eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
405 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
243 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
043.mp3
834K
تلاوت امروزمان را هدیه می کنیم به محضر امام حسن عسکری (ع) و حضرت نرجس خاتون (س) همچنین تمام اموات مومنین: صفحه ۴۳ عثمان طه آیات ۲۵۷ الی ۲۵۹ سوره بقره
أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَي قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَي عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّيَ يُحْيِـي هَـَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَةَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَي طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَانظُرْ إِلَي حِمَارِكَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ إِلَي العِظَامِ كَيْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْماً فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (259) يا همانند كسى (عُزَير) كه از كنار يك آبادى عبور كرد، در حالى كه ديوارهاى آن بر روى سقف هايش فرو ريخته بود (و مردم آن مرده و استخوان هايشان در هر سو پراكنده بود، او با خود) گفت: خداوند چگونه اينها را پس از مرگ زنده مى كند؟ پس خداوند او را يك صد سال ميراند و سپس زنده كرد (و به او) گفت: چقدر درنگ كردى؟ گفت يك روز، يا قسمتى از يك روز را درنگ كرده ام! فرمود: (نه) بلكه يك صد سال درنگ كرده اى، به غذا و نوشيدنى خود (كه همراه داشتى) نگاه كن (كه با گذشت سالها) تغيير نيافته است. و به الاغ خود نگاه كن (كه چگونه متلاشى شده است، اين ماجرا براى آن است كه هم به تو پاسخ گوييم) و (هم) تو را نشانه (رستاخيز) و حجتى براى مردم قرار مى دهيم. (اكنون) به استخوان ها(ى مَركب خود) بنگر كه چگونه آنها را بهم پيوند مى دهيم و بر آن گوشت مى پوشانيم. پس هنگامى كه (اين حقايق براى آن مرد خدا) آشكار شد، گفت: (اكنون با تمام وجود) مى دانم كه خداوند بر هر كارى قادر و تواناست.
آيه ى قبل گفتگوى حضرت ابراهيم با نمرود را بازگو كرد كه پيرامون توحيد گفتگو مى كردند و هدايت از طريق استدلال بود و ابراهيم با استدلال پيروز شد. نمونه ى دوّم خروج از ظلمات به نور، در اين آيه است كه پيرامون معاد گفتگو مى شود و هدايت از طريق نمايش و به صورت محسوس و عملى صورت مى گيرد. در تفاسير و برخى روايات آمده است كه نام اين شخص «عُزير» بوده است. در تفسير الميزان مى خوانيم كه اين شخص بايد پيامبر باشد، زيرا خداوند با او سخن گفته است
🌹 به تمدن هاى ويران شده گذشته، بايد به ديده عبرت نگريست و درسهاى تازه گرفت. «مرّ على قرية» 🌹 هرچند مى دانيد، امّا باز هم علم خود را با تجربه و پرسيدن بالا ببريد. «انّى يحى هذه اللّه» 🌹 صد سال مردن، براى يك نكته فهميدن بجاست. «فاماته اللّه مأة عام» 🌹 گذشت زمان طولانى، خللى در قدرت خداوند وارد نمى آورد. «فاماته اللّه مأة عام ثم بعثه» 🌹 رجعت و زنده شدن مردگان در همين دنيا و قبل از قيامت قابل قبول است. «أماته... بعثه» 🌹 نمايش، از بهترين راههاى بيان معارف دينى است. «اُنظر الى طعامك و شرابك... و انظر الى... و انظر الى العظام...» 🌹با اراده الهى استخوان محكم، متلاشى مى شود، ولى غذايى كه زود فاسد مى شود، صد سال سالم باقى مى ماند. «لم يتسنّه» 🌹 نمايش قدرت پروردگار براى ارشاد و هدايت مردم است، نه براى سرگرمى و يا حتّى قدرت نمايى. «ولنجعلك آية للناس» 🌹 خداوند صحنه اى از قيامت را در دنيا آورده است. «فاماته... ثم بعثه... وانظر الى العظام كيف ننشزها» 🌹معاد، جسمانى است. زيرا اگر معاد روحانى بود، سخن از استخوان به ميان نمى آمد. «وانظر الى العظام» 🌹 مشت نمونه ى خروار است. خداوند گوشه هايى از قدرت خود در قيامت را در دنيا به نمايش گذارده است. «فلمّا تبيّن له قال أعلم انّ اللّه على كلّ شى ء قدير»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز پنجشنبه روز حضرت امام حسن عسكري(عليه السلام) است بگو در زيارت آن حضرت : اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَخالِصَتَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْمُؤْمِنينَ، وَوارِثَ الْمُرْسَلينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعالَمينَ، صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّد الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، اَنـَا مَوْليً لَكَ وَ لاِلِ بَيْتِكَ، وَهذا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَميسِ، وَ اَنـَا ضَيْفُكَ فيهِ، وَ مُسْتَجيرٌ بِكَ فيهِ، فَاَحْسِنْ ضِيافَتي وَاِجارَتي، بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ.
دعای روز پنج شنبه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ِ اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذي اَذْهَبَ اللَّيْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جآءَ بِالنَّهارُ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَكَساني ضِيآئَهُ وَ اَ نـَا في نِعْمَتِهِ، اَللَّـهُمَّ فَكَما اَبْقَيْتَني لَهُ فَاَبْقِني لاَِمْثالِهِ، وَ صَلِّ عَلَي النَّبِيِّ مُحَمَّد وَ آلِهِ، وَ لا تَفْجَعْني فيهِ وَفي غَيْرِهِ مِنَ اللَّيالي وَ الاَْيّامِ بِارْتِكابِ الْمَحارِمِ وَ اكْتِسابِ الْمَأثِمِ، وَ ارْزُقْني خَيْرَهُ وَ خَيْرَ ما فيهِ وَخَيْرَ ما بَعْدَه ُ وَ اصْرِفْ عَنّي شَرَّهُ وَشَرَّ ما فيهِ وَ شَرَّما بَعْدَهُ، اَللَّـهُمَّ اِنّي بِذِمَّةِ الاِْسْلامِ اَتَوَسَّلُ اِلَيْكَ، وَبِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ اَعْتَمِدُ عَلَيْكَ، وَ بِمُحَمَّد الْمُصْطَفي صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ اَسْتَشْفِعُ لَدَيْكَ، فَاعْرِفِ اللّـهُمَّ ذِمَّتِيَ الَّتي رَجَوْتُ بِها قَضآءَ حاجَتي، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، اَللَّـهُمَّ اقْضِ لي فِي الْخَميسِ خَمْساً، لايَتَّسِعُ لَها اِلاّ كَرَمُكَ، وَ لا يُطيقُها اِلاّ نِعَمُكَ، سَلامَةً اَقْوي بِها عَلي طاعَتِكَ، وَعِبادَةً اَسْتَحِقُّ بِها جَزيلَ مَثُوبَتِكَ، وَ سَعَةً فِي الْحالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ، وَ اَنْ تُؤْمِنَني في مَواقِفِ الْخَوْفِ بِاَمْنِكَ، وَ تَجْعَلَني مِنْ طَوارِقِ الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ في حِصْنِكَ، وَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاجْعَلْ تَوَسُّلي بِهِ شافِعاً يَوْمَ الْقِيمَةِ نافِعاً، اِنَّكَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ.
AUD-20200715-WA0062.m4a
7.12M
ادامه ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز سهم روز شصت و یکم نامه ۵۳ - بند ۷ الی بند ۸
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 🌷 نهج البلاغه - نامه ۵۳ از بند ۷ تا بند ۸ 📜نامه به مالک اشتر (قسمت_سوم ) 7⃣اصول روابط اجتماعی رهبران ♦️تا ميتوانی با پرهيزكاران و راستگويان بپيوند، و آنان را چنان پرورش ده كه تو را فراوان نستايند، و تو را برای اعمال زشتی كه انجام نداده ای تشويق نكنند، كه ستايش بی اندازه، خود پسندی می آورد، و انسان را به سركشی وا ميدارد. هرگز نيكو كار و بدكار در نظرت يكسان نباشند، زيرا نيكوكاران در نيكوكاری بی رغبت، و بدكاران در بد كاری تشويق می گردند، پس هر كدام از آنان را بر أساس كردارشان پاداش ده. بدان ای مالك هيچ وسيله ای برای جلب اعتماد والی به رعيّت بهتر از نيكوكاری به مردم، و تخفيف ماليات، و عدم اجبار مردم به كاری كه دوست ندارند، نمی باشد، پس در اين راه آنقدر بكوش تا به وفاداری رعيّت، خوشبين شوی، كه اين خوشبينی رنج طولانی مشكلات را از تو بر می دارد، پس به آنان كه بيشتر احسان كردی بيشتر خوشبين باش، و به آنان كه بد رفتاری كردی بد گمان تر باش. و آداب پسنديده ای را كه بزرگان اين امّت به آن عمل كردند، و ملّت اسلام با آن پيوند خورده، و رعيّت با آن اصلاح شدند، بر هم مزن، و آدابي كه به سنّتهاي خوب گذشته زيان وارد می كند، پديد نياور، كه پاداش برای آورنده سنّت، و كيفر آن برای تو باشد كه آنها را در هم شكستی. با دانشمندان، فراوان گفتگو كن، و با حكيمان فراوان بحث كن، كه مايه آبادانی و اصلاح شهرها، و برقراری نظم و قانونی است كه در گذشته نيز وجود داشت. 8⃣شناخت اقشار گوناگون اجتماعی ♦️ای مالك بدان مردم از گروههای گوناگونی می باشند كه اصلاح هر يك جز با ديگری امكان ندارد، و هيچ يك از گروهها از گروه ديگر بی نياز نيست. از آن قشرها، لشكريان خدا، و نويسندگان عمومی و خصوصی، قضات دادگستر، كارگزاران عدل و نظم اجتماعی ، جزيه دهندگان، پرداخت كنندگان ماليات، تجّار و بازرگانان، صاحبان صنعت و پيشه وران، و نيز طبقه پايين جامعه، يعنی نيازمندان و مستمندان می باشند، كه برای هر يك خداوند سهمی مقرّر داشته، و مقدار واجب آن را در قرآن يا سنّت پيامبر (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) تعيين كرده كه پيمانی از طرف خداست و نگهداری آن بر ما لازم است. پس سپاهيان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعيّت، و زينت و وقار زمامداران، شكوه دين، و راههای تحقّق امنيّت كشورند. امور مردم جز با سپاهيان استوار نگردد، و پايداری سپاهيان جز به خراج و ماليات رعيّت انجام نميشود كه با آن برای جهاد با دشمن تقويت گردند، و برای اصلاح امور خويش به آن تكيّه كنند، و نيازمنديهای خود را برطرف سازند.سپس سپاهيان و مردم، جز با گروه سوم نمی توانند پايدار باشند، و آن قضات، و كارگزاران دولت، و نويسندگان حكومتند، كه قراردادها و معاملات را استوار می كنند، و آنچه به سود مسلمانان است فراهم می آورند، و در كارهای عمومی و خصوصی مورد اعتمادند. و گروههای ياد شده بدون بازرگانان، و صاحبان صنايع نمی توانند دوام بياورند، زيرا آنان وسائل زندگی را فراهم می آورند، و در بازارها عرضه می كنند، و بسياری از وسايل زندگی را با دست می سازند كه از توان ديگران خارج است. قشر ديگر، طبقه پايين از نيازمندان و مستمندانند كه بايد به آنها بخشش و ياری كرد. برای تمام اقشار گوناگون ياد شده، در پيشگاه خدا گشايشی است، و همه آنان به مقداری كه امورشان اصلاح شود بر زمامدار، حقّی مشخصّ دارند، و زمامدار از انجام آنچه خدا بر او واجب كرده است نميتواند موفّق باشد جز آن كه تلاش فراوان نمايد، و از خدا ياری بطلبد، و خود را برای انجام حق آماده سازد، و در همه كارها، آسان باشد يا دشوار، شكيبایی ورزد. 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
شیخ نخودکی در وصیت خود به فرزندش می گوید : اگر آدمی 40 روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یکبار نماز صبح از او فوت شود نتیجه ی آن 40 روز عبادت بی ارزش می شود.