9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امپراتوری در حال فرـوپاشی
@khakriz01 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پزشکیان در مناظرات:
جلیلی دروغ میگوید، من حزبی نیستم!
📌ظریف در اولین مصاحبه تلویزیونی: پزشکیان نامزد حبهه اصلاحات بوده!
@khakriz01 عضو شوید
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۱
🖊مهدی جمشیدی
۱. لیبرالهای مذهبی، هویّت پیچیدهای دارند: تودرتو و چندلایهاند و همچون یک متنِ ناخواسته، محمل تأویلهای متعدّد قرار میگیرند و برداشتهای متفاوت را برمیتابند. هر کسی میتواند از زاویهای و به اعتباری به آنها بنگرد و فهم خاصی را ارائه کند. اما حقیقت این است که اینان، باطن «دین» را به نفع «تجدّد»، مصادرهبهمطلوب میکنند و پوستهای بیخاصیّت و شعاری و ظاهری از دین را به عوام عرضه میکنند تا نشان بدهند که میان دین و تجدّد، جمع کردهاند. عوام نیز که دلبستۀ دین هستند و البته به دلیل غربزدگی تاریخی، بیشوکم نیز سودای تجدّد دارند، فریب اینان را میخورند و «نسخۀ متناقض»شان را میپذیرند. نخستین نسل از لیبرالهای مذهبی، در روشنفکران دورۀ مشروطه متولّد شد و اینجا، نقطۀ آغاز روایت لیبرالی از اسلام بود. التقاط در رویکرد متمایل به عالَم تجدّد، در این برهۀ تاریخی تحقّق یافت و به یکی از چالشهای معرفتیِ جامعۀ ایران تبدیل شد.
۲. اگر از تحوّلات و تطوّرات نیم قرنِ پس از این بگذریم، به نهضت آزادی و مهدی بازرگان میرسیم که ظهورشان در دولت موقت، در عمل و عین نشان داد که لیبرالهای مذهبی، چه اوصاف و احکامی دارند. اینان، چنان مسألهدار و زاویهمند شدند که امام خمینی، چارهای جز حذف و طردشان ندید و قاطع در برابر حضور و حیاتشان در حاکمیّت ایستاد. نسخههای «اصلاحی» و «اعتدالی» از لیبرالیسم مذهبی، در دهههای بعدی سر از خاک التقاط بیرون آورد و برخلاف بازرگان که منتقدِ حاشیهنشین و غیررسمی بود، اینان به عرصۀ «قدرت رسمی» راه یافتند و دههها، نهادهای اصلی و عمدۀ حاکمیّت را در اختیار گرفتند. بهاینترتیب، مرزهای هویّتیای که امام خمینی در دهۀ شصت بر آنها اصرار میورزید، بهتدریج درهمشکسته شدند و اختلاط سیاسی در ساحت قدرت رسمی به وقوع پیوست؛ چنانکه یکی از بحرانهای نظام جمهوری اسلامی در دهههای گذشته، نزاع دامنهدار و دشوار بر سر «تداوم هویّت انقلاب» و ایستادن در مقابل خط «استحاله» و «مسخ» آن بوده است.
۳. در ترکیب لیبرالهای مذهبی، مسألهای که در نسبت با عوام موضوعیّت دارد، همین لفظ مذهبی است. لیبرالها، چهرۀ عریان ندارند و آشکارا، منطق سکولار خویش را بیان نمیکنند، بلکه نقاب دیانت بر چهره دارند و حتی با ادبیات دینی، تجدّد را به جامعه القا میکنند. اگر میان «وجه لیبرالی» و «وجه دینی»، تفکیک و تمایز ایجاد کنیم و مجال ترکیب و تلفیق ندهیم، نقشۀ اجتماعی اینان، فرو خواهد ریخت. پس باید در پی واسازی و تجزیه بود و تعارضهای درونی و تضادهای نهفته را در برابر دیدۀ عوام نهاد تا پوشش تزویر، برافتد؛ از جمله باید نسبت هویّتیِ آنها را با عاشورا فهم کرد.
۴. لیبرالهای مذهبی، «انقلاب حسین» را میستایند، اما برای اکنون، «انقلاب» و «انقلابیگری» را برنمیتابند و نسخۀ اصلاح میپیچند. میگویند انقلاب، سرنوشت نامشخص دارد و طرحی است که به دلیل وسعت آرمانها، محاسبهناپذیر است. به تبعیّت از کارل پوپر، بر این باور هستند که انقلاب، وعدۀ بهشت میدهد اما در عمل، جهنم میآفریند. ازاینرو، باید از انقلاب بر حذر بود و دچار خاماندیشی و بلندپروازی نشد. اگر هم جامعهای، سودایی شد و هوس انقلاب در سر پرورانید و انقلابش نیز به سرانجام رسید، باید انقلاب را یک «نقطه» و «لحظه» بداند و بیدرنگ پس از این، انقلاب و انقلابیگری را کنار بنهد و از «نهضت» به «نهاد» عبور کند. نظریۀ «نظام انقلابی»، خیال اندر خیال است و هیچگاه میان انقلاب و نظام، همافقی و همنشینی پدید نمیآید. باید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را وانهاد. و اقتضای عقل و ضرورت زمانه این است که «آرمانخواهیِ انقلابی» را به فراموشی بسپریم و یک «نظام واقعبین» را صورتبندی کنیم. ایدئولوژی انقلابی، فقط تا هنگامۀ وقوع انقلاب، کارکرد دارد و پس از آن، با سر به دیوار سختِ واقعیّت برمیخورد و انقلابیها در اثر این حادثه، درمییابند که منطق انقلابی، فقط به کار ویرانکردن نظم سیاسی میآید و نمیتوان با منطقی که انقلاب میکنند، حکومت کنند. راه «حکومت» از «انقلاب» جداست و نظریۀ نظام انقلابی، خیالپردازیِ شبهنظری است. بهاینترتیب، باید «سرمایۀ انقلابی» را نیز کنار نهاد و به «سرمایۀ اجتماعی» رو آورد. باید در پی «عادیسازی» بود؛ به این معنی که وضع انقلابی، اضطراری و موقتی و نابخردانه است و نباید در آن ماندگار شد، بلکه باید شتابان، به سوی وضع عادی و بهنجار حرکت کرد و رویکردها و انگیزهها و اندیشههای انقلابی را به تاریخ سپرد. باید «نظام» و «اصلاح» را جایگزین «انقلاب» کرد و از انقلاب، یک خاطرۀ تاریخیشدۀ استثنایی ساخت. واقعۀ کربلا نیز با همۀ عظمتش، یک استثناست که قابل اقتباس و اخذ نیست.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
@khakriz01 عضو شوید
ما میگوییم، این چالشها در نوع خود، بیسابقهاند و یکی از دلایل آن، سپردن امور به اطرافیان است! 5-تردید نداریم- شما هم نداشته باشید-که این اطرافیانِ مجاهد شنبهیِ طلبکار، فردا روزی اگر خدایی نکرده آقای پزشکیان موفق نشد، به هیچ وجه مسئولیت اقداماتش را نخواهد پذیرفت. آنها به بزرگتر از پزشکیان هم رحم نکردند. خواستار استیضاح دولتی شدند که، خود زمینش زدند و رئیسجمهوری را که بنیانگذار اصلاحات مینامندش، خون به دل کردند. این طیف موقع تقسیم غنائم ظاهر و زمان پاسخگویی پنهان میشوند. آقای پزشکیان اگر 1- از این طیف فاصله نگیرد 2- اداره امور را همانگونه که تا امروز بوده، به آنها بسپرد، همینها او را زمین خواهند زد و اگر زمین خورد، همین طیف انگشت اتهام را به سوی ما منتقدانی خواهد گرفت که خیلی زود و به موقع هشدارهای دلسوزانه را دادیم.
@khakriz01 عضو شوید
❌آقای پزشکیان خرید شخصی و هئیت رفتن دیگه کافیه برید دوتا نظارت رو کابینه انجام بدید که هر جاسوس و خائنی در دولتت قرار نگیره، یه کلیپ هم از تلاشت برای این مردم انتشار بده دلمون خوش باشه 🤨
ما ریس جمهور خستگی ناپذیر در امور جامعه و مردم میخوایم ن مسائل شخصی 😐
🔴به نظر شما رییس جمهور منتخب اصلی مردم ایران کدومشون هستن؟
اونی که داره ترکیب وزرا رو میچینه یا اونی که داره برای نوه خودش آبنبات میخره؟
هنوز هم بگیم دولت سوم روحانی نیست!
باشه نیست...
اما من به شخصه برای کسی که یک قرارداد بین المللی رو بدون خوندن، امضا زده باشه و باعث ایجاد شدن خسارت سنگین به یک کشور و مردمش شده باشه پُستی بالاتر از یک نظافتچی در شرکتم نخواهم داد.
شما رو نمیدونم.
@rozaneyeagah
@khakriz01 عضو شوید
24.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
" جامعه خوکی "
تمثیلی کامل از جامعه در عصر امام حسین علیه السلام توسط امام سجاد علیهالسلام
📣 حسن عباسی
@khakriz01 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا آمریکا در وضعیت فروپاشی است؟
چرا بایدن خرفت و ترامپ دلقم تنها گزینه های جامعه آمریکا هستند؟
و....
در این کلیپ بطور علمی بیان شده.
@khakriz01 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجم سرمایه گذاری خارجی
@khakriz01 عضو شوید
🌐 ذهنیت منحرف و مریض ظریف
🌐 ایران در محافل بینالمللی متهم بوده که حقوق اقلیتهای دینی و مذهبی و نیز زنان را رعایت نمیکند.
🌐 ظریف در ذهن خود میخواهد جواب آنها را بدهد.
🌐 لذا میگوید اگر کسی از اقلیت دینی و مذهبی باشد امتیازی بیشتری نسبت به اکثریت شیعه دارد و اگر زن بود امتیاز بیشتری از مرد بودن دارد.
🌐 اگر برایش مقدور بود میگفت اگر بهایی باشد و یا کشف حجاب کرده باشد امتیاز بیشتری خواهد آورد.
🌐 تا در اینجا جواب دندانشکنی به محافل غربی داده باشد و لبخند توام با رضایت آنها را کسب کند هر چند بر ضد نظام اسلامی عمل کرده باشد.
🌐نمیدانید چقدر لبخند و تأیید غربیها از او برایش لذتآفرین و آرامبخش است!
🌐 با همین معیار، آقای پزشکیان باید یک زن اقلیت را که سابقه اجرایی نداشته باشد و کمتر از ۵۰ سال داشته باشد را بجای ظریف برای شکل دهی به دولت تعیین میکرد!
📱 به کانال جدید دکتر قدیری ابیانه
https://eitaa.com/GhadiriLink
و کانال گزیدهها
@gozideha1404
دعوت میشوید.
🖇 لطفا برای دیگران هم ارسال فرمایید.