15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این برش از بیانات سردار مشفق از مسوولین امنیتی کشور که سالها پیش مطرح و منتشر شد را حتما ببینید تا قسمتی از نقشه شوم دشمن در نفوذ و مدیریت فضای مذهبی کشور بالاخص هیاتهای عزاداری برایتان روشنتر شود...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
4.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام حسین نوکر نمیخواد، حضرت عباس هم سگ نمیخواد
امام حسین شیعه میخواد و شیعه...
#استادرحیمپورازغدی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش مردم به سوال اگر امسال آخرین محرم عمرتان باشه ؟
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
3.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق به حسین در خون بچه شیعه است و با همه دنیا هم عوض نمیکنه، اینو شیربچههامون هم با تمام وجود درک میکنند...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
4.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یزید هم مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) گرفت!
فقط با یک شرط!
بحث سیاسی و اینکه چه کسی امام را کشت و... ممنوع!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
فَقَطَعُوهُ بسُیوفَهُم اِرباً اِرباً...
به یاد علیاکبرهای عزیزمان
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
در کرب و بلا بیطرفان، بیشرفانند
تاریخ همان است حسینی و یزیدی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
گویا عمر سعد و ابن زیاد با خدا مشکلی نداشتند، با امام حسین مشکل داشتند!
آنها حاضر بودند روز و شب نماز بخوانند و روزه بگیرند اما به حرف امام حسین گوش ندهند!
جالبه، کل یاران امام حسین ۷۲ نفر بودند که نصف اونها هم غلام و بیسواد و لات بودند!
پس علما و خواص جامعه کجا بودند؟
هیچی، داشتند استخاره میکردند و به دنبال مصلحت اندیشی بودند و مشغول طاعت و عبادت ظاهری!
اما اون غلام و بیسواد و مسیحی، معرفتش به امام حسین، بیشتر از اونها بود.
نماز بی ولای او
عبادتی است بی وضو
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال متحیرانه روسها از فرمانده عملیات آزادسازی بوکمال: این ابوالفضل کیه؟؟!!!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
1.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر آقاجان ما زیبا و عالی و ساده حرف اصلی و حق را می زند !
ما نمی توانیم به بهانه جذب به هیات، هر عملی را انجام دهیم و با هر نوع سبک آهنگی مداحی کنیم و لخت شویم و بالا پایین بپریم و بگوییم اینگونه جوانان جذب می شوند !
مجلس عزای امام حسین (ع)، حرمت دارد، هر کاری نباید کرد. اینکه برخی سخنران ها و مداح ها هم میگویند "ولش کن" بگذار هرکار دوست دارد بکند، حرفی از اساس غلط است
انسان به هیات می آید تا اشتباهاتش جبران شود، تا رشد کند، اگر قرار باشد اشتباهاتش به او تذکر داده نشود ( البته با زبانی خوش و نرم)، یعنی همان مسیر غلط خودت را ادامه بده که قطعا درست نیست
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
حضرت امام خامنهای:
«درس حسین بن علی علیهالسلام به امت اسلامی این است که برای حق، برای اقامه عدل و مقابله با ظلم، باید همیشه آماده بود و همه موجودی خود را به میدان آورد»
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi