هدایت شده از تجارت داخلی و جهانی،تولید،پخش وصادرات کالاهای مجازبازرگانی
امام صادق عليه السلام:
تَواصَلوا و تَبارُّوا و تَراحَموا و كُونُوا إخوَةً بَرَرَةً كَما أمَرَ كُمُ اللَّهُ
با يكديگر پيوند داشته باشيد و به هم نيكي كنيد، و با يكديگر مهربان باشيد و همچنان كه خداوند به شما دستور داده است، برادراني نيكوكار باشيد.
الكافي ، ج ۲ ، ص ۱۷۵.
🇮🇷گروه مذهبی،عرفانی،فرهنگی،ادبی نورحجاب
🇮🇷اساسنامه یاقوانین گروه
قرآن وحدیث
خبرهای روزرسمی
مطلب ادبی وکانال های رسمی
برقراری نظم
پست های آموزنده
سیاسی،منفی⛔
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹🌻🌺🌷❤💕💚
https://eitaa.com/joinchat/1687617795Cf72f4d7405
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹🌻🌺🌷❤💕💚
هدایت شده از موعود(عج)12
18.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Mawud12
اگر دیکتاتور تویی
و
دیکتاتوری اینه،
کاش سران کشورها در شرق و غرب عالم، مثل تو دیکتاتور بودن!
سلام بر این دیکتاتور!
درود بر این دیکتاتوری!
#امیر_آرشام
#بدری_حسینی_خامنه_ای
#سلام_بر_دیکتاتوری_تو
🍃اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً🍃
در منابع روایی و عقلی، دلیلی بر اعتبار رویا و خواب در تشخیص مصداق حجت الهی وجود ندارد و با توجه به اینکه هیچ فقیه، متکلم و فیلسوفی به اعتبار رویا در تشخیص حکم فقهی باور ندارد، از این روش در مباحث عقیدتی نمیتوان بهرهبرداری کرد. از سوی دیگر، افرادی از میان مدعیان دروغین _ که قائل به حجیت رویا شدهاند _ بر اثبات دیدگاه خود دلیلی منطقی ارائه نکردهاند و بر کسی مخفی نیست که شیاطین میتوانند برای انسانها تخیل دیدن معصوم(ع) را ایجاد کنند و الزاماً افرادی که به نام رسول خدا(ص) یا یکی دیگر از معصومان(ع) دیده میشوند، خود معصوم(ع) نیستند تا در پی آن دستورات داده شده در رویا لازمالاجرا باشند.
رؤیاها هر چه باشند، حجت (به معنای دلیل شرعی) نیستند؛ نه تکلیفی ایجاد و نه حقی را سلب میکنند. هیچ کس بواسطه خوابی که دیده ماموریتی پیدا نخواهد کرد خواب نمی تواند حلالی را حرام یا حرامی را حلال نماید. هرچند ممکن است از طریق رؤیا حقایقی کشف یا چیزی را در آینده پیشبینی کرد، به هیچ وجه صرف دیدن رؤیا، کسی مکلف به انجامدادن یا ترک کاری که در بیداری بر آن مکلف نیست نخواهد شد.
اگر کسی در خواب از طرف معصوم(علیه السلام) به انجام کاری مأمور شود، در بیداری چیزی به عهده ندارد. علامه حلی در این باره میفرماید: «اگر(معصومین) در رؤیا مطلبی خلاف ظاهر بگویند، سزاوار نیست از آن تبعیت شود و اگر موافق شریعت چیزی بفرمایند، بهتر است بر طبق آن عمل شود؛ اما واجب نیست؛ زیرا زیارت امام(علیه السلام) در رؤیا موجب وجوب اتباع در بیداری نمیشود.(یعنی واجب نیست انجام شود)» (بحارالانوار، ج61، ص238) امام صادق(علیه السلام) در این مورد میفرماید: «ان دین الله عزوجل أعز من أن یری فیالنوم»؛ «دین خداوند برتر از آن است که در خواب دیده میشود.» (همان، ص237)
متاسفانه یکی از اشکالات عوامانه اهمیت دادن بیش از حد و نامعقول به رویاهاست که موجب اتهام ما به خرافهپرستی و گاه کفر و ارتداد میشود. یکی از استادان دانشگاه بغداد در کتابی که درباره رؤیا منتشر کرده، میگوید: «شیعیان در بسیاری موارد، قبور امامزادگان و ائمه خود را از طریق رؤیا مشخص میکنند.» (رؤیا از نظر دین و روانشناسی، ص 130)
به تازگی نیز آیـة الله مکارم شیرازی برای مبارزه با همین خرافهسازیها هشدار دادند و گفتند: «اخیراً با استناد به برخی خوابها امامزادهسازی در بعضی جاها معمول شده است که مثلاً فلان امامزاده در فلان منطقه مدفون است یا این که نیاز به آب و غذا دارد و هر کسی با این امور مخالفت کند، به بلا گرفتار میشود. در مورد مسجد جمکران نیز بارها گفتیم که (جریان مربوط به شرافت آن) در بیداری اتفاق افتاده و در خواب نبوده است. در شرع اسلام این مطالب درست نیست و نمیشود بر این اساس مطلبی اسلامی درست کرد. (سایت تحلیلی خبری عصر ایران، کد
روایات زیادی در ردّ کسانی که برای زمان ظهور وقت تعیین میکنند وجود دارد و این سیره علمای ما بوده است که بنا به روایات «کذب الوقاتون» در مقابل کسانی که برای رؤیت و ظهور حضرت مهدی(عج) وقت تعیین میکنند سینه سپر کرده و میایستادند از این رو بسیاری از نشانههایی که برای زمان ظهور یاد شده است را نمیتوان به هر پیشامد و واقعهای تطبیق داد ولکن به عنوان یک احتمال که شاید این واقعه همان واقعه مذکور باشد قابل تأمل است و از همه مهمتر در تطبیق این وقایع به وجود آمدن یک ندای درونی و تلنگری برای بیدار شدن ما است که اگر واقعا این همان پیشامد مذکور است ما چقدر خود را برای یاری و یا حتی دیدن روی آن حضرت آماده کردهایم؟