eitaa logo
خواهران نفیسه کاشان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1هزار ویدیو
29 فایل
خواهران نفیسه خیابان امیرکبیر ، خیابان امیرالمومنین (ع) مسجد امیرالمؤمنین علی(ع) موقعیت: https://nshn.ir/eesb2UWQVxOuZg آی دی مدیر کانال @asieh_talebian لینک کانال جهت عضویت: https://eitaa.com/khaharanenafiseh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ سلسله نشست‌های راهکارهای سلامت روانی مقابله با آسیب‌های اجتماعی 🔸با حضور ارزشمند استاد ارجمند سرکار خانم دکتر گودرزی 🔸چهارشنبه ۱ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ ⬅️ خیابان امیرکبیر، ابتدای خیابان امامزاده قاسم (دیزچه)، موسسه نور علی نور کاشان 👈 لطفا نام و نام خانوادگی، سن و عنوان کلاس را به شماره ۰۹۱۳۷۹۲۴۲۶۳ پیامک نمایید. ♦️ مهلت ثبت نام: دوشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۲۱ ⬅️حتی الامکان از آوردن فرزندان خودداری کنید. 🏳 واحد اجتماعی پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
کارگاه تحکیم روابط زوجین چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ خ امیرکبیر ، ابتدای دیزچه موسسه نور علی نور 🏳 واحد اجتماعی پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
📸 گزارش تصویری از 🎊 جشن قرآن 🎊 اختتامیه کلاس های قرآنی کودکان به مربیگری خانم شیروانی دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ مسجد امیرالمومنین علی(ع) 🏳 دارالقرآن پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 طرح کرامت رضوی ⚪️ توزیع شِکَر با نرخ دولتی ویژه عموم مردم با ارائه کد ملی هرخانوار ۳ کیلو ✴️ قیمت برای مصرف‌کننده ۳ کیلو ۴۸۰۰۰ تومان 📌 هر شب، بعد از اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء در 🔷 مسجد امام علی علیه‌السلام 🏳 قرارگاه محله اسلامی امیرالمومنین علیه السلام واحد اجتماعی پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
حلقه ی تربیتی شهید احمدی روشن ویژه بزرگسالان به سرگروهی خانم آقایی چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ مسجد امیرالمومنین علی(ع) @khaharanenafiseh
👇 حکم وضوء با لاک ناخن به نام خدای مهربان خیلی این روزها راجع‌ به وضوی با لاک میپرسند حالا درباره لاک چندتا مسئله میشه گفت: یکی اینکه لاک زدن چیز خوبی نیست خب برای بدن ضرر داره اما حالا برای وضو بحثه کسی لاک داره وضوش صحیحه یا نه؟ به نظر من وضوش صحیحه چرا؟ چون که ما در وضو میگن اغسلوا وجوهکم و ایدیکم صورت و دست را بشویید. شستن یک امر عرفیه شستن میشورن که نظیف بشه، پاک بشه چرکاش برطرف بشه و لاک کثیفی نیست. ✅ 👇 💠 بسم الله الرحمن الرحیم 🔷️ مسائل فقهي همانند هر امر تخصصي ديگری چيزي نيست كه بخواهيم با فهم عرفي خود با آن برخورد نماييم و تشخيص جزئيات آن بر عهده متخصصان و كارشناسان مربوطه يعني مراجع تقليد است که سالها در حوزه‌های علمیه زحمت کشیده‌اند، تلاش کرده‌اند تا از آیات و روایات و عقل حکم خدا را به دست آورند. 🔷️ اگر آقای عابدینی خود را مجتهد می‌داند بهتر است فتواهای خود را تنها برای مقلدینش بیان نماید و از تشویش اذهان عمومی در موضوعات مختلف خودداری نماید. 🔷️ درباره اصل لاک زدن باید بگوییم که چنین عملی آرایش محسوب می‌شود، لذا باید از نگاه نامحرم پوشانده شود، ولی در خانه و برای زیباتر شدن در مقابل شوهر مستحب است. 🔷️ تمام مراجع معظم تقلید در شرایط وضو فرموده اند: یکی از شرایط صحیح بودن وضو این است که مانعی از رسیدن آب بر عضوی که باید در وضو شسته یا مسح شود نباشد. بنابراین قبل از وضو باید هر چیزی که مانع رسیدن آب به اعضاء وضو است برطرف شود و از آن رو که لاک ناخن و رنگهایی که دارای جرم هستند مانع رسیدن آب می‌شوند باید از اعضاء وضو  بر طرف شوند و الا وضو باطل است. 🔷️ آنچه از قرآن کریم و روایات استفاده می‌شود که دستها از آرنج تا نوک انگشتان باید شسته شوند. يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرافِق؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هنگامى كه به نماز مى‏ايستيد، صورت و دستها را تا آرنج بشوييد (مائده، ۶). واقعیت این است که مراجع تقلید تنها حکم می‌کنند که دست‌ها از آرنج تا نوک انگشتان باید شسته شوند، اما عرف هم‌ معترف است که وقتی به انگشتان لاک زده‌اند تمام دست شسته نشده است، عرف هم لاک ناخن را مانع رسیدن آب به دست می‌داند. اگر چیزی عرفا مانع رسیدن آب به دست به حساب نیاید برای وضو اشکال ندارد مانند رنگی که جرم ندارد یا آب به راحتی در آن نفوذ می‌کند. 🔷️ قول لغوی اینجا حجت نیست و کاربرد چندانی ندارد چرا که در وضو هدف شست و‌ شو و پاک کردن چرک نیست. اگر چنین هدفی در وضو وجود داشت بهتر بود مردم دست و صورت خود را با آب گرم و صابون می‌شستند چرا که تمیزتر می‌شد و چرک‌ها هم راحت‌تر برطرف می‌شد. در اینجا ما باید به دنبال معنای اصطلاحی غسل (شستن) باشیم. در وضو منظور شستن دستها از آرنج تا نوک انگشتان است و رفع چرک مد نظر نیست مگر چرکی که مانع رسیدن آب به دست باشد. 🔷️ فقيه تنها حكم موضوعات كلي را مطرح مي كند و در تعيين مصاديق معمولا وارد نمي شود، يعني فقيه مي گويد هر چيزي كه مانع رسيدن آب به بدن باشد موجب بطلان وضو است، اما تعيين مصاديق اين امور مانند رنگ، روغن، چسب، لاك و ... كه ممكن است در هر زمان به موارد آن افزوده شود بر عهده فقيه نيست.
✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 هیچ شکی نیست که اسلام به نظافت و تمیزی اهمیت زیادی می دهد و آیات و روایات در این زمینه فراوان موجود است. با این حال در هیچ کجا نیامده است که فلسفه وضو، تمیز کردن دست و صورت است و اساساً برخی از اعمال وضو مانند مسح کشیدن هیچ نسبتی با تمیز کردن بدن ندارد. این فرد معممی که چنین ادعایی کرده، آیا روایات مربوطه را هم دیده یا خدای ناکرده صرفاً برای جلب نظر و کسب شهرت (و یا به منظور خوشایند افرادی که دوست دارند دین داری آنها با هوی و هوس‌شان منافات نداشته باشد) چنین نظری را بر زبان جاری کرده است؟ ▫ اگر کسی نظر اهل بیت را (و نه نظرات آمیخته با هوی و هوس را) بخواهد، باید در روایات درباره وضو تحقیق کند. با بررسی روایات معلوم می‌شود که رساندن آب به پوست بدن در هنگام وضو موضوعیت دارد (مگر اینکه مشکلی مانند زخم و جراحت در اعضای وضو وجود داشته باشد). 🔹 مثلاً امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: لا يجوز حتى يصيب بشرة رأسه بالماء؛ وضو صحیح نیست، مگر آنکه آب با پوست سر برخورد داشته باشد. نیز امام صادق علیه السلام در جواب سوال کسی که زخمی در دست او وجود داشته فرمودند: إذا كان يؤذيه الماء فليمسح على الخرقة، وإن كان لا يؤذيه الماء فلينزع الخرقة ثم ليغسلها؛ اگر رساندن آب به محل زخم اذیت کننده است، دست تر خود را بر روی پارچه (بانداژ) بکشد، و گرنه باید پارچه را بردارد و خودِ دست را بشوید. 🔹شبهه افکن می گوید: لاک ناخن چرک محسوب نمی شود که نیاز به شستن داشته باشد. اگر چنین باشد، نیازی به رساندن آب به زیر انگشتر در هنگام وضو نیست زیرا انگشتر هم مانند لاک، نه تنها چرک نیست، بلکه زینت محسوب می شود. در حالیکه طبق روایتی صحیح امام کاظم علیه السلام درباره کسانی که در دست آنها انگشتر یا النگو و مانند آن وجود دارد می فرمایند: إن علم أن الماء لا يدخله فليخرجه إذا توضأ ؛ اگر می داند که آب به دست نمی رسد باید انگشتر و ... را از دست خارج کند. (وسائل الشیعه ج ۱ ص ۴۵۵ به بعد) 🔹 پر واضح است که در فقه شیعه باب تحقیق و پژوهش همیشه باز است. اما اولاً لازم است تحقیق علمی و روشمند صورت گرفته باشد، ثانیاً ابتدا در مجامع علمی طرح شود تا اشکالات آن تبیین و برطرف شود. اما طرح این مسائل در فضای مجازی این شائبه را به دنبال دارد که شخص به دنبال جلب توجه اقشاری از جامعه است که دوست دارند برای اعمال بعضاً ناروای خود، توجیه دینی هم داشته باشند.
اردوی راهیان نور بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور ❇️ بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان یادمان عملیات مرصاد سرپل ذهاب قصرشیرین پادگان ابوذر ، تنگه حاجیان بیمارستان صحرایی قصر شیرین زیارت بارگاه احمد بن اسحاق(ره) صعود به قله بازی دراز و ارتفاعات قراویز و ...‌ ✔️ تاریخ حرکت : ۲۷ تیر ۱۴۰۱ مبلغ : ۶۰۰ هزارتومان ثبت نام : 09133635789 🏳 واحد اردویی پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
36.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برای کنترل جمعیت کشور سه میلیون و هشتصد هزار زن ایرانی را کردیم! ⭕️ تبیین و تشریح کامل از اتفاقات و خسارت سنگین کنترل جمعیت ایران در دهه هفتاد 🏳 واحد اجتماعی پایگاه نفیسه @khaharanenafiseh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا