eitaa logo
کمیته‌‌‌ مرکزی‌ خادمین‌‌ شهدا‌‌‌ خواهر‌‌‌ استان‌‌ کرمان
2.3هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
67 فایل
📢 پایگاه اطلاع رسانی کمیته مرکزی خادمین شهدا خواهر استان کرمان 🆔️ ارتباط با مسئول کمیته : @yajalil1340 🌐 لینک های ارتباطی : zil.ink/khademinkerman
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت دهه فجر دیدار با مادر شهید علی امیرشکاری توسط خادمین وبسیجیان حوزه حضرت زینب س
خادمین شهدا ناحیه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر کرمان دیدار جمعی از خادمین شهدا از والدین شهید علی قربانعلی پور و شهید علی دهقانی در روز ولادت حضرت علی (ع) همراه با هدیه تبرکی و زیارت پرچم متبرک آقاامیرالمومنین (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌ 🎒 👨🏻‍🏫 جلسه بیست و چهارم برای ضرورت ولایت فقیه ، ادلّه ی عقلیه و نقلیه و حتی ادلّه ای مُرکّب از عقل و نَقل اقامه شده است که ما بنا بر اختصار ابتدا یکی از ادلّه عقلیه و سپس چند دلیل نقلی بیان خواهیم کرد. 🔍 با یک نظر کلی به احکام اسلام ، متوجه خواهیم شد که آن ها بر دو دسته اند : 👤 احکام فردی 🌐 احکام اجتماعی خداوند متعال برای رسیدن بشریّت به کمال و سعادت این احکام را تشریع کرده است. ⁉️ حال بایستی به این سؤال پاسخ داد که آیا علی رغم وجود احکام اجتماعی فراوان در اسلام و لزوم اجرای آن ها و اینکه لازمه قطعی اجرای آن ها ، داشتن تشکیلات حکومتی و قدرت سیاسی و نظامی است ، آیا در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) ، خداوند متعال از این احکامی که برای کمال و سعادت انسان ها قرار داده صرف نظر کرده و تنها به احکام فردی اسلام اکتفا می کند ؟ 🤔 و به عبارت دیگر در زمانی که ما به پیامبر (ص) و امام معصوم علیه السلام دسترسی نداریم ، مسئله از دو حال بیرون نیست : یا غرض خدا به اجرای احکام اجتماعی اسلام تعلق می گیرد و یا نمی گیرد. اگر بگوییم نگرفته و آن احکام تعطیل می شود و تنها به احکام فردی مانند نماز و روزه و طهارت و نجاست اکتفا می شود ، لازمه چنین فرضی نقض غرض پروردگار متعال و خلاف حکمت اوست که این فرض ، از جانب خداوند متعال محال است.❗️ چرا که خداوند غرض خود را که به کمال رسیدن انسان است ، نقض نمی کند. زیرا آن چه که سعادت انسان را تأمین می کند و او را به کمالی در خور و متناسب با ظرفیت وجودی او می رساند، مجموعه احکام اعم از فردی و اجتماعی است، نه فقط بخشی از آن. و اصولاً اگر احکام اجتماعی هیچ نقشی در سعادت و کمال انسان نداشت ، از ابتدا وضع نمی شد. پس بنابراین تأثیر این احکام در کمال و سعادت انسان قطعی و تعطیل آنها مخل به کمال و سعادت انسان و خلاف حکمت الهی است. ❌ حال که فهمیدیم راه رسیدن به سعادت و کمال واقعی اجرای تمام احکام اجتماعی و فردی است و از طرفی هم یقین داریم که بدون تشکیل حکومت و نداشتن قدرت سیاسی و نظامی امکان اجرای احکام اجتماعی نیست و در حال حاضر هم دسترسی به معصوم که مرتبه کامل حکومت خواهد بود نداریم ، پس چه باید کرد؟ 🤔 آیا مصالح زیادی را که از طریق اجرای این احکام در زمان غیبت معصوم علیه السلام حاصل می شود ، به طور کل از دست بدهیم ؟ 🤔 یا زمام قدرت و اجازه اجرای این احکام را به فرد اصلحی بدهیم که می تواند مراتب زیادی از آن مصالح اجرای احکام اجتماعی را که همه مراتب آن بطور کامل ، در زمان معصومین علیهم السلام حاصل می شود را تحصیل نماید ؟ ✅ قطعاً گزینه دوم را ترجیح می دهد و حکم به کسب مصالح اجرای احکام (تا حد ممکن) می کند نه از دست دادن همه آن مصالح. ادامه دارد... ‌‌‌ 🔍 خادمین محترم می توانند با کلیک بر عبارت و جستجوی آن در کانال ، به محتوای ارائه شده در هر جلسه دسترسی یابند.
حمیدیه ( زرند) همکاری خادمین در نراسم جشن عید ولایت حضرت علی علیه السلام اهداء هدیه به کسانی که در مراسم جزء خوانی قران شرکت کرده بودند اهداء هدیه به اسامی علی
حمیدیه (زرند) همکاری خادمین در مراسم اعتکاف
‌‌‌ 🎒 👨🏻‍🏫 جلسه بیست و پنجم ⁉️ اکنون این سؤال پیش می آید که فرد اصلح رهبری کیست و چه ویژگی هایی بایستی داشته باشد 🤔 🔍 با دقت در صفات و خصوصیات معصومین علیهم السلام روشن می شود آن چه که باعث می شود حکومت ایشان کاملترین حکومت باشد ، این سه ویژگی است : 1⃣ عصمت 2⃣ تدبیر 3⃣ علم به احکام اسلام و درک و شناخت وی نسبت به شرایط و مسائل اجتماعی ✅ بنابر این کسی که در مجموع این صفات ، شباهت و نزدیکی بیشتری به معصوم علیه السلام داشته باشد ، اصلح از دیگران است و این فرد کسی نیست جز که امور مردم و جامعه باشد. ⬅️ پس با عنایت به مقدماتی که ذکر شد ، در زمانی که مردم از وجود رهبر معصوم محرومند از طرف خدا و اولیاء معصوم اجازه اجرای احکام اجتماعی اسلام به فقیه داده شده ، بلکه اجرای کامل احکام در صورت قدرت و امکان بر او واجب شده است. 🗣 اما ادلّه نَقلی این مسئله عبارت است از روایاتی که دلالت بر ارجاع مردم به فقهاء برای رفع نیازهای حکومتی خصوصاً مسائل قضائی و اختلافات حقوقی دارد و یا فقهاء را به عنوان اُمناء یا خُلفاء و وارثان پیامبران و کسانی که مجاری امور بدست ایشان است معرفی می کند که از میان این روایات ما به دو روایت اشاره می کنیم : 1⃣ روایتی که در بین فقها به مشهور است و مرحوم شیخ صدوق در "کتاب اکمال الدین" آن را آورده که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در این روایت می فرمایند : ✍🏻 در وقایع و رخدادهایی که برای شما پیش می آید (و کار بر شما مشکل می شود) به کسانی که روایات ما را برای شما روایت می کنند (فقیهان و مجتهدان آگاه) مراجعه کنید زیرا آنان حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنان هستم. 2⃣ روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام که به مقبوله عمر بن حنظله مشهور است و امام می فرمایند : هر کس از شما که راوی حدیث ما باشد و در حلال و حرام بنگرد و... همانا من او را حاکم بر شما قرار دادم ... یعنی در زمان غیبت بر همه مردم واجب است که از فقهایی که حلال و حرام خداوند را اجتهاد می کنند ، اطاعت نمایند. 📚 البته در استناد به این و روایت و روایات دیگر بحث های سنگینی شده که چون ما بنا به اختصار داریم این جا مجال آن نیست ؛ برای اطلاعات بیشتر به کتاب هایی چون ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی مراجعه کنید. ادامه دارد... ‌‌‌ 🔍 خادمین محترم می توانند با کلیک بر عبارت و جستجوی آن در کانال ، به محتوای ارائه شده در هر جلسه دسترسی یابند.
💠حجة الاسلام علوی تهرانی: 🔸 چند عبادتی که میشود در شب انجام داد عبارت است از استغفار و نماز شب. یکی از عبادات مهم در شب، نماز شب است. 🔸 حضرت حق به حضرت محمد صلوات الله علیه میفرمایند: اى محمّد! هر چه مى خواهى زندگى كن، سرانجام مى ميرى، هر كس را مى خواهى دوست بدار، سرانجام از او جدا مى شوى و هركارى كه مى خواهى بكن، اما بدان كه آن را ديدار خواهى كرد. و بدان كه افتخار مَرد به شب زنده دارى اوست و عزّتش در بى نيازى او از مردم. 👌 کسی میتواند ادعای شرافت کند که اهل نماز شب باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 اعتکافی که موجب آزار و اذیّت پدر و مادر باشد ‌ ✅ اگر فرزند موجب آزار و اذیّت پدر و مادر باشد، باید از آنان اجازه بگیرد، بلکه اگر موجب آزارشان هم نباشد، احتیاط مستحب آن است که برای معتکف شدن اجازه بگیرد. 🔺 رساله و روزه، مسأله ۱۰۰۱
📚 شک در قرائت 💠 سؤال: اگر هنگام قرائت آیه‌ای در نماز، شک کنم که آیه یا آیات قبل را خوانده‌ام یا خیر یا وقتی انتهای آیه را می‌خوانم، شک کنم ابتدای آن را خوانده ام یا خیر، تکلیف چیست؟ ✅ جواب: به چنین شک هایی اعتنا نکنید. نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضور اعضای خادم الشهداء به عنوان معتکف در مراسم اعتکاف
حضور اعضای کمیته خادمین الشهداء در مراسم اعتکاف به عنوان خادم و معتکف و همکاری در نام نویسی وپذیرش مراسم اعتکاف
حضور فعال خادمین الشهدا در مراسم اعتکاف امسال در مسجد جامع راین و همکاری لازم در مراسم خادمین الشهدا شهر راین
خواهران چترود حضورفعال خادمین شهدادرمراسم اعتکاف به عنوان خادم ومعتکف وپذیرش وهمچنین خانه هلال چترود