علی اکبرهای انقلاب خمینی
فارغ از همه دعواهای سیاسی و امنیتی و فرهنگی جهان استکبار با انقلاب اسلامی ایران
یکی از علل مهم درگیری و تضاد مستکبرین عالم
با انقلاب اسلامی
پرورش جوانانی است که از میان لجن زارهای گناه و عصیان و تباهی با دم مسیحایی امام امت و تربیت روحانیون مجاهد به قافله هدایت و سعادت رسیدند.
انبوهی از علی اکبرها و قاسم هایی که در سفره هدایت انقلاب اسلامی رشد کردند و در این جهان پراز غفلت و معصیت راه خود را جدا کردند و مراتب قرب الهی را طی کردند و میکنند.
این موقعیت بی نظیر، بی شک با ظرفیت بی پایان فرهنگ عاشورا بدست آمده است.
فرهنگ عاشورایی که ریشه در حماسه و پویایی و جهاد دارد.جهاد با جهان کفر و شرک و نفاق
عاشورا قرن هاست که جریان دارد.
اما عاشورایی که با جهاد و مبارزه و حماسه همراه میشود
علی اکبرها و قاسم ها را تحویل میدهد!
انقلاب اسلامی بی شک مدیون عاشوراست
و ثمره عاشورای انقلاب اسلامی نیز پرورش هزاران جوان رعنای مهدوی است.
جوانانی برای انقلاب جهانی مهدوی با فرهنگ عاشورایی
فاصله انداختن بین عاشورا و انقلاب اسلامی در خدمت به منافع دیگرانی است که زخم ها خورده اند از اسلام وانقلاب.
مواظب باشیم!
#عاشورا_جهاد
#انقلاب_اسلامی
✍احمدی پرتو
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هیچ امر به معروفی، بی تأثیر نیست
🔹روایت استاد رحیم پور ازغدی از فردی که امر به معروف امام حسین (ع) در کربلا را بی تاثیر میدانست و به جای شهادت در رکاب امام، بر اثر اسهال مرد!
🔴 استاد ازغدی:
"ولیدبنعقبه از بیتالمال همان شهری که خودش حاکم است وام بسیار کلانی گرفته و فراوان فساد میکند. طوری که دیگر خلیفه مجبور میشود عزلش کند. پس از برکناری، مسئول بیتالمال به ایشان گفت خب حالا که دارید تشریف میبرید تکلیف این وام چه میشود؟ ولید میگوید که حالا وسط این همه مصیبت همهی مشکلات مملکت را حل کردید، مانده وام من؟ بروید با خلیفه حرف بزنید. به خلیفه میگویند و خلیفه هم میگوید نه، هر چه ولید وام گرفته از بیتالمال کوفه ببخشید به آن، نمیخواهد پس بدهد، خدمت کرده، این هم پاداش خدمتش، ناز شصتش.
🔹"عبداللهبنمسعود" مسئول کل بیتالمال، وزیرکل خزانهداری بانک مرکزی آن موقع، نامه مینویسد و میگوید این را من نمیبخشم، باید وام را پس بدهد. احضارش میکنند، خلیفه میگوید شما خزانهدار ما هستی، حق نداری حرف بزنی. عبدالله میگوید این هم کلید خزانه شما، من فکر کردم خزانهدار مسلمین و مردم هستم. میرود به مسجد و موقع نماز این را برای مردم میگوید که ولید دارد میرود و صد هزار سکه هم از بیتالمال برداشته. این اتفاق را به حاکم خبر دادند. درنتیجه عبداللهبنمسعود عزل که شد هیچ، کتک مفصلی هم زدندش، طوری که تا ماهها نمیتوانست حرکت کند و بعضیها گفتند که یک علت مرگش این بوده.
⁉️ با یزیدیم یا حسین(ع)؟
📝 یعقوب ربیعی
🔹 محمد عابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبروییم ؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می افتد انسان ها را به سه نحله تقسیم می کند.:
🔹 خواص منفعت محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء (ع) را می شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می گفت که هانی بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی آمد. یا یکی مثل عمر ابن سعد چرتکه می اندازد که حسین(ع) را می کشم ، به ملک ری که رسیدم توبه می کنم ؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمر ابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد .
🔹 خواص مصلحت اندیش: دیگری هم مثل سلیمان ابن صرد خزاعی می شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می ماند. عقل مصلحت اندیش و کوته بین انسان های بزرگی مانند سلیمان ابن صرد خزاعی اینگونه محاسبه می کنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با ۴۰۰۰نفر شهید می شود؛ ولی پیام ۷۲ تن کجا؟ و تاثیر ۴۰۰۰ نفر مصلحت سنجِ وقت نشناس کجا؟
🔹 خواص حقیقت طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع)گذاشتن نیست "المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق".مالک در جنگ صفین می داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه ی کفر ویران می شود ؛ ولی به اذن مولایش برمی گردد ، اما کمی آنسوتر عاشوراییان می دانند بواسطه راهی که می روند سرشان بر نیزه خواهد رفت ؛ ولی اذن میدان می خواهند. در این حقیقت طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی اش پینه بسته مردود می شود؛ ولی سعد ابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حر بن یزید و .... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می پیوندند و شهید می شوند.
⁉️ با خودمان بیندیشیم ما کدامیم و کجاییم؟ با حق و حقیقت یا با منفعت و مصلحت؟
🗣 صحبتهای خطرناک #عبدالرضا_هلالی و همینطور پخش برنامه #مهلا به مجریگری #پویانفر و مزخرفات گوییهایی که در این برنامه توسط افرادی که دعوت شده بودند زده شد، ناخودآگاه من رو برد به سمت ترویج سکولاریسم و دینداری پستمدرن توسط روزنامه فرهیختگان که در تاریخ شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ با تیتر "ایرانی که نمیبینند" و انتشار گزارشی از نتایج یک افکارسنجی، نوشته بود ۸۸٪ خانمهای کمحجاب یا بدحجاب تهرانی "خداباور" هستند و سپس تحلیل و نتیجهگیری کرده بود که ما باید "تکثرات فرهنگی و اجتماعی" را ببینیم و مدلهای مختلف پوشش و "بدحجابهای باخدا" را هم به رسمیت بشناسیم!
در همین راستا موسسه افکارسنجی گالوپ در ژوئن ۲۰۲۲ گزارشی منتشر کرده بود و نوشته بود «بیش از ۸۰٪ مردم آمریکا "خداباور" هستند. البته از قبل میدانیم که مطابق پژوهشهای انجام شده، جامعه آمریکا از "مذهبیترین"! جوامع غربی است.»
فارغ از این آمارها، نگاه کنید چند نوع خدا یا عرفان یا "اعتقاد معنوی به یک نیروی ماورایی و متافیزیکی" که خارج از مناسبات ایندنیایی، جهان را اداره میکند ظهور کرده؛ قانون جذب، انرژی مثبت، یوگا، شعور کیهانی، خدای درون، انرژی درمانی، جهان موازی، مدیتیشن، خوددوستی معنوی، چاکرا، مانترا، کارما، تائیچی، فنگشوئی، تائوی فیزیک، تناسخ و...
وجه اشتراک همه اینها چیست؟ ویژگی خداباوری مردم آمریکا چیست که فرهیختگان ما را به آن دعوت میکرد؟!
خداگراییِ تخدیری و نشئگی معنوی بدون تقید به بایدها و نبایدها؛ به تعبیر دیگر جدایی ساحت عملی( #تقوا ) از ساحت اعتقادی در حوزه دینداری و نسبی شدن #حقیقت و #اخلاق و یک باطنگرایی محض که مهمترین مشخصه #پست_مدرنیسم است و به شما این اجازه را میدهد که #خداباور باشید ولی شریعتمدار و اخلاقمدار نباشید؛ خداباور باشید ولی پوشش دینمدار نداشته باشید. خداباور باشید ولی مال نامشروع هم کسب کنید. خداباور باشید ولی روابط خارج از ازدواج و مصرف مشروب هم داشته باشید و...
فرهیختگان و مداحانی مثل پویانفر و هلالی و علیمی رسما ما را به #سکولاریسم دعوت میکنند و به نوعی به حاکمیت توصیه میکنند "چنین ایرانی را ببیند" و به رسمیت بشناسد!!!!
#نفوذ
🎬مهلا و مهلاها
🔸درباره انتقادهایی که به برنامه مهلا شد آنچه که پررنگتر است انتقاد به تک تک مهمانان و نقد تفکر این افراد است.
سلبریتیهایی که به این نوع برنامهها دعوت میشوند، هر یک امام حسین خود را تبلیغ میکنند و از دریچه شناخت ناقص و دریافتی که خود دارند سخن میگویند.
🔸به نظر میرسد کنار هم قرار گرفتن افراد در کنار هم که حسینسازی و حتی ابداع دینی میکنند خطرناک است، نه تک تک این افراد!!
🔸شاید نتوان به تک تک افراد مهمان ایراد گرفت چون شناخت و درک ایشان در حد خودشان است و همانیست که بیان میکنند.
🔺به عبارتی مشکل از برنامهساز است که این افراد را با شناخت و طرح و برنامه «چینش» میکند تا پیام ویژهای از کلیت آن برنامه مخابره شود. پیامی که در آن حسین دلبخواهی را معرفی میکند.
🔸بدون قضاوت و آگاهی از نیت عوامل برنامه و مسئولین روبیکا و همراه اول، آنچه از این برنامه مخابره میشود علاوه بر «جذب مخاطب و برنامهسازی صرف»، ارائه سطحی دین و «التقاط فکری» است.
🔸با خوشبینی میشود گفت که عوامل در پی «جذب مخاطب به دین یا جذب مخاطب به برنامه» با اعتقاد دلخواه، ساختگی و التقاطیاند و برای جبران این نسخه سطحی، نکوهش نظام و انقلاب» را چاشنی میکنند.
🔸در باب جذب به دین میتوان گفت قطعا عشق حسین علیهالسلام به گونهای است که میتواند هرکسی با هر اعتقاد و هر عملی را شامل شود و این جزو رحمات الهی به بندگان است
🔸اما این خیمه به گونهای است که وقتی با هر اعتقادی واردش شدی دیگر نمیتوانی در همان سطح بمانی!
زهیرِ عثمانی وارد شد و زهیرِ شهید خارج شد.
🔸به عبارتی این خیمه به هر فردی در هر سطحی اذن ورود میدهد اما با سطحی بالاتر خارجش میکند.
❓آیا عوامل با توجه به این مبنا برنامه ساختهاند تا ترویج دین کنند؟!یا اگر خوشبین باشیم؛ هدف تنها برنامهسازی صرف است؟
سه روزه دارم خونه رو تمیز میکنم
از بالا تا پایین، زیر و رو، از در و دیوار تا کف زمین، از جاکفشی دم در تا داخل کابینت ها.
چون قراره امروز یه خانواده بیان خونه رو ببینن.
این چند وقت به خاطر شرایط جسمی خودم، اسباب کشی، بچه هایی که صبح تا شب تو خونه هستن و ... اوضاع خونه خیلی ناجور بود
راستش هم خجالت میکشیدم کسی بیاد خونه رو با اون اوضاع ببینه هم با خودم میگفتم یه خانواده اروپایی میخوان بیان خونه ما مسلمون رو ببینن پس مضاعف باید حفظ آبرو کنم.
فکرش رو بکنین تو این شرایطم بدون نیروی کمکی، در و دیوار های خونه رو دستمال کشیدم، کابینت ها رو با سفید کننده تمیز و لکه گیری کردم.
رومیزی نو و روتختی مجلسیم رو پهن کردم و ...
راستش خوب که فکر میکنم میبینم تو این دو سالی که تو این خونه بودیم هیچ وقت خونه ام همه جاش همزمان به این تمیزی نبوده...
کارم که تموم شد، یه ساعت مونده به قرار برای خودم یه چایی با عطر هل دم کردم و ریختم و نشستم پشت میز اشپزخونه تا از این همه تمیزی و بوی خوش لذت ببرم
ولی فکرم رفت جای دیگه...
با خودم فکر کردم مگر من همش با خودم زمزمه نمیکنم شاید این جمعه بیاید شاید...
پس چرا هیچ وقت تا حالا از دو سه روز قبلترش مثلا از یه سه شنبه ای نگران تمیزی خونه دلم نشدم؟
چرا با یه پاک کننده ای مثل استغفار دنبال لکه ها و کثیفی های خونه دلم نگشتم...
چرا نگران نیستم اگر آقا بیان با این همه کثافت آبروم میره؟
یا مثلا من که میدونم هفته ای دوبار نامه اعمالم خدمت آقا ارائه میشه چرا با این کارنامه و نمرات ناپلئونیم دلشوره نمیگیرم براش؟ چرا از خجالت نمیمیرم، چرا؟؟؟
و هزار و یک چرای دیگه...
باید بشینم یه دور اولویت هام، نگرانی ها و دغدغه هام رو تو ذهن و قلبم باز بینی کنم و چه فرصتی بهتر از محرم و صفر که روحمون به لطف مجالس اباعبدالله به سفینه النجات حسین بن علی علیه السلام نزدیکتر شده.
#امام_حسین علیه السلام #محرم #روضه #دغدغه #محاسبه_نفس
کانال #دکتر_موتا در ایتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
💠 قیام امام حسین(ع)؛ برای مبارزه با گناه کردن، نه سنگری برای گنهکاران !
🔰شهید مطهری ره:
" به خدا قسم #تهمت به اباعبدالله است . والله اگر کسی در ماه رمضان روزه داشته باشد و این حرف را به حسینبنعلی (ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین کاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بکند روزهاش باطل است ، دروغ بر حسین (ع) است .
اباعبدالله که برای #مبارزه با گناه کردن قیام کرد ، ما گفتیم قیام کرد تا سنگری برای گنهکاران باشد ❗️
گفتیم حسین یک بیمه درست کرد ، یک شرکت بیمه تأسیس کرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشک . شما برای من اشک بریزید ، من در عوض ، گناهان شما را جبران میکنم . شما هر چه میخواهید باشید ، ابنزیاد باشید ، عمر سعد باشید . "
(حماسه حسینی، ص77)
حجاب بهانه است، حاکمیت خدا نشانه است...
🔸 اصل پوشش داشتن(حجاب) در همه جا پذیرفته شده است و همه حدی از پوشش و حریم نگاه داشتن را قبول دارند...
🔸 تمام مسأله ما با غرب و فکر غربی در موضوع حجاب این است که چه کسی حد و حدود این پوشش و حجاب را معین کند؟ اصلا چه کسی حق تعیین حد و حدود پوشش را دارد؟
خدا یا انسان؟
🔸 اگر این حق را به خدا می دهید، می شود حجاب اسلامی...
🔺 حجاب اسلامی یعنی در حد پوشش، از مالک و خالق خودت تبعیت کنی نه یک مخلوقی مثل خودت...[حاکمیت خداوند]
🔺 حجاب غیر اسلامی یعنی در حد پوشش، از خودت یا چند نفر مثل خودت تبعیت کنی نه آن کسی که تو را آفریده...[حاکمیت انسان]
👈 آیا این که من از تبعیتِ خالق دست بردارم و از مخلوقش تبعیت کنم، می شود آزادی!!؟
👈 آیا این که من از تبعیتِ مخلوقی مثل خودم دست بردارم و از خالقم تبعیت کنم، می شود حجاب اجباری!!؟
پ.ن:
این عکسِ کم کیفیت☺️ که از درب یک کلیسا در شهر ورشو گرفتم، حد و حدود پوشش لازم برای ورود به کلیسا را نشان می دهد...
«برای ورود، لباس شایسته و با وقار لازم است... شانه ها پوشیده باشد... از خط گردن(یقه) تا زانو پوشیده باشد... با شلوارک و ساق شلواری وارد نشوید...»
این حد و حدود را چه کسی معین کرده که اسمش حجاب اجباری نیست؟😏
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
🔴 هیأت بهانه است، جامعه نشانه است
🔹سکولاریسم می کوشد که زندگی زیر سایه #گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گنهکار و فاحشه نداشته باش.
تو به عنوان دیندار باید برایت عادی شود که در جامعه ای زندگی کنی که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی تو، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و یا حداقل، کاری به کار هم نداشته باشید❗️
🔹امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای #احکام_اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می کند.
🔹جمهوری اسلامی از اصل و اساس با این #تفکر_شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. اما حال که جمهوری اسلامی محکم ایستاد، چه راهی مناسب بود که همان تفکر، پیاده شود⁉️
🔹حسین! بله؛ حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی ها برخی ساده اندیش ها هستند که مقداری جو زده اند. شور مبتنی بر شعور حقیقی ندارند. با کمک اینها می توان در هیأت ها #نفوذ کرد و راه عادی سازی و توجیه تراشی برای گناه را در پیش گرفت.
🔹مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی بی حجاب ها بایستیم؛ ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! بعد از مدتی چشم ها به دختران و زنان بدحجاب و بی حجاب عادت می کند. بعد از مدتی چشم ها به گناه و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی عادت می کند.
🔹بعد که محرم و صفر گذشت، سکولارها می گویند که با این دختران و زنان مکشفه و بی بند و بار برخورد نکنید.
اینها امام حسینی هستند. اینها مشکلی با ما ندارند و ... .
🔹اینگونه در دل سایر حزب اللهی ها #تردید ایجاد می کنند. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می شوند. و از این طریق کلاه گشادی سر ما می گذارند و خودمان هم متوجه نمی شویم.
⚠️ اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می کنند.