به همت اداره کل شهری استانداری قزوین از ساعت ۷ صبح تا ۱۲:۳۰ امروز *نشست تخصصی با محوریت حمایت از جایگاه سرمایهگذاری در مدیریت شهری و نقش آن در ایجاد درآمدهای پایدار شهری* با حضور استاندار محترم و شهرداران محترم و روسای محترم شوراهای اسلامی شهرهای استان در قزوین برگزار شد که انصافا نشست ارزشمندی بود.
در بدو ورود به بنده گفته شد شما به نمایندگی از روسای شوراها مطالبی را از مشکلات شهرها و موضوع جلسه مطرح کنید.
به دلیل ضیق وقت، فرصت به من نرسید، هر چند دوستان مطالب ارزشمندی مطرح کردند ولی تصمیم گرفتم مطالبی که یادداشت کرده بودم را منتشر کنم شاید مفید باشد.
پیشنهادهایی که به نظر بنده در جلب و جذب سرمایه گذار در شهرها میتواند موثر باشد این موارد هستند که بصورت تیتر وار اشاره میکنم:
۱. تحقق مدیریت یکپارچه شهری که شوراها از شورای شهرداری به شورای شهر برسند و مردم در مدیریت شهر محل سکونتشان نقش بیشتری ایفا نمایند. الان در جهت سرمایهگذاری یکی از موانع اصلی عدم همراهی برخی ادرارات با مدیریت شهری است که مانع سرمایهگذاری است.
۲. مطلب مهم دیگر قدرت ریسک پذیری مدیران، بالاخص مدیریت شهری است که به دلیل برخی عملکردهای دستگاههای نظارتی ترسو بار آمدهاند و جسارت ریسک پذیری و تحول را ندارند
۳. طرح درآمدهای پایدار که مدتهاست در هیات دولت گیر کرده و نیاز به پیگیری دارد.
۴. فقدان یک مرکز مشاوره و هماهنگ کننده در استان برای سرمایهگذاری در شهرها و روستاهای استان. که به شوراها و شهرداران مشاوره و حتی آموزش بدهد. فرصتها، ظرفیتها و مزیتهای سرمایه گذاری شهرها و روستاهای استان را به تفکیک احصا نماید تا تنوع فرصتهای سرمایهگذاری در استان مد نظر سرمایهگذاران باشد.
۵. نگاه ویژه تسهیلگرانه و حمایتی همگانی بالاخص مدیران استانی به سرمایهگذار و سرمایهگذاری. این نگاه باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.
برای سرمایهگذار سرعت، شفافیت، منفعت و بازگشت سرمایه برایش مهم است و باید اعتماد و اطمینان پیدا بکند تا بتواند تصمیم بگیرد.
لازم است نقشه راه و دستوالعملی با پشتوانه اجرایی محکم در استان تهیه و ابلاغ شود که حوزهها و اولویتهای سرمایهگذاری مشخص گردد. مثلا فلان شهر طرحهای کشاورزی و صنایع تبدیلی اولویت دارد و مورد حمایت قرار خواهد گرفت و یا مجوزهای صنعت برای زمینهای بایر و غیرقابل کشت هدایت شود و...
۶. با توجه به اینکه حدود ۵۰ واحد دانشگاهی و یکصدهزار نفر دانشجو در استان ما وجود دارد به مراکز دانشگاهی ماموریت داده شود که پروژههای پژوهشی و پایان نامهها به سمت بررسی مشکلات شهرها و روستاها و ارایه راهکار علمی برای حل این مشکلات هدایت شوند.
مثلا پاسخ دهند چکار کنیم مدیریتهای ما کم هزینه و پرفایده باشد؟ چه مشکلاتی قابلیت جذب سرمایهگذار دارند؟ چکار کنیم اقتصاد شهری و روستایی ما پررونق و موفق باشد؟
۷. سامانه سرمایهگذاری استان برای جلب و جذب سرمایهگذار میتواتد مفید باشد. در این سامانه ایدهها و طرحها، صاحبان امکانات، فرصتها، ظرفیتها و توانمندیهای سرمایهگذاری در استان معرفی میشوند و صاحبان ایده و فکر، پول و نقدینگی و ملک همدیگر را پیدا میکنند.
لازم به یادآوری است شورای اسلامی جدید الوند تقریبا بلافاصله بعد از روی کارآمدن، اقدام به ایجاد کمیسیون صنعت، تولید و سرمایهگذاری و تصویب و ابلاغ شیوه نامه سرمایهگذاری در شهر الوند کرد.
ابوالحسن شیرمحمدی. رییس شورای اسلامی شهر الوند
سخنرانی علامه شهید و متفکر تراز اول عالم اسلام مرحوم مرتضی مطهری در سال ۱۳۴۸ یعنی حدود ۵۳ سال پیش که انگار همین امروز را میدیده و توضیح میدهد. *جاهل و نادان نباید
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی علامه شهید و متفکر تراز اول عالم اسلام مرحوم مرتضی مطهری در سال ۱۳۴۸ یعنی حدود ۵۳ سال پیش که انگار همین امروز را میدیده و توضیح میدهد. *جاهل و نادان نباید امر به معروف و نهی از منکر کند*
✍خبر و تحلیل سیاسی:
https://chat.whatsapp.com/E3Z36ndbBdiGb4v1YFtZIn
سنش به ۹۰ سالگی نزدیک میشود ولی هنوز فرزندی ندارد
به توصیه همسرش با کنیز خود ازدواج میکند و خدای متعال در ۹۰ سالگی به او پسری عطا میکند
تقریبا بلافاصله همسر جدید و فرزندش را دور از وطن و در صحرای لم یزرع مکه سکونت میدهد
بعد از ۲۵ سال پیش همسر و پسر جوانش میرود. آنها را مطلع میکند که به امر خدا باید پسرش را ذبح کند
همسرش میگوید اگر حکم خداست لحظهای درنگ نکن
پسر جوانش را به صحرا میبرد تا دور از چشم مادر و در جایی خلوت قربانیاش کند
شیطان، بر او ظاهر میشود: بعد از ۲۵ سال آمدی تا سر پسرت را ببری که چه شود؟ جواب مادرش را چه میدهی؟ چگونه دلت میاد؟ عاطفه و مهر پدریات کجاست؟ تو سر جگر گوشهات را از بدنش جدا کنی چی به خدا میرسه؟ آخه عقلت کجاست مگه خدا از این فرمانها میدهد؟
شیطان میگوید و میگوید. به ظاهر بسیار عاقلانه و بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه، میخواهد مانعش شود
ولی ابراهیم محکم است. هر بار میخواهد تحت تاثیر قرار بگیرد و دلش بلرزد، سنگی بر میدارد و به شیطان میزند و او را از خود دور میکند.
میایستد و برای آخرین بار قد و بالای جوان رشیدش را نگاه میکند و میخواهد حکم خدا را اجرا کند
اسماعیل به سخن میآید: پدر جان چشمم را ببند تا چشمت به چشمم نبافتد و مهر پدر و فرزندی تردید در دلت ایجاد نکند.
پدر جان گفتن اسماعیل جانش، دلش را میسوزاند و عشق به فرزندش را به او یادآور میشود
ولی چشم اسماعیلش را میبندد. بلافاصله خنجر بر گلویش میکشد، محکم و سریع
نمیبرد؛ دوباره، سه باره، خنجر بر سنگی میکشد و سنگ بریده میشود و باز بر گلوی فرزند میکشد، نمیبرد
گوسفندی ظاهر میشود و هاتفی میگوید این گوسفند را بجای فرزندت قربانی کن. اسماعیلت ذبیح الله است و تو وارسته و قبول سرافراز امتحان سخت الهی
این امتحان، بسیار عظیم و شکوهمند است و باید ثبت جهانی شود و چونان میراثی گرانبها برای همیشه محفوظ بماند. مناسک شکوهمند و سعادت آفرین حج، سعی بین صفا و مروه، رمی جمرات، قربانی کردن و... برای همین منظور است
دو برنده مدال پرافتخار قبولی این امتحان سخت، هاجر و اسماعیل بودند که هر دو در جوار کعبه مدفونند و به دستور خدای متعال همه مومنین و حاجیان در هنگام طواف خانه خدا باید اسماعیل و هاجر را هم طواف کنند
مزد دیگر خدا به این خانواده این است که پیامبر عزیز آخرالزمان حضرت خاتمالانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم از نسل اسماعیل شد
و از نسل پاک اسماعیل، حسین آمد که در کربلا ذبح شد آن هم از قفا. نه دور از چشم خواهر که در مقابل زینب...
و از نسل حسین، بزودی منجیای ظهور خواهد فرمود که همه عالم را از عدل و صلح پر خواهد کرد تا بشریت طعم شیرین حکومت اسلامی را بچشند انشاالله
عید قربان مبارک🌹
ابوالحسن شیرمحمدی. ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشکسوتان جهاد و شهادت، رزمندگان عزیز جبهه حق، یاران عزیز خمینی و خامنهای!
این فیلم را در خلوت خودتان ببینید و به مظلومیت بچههای انقلابی و جبهه رفتهها گریه کنید. این فیلم نیست، روضه است...
جنازه مطهر سردار و جانباز شهید احمد پاریاب، فرمانده دلاور گردان شهادت لشکر۲۷، چهار روز غریبانه در ویلای لاکچریاش بود و کسی خبرنداشت!
انقلابی واقعی اینانند که بیادعا و گمنام تمام هستی خود را فدای دین خدا و انقلاب کرده و میکنند.
روح پاکش شاد 🌷
✍خبر و تحلیل سیاسی:
https://chat.whatsapp.com/E3Z36ndbBdiGb4v1YFtZIn
متن کامل قصیده ملا مهرعلی فدوی خویی کاملترین نسخه «ها علی بشر کیف بشر» با ترجمه منظوم
متن کامل قصیده ملا مهرعلی فدوی خویی
شعر زیبای «ها علی بشر کیف بشر» سرودۀ ملا مهرعلی خوئی همراه با ترجمه فارسی ابیات (بهصورت نثر و نظم).
دربارۀ تعداد ابیات قصیدۀ «ها علی بشر کیف بشر» اختلاف است و این قصیده از ۲۰ تا ۴۰ بیت نقل شده است که در این نویسه از سایت درر همۀ چهل بیت را با ترجمه نثر و نظم تقدیم میشود.
ترجمه منظوم این قصیده، سرودۀ مرحوم میرزا محمدرضا بصیرت شیرازی میباشد که توسط علی صدرایی خویی در کتاب ولایتنامه گردآوری شده و پس از اصلاحات در سایت درر قرار داده شده است.
کاملترین نسخه «ها علی بشر کیف بشر» با ترجمه منظوم
ها علیٌّ بشرٌ کیفَ بَشَر * رَبُّه فیه تَجَلّى و ظَهَر
علی آمد بشر اما چه بشر! * بشری کوست خدا را مظهر
بدان که على بشر است؛ اما چگونه بشرى؟ بشرى است که آثار قدرت پروردگارش در وجود او آشکار و نمایان شده است
هو و المَبدأُ شمسٌ و ضِیاء * هُوَ و الواجبُ نورٌ و قَمَر
علی و حق چو ضیاء و خورشید * علی و حقّ بهمثل نور و قمر
اُذُنُ اللهِ و عینُ الباري * یا له صاحبُ سمعٍ و بَصَر
خود، علی گوش و علی چشم خداست * ای عجب حقّ بوَدش سمع و بصر
ما هو اللهُ و لکنْ مَثَلا * مَعَهُ اللهُ کَنارٍ و حَجَر
مَثَل حقّ بُوَد او نیست خدا * لیک با اوست چو سنگ آذر
عِلّةُ الکَونِ و لولاهُ لما * کانَ للعالَمِ عَینٌ و أثر
باشد او علت ایجاد دو کون * گر نبودی نَبُد از خلق اثر
او علت نهایی آفرینش است و اگر او نبود براى عالم واقعیت و اثرى نبود (خداوند بهخاطر او عالم را بهوجود آورده است)
و له اُبدِعَ ما تَعقِلُهُ * مِن عُقولٍ و نُفُوسٍ و صُوَر
خلقتِ آنچه به عقلت گُنجد * بهر او شد ز عقول و ز صور
و آنچه که از عالم عقول و نفوس و صور (عوالم سهگانۀ خلقت که در طول هم قرار گرفته و عبارتند از عالم عقل و مثال و ماده) تعقّل و اندیشه کنى براى وجود او ابداع و آفریده شدهاند
مَظهرُ الواجبِ! یا لَلْمُمکِن! * صُورةُ الجاعلِ یا لَلمَظهَر
خود چه ممکن بود او کز عظمت * آمده صورت حقّ را مظهر
جِنسُ الاجناس علیٌّ وَ بَنُوه * نوعُ الانواعِ إلَی الحادي عشر
جنس الاجناس علی وَ ابْنائش * نوع الانواع یک و ده بشمر

فلکٌ في فلکٍ فیه نُجُوم * صدفٌ في صدفٍ فیه دُرَر
فلکی در فلکی پُر اَنجُم * صدفی در صدفی پر گوهر
فلکى است داخل فلکى و داراى ستارگان است، و صدفى است داخل صدفى و داراى گوهرهاى درخشانى است (آن حضرت مُحاط در اوصاف پیغمبر اکرم است و ائمه دیگر هم از وجود او پدید آمدهاند
کلُّ مَن مات و لم یَعرِفْه * مَوتُهُ موتُ حِمارٍ و بَقَر
هرکه او مُرد و علی را نشناخت * مردنش مردن گاو آمد و خر
هر کسى که مرد و او را نشناخت مرگ او مانند مرگ خر و گاو است (مانند زمان جاهلیت مرده و این سخن اشاره است به حدیث من مات و لم یعرف امام زمانه)
هو في الکلّ امام [في] الکلّ * مَن ابوبکر و مَن کان عُمَر
در همه دور، امامِ همه اوست * [پس که باشند ابوبکر و عمر]
او در تمام عالم پیشواى همه پس از رسول اکرم صلى الله علیه و آله است ابو بکر و عمر کیستند که با او لاف برابرى زنند؟
لیسَ مَن أذنبَ یوماً بإمام * کیفَ مَن أشرکَ دهراً و کَفَر
هرکه روزی گنه آرد نه سزاست * به امامت، چه رسد کفر سِیَر
کسى که یکروز هم مرتکب گناه شود شایسته امامت نیست پس چگونه شایسته آنمقام باشد کسى که یک عمر در شرک و کفر بوده است (امام باید معصوم و منتخب از جانب خدا باشد)
قَوسُه قوسُ نُزولٍ و عُروج * سَهمُه سهمُ قضاءٍ و قَدَر
زو کمان، قوس نزول است و صعود * تیر او، تیر قضا هست و قدر
ما رَمىٰ رمیةً الا و کفى * ما غزا غزوةً الا و ظفر
تیر نگشود مگر خصم افکند * جنگ ناورد مگر یافت ظفر
تیرى نینداخت جز اینکه آن تیر براى هلاک دشمن کافى شد و به جنگى وارد نشد جز اینکه از آن پیروز در آمد
أغمَدَ السیفَ متى قابله * کلّ مَن جَرَّدَ سَیفاً و شَهَر
کرد شمشیر به پیشش به نیام * هر کجا بود شجاعی اشهر
تمام شمشیرکشان موقع مقابله با او(براى اینکه عرض اندام نکنند از ترس وى) شمشیر خود را غلاف میکردند
حُبُّه مَبدأُ خُلدٍ و نِعَم * بُغضُه مَنشأُ نارٍ و سَقَر
مهر او باعث جنّات نعیم * کینِ او مورث نار است و سقر
محبت و دوستى آنحضرت سر چشمه بهشت و نعمتهاى بهشت است و دشمنى او منشاء آتش دوزخ و جهنم است
خَصمُه بَغَّضَه اللهُ و لو * حَمِدَ اللهَ و أثنى و شکر
دشمن او بَرِ حقّ مبغوض است * گرچه حمد آرد و شکرِ داور
دشمن آنحضرت مب
غوض خدا است اگر چه خدا را ستایش کند و ثنا گوید و سپاسگزار باشد
خِلُّه بَشَّرَه اللهُ و لو [إن] * شَرِبَ الخمرَ و غَنّى و فَجَر
دوستش راست بشارت ز خدا * [… … … … … … … … …]
دوست و محب او را از خداوند مژده بهشت داده اگر چه شرب خمر کرده و آواز خوانده و مرتکب فجور باشد. (البته این مطلب احتیاج به توضیح دارد)
و هو النورُ و أما الشرکاء * فظُلامٌ و دخانٌ و شَرَر
او بود نور، ولی مدّعیان * همچو تاریکی و دودند و شرر
و او نور خالص است و اما شرکاى خلافت او مانند ظلمت و دود و شرارت میباشند
مَن له صاحبةٌ کالزهراء * أو سَلیلٌ کشُبَیرٍ و شَبَر
خود که را هست چو زهرا همسر * یا دو فرزند چو شبیر و شبر
جز على کیست که زوجهاى چون زهرا علیها السلام یا فرزندانى مانند حسین علیهما السلام داشته باشد؟
مَن کمَن هَلَّلَ في مَهدِ صَبیٰ؟ * أو کمَن کَبَّرَ في عَهدِ صِغَر؟
که به گهواره بگفتا تهلیل؟ * یا که تکبیر به ایام صغر؟
عَنهُ دیوانُ عُلومٍ و حِکَم * فیه طومارُ عِظاةٍ و عِبَر
زوست دیوان علوم و حکمت * واندر آن دَرج، بسی پند و عبر
دیوان علوم و حکمتها از آن حضرت است و طومار موعظهها و پندها در نزد اوست
بو تُرابٍ و کُنوزُ العالَم * عِندَه نَحوُ تُرابٍ [سفال] و مَدَر
بوتراب است و همه گنج جهان * نزد او پستتر از خاک گذر
آن جناب خاکنشین بود و (اعتنایی به دنیا نداشت بطوریکه) گنجهاى عالم (شمشهاى طلا) در نزد او بمنزله سفال و کلوخ بود.
ظَلَّ ما عاشَ بِجوعٍ و صِیام * بات ما حيَّ بدمعٍ و سَهَر
بود در روز به روزه همه عمر * بود در گریه به شب تا به سحر
کلّما أحزنه الدهرُ سَلا * أینمَا اسْتَضْعَفَه القومُ صَبَر
تا غم افزود زمان، بُد بیغم * صبر بنمود چو شد بییاور
ناقةُ الله فَیا شِقوةُ مَن * ما رَعاها فتعاطی و عَقَر
ناقۀ حقّ بُد و آنکس پی کرد * بس شقی بود که ننمود حذر
أیّها الخَصمُ تَذَکَّرْ سَنَداً * مَتنُه صَحَّ بنصٍّ و خَبَر
برو ای منکر و برخوان خبری * که صحیح است بر اهل خبر
ایکه مخالف امامت او هستى بیاد آر،سند آن روایتى را(در غدیر خم) که متن آن بنابروایات و اخبار شما هم صحیح است
إذ أتى أحمدُ في خُمِّ غدیر * بعلىٍّ و عَلَى الرَحلِ نَبَر
باز چون گشت محمد به غدیر * با علی شد به فراز منبر
موقعیکه در غدیر خم پیغمبر على را آورد بر جهاز شتران(عوض منبر) بالا رفت
قالَ مَن کُنتُ أنا مَولاهُ * فعلىٌّ له مولا و مَفَرّ
گفت هرکس که منم مولایش * هست مولا و امامش حیدر
و فرمود: من بر هر کس از نفس او اولى بتصرف هستم این على بر او اولى بتصرف و پناهگاه است
قبلَ تعیینِ وصىٍّ و وزیر * مَن رأی فات نبىٌّ و هَجَر؟
که چنین دید که یک پیغمبر * بی وصی شد به سرای دیگر؟
هیچ پیغمبرى را دیدهاى که پیش از تعیین وصى و جانشین وفات یابد و یا هجرت کند؟
آیةُ اللهِ و مَن یَجحَدُ مَن * خَصَّهُ اللهُ بآىٍ و سُوَر؟
که بود منکر آن آیت حقّ * که بود نَعتِ وی آیات و سور؟
على علیه السلام آیت عظماى خدا است آیا انکار کرده میشود کسى که خداوند براى او آیهها و سورههائى اختصاص داده است؟
مَن أتى فیه نُصوصٌ بِخُصوص * هل بإجماعِ عوامٍ یُنکَر؟
آنکه مخصوص به نصّهاست چسان * گردد از جمع عوامی منکر
کسى که در شان او نصّها و روایات مخصوصى آمده باشد آیا میتوان با اجماع مشتى عوام الناس منکر او شد؟
أسدُ اللهِ إذا صالَ و صاح * أبُو الایتامِ إذا جادَ و بَرَّ
شیر حقّ بود گهِ حمله به رزم * وز کرم بر همه ایتام، پدر
موقعی که حمله میکرد و صیحه میزد شیر خدا بود و در موقع بخشش و احسان پدر یتیمان بود
وُدُّه أوجبُ ما في القرآن * أوجَبَ اللهُ علینا و أَمَر
ز آنچه واجب شده اندر قرآن * کرده حقّ مهر وِرا واجبتر
دوستى آنحضرت واجبترین امرى است که در قرآن آمده و خداوند او را بما واجب فرموده است
مُدّعي حُبِّ عَلىٍّ و عِداه * مِثلُ مَن أنکرَ حَقّاً و أَقَرّ
دوستدارِ علی و دشمن او * آن بود مؤمن و این یک کافر
کسیکه ادعاى دوستى آنحضرت و مخالفین او را دارد مانند کسى است که حقى را انکار کند و هم بدان اقرار نماید
یا علیّ، عَبدُکَ یَغدُو و یَرُوح * مِن مَعاصِیهِ بِخوفٍ و خَطَر
یا علی، بندهات اندر شب و روز * باشد از خوف معاصی به خطر
أتلفَ العُمرَ وَحیداً و حَصُور * دَقَّهُ الدهرُ بشَیبٍ و کِبَر
عمر بگذاشته بیهمسر و جفت * دهرِ دون کوفته او را به کبر
طالَ ما یَأمُلُ منکَ نَظَرا * هل أتی مُرتَقِبٌ مِنکَ نَظَر
دیرگاهی است امیدش نگهی است * از تو آیا رسد اینش آخر؟
لِذَراریکَ صَلوةٌ و سَلام * شارقُ العالَمِ ما لاحَ وَ ذَر
باد بر آل کرامت صلوات * تا که خور میزند از مشرق سر
لِحُماکَ نَفَحاتُ البرکات * کلّما جاءَ نَسِیمٌ بِسَحَر
بر طرفدار تو بادا برکات * میوزد تا که نسیمی به سحر
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
#خبرنامه
#محور_بیانات
🌹محورهای اصلی بخش اول بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور (1401/05/05):
1. نماز جمعهیِ امروزِ ما با نماز جمعهای که میبایست {باشد}، فاصله دارد.
2. نماز جمعه، دو عامل اساسیِ حیات طیّبه یعنی «ذکر الله» و «حضور مردمی» را به هم گره زده.
3. ذکرِ دستهجمعی، موجب میشود که برکات و آثار ذکر {مثل اطمینان قلب} بر جمع نازل بشود.
4. نماز جمعه می تواند یک پایگاه و قرارگاه مردمی باشد برای همهی موضوعات مهم و مطرحِ جامعه.
5. نماز جمعه یکی از مهمترین حلقههای زنجیرهی قدرت نرمِ نظام اسلامی است.
6. اینکه عملی از امام جمعه سر بزند که با تقوا سازگار نباشد، مستمع را سر لج میآورد.
7. با همه پدرانه رفتار کنید؛ همه را سر سفرهی دین، معنویّت و شریعت بنشانید.
8. شبکهی امامت جمعه، جزو مردمیترین نهادهای انقلاب است.
9. برای ارتباط با جوانها ساز و کار فراهم کنید.
10. کمک به مستضعفان و محرومان جزوِ کارهای لازمِ شما باشد.
11. از ورود در فعّالیّتهای اقتصادی اجتناب کنید.
تکمیلی👇👇👇
hamandishi.ir/news/445053/
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 لبیک یا حسین (ع) یعنی ...
🔹 سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی ها، از معنای "لبیک یا حسین می گوید:
🔻"ما اینجا خواهیم ماند و ندای ما خواهد ماند که آمریکاییها آن را بفهمند. آمریکاییها نمیدانند لبیک یا حسین یعنی چه؟
🔻لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هرچند تنها باشی و هر چند مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم کرده باشند و تو را بییاور گذاشته باشند.
🔻لبیک یا حسین، یعنی تو و مال تو و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر فرزندش را به میدان جنگ بفرستد و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش انداخته شد، مادرش آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده، به او بگوید:
🔻از تو راضی هستم؛ خداوند رو سفیدت کند، همانطور که مرا برای روز قیامت و نزد فاطمه زهرا روسفید کردی. این است معنای لبیک یا حسین.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر و خواهر و زنی میآید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند.
🔻لبیک یا حسین یعنی زینب(س)، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین".
آرزوی هر شهروندی زندگی در شهری است که در آن احساس آسودهگی، آرامش و تعلق خاطر داشته باشد.
ساخت، آبادانی و پیشرفت شهر و کشور یک وظیفه همگانی است. بخت و اقبال مردم را سعادتمند و خوشبخت نمیکند، عزم جدی، سختکوشی، نقشه و چشم انداز داشتن، گذشت و فداکاری، عشق و احترام و قانون و عدالت است که شهرها را آباد میکند و هویت میبخشد.
درک ناصحیح از مشکلات و مطالبات مردم و دغدغه حل سریع مشکلاتشان را نداشتن، ارتباط و گفتوگو نداشتن با آنان، آغاز فاصله گرفتن از مردم است؛ دور شدن از مردم بعلاوه خودخواهیها، کوته نظریها و رجحان منافع شخصی، باندی و گروهی بر منافع جمعی و عمومی، آغاز جدایی، کدورت، تفرقه و اختلاف است که ریشه اصلی همه ضعفها و عقب ماندگیهاست.
الوند را فرزندان دلسوز الوند باید بسازند و آباد کنند و ما به عنوان فرزندان الوند نمیتوانیم ابتکار عمل را به دست بگیریم مگر اینکه با هم متحد باشیم و روزی که از اختلاف داشتن توبه کنیم و متحد بشویم شاهد معجزههای پیدرپی خواهیم بود.
بدون عشق و دوست داشتن یکدیگر و بدون احترام و اعتماد متقابل نمیتوانیم در وادی موفقیت گام بگذاریم.
مشکلات با آیه یاس خواندن و انفعال حل نمیشود. در همه شرایط و بلکه در بدترین و بحرانیترین شرایط، باید خوشبین بود و جرات تصمیمات جسورانه را داشت. واقعیت این است کارهای بزرگ، انسانهای بزرگ میطلبد.
گفتمان و گفتوگو حلال خیلی از مشکلات ماست که البته بستر و مهارت خودش را لازم دارد.
گفتوگویی که صادقانه، مستدل، منصفانه و محترمانه باشد قطعا گوهر و نور سعادتبخش حقیقت از خلال آن طلوع کرده، دل و دیدهها و راه و مسیر درست را روشن کرده و نشانمان خواهد داد، به فهم و درک و تصمیم مشترک خواهیم رسید که قطعا فرجامی آرامش بخش و سعادت آفرین استت.
انشاالله در این کانال با همین رویکرد و با همیاری و کمک شما سروران ارجمند به شهر عزیزمان الوند خواهیم پرداخت.
الوند فرزندانی توانمند و افتخاراتی بسیار گرانقدر دارد که دغدغه شهر و مردمشان را دارند. باید قدر دانسته شوند و بر صدر نشینند (از هر سلیقه و جریانی که باشند) و صد البته هیچ الوندی دلسوز و غیرتمندی به خود اجازه کم حرمتی به سرمایههای شهرش را نمیدهد و در منافع عمومی شهر و مردمش یکپارچه و متحدند و هرکس در هر جایگاه و مقامی آن را مغرضانه تهدید کند محکم و قاطع مقابل او میایستند.
در کنار این گفتمان وظیفه خود میدانم گزارشهایی از برنامهها و پیگیریهای خود و سایر اعضا را به استحضار مردم شریف الوند بالاخص فرزندان برومند و نخبگانش برسانم، شورا پسوند اسلامی دارد و در دین ما به من چه و به تو چه وجود ندارد، هم مردم حق دارند از خادمین و نمایندگان خود سوال کنند و هم ایشان موظفند پاسخگو باشند.
هر عضو شورا به نمایندگی از مردم باید به رفتار سایر اعضای شورا هم نظارت نماید. نظارت همگانی وظیفه دینی ماست که از ارزشمندترین عبادات و فرایض پیش خداست.
گزارش عملکرد یکساله شورا هم آماده است که بزودی به استحضار خواهد رسید انشاالله.
منتظر نظرات، پیشنهادها و ایدههای شما سروران عزیزم در جهت سربلندی و خوشنامی شهرمان هستم.
ارادتمند و دعاگو: ابوالحسن شیرمحمدی
برادر ارجمند جناب آقای حاج ابوالحسن شیرمحمدی. سلام علیکم
در خطبههای این هفته نمازجمعه الوند منتظر بودیم خطیب جمعه به فرمایشات راهبردی و بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با ائمه جمعه بپردازد و اطمینان خاطر بدهد که مطلقا کار اقتصادی نخواهد کرد، پدرانه و وحدت آفرین در شهر عمل خواهد کرد و یا بازنگری اساسی در محتوای خطبهها به عمل خواهد آورد که دغدغه و نظر بچههای انقلابی شهر بوده و هست ولی متاسفانه جناب آقای مهدوی به آنها توجهی نمیکرد...
و یا میگفتیم ایشان در مورد کم لطفی که نسبت به الوند شده و از سفر پربرکت رییس جمهور عزیزمان هیچ اعتباری برای شهرداری الوند لااقل برای سه موضوع تعیین کننده و تهدید کننده شهر یعنی فاضلاب شهرصنعتی، رودخانه یالیان و کمربندی شهر، اختصاص پیدا نکرده صحبت و مطالبهای میکرد...
و انتظار داشتیم حتما با توجه به توهین میرحسین به رهبر عزیزتر از جانمان و شهدا و قهرمانان مدافع حرم که برای ملت عزیزمان عزیزند و همه خود را مدیون آنها میدانیم و میدانند، میخروشید و فریاد بر میآورد...
ولی هیچکدام اولویت ایشان نبود و در عوض مطالبی عوامانه و جهت داری را در مورد شورای انقلابی که در راس آن حضرتعالی هستید چه رییس باشید و چه نباشید، مطرح کرد که در مقام پاسخ به آنها نیستم ولی یک سوال مطرح میکنم که چرا آقای مهدوی بعد از یکسال و درست بعد از قطع غیرقانونی و بسیار متاثر کننده چندین اصله درخت قطور سبز و سالم و مخالفت شورا و شهرداری یادش افتاد شورا و شهردار ساکن این شهر نیستند و یا شورا فلان مشکلات را دارد؟
آیا اگر شورا و شهردار مثل عبد ذلیل مطیعش بودند و تابع فرامین درست و نادرستس، باز هم نقد میکرد و زیر سوال میبرد؟! جواب بنده این است هرگز
جناب آقای شیرمحمدی!
لطفا اجازه ندهید نمازجمعه را با فضای مجازی اشتباه بگیرند و با حمله به خدمتگزاران مردم، فالورهاشون زیاد شود. یک روز استاندار، یک روز فرماندار، یک روز رییس دادگستری و چند روز شورایی که نماینده و مورد اعتماد و امید مردم است را عوامانه مورد حمله قرار میدهد و صد البته ماها، کاملا متوجهیم کار اجرایی حرافی و سخنرانی از جای گرم نیست و هزار ریزهکاری، محدویت و اما و اگر دارد...
جناب آقای شیرمحمدی!
نمازجمعه مال شخص خاصی نیست که هرچیزی را به هر نحوی مطرح کنند و یا محل تصفیه حسابهای شخصی و جناحی باشد.
نمازجمعه جایگاه مقدس نظام و ولایت است و باید محل دعوت به تقوا، وحدت و همدلی باشد و باید با فرامین مقام معظم رهبری تراز و تنظیم باشد.
باید نمازجمعه وحدت آفرین و نماد عدالت، انصاف، معنویت و نورانیت باشد و لذا جایگاه امام جمعه و تریبون نمازجمعه امانت خطیر و پرمسولیتی است...
برادر عزیزم جناب آقای شیرمحمدی از شما سوال میکنم آیا بعد از رسوایی قطع درختان، آقای مهدوی صلاحیت نقد دیگران به بهانه فساد و ناکارآمدی را دارد؟
به نظر بنده هرکس دیگری جنایت قطع درختان را انجام داده بود حداقل بلافاصله عزل میشد ولی ایشان همچنان و با هزار تاسف و تعجب در جایگاه امامت جمعه شهر عزیز من مانده است!! و لذا ورود و رسیدگی قاطع و عادلانه دستگاههای نظارتی و دستگاه محترم قضایی در قضیه قطع غیرقانونی درختان، مطالبه عمومی مردم، بالاخص انقلابیون واقعی الوند است.
در پایان اجازه بدهید گلایهای برادرانه از شما بکنم و آن اینکه شما باعث شدید این شخص حکمش تمدید شود و ما هم به احترام حضور شما به عنوان رییس جریان انقلابی شهر به این شورا رای دادیم؛ البته شما برای ما عزیزید و فداکاریهایتان برای الوند را فراموش نمیکنیم ولی لازم بود این گله را از شما داشته باشم. والسلام