى قلوبهم مرضٌ» (بیماردلان تیره‌دل) و ملعون یاد کرد، چنان‌که این مطلب در آیه 60 و 61 سوره احزاب آمده است. 3. حکم بن ابى‏العاص پدر مروان در عین آنکه مسلمان شده بود، و به مدینه هجرت نموده بود، شخصى هوس‌باز و منحرف بود، روزى پیامبر(ص) در حجره بود، او از درز در به داخل آن حجره نگاه کرد، پیامبر(ص) از این چشم‌چرانى او به قدرى ناراحت شد که عصاى سرکجى که نوک تیز داشت برداشت، و او را تعقیب کرد، او پا به فرار گذاشت و از دست پیامبر(ص) ‌گریخت. پیامبر(ص) به او نرسید و فرمود: «اگر او را مى‏گرفتم، چشمش را بیرون مى‏آوردم». سپس دستور داد او و فرزندش مروان را از مدینه به طائف تبعید نمودند. آنها در عصر پیامبر(ص) همچنان در تبعید به سر مى‏بردند، بعد از رحلت پیامبر(ص) در عصر خلیفه اول و دوم نیز در تبعید بودند، تا اینکه آنها در عصر خلافت عثمان به مدینه بازگشتند، و همین یکى از اعتراض‏هاى شدید مسلمانان به عثمان بود، که چرا اجازه بازگشت تبعیدشدگان پیامبر(ص) به مدینه را داده است. 3. روزی یکی از زنان انصار برای خرید زیور‌آلات به بازار رفته بود و عده‌ای از اوباش اصرار داشتند نقابش را از صورتش بردارند؛ ولی او در برابر آنان مقاومت کرد تا اینکه مردی یهودی از قینقاع، بدون اطلاع زن، پیراهنش را از پشت به بالای بدنش گره زد و زمانی که زن برخاست بدنش نمایان شد و یهودیان به او خندیدند. آن زن از مسلمانان کمک خواست. مردی از مسلمانان با او درگیر شد و وی را کشت. یهودیان بنی‌قینقاع جمع شدند و آن مرد را کشتند. در پی این اقدام و خشم مسلمانان، زمینه پیکار فراهم شد(الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۱۳۸).... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/264377 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع موج جدید هموطنان طرفدار ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان. در سال ١۴٠١ با حرکت زیباو دلیرانه دکتر شایان از کشور سوئد بود که درحاشیه نمایشگاه جنایات منافقین ایجادشد کمپین که در کانال شکل گرفته، حلقه اتصال همه ایران دوستان در مقابل ایران ستیزان است ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷بهترین ها را در کانال https://eitaa.com/khabartahlil