eitaa logo
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
5.3هزار دنبال‌کننده
592 عکس
433 ویدیو
79 فایل
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ حسین اسدی واعظ
آقای ‎ بارها علائم ظهور را تطبیق داده از جمله سید یمانی و حدیث جعلی عبدالله حجاز به پادشاه عربستان که توییت شد و ... طبق نظر رهبری این کارها غلط و ‎ است؛ رهبری معظم انقلاب: اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. اینها غلط است، اینها کارهای منحرف‌کننده است! ۱۸ تیر ۱۳۹۰ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
جناب و هوادارانش متنی را درباره بنده نشر داده اند که دو نکته را لازم است تذکر دهم. 1⃣ بنده همانند بسیاری از طلاب دیگر یاد گرفته ایم که در مباحث علمی میتوان نقد منصفانه کرد. 👈بنده در عین اینکه دست را به دلیل دغدغه های خالصانه و تلاش دلسوزانه ایشان میبوسم اما به برخی مطالب ایشان در زمینه نشانه های ظهور نقد دارم. این را میتوان نقد دو برادر، اما دارای مبانی علمی مختلف به یکدیگر دانست. پس، از این نمد، نمیتوان برای توجیه عملکرد اشتباه آقای رائفی پور کلاهی ساخت. 2⃣نه بنده و نه تا جایی که خبر دارم دیگر منتقدان، معیارشان در نقد آقای رائفی پور ،مسائل سیاسی نیست. ❓ آیا نقدهای بنده در سال های 1392،1394 و 1396 آنهم به صورت حضوری، به آقای رائفی پور به خاطر بوده⁉️ آیا ایشان برای فرار از پاسخ علمی به نقدها ،توجیهات عجیب را به کار می برد❓ @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از عزیزان سوال پرسیده اند که در کتاب شیخ طوسی روایتی درباره عبدالله پادشاه عربستان وجود دارد و آیت الله طبسی هم درباره آن صحبت کرده اند. چه طور میگید روایت جعلی است ؟؟ پاسخ را ببینید 👇👇👇👇👇
درباره مرگ عبدالله و نشانه ظهور بودن وی برخی از سخنران ها به 5 روایت استناد داشتن 2 روایت جعلی بوده و 3 روایت ربطی به مرگ عبدالله نداشت بنده بحثی در سال 1393 در خبرگزاری فارس درباره روایت های مورد استناد برخی افراد در نشانه ظهور بودن ملک عبدالله پادشاه عربستان انجام دادم که تفصیل آن را می توانید در خبرگزاری فارس ببینید . متن را در این جا ببینید 👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
اما درباره روایت شیخ طوسی 👇👇👇
👈 روایت شیخ طوسی و مرگ عبدالله شیخ طوسی در کتاب الغیبة حدیثی را بدین گونه ذکر کرده اند: 📌 الْفَضْلُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ دُرُسْتَ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ ع یَقُولُ‏ مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُاللَّهِ لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ فَقُلْتُ یَطُولُ ذَلِکَ قَالَ کَلَّا. 👈برخی با توجه به این فراز از روایت برداشت نمودند که مرگ عبدالله پادشاه عربستان نشانه ظهور است : 📌منْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند من هم قائم را برای او تضمین می کنم. ✅چند نکته : 1.نقد بنده به گزارش مورد استناد آقای رائفی پور ، این گزارش نبوده و جعلی بودن برای متن روایتی است که در مطالب گذشته نقد کردیم. 2. این روایت را تنها شیخ طوسی در کتاب الغیبه نقل کرده است و در هیچ یک از کتب حدیثی مشابهی ندارد. 3. در این روایت اسمی از کشور عربستان یا حجاز برده نشده و عنوان عام یک فرد با نام 👈عبدالله آمده و 👈هیچ دلالتی بر اینکه او پادشاه عربستان است ندارد 👉و در کنار احتمال ذکر شده می‌توان این 👈احتمال را داد که مراد پادشاه اردن یا فرد دیگری باشد 👉که در سال‌های دیگری بیاید و چه دلیل وجود دارد که تطبیق آن بر پادشاه عربستان درست بوده، ولی تطبیق ما به پادشاه اردن اشتباه باشد؟ 4. على بن یوسف بن المطهر حلی –برادر علامه حلی و متوفای 703 ه – در کتاب خود مراد از این عبدالله را آخرین پادشاه بنی‌العباس(عبدالله المستعصم-656 ق-) می‌داند و واقعه‌ای است که رخ داده است. 5.این گزارش را اولین بار مرحوم استاد کورانی خواندند و در همان زمان تذکر به این بزرگوار داده شد که این گزارش ربطی به پادشاه عربستان ندارد. پس این روایت را جعلی نمی دانیم اما صراحت و دلالتی درباره مرگ پادشاه عربستان ندارد. و در کنار آن احتمال دیگر هم وجود داشته که به تعبیر ما طلبه‌ها اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال. @khaketeshneh-محمد شهبازیان
هدایت شده از روشنا
34.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(قسمت 6) ◀️فایل اول ↙️آنچه در این فایل خواهید دید: و تحلیلی غیر واقعی از روایت امام کاظم علیه السلام 🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریان‌های انحرافی: 🆔https://eitaa.com/roshana_media
هدایت شده از روشنا
45.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(قسمت 6) ◀️فایل دوم ↙️آنچه در این فایل خواهید دید: 👈چرا منتقدان قبلا اشکالات اقای رائفی پور را بهش تذکر ندادن؟ 👈چرا یکدفعه دارن تخریبش می‌کنن؟ 👈در دیدارهای رائفی پور با شهبازیان چه گذشت؟ 🔻واقعیتی که شاید نشنیده باشید. 🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریان‌های انحرافی: 🆔https://eitaa.com/roshana_media
فایل صوتی جلسه ششم قسمت دوم👇👇
هدایت شده از روشنا
6-2.mp3
15.5M
(قسمت 6) ◀️فایل دوم ↙️آنچه در این فایل خواهید دید: 👈چرا منتقدان قبلا اشکالات اقای رائفی پور را بهش تذکر ندادن؟ 👈چرا یکدفعه دارن تخریبش می‌کنن؟ 👈در دیدارهای رائفی پور با شهبازیان چه گذشت؟ 🔻واقعیتی که شاید نشنیده باشید. 📣 🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریان‌های انحرافی: 🆔https://eitaa.com/roshana_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 2 نکته را که بعضا غفلت می شود عرض میکنم. 1️⃣متاسفانه در برخی تابلوها و تبلیغات هیئات مذهبی لقب حضرت را به صورت *عسگری* می نویسند که غلط بوده و برای افراد مغرض زمینه ایجاد شبهات را فراهم می کند . 2️⃣نام مبارک مادر بزرگوار ایشان (حدیث)بر وزن (امیر) است و به اشتباه (حاء) را با ضمه بر وزن (زبیر)می خوانند. ر.ک. الطراز سید علی خان کبیر ج3 ص365 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ به بهانه نهم ربیع از تا هر سال در نهم ربیع 👈برخی از محبین اهل بیت علیهم السلام اما 👈گرفتار شده در ، دست به اقدامی اشتباه زده و گمان دارند که می توان برخی از روش های غلط و افراط های در عمل را به نام دین انجام داد. ❌تا جایی که برخی از الفاظ زشت و حرکات ناشایست ، رقصیدن 😳و با اطلاع می گویم حتی خوردن شراب 😔را برای خود مجاز می دانند. جند نکته قابل تامل است: 1️⃣ این کمترین ، بحث علمی درباره غیر معتبر بودن روایت «رفع قلم در نهم ربیع» و زمان قتل خلیفه دوم ندارم. اگر چه تقریبا اکثر قرائن بر قتل خلیفه دوم در ماه ذی الحجه است نه ماه ربیع الاول، سخن بنده در این است که حتی اگر قتل خلیفه دوم در نهم ربیع باشد، رفتار برخی از شیعیان که به غالیان شیعه نزدیک است ، نامناسب و اشتباه است . 2️⃣ ما سقیفه را ظلم به حق امیرالمومنین علیه السلام می دانیم و از بحث علمی کوتاه نمی آییم اما باید دانست که روش صحیح دفاع از تشیع، نقد محترمانه است نه با برخی از 📌 (سخنان حضرت امام خمینی را در ادامه گوش کنید) 3️⃣ امروزه برخی از احساسات کنترل نشده نتیجه ای جز اختلاف در جامعه شیعه و سنی ندارد و جالب است که طرفداران و هم باید بدانند که هم و هم تصریح به و و دارند. میگید نه به چند متن دقت کنید 👇👇👇👇👇👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
قبلا درباره نهم ربیع و نظر سید بن طاووس در کانال صحبت کرده ام مراجعه کنید
نهم ربیع و جشن خلیفه دوم در غلات شیعه https://eitaa.com/khaketeshneh/1244 نظر سید بن طاوس در جشن نهم ربیع به دلیل علیه السلام 👈نه قتل خلیفه دوم https://eitaa.com/khaketeshneh/1247
اما خاطره اول از مرحوم آیت الله بروجردی 👇👇👇👇
🔹خاطره اول 📌نمونه دیگر اینکه حجه الاسلام آقای وکیلی -خدا رحمتش کند- اشعاری گفته و فقه را به شعر درآورده بود که چاپ هم شده است، در اولش راجع به عمر و ابوبکر چیزهایی نوشته بود، کتاب را به آیت الله بروجردی نشان داده بود، 👈آقای بروجردی گفته بود این کتاب از کتب ضاله است حق نداری منتشر کنی، این قسمتها را برو عوض کن؛ ❌ 🔹خاطره دوم 📌من یادم هست در همان زمانها 👈آیت الله امینی صاحب کتاب الغدیر آمده بود اصفهان ما هم از او استقبال کردیم در مسجد سید اصفهان منبر می‎رفت و در ضمن سخنان خود مساله خلافت و عقاید شیعه را مطرح می‎کرد. .... آن وقت که آقای امینی به اصفهان آمده بودند 👈دهه صفر بود دنبالش هم نهم ربیع بود که به عنوان عید عمر در اصفهان معرکه است. من در همان زمانها آمدم قم، یک روز پیش 👈آقای بروجردی بودم آقای حاج سید محمد باقر ابطحی هم پدر خانمش را آورده بود آنجا به آقای بروجردی معرفی کند، 💥یکدفعه فرمودند: "آقا این چه وضعی است در اصفهان ! در وقتی که اسرائیل حمله کرده کانال سوئز را دارد می‎گیرد، در مصر مسلمانان این طور گرفتارند، ما بیاییم جنگ شیعه و سنی راه بیندازیم ؟ در اصفهان این چه وضعی است ؟" خاطرات آیت الله منتظری ، جلد 1 ص 155 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
عزیزانی که تمایل به دیدگاه های مرحوم حلبی و انجمن حجتیه هم دارند این صوت ها را گوش دهند آقای حلبی القابی برای خلیفه دوم و خلفا به کار برده که ما انقلابی ها جرأت نداریم به کار ببریم 😊 👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان مرحوم حلبی در بزرگداشت خلفا و لزوم و حدت شیعه و سنی پس چرا برخی از اعضای انجمن حجتیه هنوز برائتی ضد وحدت هستند؟؟؟؟ @khaketeshneh-محمد شهبازیان
اما سخنان مرحوم سید محمد شیرازی 👇👇👇