ن میشی استاد دانشکده مهندسی برق
دانشگاه صنعتی شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چطوری همچنین تصمیم گرفتی؟
گفت: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوالات هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو نوابغ درجه یک دنیا بودن، دیدم *همشون یا افغانی هستند یا ایرانی، یا پاکستانی، یا هندی و ... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستن...*
از خودم پرسیدم...
مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس *نوابغ انگلیسی و اسرائیلی و آمریکایی کجان؟*
بالأخره همشون که خنگ نیستن و اونام چهارتا نابغه دارن.
رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته. دیدم اونا *نوابغشون رو میفرستن تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشه*؛ این کارو میکنن تا بتونن بشریت رو چپاول کنن.
نابغه هاشونو میفرستن تو رشته هایی که برای امورات سخت افزاری و نرم افزاری بشری، مثل *منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداری ها، وزارت خونه ها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...،*
حکم ویندوز رو داره تا بتونن همه اینها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنن .
*نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق، مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی یا کشاورزی، اقتصاد و امثال اینا درس میخونن.*
*اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم یه کارگر فریب خورده نگاه می کنن نه دانشمند فرهیخته.*
همون طور که ما اگه لوله آب خونه مون بترکه، زنگ میزنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما اتصالات لوله رو تعمیر کنه، اونا میخوان ماهواره و موشک پرتاب کنن، زنگ میزنن کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه. و همون جور که ما نجّار و کارگرها رو تحویل می گیریم و دمشو می بینیم تا کارمون رو درست و خوب انجام بده، اونا هم کارگرای نابغه شون رو تحویل می گیرن تا کارشون پیش بره و بتونن به هدفشون برسن. فهمیدم که *تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های مهندسی و پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجّار، یه ذره بیشتره،*
*ولی تو کشورای استعمارزده ارزش علوم رو جابه جا کردن؛ رشته هایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون سعادت انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده،* ولی رشته های مهندسی و تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده.
*یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور ما در جمع دانشجویان ایرانی مقیم اروپا سخنرانی میکرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار می کنیم که چهل درصد دانشمندان ناسا، و بزرگترین استادان دانشگاه اروپا، ایرانی هستند؛ ما افتخار می کنیم معتبرترین پزشکان اروپا، متخصصان ایرانی اند و...*
من تو دلم بهش گفتم: آقای رئیس! تو فکر کردی اون شصت درصد که ایرانی نیستن، آمریکایی هستن؟!
*اون شصت درصد هم مال چهار تا کشور بدبخت استعمارزده هستن که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدن چه کلاهی سرشون رفته؛ اون شصت درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستن.*.
*نابغه تراز اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه.*
*سیستم مدیریتی شون به گونه ای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که شاهرگ حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه برده به کار بگیره..*
*یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشت که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتن و غارت کردن؛ زنها و مردهای سیاه پوست، از بچه هفت هشت ساله، تا پیرمرد هفتاد ساله رو بار کشتی کردن و آوردن به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنن.*
*امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده داره، منتهی نه اون برده سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی طاقت فرسا انجام میداد؛ برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و ماهواره و رادار و تجهیزات پزشکی عجیب غریب بسازه.*
*برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی میکنن و میبرن....!!!!
[7/1، 12:16] مجید خلیلیان: خدایا؛
ما را بی نیاز گردان
بر ما رحم کن که نا توانیم
بر ما که محتاج صبوری هستیم
قلبی روشن و بی کینه که فقط
جایگاه مهربانی باشد عطا کن.
خدایا؛
آرامش را به قلب همه ما عطا فرما.
لا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ المَلِكُ الحَقُّ المُبين
سلام صبح شما بخیر
الهی به امید تو
[7/1، 12:16] مجید خلیلیان: 💠🌼🍃🌸امام على عليه السلام:
هر كه روحيه اى قانع داشته باشد، در عين تنگدستى عزيز است و هر كه روحيه اى سيرى ناپذير داشته باشد، در عين توانگرى ذليل است.
📚 ميزان الحكمه جلد۷ صفحه ۳۷۶
🌺🌼🌺🌼🌺🌼🍀
[7/1، 12:16] مجید خلی
لیان: ✔️🌼🍃🌸مناظره علمی حضرت امام رضا علیه السلام
💠عده ای از امام رضا علیه السلام خواهش کردند که در حضور مأمون در مناظرهای در مورد امامت شرکت کند ؛ خلاصه امام پذیرفت و مجلسی تشکیل شد
از قضا «یحیی بن ضحاک سمرقندی» برای بحث با امام دعوت شد.
▪️امام علیه السلام فرمود:«بپرس!»
او گفت: « شما بپرسید ای پسر رسول خدا تا ما به سؤال شما افتخار کنیم.»؟!
💠امام علیه السلام فرمود :
«ای یحیی، نظر تو درباره کسی که ادعا میکند راستگوست ولی به راستگویان،نسبت دروغگویی میدهد، چیست؟!
آیا چنین کسی راستگو و پیرو دین حق است یا دروغگو؟!»یحیی مدتی به فکر فرو رفت و چیزی نگفت.
✨مأمون گفت: « چرا جواب نمیدهی؟! »یحیی با حیرت گفت: « رضا سؤالی از من کرد که نمیتوانم پاسخ دهم.»
مأمون از امام رضا علیه السلام پرسید:« منظورتان از این سؤال چه بود؟!»
✨امام فرمود:« من از یحیی با کنایه پرسیدم اگر ابوبکر راستگو بوده، پس راویان صادق
و راستگو که گفته اند ابوبکر بر فراز منبر رسول خدا اعلام کرد:
*« شما مرا امیر خود قرار دادید ولی من بهتر از شما نیستم.»*
باید این سخن هم راست باشد و
اگر این سخن ابوبکر راست است
می گوییم امیر باید از رعیت بهتر باشد،
پس ابوبکر امام نیست.
*همچنین از قول ابوبکر نقل کرده اند که گفته است:« من شیطانی دارم که مرا وسوسه می کند و من گرفتار او هستم.»*
*اگر ابوبکر راستگوست و این سخن هم راست است؛ پس نمی تواند امام باشد چون شیطان نمی تواند در امام تصرف کند و نیز از عمر نقل کرده اند که گفته است:*
« امامت ابوبکر یک کار ناگهانی و بدون مقدمه بود که خداوند ما را از شر آن حفظ کرد؛ پس هر کس این کار را تکرار کند، او را بکشید.»
اگر عمر راستگو بود پس امامت ابوبکر به نظر عمر هم صحیح نبوده و اگر دروغ گفته که خودش برای زعامت و رهبری مسلمین لیاقت ندارد. »
سخن حضرت که به اینجا رسید مأمون آن چنان عصبانی وناراحت شد که بی مقدمه فریادی کشید که همه آن عده متفرق شدند.
سپس رو کرد به بنی هاشم و گفت: «مگر من نگفتم حضرت امام رضا علیه السلام را شروع کننده بحث قرار ندهید و
بر علیه او جمع نشوید؟! اینها علمشان از علم رسول الله است.»
📚بحارالانوار،ج 10؛ص348.ح 6.
📚مناقب آل ابیطالب،ج2،ص404-405.
[7/1، 12:16] مجید خلیلیان: 🕋🔰🌼🌹تفسیر کوتاه *صفحه 392*
*👈برگرفته از تفسیر نور*
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔸در تربیت باید تذکّرات، تدریجی، گام به گام، مکرّر و متنوّع باشد. *«وَصَّلْنا»* (آری با یک یا دو تذکّر مختصر نباید انتظار اصلاح و تربیت داشت.)
🔹انسان، موجودی فراموشکار است و نیاز به تذکّر دارد. *«یَتَذَکَّرُونَ»*
🔸امنیّت و رزق، دو نعمت تضمینشدۀ حرم الهی (مکّه) است. *«آمِناً یُجْبی إِلَیْهِ ثَمَراتُ کُلِّ شَیْءٍ»*
🔹مرفّهان، اموال خود را رها کرده و خواهند رفت. پس هدایت و سعادت ابدی را با رفاه زودگذر دنیوی معامله نکنیم. *«نَحْنُ الْوارِثِینَ»*
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
💠 بـر خاتـم انبیاء مـحمد صلـوات
🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهُم ولعن أعدائهم اجمعین 🌸
💠 بر چهره دلربای مهدی صلوات
🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهُم ولعن أعدائهم اجمعین 🌸
💠 ١٠٠ صلوات روز جمعه برای سلامتي و فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراموش نکنید.!