eitaa logo
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
5.3هزار دنبال‌کننده
597 عکس
434 ویدیو
79 فایل
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
مشاهده در ایتا
دانلود
@khaketeshneh حجت الاسلام شهبازیان 🔶👈یکی از نویسندگان شناخته شده و مورد اعتماد اهل سنت (یاقوت حموی)متوفای 626 قمری است که کتاب معروفی با نام ( معجم الادباء) دارد. وی در قسمتی از کتاب خود و به مناسبت بیان شرح حال (دعبل خزاعی) به شعر معروف دعبل اشاره می کند که آن را برای حضرت رضا علیه السلام خواند و لباسی متبرک از حضرت رضا علیه السلام دریافت کرد . داستان دعبل و این لباس متبرک شنیدنی است و سی هزار درهمی که به او پیشنهاد گردید تا لباس را بفروشد قبول نکرد اما ....(داستان را خودتان دنبال کنید ) در نهایت قسمتی از لباس را در کفن وی قرار دادند و اکنون مقبره این شاعر اهل بیت علیهم السلام در شهر شوش است و محل زیارت عاشقان می باشد. حموی که سنی است و فردی آشنا به شعر ادب است قدمت و درستی این شعر را تایید کرده و آن را با فراز هایی که در مورد حضرت مهدی علیه السلام است ذکر می کند . سخن در باره حضرت مهدی علیه السلام و عبارت قائم در این شعر نشان از قدمت مباحث مهدویت در دوران ائمه علیه السلام دارد و پاسخی برای کسانی است که می گویند بحث از امام مهدی علیه السلام قبل از قرن چهارم نبوده است. یاقوت حموی در عبارتی بیان می کند که این فراز از اشعار و ابیاتی که آورده مورد تایید و صحیح است.👇👇
ترجمه اشعار نیز چنین است : و آن خانه‌ها محل درس گفتن آیات الهی بود که اهل بیت رسالت در آنها تفسیر آیات میفرمودند و اکنون بسبب جولان مخالفان خالی شده‌اند و اکنون عرصهای آن از هدایت و عبادت خالی و ویران و بپایان شده است .... و تا قیامت هم که شده ظاهر گرداند قائمی را که گشایش ایجاد می کند و زایل میگرداند از ما غم را و کربتها و شدتها را... قيام امامى كه بايد ظهور كند، یقینا واقع مى‏شود. او به نام خدا و بركت‏هاى الهى قيام مى‏كند. او ميان ما هر حقى را از باطل جدا مى‏كند و پاداش خوبى‏ها و كيفر بديها را مى‏دهد؛
البته در متون شیعه قبل از مصرع ( ال یالحشر حتی یبعث الله قائما ) این مصرع آمده است که خود امام رضا علیه السلام اشاره به شهادتشان کرده و بعد این مصرع را ذکر فرموده اند: و قبر بطوس یالها من مصیبه توقد علی الاحشاء بالحرقات الی الحشر حتی یبعث‌الله قائماً یفرج عنا الغم و الکربات
یکی از اعضای کانال در تکمیل مطلبی که پیرامون دعبل خزاعی در کانال قرار داده بودم ،کتاب رمانی به نویسندگی حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده ی کتاب پر مخاطب و زیبای (رویای نیمه شب )- که انصافا رمانی خواندنی است -را به بنده معرفی کردند که پیشنهاد می کنم آن را بخوانید . انتشارات این کتاب در تعریف رمان می نویسد : رمان شورانگیز و جذاب «دعبل و زلفا» اثر تحسین برانگیز دیگری از حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری»، نویسنده رمان شیرین و پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است و انتظار می رود «دعبل و زلفا» نیز این موفقیت را تکرار کند.
یکی از اعضای کانال در تکمیل مطلبی که پیرامون دعبل خزاعی در کانال قرار داده بودم ،کتاب رمانی به نویسندگی حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده ی کتاب پر مخاطب و زیبای (رویای نیمه شب )- که انصافا رمانی خواندنی است -را به بنده معرفی کردند که پیشنهاد می کنم آن را بخوانید . انتشارات این کتاب در تعریف رمان می نویسد : رمان شورانگیز و جذاب «دعبل و زلفا» اثر تحسین برانگیز دیگری از حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری»، نویسنده رمان شیرین و پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است و انتظار می رود «دعبل و زلفا» نیز این موفقیت را تکرار کند.
جلسه چهارم تربیت پژوهشگر جریان شناسی فرق انحرافی: «موعود شناسی در ادیان و غرب» امروز ساعت18الی20 استاد شهبازیان لینک ورود به کلاس: hamkelas.com/IRCT1 لینک آموزش ورود به کلاس: eitaa.com/IRC_Hozehkh/58 حتما قبل از ساعت18، وارد کلاس شوید تا در صورت مواجهه با اشکالات احتمالی، فرصت رفع آن را داشته باشید. هر گونه سؤال و ابهام و انتقادی را با آیدی زیر طرح کنید: eitaa.com/IRC_admin 05132008680
💠 حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا نصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سبک زندگی مهدوی یا سبک زندگی براساس آموزه انتظار امام زمان(ع) گفت: زندگی انسانها مانند شهری است که این شهر دارای قوانین و نظم خاصی است و باید انجام شود. زندگی انسان هم این گونه است و باید برای زندگی سالم همه قوانین رعایت شود تا شخص گرفتار بی هویتی در زندگی نشود. 1️⃣ اضلاع سبک زندگی مهدوی معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: دین و در همین راستا سبک زندگی مهدوی اضلاعی دارد که از جمله عقائد، احکام و اخلاق است. منتظر واقعی باید زندگی دینی خود را بر همین سه معیار منطبق کند و براساس آن حرکت نماید. اگر بداند دنیای پس از مرگ هست که هست باید پیامدهای آسیب های اعتقادی و اخلاقی را بداند. مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران اظهار داشت: معیار دوم بحث احکام است. باید بداند هر عبادتی انجام می دهد، بداند آن عمل آثار را در پیش خواهد داشت که در زندگی او اثر می گذارد و در همین رابطه اخلاق می باشد و توجه به معیار اخلاق هم می تواند زندگی انسان را به خوبی بسازد. 2️⃣ مؤلفه های سبک زندگی مهدوی این کارشناس مسائل مهدوی عنوان کرد: سبک زندگی انسان منتظر، چند مؤلفه و شاخصه باید داشته باشد که از جمله آن توحید و خدا محوری، تقوا در امور اجتماعی، خانواده، امور سیاسی و... است. باید در همه شئون زندگی توحید و تقوا محوریت قرار گیرد و براساس آن حرکت کند، با مردم نشست و برخاست داشته باشد، رفتار کند، معامله کند و...؛. وی اضافه کرد: عامل دوم علم، دانش و معرفت است. اگر انسان منتظر علم و نگاه عالمانه و دانش نسبت به حوادث و اتفاقات داشته باشد، معرفت او عمق پیدا خواهد کرد. در این صورت ناآگاهانه و نابخردانه عمل نخواهد کرد، در اصطلاح جو گیر نخواهد شد. نادانی بر او غلبه نخواهد کرد و عالم گریز نخواهد بود. گرفتار بدعت نخواهد شد. 3️⃣ حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: مؤلفه سوم، صبر و بردباری است. در دوران آخر الزمان، حوادث و اتفاقاتی پیش خواهد آمد که نیازمند به صبر است و اگر انسان نسبت به اتفاقات صبور نباشد، گرفتار حیرت و سردرگمی و تردید خواهد شد و ممکن است مسیر زندگی او عوض شود. معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم افزود: از دیگر مؤلفه ها، تلاش و کوشش بر اساس معیار پویا یعنی تنها به ذکر اکتفاء نکند بلکه دگرسازی و جامعه سازی هم کند. مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران اظهار داشت: پرهیز از افراط و تفریط دیگر مؤلفه است و عملا در همه مسائل عبادی و غیر عبادی میانه رو باشد. 4️⃣ آسیب های بی توجهی به سبک زندگی مهدوی این کارشناس مسائل مهدوی عنوان کرد: اما باید در مقابل حوادث چگونه گرفتار افراط و تفریط نشود و عاقلانه و آگاهانه رفتار کند، اولین عامل معرفت است. معرفت به این نیست بگوید نسبت به امام عصر شناخت دارم. این کافی نیست. در عمل پیرو حضرت باشد. دنبال این باشد که خصوصیات یاران حضرت را پیدا کند و در یاد دادن به دیگران هم اثر گذار باشد. وی اضافه کرد: عامل دیگر مراقبت از خود در برابر هجمه فرهنگی دشمن است. باید دشمن شناس باشد. اگر معرفت شناس شد باید بدانند در معرض آسیب و تهدید است. از جمله این آسیب این است به جای این که دنبال علائم ظهور برود که چه است و چه نیست؛ دنبال ایجاد بستر برای ظهور حضرت برود. در حقیقت برای ظهور حضرت بستر سازی کند. لذا شرایط را فراهم کند نه این که دنبال علائم برود. علائم در حیطه خدا است. حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: اولین از شرایط، معیارهای است که در قرآن و در مورد عترت وجود دارد که از جمله آن تقویت روحیه خودباوری، ایمان و پیروی از اهل بیت و قرآن است. تمرین اطاعت کند تا آماده برای پیروی شود. معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم افزود: برای تربیت یار برای دوران حضور و ظهور تلاش کند و در همه مراحل به یاد حضرت باشد و این گونه نباشد این یادآوری منحصر در زمان خاص باشد: این آمادگی عمومی می شود. مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران اظهار داشت: دنبال تعیین ظهور و ملاقات با حضرت نباشد، با عالمان ربانی ارتباط داشته باشد تا در ادامه گرفتار آسیب در عرصه مهدوی نشود. 5️⃣ شاخصه سبک زندگی مهدوی این کارشناس مسائل مهدوی عنوان کرد: انسان منتظر برای داشتن سبک زندگی چند کار باید انجام دهد از جمله آن علمی و عملی است. با عالم ارتباط داشته باشد، فضای عالمانه در زندگی با حضرت ولی عصر ایجاد کند و لذا در چنین فضای عقل و خرد و آگاهی حاکم کند تا بتواند در زندگی مجری سبک زندگی مهدوی باشد.
ayam7.pdf
1.43M
🔺 تقدیم به مشروطه پژوهان 1⃣ یک ویژه نامه جذاب و تاریخی به مناسبت مشروطیت (ایام جام جم / ش۷) 2⃣ ناگفته هایی در باب جریان شناسی و رهبران مشروطه 3⃣ تدوین شده زیر نظر استاد ابوالحسنی منذر (ره) _ مفید برای عموم جوانان_ (یادگاری از سال ۱۳۸۴) 🔰در موضوعات: 🔹 تقابل خط مشروطه سکولار و اسلامی؛ و مواجهه آیت الحق شیخ فضل الله نوری (ره) با تقی زاده ها 🔹 نقش استعمار و عوامل غربگرا در تحولات مشروطه 🔹 سیر مراحل مشروطیت از عدالتخانه تا پایان 🔹 اسنادی از آخوند خراسانی (ره) و نیز اقدامات عناصر نفوذی 🔹 گفت و گو با استاد شهبازی 🔹 نگاهی به زندگی: مظفرالدین شاه، تقی زاده، اتابک، ستارخان و... 🔹 نگارخانه و عکسهای تاریخی 🔹 گلچینی از طنزهای سیاسی در مطبوعات ▪️اندیشکده استاد منذر (ره): ✨ @monzer_ir
هدایت شده از نشست معارفی
tabasi 2.mp3
1.4M
🎙 صوت درس 2 ️✏️موضوع : پاسخ به شبهات غدیر (2) استاد آیت الله نجم الدین
هدایت شده از نشست معارفی
منابع دروس استاد طبسی - غدیر2.pdf
2.61M
⬅️ منابع درس 2 ️✏️موضوع : پاسخ به شبهات غدیر (2) استاد آیت الله نجم الدین
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کولاک کارشناس ایرانی در شبکه من و تو؛ ایرانیان دست رد به سینه بن سلمان، رجوی و ترامپ زدند ♨️ شبکه من و تو: ایران هیچگاه با داعش نجنگیده است!! 🔺جر و بحث جنجالی در برنامه؛ دفاع وقیحانه کارشناس من و تو از تحریم های بیشتر علیه مردم ایران 💢 عضو پیج ما شوید🔻 🆔 👉 @iranictv ✔️ اینستاگرام: https://instagram.com/iranictv 💢 رسانه ای متفاوت برای شما 👆
📣📣بروزترین ، جامع ترین و تخصصی ترین کانال محتواهای ناب پیرامون (علیه السلام) (برای و ) در فضای مجازی افتتاح شد 👌👌 🌤 برای اولین بار 🌤 برای اولین بار 🌤 برای اولین بار👌👌 🌤 برای اولین بار 🌤 🌤 🌤 (هر آنچه مربیان و والدین برای فعالیت های مهدوی خود نیاز دارند) ✅((کانالی خاص و متفاوت که تمامی محتوای آن در فضای مجازی انتشار داده می شود😃 ،این کانال زیر نظر واحد کودک و نوجوان می باشد)) ☀️🌤 🌤☀️ https://eitaa.com/madreseh_mahdavi
✅برگی از کتاب نگاهی نو به جریان عاشورا (ص149-147) 🔹نویسنده: سید علیرضا واسعی 📒ناشر: بوستان کتاب 💠تهیه کننده: پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیه‌السلام ✍️علّت حضور زنان در حادثه عاشورا در پاسخ به این پرسش چند نظریه مطرح شده است: 1️⃣. امام حسین علیه‌السلام طبق عادت باستانی عرب، اهل بیت علیه‌السلام را همراه برد. از دیرباز همراه بردن زن و فرزند در مسافرت‌های طولانی و جنگ‌ها مرسوم بود. مسلمانان و حتی شخص پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آلهدر بسیاری از جنگ‌ها زنان خود را می‌برد، چنان‌که در جنگ‌های مشرکان با مسلمانان، زنان آنها در تحریک مردان بر قتال بسیار مؤثر بودند. بنابراین حضور زنان در جنگ‌ها و سفرها یک شیوه باستانی بوده و هدف از آن نشان دادن میزان عزم و همّت خود در انجام دادن کار بوده است. امام حسین علیه‌السلام نیز مردم را به فداکاری دعوت می‌کرد و از آنان می‌خواست که ازمصائب مالی و جانی و عرضی ـ که بدآنهاروی می‌آوردـ پروا نکنند، زیرا هدفشان گران‌بهاتر و با ارزش‌تر از جان و مال و فرزند است و لازمه جوان مردی پیشرو بودن خود در این مسئله بود. از سوی دیگر کسانی که حسین علیه‌السلام را به خاطر نام و نژادش یاری می‌کردند، اگر او را در میان زن و فرزندانش یاری می‌رساندند بسیار شایسته و پسندیده بود؛ هم‌چنان‌که تنها گذاشتن او در میان آنها زشت و ناستوده، به شمار می‌رفت . 2️⃣. امام حسین علیه‌السلام اهل بیت خویش را به خاطر ترس از دست‌گیری و شکنجه و آزارشان همراه برد؛ چنان‌که امام خود به این نکته تصریح دارد که اگر آنها را در مدینه بگذارم، امویان را بر آنان مسلّط کرده تا آنها را زندانی و شکنجه کنند. در این صورت امام بر سر دو راهی قرار می‌گرفت که انتخاب هر یک نهضت اورا فلج می‌نمود: یکی این‌که، برای نجات اهل بیت خود تسلیم دشمنان شده و با یزید بیعت کند. دوم این‌که، بی‌اعتنا به اهل بیت، به راه خویش ادامه دهد که نفس غیور امام حسین علیه‌السلامطاقت چنین کاری را نداشت، زیرا روشن بود بنی امیه برای رسیدن به اهداف خود از ارتکاب به قبیح‌ترین منکرات دینی و عقلی واهمه‌ای نداشتند؛ چنانکه همسر عمرو بن حمق خزاعی، عبید الله بن حرّ جعفی و کمیت اسدی را زندانی کردند . 3️⃣. امام حسین علیه‌السلام با علم به شهادتش و برای ادامه قیام و تحقق اهداف خود و رسوا کردن بنی امیه و جلوگیری از انحراف امّت و ممانعت از تحریف وقایع، زنان و کودکانش را همراه برد. به نظر می‌رسد که مناسب‌ترین پاسخ برای این پرسش نظریه اخیر باشد، زیرا اقدامات بانوان حرم حسینی علیه‌السلام در واقع تکمیل کننده قیام امام حسین علیه‌السلام بود؛ هم‌چنان‌که شهادت امام علیه‌السلامبرای احیای دین ضروری بود: « اِنَّ الله شاء أنْ یراک قتیلاً؛ خدا می‌خواهد تو را کشته ببیند .» اسارت اهل بیت علیهم‌السلام نیز لازمه آن بود: « اِنَّ الله شاء أنْ یراهُنَّ سبایا؛ خداوند می‌خواهد آنها را اسیر ببیند .» ✅با توجه به این‌که هدف امام حسین علیه‌السلام اصلاح امّت و بازگرداندن آن به سنّت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و برملا کردن فساد حکومت بنی امیه خصوصا یزید بود، آن حضرت می‌بایست با نقشه‌ای دقیق و حساب شده به مردم دنیا ثابت کند که آنها نمی‌خواهند کسی از خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله زنده بماند و با اهل بیت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آلهبدتر از اسیران و مشرکان و کفّار رفتار می‌کنند و این هدف، با توجه به شدّت انحرافی که در جامعه پدید آمده بود جز با قیامی خونین و سرمایه گذاری کلان امکان‌پذیر نبود. از این رو امام می‌بایست علاوه بر کشته شدن، به نحوی پیام الهی خود را به گوش تمام مسلمانان و حتی تمام دنیا برساند و نیل به این هدف، با ادامه نهضت بعد از شهادت ممکن بود و امام علیه‌السلام با آگاهی از این نکته اهل بیت خود را به کربلا برد. اگر امام علیه‌السلام بدون اهل بیت خویش به کربلا می‌رفت و در آن‌جا به شهادت می‌رسید، تاریخ، این حادثه را، فقط از منظر دشمنان ثبت می‌کرد و بی‌تردید اصل واقعه کاملاً وارونه جلوه می‌یافت. اما بانوان اهل بیت علیهم‌السلامبه رهبری زینب کبری علیهاالسلام نگذاشتند جنایت‌های بنی امیه پنهان بماند و حاملان رسالتِ عاشورا شده و نهضت کربلا را زنده نگه داشتند. بنابراین در یک جمله می‌توان گفت امام حسین علیه‌السلام اهل بیت خود را برای انجام دادن رسالتی عظیم و ایفای نقشی بسیار مهم در ساختن تاریخی بزرگ همراه برد؛ از این رو بایسته است به اختصار، گذری بر زندگی این بانوان و نقش آنان در کربلا بیفکنیم. 💠برای دریافت کامل اثر به کتابخوان پژوهان مراجعه نمایید. 🌐http://pajoohaan.ir/document/1663
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه های مزدور مشغولند مراقب خانه ، مدرسه و الگوهایمان باشیم !
🔥 آتش عشق امام حسین علیه السلام خاموش نشدنی است و هزار و چهارصد سال است دودمان یزیدیان را به آتش کشیده . بترسند آن ها که به دنبال فراموشی یادش هستند . روز واقعه و عاشوای مهدوی نزدیک است ! راهت را مشخص کن ! حسینی هستی یا یزیدی؟ این بار مهدی علیه السلام به مسلخ نمی رود.
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
⚫️ در منابع ۱ ⚫️ 👈🏼داستان که سیصد سال قبل از صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نوشته شده بود ... در سرزمین می‌جنگیدند، وارد کلیسایی شدند. در آن ، سنگی دیدند که روی آن نوشته شده بود: آیا گروهی که ( صلوات‌الله‌علیه ) را به قتل رساندند، در قیامت به جدّ او، امید دارند؟! از اهل کلیسا پرسیدیم: قدمت این کلیسا چقدر است؟ گفتند: سیصد سال پیش از بعثت پیامبر شما. 📚 المعجم‌الکبیر، الطبراني(قرن چهارم ه.ق) ج۳ ص۱۳۳ ‌🔰 @Adyanuniv 🔰