هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
31.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوالاتی که بعد از عملیات «وعده صادق» در فضای مجازی مطرح شده
👈 آیا نابودی اسرائیل کلید ظهور حضرت مهدی(عج) است؟؟
👈 آیا حکومت اسلامی اجازه حمله کردن به کشور دیگری را دارد؟؟
👈 آیا حمله کردن مختص امام معصوم و ولی امر مسلمین نیست؟؟
👈 با کدام دلیل شرعی می توان برای دفاع از مظلوم به ظالم حمله کرد؟؟
#وعده_صادق #انتقام_سخت #طوفان_الاحرار #امام_زمان
@chashmbe_rah
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
⭕️ سوالاتی که بعد از عملیات «وعده صادق» در فضای مجازی مطرح شده 👈 آیا نابودی اسرائیل کلید ظهور حضرت
صوت ارجاع داده شده در این برنامه این است👇
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
ارتباط فلسطین و آخرالزمان.mp3
12.68M
🇵🇸 فلسطین و آخرالزمان
👈از واقع گرایی و توجه به سنن الهی👈 تا وارونه نمایی تطبیق گرایانه❗️
نقدی بر برداشت های موجود از
1⃣ سوره اسراء
2⃣روایت بکش بکش
3⃣روایت ورود نیروهای سپاه به اسرائیل ...
4⃣منظور رهبر انقلاب از نابودی اسرائیل در 25 سال آینده
🔹نشست تخصصی در جمع اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویت
🎙 استاد محمد شهبازیان
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وزیر امنیت داخلی اسرائیل:
📍حمله و پاسخ اسرائیل به ایران، مسخره بود...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای اینترنشنال هم در آمد😁
#پرسش_و_پاسخ
❇️ ابعاد گوناگون تذکر اخیر رهبر انقلاب درباره روش برخورد با مسأله کشف حجاب چیست؟
🔹بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه وحدتبخش و هدایتگر بوده است. تذکر اخیر ایشان در مورد #حجاب نیز از همین جنس است و نیاز به تبیین و تدقیق دارد تا مبادا در فتنه #تحریف و صرفا با مواجهه احساسی در کف فضای رسانهای، دگرگونه روایت شود.
🔸 ده نکته که لحاظ آنها به فهم بهتر تذکر ایشان به مسئولان در مورد حجاب کمک میکند:
1️⃣ تعارضی میان محتوای تذکر اخیر با بیانات قبلی رهبری نیست. ایشان در خطبه های فطر به "اهمیت مواجهه" با هنجارشکنی دینی اشاره کردند ولی در تذکرشان، به "نحوه مواجهه" که باید قاعده مند باشد لذا ادعای #تعارض و پارادوکس به هیچ عنوان صحیح نبوده و اتفاقا بیانات کاملا مکمل یکدیگر است.
2️⃣ تذکر رهبری در جهت #ترمیم و نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.
3️⃣ رد و تشکیک در نقل قول و ناقل آن برای زیرسوال بردن وجاهت مطلب پذیرفته نیست. جدای از اینکه #دفتر_حفظ_و_نشر_آثار_آیتالله_خامنهای نیز در صفحات اجتماعی آنرا منتشر ساخته، رییس شورای اطلاع رسانی دولت نیز اصل و محتوای این تذکر را تایید کرده است.
4️⃣ نیروی انتظامی، سرپنجه مقتدر اجرای #قانون است که دارای نیروی انسانی مومن و انقلابی است لذا خط درست رسانه ای، متمرکز بر تقویت اعتبار و شان این نیرو باید باشد.
5️⃣ حضور میدانی #فراجا در مواجهه با #هنجارشکنی دینی لازم است اما کافی نیست و باید توسط مکمل ها و تدارکات دیگر، مجهز شود.
6️⃣ پیوست #جبهه_مردمی به میدان ضروری است. تجربه آمران و ناهیان مردمی به خصوص در چهارراه ولی عصر (ع) و نیز در ایستگاههای مترو نشان داد می توان از توان تشکل ها و نیروهای مردمی بهترین کمک را گرفت.
7️⃣ فناوری هوشمند و شناخت هویت مند لازمه توفیق است و بسیاری از منازعات و آشوب ها را از کف #خیابان جمع میکند.
8️⃣ توجه به محرومیت از برخی #حقوق_اجتماعی برای کسانی که به آزادی های اجتماعی احترام نمی گذارند و بر این #هنجارشکنی مکررا پافشاری می کنند لازم است پس باید نسبت به درج سطوح اندیشیده و سنجیده شده از محرومیت مبتنی بر #قانون اقدام کرد.
9️⃣ شورای محترم نگهبان، تایید قانون قوی و همه جانبه در خصوص جرایم، عواقب و پیامدهای احتمالی که برای چندین مرتبه از طریق #مجلس شورای اسلامی تصویب شده را تسریع نماید. گفتنی است کار متمرکز و دستور کار مشترک می تواند از رفت و برگشت ها و بروکراسی زمانبر بکاهد.
0️⃣1️⃣ فعالان عرصه #تبیین به پیشبرد #خط_رهبری در تعریف و جهت دهی به قاعده ها و نقشه کلی مواجهه با چالش تحمیلی حجاب کمک کنند. جریان تبیین صحیح از دشمنسازی درون جبهه خودی، ایجاد #دودستگی و به حاشیه راندن خواست رهبری جلوگیری می کند و خلاءهای شناختی را پر می کند. #وحدت_کلمه و عدم دودستگی، ضامن اجرای موفق طرح مقابله با برهنگی و بدن نمایی است.
✍ محمد لسانی
✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇
https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163
📢 شیخبهایی؛ نمونه همراهی روح دینی با پشتیبانی علمی
✏️ رهبر انقلاب: «شيخ بهايى» هم كه يك آخوند به تمام معناى كامل است...
✏️ در زمان «شيخ بهايى»، رشتههاى دينى در آن مسير و جريان صنفىِ آخوندى افتاده بود. در گذشته، صنفىِ به اين شكل كه نبوده است؛ يك روحانى بوده كه در همهى علوم عالم بوده؛ مثل خود «ابنسينا» كه شاگرد فلسفه هم داشته، شاگرد طب هم داشته است.
✏️ اما «شيخ بهايى» مربوط به آن دورانى است كه روحانيت جنبهى صنفى پيدا كرده بود؛ يعنى يك آخوند حرفهيىِ منبر و محرابى، با آنگونه دانشهاى كذايى. پس، آن روح دينى، با روح علمى اصلاً منافاتى ندارد؛ بلكه روح دينى، كمك و پشتيبان روح علمى است. ۱۳۷۰/۱۱/۱۵
🔹️عکس: حضور رهبر انقلاب بر مزار #شیخ_بهایی در حرم مطهر رضوی
🌷 روز بزرگداشت بهاءالدین محمد بن عزالدین حسین معروف به شیخ بهایی، حکیم، علامهٔ فقیه، عارف، اخترشناس، ریاضیدان، شاعر، ادیب، تاریخنگار و دانشمند شیعهٔ ایرانی در قرن ده و یازده
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔔از خود تحقیری، خیری نصیبمان نمی شود.
🔴در جلسه ای برای برخی از طلاب عزیز و دانشجویان گرامی و یا در کلاس های کارگاهی برای اقشار مختلف (از نخبگان تا توده مردم) این گمان را می بینم که دروس حوزه کارآمدی ندارد و یا اینکه طلبه ها نمی توانند مشکلی را حل کنند.
به مناسبت روز بزرگداشت شیخ بهایی -که مجتهدی مردمی بود -این یادداشت را برای برخی از طلاب ارسال کردم که با خوانندگان کانال هم به اشتراک قرار میدهم.
نکته این که ،سخن بسیار است و حتی در کلاس های بحث و درسی خود وقتی نوع کارهای صورت گرفته را بیان می کنم و کارآمدی برخی از متون را متذکر می شوم ،طرف مقابل اذعان دارد که قضاوتی ناقص کرده است.
اگر چه معتقدم حوزه و روحانیت باید بیش از گذشته فعالیت نموده و با بروز رسانی برخی متون ،کارآمدی بیش تری از خود نشان دهد .
اما با خود تحقیری و پذیرش دیگر تحقیری نیز مخالفم
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
بسم الله الرحمن الرحیم
🖌ناامیدی نقطه کوری در زندگی است که انسان را از دیدن داشته هایش محروم می کند.
📕این دلنوشته نه از روی بی خبری درباره وضعیت موجود علم باوری و علم یاوری و آسیب¬های موجود در سبک و سیاق آموزش مدارس،دانشگاه و حوزه است بلکه برای واقع بینی و توجه به داشته هاست. آن داشته هایی که تا به امروز میراث ما را حفظ کرده و امید به آینده داریم.
👈این کمترین نیز انتقادهایی دارد و تلاش در زدودن انحرافاتی در جامعه داریم اما نباید دست به عملیات انتحاری با وجود دغدغه هایی مقدس در ذهن زد.
👳🏻♂️من در یکی از بزرگترین و غنی ترین محافل علمی یعنی حوزه علمیه قم درس خوانده ام. شاگردی اساتید را کرده و از سفره آن ها که بهره مند از میراث اصیل مکتب بغداد، قم و دیگر مراکز علمی مانند کوفه و کش است؛ خوشه چیده ام.
✅جایی که با بهره گیری از دروس کفایه و مباحث الفاظ می توانم نظریات فلسفه غرب را نقد کنم.
✅با بهره گیری از مباحث اجتهاد و تقلید آخرین آراء و افکار مدعیان دروغین مهدویت که رهزن دین مردم -آن هم نه مردم کشورم بلکه شیعیان جهان- هستند را پاسخ می دهم.
✅آن جا که با شاگردی در محضر اساتید تاریخش، روش مطالعاتی «سعید امیر ارجمند » و دیگر جامعه شناسان تاریخی نگر محض را نقد می¬کنم.
✅آنجا که با فروتنی در محضر اساتیدی همچون آیت الله سید احمد مددی و استاد سید کاظم طباطبایی می توانم بهترین مباحث فهرست نگاری را طرح کرده و آراء شاخت، مونتگمری وات، اتان کلبرگ و دیگران را نقد نمایم.
به یقین، اساتید بزرگوار در رشته های تخصصی خود ساعت ها سخن عالمانه دارند و اذعان دارند که برگرفته از منابع حوزوی می توان چه راهکار و راهبردی برای نجات ضعف های موجود در جامعه ایجاد کرد.
👳🏻♂️این شاگرد کوچک حوزه علمیه، برگرفته از منابع علمی حوزه، نه تنها در جمع اساتید دانشگاه در داخل و خارج از کشور بلکه به لطف الهی در ارتباط با طبقات دیگر مردم هم توفیق داشته ام و این توفیق را مدیون حوزه هستم.
📣آنگاه که در برخورد با اساتید دانشگاه متوجه می شوم که ازجمله اساتید منتقد به حوزه های علمیه اعتراف می کند که نمی دانستیم چنین مباحثی در دل حوزه علمیه قم مطرح می شود!
بنده احساس کارآمدی و نشاط دارم وقتی که ارادت مردم را به طلبه ای فعال در مدرسه سازی و تبلیغ امر دینی مشاهده می کنم.
بنده خود را کارآمد می دانم آن¬گاه که نه تنها در قامت نویسنده کتاب و مقالات علمی، بلکه در پاسخگویی حضوری و تلفنی به مردم سرزمینم و دیگر شیعیان خارج از مرزهای ایران، شادی وی را چشیده و تقدیر او را می شنوم.
🔹اینجانب که کمترین شاگرد اساتید هستم و قطعا هنوز نیاز به شاگردی و توجه به قرآن و روایات و میراث حوزه دارم،به میزان داشته های اندکم دریافته ام که میراث کهن ما بر اساس روش علمی و منطق کارآمد توسط عالمان دینی همچون شیخ مفیدها و شیخ کلینی ها تاسیس شده و امروز وظیفه ما به روز رسانی وانتقال آن است.
🔴باید درس خوانده های حوزه به این دو نکته توجه کنند.
1. و تزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر
2.باید به داشته های حوزوی برگشت و اعتقاد به کارآمدیشان داشته باشیم و خود را اندیشمندی بی نیاز از مردم ندانیم که در این حال، راه برای کارآمد نمودن میراث گرانبهای نهفته در ذهنمان و برگرفته از اساتیدمان پیدا خواهیم کرد.
سخن پایانی اینکه چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید و به ظرافت سخن مرحوم آیت الله بهاء الدین پی برد که :
«نکند بعد از سال ها بگوییم کاش آهنگر میشدیم.»
دانش¬آموخته حوزه علمیه قم
محمد شهبازیان
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه گفتگومحور #امروزه
📹 آیا با جریان ها و فرقه ها در ایران آشنایی دارید؟
⭕️ غلو کردن پیروان شیخ علی اکبر تهرانی درباره مقام او و ارتباط با امام زمان(عج)
📍دیدن فیلم کامل👇👇👇
🎦 Rubika > Rubino:
https://rubika.ir/post/SihBkYJACN
#جریان_های_انحرافی #امام_زمان #مهدویت #فرقه_انحرافی
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
نکته اینکه ظاهرا روز وفات حضرت عبدالعظیم قطعی نیست لذا برخی اساتید و دوستان تذکر داده اند که عنوان بزرگداشت درج گردد.
یعنی به صورت قطع نمی گوییم که امروز وفات کرده اند اما به بهانه ای از مقامشان تجلیل و یادی می کنیم.
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
روزهای تعیین شده در تقویم رسمی را نه به معنای حقیقی زمان ولادت یا وفات بانوی بزرگوار کرامت و فضیلت ب
قبلا درباره روز ولادت و رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز این نکته یادآور شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 وظایف طلبگی از نظر رهبرمعظم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی ماموریت عراق از طرف اقا به من محول شد اقا گفتند اولین جائی که میروی خدمت اقای سیستانی وهرچه گفت همان رهنمودهای من است وقتی خدمت اقای سیستانی رسیدم عرض کردم اگر دستوری اوامری باشد سمعا وطاعه ایشان فرمودند هرچه اقای خامنه ای گفتند وسفارش کردند اولی وارجح است
ثبت نام سطح 3 و 4 مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف»
«از طریق مصاحبه بدون آزمون کتبی»
در سطح 3 و 4 ویژه برادران حوزوی سال تحصیلی
۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ - گرایش قرآن و حدیث
ثبت نام از طریق سایت سنجش و پذیرش . حوزه های علمیه
مهلت ثبت نام
تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
www.paziresh.ismc.ir
مکان خیابان شهدا، کوچه آمار (۲۲) بن بست شهید علیان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
شماره تماس: ۳۷۷۴۴۳۴۸-۰۲۵ و ۳۷۸۳۳۷۷۰-۰۲۵
🔻مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/mahdaviat313ir
مفاد امتحانی و شرایط سطح 4 (دکتری ) مرکز تخصصی مهدویت