eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
407 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
243 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
088.mp3
941.9K
تلاوت امروزمان هدیه به محضر امام حسن و امام حسین علیهم السلام و جمیع شهدای کربلا صفحه ۸۸ عثمان طه آیات نورانی ۶۰ الی ۶۵ سوره نساء
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّاباً رَّحِيماً (64) و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر براى آنكه با اذن خداوند فرمان برده شود و اگر آنان هنگامى كه به خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى آمدند و از خداوند مغفرت مى خواستند و پيامبر هم براى آنان استغفار مى كرد قطعاً خداوند را توبه پذير و مهربان مى يافتند. 🌸🌸🌸🌸 سيماى يك جامعه و مديريّت سالم آن است كه مردمش با ايمان، رهبرش آسمانى، فرمان برى و اطاعت مردم قوى، منحرفانش پشيمان و اهل استغفار و رهبرش پذيرا و مهربان باشد. چنانكه دعاى پيامبر در حقّ مؤمنان مستجاب است، «استغفر لهم الرسول لوجدوا اللّه» دعاى نيكان و فرشتگان نيز در حقّ آنان اثر دارد. در يك جا استغفار فرشتگان براى مردم مطرح است. «و يستغفرون لمن فى الارض»[شورى ۵] و در جاى ديگر براى مؤمنان. «و يستغفرون للذين آمنوا»[غافر ۷] 🌸🌸🌸🌸 🌹 هدف از فرستادن انبيا، هدايت مردم از طريق اطاعت از آنان است. «الا ليطاع» 🌹 اطاعت مخصوص خداست. حتّى اطاعت از پيامبران بايد با اذن خدا باشد و گرنه شرك است. «ليطاع باذن اللّه» 🌹 توبه ى ترك رهبر، بازگشت به رهبر است. «ليطاع - جاؤك» 🌹 رها كردن انبيا ورجوع به طاغوت، ظلم به مقام انسانى خود است. «ظلموا انفسهم» (با توجّه به ارتباط اين آيه با آيات قبل) 🌹 پيوند همه مردم با رسول اللّه بايد محكم باشد. چه مؤمن چه فاسق. مؤمن براى كسب فيض و فاسق براى درك شفاعت. «جاؤك» 🌹 راه بازگشت و توبه براى خطاكاران و حتّى منافقان باز است. (با توجّه به آيات قبل كه مربوط به منافقان است) «فاستغفروا اللّه» 🌹 زيارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طريق آن عزيزان، مورد تأييد قرآن است. «جاؤك فاستغفروااللّه و استغفر لهم الرسول» 🌹 پيامبر بخشنده ى گناه نيست، واسطه ى عفو الهى است. «استغفر لهم الرسول» 🌹 خطاكار، ابتدا بايد پشيمان شود وبه سوى حقّ برگردد، سپس براى استحكام رابطه با خدا، از مقام رسالت كمك بگيرد. «استغفروا اللّه واستغفر لهم الرسول» 🌹 گناهكاران نبايد مأيوس شوند، استغفار، توبه و زيارت اولياى خدا، وسيله اى براى بازسازى روحى آنان است. «جاءوك فاستغفروا...» 🌹 در زيارت رسول خدا و اقرار به لغزش و استغفار خود احساس سبك شدن از گناه به انسان دست مى دهد. «لوجدوا اللَّه تواباً» 🌹 اگر خطاكاران را بخشيديد به آنان محبّت نيز بكنيد. «توّاباً رحيماً» 🌹 گناه، حجابى ميان انسان و رحمت الهى است و همين كه آن حجاب برطرف شد، رحمت دريافت مى شود. «استغفر.... لوجدوا اللَّه» 🌹 اقرار و اعتراف به گناه و استغفار از آن در محضر اولياى خدا، وسيله و زمينه ى عفو الهى است. «جاؤك فاستغفروا... لوجدوا اللَّه توّاباً رحيماً»
دعای روز دوشنبه 🌿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ِ اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذي لَمْ يُشْهِدْ اَحَداً حينَ فَطَرَ السَّمواتِ وَ الاَْرْضَ وَ لاَاتَّخَذَ مُعيناً حينَ بَرَءَ النَّسَماتِ، لَمْ يُشارَكْ فِي الاِْلهِيَّةِ، وَ لَمْ يُظاهَرْ فِي الْوَحْدانِيَّةِ، كَلَّتِ الاَْلْسُنُ عَنْ غايَةِ صِفَتِهِ، وَ الْعُقُولُ عَنْ كُنْهِ مَعْرِفَتِهِ، وَ تَواضَعَتِ الْجَبابِرَةُ لِهَيْبَتِهِ، وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِخَشْيَتِهِ، وَ انْقادَ كُلُّ عَظيم لِعَظَمَتِهِ، فَلَكَ الْحَمْدُ مُتَواتِراً مُتَّسِقاً وَ مُتَوالِياً مُسْتَوْسِقاً، ]ثِقاً[ وَصَلَواتُهُ عَلي رَسُولِهِ اَبَداً، وَ سَلامُهُ دآئِماً، سَرْمَداً اَللَّـهُمَّ اجْعَلْ اَوَّلَ يَوْمي هذا صَلاحاً، وَ اَوْسَطَهُ فَلاحاً ، وَ آخِرَهُ نَجاحاً، وَاَعُوذُ بِكَ مِنْ يَوْم اَوَّلُهُ فَزَعٌ، وَ اَوسَطُهُ جَزَعٌ، وَ آخِرُهُ وَجَعٌ اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ نَذْر نَذَرْتُهُ، وَ كُلِّ وَعْد وَعَدْتُهُ، وَ كُلِّ عَهْد عاهَدْتُهُ ثُمَّ لَمْ اَفِ بِهِ، وَ اَسْئَلُكَ في مَظالِمِ عِبادِكَ عِنْدي، فَاَيُّما عَبْد مِنْ عَبيدِكَ اَوْ اَمَة مِنْ اِمآئِكَ، كانَتْ لَهُ قِبَلي مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُها اِيّاهُ في نَفْسِهِ، اَوْ في عِرْضِهِ اَوْ في مالِهِ، اَوْ في اَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ، اَوْ غيبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِها، اَوْ تَحامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْل اَوْ هَويً اَوْ اَنَفَة اَوْ حَمِيَّة، اَوْ رِيآء اَوْ عَصَبِيَّة، غآئِباً كانَ اَوْ شاهِداً، وَحَيّاً كانَ اَوْ مَيِّتاً فَقَصُرَتْ يَدي وَضاقَ وُسْعي عَنْ رَدِّها اِلَيْهِ وَالْتَحَلُّلِ مِنْهُ، فَاَسْئَلُكَ يا مَنْ يَمْلِكُ الْحاجاتِ، وَهِيَ مُسْتَجيبَةٌ لِمَشِيَّتِهِ، وَ مُسْرِعَةٌ اِلي اِرادَتِهِ، اَنْ تُصَلِيَّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَ اَنْ تُرْضِيَهُ عَنّي بِما شِئْتَ، وَ تَهَبَ لي مِنْ عِنْدِكَ رَحْمَةً، اِنَّهُ لا تَنْقُصُكَ الْمَغْفِرَةُ، وَ لا تَضُرُّكَ الْمَوْهِبَةُ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، اَللَّـهُمَّ اَوْلِني في كُلِّ يَوْمِ اثْنَيْنِ نِعْمَتَيْنِ مِنْكَ ثِنْتَيْنِ، سَعادَةً في اَوَّلِهِ بِطاعَتِكَ، وَ نِعْمَةً في اخِرِهِ بِمَغْفِرَتِكَ، يا مَنْ هُوَ الاِْلهُ، وَ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ سِواهُ. 🌿
روز دوشنبه روز امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) است. در زيـارت امام حـسن(عليه السلام) مـي گـويـي: 🌹 اَلـسَّلامُ عَـلَيْكَ يَـا بْـنَ رَسُـولِ رَبِّ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ ياحَبيبَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صِفْوَةَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَمينَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يانُورَاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ ياصِراطَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَيانَ حُكْمِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ناصِرَ دينِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السَّيِدُ الزَّكِيُّ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْبَرُّ الْوَفِيُّ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْقآئِمُ الاَْمينُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَاالْعالِمُ بِالتَّأْويلِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَاالْهادِي الْمَهْدِيُّ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الطّاهِرُ الزَّكِيُّ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا التَّقِيُّ النَّقِيُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْحَقُّ الْحَقيقُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الشَّهيدُ الصِّدّيقُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا مُحَمَّد الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ. 🌸🌸🌸🌸🌸 در زیارت امام حسین (ع) می گویی: 🌹اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَشْهَدُ اَنـَّكَ اَقَمْتَ الصَّلوةَ، وَ آتَيْتَ الزَّكوةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ،وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَعَبَدْتَ اللهَ مُخْلِصاً، وَجاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنّي ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ، وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَنَا يا مَوْلايَ مَوْليً لَكَ وَلاِلِ بَيْتِكَ، سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، وَظاهِرِكُمْ وَباطِنِكُمْ، لَعَنَ اللهُ اَعْدآئَكُمْ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ، وَاَنـَا اَبْرَءُ اِلَي اللهِ تَعالي مِنْهُمْ، يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّد، يا مَوْلايَ يا اَبا عَبْدِ اللهِ، هذا يَوْمُ الاِْثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما، وَاَنـَا فيهِ ضَيْفُكُما فَاَضيفاني، وَاَحْسِنا ضِيافَتي، فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضيفَ بِهِ اَنْتُما، وَاَنـَا فيهِ مِنْ جِوارِ كُما فَاَجيراني، فَاِنَّكُما مَأْمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَصَلَّي اللهُ عَلَيْكُما وَآلِكُمَا الطَّيِّبينَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه ۲۱۱ تا ۲۱۰.m4a
10.81M
📣 ختم در ۱۹۲ روز. 🔷 سهم صد و ششمین روز 🌷 نهج البلاغه - خطبه ۲۱۱ تا ۲۱۰ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه است. از اعضای محترم گروه تقاضامندیم بیاییم به اتفاق اعضای خانواده، در ختم نهج البلاغه شرکت کنیم. دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) ، اجرتان با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۱) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa 🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۲) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga 🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۳) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT 🌸🌸🌸🌸 کانال خادمین کوچک امام علی (ع) در ایتا 👇 eitaa.com/ghademinekochakeEmemALI
📣📣📣🌿🌹﷽🌹🌿📣📣📣 🌷🌷نهج البلاغه - خطبه ۲۱۱ 📣در قدرت خداوند 🔹شگفتی آفرينش پديده ها ♦️از نشانه های توانایی و عظمت خدا، و شگفتی ظرافتهای صنعت او آن است كه از آب دريای موج زننده، و امواج فراوان شكننده، خشكی آفريد، و به طبقاتی تقسيم كرد، سپس طبقه ها را از هم گشود و هفت آسمان را آفريد، كه به فرمان او برقرار ماندند، و در اندازه های معين استوار شدند. و زمين را آفريد كه دريایی سبز رنگ و روان آن را بر دوش می كشد، زمين در برابر فرمان خدا فروتن، و در برابر شكوه پروردگاری تسليم است، و آب روان از ترس او ايستاد، و سپس صخره ها، تپه ها، و كوههای بزرگ را آفريد، آنها را در جايگاه خود ثابت نگاه داشت، و در قرارگاهشان استقرار بخشيد، پس كوهها در هوا و ريشه های آن در آب رسوخ كرد، كوهها از جاهای پست و هموار سر بيرون كشيده و كم كم ارتفاع يافتند، و ريشه آن در دل زمين ريشه دوانيد، قله ها سر به سوی آسمان برافراشت، و نوك آنها را طولانی ساخت، تا تكيه گاه زمين، و ميخهای نگهدارنده آن باشد، سپس زمين با حركات شديدی كه داشت آرام گرفت، تا ساكنان خود را نلرزاند، و آنچه بر پشت زمين است سقوط نكند، يا از جای خويش منتقل نگردد. پس پاك و منزه است خدایی كه زمين را در ميان آنهمه از امواج ناآرام، نگهداشت، و پس از رطوبت آن را خشك ساخت، و آن را جايگاه زندگی مخلوقات خود گردانيد، و چون بستری برايشان بگستراند، بر روی دريایی عظيم و ايستاده ای كه روان نيست و تنها بادهای تند آن را بر هم می زند، و ابرهای پرباران آن را می جنباند. (و توجه به اين شگفتی ها درس عبرتی است برای كسی كه بترسد.)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌷 خطبه ۲۱۰ 📣شخصی از احادیث بدعت آور و گوناگونی که در میان مردم رواج داشت پرسید امام (علیه السلام) فرمود: 1⃣اقسام احاديث رواج يافته ♦️احاديثی كه در دسترس مردم قرار دارد، هم حق است هم باطل، هم راست هم دروغ، هم ناسخ هم منسوخ، هم عام هم خاص، هم محكم هم متشابه، هم احاديثی كه به درستی ضبط گرديد و هم احاديثی كه با ظن و گمان روايت شد. در روزگار پيامبر (صل الله علیه و آله وسلم) آنقدر دروغ به آن حضرت نسبت داده شد كه ايستاد و خطابه ايراد كرد و فرمود: 《هر كس از روی عمد به من دروغ نسبت دهد جايگاه او پر از آتش است.》 2⃣اقسام راويان حديث ♦️افرادی كه حديث نقل می كنند چهار دسته اند، كه پنجمي ندارد. 🔹اول- منافقان نفودی : نخست منافقی كه تظاهر به ايمان می كند، و نقاب اسلام بر چهره دارد، نه از گناه می ترسد و نه از آن دوری می جويد و از روی عمد دروغ به پيامبر (صل الله علیه و آله وسلم ) نسبت می دهد. اگر مردم می دانستند كه او منافق دروغگو است، از او نمی پذيرفتند و گفتار دروغين او را تصديق نمی كردند، اما با ناآگاهی می گويند: او از اصحاب پيامبر است، رسول خدا را ديده و از او حديث شنيده، و از او گرفته است، پس حديث دروغين او را قبول می كنند، در صورتيكه خدا تو را از منافقين آنگونه كه لازم بود آگاهاند، و وصف آنان را برای تو بيان داشت، آنان پس از پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) باقی ماندند و به پيشوايان گمراهی و دعوت كنندگان به آتش با دروغ و تهمت نزديك شده پس به آنان ولايت و حكومت بخشيدند، و بر گردن مردم سوار گرديدند، و به وسيله آنان به دنيا رسيدند، همانا مردم هم با سلاطين و دنيا هستند، مگر آن كس كه خدا او را حفظ كند، اين يكی از آن چهار گروه است. 🔹 دوم- اشتباه كار : دوم كسی كه از پيامبر (صل الله علیه و آله وسلم) چيزی را به اشتباه شنيده، و سخن آن حضرت را درست حفظ نكرده است، و با توهم چيزی را گرفته، اما از روی عمد دروغ نمی گويد، آنچه در اختيار دارد روايت كرده و به آن عمل می كند و می گويد، من از پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) آن را شنيده ام، اگر مسلمانان بدانند كه او اشتباه كرده، و غير واقعی پنداشته، از او نمی پذيرفتند، خودش هم اگر آگاهی می يافت كه اشتباه كرده، آن را رها می كرد. 🔹 سوم- نااگاهانی كه حديث شناس نيستند: و سومی شخصی كه شنيده پيامبر (صل الله علیه و آله) به چيزی امر فرمود، سپس از آن نهی كرد و او نمی داند، يا شنيد كه چيزی را نهی كرد، سپس به آن امر فرمود و او آگاهی ندارد، پس نسخ شده را حفظ كرد ولی ناسخ را نمی داند، اگر بداند كه حديث او منسوخ است تركش می كند، و اگر مسلمانان نيز می دانستند روايت او نسخ شده آن را ترك می كردند. 🔹 چهارم- حافظان راست گفتار: دسته چهارم، آنكه نه به خدا دروغ می بندد و نه به پيامبرش دروغ نسبت می دهد، دروغ را از ترس خدا، و حرمت نگهداشتن از رسول خدا (صل الله علیه و آله) دشمن دارد، در آن چه از پيامبر (صل الله علیه و آله) شنيده اشتباه نكرده، بلكه آن را با تمام جوانبش حفظ كرده است. و آن چنانكه شنيده بدون كم و كاست نقل می كند، پس او ناسخ را حفظ و به آن عمل كرد، و منسوخ را حفظ و از آن دوری جست، خاص و عام، محكم و متشابه، را شناخته، هر كدام را در جای خويش قرار داده است. 3⃣ اقسام اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) : ♦️گاهی سخنی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دارای دو معنا بود، سخنی عام، و سخنی خاص، كسی آن را می شنيد كه مقصود خدا و پيامبرش را از كلام نمی فهميد، پس به معنای دلخواه خود تفسير می كرد، و بدون آنكه معنای واقعی آن را بداند، كه برای چه هدفی صادر شد، و چرا چنين گفته شد، حفظ و نقل می كرد. همه ياران پيامبر (صلی الله علیه و آله) چنان نبودند كه از او چيزی بپرسند و معنای واقعی آن را درخواست كنند تا آنجا كه عده ای دوست داشتند، عربی بيابانی يا سوال كننده ای از آن حضرت چيزی بپرسد و آنها پاسخ آن را بشنوند، اما من هر چه از خاطرم می گذشت می پرسيدم، و حفظ می كردم، پس اين است علل اختلاف رواياتی كه در ميان مردم وجود دارد، و علل اختلاف روايات در نقل حدیث 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۱) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa 🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۲) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga 🌸🌸🌸🌸 گروه خادمین کوچک امام علی (ع) (۳) در واتساپ 👇 https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT 🌸🌸🌸🌸 کانال خادمین کوچک امام علی (ع) در ایتا 👇 eitaa.com/ghademinekochakeEmemALI
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
جایگاه ورع-شرح حکمت۴.mp3
5.93M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / بخش چهارم ⭕️ ورع 3⃣ 🔺جایگاه ورع در عموم مردم و کارگزاران نظام اسلامی در نهج البلاغه 🎙حجت الاسلام 🆔 @mahdavi_arfae
سه دقیقه در قیامت 25.mp3
42.64M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه بیست و پنجم * راوی کتاب، اختیاری نداشتم هر جای پرونده عمل خودم را ببینم * بررسی اعمال در محضر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) * اگر ابدیت را باور کنیم، دل کندن از تعلقات راحت خواهد بود * ای کاش همانقدر که از ویروس کرونا می‌ترسیم، از مرگ هم بترسیم * وضعیت تنفس در وادی حق‌الناس * خانه تکانی مملکت قلب * نیت عمل قلبی است نه ذهنی * نیت از خود عمل سخت‌تر است * ثبت شدن نیت کار خوب، هر چند که کار انجام نشود * عدم ثبت نیت کار بد مگر... * نسبت علم و عمل * شاکله انسان را نیّتش می‌سازد * رابطه ارتقا روح و نیت خالص * ناقه حضرت صالح را یک نفر کشت، پس چرا خدا این عمل شر را به حساب یک قوم نوشت؟ * خلود در جهنم هم به نیت است * اول چیزی که در برزخ می‌بینیم، نیت خودمان است * مرتبه وجودی انسان با اعمال جوانحی است 📅98/12/25 🔔 @Aminikhaah_Media