🔴 بشار عربی
متحدان ایران مقتدرانه و با عزت در جهان سیاست حضور پیدا میکنند و دشمنان ملت ایران، ذلیلانه از ما و متحدانمان دعوت میکنند و برای ارتباط با ما، صف کشيدهاند.
این وعدهی حق الهی است که زمین برای صالحان و یاری دهندگان دین خدا خواهد بود.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
کارشناس مسائل بینالملل:
۵ سال از خروج آمریکا از برجام گذشت، اما ایران ۲۰۲۳ در مقایسه با ایران ۲۰۱۸ در زمینههای هستهای، نظامی و منطقهای قویتر شده است
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
چه با خودت آوردی؟
آیت الله جوادی آملی:
خداوند در #قرآن میفرماید «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها» نفرمود کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد اهل نجات است،
در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنه» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنه» این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد.
اینطور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این مصداق همان «من فعل الحسنه» است که مورد نظر قرآن نیست بلکه انسان باید آنطور باشد که بتواند همهی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنهی قیامت نمیگویند تو در دنیا چه کردی؟ بلکه میگویند چه با خودت آوردی؟
📚درس_تفسیر ۹۳/۰۹/۰۳
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند:
برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟
شبیر فیروزیان
یکی از ویژگیهای بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد.
اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن میگوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است:
«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسریهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59)
اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن میگوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است:
«لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ و شايعات بىاساس در مدينه پخش میكنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان میشورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمیتوانند در كنار تو در اين شهر بمانند. و از همه جا طرد میشوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60)
نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است.
آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند.
اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند:
«إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛
كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند میداند و شما نمیدانيد.» (نور: 19)
با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بیحجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابیهای موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی» و «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب».
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
#دکتر_محمد_حسین_محترم
برخلاف مرسوم خلاصه مطلب را همین اول عرض میکنیم که نحوه خیز آمریکا برای مقابله با سیاست منطقهگرایی ایران نویددهنده شکستهای جدید این کشور در آینده است:
۱-مقامات یمن این روزها علیرغم گمانهزنیها و ادعای برخی رسانهها، از عدم تحقق مطالبات ملت یمن مبنی بر تمدید آتشبس و اجرای تعهدات براساس توافق دو طرف و تعلل و تاخیر در ادامه مذاکرات صلح بهدلیل سنگاندازیهای آمریکاییها و سازمان ملل در راه پایان دادن به جنگ سخن گفتند و هشدار دادند وضعیت
«نه صلح و نه جنگ» را نمیپذیرند. مهدی المشاط رئیسشورای عالی سیاسی یمن با اشاره به تلاشهای منافقانه و فریبکارانه آمریکا، از ریاض خواسته است در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نشود. جریان تحولات برای پایان جنگ یمن نشان میدهد آمریکاییها و صهیونیستها بعداز چند ماه که در گیجی و شوک توافق و برقراری روابط ایران و عربستان به سر میبردند، اکنون ذره ذره در حال خروج از این گیجی و به دنبال توطئهها و سناریوهایی برای جلوگیری از تحقق پیامدها و دستاوردهای منطقهای و بینالمللی این توافق مهم در جهت جلوگیری از کاهش نفوذ و هژمونی خود در منطقه هستند.
۲- علی رغم اینکه عربستان در چندماه اخیر نشان داده که دیگر دوران گاو شیرده بودنش برای آمریکا تمام شده، اما با توجه به تأثیرگذاری عربستان بر جهان عرب و وابستگیهایی که ریاض هنوز به واشنگتن دارد، آمریکا برخلاف مواضع فریبکارانه رسانهای خود که از صلح صحبت میکند، با فشارها و تحمیل شرایطی به دنبال مانعتراشی در روند پایان جنگ یمن است تا عربستان را از برداشتن هرگونه گام جدی به سوی صلح ناتوان کند و همچنان وابسته به خود نگه دارد. در نتیجه یمن هرگز روی صلح به خود نبیند و روند برگشت سوریه به آغوش جهان عرب تحتالشعاع قرار گیرد، ریاض به آغوش جبهه مقاومت پناه نبرد و مشکلات در عراق و پروندههای لبنان و فلسطین حل نشود و صهیونیستها در برابر بحرانهای داخلی و خارجی نفسی تازه کنند و به این ترتیب ادامه حیات سیاسی و نفوذ خود در منطقه را حفظ و سیاست منطقهگرایی جمهوری اسلامی را با چالش روبه رو نماید. البته جمهوری اسلامی با رقم زدن سریع تحولات جدید در میدان و دیپلماسی به خوبی نشان داده که سیاست چندجانبهگرایی و همسایگی و آسیاگراییاش را از مرحله دستاندازها عبور داده و دیگر با هرگونه چالشی متوقف نخواهد شد و دست وپا زدنهای آمریکا در مقابل سیاستهای مدبرانه جبهه مقاومت برای اخراجش از منطقه...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/264623
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
زباندرازی متهمانی که منابع کشور را حراج کرده بودند
روزنامه شرق میگوید: جریزهفروشی سرنوشت محتوم اقتصادهای جریزهای شده است.
این روزنامه نوشت: «در روزهایی که ایرانیان بیش از هر چیز در انتظار چشماندازی صریح یا به قرینه از آینده اقتصادی و اجتماعی خود نشستهاند، شاید هولناکترین هشدار، سیر در مسیر یونانیشدن اقتصاد یعنی «جزیرهفروشی» برای پرداخت مستمری بازنشستگان در بحران روزافزون و پیچیده صندوقهای بازنشستگی است که خواب را از دیدگان هر ایرانی میرباید. ناشنیدن و نادیدن این هشدار و بستن دهان گوینده البته ذرهای از نگرانی آن نمیکاهد؛ بلکه دستکم دو پرسش ناگزیر را در پی دارد؛ یکی آنکه گیریم تعهدات صندوقهای بازنشستگی با جزیرهفروشی تأمین شود؛ اما ناترازی و کسریهای بزرگ و فزاینده در بودجه عمومی دولت برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان که سالانه از هزار و 300 هزار میلیارد تومان بالاتر رفته و تعهدات دولت به بانکها و پیمانکاران و نیروگاههای تولید برق و... و نیز ناترازی بزرگ بانکهای دولتی را با کدام فروش تأمین میکنید؟ و دوم اینکه واگذاری شتابزده داراییهای دولت در دو دهه گذشته که در سالهای اخیر به اوج خود رسیده و نیز فروش اموال و داراییهای دولت با نام «مولدسازی داراییها» چه مناسبتی با جزیرهفروشی دارد؟
جزیرهفروشی سرنوشت محتوم و ناگریز «اقتصادهای جزیرهایشده» و در حال کوچک شدن دنیای امروز است که یونان نه اولین آن بوده و نه آخرین آنها. جهانی شدن بهمثابه یکپارچگی، ادغام، پیوستگی و فشردگی ویژگی مهم دنیای امروز است که بیش و پیش از هر زمینهای در پیوستگی اقتصادی و توانایی کشورها برای توسعه مبادلات مالی و تجاری، جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی، جذب فناوری، جذب گردشگر، جذب سرمایه انسانی و بهویژه سرمایه خلاق و تنوعبخشی به ترکیب سبد کالاها و خدمات و شرکای تجاری شناخته میشود.
در دنیای جهانیشده و یکپارچه، جزیرهایشدن و در پیله خود ماندن گونهای از هنرمندی است. در دوران نرخهای رشد اقتصادی 6-10 درصدی و بالاتر از آن در بسیاری از کشورهای شرق و جنوب آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا که به معجزههای رشد شهرت یافتهاند، حدود 50 سال درجازدن با نرخ رشد اقتصادی حدود 1.5 درصدی (کمتر از نرخ متوسط رشد جمعیت) و رشد اقتصادی نزدیک به صفر در یک دهه معجزه وارونه اقتصاد ایران است. در نیمقرن اخیر تولید ناخالص داخلی جهان تقریبا 10 برابر و تجارت جهانی حدود چهار برابر شده است؛ اما سهم ایران از تولید ناخالص داخلی جهان به حدود یکسوم و سهم آن از تجارت جهانی به حدود یکچهارم کاهش یافته است.
در سالهایی که درآمد ترکیه از گردشگری به حدود 60 میلیارد دلار و امارات به حدود 30 میلیارد دلار نزدیک میشود، سهم ایران با برخورداری از ظرفیتهای کمنظیر تاریخی و فرهنگی به زحمت به سه میلیارد دلار میرسد.
بازگویی این ارقام و بازبینی جایگاه ایران از رتبهبندیهای اقتصادی و تجاری و مالی جهان بهروشنی مفهوم «جزیرهایشدن»، کوچک شدن و کماهمیت شدن و کمرنگ شدن تدریجی بازیگری ایران در اقتصاد منطقهای و جهانی را نشان میدهد».
شرق نویسنده این متن را «حجت(الله) میرزایی» معرفی کرده، بیآنکه به سوابق وی بپردازد. میرزایی که در اینجا ژست تحلیلگر و کارشناس منتقد گرفته، در گذشته در دوران وزارت علی ربیعی و محمد شریعتمداری در وزارت «تعاون، رفاه و کار»، معاون اقتصادی بوده است. او همچنین در دوره شهرداری محمدعلی نجفی در شهرداری تهران، معاونت برنامهریزی را برعهده داشته است.
به عبارت دیگر، هم روزنامه شرق و هم نویسنده آن، در حالی ژست اپوزیسیونی و انتقادی میگیرند که هرکدام به اعتبار دوران مسئولیت با فضاسازی برای مدیریت اشرافی غربگرا، باید پاسخگوی عملکرد و نتایج خود باشند...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/264618/
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
باز هم به حمایت مفسدان
و دلالان دانه درشتها آمدند!
🔹اخذ مالیات برای جلوگیری از سوداگری های ضد تولید و تورم زا، یکی از مترقی ترین اقدامات، جهت صیانت از معیشت مردم است. این قانون نه برای کسب درآمد، بلکه برای بازدارندگی و به حداقل رساندن دلالی دانه درشت هاست.
🔹سوداگران دانه درشت، از طریق دستکاری و بلوکه کردن عرضه کالا ها، موجب انباشت تقاضا و تورم میشوند. اقدام آنها، ضد تنظیم گری و تعادل بخشی به بازار است. بنابراین، در دهه های اخیر، مبارزه با چنین فساد ویرانگری، در اولویت کشورهای پیشرفته و با ثبات قرار داشته است.
🔹انتظار این بود که وقتی تصویب قانون اخذ مالیات از سوداگری و عایدی سرمایه، در دستور کار مجلس قرار می گیرد، رسانه ها از اصل کار دفاع کنند و اگر هم به بخشی از آن نقد دارند، مطرح کنند. اما مدعیان اصلاحات، از ابتدا تا انتهای تصویب، به جوسازی پرداختند؛
🔹تیتر برخی رسانههای زنجیرهای در حمله به قانون اخیر -در واقع دفاع از منافع نامشروع دلالان دانه درشت- را مرور کنید:
🔻مسابقه دولت و مجلس برای گرفتن مالیات از مردم (سازندگی)
🔻بیراهه مالیاتی عایدی سرمایه (دنیای اقتصاد)
🔻سریال مالیات گرفتن از تورم ادامه دارد؛ با تصويب مجلس، معاملات ملك، خودرو، طلا و ارز مشمول ماليات ميشود (اعتماد)
🔻شکستی دیگر در راه است؟ / ماجرای طرح دولت برای اخذ مالیات از فروشندگان ملک (انتخاب)
🔻سهمگیری دولت از دارایی های مردم. مهاجرت صاحبان سرمایه شدت میگیرد (هم میهن)
🔻مالیات بر تورم، به جای مالیات بر ثروت (شرق)
🔻مالیات بر عایدی سرمایه، یا سرقت اموال و ثروت مردم؟! (شرق)
🔻مالیات بر عایدی سرمایه، پایان دلالی، یا کاسبی تازه؟ (روزنامه آرمان ملی)
🔻مالیات بر عایدی؛ توزیع فقر یا کمدی یا هر دو؟ (انصاف نیوز)
🔹این در حالی است که به تصریح رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ۹۹ درصد مردم، از شمول مالیات های مندرج در این قانون معاف هستند.
🔹با این وصف، چرا برخی محافل به شکل هماهنگ به فضاسازی مسموم پرداختند و از پشت سوداگران تورم ساز در آمدند؟ آیا این رویکرد دلیل دیگری بر آلودگی برخی نشریات به مفاسد کلان اقتصادی نیست؟ و آیا اتفاقی است که همواره به سمت مفسدان اقتصادی غش می کنند؟!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
حکم بسیار مایوس کننده برای دو سلبریتی مشوق کشف حجاب!!!
فقط ۱/۵ میلیون تومان؟؟؟!!!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
🔺وزارت دارایی بلژیک، 3 اینفلوئنسر رو بخاطر عدم اعلام یا اعلام اشتباه درآمد به پرداخت 400000 یورو جریمه و مالیات محکوم کرد
▪️براساس قوانین شهروندان باید تمام درآمدشون حتی درآمدهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی رو هر سال به وزارت دارایی اعلام و مالیاتش رو پرداخت کنند
▪️پینوشت:
عوضش تو ایران مالیات که نمیگیرن هیچ ، تازه حواسشون هم هست یبار خاطر مبارک مکدر نشه و پروندشون رو هم پاک میکنند!!!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
خبر و تحلیل سیاسی
حکم بسیار مایوس کننده برای دو سلبریتی مشوق کشف حجاب!!! فقط ۱/۵ میلیون تومان؟؟؟!!! ✍️ خبر و تحلیل س
♦️توضیح قوۀقضائیه دربارۀ جریمۀ نقدی سلبریتیها
🔹جریمۀ ۱.۵ میلیونی پانتهآ بهرام و کتایون ریاحی مربوط به پروندۀ گذشتۀ این دو نفر برای کشف حجاب است که بهتازگی حکم آن صادر شده.
🔹پروندۀ جدید کشف حجاب این دو بازیگر برای جریحهدارکردنِ عفت عمومی تشکیل و بهتازگی برای آن قرار مجرمیت صادر شده و همچنان باز است./فارس
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
به مناسب سالروز صدور قدیمیترین بیانیهی سیاسی امام
شما میدونین که دیکتاتوری رضاخان یکی از مسلمات تاریخیه، تا جایی که در اون زمان اگه برادر شما توی یه شهر دیگه زندگی میکرد، برای سفر به شهر محل زندگی برادرتون باید ویزا میگرفتین😐
اگرم میخواستین نامه براش بفرستین که ابتدا یه مامور نامهتون رو میخوند اگر مشکلی نداشت تحویل پست میشد.
که حتی بعد از سقوط رضاشاه یکی از روزنامهنگارها مینویسه؛
من خوابم یا بیدار؟؟ اینجا همون ایرانی هست که نفس کشیدن توش پروانه (مجوز) میخواست؟
حالا با چنین شرایطی، وقتی رضاشاه از کشور فرار کرد، مردم غرق در شادی و خوشحالی شدن. کشور توسط خارجیها اشغال شد، محمدرضا هم تا ده سال اول قدرت چندانی نداشت.
خلاصه که یه آزادی موقتی شکل گرفت و مردم تونستن تو این ده سال طعم آزادی رو بچشن.
یهو نزدیک به چهل هزار شکایت از رضاخان به پایتخت رسید که این بابا زمین مارو بزور گرفته، روزنامهها دست به افشاگری جنایات رضاخان زدن و مورخین هم در همین ده سالی که هنوز جاپای محمدرضا سفت نشده بود، تونستن تاریخ رضاخان رو بنویسن.
حضرت امام هم مثل دیگران با استفاده از این فرصت سخت به رضاخان حمله کردن، یه پیام تاریخی خطاب به ملت و علما میدن و میفرمان الان وقت خوبیه که قیام کنیم و شر طاغوت رو کم کنیم.
امام میگن اگه الان قیام نکنیم، فردا یه مشت شهوتپرست دیگه باز مسلط بر ما میشن. و خب همین اتفاق هم میافته.
حالا بخشی از متن نامهی امام رو با کمی ویرایش براتون میذارم بخونین؛
ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همهی جهانیان را مسلط بر ما کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای خود است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمهی مشتی شهوتپرستِ پشت میزنشین شدند.
قیام برای خود است که یک نفر مازندرانیِ بیسواد (رضاخان) را بر یک گروه چندین میلیونی مسلط کرده است. که زراعت و نسل مردم را دستخوش شهوات خود کند.
امروز نیز روزنامهها همان نقشههایی را که از مغز خشک رضاخانِ بیشرف تراوش کرده بود، دنبال میکنند.
امروز روزی است که نسیمِ روحانیِ الهی وزیدن گرفته و برای قیام، بهترین روز است. اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزهگرد شهوتران بر شما چیره شوند.
سید روح الله خمینی، ۱۳۲۳/۰۲/۱۵
عماد داوری دولتآبادی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi