🔥آیا خاتمی، مسلمان نیست؟
🔻محمد خاتمی اخیرا به اسم پژوهش دینی، جماعتی را راه انداخته که با ادبیات شبه دینی ثابت کنند که اسلام در مورد اجرای احکام الهی در جامعه نباید اقدام الزام آوری داشته باشد!
🔻او این کار را با حمله به مبانی علمی #حجاب آغاز نموده و صریحا اذعان نموده دامنه آن را تا بنیادهای نظم اجتماعی و مشروعیت سیاسی توسعه خواهد داد.
🔻خاتمی در مقدمه ای که بر این اقدام ظاهرا پژوهشی نوشته گفته است:
«آنچه مناقشه برانگیز است بهرهگیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی #متکثر است».
🔻یکی از کلمات مهمی که خاتمی در دو دهه اخیر و از جمله در این متن به انحاء گوناگون تکرار کرده است کلمه «تکثر» و جامعه «متکثر» است.
🔻اما این کلمه، یک کلمه عادی جنیست بلکه یک اصطلاح فنی است که ناظر به مفهوم پلورالیزم (Pluralism) میباشد.
🔻خلاصه اندیشه پلورالیسم و روح کثرتگرایی شدیدی که بر پست مدرنیسم حاکم است این است که هیچ حق و حقیقت ثابتی وجود ندارد!! و این دقیقا مخالف اسلام است که «حق» را منحصر در خدای متعال می داند.
🔻به تعبیر قرآن «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلامِ دینا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرینَ» «هر کس غیر از اسلام آیینی برای خود انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد و در آخرت از زیان کاران است.»
🔻بدین ترتیب پلورالیسم و پست مدرنیسم هرگز نمیتواند دین را با خصائص حقیقتانگارانه و صدق محورانهای که ذاتی همه ادیان الهی محسوب میشود بپذیرد.
🔻در واقع پست مدرنیسم بر اساس اصول و ویژگیهایش، دین را نیز همانند یک فرا روایت و جهانبینی کلی، به کنار مینهد.
🔻حالا خاتمی می خواهد لباس به شدت تنگ پست مدرنیسم را به تن اسلام عزیز با همه عظمتش نماید و این یعنی حذف بخشهای بزرگی از دین اسلام به اسم فریبکارانه نواندیشی اسلامی!
🔻یک سئوال باقی می ماند این است خاتمی که زمانی، قرآن را مخصوص جامعه قبیله ای می دانست و حالا از موضع ضد دینی پست مدرنیسم، رسما به ضروریات دینی می تازد چگونه می تواند نام مسلمان برخود بنهد؟
🔻تلخ تر اینکه لباس تبلیغ دین اسلام را هم برباید و قدرت انحراف زایی خود را مضاعف کند؟
🔻چرا علما و حوزه های علمیه در برابر این حجم از انحراف این فرد و همپالگی هایش سکوت پیشه کردهاند؟
🔻چرا موسسات علمی ذیربط و اندیشمندان اسلامی این اندیشه های سست را صریحتر به بوته نقد و مناظره نمیکشند؟
🔻چرا تعارفات سیاسی غلبه دارد و حداقل #خلع_لباس روحانیت در مورد این فرد انجام نمی شود؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
🔴 مراقب باشیم، حساسیت زدایی از حجاب منجر به فاجعه جمعی دیگری نشود؛ فاجعهای نظیر اعدام شیخ فضلالله که رهبری از آن به یک گناه جمعی یاد کرد، با هم گوشهای از ماجرای اعدام شیخ فضل الله را بخوانیم:
🔴 حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
🔹رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود.
🔹 به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🔴سر به دار میدهیم ولی تن به ذلت نمیدهیم
بررسی تاریخ ایران نشان میدهد، ناموس وناموس پرستی و به معنای دقیق تر زن برای مردان شیعه ایرانی انقدر جایگاه اصیلی داشته است که حفظ ناموس میتواند از مردان ایرانی مبارزان انقلابی بزرگی بسازد .خوب است کمی قیام تاریخی سربداران را بررسی کنیم تا بدانیم بازنده واقعی جنگ زن زندگی آزادی فقط دشمنان حیثیت زنان ایرانی خواهند بود.
دیر یا زود هیاهوی آزادی دشمنان حیا وعفت جامعه ایرانی رنگ خواهد باخت و همه متوجه حقیقت این شعارهای رنگی خواهند شد، و آن روز است که چه بسا همین فریب خوردگان ،انقلابی شبیه به انقلاب سربداران را تشکیل دهند.
🔻حرکت غیرتمندانه اهالی باشتین
دوازدهم شعبان سال 738 قمری قیام مردمی سربداران خراسان علیه نیروهای خونخوار مغول آغاز شد.حکومت سربداران اولین قیام مردمی بود که در مقابل مغول به وقوع پیوست و آنان را از سریر قدرت در خراسان بزرگ به زیر کشید.داستان از آن قرار است پنج تن از ایلچیان علاءالدین محمد هندو (متصدی امور مالیات طوغاتیمور) برای گرفتن مالیات وارد روستای باشتین در نزدیکی سبزوار شدند که اهالی آن تحت تأثیر آموزشهای شیخ حسن جوری قرار گرفته بودند. مأموران در خانه دو برادر به نامهای حسن و حسین، شراب طلب کردند. از روی اکراه شرابی برای آنها تهیه شد. ایلچیان خوردند و زنان خانه را طلب کردند! حسن و حسین که چنین دیدند، گفتند که ما سر بر دار میدهیم، ولی تن به این فضیحت نمیدهیم. سپس شمشیر کشیدند و ایلچیان را کشتند و خود را «سربدار» نامیدند.
◀️روزی جسارت به ساحت مقدس زن ایرانی طومار مغول ها را در این کشور جمع کرده است .امروز هم مشت ولگد به زن نجیب کشورمان طومار پوچ جنبش زن زندگی را جمع خواهد کرد
منابع :فارس نیوز
کافه تاریخ
✍عالیه سادات
🔶🔹 یک تعریف عملیاتی از اصطلاح مذهبی صورتی
#مذهبی_صورتی یک عنوان ژورنالیستی و عوامانه است برای شناساندن کسانی که تئوری انحرافی و التقاطی #اسلام_رحمانی را عملیاتی و اجرا میکنند.
✴️ در طیف موافقان اسلام رحمانی، از مداح و آخوند تا فرزند شهید، وزیر دولت، فعال فرهنگی و استاد دانشگاه وجود دارد
کسانی که اسلام را موجودیتی بیعرضه و خنثی جلوه میدهند
🔴 بهعبارت دیگر مذهبیهای صورتی، بازوی اقدام تئوریسینهای اسلام رحمانی هستند.
❌ کمک فرهنگی به #اشاعه_گناه و #ممانعت از حکمرانی اسلامی طبق شریعت محمدی، دو هدف اصلی این طیف منحرف است و شاخصهی شناسایی اعضایشان.
💠 قطعاً در مقابل این انحراف و جعل دروغین خواهیم ایستاد که قرائت مسیحیتگونه از اسلام باب شود.
✍️مهندس شکوهیانراد
🔴 تاریخچه پدیده شوم مذهبی صورتی
«صورتی» مفهوم نوظهوری نیست، عقبهاش به فرندفید میرسد و بیش از یک دهه سابقه دارد. پیش از توییتر، فرندفید بین کاربران ایرانی جا افتاد و همانجا معلوم شد بعضی مذهبیها برای جلب توجه از سکولارها چه خودزنیها و اطوارهایی ردیف میکنند.
🔹 فراگیر شدن اینترنت رنگ زرد را در رسانههای ما دامن زد و با شبکههای اجتماعی گرایش صورتی پدید آمد. این دو (عوامگرایی و سطحیاندیشی - اخته شدن و خنثیسازی) چه روانشناختی باشند و ناآگاهانه، یا حسابگرانه و مکارانه، هر دو به شکل موازی عقل و سیاست را تخریب کردهاند.
🔸 میدان گرفتن سلبریتیها نمود بارز از غلبه رنگ زرد است که متأسفانه صداوسیما سالها به آن دامن زد و حالا درباره صورتیها هم میبینیم که رسانه ملی در حال تکرار همان اشتباه است. انگیزه همیشه جذب حداکثری بوده اما نتیجه معمولا معکوس میشود.
دانشطلب
🔴سالهاست رهبر انقلاب دستور حمایت از کالای ایرانی را داده اند اما آیا ما هم به لزوم اطاعت از این فرمان رسیده ایم؟
🔹بنا به نقش مهم بانوان در خانه و خانه داری وتربیت فرزند،چیدمان سبد کالای خانه را انها مشخص میکنند.و نوع کالایی که آنها از بازارکالا درخواست میکنند میتواند بسیار در تعیین اقتصاد کشور موثر باشد.
🔹البته ما در این یادداشت به دنبال این نیستیم صفر تا صد حمایت از تولید داخلی را بر دوش بانوان بیندازیم اما مساله اینجاست که بانوان با تقاضا نوع کالا نقش بسیار پر رنگی در تعیین منافع تولیدکنندگان وحمایت ازکالای ایرانی بر عهده دارند
🔹در این بین نقل گوشه ای از تاریخ زنان آگاه ایرانی برای زنان امروزی بسیار میتواند مفید باشد.باید بدانیم انجمن مخدرات ایران که در سال ۱۲۸۹ به همت آغابیگم دختر شیخهادی نجمآبادی و آغاشاهزاده امین و صدیقه دولتآبادی و چند بانوی دیگر تاسیس شد، در وهله اول از استقلال میهن و لزوم تقویت مشروطیت سخن گفتند و چون «بدبختیهای ملت را نتیجه اعمال نفوذ خارجیها»میدانستند، با واردکردن کالاهای خارجی و قرض گرفتن از بیگانگان و هرگونه عملی که موجب دخالت آنها در امور داخلی کشور شود، به سختی مخالفت میکردند.
⏪پس میشود گفت راه حمایت از تولید داخل و شکوفایی اقتصادی ،مبارزه با وابستگی کشور از طریق منع مصرف کالای خارجی ،راهی است که بانوان دانای این وطن آغار کرده اند و ادامه آن بر دوش بانوان ولایت مدار میباشد.
منبع :کافه تاریخ
✍عالیه سادات
#رهبرانہ🌟
پیر ما گـفت:
کہ ایران حَرَم فـاطمہ است✌
بےجہت نـیست
کہ در قـلـ❤️ـب جهان جا داریـم
این هم از دولت زهـراست😍
کہ ما برسرمان
سایہ رهبرےحضرت آقا داریم❤️
عشق ما را بنویسید ،امام خامنه ای
نایب مهدیست یڪ ڪلام ،خامنه ای
در سراسر لحظات شب تاریڪ جهان
می درخشد تا ابد ،ماه تمام خامنه ای
#جانم_فدای_سیدعلی_خامنه_ای
🔴چه حاج قاسم غیور
چه مادر عفیف شیرازی
بیزاری از مقاومت مومنان بر سر دین، درد مشترکی است که جنبش فواحش فریاد میزنند.
از حاج قاسم عصبانی اند چون تا بود اجازه نداد داعش بازار برده فروشی زنان ایرانی را دایر کند .
از بانوی عفیف آمر به معروف عصبانی اند چون اجازه نمیدهد پروژه استحاله فرهنگی زن ایرانی را پیاده کنند .
✍عالیه سادات
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤|#یابنالحسن⁵⁹
فرصت گذشت وقت زیادی نماندھ ست
تعجیل ڪن عزیز دلم دیࢪ می شود
چشمم به راھ ماند و تو از در نیامدے
یعقوبِ انتظاࢪ دلم پیࢪ می شود
عشق از سرای این دل من پا نمیشود
مجنون دلش به جز سوی لیلا نمیشود
بالای تخت یوسف کنعان نوشتهاند
هر یوسفی که یوسف زهرا نمیشود
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شجاعت شیخ فضلالله نوری این بود که در مقابل مردم فریب خورده و انقلابیون پر سر و صدای قلابی ایستاد
به کلام حاج آقا پناهیان