💕اگر می خواهی رفیق من باشی...
💚 خیلی ها دوست دارند رفیق امام زمانشان باشند، آرزو دارند همنشین پیامبر و اهل بیت علیهم السلام باشند، مهم ترین راه رسیدن به این آرزو اخلاق و ادب است، اگر بی ادب باشیم چطور توقع داریم هم کلام و همنشین و یار امام زمانی باشیم که آقای اخلاق و فرهنگ و ادب است؟!
اخلاق هم کوچک و بزرگ نمی شناسد،
✔️ یار امام زمان نسبت به کوچک و بزرگ احترام می نهد و در همه جا با ادب است،
🔸همان طور که پیامبر مهربان ما صلی الله علیه و آله فرمودند:
🌷إرحم الصّغیر و وقّر الکبیر تکن من رفقایی
✔️اگر می خواهی از رفقای من باشی
به کودکان مهربان باش و به بزرگان احترام بگذار.
#رایحهیولایت
🔹زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک تر است و طیبه و طاهر است.سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می کند و در تمام صحنه ها حضور دارد·
🔹حجاب و عفاف مخصوص خواهران نیست ای برادران مسلمان! و ای برادران جوان! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.
#امام_خامنه_ای
#حجاب
#رهایی_از_رابطه_حرام
#قسمت_پنجم
☢️ گفته شد که شهوترانی در ابتدا لذت داره ولی هر کسی گرفتارش بشه واقعا بدبخت و بی آبرو خواهد شد....
در همین زمینه امیرمومنان علی(ع) میفرماید:
آغاز شهوت، لذت است و پایانش نابودی...
أوَّلُ الشَّهوَةِ طَرَبٌ ، وآخِرُها عَطَبٌ
🔹 غررالحکم، ح۳۱۳۳
🔶 نکته بعدی در مورد رابطه با نامحرم اینه که این "یه امتحان عمومی" هست. در واقع هر کسی در هر سن و جایگاهی باشه حتما با شهوت امتحان خواهد شد.
🚫 شما چه آدم مذهبی باشی چه نباشی، چه زن یا مرد باشی، چه مسن باشی یا جوان و.... در هر صورت دنیا برات شرایطی رو پیش میاره که با #شهوت امتحان بشی.
🔵 بنابراین هییییچ کسی نباید خودش رو از این امتحان در امان بدونه. اگه بسیجی هستی یا طلبه یا سپاهی یا امام جمعه یا آیت الله و.... بالاتر یا پایین تر در هر صورت باید خودت رو برای امتحان شهوت آماده کنی.
🚸 امتحانی که بسیااااار ریز و پنهان و آروم سراغ انسان میاد...
#رایحهیحدیث
🌻امام صادق (علیه السلام):
🌺«إنّ لصاحب هذا الامر غیبة، فلیتّق اللّه عبد و لیتمسّک بدینه»🌺
🌼«همانا براى صاحب این امر غیبتى هست، پس بنده خدا در آن دوران باید تقواى الهى پیشه کند و به دینش چنگ زند.»🌼
📚 کمالالدین و تمام النعمه ج ۱ باب ۲۹ ص 343
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ تقابل مدرنیته و مهدویت اسلامی➡️
❌ #ارمغان_مدرنیته
🎤 با کلام #ایمان_اکبرآبادی
#حضرت_مهدی علیه السلام در #خطبه_غدیر 💐 ۵
#مهدی_در_غدیر
حضرت مهدی علیه السلام در خطابه غدیر
✅آگاه باشید!کسی بر او پیروز نخواهدشد و ستیزنده ی او یاری نخواهد گشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
25 روز تا عید ولایت
#غدیرخم
«پیامبرگرامی خدا صلیالله علیه و آله و سلم»فرمودند:
ما مَرَرْتُ بسماءٍ اِلّا و أهلُها یُشتاقُون اِلی علیِّ بنِ ابیطالب و ما فیالجَنَةِ نبیٌّ اِلّا و هو مشتاقٌ الی علیِّ بن ابیطالب.
(در معراج) از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بنابی طالب علیهماالسلام دیدم، و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابیطالب علیهماالسلام را داشت. (الریاض النضرة، ج ٣، ص ١٢٠ ـ ذخائر العقبی، ص ٦٤)
#شعرولایت
ملجأ اهل ولا شد طاق ابروی علی
قبله ی دل های ما مایل شده سوی علی
در شب معراج ِ خود دیده پیمبر در جنان
دیده ی پیغمبران را عاشق روی علی
#معرفتوبیعتباموعودازغدیرتاظهور 17
عبارت دوازدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم
« أَلَا إِنَّهُ المُخبِرُ عَن رَبِّهِ عَزَّ وَجَل و المشید لامر آیاته»
«بدانید او از جانب خدایش خبر می دهد و محکم کننده آیات او است.»
خبر دهنده از پروردگار تعابیر متعددی دارد که بهترینش (یعنی حضرت لسان الله است و ای کاش فرصت بود تا فرق بین لسان الله و کلام الله تبیین می شد)
«تشیید» یعنی محکم کردن و عبارت فوق یعنی کار آیات خدا را محکم می کند. با این بیان که، آیات خدا دو نوع است: آیات تکوینی و آیات تدوینی. آیات تدوینی یعنی نوشتاری مثل قرآن و حدیث و آیات تکوینی؛ یعنی موجودات عینی که خداوند متعال در آفرینش خلق کرده است.
آیات تکوینی- نسبت به انسان- نیز مستقیم می شود به: آیات انفسی و آیات آفاقی، یعنی به آیات درونی و بیرونی. خداوند در قرآن می فرماید:
(سَنُرِیهِمْ آیاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ)
( نشان می دهیم به آن ها، آیات خود را در افق ها و در نفس هایشان (یا درون و جانشان)
و این یعنی اینکه ما در افق ها و جان هایشان آیاتی داریم. لذا امام زمان (ارواحنافداه)، هم محکم کننده ی آیات تدوینی و هم محکم کننده ی آیات تکوینی هستند. شاهد ما برای محکم کنندگی آیات تدوینی ایشان آن است که در زیارت آل یاسین می خوانیم: « السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه»؛ « سلام بر تو ای تلاوت کننده کتاب خدا و ترجمه کننده ی آن». یعنی تو ترجمه و تفسیر کننده ی کتاب خدا هستی. مترجم بودن امام زمان (ارواحنافداه) برای آیات خدا به دو مقوله ی ترجمه ی قولی و فعلی تقسیم می شود؛ یعنی امام آیات قرآن را قولاً و فعلاً ترجمه می کند. قولاً، مانند پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که در خطابه ی غدیر، 100 آیه را ترجمه و تفسیر فرمودند (که حدود 80 آیه از جملات آیات و حدود 20 آیه را در حد اشاره تفسیر نمودند). از طرف دیگر امام زمان ارواحنافداه، مفسر و مؤَوَّل آیات بوده و عملاً نیز مترجم آیات هستند؛ مثل آیاتی که راجع به تقوی، صلاح، دانش، بینش و توحید است، همه را در نفس و اعمال خود پیاده می فرمایند. از طرفی این عبارت از زیارت آل یاسین به حدیث ثقلین نیز اشاره دارد آنجا که پیامبر (صلی الله علیه و آله ) می فرماید:
«إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی و لن یفترقا حتی یردا علی الحوض».
عترت مقوِّم قرآن است. در خطابه ی غدیر نیز آمده است:
« فَکُلُّ وَاحِدٍ مُنبِئٌ عَن صَاحِبِهِ وَ مُوَافِقٌ لَه»
«هر کدام از این ها (قرآن و عترت) از همراه خود خبر می دهد و موافق با اوست».
پس « والمشید لامر آیاته» یعنی حقانیت آیات را با ترجمه ی قولی و فعلی تثبیت می کند. لذا وجود و سکون و زندگی و فریاد و قیام و قعود و گفتارشان ترجمه قرآن است. یکی از شاهکارهای زیارت آل یاسین این قسمت است:
« السلام علیک حین تقوم، السلام علیک حین تقعد، السلام علیک حین تقرا و تبین، السلام علیک حین تصلی و تقنت»
اگر ما به زمان های نماز و قنوت و حمد و استغفار و الله اکبر و گفتن لا اله الا الله و قیام و قهود امام زمان (ارواحنافداه) سلام می کنیم معنایش این است که تمام این لحظات، لحظات ارزشمندی هستند. به خاطر ارزش دو چیز، یکی خود امام زمان (ارواحنافداه) و یکی کاری که امام زمان انجام می دهند. اگر این کار حضرت، عین حق و حقانیت نباشد، سلام به آن بی معنا خواهد بود؛ ولی چون سلام می کنیم معنایش این است که فعل حضرت عصمت داشته و از هر خطا و اشتباه و ترک اولایی مبرا است و همه آن اعمال زیر نظر خداوند و با تأیید ایشان انجام می شود.
در بیان محکم کنندگی آیات الهی توسط امام زمان باید گفت که مثلاً وقتی ما دو قطعه چوب را کنار هم می گذاریم؛ آنها محکم و تشیید می شود و این چنین است وجود امام زمان ارواحنافداه که وقتی کنار آیات قرآن قرار می گیرند. به آنها معنا و استحکام می بخشد و اسرار نهان آن را آشکار خواهد نمود. به عبارت دیگر کتاب تدوین مشتمل بر امام ناطق (ائمه معصومین از امام علی تا امام زمان علیهم السلام) و امام صامت (قرآن کریم) است. از طرف دیگر حق- که خود امام زمان ارواحنافداست- قرآن می باشد و قرآن نیز با حق است؛ لذا وقتی این دو حق با هم آمیختند، آنگاه محکم می شوند. لذا وقتی می گوییم «والمشید لامر آیاته» یعنی یک یک آیات قرآن را امام زمان محکم و حقانیتش را بیان می کند و چون امام زمان (ارواحنافداه) در قول و عمل خود آیات کریمه ی قرآن را تشیید می فرمایند. لذا ما با دیدن هر آیه ای از قرآن وجود امام زمان (ارواحنافداه) را درخواهیم یافت و او را تجسم می کنیم؛ زیرا که حضرت مصداق اتم و اکمل قولی و عملی آیات قرآن می باشند...
و بماند که چگونه بزرگترین آیت الهی حضرت علی علیه سلام را برای عالم تبیین و تفسیرو باورها به صراط مستقیم بودنش را محکم می کند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
25 روز تا عید ولایت
#غدیرخم
«پیامبرگرامی خدا صلیالله علیه و آله و سلم»فرمودند:
ما مَرَرْتُ بسماءٍ اِلّا و أهلُها یُشتاقُون اِلی علیِّ بنِ ابیطالب و ما فیالجَنَةِ نبیٌّ اِلّا و هو مشتاقٌ الی علیِّ بن ابیطالب.
(در معراج) از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بنابی طالب علیهماالسلام دیدم، و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابیطالب علیهماالسلام را داشت. (الریاض النضرة، ج ٣، ص ١٢٠ ـ ذخائر العقبی، ص ٦٤)
#شعرولایت
ملجأ اهل ولا شد طاق ابروی علی
قبله ی دل های ما مایل شده سوی علی
در شب معراج ِ خود دیده پیمبر در جنان
دیده ی پیغمبران را عاشق روی علی