.
با «وفاق» کدام گره باز میشود؟ (۱)
#سید_محمدعماد_اعرابی
بهار ۱۳۸۸ هرچه به روزهای پایانیاش نزدیک میشد؛ هوای سیاست در ایران داغتر میشد. دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ داغترین روز آن بود. روزی که مردم با مشارکت خیرهکننده حدود ۸۵ درصدی در انتخابات، حد نصاب جدیدی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساندند. این تاریخسازی اما خیلی زود به کام مردم تلخ شد.
غربگرایان مدعی اصلاحطلبی به عنوان بازنده انتخابات با ادعای تقلب دست به اردوکشی خیابانی زدند و نتیجه را بدون ارائه مستندات تقلب ادعاییشان زیر سؤال بردند. آنها حدود ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند و بانی تحریمهای فلجکننده آمریکا علیه ایران شدند. «باراک اوباما» رئیسجمهور وقت آمریکا در خاطرات خود از آن روزها مینویسد: «در شرایطی که این کشور [ایران] وارد چرخه هرجومرج و سرکوبگری بیشتر میشد ما راهبردمان را به سمت دومین گام راهبرد منع اشاعهای تغییر دادیم: یعنی بسیج کردن جامعه بینالمللی برای اعمال تحریمهای اقتصادی سخت» قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران با همین هدف و در آستانه اولین سالگرد آن آشوبها در ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ صادر شد. این قطعنامه با قوانین تحریمی یکجانبهای که آمریکا پس از آن اعمال کرد تکمیل شد و حلقه محاصره اقتصادی ایران را محکم کرد. «قانون جامع تحريمها، مسئوليتپذيري و محروميت»(CISSADA) اصليترين و پايهايترين قانون تحريمي ايران بود که دو هفته پس از قطعنامه ۱۹۲۹ در مجلس سناي آمريكا به تصويب رسيد و اول جولاي همان سال با امضاي اوباما رسمیت پيدا كرد. قانونی که در آن بارها به آشوبهای سال ۱۳۸۸ اشاره شده و در مقدمهاش خواستار تخصیص بودجه اضافی برای حمایت از عوامل آن شده بود.
یک سال بعد وقتی مردم طعم خیانت غربگرایان مدعی اصلاحطلبی را با اعمال تحریمهای اقتصادی آمریکا آهستهآهسته میچشیدند؛ غائله آشوبها کاملا خوابیده بود و چیزی جز بدنامی برای آشوبگران به همراه نداشت. آنها حالا دیگر نه یک جریان سیاسی در چارچوب قانون اساسی که «براندازان ناکام نظام جمهوری اسلامی» به حساب میآمدند. سیاست «با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن» تقریبا از همان زمان توسط آنها راه افتاد. آنها انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۰ را در حالی تحریم کردند که نامزدهای مورد نظرشان به طمع قدرت برای ثبتنام در این انتخابات صف کشیدند؛ و محمد خاتمی به عنوان یکی از سرکردگان این جریان در حالی پای صندوق رأی در شهرستان دماوند حاضر شد که تمایل داشت این خبر چندان رسانهای نشود.
سال ۱۳۹۲ آنها بار دیگر به طمع کسب قدرت وارد رقابتهای انتخاباتی شدند و اینبار با علم به شکست نامزد مورد حمایتشان او را وادار به کنارهگیری به نفع چهرهای دور از خود اما تقریبا همسو کردند. غربگرایان مدعی اصلاحطلبی بعد از آن همه آشوبآفرینی باز هم پای صندوق رأی جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند تا مهر ابطال دیگری بر تمامی ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات بزنند.
وقتی آقای حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ پیروز شد، نوبت به سهمخواهی مدعیان اصلاحات از دولت او رسید. آن روزها اصلیترین مانع برای آنها در تکیه زدن بر صندلیهای مدیریتی، ننگ آشوبهای ۱۳۸۸ بر پیشانیشان بود. کلیدواژه «آشتی ملی» در چنین شرایطی ساخته و در رسانههای زنجیرهای وابسته به غربگرایان اصلاحطلب ترویج شد تا راه سهیم شدن در قدرت را برای آنها هموار کند. آنها با تحریف واقعیتها، جامعه ایران را بحرانی و از همگسیخته جا میزدند و تجویزشان برای رفع این بحران خودخوانده بهکارگیری عناصر بدنام آشوبهای ۱۳۸۸ در مدیریت کشور تحت شعار «آشتی ملی» بود.
اتفاقی که با واکنش رهبر انقلاب در ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ مواجه شد: «ملّت ایران ایستادهاند، مجتمع هستند. حالا یک عدّهای یاد گرفتهاند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرفها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است،
پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه وجودشان ایستادهاند. ممکن است در فلان مسئله سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمیگذارد. چرا میگویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟ این تعبیرات را روزنامهها پَر و بال میدهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد میکند. وقتی شما میگویید آشتی، مثل این است که یک قهری وجود دارد؛ [درحالیکه] قهری وجود ندارد. بله، مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهائی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمیکنیم.»
ادامه در پست بعدی...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
با «وفاق» کدام گره باز میشود؟ (۲)
#سید_محمدعماد_اعرابی
تحلیل دقیق و درست رهبر انقلاب کمتر از سه سال بعد به وضوح آشکار شد؛ وقتی ملت ایران علیرغم سوءتدبیرهای دولت وقت و پس از ناآرامیهای دیماه ۱۳۹۶ و آبان ۱۳۹۸ برای تشییع سردار پرافتخارشان، شهید قاسم سلیمانی تصاویری باشکوه در خیابانهای اهواز، تهران، قم، مشهد و کرمان خلق کردند و در گوشه و کنار کشور به یاد او مراسم یادبود گرفتند. حاج قاسم نمادی از جمهوری اسلامی ایران و آرمانهایش بود و ملت با همه گلایههایش از مدیریت برخی امور اجرائی، پای این نظام ایستاده بود.
یک سال بعد در ۲۶ آذر ۱۳۹۹ رهبر انقلاب باز هم بر اتحاد ملت ایران تأکید کردند و البته برای حفظ آن به مسئولان کشور هشدار دادند:
«ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّهتکّه کنند، ملّت را تکّهِتکّه کنند، اینها را از بین ببرند! مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.» مخاطب بخش قابل توجهی از این هشدار رهبر انقلاب همان جریان غربگرای مدعی اصلاحطلبی بود که اینبار در قامت برخی مسئولان اجرائی وقت کشور از هیچ تلاشی برای دوقطبیسازیهای کاذبی مثل «میدان - دیپلماسی»، «تندرو-معتدل»، «جنگطلبی - تعامل با دنیا»، «کاسبان تحریم-حامیان مذاکره» و... در میان مردم دریغ نمیکرد!
پاییز ۱۴۰۱ این جریان بدنام و بدسابقه یکبار دیگر در خیانت به منافع ملی کشور کم نگذاشت و اینبار به بهانه حقوق زنان همدوش با مقامات آمریکایی در مقابل نظام ایستاد و مشوق آشوب و ناامنی شد. مردم اما باز هم علیرغم مشکلاتشان، آشوبگران را ناکام گذاشتند و در حمایت از آنها به خیابان نیامدند.
سال ۱۴۰۳ با برگزاری انتخابات زودتر از موعد ریاستجمهوری آنها باز هم در سودای کسب قدرت دست بهکار شدند. در حالی که طبق نظرسنجیهای انجام شده ۵۵ تا ۵۷ درصد از مردم علت عدم مشارکت در انتخابات را نارضایتی از مسائل معیشتی و اقتصادی بیان کرده بودند؛ غربگرایان مدعی اصلاحطلبی اما با تحریف واقعیت در رسانههای زنجیرهایشان عدم مشارکت را به عدم حضور فعال خودشان در انتخابات و در نتیجه مدیریت کشور تفسیر کردند و از این طریق برای تأیید نامزدهای مورد نظرشان فضاسازی کردند. با پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در رویدادی مشابه با سال ۱۳۹۲ آنها اینبار کلیدواژه «وفاق ملی» را جایگزین «آشتی ملی» کردند تا مسیر دستیابی خود به مناصب مدیریتی کشور را علیرغم سابقه سیاهشان هموار کنند. اکنون به نظر میرسد شعار «وفاق ملی» از سوی این جریان تبدیل به اسم رمزی برای تحمیل عناصر زاویهدار و بدسابقه به آقای پزشکیان شده است. شعاری که در تبلیغات انتخاباتی آقای پزشکیان نمود خاصی نداشت و دستپخت حلقهای خاص پس از ریاستجمهوری ایشان است.
آنها برای این شعار حتی همایش هم برگزار کردند اما جالب آنجا بود که «مسعود پزشکیان» در سخنرانی خود در این همایش بیش از آنکه از «وفاق ملی» صحبت کند از «حق و عدالت» به عنوان اصول کاریاش نام برد و با اشاره به متنی که اطرافیانش برای سخنرانی او آماده کرده بودند، گفت: «متونی که عزیزان تهیه کردهاند، بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است، اما آنچه به باورم از اهمیت بیشتری برخوردار است، بیان آن چیزی است که از دل برمیآید و در متون از پیش آماده شده، یافت نمیشود... آنچه که باور دارم و پیشتر در جریان انتخابات نیز بر آن تأکید کردم، اصولی است که حول محور حق و عدالت شکل میگیرد.»
ناهمگونی شعار «وفاق» با واقعیات ملموس کشور به حدی بود که «علی لاریجانی» نیز به عنوان یکی از چهرههای همسو با دولت چهاردهم به آن واکنش نشان داد و گفت:
«امروز مشکلات گرانی و قیمت ارز وجود دارد اما ناگهان مسئله «وفاق» مطرح میشود که این ارتباط با زندگی مردم ندارد.» او درست میگفت؛ شعار «وفاق» ارتباطی با مسائل جامعه ایران ندارد و گرهی از کار مردم باز نخواهد کرد اما این شعار برای غربگرایان مدعی اصلاحطلبی بهشدت گرهگشاست! آنها که تا دیروز پیشتاز چند پاره کردن جامعه با اردوکشیهای خیابانی و دوقطبی سازیهای واهی بودند، امروز سنگ «وفاق ملی» را به سینه میزنند تا چهرههای بدسابقه خود را در مناصب مدیریتی کشور جانمایی کنند. در صورت موفقیت این پروژه، آنها اینبار اتاق آشوب خود را به جای خیابان در ادارات دولتی تشکیل خواهند داد.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
خوش به حال حق که با علی است
۱- نگارنده بر سر آن بود که «گر ز دست برآید» در سالروز میلاد امیرالمؤمنین، علی علیهالسلام و روز پدر، وجیزهای در این خصوص داشته باشیم. توفیق یار نبود ولی خواسته برجای بود.از این روی بخشهایی از چند یادداشت که پیش از این در اینباره نوشته شده بود را برگرفتیم. باشد تا به مصداق «که مور ران ملخ میبرد سلیمان را» قبول افتد
۲- این سخن از رسول خدا است که «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ... حق همیشه همراه علی است و علی همیشه همراه حق». میگویند؛ این از فضائل برجسته علی است که همواره با حق است. ولی این کلام را به گونه دیگری باید به تفسیر نشسته و ترجمه کرد. باید گفت؛ چه سعادتی نصیب حق شده است که همیشه همراه علی است. به بیان دیگر؛ «خوش به حال حق که همیشه با علی است»
۳- در میانه جنگ صفین مالکاشتر با حسرت به عمار گفته بود؛«کاش میتوانستیم علی را به عصری ببریم که مردم قدرش را بدانند و راه و رسمش را بر صدر بنشانند» و عمار به او دلداری داده بود که «آن روزها در راه است» و از مردمی خبر داده بود که در صلب پدران و رحِم مادران خویشند و چون آن عصر که مالک آرزو کرده بود فرا برسد، لبیکگویان از راه میرسند، مردمانی که از «من» و «ما» گذشتهاند و به خدا رسیدهاند. نه در سر سودای سود دارند و نه در دل، غم بود و نبود، دل در گرو اسلام ناب محمدی دارند و علی را امام و مولی و مقتدای خود میدانند. نگاهی به تاریخ بیندازید! غیر از عصر خمینی و خامنهای، دوران و مردمانی را میبینید که با آنچه عمار نشانی آن را به مالک داده بود انطباق داشته باشد؟!
۴- محمد حسنین هیکل روزنامهنگار معروف و بلندآوازه مصر دو بار به دیدار امام خمینی آمده بود، ابتدا در پاریس و سپس در سال ۱۳۵۸ در تهران. او بعد از دیدار تهران، خاطرات خود از این دیدار را در کتابی نزدیک به صد صفحه منتشر کرده است. حسنین هیکل مینویسد:
«امام خمینی را یکی از اصحاب رسول خدا در صدر اسلام یافتم که با معجزه از تونل زمان عبور کرده و به قرن حاضر آمده است تا سپاهیان علی را که پس از شهادت او و به خون غلتیدن اهل بیتش بیفرمانده شده بودند، فرماندهی کند و من این توان را در او میبینم». حسنین هیکل، ولایت فقیه را نمادی از حاکمیت علی علیهالسلام و در ادامه آن معرفی میکند و میگوید؛ ولایت فقیه یک «مین» بود که علی در صدر اسلام کاشت و خمینی در قرن بیستم زیر پای استکبار منفجر کرد...
۵- شمع را که خاموش کرد، «طلحه» با نگاه از «زبیر» پرسید؛ علی را چه میشود؟ چرا شمع را خاموش کرد؟! علی تازه به خلافت رسیده بود و آن شب در پرتو نور شمع به حساب بیتالمال رسیدگی میکرد. آن دو آمده بودند برای ادامه ویژهخواری خویش در حاکمیت علی نیز تضمین بگیرند! وقتی علی شمع بیتالمال را خاموش کرد و به همین اندازه هم حاضر به هزینه از بیتالمال برای گفتوگو با ویژهخواران نشد، معلوم بود که پاسخ علی چیست. اما، پاسخ طلحه و زبیر به علی هم شنیدنی است، از مدینه بیرون رفتند و غائله جمل را آفریدند و به مقابله با حکومت عدل علی برخاستند؛ یعنی «خروج از حاکمیت».
دقیقاً مانند کسانی که تا چندین و چند سال پیش، بخشی از حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند ولی هنگامی که زمینه را برای ویژهخواری خود مناسب ندیدند، از قطار انقلاب پیاده شدند. شعارشان اما چیز دیگری بود و هست، «دموکراسی» که خود زیر پا گذاشته بودند. طلحه و زبیر هم تابلوی «خونخواهی» عثمان را برافراشته بودند! خونی که خود ریخته بودند!
۶- میگفتند علی سختگیر است و راست میگفتند، علی سختگیر بود! اما نمیگفتند و به مصلحت خویش نمیدیدند که بگویند علی بر چه کسانی سخت میگیرد؟ مولای ما، امیرمؤمنان که برای آسایش و آرامش مردم، با آسایش و آرامش وداع گفته بود. وقتی حرامیان در بخشی از سرزمین پهناور تحت حاکمیت او، خلخالی از پای دختری بیرون آورده بودند، چهره به آتش تنور نزدیک کرده و به مکافات گناهی که دیگران مرتکب شده بودند، خود را ملامت کرده بود. با آن کودک یتیم که پدر از دست داده بود، به بازی کودکانه پرداخته و او را بر پشت خویش نشانده و سواری داده بود... و او خلیفه مسلمین بود. در نامهای به «اشعثبن قیس» که والی حضرت در آذربایجان بود، به ملامت و با تحکم نوشت: «این منصب، طعمه نیست، بلکه امانتی است که بر گردن تو آویخته است» و اشعث هنگامی که نامه را دریافت کرد و فهمید در حکومت علی جای آلاف و اولوف و دستاندازی به بیتالمال نیست، گفت «این نامه مرا به وحشت فرو برده، علی ثروت و قدرت آذربایجان را برای همه میخواهد و آن را از من خواهد گرفت» از آن هنگام بود که اشعث ترجیح داد به معاویه بپیوندد و پیوست. مولای ما به این جماعت سخت میگرفت.
۷- رسول خدا چه زیبا و چه حکیمانه میفرمود؛ «انا و علی ابواه هذه الامه... من و علی پدران این امت هستیم»... پدر بزرگوار همه انسانها از آن عصر، تا این عصر و تا همه عصرها... روزت مبارک
#حسین_شریعتمداری
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
آیتالله سیستانی (مد ظله) فرستادگان سازمان ملل را که قصد داشتند درخواست انحلال حشد الشعبی را با ایشان مطرح کنند، به حضور نپذیرفتند.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
پیشگویی امام علی علیه السلام در رابطه با افول و سقوط آمریکا
علی عاشور" پژوهش گر عرب زبان کتابی تألیف کرده بنام "ماذا قال علی علیه السلام عن أخر الزمان" (علی علیه در مورد آخرالزمان چه گفت؟).
"علی عاشور" در این کتاب با استناد به علم "جفر" حضرت علی علیه السلام و احادیث أمیرالمؤمنین، نگاه و نظر آن حضرت در مورد وقایع مختلف آخر الزمان را بیان کرده است.
در بخشی از این کتاب به نقل از مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام آمده:
در آخر الزمان در کشوری که (امارک) یعنی آمریکا نام دارد، قوم یهود نفوذ می کنند و بر حکام آن تأثیر می گذارند. در آخر الزمان این کشور (آمریکا) از نظر علمی در جهان پیشتاز خواهد بود و از نظر اقتصادی هم ثروت بسیار زیادی خواهد داشت.
این کتاب در ادامه مطلب خود میافزاید: در آخر الزمان در امارک (آمریکا) انواعل لذت ها و نعمت ها وجود دارد اما دین حکام آن نزدیک به پرستیدن شیطان است. بیشتر مردمش پیرو حضرت مریم عذراء (مسیحی) هستند اما یهود بر آنان مسلط است.
امارک (آمریکا) در جهان می تازد و بر نقاط مختلف جهان مسلط می شود و به کشتار مردم دست می زند اما فتنه در کشور آنان رخ خواهد داد و بعد عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد.
و در نهایت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور خواهند کرد و مانند نوری از ابرها در آمریکا هم فرود خواهند آمد و در آنجا با همه ظالمان مبارزه خواهند کرد.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
انتقام خداوند بسیار دردناک است
و او فراموش نمیکند...
اظهارات فرمانده واحد عملیات هوایی آتش نشانی آمریکا:
آب ریخته میشه، پودر ریخته میشه، انواع مختلفی از موادهای اطفای حریق استفاده کردیم، اما شعلههای آتش بیشتر و بیشترتر میشوند؛ ما در محور پاسیفیک پالیسیدز لس آنجلس داریم با هواپیماها و بالگردها اطفای حریق انجام می دهیم اما بی فایده و موثر نیست؛ شایده خنده دار به نظر برسد اما آتش را یک نفر دارد کنترل می کند.
گویا خدای مهربان، شکایت کودک بیکس و مظلوم فلسطینی را شنید...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
رئیس جمهور جدید لبنان، جوزف عون:
«دوران حزب الله به پایان رسیده است»!!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
پذیرش FATF هیچ فایدهای برای ایران نخواهد داشت
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامهای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکاتی را درباره مخاطرات دو کنوانسیون FATF و CFT مطرح کردند.
بخشی از متن نامه به شرح زیر است:
با پذیرش FATF ، CFT و عمل به درخواستهای مطرح شده در برنامه اقدام توافق شده میان ایران و FATF، هیچ تحریم جدی از بانکهای ایران برداشته نخواهد شد، زیرا مشکل اصلی تحریمها، تحریمهای ثانویه آمریکا علیه کشورها در صورت داشتن مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران است، و بقیه تحریمها، امور فرعی میباشند. مادامی که تحریمهای ثانویه رژیم تروریستی آمریکا علیه ملت ایران برداشته نشود، هیچ کشوری با ایران، مبادلات مالی و بانکی نخواهد داشت.
بنابراین، پذیرش FATF ، CFT و عمل به تمامی درخواستهای مطرح شده در برنامه اقدام توافق شده (Acction Plan) میان ایران و FATF، هیچ فایدهای برای ملت ایران نداشته و بر مشکلات تحریمی ملت ایران از قبیل کشف تمام راههای دورزدن تحریمها و در نتیجه مسدود کردن آنها، افزوده و نیز برای امنیت کشور مشکلات گوناگونی را ایجاد خواهد کرد.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
محمدجواد ظریف با بزرگنمایی قدرت ترامپ به دنبال تحمیل مذاکرات است!
با نزدیک شدن آغاز به کار دونالد ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا، جریان غربزده داخلی هم تلاش مضاعفی برای بزرگنمایی مشکلات اقتصادی کشور از یکسو و از سوی دیگر قدرت آمریکا در دوره ترامپ انجام میدهد.
هدف جریان غربزده از پیگیری همزمان این دو محور مشخص است:
شکلگیری این گزاره در ذهن تصمیم گیران کشور که برای رفع مشکلات اقتصادی، راهی جز مذاکره مستقیم با آمریکا در دوره ترامپ نیست.
سردمدار این تفکر، همچنان محمدجواد ظریف است. او که در دولت حسن روحانی، وزیر خارجه و مسئول مذاکرات هستهای بود، در دولت پزشکیان در جایگاه معاونت راهبردی (البته غیرقانونی) قرارگرفته و بهبهانه ترویج وفاق، در حال ترویج همان ایدههای ذهنی است که در دولت حسن روحانی اجراء کرد؛ همان ایدهای که جهان را در غرب و غرب را در آمریکا، خلاصه کرده و چاره همه مشکلات را مذاکره میداند.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
بازخوانی یک خیانت
مروری بر اعترافات جاسوس انگلیس
انتشار به مناسبت دومین سالگرد اعدام علیرضا اکبری، ابرجاسوس انگلیس
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
.
مارتین لوتر کینگ:
اگر کسی مرا فریب داد شرم بر او باد، اگر کسی دوباره مرا فریب داد شرم بر من باد،
تا خم نشوید کسی سوارتان نمیشود!
#دولت_سوم_روحانی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi