eitaa logo
قیام امام زمان ( عج) نزدیک است ✌️
210 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.1هزار ویدیو
77 فایل
السلام علیک ایها القائم سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده قیام تو را انتظار میکشد... و دلهای غمدیده به امید قیام تو می تپد صحیفه مهدیه زیارت بقیة الله ارواحنا فدا در سختی‌ها #الهم عجل لولیک الفرج ارتباط با ادمین @hemati7975
مشاهده در ایتا
دانلود
مےگویـند: قسمٺ نیسٺ، دعوٺ اسٺ! خـدایـا… مݩ معنےِ قسمٺ و دعوٺ را نمےدانم! اما تو معنے رامےدانے… مگر نہ؟ دل من لڪ زده براے ڪربلاے 💔
هدایت شده از هادی زاده
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⭕️ | هشداری که والدین باید جدی بگیرند! می‌خواهد زن و مرد را از طریقِ زبان حیوانات و جمادات (مثل زنبورعسل و اتومبیل) به کودک القا کند و عشق‌ورزیِ ناهنجار را یک هنجار جلوه دهد!
مهدے جان❤️ من نشانے از شما ندارم... اما نشانےام را برایتان مےنويسم تا سراغ دل تنگم بیایید... در عصرهاے انتظار... بہ حوالے بے ڪسے قدم بگذارید... خيابان غربت را پيدا ڪنید مولایم... و وارد ڪوچہ پس ڪوچہ‌هاے تنہايیش شوید... ڪلبہ‌ے غريبےام را... ڪنار مرداب آرزوهاے دیدارتان... ڪنار بيد مجنونے خزان زده...پيدا خواهید ڪرد بہ سراغ بغض خيس پنجره ڪہ بیایید... حرير غمش را ڪہ ڪنار بزنید... عاشقے منتظر،با بغضے سرد و پاییزے مے‌بینید ڪہ غرق دنیاے فانیش شده... و نجات غریق مےخواهد... دریابیدش ڪہ همہے دنیایش شمایید آقــــا
ابزار منافق چیست؟ نمی شود منافق را در دنیا از میان برد. باز اینجاست که ما می بینیم پیغمبر اکرم از آن طرف راجع به خطر نفاق شدیدا اظهار نگرانی می کند, از طرف دیگر راجع به اینکه امتش جاهل باشند, تجزیه و تحلیل نداشته باشند, و در مسایل غور نکنند اظهار نگرانی می کند, تا اینکه در جایی می فرماید: ((من از فقر و نداشتن ثروت بر امتم نگران نیستم یعنی ثروت, امت من را از پا در نمیآورد, آن چیزی که از آن نگران هستم فقر معنوی و فکری و فقر اندیشه است)) اگر غنای اندیشه باشد ثروت هم میآید. حالا اگر دو خطر با هم پیدا بشود یعنی از یک طرف منافق ها, بی دین های متظاهر زیرک, متظاهرها و ریاکارها و مدلس ها پیدا بشوند و از طرف دیگر مردم, جاهل و نادان باشند, آن ها این ها را ابزار خودشان قرار می دهند. فاجعه کربلا را همین دو عامل بوجود آورد. تاریخ می نویسد وقتی که مسلم آمد در کوفه, در جمع مردم نامه امام حسین(ع) را خواند, مردم گفتند آیا این سخنان از آقاست؟ و سپس, های های گریستند و اشک ریختند و در عین حال منافقین از همین مردم لشگری علیه امام حسین(ع) به وجود آوردند. این عبرت تاریخ است. یک عده قلیل منافق توانستند از توده ای مسلمان ولی جاهل و احمق لشگری انبوه علیه فرزند پیغمبر به وجود بیاورند. شما جمله هایی که این ها گفتند را ببینید تمام آن ها عوام فریبی است. تا آنجایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا می فرماید: شما ما را دعوت کردید و ما هم آمدیم. آتشی که ما آن را برای دشمنان شما برافروختیم, شما این آتش را علیه خود ما به کار بردید. شمشیری که ما به دست شما دادیم با همان شمشیر می خواهید ما را بکشید, مرا با شمشیر اسلام دارید می کشید؟ واقعا وقتی که انسان به این چیزها تإمل و دقت می کند می بیند که این ها از آن زخم های ظاهری که بر بدن مقدس اباعبدالله(ع) وارد می کردند بالاتر و ناراحت کننده تر بود. در قضیه روز عاشورا همه می دانید که عده ای از اصحاب و همه اهل بیت و خود امام حسین(ع) بعدازظهر شهید شدند. مکرر شنیده اید یکی از اصحاب میآید عرض می کند: آقا ظهر است و ما مایلیم که با شما نماز بخوانیم, چقدر امام خوشحال می شوند. آن وقت دشمن می گوید: فایده این نماز چیست؟ نماز شما که قبول نیست. چه نماز بخوانید, چه نخوانید شما به هر حال جهنمی هستید. به هر حال آن ها نماز می خواندند که خیلی سوز داشت! نماز خوف خواندند, یعنی نماز جنگ, نه نماز از روی ترس. نماز جنگ را اصطلاحا ((نماز خوف)) می گویند. امام(ع) یک رکعت که می خواند باید صبر می کرد, ممکن بود گاهی یک ساعت هم طول بکشد, نصف مامومین می روند در مقابل دشمن می ایستند, نصف دیگر نماز می خوانند. آن نصفی که نماز می خواندند بعد از یک رکعت, امام زود رکعت دوم را می خواندند. امام صبر می کند تا آن ها بروند و سنگر دوستان خودشان بگیرند و دوستان بیایند و نماز بخواندند. در همان حالی که آقا نماز می خواند آن ها تیراندازی می کردند و دو یا سه نفر از اصحاب بدن خودشان را در مقابل تیرها قرار می دادند. این دو رکعت نماز که تمام شد یکی از این ها به حال احتضار افتاد. وقتی آقا آمد به بالینش یک جمله بیشتر نگفت. گفت: ((إوفیت)) یعنی آیا من وفا کردم؟ یکی از مورخین نوشته است که راستی آن نماز روز عاشورا چه نمازی بود! آن نماز نبود, یک معراج بود, یک الله اکبرشان و یک سبحان الله شان, یک رکوعشان, یک ایاک نعبد و ایاک نستعین شان به یک دنیا نماز خواندن ارزش داشت.
به نظرم مهمترین قسمت زیارت ‎ این بند است: وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ و {امام حسین علیه السلام}جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند پ ن: جهل؛ مهمترین قاتل حق در طول تاریخ بوده است
. لذت سفر رفتن به آرامش و آسایش است. شما سفر می روید تا استراحت کنید، لذت ببرید. برای لذت بردن از سفر به هر جای عالم که بخواهید بروید مقدماتی نیاز است. بخصوص اگر این سفر خانوادگی باشد. بهترین هتل را انتخاب می کنید. مسیر را دقیق انتخاب می کنید. اگر بتوانید با هواپیما می روید. بهترین غذا، بهترین مکانها و... سفر بدون هر کدام از این برنامه ریزی ها بهم میخورد. تلخ میشود. همین ترافیک، در شبانه روز چقدر ما را رنج میدهد! ساعت‌ها از عمرمان در ترافیک هدر می رود. همین صف های طولانی برای کار اداری یا هر نیاز دیگر، همه ما از صف و منتظر ماندن بیزاریم اما در اربعین ترافیک از همیشه بیشتر است غذا شاید باب میل نباشد کم باشد، دیر برسد. خیلی وقت‌ها جای خوابتان یک موکت است یا اینکه باید روی خاک بخوابید‌. ازدحام هست اما به درگیری و نزاع شبیه به شهر ختم نمیشود. معطلی دارد اما پرخاش و اعصابتان خرد نمیشود. معادلات در اربعین بهم میخورد . ترافیکِ لذت بخش ازدحام جمعیت. کمی و کاستی خوابیدن روی خاک ساعتها انتظار همه و همه آن لحظه که چشم‌تان پس از پایان عمود آخر به پرچم گنبد می افتد فراموش میشود . در این سفر باید همه چیز را بجان خرید. اما برخی که طعم و لذت این عشق را نچشیده اند زوار را به تمسخر میگیرند! میگویند و مینویسند: مگر زورتان کرده اند! نه زور نیست، عشق است. عشق معادلات را برهم‌میزند‌. .
بسم الله و الحمدلله 🔴 استثمار زنان، آبادگرِ دنیای روبه زوالِ قدرتمندان ♦️صحنه گردانیِ زنان در شورش های اخیر در ایران و سوریه و ادامه یافتنِ احتمالیِ آن در سایر کشورهای غرب آسیا حرکتی است سازمان یافته جهت گشودن مسیری که در برنامه های نظام سلطه قرار است تضعیف حکومتهای مخالف امپریالیسم را در بر داشته باشد؛ و یا مقوّمِ حرکت دولتهای همسوتر با دنیای غرب در رویدادهای آتیِ جهان گردد. ♦️در آغاز دوره ی صنعتی شدنِ کشورها، عده ای از زنان که زندگی در خانواده های اشرافی به آنها برای مطالبه ی حقوقی مشابه مردانِ جامعه شان فرصت می داد سردمدار جنبشهای فمینیستی گردیده و با گشوده شدن درهای جامعه به روی بانوان و مهیا نمودنِ موقعیت برای به کارگیریِ اقشار نیازمند و مستضعف در کارخانه ها و تغییر الگوهای خانواده ی سنتی در غرب موجبات بهره مندیِ دولتها از سرمایه ی ارزانِ انسانی را فراهم آوردند. ♦️استفاده ی ابزاری از زنان همواره موقعیت ذی قیمتی است که چشم پوشیِ قدرتهای سلطه جو از آن ممکن نیست و خمیر مایه ی جنبش های اجتماعیِ رادیکال را مهیا ساخته و سیاست و فرهنگ و اقتصاد را به تبعیت از خود دگرگون می نماید. ♦️پایداریِ زنان در خواسته هایی که ضرورت آن برایشان تبدیل به مسئله می گردد، همواره در قیامها و خیزشها ثابت شده و هم نواییِ مردان را در پی دارد و اگر محرک شکل گیریِ مسئله، ایجاد خطاهای محاسباتی و اولویت سنجیهای کاذب از سوی سیاستمدارانِ کلانِ پشت پرده باشد، سناریو نویسی و کارگردانیِ آنها، زنان را به بازیگرانی صحنه گردان و مسخ کننده مبدل می سازد. ♦️و اینک در دولتهایی که از پذیرش هژمونیِ آشکار و انقیاد در برابر امپریالیسم سرباز می زنند، ایجاد مطالبات ساختار شکنانه در جامعه ی بانوان و در پی آن شکستنِ اقتدار نظامِ حاکم، پیشبردِ استراتژی محتاطانه ای جهت متمایل نمودنِ ملتها به تسلیم دولتمردانشان در برابر زیاده خواهیهای استکبارِ روبه زوال برای رستاخیزی دیگر را میسر می سازد‌. ✍ مریم اشرفی گودرزی
اربعینِ هولناک در طول تاریخ، اربعین برای دوستداران و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) نقطه قدرت نمایی، ظلم ستیزی، ابراز عشق و ارادت بوده است. به همان مقدار نیز اربعین برای مخالفین سخت و هولناک به نظر آمده است. اربعین بی خطر، اربعین نیست. اربعین باید برای جبهه ظلم خطرساز باشد. نباید به اربعین به عنوان یک مناسک سنتی عادی و تکراری نگاه کرد! طی یک مسافت با پای پیاده و صرف ابراز احساسات پاک، معنای اربعین نیست. هر چقدر جمعیت و مانور قدرت اربعین بیشتر شود، بر میزان تخریب و تولید حاشیه نیز افزوده خواهد شد. اربعین باید برای آنان هولناک باشد. دنبال تبلیغ اربعین خنثی یا یک گعده خانوادگی نباشیم. اربعین سال ۶۱ هجری با حضور کاروان اسیران اهل بیت علیهم السلام دستگاه بنی امیه را به زانو در آورد. . سال ۵۷ بعد از راهپیمایی بزرگ تاسوعا و عاشورا تاحدود تظاهرات‌ها فروکش کرد، دولت و ارتش می پنداشتند که بخاطر مدیریت آنان از حجم اعتراضات کاسته شده است. اما شاه در دو جلسه و دیدار مجزا به اربعین اشاره می کند. اربعین ۵۷ از نظرجمعیت و وسعت بسیار بزرگتر و پر شورتر از تظاهرات تاسوعا و عاشورا بود. همان اربعین سال ۵۷ شاه را مبهوت و متعجب ساخت. درباره اربعین آن سال کم کاری شده است. . اربعین را جمهوری اسلامی بوجود نیاورده است. وجود داشت. حتی در زمان سلطه حزب بعث و حکمرانی صدام، مردم با وجود ممنوعیت، دستگیری و اعدام این سنت را زنده نگهداشتند. اینکه جمهوری اسلامی از رزمایش اربعین حمایت کند، افتخار است. وظیفه حکومت شیعه است. این نماد مانور قدرت شیعه و حتی ادیان الهی است. به چه چیزی اشکال می گیرید! چگونه است که در عصر الحاد و بی دینی حکومت های آزاد جهان(کانادا، آمریکا، اروپا و...) می توانند از تجمع سالانه شیطان پرستان، همجنس بازان حمایت کنند اما جمهوری اسلامی و رسانه هایش نباید از اجتماع چند ده میلیونی توحیدی دفاع کند؟ نوبر است.
2.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌❌آیا پیاده روی و زیارت اربعین ابداع جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر است؟ آیا این حرکت در تاریخ سابقه دارد؟ متن را بخوانید👇
آیا پیاده روی و زیارت اربعین ابداع جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر است؟ آیا این حرکت در تاریخ سابقه دارد؟ . هر گاه در کشور یک حرکت جمعی بزرگ شکل میگیرد که با اقبال مردم روبرو میشود عده ای که توان تقابل برای حذف آن را ندارند دست به تحریف و تحقیر می زنند. . در وسائل الشیعه جلد10، صفحه 373 امام حسن عسکری(ع) برای مومن پنج ویژگی نام می‌برند: عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ که یکی از آن پنج مورد زیارت اربعین است. . از حدود ۷۲۵ حدیث در کتاب شریف کامل الزیارات قریب به ۵۰۰ حدیث به اهمیت زیارت امام حسین(ع) و  پیاده رفتن به این سفر اشاره شده است. . باب چهل و نهم: مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص إِنْ کَانَ مَاشِیاً . کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على علیهما السّلام باشد اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمیدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید. . در همین باب ۴۹ کتاب کامل الزیارات که در سال متوفای ۳۶۷ق تدوین شده یعنی قرن ها پیش از جمهوری اسلامی ایران هشت حدیث دیگر به زیارت پیاده امام حسین(ع) اشاره شده است. . این سبک امروزی پیاده روی اربعین در دوره شیخ انصاری نیز رونق داشت اما پس مدتی توسط میرزا حسین نوری احیا شد و خود ایشان آخرین بار در سال ۱۳۱۹ در این حرکت عظیم شرکت داشت. . در دوره حزب بعث و قدرت صدام به دلیل سرکوب شدید مردم فروکش کرد اما به محض رهایی از شر دیکتاتور مجددا جان گرفت . دشمنان اهل بیت تا جایی که می توانستند در این سالها سعی کردند این جمعیت و اجتماع عظیم را نادیده بگیرند و با سانسور از کنار آن عبور کنند اما شکوه بی مانند اجتماع میلیون‌ها انسان در یک نقطه، آنان را از سانسور به سمت تخریب کشانده و این ذات دشمن حقیر است.  
به این چهار "ت" دقت کنید
خواست و نتوانست!؟ . سوم شهریور خاطره شکست از متفقین فرار ارتش در لحظه بحران سقوط کشور و اخراج رضاشاه را یادآوری کردم. بسیاری پرسیدند یعنی ارتش توان و غیرت نداشت!؟ اولا ارتش رضاشاه ببرکاغذی بود بیشتر بهانه ای بود برای جذب بودجه کشور. وقتی رضاخان وزیر جنگ بود یکی از اشکالات مرحوم مدرس این بود که این همه بودجه قشون کجا خرج میشود و چرا رضاخان پاسخگو نیست ثانیا ارتش اگر توانمند هم بود اگر هم میخواست مقاومت کند اجازه نداشت. حکومت هم اجازه نداد. ارتش اگر میخواست هم استقلال سیاسی نداشت. پهلوی به این نتیجه رسید که اگر قرار است سلطنت‌شان تداوم پیدا کند نباید ارتش در برابر انگلستان و روسیه ایستادگی کند ثالثا آیا ارتش میتوانست مثل سایر گروه های چریکی که با دست خالی روس و انگلیس را آواره و خسته کرده بودند اقدام کند؟ بله میتوانست اما اجازه نداشت‌.‌پیروز شاید نمیشد اما لااقل با فرار بدنام‌نمیشود رابعا شعار وطن پرستی پهلوی بداد روحیه سربازان و افسران ارتش نرسید و بیشتر یک شو بود. خامسا ارتشیان معدود با نظر شخصی و وظیفه ملی مقاومت محدودی کردند اما حکومت پشت آنان نبود. پشت‌شان را خالی کرد. مساله خواستن و توانستن بود حکومت نه توان داشت و نه میخواست .