مبلغه گرامی
از طریق لینک زیر به گروه خواهران طلبه مبلغ شهرستان زنجان (اطلاع رسانی سامانه شمع) بپيونديد
https://eitaa.com/joinchat/2574909784Cfa1ffce6f5
به خواهران طلبه ای که میشناسید ارسال فرمائید
Joze27.mp3
4.27M
__________________⚜
⚜#جزء بیستوهفتم #قرآنکریم⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
🔴متن سوالات آزمون دعای ابوحمزه ثمالی
((علّت حال قبض و کسالت در مناجات، و چگونگی رفع آن))
بعد از آن تردیدهایی که حضرت بیان فرمود که علّتی برای حال قبض و کسالت در حال مناجات است، افرادی که طالب راه خدا هستند و پیوسته در انتظار جذبات الهیّه و نفحات قدسیّه [هستند]، باید تمام این جهاتی را که حضرت به عنوان تردید بیان فرمودند، از خود دور کند؛
_برداشتن حالات بدِ بندگان هنگام دعا و مناجات
وقتی تمام اینها از بین رفت، میگویند که: وجود طبیعی به وجود فردٍما و سلبِ طبیعت به سلب تمام افراد است. قبض و حال خوش که انسان در حال مناجات انتظار دارد، پیدا کند.سپس میفرماید: فَإن عَفَوتَ یا رَبِّ فَطالَ ما عَفَوتَ عَنِ المُذنِبینَ قَبلی؛ «حالا اگر مرا عفو کنی و بگذری و تمام این خطاها و جرمهایی که [عوض] کردی، ممکن است از من سر زده باشد و آنها موجب شده که من در حال عبادت کسالت پیدا کنم یا آن حال از من گرفته بشود و من از منزل توّابین دور شده باشم و در حال مناجات کسالت بر من غلبه کند و مرا از حال ببرد، اگر تو عفو کنی و از همۀ آنها بگذری، خدایا بر تو تازگی ندارد!»
«فَطالَ ما عَفَوتَ عَنِ المُذنِبینَ قَبلی؛» آن مقداری که از گناهان قبل از من عفو کردی و گذشتی و بهواسطۀ همین حالاتی که بر آنها بود تو آنها را عفو کردی و نتیجه عفو کردن معنایش این است حالکه اگر عفو کنی و این گناهان را بگذری و این مقدّمات را از دست من بگیری، آنوقت دیگر در حال مناجات، آن حال خوش برای من پیدا میشود؛ اگر این کار را بکنی بر تو تازگی ندارد! توخدای کریمی هستی که پیش از این هم این کار را انجام داده ای
🔴لینک پاسخ به سوالات مسابقه دعای ابوحمزه ثمالی
https://form.avalform.com/view.php?id=45255826
Joze28.mp3
4.24M
____________________⚜
⚜#جزء بیستوهشتم #قرآنکریم⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
✅پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در سطوح عالی ( سطح ۳ وسطح ۴ )
❇️جهت دریافت ومطالعه دفترچه پذیرش به وبگاه زیر مراجعه شود.
http://paziresh.whc.ir
❇️زمان ثبت نام: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
❇️زمان آزمون :. ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
❇️طریقه ثبتنام :
👈با مراجعه به وبگاه http://paziresh.whc.ir
👈 از طریق معاون آموزش نورالزهراء(سلام الله علیها)
❇️جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
☎️02433568008
❌ نکته قابل توجه:
🔹نظر به اینکه حوزه نورالزهراء(سلام الله علیها) در نظر دارد کلاس آمادگی قبل از آزمون برگزار کند کلیه داوطلبین الزاما باید تا آخر فروردین ثبتنام خود را نهایی کنند.
❌❌❌❌ نشر حداکثری 👉👉👉
بسم الله الرحمن الرحیم
یک حکمت از نهج البلاغه 🌷🌷🌷🌷🌷
حکمت ۲۴
مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ، وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ.
امام(علیه السلام) فرمود:
از جمله کفاره هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و مظلوم رسیدن
و تسلّى دادن به افراد غمگین است.
«ملهوف» معناى وسیعى دارد که هر فرد مظلوم و بیچاره اى را شامل مى شود; خواه بیمار باشد یا گرفتار طلبکار و یا فقیر نادار و یا زندانى بى گناه.
کسى که به کمک این گونه افراد بشتابد مى تواند عفو الهى را در برابر گناهانى که انجام داده به خود متوجه سازد.
«مکروب» به هر شخص غمگین گفته مى شود; خواه غم او در مصیبت عزیزش باشد یا غم بیمارى یا فقر یا شکست در امر تجارت و یا هر غم دیگر.
«تنفیس» همان زدودن غم است.
در جایى که ممکن است عامل غم برطرف شود زدودنش از این طریق خواهد بود; مانند زدودن فقر از طریق کمک مالى و آنجا که نمى توان عامل آن را برطرف کرد مى توان از طریق تسلى دادن، غم و اندوه را سبک نمود مانند کسى که عزیزش را از دست داده با تسلیت گفتن و دلدارى دادن به وسیله دوستان، غم و اندوهش کاهش مى یابد یا برطرف مى شود.
اینها همه مصداق تنفیس است.
در یک جمله کمک هاى مردمى در اسلام به هر شکل و به هر صورت اهمیت فوق العاده اى دارد; هم موجب برکت در زندگى و هم سبب برطرف شدن بلاها و هم کفاره گناهان است.
التماس دعا 🌵🌵🌵🌵🌵