eitaa logo
کانال خادمین فاطمیه، استان کرمانشاه_1
87 دنبال‌کننده
477 عکس
217 ویدیو
74 فایل
ارتباط با ادمین @Tavvosbehesht
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️❇️✴️خواسته های نابجا✴️✴️ 🔷 لا تَطلب الصَّفا ممّن كَدّرتَ علَيهِ ، ولا النُّصْحَ ممّن صَرَفْتَ سُوءَ ظنِّكَ إلَيهِ ، فإنّما قلبُ غيرِكَ لكَ كقلبِكَ لَهُ ♦️از كسى كه آزرده اش كرده اى صفا و يكرنگى مجوى و از كسى كه تير بدگمانيت را به او نشانه رفته اى خيرخواهى مجوى ؛ زيرا دل ديگران با تو همچون دل توست با ديگران. 📕 بحار، ج75، ص370 🔆🔆🔆 پیشوای دهم، حضرت امام هادی علیه السلام، راه رسیدن به آرامش را در این چند جملهء کوتاه و گهربار به ما آموختند. حقیقتا این بیان گهربار، مانند دیگر فرامین اهل بیت عصمت و طهارت، کلید حل بسیاری از مشکلات بشر است.به عنوان نمونه امروزه با یک ارزیابی سطحی از اختلافات خانوادگی، درمی‌یابیم که غالب این اختلافات، از توقعاتِ نابجایی ناشی می‌شود که در روایت فوق، مورد تاکید حضرت واقع گردید.
🔴 برخی فعالیت های مهدویت امام هادی 1⃣ نوع زندگی و حیات امام هادی علیه السلام ( در دسترس نبودن امام و زندگی در پادگان نظامی مقدمه ای برای پذیرش امام غایب است) 2⃣ نظام مند کردن، تقویت و گسترش سازمان وکالت توسط امام هادی علیه السلام، که مردم مستقیم به امام مراجعه نکنند بلکه به وسیله ی وکلاء با امام در ارتباط باشند.. به گونه ای که اولین سفیر امام زمان ارواحنا فداه همان شخص برگزیده و سفیر امام هادی علیه السلام است. 3⃣ با توجه به مکان و شرایط سامراء که نباید اشاره و نامی از آخرین امام به میان بیاید 13 حدیث مهدوی از لسان مبارک حضرت نشان از اهمیت تبلیغ نام مهدیست.. 4⃣ ادعیه و زیارات از لسان امام هادی علیه السلام که مهمترین آنها: 🔹 زیارت جامعه ی کبیره، که مورد تاکید و امر امام زمان ارواحنا فداه به شیعیان دوران غیبت است و ملازمت با آن باعث نجات از مرگ جاهلیت و ضلات در آخرالزمان است 🔹 زیارت غدیریه که باعث تقویت مبانی اعتقادی شیعه و هدایت در مسیر تولی و تبری مورد رضایت اهل بیت علیهم السلام است 🔹 زیارت و دعای بعد از زیارت امام هادی علیه السلام که مائده ی الهی توسط حضرت برای سعادت دنیا و آخرت شیعیان است.. 🔹 زیارت یومیه و نامگذاری ایام هفته به نام مقدس اهل بیت علیهم السلام، که اسباب رفع غفلت،، ثبات قدم در صراط مستقیم، چنگ زدن به حبل الله و سفینه نجات در عالم است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10706-fa-danesh-nameh-emam-javad.pdf
5.88M
🍃 کتاب «دانشنامه جواد الائمه علیهم السلام» 👈🏼 دایره المعارفی است جامع از تاریخ و سیره امام نهم شیعیان علیهم السلام که طبق حروف الفباء تنظیم شده است. 🔘 تالیف سید ابوالفضل طباطبایی و مهدی اسماعیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃
👈🏼 در شهر مقدس‌کاظمین
👈🏼 أللهم ارزقنا زیارتهم وشفاعتهم في الدنيا والآخرة 👈🏼 أللهم عجل لولیك الفرج
ای که روح عبادتی ما را عذر خواه قیامتی ما را جان زهرا «سلام الله علیها» عنایتی ما را یا جواد الائمه ادرکنی تشنه ام ، تشنه بر من آب بده گنهم را ببر ثواب بده به گدای درت جواب بده یا جواد الائمه ادرکنی عزت عالمین می خواهم سفر کاظمین می خواهم طوف قبر حسین «علیه اسلام» می خواهم          یا جواد الائمه ادرکنی🌹
۱ _ در این روز در سال ۶۰ق معاویه ابی‌سفیان لعنه‌الله در سن ۷۸ سالگی در شام به درکات جهنم شتافت. روز شادي اهل ایمان و حزن و اندوه اهل کفر و طغیان است. و روزه این روز به جهت شکر الهی بر هلاکت معاویه مستحب است. 📚 منابع: مسار الشیعه: ص ۳۴ فیض العلام: ص ۳۱۶ ♦️نسب معاویه کلبی نسّابه و ابن روزبهان که از ثقات نزد علماي اهل‌سنت هستند، نقل کرده اند که: معاویه فرزند چهار نفر بوده: عماره، مسافر، ابوسفیان و مردي که اسم او را نمی برند. راغب اصفهانی در محاضرات و ابن ابی الحدید از ربیع الابرار زمخشري نقل می کنند که: معاویه را به چهار کس نسبت می‌دادند: مسافر بن ابی عمرو، عماره بن ولید بن مغیره، عباس و صباح که مغنی عماره بن ولید بود. مادر معاویه هند با صباح که جوان خوش روئی بود و کارگر ابوسفیان بود الفتی تمام داشت! اما به ظاهر او را معاویه بن ابی‌سفیان بن حرب می‌گویند. 📚 منابع: تتمه المنتهی: ص ۵۲،۵۰،۴۸،۴۷ منتخب التواریخ ۴۴۸،۴۴۹ وقایع الایام: ج رجب، ص ۱۷۴ 🔸ابوسفیان مردي زشت و کوتاه قد بود، و یک چشم او در طائف و چشم دیگرش در یرموك کور شده بود. 📚اسد الغابه: ج ۳، ص ۱۳ 🔸باطنش کورتر از چشمش بود و نهایت عداوت و دشمنی با پیامبر صلی الله علیه وآله را داشت. ابوسفیان در هر جنگ و فتنه اي که بر علیه پیامبر صلی الله علیه و آله به وجود می آمد دخالت داشت و در سال فتح مکه از ترس اسلام آورد و با نفاق زندگی کرد تا در سن ۸۲ سالگی در سال ۳۰ ه‘ به درك رفت. 🔸مخفی نماند که: حمامه یکی از جدات معاویه است که در بازار المجاز صاحب پرچم و مشهور بود! و از این جا نسب ابوسفیان هم معلوم می‌شود. مادر معاویه هند است که از ذوات الاعلام است و میل فراوانی به غلامان سیاه داشت و از توضیح حال پدر معاویه وضع مادر او هند روشن می‌شود. (آخر ماه ذي الحجه روز مرگ هند است که احوال او در آنجا ذکر شده است) 🔸محدث قمی رحمه الله می‌فرماید: چون پیامبر صلی الله علیه و آله در فتح مکه ریختن خون معاویه را مباح شمردند، به اصرار و شفاعت عباس، پنج ماه قبل از شهادت پیامبر صلی الله علیه وآله اسلام آورد. 📚 منابع: تتمه المنتهی: ص ۴۷ احقاق الحق: ص ۲۶۵ التعجب: ص ۱۰۶ نهج الحق و کشف الصدق: ص ۳۱۰ ♦️دشمنی معاویه با امیرالمؤمنین علیه‌السلام معاویه به صحابه و تابعین دستور داد تا حدیث در مذمت أمیرالمؤمنین علیه‌السلام جعل کنند، و عده زیادي از محبین و ارادتمندان آن حضرت را شهید کرد مانند جناب مالک اشتر نخعی که در قلزم مصر به سم شهید شد. 📚مراقد المعارف: ج ۲، ص ۲۲۳ 🔸امام مجتبی علیه‌السلام را به دست جعده عیال آن حضرت مسموماً شهید کرد. معاویه مردي خوش گذران و پرخور بود، به حدي که از کثرت خوردن می‌گفت: (خسته شدم ولی سیر نشدم) و این به خاطر نفرین حضرت رسول صلی الله علیه وآله در باره او بود. او در نفاق و عوام فریبی تجربه به سزائی داشت. محدث قمی رحمه الله نقل می‌کند که دویست خبر از طریق معتمده اهل سنت در مذمت معاویه نقل شده است. ♦️ماجراي مرگ معاویه آخر الامر معاویه در مسیر مکه به شام بیمار شد، به حدي که می‌لرزید و دهان او بسته نمی‌شد، تا وارد شام شد و در آنجا جان به مالک دوزخ داد و رهین اعمال خویش گردید. هنگام مرگ سن او را ۷۵ یا ۸۲ یا ۹۲ سال نقل کرده‌اند. 🔸جنایات او زیاده از آن است که در این مختصر بگنجد ولی در هنگام مرگ به یکی از خواص خود گفت: چند گناه بزرگ کرده‌ام: حق علی بن ابی طالب را غصب کردم، حسن بن علی را با فریب دادن جعده به شهادت رساندم، و یزید را به جانشینی خود انتخاب کردم، و حجر بن عدي و اصحاب او را به قتل رساندم. 📚 منابع: منتخب التواریخ: ص ۴۴۹ وقایع الایام: ج رجب، ص ۱۷۳ 🔹۲ _ ورود امیرالمؤمنین علیه‌السلام به کوفه در این روز در سال ۳۶ق امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از واقعه جمل وارد کوفه شدند و آن شهر را به عنوان مقر حکومت انتخاب نمودند، و اولین خطبه را در شهر کوفه در این روز ایراد فرمودند. 📚 منابع: وقایع الایام: ج ۱، ص ۱۷۸،۱۱۸ قلائد النحور: ج رجب، ص ۱۰۴ بحارالانوار: ج ۳۲، ص ۳۵۲