فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبیعت | شکار
لحظه شکار سگ توسط پلنگ در فیروزکوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خنده بازار | بازم پای یه بابا در میونه
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎓علم روز | برو دورات رو بزن، تز روشنفکری هم خواستی بگیری بگیر باز برمیگردی در خونه منه خدا
وقتی بعد ۱۴۰۰ سال، علمِ روز، قواعد دین رو اثبات میکنه!
⭕️ گشت ارشاد محتکرین | دستگیری محتکر میلیاردی روغن خودرو
فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۶ هزار لیتر روغن خودرو در شهرستان ساری توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد. متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی میشود. بنابراین هر اطلاعات و اخباری در اینباره را در اسرع وقت به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.
شما عرب هستید و ما یهودی و حق داریم هر کاری میخواهیم بکنیم!
روایتی از هجوم صهیونسیتها به خانههای فلسطینی [با زیرنویس فارسی]
پس از اعلام احکام متهمان پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی برخی رسانههای معاند با مقایسه احکام فوق با احکامی که در زمينه سایر جرایم صادر شده، شبهاتی را مطرح کردهاند. در حالی که در وقایع مشابه با سقوط هواپیمای اوکراینی که طی سالهای گذشته در کشورهای مختلف به وقوع پیوسته، دولتها اقدام حقوقی یا کیفری خاصی را معمول نداشته اند. در این ارتباط موارد زیر به صورت مصداقی تقدیم می گردد:
۱- درپی شلیک ناو «وینسنس» آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در مرداد ۶۷ دولت آمریکا نه تنها این حادثه را مورد رسیدگی کیفری قرار نداد بلکه از فرمانده و سربازان این ناو جنگی متعلق به نیروی دریاییاش تجلیل کرد.
۲- سانحه سرنگون کردن هواپیمای کره جنوبی در مسیر نیویورک به سئول، توسط نیروی هوایی شوروی پیگیری کیفری نشد و تنها به افزوده شدن ماده ۳ به معاهده شیکاگو منجر شد که بر اساس آن هر کشوری باید از به کاربردن سلاح علیه هواپیمای غیر نظامی در حال پرواز خودداری کند.
۳- پرواز سیبریا ایرلاینز که از تلآویو به مقصد نووسیبیرسک در حرکت بود در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۰۱ توسط نیروی هوایی اوکراین مورد هدف قرار گرفت. دولت اوکراین هیچ رسیدگی کیفری برای این حادثه صورت نداد و صرفا پس از مذاکراتی مجبور به پرداخت خسارت به ازای هر نفر، ۲۰۰ هزار دلار شد.
۴- پرواز شماره ۱۰۳ پانامریکن هم که در ۱۹۸۸ از فرودگاه لندن به مقصد نیویورک در حال حرکت بود در جنوب اسکاتلند منفجر شد. در این مورد با اینکه دولتهای ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، کشور لیبی را مسئول این بمبگذاری معرفی کردند و دولت لیبی هم در سال ۲۰۰۳ مسئولیت این بمبگذاری را بر عهده گرفت اما آن را مورد رسیدگی کیفری قرار نداد.
۵- پرواز شماره ۱۷ شرکت هواپیمایی مالزی که در سال ۲۰۱۴ از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در حرکت بود توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شد. این حادثه با وجود پیگیری از سوی کشور هلند، پس از ۷ سال هنوز مورد رسیدگی جدی دولت اوکراین قرار نگرفته
✅نشانه های تغییر نظم جهانی در آمریکای لاتین
🔹پس از شکست «بولسونارو» در انتخابات ۲۰۲۲ برزیل، کاخ سفید سرمایهگذاری زیادی جهت تلطیف رفتار ضدآمریکایی دولت سوسیالیست «لولا داسیلوا» صورت داد.
🔹اتخاذ مواضع قاطعانه اخیر دولت برزیل در قبال جنگ اوکراین و مداخلهگرایی آمریکا اما نشان داد که محاسبات واشینگتن درباره تغییر رفتار جریانات ضدآمریکایی در آمریکای لاتین مانند دیگر محاسبات تیم سیاست خارجی بایدن اشتباه بوده است.
🔹اخیرا لولا داسیلوا رئیسجمهور چپگرای برزیل در پایان سفر خود به چین صراحتا آمریکا و ناتو را مولد بحران در اوکراین دانست و پایان جنگ را به تجدیدنظر غرب در سیاستهای جنگطلبانهاش منوط کرد. او همچنین گفت:
واضح است که کسانی که خود را «ارباب دنیا» می دانند احساس ناراحتی می کنند. با این حال، ما می خواهیم به این افراد بگوییم: "ما نمی خواهیم بالاتر از کسی باشیم، ما فقط خواهان برابری هستیم.
🔹مقامات آمریکایی در جریان سفر داسیلوا به پکن به خوبی دریافتند که تغییر راهبردهای تثبیت شده جریانات ضد آمریکایی در آمریکای لاتین با تغییر رفتار ظاهری کاخ سفید امکانپذیر نیست!
🔺به نظر می رسد تحولات بین المللی از غرب تا شرق آسیا، و از آفریقا تا آمریکای لاتین ، همگی نشانه هایی از وجود یک پیچ تاریخی، مبنی بر تغییر نظم جهانی و انتقال قدرت از غرب به شرق دارد.
🔶 رفراندوم شعار یا راه حل؟!
📝 عزیز غضنفری
🔶 دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند: مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را میکنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ در اصل 59 قانون اساسی مراجعه به آرای مردم در «مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» مطرح شده است.
🔹 توجه به این موضوع از نقاط عطف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حساب میآید. در این زمینه گفتنی است که انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب جهان است که نظام برآمده از انقلاب را به رفراندوم گذاشت و قانون اساسی به رفراندوم گذاشته شد.
🔹در عین حال لازم است به این نکته نیز اشاره کرد که برای اجرای رفراندوم یک مسیر قانونی پیشبینی شده است. طبیعتا این راه مفتوح است، اما به نظر میآید توجه به فرامتن موضوع رفراندوم و انگیزههای آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون اینگونه تصور میشود که انگیزه طراحان موضوع رفراندوم در طی این سالها بیشتر سیاسی و منبعث از تمایلات جناحی بوده است، تا اینکه بخواهند از طریق رفراندوم گرهای از مشکلات باز شود.
🔹مهمترین پرسشی که در این باره قابلیت طرح دارد آن است «مسائل بسیار مهم» کشور که هماکنون از طریق عادی قابل حل نیستند چیست؟ در طی سالهای گذشته کدام مسئله به شکلی اساسی و فراگیر ذهن و روان مردم را درگیر خودش کرده است؟ طبعا مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی.
🔹آن چهره سیاسی که در دوره مسئولیتش شدیدترین مشکلات اقتصادی بر کشور تحمیل شد و شاخصهای اقتصادی بدترین وضعیت ممکن را تجربه کرد، از اینکه در دوران اداره کشور توسط دولتش و حتی بعد از آن موضوع رفراندوم را مطرح میکند، دقیقا به دنبال چیست؟ فردی که بر اثر سوءتدبیر در اجراء، سبب شد در سال 1398 در پی تغییر قیمت بنزین در کشور فاجعه درست شود و در مرحلهای دیگر مردم را به بازار سرمایه دعوت میکند اما مدتی بعد مردم به خاک سیاه نشانده میشوند، درباره چه چیزی میخواست همهپرسی برگزار کند؟ او بارها موضوع رفراندوم را به فضای عمومی و رسانهای کشاند، اما یکبار نگفت درباره چه چیزی باید رفراندوم کرد و هیچگاه سازوکار برگزاری رفراندوم را طی نکرد!
🔹 مشخص است که چنین فردی به دنبال تبلیغات و کار سیاسی است و هم اینکه میخواهد ضعفهای خودش را پشت شعارهایی از این دست پنهان کند. امر پیچیدهای نیست؛ دیروز و امروز و حتی فردا مهمترین مشکل و مطالبه مردم حل مسائل اقتصادی و معیشتی است. راه آن نیز رجوع به آراءکارشناسان دلسوز، به کارگیری مدیران اجرایی توانمند و گسترش روحیه انسجام بین مردم و مسئولان است.
🔰از رفراندوم تا تقلب...
❓چند سوال از جریان مدعی رفراندوم...
1⃣جریان مدعی همهپرسی از مردم، همان جریانی است که مدعی تقلب در سال ۸۸ شد و در سابقه خود بزرگترین قانون گریزی وعدم پذیرش و تمکین به رای مردم را دارد. جالب اینجاست که امروزه همین جریان بدون استفاده از سازوکارهای قانونی در همه پرسی، خواستار رجوع به رای مردم می باشد! این افراد که حاضر به پذیرش سازوکارهای قانونی در همهپرسی و انتخابات و مرجعیت آرای مردم در گذشته و حال نیستند، در شرایط فعلی چگونه حرف از رفراندوم می زنند!!!؟
2⃣در همان سال ۸۸ سازوکارهایی قانونی، قضایی، بازشماری آراء، و ... نشان داد که تقلبی صورت نگرفته است. اما هیچگاه جریان مدعی، حاضر به تمکین به قانون و پذیرش نتیجه بازشماری نگردید. از این منظر ، بر فرض که رجوع به رای مردم شد، و نتیجه ای غیر از خواسته ی آنها رقم خورد_که قطعا همین خواهد بود_ ، آیا در این صورت همچون سال ۸۸ شروع به اردوکشی خیابانی و برهم زدن امنیت مردم نمی نمایند؟
3⃣آن سوی مدعیان همه پرسی، لندن نشینان و غربی ها هستند. سوال اساسی اینکه اگر غربی ها ادعای رجوع به همه پرسی را قبول دارند، پس چرا همه پرسی بر سر سرزمین های جداشده از اوکراین را نپذیرفتند؟ چرا همه پرسی روسیه بر سر کریمه را نپذیرفتند؟ و چرا همهپرسی در اسکاتلند، برای جدایی از انگلیس را عملی نمی سازند؟ چرا ترتیبات همه پرسی در فلسطین و سرزمین های اشغالی را برای تعیین نظام سیاسی، اجرایی نمی کنند؟
4⃣جریانی که فرمایشات شفاف رهبری در جمع دانشجویان را در مورد همه پرسی، تحریف کرد و در سابقه رسانه ای خود، مصداق های عینی بی شماری در اطلاع رسانی کذب و جهت دار، دارد، و خبرنگاران زیادی از آنها به دلیل نفوذی بودن در زندان به سر می برند، چگونه می تواند ادعا کند که در مسائل سیاسی، اخبار و تحلیل های واقعی را به مخاطب می رساند؟ آیا از پس این ادعا، غرض های سیاسی برای گمراه کردن ذهن مردم از مصیب هایی که خودشان در دوره های گذشته بر این مردم وارد کردند، نیست؟
5⃣می گویند در مورد سیاست خارجی( منظورشان ارتباط با امریکا) رفراندوم برگزار کنیم! مگر نظام به همین جریان مدعی، اجازه مذاکره با آمریکا را در بالاترین سطح وزارت خارجه در موضوع هسته ای که می توانست بابی برای مذاکرات بعدی و گشایش ارتباط دو کشور باشد، نداد؟ آیا برای خواسته ای که محقق بوده( مذاکره با امریکا) و طرف مقابل راضی به کاهش دشمنی ها نیست، باید همه پرسی برگزار کرد؟
6⃣ادعا می شود در کشورهای غربی در خصوص مسائلی مثل شیر، سقط جنین، مسکن، اجاره اسکوتر و ... رفراندوم های زیادی برگزار شده است. اساسا مسائلی در این سطح جزیی، که در آن همه پرسی برگزار می شود ، صرفا نمایشی از دموکراسی است. آیا غرب حاضر است به کرّات بر سر مسائل کلان و تمدنی خود که خواسته مردمشان هم هست، رفراندوم برگزار کند؟ مثلا، عدم حمایت از اوکراین در برابر روسیه. یا بر سر واقعیات هولوکاست. یا در آمریکا بر سر هزینه مالیات مردمش در جنگ های خاورمیانه و فروش سلاح در آمریکا و حمایت دولت امریکا از اسرائیل.
نگاه درست شیخ حسین
🔹ترمیم دو قطبی های اجتماعی و دردهای کهنه آن فقط به سخن نیست نیاز به رشد نگرشها و تغییر اخلاقمان دارد. شما هم دیده اید، من هم دیده ام کسانی که عادت کرده اند از موضع قدرت حرف بزنند، تهمت بزنند، بترسانند، توهین کنند، چون فکر میکنند طرف حق ایستاده اند. حالا چه کسی و چه زمانی باید یقه این جماعت را بگیرد و بگوید تو هم ظلم میکنی، ظلم به کسی که چون خطاکار است جز خدا کسی را ندارد که این مظلومیتش را پیش او ببرد.
🔹 ظلم های کوچکی که چه بسیار آدمها را از جبهه حق بیرون انداخته و قیامت معلوم میشود چقدر از این جهت همگی مسوولیم. طرف مجرم است چرا به او توهین کنیم؟ چرا بترسانیمش؟ به چه حقی با بی قانونی سراغش برویم، خانواده اش را بترسانیم؟ بله اینها کم است میدانم. ولی آن مقدارش که هست، چه کسی و چه زمانی باید این اخلاق زشت رخنه کرده در برخی را بر ملا کند؟
🔹 در جلسه ای که قرار بود در حضور رهبری برگزار شود قبل از حضور ایشان دیدم یکی از مسوولین انتظامات بیت، جلوی همه جمعیت با بی ادبی و بی احترامی با مداح جلسه سخن گفت و او را جلوی همه جمعیت خرد کرد. از این خطا ها کم ندیده ایم و ندیده اید در بخشهای مختلف. راهش این است که نگاهمان رشد پیدا کند و اخلاقمان را رشد دهیم. همه مان. همه مان به فکر خودمان باشیم. بسیاری از آدمهای دل زده دلیل دل خوریشان اخلاق امثال من بوده در تعاملاتمان. پناه بر خدا. خدا رحمت کند سردار شهید قدس را میگفت دفاع از حرم، دفاع از حرمت قلب این مردم است که از کعبه بیشتر احترام دارد.
🔹مثل آب خوردن آدمها را بیرون جبهه انقلاب قرار میدهیم. منافق مینامیم. سالها قبل در مباحثاتی چقدر تلاش کردم به عده ای بفهمانم حق ندارند به کسی مثل مرحوم هاشمی تهمت نفاق بزنند ولو هزار جور نقد به افکار و رفتارش داشته باشیم، به فلان مسوول و سیاستمدار علنا تهمت نفاق و در جبهه دشمن بودن نزنند.
🔹عادت کرده ایم این و آن را از قطار انقلاب پیاده کنیم و غیر خودی بنامیم. خدای متعال در قرآن بین «ضعیف الایمان» و «منافق» فرق میگذارد. جریان ضعیف الایمانها در درون جبهه حقند و در تعامل با کل بدنه جبهه حق، پیامبر ص با دیگران( که فاصله ایمانیشان با او قابل تصور نیست) پر از مهر و محبت و صمیمیت بود، ما چه مان شده؟
🔹آیا نمیشود مثل سردار شهید هم جلودار بود و پیشران و هم کرامت آدمها را در مرزهای جبهه حق حفظ کرد و به آنها احترام گذاشت؟ به جای گیر دادن به شیخ حسین، مقابل او شاگردی کنیم، وعظ بشنویم، ما باید تغییر کنیم. باید رشد کنیم. انقلاب البته تقریری تنزیهی و سختگیرانه دارد شاید به آن معنا انقلابی فقط پیامبر اکرم ص باشد و معصومینش، اما انقلاب تقریری تشبیهی و گسترده هم دارد که خیلی ها را شامل میشود، حتی به تعبیر امام روح الله، اکثر مردم دنیا بهشتی اند، ولو در بالاترین مراتب بهشت نباشند، اکثر خطاکاران عالم حتی اهل علمشان ، جاهل قاصرند. بیایید توبه کنیم از این همه تنگ نظریهایمان، تهمت زنی هایمان، حرمت شکنی هایمان که زیر پوست قداست و حرف حق پنهانش کرده ایم. این ها به معنای ندیدن قله ها و رشد یافته ها و کنار گذاشتن حرف حق و یا امر به معروف و نهی از منکر نیست. شب قدر باید هویت رحمه الله الواسعه بودن را در جان ما بنشاند.
🔹از یکی از همرزمان شهید مظلوم قدس که آزاده هم بود شنیدم، حاجی از او خواسته بود رزمنده ای را که در دوران اسارت او را لو داده بود و با دشمن همکاری کرده بود ببخشد. وقتی رفیقش تعجب میکند که چرا؟ به او میگوید اگر یکی از تهران تا اهواز میآمد برای جنگ و پشیمان میشد و بر میگشت باید خادمش میبودیم تا چه رسد به این رفیق خطاکارت.
🔹شیخ حسین خوب گفت. درست گفت. مثل همیشه به جا گفت. سایه اش مستدام.
ما باید فکری به حال خود کنیم ....
راه پیمایی امید
🔹جمعیت در قم همیشه زیاد است، هر بار هم فکر میکنی این بار شلوغتر بوده. توی اون شلوغی ها یکی آمد جلو، از این کلاه های آفتاب گیر مقوایی هم سرش بود، گفت به بعضی متنهای شما نقد دارم. نقدهایش را میگفت و من هم بحث میکردم، از یک جایی به بعد احساس کردم فقط باید بشنوم نه چون حرفش را قبول داشتم چون صدای سوز قلبش را بیشتر دوست داشتم، میگفت حاج آقا حرف آقا رو زمینه، ما باید کمک کنیم. نباید دنبال کارهای خودمان باشیم. حرفهای شعاری و گل درشت اما آن قدر برایش مهم بود که چند بار تکرار میکرد.
🔹برگشتم دیدم سیدهادی پشت سرم ایستاده، با خنده شیطنت آمیز همیشگیش. گفت فیلمت رو هم گرفتم به سبک سردار رادان. نگاه کردم دیدم ساندیس را داده دست دخترش، دوربین موبایل را از روی ساندیس چرخانده سمت صورت من. بغلش کردم سید رو. میبینمش نشاط میگیرم.
🔹راه پیمایی های قم رو دوست دارم. کلی از رفیقات رو پیدا میکنی. رفتم سمت مصلی برای نماز. مصلی با آن وسعتش دیگر جا نداشت. خیابانهای اطراف هم پر بود. در آن شلوغی یک دفعه دیدم یکی بغلم کرد. نگاهش کردم مجتبی بود. از رفقای تیر عدالتخواه، در فضای مجازی هزار جور دعوا و بد و بیراه به هم میگیم. به شوخی بهش گفتم چطوری آدم عوضی، نمیگی دلم برات تنگ میشه؟ جدی نگاهم کرد گفت تا ماه رمضانه و تقوام زیاده بغلت کنم، بعدا شاید دیگه نتونم. باز هم خندیدم گفتم عشق منی مجتبی. کاش بیشتر ببینمت.
🔹جا نبود، مجبور شدم عبام رو پهن کنم رو آسفالت. آفتاب بود اما هوا بهاری و خنک. موقع دعا پیر مرد کنار دستیم گریه میکرد و من به او غبطه میخوردم. خوش گذشت خلاصه. مثل همیشه.
🔹شاید در طول تاریخ سابقه نداشته باشه که رژیم منحوس اشغالگر از درون اینطور متزلزل بشه و از بیرون از چند جبهه در محاصره، در چند دقیقه صدها راکت دست گرمی بزنیم بهش و جرات نکنه جواب بده. کشورهایی که کلی براشون خرج کرده بود روشون برگردونن سمت شرق و حتی دولتهای غربی هم دیگه اونطور کمکش نکنن و بارها نام فروپاشیش از زبان مسوولین فعلی و قبلیش شنیده بشه. ضعف دشمن نتیجه قدرت ایمانی جبهه مقاومته. نتیجه وحدت و اقتدار و امید مردم ما است.
🔹روز قدس امسال روز راه پیمایی امید بود. امید ناشی از وحدت و ایمان این مردم مظلوم.
خوش گذشت.
درباره کشف حجاب
۵
فاطمه خانم
🔹شاید شما هم فیلم دختر خانم چادری که در پارک تذکر میداد به کشف حجاب کرده ها را دیده باشید. فیلم را منوتو پخش کرد و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد. یک دختر جوان دهه هشتادی، محجبه و مودب، میرود به کشف حجاب کرده ها تذکر میدهد، با لبخند، با اشاره دست به موهایشان و سپس به احترام دست به سینه ادب میکند و عبور مینماید.
🔹یک زن فیلم او را میگیرد، به او فحش میدهد و توهین میکند، ساندیسخور جغله و ...
دختر خانم سعی میکند با او درگیر نشود، پاسخ او را هم نمیدهد و صحنه را ترک میکند، اما این زن فحاش او را دنبال میکند. فیلم همینقدرش پخش شد.
🔹اما من هم به دیدار دخترک یا همان فاطمه خانم مشرف شدم. او میگفت که آن زن فحاش تلاش میکرد روسری از سرش بکشد. جالب است که فاطمه خانم بارها و بارها در فضاهای این چنینی وارد میشد و تذکر میداد تک و تنها با آرامش، با محبت، با دوری از دعوا و درگیری، با شجاعت و با اخلاص.
🔹پدر فاطمه خانم از دنیا رفته بود و مادرش نگران فاطمه بود اما جلوی او را نمیگرفت. حق داشت نگران باشد او امانت بود و باید مراقبتش میکرد مثل هر مادر دیگری. مظلومیت این مادر و دختر برای حفظ این غیرت دینی و سیاسی و ایستادن پای کار ، در عین اقتدار و استحکامشان، من و امثال مرا خجالت زده میکرد. من چند جمله به آن مادر و دختر گفتم.
🔹اول آنکه امام خیلی وقتها جوانها و نوجوانها را رهبران خود و دیگران معرفی میکرد. راست میگفت. نگاه به سن و سال نباید کرد برخی روحها خط شکن هستند. شبیه آن نیروی بسیجی که زیر آتش گلوله دشمن وقتی خیلی از نیروهای خودی کپ میکنند و پشت خاکریز مینشینند، قد راست میکند و الله اکبر میگوید که ترس دیگران هم بریزد، تعللها و وسوسه ها را پایان دهد. چه جالب است که یک دخترک دهه هشتادی چنین نقشی را ایفا میکند در این روزگار از انقلاب معنوی و توحیدی امام.
🔹دوم آنکه عزت دست خدا است. مادر با بغض میگفت به پدرش توهین کردند، گفتم مادر! عزت دست خدا است. این فیلم را دشمن پخش کرد ولی فکر نمیکرد هر بیننده منصفی از فاطمه تو درس اخلاص و شجاعت و غیرت بگیرد. که مسوولین کشور پرسان پرسان دنبالش کنند که او را بیابند. که نیروهای انقلاب کمی تامل کنند و فکری به حال انفعالشان کنند.
🔹گام دوم انقلاب هم دوران فاطمه ها است. فاطمه های دهه هشتادی. فاطمه های گمنام. اصلا نام فاطمه اسم رمز انقلاب ها است. یا مقلب القلوب! «ثبت» قلوبنا علی دینک. ما زن را با سیده زنان یعنی فاطمه س میشناسیم. حیات و زندگی را با فاطمه میشناسیم. انقلاب و آزادی را نیز با فاطمه میشناسیم.
🔹کاش فاطمه شهر ما تنها نمیماند. چادر از سرش نمیکشیدند. کاش با همه آداب و مراقبت ها و ارتقای امر به معروف ها و نهی از منکرها، اما اجازه نمیدادیم دشمن فاطمه های ما را تنها و بی پناه پیدا کند و رو سری از سرشان بکشد. فاطمه خانم نماد «همه» دختران مظلوم ما است، کاش بیشتر نگرانشان بودیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زحمت بچه های روستای فراهک بشاگرد.
روزه اولی ها
فداشون بشم.
ضد عوام سالاری
🔹جملات رهبری درباره رفراندوم نقد یک نوع طرز فکر بود. که در کنار بقیه نقدهایش یک اندیشه غلط رخنه کرده بین انقلابیون را نشانه میرود. جریان فکری که شاید در بستر غربگرایی مفرط عده ای، جذاب هم به نظر برسد.
🔹 آنانکه مردمسالاری امام خمینی را با عوام سالاری اشتباه گرفته اند. در زمینه اقتصاد پیشنهادشان توزیع پول بین همه است. بیش از آنکه بر تولید تاکید کنند بر تقسیم سرمایه بین همگان پای میفشرند. اینها با پولدار جماعت کلا مشکل دارند و با آمدن نامش کهیر میزنند. اصل اولیه برایشان این است که بخش خصوصی مجرم است. با اصل چهل وچهار در واقع از این جهت قهرند. باید نباشد یا تبدیل شود به پخش پول بین عوام و حذف سرمایه دار.
🔹در زمینه سیاست روی رفراندوم متمرکز میشوند. قانون و مناصب و تقسیم کارها برایشان نماد استیت بازی و لویاتان سازی است. حاکمیت مرکزی، دولت مرکزی، تصمیم گیری نخبگان، نظارت اهل علم برایشان منشا فساد است. عوام بگویند، عوام بخواهند.
🔹اینها را در کار رسانه ای دنبال کنید همانهایی هستند که معتقد بودند، فضای مجازی غربی جای خوبی است چون حکمرانان ما درش قدرت اعمال حاکمیت ندارند.(حاکمیت دشمن را هم در آنجا البته فعلا بی خیال، نمیبینند)
🔹اینها را در فضای فکری آنجایی ببینید که معتقدند «سیر مطالعاتی آثار» متفکران، غلط است، هر چه دلتان میخواهد بخوانید و خودتان فکر کنید حالا کتاب یا یادداشتهای مختلف و بی اصل و نسب مجازی یا هر چه. ولی سیر مطالعاتی و نظام اندیشه مطهری و بهشتی و مصباح و خامنه ای و کی و کی ذهنتان را میبندد.
🔹برایشان اصل و فرع داشتن استکبار و دشمن معنا ندارد. خطاکار داخلی و دشمن خارجی را هم تفاوت نمیگذارند. بین انواع بدیها و بدها تفاوتی نمیگذارند. تفاوت را نمیبینند.
🔹عوام مهمند که مظلومند و در استضعاف و چون توان حل مشکلات خود را ندارند پس کاش یک سوپرمن نژادی پیدا شود و مشکلاتشان را حل کند. نمیآید؟ بنشینیم تا بیاید. و اگر نیامد همه چیز بن بست است و ناامیدی و بیچارگی. تا بیاید.
🔹اما مردمسالاری امام اینطور نبود. او هم سهم عوام را رعایت میکند و هم نخبگان و خواص را. مردم یعنی همه. نه مانند عده ای در ابتدای انقلاب رای مردم را کنار میگذارد نه نقش علم و نخبگی را نفی میکند. لذا هم در تولید قانون و هم محتوای قانون ، هم در پیشنهاد ساختار نظام هم در انتخاب آن هم عوام و هم خواص در یک هندسه معقولی در جای خود قرار میگیرند. حرف زیاد است اما
🔹بارها گفته ام رفقا! مراقب باشید کژراهه غربگرایی که درد و بیماری مزمن این کشور است، ما را به ورطه چپ گرایی و عوام گرایی نیندازد که اینها هر دو، دو لبه یک مقراضند.
رهبری و رفراندوم
🔹آیا رهبری با رفراندوم مخالف است؟ کسی که از در شورای انقلاب و بانیان رفراندوم جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب بوده، از بانیان رفراندوم قانون اساسی بوده. از بانیان بازنگری قانون اساسی بوده. از بانیان متن قانون اساسی است که این روش به رسمیت شناخته. رهبری را با خودش تفسیر کنید نه خودتان. شما شاید هر روز یک حرف بزنید. شمایید که هیچ وقت جرات ندارید از مردم دنیا همه پرسی کنید که با شورای امنیت و حق وتو و حاکمیت دلار و موجودیت اسراییل موافقند یا نه. شمایید که در داخل هر جا مردم مخالفتان رای دادند جر زنی را شروع کردید.
🔹رهبری سال هفتاد و شش و هشتاد که خاتمی رای آورد پای حضور مردم نایستاد؟ سال هشتاد و چهار و هشتاد و هشت نایستاد؟ حضور های هشتاد و چند درصدی پای صندوق های رای، رفراندوم نبود؟ چه کسی تا آخر پای انتخابهای مردم ایستاد؟ با شخص منتخب شده آنهم آدمهایی مثل میرحسین و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و هاشمی کار نکرد؟ کار کردن با آدمی که هزار جور اختلاف نظر عملی و گفتمانی با تو دارد ساده تر است یا همراهی با یک نظر رفراندوم در یک موضوع فنی خاص؟ رهبری با گفتگوی با آمریکا در داستان هسته ای موافقت نکرد با اینکه اعلام کرد با آن مخالف است اما با خواست خواص و به نیت تجربه کردن عموم مردم با آن همراه میشود.
🔹کدام کشور اصل موجودیتش را به رفراندوم گذاشته و قانونش را هم دو بار به رفراندوم گذاشته؟ شما دیگر حرف از مردم نزنید. شما که هشتاد و هشت تهمت تقلب زدید چون شکست خوردید و میخواستید رای کل مردم را بالا بکشید. شما که انقلاب چند صد نفره تان چند ماه دوام نیاورد و با حضور خیابانی میلیونی نابود شد. همه میدانیم دلتان به هزاران رسانه استکباریتان گرم است که مخ مردم را بزند و نظر آمریکاییتان را تایید کند. حال آنکه آزموده را آزمودن خطا است.
🔹هنوز هم نتوانستید بفهمید چرا بعد آنهمه تبلیغاتتان برای عدم حضور مردم پای صندوق رای، کمتر از بیست درصد هم موفق نشدید مردم را منصرف کنید. حالا چی؟ ایران بیاید برای موضوعات مختلف رای گیری کند که چی؟ هیجان و دو قطبی راه بیندازید ، متخصصین و منتخبین را کنار بزنید؟ که چی؟ که فردا اگر نظرتان نشد چو بیندازید که تقلب شده؟ بگویید حاکمیت خودش موافق فلان نظر است پس ما بیاییم رفراندوم برگزار کنیم؟
🔹راستی چرا سرمایه داران بزرگ کشورهای اروپایی رای نمیگیرند درباره اموال و داراییهایشان که تقسیم کنند بین همه یا نه؟ چرا هیچ کشوری درباره همه موضوعاتش رای گیری نمیکند؟چرا هیچ کدام درباره اصل موجودیت و ساختارشان هر سال و هر روز یا بیشتر یا کمتر رای گیری نمیکنند؟ اگر به تعداد رای گیری است که هیچ کدام با تعداد انتخابات و حجم حضور مردمی ما در طول سالها قابل مقایسه نیستند. اگر هم بحث سر رفراندوم درباره موضوعات مختلف است که هیچ یک بی حساب و کتاب و بدون طی فرایند دارای قاعده و قانون رفراندوم را در هر موضوعی انجام نمیدهند.
🔹به چه فلاکتی افتاده اید، انصافا.
طینت و حزن.mp3
29.69M
رهبری در فاصله کوتاهی دوبار در اینباره فرمودند «خواهش میکنم به این موضوع فکر کنید»
سخنرانی اول سال مشهد و جلسه با فرماندهان
چه موضوعی؟ «استحکام ایمانی بنیه این مردم و نظامشان»
این جلسه با کلیدواژه «طینت» سعی کرده به این بحث نقبی زده و نتایج آن را تا امروز امتداد دهد.