eitaa logo
🇮🇷خادمان شهدا سربازان ولایت🇮🇷
181 دنبال‌کننده
78.5هزار عکس
70.2هزار ویدیو
464 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ از گاوهای اسپانیا تا گاوهای ایران! 🔰 حمید رسایی: در کنار دو فیلم از حضور میلیونی مردم در جشنواره ۱۰ کیلومتری عید غدیر از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی که نشانه عشق ارادت آنها به دین و اهل بیت پیامبر را نشان می‌دهد، یکی از سه فیلم پیوست، مسابقه گاو نر در جشنواره سن‌فرمین در اسپانیا را نشان می‌دهد که جماعت زیادی ریخته‌اند در خیابان و گاوهای زبان‌بسته هم از وحشت به این سو و آن سو می‌دوند! هر ساله در این جشنواره عجیب و غریب تعدادی زخمی حتی کشته می‌شوند. علاوه بر این جشنواره‌های دیگر هم اخیرا در اروپا برگزار شد، کشتن دلفین‌ها، جشنواره گوجه فرنگی تا جشنواره همجنسگرایان. جالب اما اینجاست که عده‌ای در ایران که بارها و بارها در موضعگیری‌های‌شان، اروپا و آمریکا را قبله آمال خود قرار داده‌اند و زیست آنها را الگوی خود می‌دانند، به برگزاری چنین جشن با عظمتی که نشانه ارادت مردم به اهل بیت و دلیلی بر انسجام ملی و همگرایی اجتماعی است، معترضند! اعتراض به هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد، اعتراض به درست شدن ترافیک، اعتراض به ... دقیقا جماعتی به ترافیک و هزینه‌ها معترضند که در سال ۱۴۰۱ از جمله مدافعان کسانی بودند که با شعار خیابان می‌بستند، اموال عمومی و خصوصی را آتش می‌زدند و الفاظ رکیک جنسی، شعارشان بود! فرق ما با اسپانیا دقیقا همینجاست. گاوهای آنجا در خیابان‌ها گرد و خاک می‌کنند، گاوهای اینجا در توییتر و رسانه‌های خاص!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹 فاجعه‌ای بدتر از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ♻️ ۱۰۰۰ حسن روحانی به زودی کلیددار می‌شوند! 🔰 حمید رسایی: ۱۰۰۰ داوطلب ورود به دانشگاه آن هم در رشته پزشکی و مهندسی، پس از تقلب در وارد دانشگاه شده‌اند و در حال حاضر مشغول به ادامه تحصیل هستند. طبعا پس از چند سال به عنوان و ، یا در حال ویزیت ما و فرزندانمان هستند یا مراحل ساخت و ساز محل زندگی ما معطل امضای آنهاست! دوباره دقت کنید: ۱۰۰۰ نفر با درحالی که صلاحیت‌های لازم اخلاقی و علمی را ندارند، روی صندلی‌ای نشسته‌اند که حقشان نیست! مطابق این ادعا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آن را بررسی کرده و کار را غلط اما به دلیل نقص قانونی، آن را بدون منع قانونی دانسته‌! 👈 به نظر شما این موضوع بیشتر شایسته یقه دریدن ۲۰۱ است یا بخشنامه معاون وزیر کشور؟! 🔹یادم افتاد که هم پس از اینکه رییس جمهور شد، با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که پایان‌نامه دکتری وی سرقت علمی بوده است (اینجا را بخوانید) فکرش را بکنید ما با یک حسن روحانی به اینجا رسیدیم و حالا به زودی ۱۰۰۰ حسن روحانی دیگر قرار است به عنوان دکتر و مهندس امورات کشور را به دست بگیرند! خدایا حتی با تصورش سرگیجه می‌گیرم! 🔹برداشت صورت گرفته از قانون قطعا درست نیست. وزارت علوم مستند به همان دلایلی که درباره تقلب این افراد در اختیار دارد، باید آنها را از ادامه تحصیل منع کند. سازمان‌های نظارتی باید ورود کنند. باید اجازه تحصیل به این جماعت را
. ♻️ از نظر شهید مطهری، چه شرایطی برای آرامش غریزه لازم است 🔰شهید مطهری ره: "به عقیده ما برای آرامش غریزه دو چیز لازم است : یکی ارضاء غریزه در حد حاجت طبیعی ، و دیگر جلوگیری از تهییج و تحریک آن . انسان از لحاظ حوائج طبیعی مانند چاه نفت است که تراکم و تجمع گازهای‌ داخلی آن ، خطر انفجار را به وجود می‌آورد . در این صورت باید گاز آن را خارج کرد و به آتش داد ولی این آتش را هرگز باز طعمه زیاد نمی‌توان سیر کرد . اینکه اجتماع به وسائل مختلف سمعی و بصری و لمسی موجبات هیجان غریزه‌ را فراهم کند و آنگاه بخواهد با ارضاء ، غریزه دیوانه شده را آرام کند میسر نخواهد شد . هرگز بدین وسیله نمی‌توان آرامش و رضایت ایجاد کرد ، بلکه بر اضطراب و تلاطم و نارضائی غریزه با هزاران عوارض روانی و جنایات ناشی از آن ، افزوده می‌شود." مسأله حجاب، ص120 ❇️ نکته: 🔻جمهوری اسلامی، هم وظیفه دارد که مقدمات ازدواج جوانان و پاسخگویی مشروع به غریزه جنسی را فراهم کند و هم وظیفه دارد که در سطح جامعه و ، جلوی و غریزه و بی بند و باری در این زمینه را بگیرد. از همین رو، امنیت اخلاقی و روانی از ضروریات جامعه اسلامی است و اگر در این موارد کوتاهی صورت گیرد، ظلم و خیانت در حق جوانان و خانواده هاست.
. ♻️ درباره تقلب ۱۰۰۰ نفر در کنکور ۱۴۰۱ 🔰 حمید رسایی: مطابق بند۵، ۶ و ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، کسانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با تقلب قبول شده‌ و در حال حاضر خودشان را دانشجو می‌دانند‌، باید برخورد صورت بگیرد و از ادامه تحصیل آنها باید جلوگیری شود. مطابق این مواد باید جلوی تحصیل این افراد گرفته شود. ماده شش اطلاق دارد و حتی بعد از اعطای گواهی را هم شامل می‌شود، یعنی حتی بعد از اعطای گواهی هم می‌شود، آزمون آنها را ابطال و بالتبع گواهی اعطا شده را هم از آنها گرفت. ماده ۱۰ با صراحت خیلی بیشتر روی ابطال گواهی تصریح می‌کند: «چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند» ماده 5 - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است: الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار. ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل: - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون. 2 - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون. 3 - ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی. ج - استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار. د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات. ه - دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها. و - هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون. ز - افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو. ح - خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد. ماده 6 - هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند: الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی‌ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال. ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد. تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدیدنظرخواهی در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد. ماده 10 - در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این‌ صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.
. ♻️ رگ غیرت شهرداری کجاست؟ آیا رگ غیرتی در شهرداری تهران هست تا به عمق فاجعه در پیام این شهروند تهرانی توجه کند! آقایان بیش از ۹ ماه از اغتشاشات گذشته و عملا الان پنج ماه است که اغتشاشی و اغتشاشگری در کار نیست، چرا در برابر این حریم شکنی‌ها منفعلید، چه کسی بذر بی‌غیرتی روی سرتان پاشیده‌ که اینطور فضا را رها کرده‌اید تا جایی که این خانم چنین درخواستی کند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ واکنش حمید رسایی به خبر بازداشت طلاب متحصن و معترض به انفعال قوه قضاییه
💠 ایرانِ علی 🔹عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک
🔰 ایرانِ علی 🔸عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک 🔹 عید غدیر یا عید ولایت، بزرگترین عید شیعیان است؛ چند سالی است که جشنهای عید غدیر با شکوه و عظمت بیشتری در حال برگزاری است. امسال هم نمایش بزرگی عید غدیر برای شیعیان در خیابانها و کوچه ها و محله های سراسر کشور پررنگ تر از سال گذشته به نمایش درآمد که بزرگترین آنها در جشن ده کیلومتری مهمانی غدیر در تهران بود. 🔹یکی از مفاهیم پرکاربرد و قدیمی در متن عید غدیر، مفهوم برادری و اخوت است. هم در روایات و هم در سیره علما، روز عید غدیر به عنوان روز بستن عقد اخوت میان مسلمانان معرفی شده است. بنابراین روز غدیر، روز همدلی و برادری کل مسلمانان و به ویژه مردم مسلمان ایران باید باشد تا در سایه امیرالمومنین یک ایران، همدل و علوی شوند. اما این برادری و همدلی جز با عنایت به مفهوم ریشه ای ولایت که در غدیر مطرح شده است محقق نخواهد شد. برادری، دوستی، اخوت و پیوند قبلی جزو ذات مفهوم ولایت است. اما ولایتی که در غدیر مطرح شده است کدام ولایت است؟ 🔹 یک نکته مهم و بدیهی در بیانات علمای ما و در بیان روایات و متن واقعه غدیر، سیاسی بودن مفهوم و واقعه غدیر است؛ هر چند به مرور زمان این نکته بدیهی، در نگاه عمومی دچار فراموشی شده است. ولایتی که در غدیر برای امیرالمومنین اثبات می شود، ولایت تکوینی یا ولایت به معنای صرفا دوستی و محبت نیست. ولایتی است که قابل نصب باشد. 🔹حضرت امام خمینی در سخنرانی به مناسبت عید غدیر در سال ۶۵ در همین رابطه می فرمایند: «غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست ‏اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست.... غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلاة کند، اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد برای اینکه صاحب افکار، یعنی آرام کند که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند. بنا بر این، این طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا می‏ گویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست...» (صحیفه امام، ج‏٢٠، ص: ١١١-١١٨) 🔹بنابراین یکی از بهترین اعمال در شب و روزعید غدیر بیعت با مقام ولایت و بستن عقد ولایت پذیری، اخوت و برادری با ولی فقیه و همه پیروان ورهروانش است. 🔹رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۳ به مناسبت عید غدیر در همین باره می فرمایند: «قاعده‌ی حکومت و اقتدار و قدرت‌مداری در جامعه‌ی اسلامی، با غدیر معیّن شد و پایه‌گذاری شد؛ اهمّیّت غدیر این است. اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهم‌تر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعه‌ی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیاده‌خواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوت‌رانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد.» 🔹نتیجه آنکه، ایران همدل، ایران قوی، ایران پیشرفته و یکصدا و در یک کلام، ایرانِ علی، جز در سایه اطاعت از ولایت فقیه در پرتو ولایت امیرالمومنین محقق نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه براندازا و غربزده‌ها! جشن‌های کیلومتری و شادی مردم تو عید غدیر فقط برای تهران و شهرهای بزرگ نبوده😏 تو شهرهای کوچیکمون هم یه همچین جمعیتهایی اومدن تو خیابون و جشن گرفتن👌 آباده- جشن عید
. ♻️ پاسخ سازمان سنجش به خبر دانشجو شدن ۱۰۰۰ متقلب در کنکور ۱۴۰۱: هیچ کنکوریِ متقلبی الان دانشجو نیست 🔹در کنکور ۱۴۰۱ از ۸۵۰ نفر تجهیزات الکترونیکی گرفته شد و آن‌ها از شرکت در کنکور محروم شدند. ۱۰۴۵ نفر هم نتیجۀ کنکورشان شبهه‌دار بود؛ یعنی برخی نتیجۀ کنکورشان با سوابق تحصیلی‌شان هم‌خوانی نداشت و برخی هم پاسخنامه‌شان به‌طور غیرمتعارفی مشابه یکدیگر بود. 🔹از افرادی که کنکورشان شبهه‌دار بود در ۲۰ مهر، ۴ آذر و ۱۶ دی ۱۴۰۱ در چند درس آزمونِ دوباره گرفته شد و فقط ۱۳۵ نفر نمرۀ قبولی گرفتند و از ادامۀ تحصیلِ بقیه جلوگیری شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ محسنی‌اژه‌ای: امروز جلسهٔ سران قوا درمورد عفاف و حجاب برگزار می‌شود! استقبال رئیس قوه قضائیه از انتقادات و مطالبات جامعه اسلامی در مورد صیانت از فضای اخلاقی جامعه و جلوگیری از هرج و مرج طلبی هنجارشکنان 🔻ما در حوزهٔ مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر لایحهٔ مجلس دراین‌خصوص باشیم؛ چون ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد. 🔻با همین قوانین موجود می‌توان با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کرد. رئیس‌جمهور هم از این موضوع استقبال کرد و قرار است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان مربوط تصمیم‌گیری کنیم.
♻️ موضع‌ جدید رهبری‌ پیرامون کشف‌حجاب رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد بیان کردند که همراه پی‌نوشت تحلیلی تقدیم می‌شود: 🔻۱. مساله کشف حجاب . پ.ن: این نکته امیدبخش بیانات امام خامنه‌ای در حوزه فرهنگ و حجاب بود. 🔻۲. کشف حجاب حرام شرعی است پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست. 🔻۳. کشف حجاب حرام سیاسی است. سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند. 🔻۴. حجاب، امری قانونی است. پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیط‌های عمومی هستند. 🔻۵. پشت پرده کشف حجاب دستگاه‌های جاسوسی هستند. پ.ن:کوتاهی دستگاه‌های امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست 🔻۶. خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند. پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای ، و برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه واقعا ضغیف است. 🔻۷. دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد. پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قوی‌تر و سریع‌تر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود. 🔻۸. جزو اولین کارهای امام در هفته‌های اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود. پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند ...
🔰 مهمانی دهها کیلومتری غدیر؛ نشانه‌ای از دیندارترشدن ایرانیان 🔸بررسی نسبت متقابل مناسک جمعی و اجتماعات دینی با دینداری مردم ✍️علیرضا معاف 🔹آیا می‌توان گرایش و کشش فزاینده توده های مردم به راهپیمایی اربعین، مهمانی ده کیلومتری غدیر و نمازهای عید فطر و مراسمهای شبهای قدر و مراسم دهه اول محرم را ملاکی بر موفقیت نظام جمهوری اسلامی در افزایش گرایش مردم به دین و دینداری و توسعه ولایت اهل بیت دانست؟ سوال روشن آن است که آیا مردم در ۴۵ سال اخیر دیندارتر شده‌اند یا بی‌دین‌تر شده‌اند؟ 🔹جمهوری اسلامی دانسته، خواسته و البته توانسته با توجه به مناسک جمعی و اجتماعات دینی، گرایش مردم به دین را افزایش دهد. مطابق روایات محبت به اهل بیت یک شاخص دینداری است؛ با این ملاک، گرایش مردم به راهپیمایی اربعین و جشن غدیر یکی از مهمترین شاخصها در فهم میزان دینداری مردم است. 🔹إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(حجرات:۱۰)؛ مفهوم «اخوّت»، بعنوان یک امر اصیل در جامعه دینی، یک شاخص دین‌داری است. آیا برای اخوت، تجلی بالاتر از حرکتهای مردمی شیعیان در مواکب مردمی اربعین و غدیر و محرم می توان یافت؟ 🔹امام حسین(ع) در ضمن نقدی که از جامعه زمانه خود دارند، شاخص دینی هم ارائه می دهند: «... اَلنَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ»؛ در این منطق، «آمادگیِ جان‌فشانی برای دین» شاخص است؛ یعنی جامعه‌ای که آمادگی جان فشانی برای دین خدا داشته باشد، جامعه دینی است و از این منظر، ایثار و شهادت‌طلبی ـ که در زمانه و جامعه ما در رزمندگان و شهدای مدافع حرم تجلی یافته است. شاخص محوری تحقق جامعه دینی است؛ اگر امام حسین(ع) امروز حضور داشتند، شهید حاج ‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را ملاک قرار می دادند برای اینکه ثابت کنند جامعه ایرانی یک جامعه دینی است. 🔹با «سنجه‌های سکولار» نمی‌توانیم دینداری جامعه را بسنجیم. روایت سکولار، به «مناسک‌سازی» اعتراض می‌کند، درحالیکه اساساً در سنت نبوی، مناسک‌سازی هم طریقیت و هم موضوعیّت دارد. چرا دین‌داری را در قالب جامعه شناسیِ مرسوم و سکولار می‌سنجند درصورتی‌که اساساً جمهوری اسلامی تعریفی از تشیع ارائه نموده است که یک وجه سیاسی-‌اجتماعی مهم دارد که در علوم سکولار از آن عبور شده یا مغفول مانده است. 🔹روایت سکولار، تعبیر «ظاهرگرایی» یا «قشری‌گرایی» را برای «مناسک» بکار می برد، درحالیکه قرآن کریم تعظیم شعائر دینی را نشانه تقوای قلب می داند. روایت سکولار، تصور می کند جمهوری اسلامی از مناسک دینی نفع می‌برد و در مقابل از چهارشنبه سوری هراس دارد. اما واقعاً اینگونه نیست؛ برخی از همان کسانی که در چهارشنبه سوری از روی آتش می پرد، در شب حضرت علی اصغر(ع)، نذری می‌دهند. 🔹چرا اسکیت سواری دویست دختر و پسر در شیراز مسئله جامعه شناسان می‌شود و از این اتفاق، ده ها ادعا پیرامون نسل بی دین و نسل ضداسلام و ضد انقلاب و...، بیرون می آید؛ اما جمعیت میلیونی تشییع حاج قاسم، اربعین، غدیر و ... که گرایش واضح ارزشی مردم را نشان می‌دهد، با «تفسیرهای سکولار» حاشیه‌‍رانی می شود؟ 🔹برخی افراد دو دهه است که با مشاهده ظواهر برخی جوانان، جوانان را دین گریز و معنویت ستیز و قرآن پرهیز تلقی می کنند؛ اما در هر رویداد بزرگی نظیر راهپیمایی اربعین یا مهمانی میلیونی غدیر تحلیلهای سکولارها به هم می ریزد. 🔹شاخص های دینداری مردم باید از متون دینی استخراج شود و این زوایه دید متفاوت، از تحلیل اندیشه دینی یا نظریه‌های معرفت دینی برمی خیزد و سطح و نوع دینداری در رویکرد درون دینی طبعاً با ملاکهای متفاوتی ارزیابی می شود.
🔰تصویر واقعی فرانسه! 🔸فراگیرشدن عکس خوشحالی یک زن فرانسوی هنگام دزدی از برند مشهور
🔰تصویر واقعی فرانسه! 🔸فراگیرشدن عکس خوشحالی یک زن فرانسوی هنگام دزدی از برند مشهور 🔹این روزها فرانسه درگیر آشوب و شورش و اعتراض است و رسانه ها هر روز تصاویر و اخباری از حوادث فرانسه منتشر می کنند؛ هرچند رسانه های جریان اصلی دنیا تلاش می کنند روایت خود از فرانسه را هماهنگ با روایت دولت فراانسه و نظام صهیونیستی حاکم بر رسانه ها منتشر کنند و در اولویت دهی و ضریب دادن به اخبار فرانسه، نظر جریان سرمایه داری حاکم بر فرانسه را تامین کنند. اما شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فرصتی در اختیار عموم مردم قرار داده که می توانند علی رغم اعمال محدودیتها و فیلترینگهای هوشمند، بالاخره راهی برای بیان واقعیتها پیدا کنند. 🔹هفته گذشته تصویر یک زن سفیدپوست فرانسوی با ظاهر کاملا اروپایی در حال غارت لباس از فروشگاه یک برند مشهور، در فضای مجازی فراگیر شد. زنی که از خوشحالی فریاد می زند و زن فرانسوی دیگری با نگاه به او لبخند بر لب دارد. این تصویر، گرچه یک قاب لحظه ای، کوچک، محدود و گذرا از واقعیت این روزهای خیابانهای فرانسه را روایت می کند، اما حاوی نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. 🔹این تصویر، روایت پوشالی غربزده های داخلی از وضعیت رفاه رویایی ساکنان کشورهایی مثل فرانسه را با چالش جدی مواجه می سازد. هر دو زن داخل تصویر، نه سیاهپوست هستند و نه ظاهرشان به مهاجرین فرانسه می خورد. خوشحالی و لبخند هر دو از انجام دزدی یا دست یابی به پوشاک گران قیمت، حاوی پیامهای متعدد درباره وضعیت اقتصادی، رفاه و شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه فرانسه است. 🔹نظم ظاهری حاکم در کشورهای اروپایی عمدتا مبتنی بر تکنولوژی است و زمانی که این تکنولوژی نظارت و مانیتورینگ، از کار می افتد، مانند زمانهای آشوب، حوادث طبیعی یا قطعی برق، باطن جامعه که هیچ نظارت و کنترلی بر خود نمی بیند، خودش را نشان می دهد. از این روست که در اوقات اینچنینی، دزدی و غارت و آشوبگری در کشورهایی مثل فرانسه، انکلیس و امریکا زیاد دیده می شود. 🔹مدتی قبل بود که یکی از سینه چاکان ایرانیِ غرب، با انتشار ویدیویی خوشحالی وصف ناپذیری از قدرت خرید در فرانسه داشت و با نشان دادن یک اسکناس ۵۰ یورویی حقارت شخصیتش را به رخ می کشاند. تصویر خوشحالی زن فرانسوی، مهر ابطالی بر آن تصویر خیالی است که یک دختر ایرانی خود حقیرپندار، از فرانسه برای هموطنانش به نمایش گذاشته بود. 🔹وضعیت این روزهای فرانسه محدود به این تصویر نیست؛ محدودیتهای جدی ای که برای شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند؛ تعابیر خشن و توهین آمیزی که مقامات فرانسوی درباره مردم حاضر در خیابان به کار می برند (مانند: حیوانات موذی و وحشی ها)، اعمال جریمه و مجازات حبس برای والدین نوجوانانی که در خیابان هستند و سخنان مکرون درباره ریشه این شورشها که آن را به بازیهای رایانه ای و نوجوانان ربط داده بخش دیگری از وضعیت فرانسه امروز است. در حالی که ریشه این وقایع را باید در بی عدالتی ذاتی حاکم بر نظام سرمایه داری دید؛ تبعیض نژادی ریشه دار در نظام اجتماعی فرانسه، اختلاف طبقاتی وحشتناک که محصول نظام اقتصادی آن است و رفتارهای فرهنگی ضد خانواده که سالهاست میلیونها فرانسوی معترض را هر از چندی به خیابانها می کشاند اما در سکوت رسانه ای هیچ تصویری از انها مخابره نمی شود. 🔹باطن غرب همین تصویری است که این زن فرانسوی به دنیا ارئه داد؛ نه رفاه دارند و نه فرهنگ متمدنانه؛ تنها یک ابزار دارند به نام رسانه که با آن هر چه بخواهند و هر طور بخواهند، به دنیا نشان می دهند
🔰 ویژه برنامه گرامیداشت سالروز عفاف و حجاب و عید بزرگ روز مباهله 💠 با حضور : حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی 🔸 با مولودی خوانی : کربلایی حسین یاربیگی 💎 و با اجرای گروه سرود ،نقاله خوانی ، برنامه های شاد و مفرح 📆 مورخ : چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ 🕰 از ساعت : ۱۷:۰۰ 👉 📍مکان : شهرستان فردیس ، خیابان غربی فلکه سوم 🔹 پیاده روی خانوادگی حمایت از عفاف و حجاب بعد از مراسم 🌐 ستاد بزرگداشت سالروز عفاف و حجاب
💠وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند! ✍️حسین نقی 🔻دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردم 🔹جریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات. 🔹آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند! 🔻دروغ دوم؛ حق با اکثریت است 🔹چندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم - که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند. واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند. 🔻دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف است 🔹سالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها. 🔹حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود. 🔻دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستند 🔹در ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست! 🔻دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده است 🔹از بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم. 🔹طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ نتیجه شکستن اقتدار پلیس 🔰 دیدن این صحنه‌ها در خیابان‌های کشور به ویژه پایتخت، نتیجه شکستن اقتدار پلیس در جنبش هرزگی است! با شکستن اقتدار پلیس، فقط فضای زندگی برای خودتان را سخت‌تر می‌کنید و جرأت‌ این اراذل را برای خودنمایی بالا می‌برید و کرکره کسب و کارتان را اینطور پایین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ انتقاد از حضور کیف‌کش‌ها در لیست‌های انتخاباتی در شبکه افق نماینده طراح انتخابات تناسبی در پاسخ به اشکال حذف جوانگرایی: عملا اشخاصی که در لیست‌های انتخاباتی هستند جوانگرایی نیست، آقازاده‌ها ، دامادها و پسر و دخترهای اشخاص مطرح سیاسی هستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ صحنه شرم‌آور ارتباط جنسی در ملاء عام! (+۱۸) 🔰 حمید رسایی: این فیلم شرم‌آور را به این افراد باید نشان داد: ۱. رییس قوه قضاییه و دادستان‌ها ۲. رییس جمهور و وزرای دولت و استانداران ۳. رییس و نمایندگان مجلس ۴. فرماندهان ارشد نیروی انتظامی ۵. تمام خانم‌هایی که کشف حجاب نکردند اما از کشف حجاب‌ها حمایت کردند. ۶. تمام خانم‌هایی که کشف حجاب کردند و خیال کردند موضوع این اغتشاشات فقط حجاب سر است. ۷. تمام کسانی که وقتی متدینین مظلوم و دلسوز هشدار می‌دادند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و عده‌ای دریده و هتاک به آنها حمله‌ور می‌شدند، سکوت کردند یا با آنها همراه شدند. باید به آنها نشان داد و گفت: جملگی شما از صدر تا ذیل در تحقق این صحنه‌های شرم‌آور که یک موردش به تصویربرداری رسیده، شریک هستید و باید پاسخ خون شهدا و دل‌های سوخته و داغدیده خانواده شهدا و لعن و نفرین متدینین جامعه که برای انقلاب اسلامی هزینه داده‌اند را بدهید. تنها راه جبران این کوتاهی که یا در آن قاصرید یا مقصر یک چیز است. از همین الان تغییر رویه دهید و با تمام قدرت و اختیاری که دارید جلوی این روند را بگیرید حتی شده با یک تذکر والا مدتی دیگر شاهد صحنه‌هایی به مراتب شرم‌آورتر خواهید بود.
واقعه مسجد گوهرشاد ۲۱ تیر ۱۳۱۴: تجمع مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد. این تجمع در تیر سال ۱۳۱۴ش و در زمان حکومت پهلوی اول رخ داده است. علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی بود. در این تجمع محمدتقی بهلول سخنرانی کرد و در این حین بین مردم و نیروهای دولتی درگیری رخ داد. این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و تعدادی هم زخمی شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از رؤسای ادارات مشهد تغییر کردند. این روز به عنوان عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
  نکته هایی در چگونه زیستن  روزی لقمان به پسرش گفت: ای فرزندم من در زندگی چهارصد هزار نکته آموختم و از آن ۸۰۰ نکته را انتخاب کردم و از آن ۸ نکته که به نظرم افضل و اهم بقیه بود انتخاب کردم و آن این است: دو چیز را هرگز فراموش نـکن: خـدا را و مرگ را. دو چیز را همیشه فراموش کن:نیکی تو به دیگران را و بدی دیگران نسبت به خودت را. و چهار نکته را بیش از پیش مراقبت کن: - بر سفره‌ای وارد شدی شکم نگهدار - بر مجلسی وارد شدی زبان نگهدار - بر خانه‌ای وارد شدی چشم نگهدار - بر نماز وارد شدی دل نگهدار .  ( محمد رحمتی شهرضا، گنجینه معارف، ج۱، ص۴۸۰)
💎 راهکار بهجت العارفین (ره) برای کسب خشوع در نماز ❓ سؤال: 🔹 برای آنکه در نماز با خشوع باشیم چه کنیم؟ ☑️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 در اول نماز توسل حقیقی به امام زمان علیه‌السلام باید داشت، تا عمل را با تمامیت مطلقه انجام بدهید. ⬅️ کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، صفحه ی ٣٧٢