434.7K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅9⃣༅═┅─
459.1K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
جناب استاد #ربانی
سپاس فراوان ..عالی
اجرتون با سید الشهدا
علیه السلام
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسگزاریم...
پایان قسمت اول
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
440.2K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅8⃣༅═┅─
493.4K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅5⃣༅═┅─
433.7K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅3⃣༅═┅─
🔴📷 #جهان_مدیا| «قالیباف» رئیس مجلس با صدور نامهای خطاب به مدیرعامل روزنامه رسمی کشور ضمن ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران از وی خواست این قانون در روزنامه رسمی چاپ شود@jahaannews
این هم از رئیس حقوق دان.
ولله باره ها گفته ام:
این صدام نبود که صدام قلدر شد
این محمد رضا نبود که قلدر تاریخ شد
این ترامپ قمار بازنبودکه قاتل جهانی شد
این شوریح قاضیها بودند
محمد علی فروغی ها بودند
...جانی ها بودند
که حمایت ، پشتیبانی پولی، اجتماعی، سیاسی و غیره خود یک مشت انسان بی مقدار را بر گرده مردم مظلوم تاریخ کردند.
لذا در یکی از زیارت نامه های امام رضا علیه آلاف التحیّته و الثناء داریم :
اللهم العن الذین بَدَّلوا نِعمتَک وَ اتَّهموا نَبیَّک و "حَمَلوا الناس علی اَکتاف آل محمد" صلی الله علیه و آله.
به همین دلیل بنده معتقدم در جنایت ۸۸ ، سهم دو کاندیدای بخت برگشته از گناه و جرم، قطعا خیلی خیلی کمتر از کسانی است که دو آدم کم مقدار را بر گرده ۸۰ میلیون ملت بار کردند.
و به شرح ایضا در این دوره
این علی لاریجانی ها
باهنرها
و ده ها، ها های دیگر سهمشامدر عذاب الهی بابت به خاک سیاه نشاندن یک ملت قیور هزاران برابر از یک مرد متکبر، خودخواه، ترسو و.... بیشتر است
400.7K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍✧◁#کنفرانس
📖☆◁#احیای صنعت #هسته ای اولین پاسخ #راهبردی ایران به ترور شهید #فخری زاده
🎙ارائه:جناب استاد #ربانی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
[12/7، 0:52] دانش آموز - محسن هادی دلفروزی۹۹: شهیدانه♥️
روی هر کدوم که به دلت افتاد بزن 😇
رفیق.شهید 🥀
https://digipostal.ir/cha8pta
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/ch1nnpl
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c4y1spv
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/clbztm8
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c70bvf1
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c2b4gao
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cfd86bh
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/ckg811x
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c2bxfbn
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cu07586
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cubrqqz
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c8xnn80
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cfyhzuo
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cwww62q
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cghtudd
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c8m9jy8
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/cap7zpp
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c4pfcoo
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
https://digipostal.ir/c3h4fkn
حالا برای شادی روح اون شهید 3 تا صلوات بهش هدیه کن
[12/7، 8:58] +98 993 009 4153: 🌷مهدی شناسی ۱۹🌷
‼️امام مهدی (علیه السلام) مقصد نیست!
◀️ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﭼﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﻏﯿﺒﺖ ﻧﮑﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ،ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ،ﻣﻘﺼﺪ ﻓﯽ ﺣﺪ ﺫﺍﺗﻪ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ.ﺣﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ (ﻋﺞ) ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﻧﯿﺴﺖ،ﺑﻠﮑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﯼ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﻣﻘﺼﺪ ﺍﺳﺖ.
◀️ﭼﻘﺪﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻫﺎ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ!
ﯾﮑﯽ ،ﻓﺮﺩ ﺭﺍ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﻭﺳﯿﻊ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﯾﺪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺧﯿﺎﻝ ﻭ ﺗﻮﻫﻢ ﺭﻫﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﻓﺮﺩ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺟﺴﻢ ﻭ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
◀️ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺰﯾﻨﺔ ﺍﻟﺠﻮﺍﻫﺮ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ،ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﻋﻘﻞ ﻭ ﻋﻠﻢ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ،ﺍﺻﻼ ﺧﻮﺍﺏ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﺪ!
◀️ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ،ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﯼ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺑﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮑﯽ ﺩﻭ ﺗﺎﯼ ﺁﻥ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ﺍﮐﺜﺮ ﺁﻥ ﻫﺎ ﯾﺎ ﺍﻭﺗﺎﺩ ﻭ ﯾﺎﺭﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺗﺨﯿﻞ ﻭ ﻭﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﯿﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.
◀️ﺑﻨﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺑﺪﺍﻝ ﻭ ﺍﻭﺗﺎﺩ ﻫﻢ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ (ﻋﺞ) ﺷﺪﻧﺪ،ﻣﮕﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﯽ ﻧﺸﯿﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ؟ً!
◀️ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﯾﻢ ﺗﻮﺑﻪ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﺨﺸﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯿﻢ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﯾﺪﻧﺶ ﺩﻭﯾﺪﯾﻢ.ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﻫﻢ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮐﺸﯿﺪﯾﻢ.
ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺯﯼ ﻋﺸﻖ، ﺑﺎ ﻧﻘﺶ ﺳﺒﻮ
ﺑﮕﺬﺭ ﺍﺯ ﻧﻘﺶ ﺳﺒﻮ،ﺭﻭ ﺁﺏ ﺟﻮ
[12/7، 9:00] +98 993 009 4153: Matin:
📌 تردید، روی آتشِ شجاعت آب میریزد!
▪️ گاهی دشمنِ ما یک شخص یا گروه است اما گاهی با یک دنیا مواجه هستیم. میدانی یکی از عظمتهای کربلا در چه بود؟ در این که امام حسین در مقابلِ فشار و سنگینی یک دنیای متعرض و مدعی، احساس تردید نکرد.
▫️ در مدینه صحابهی زیادی بودند، همان کسانی که در قضیه حره و تهاجم مسلم بن عقبه ایستادند و مبارزه کردند. پس افراد ترسو و بیغیرتی نبودند؛ شمشیر زن و شجاع بودند، اما آنها هم در یاری امام حسین دچار تردید شدند.
▪️ شجاعتِ ورود به میدان جنگ، یک مسئله است و شجاعتِ مواجه شدن با یک دنیا، مسئلهای دیگر. دشمنِ مهدی زهرا نیز یک گروه و یک جبهه نیست. تمام دنیای کفر و ظلم دشمن اوست؛ لشکریان و یاران مهدی باید مانند خود او، شجاعت مواجهه با یک دنیا را داشته باشند. مدعیانِ یاوری حضرت باید ببینند برای این مواجهه آمادهاند یا تردید خواهند کرد؟
توجیه المسائل کربلا قسمت پانزده
[12/7، 9:57] +98 993 009 4153: ❀
#تشرفات
#دیدار_آیت_الله_محمدتقی_بافقی_با_امام_زمان(عج)
مرحوم حجه الاسلام ملا اسدالله بافقی به نقل از برادرش آیت الله محمد تقی بافقی میگوید:
《قصد داشتم از نجف اشرف پیاده، به مشهد مقدس برای زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بروم. فصل زمستانی بود که حرکت کردم و وارد ایران شدم. کوه ها و دره های عظیمی سر راهم بود و برف هم بسیار باریده بود. یکروز نزدیک غروب آفتاب که هوا هم سرد بود و سراسر دشت را برف پوشانده بود، به قهوه خانه ای رسیدم که نزدیک گردنه ای بود، با خود گفتم:
«امشب در میان این قهوه خانه میمانم و صبح به راه ادامه میدهم».
پس وارد قهوه خانه شدم دیدم جمعی از کردهای ایزدی در میان قهوه خانه نشسته و مشغول لهو و لعب و قمار هستند، با خود گفتم:
« خدایا چه کنم؟ اینها را که نمیشود نهی از منکر کرد،من هم که نمیتوانم با آنها مجالست نمایم، هوای بیرون هم فوق العاده سرد است.»
همینطور که بیرون قهوه خانه ایستاده بودم و فکر میکردم ،و هوا کم کم تاریک میشد، صدایی شنیدم که میگفت:
« محمد تقی! بیا اینجا».
بطرف آن صدا رفتم که باز هم میگف
ت:
«محمد تقی! بیا اینجا.»
بطرف ان صدا رفتم دیدم شخصی با عظمت زیر درخت سبز وخرمی نشسته و مرا بطرف خود میطلبد..
ادامه دارد...
#برگرفته ازمنبع گنجینه دانشمندان
[12/7، 9:59] +98 993 009 4153: 🍀دولــت کــریمه ی امام زمان (عجل الله فرجه)
◀️ قسمت بیست و یکم
💢... چرا به این انبیاء اولوالعزم می گوییم؟ هی در تعریف به من و شما می گفتند چون صاحب شریعت بودند...اولو در فرهنگ عرب به معنای صاحب است خُب باید می گفتند اولو الشریعت صاحبان شریعت. حالا فهمیدیم عزم یعنی چه... یعنی پنج تا نبی اولوالعزم عزم قوی داشتند بر پذیرش ولایت چهارده معصوم.
📖بعد آیه قـرآن داریم که خدا می گوید؛ ما از انبیاء پیمان گرفتیم برای یاری پیغمبر (ص). سوال پیش می آید انبیاء کی قرار است بیایند پیغمبر و حضرت علی را یاری بکنند، مُردند که..⁉️
✍جواب روز رجعت می شود. ″جلد 53 بحارالانوار″ علامه مجلسی کامل احادیث بحث رجعت را آورده حدود 120 روایت است. من شصت، هفتادتای اولش را تقریبا خواندم چندین روایت آنجا بود که خدا پیمان می گیرد از انبیاء که در زمان رجعت بیایند اهل بیت را کمک بکنند.
🔹ولی برای آدم این عزم نبود که اقرار بکند به مقام اهل بیت، اینجاست که خدا در آیه [115] سوره طه می گوید «وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْما» و برای او عزمی نیافتیم. امام باقر (ع) می فرماید و این است تعبیر آن آیه که ما به آدم سفارش کردیم، پیمانی از او گرفتیم و او فراموش کرد و برای او عزمی نیافتیم.❌
🔰حالا می فهمیم.. آیا واقعا به خاطر یک درخت انگور و گندم خدا آدم را از بهشت پایین می آورد، یعنی پیغمبر خدا نمی توانست انگور🍇 و خرما نخورد؟ جلوی خودش را نمی توانست بگیرد؟ اینکه نشد حرف؟ پس معلوم است این درخت ممنوعه درخت علم اهل بیت✨ بود، مقام اهل بیت بود که نتوانست دوام بیاورد. اینکه نزدیک شد یعنی طمع کرد و خدا هم به او گفت پایین بیا، اینجا جای تو نیست، مقام چهارده معصوم جای تو نیست.
📘فیض کاشانی در تفسیر صافی می گوید این درخت ممنوعه درخت علم محمد و آل او هست که اختصاص به آنها داشت و تنها آنها هستند که می توانند از آن تناول بکنند. یک روایت فـوق العاده مهم در همان ″تفسیر صافی، ج1، ص102″ این روایت را از کتاب عیون اخبارالرضا آورده:
💭اباصلت هروی می گوید به امام رضا (ع) عرض کردم مردم می گویند آن درخت ممنوعه انگور🌾 بود یک عده می گویند گندم بود، یک عده می گویند خرما بود، یک عده می گویند کافور بود، اختلاف پیدا کردند! امام رضا فرمود همه ی آنها حق می گویند درختی بود🌳 که چندتا میوه داشت (یعنی یک درختی بود قابلیت این را داشت که چندتا میوه بدهد) وقتی خدا آدم را اکرام کرد (یعنی به آدم کرامت داد) او را وارد بهشت کرد و مسجود ملائکه کرد. آدم گفت آیا بشری برتر از من آفریده ای؟ (یعنی من خیلی بالا هستم)
💠خدا گفت آدم سرت را بلند کن و به ساق عرش نگاه کن، آدم سرش را بلند کرد به ساق عرش خدا نگاه کرد دید روی آن نوشته شده بود «لا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَ مَحَّمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالٍب أَمِیرُ الْمُؤْمِنِین وَ زَوْجَتُهُ فَاطِمَةُ وَ سَیِّدَةُ نِساءِ الْعَالَمِینَ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ سِیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ..»🔆
⁉️آدم عرض کرد پروردگارا اینها چه کسانی هستند؟ خدا فرمود؛ اینها از فرزندان تو هستند و از نسل تو هستند و هم از تو برترند و هم از تمام خلق من بالاترند. ای آدم! مبادا با چشم حسادت به آنان نگاه بکنی که تو را از جوار خودم، از نزدیکی خودم بیرون می کنم.
👈آدم با چشم حسادت به آنان نگاه کرد و آرزوی مقام آنان را کرد. شیطان بر او تسلط یافت و به آن درخت مقام اهل بیت نزدیک شد که بخورد و حوا نیز نگاه حسادت آمیزی به حضرت فاطمه (س) و مقام ایشان کرد و شیطان🔥 در او تسلط یافت و به درخت مقام اهل بیت نزدیک شد، خدا هم آنها را از بهشت بیرون کرد چرا که قبل تر خدا گفت با حسادت به آنها نگاه نکنید.
✅این روایت امام رضاست
که در ″تفسیر صافی، ج1، ص102″ آمده. پس معلوم شد به مقام اهل بیت، به مقام ولایت طمع کرد.
🖇 ادامه دارد ...
[12/7، 11:08] +98 990 781 5540: إِنَّا غَیرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکمْ وَ لاَ نَاسِینَ لِذِکرِکمْ وَ لَوْ لاَ ذَلِک لَنَزَلَ بِکمُ اَللَّأْوَاءُ وَ اِصْطَلَمَکمُ اَلْأَعْدَاءُ فَاتَّقُوا اَللَّهَ جَلَّ جَلاَلُهُ » - الاحتجاج، جلد۲ ، ص۴۹۵
ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بود گرفتاری ها به شما روی می آورد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید.
2- عمل صالح و تقرّب به اهل بیت(علیهم السلام)
«. . . فَیعْمَلُ کلُّ اِمْرِئٍ مِنْکمْ مَا یقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ لِیتَجَنَّبَ مَا یدْنِیهِ مِنْ کرَاهِیتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ اِمْرَأً یبْغَتُهُ فَجْأَةٌ حِینَ لاَ تَنْف
َعُهُ تَوْبَةٌ وَ لاَ ینَجِّیهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَی حَوْبَةٍ»: بحار الأنوار ، جلد۵۳ ، ص۱۷۴
هر یک از شما باید به آنچه که او را به دوستی ما نزدیک می سازد، عمل کند و از آنچه که خوشایند ما نبوده و خشم ما در آن است، دوری گزیند، زیرا خداوند به طور ناگهانی انسان را می گیرد، در وقتی که توبه برایش سودی ندارد و پشیمانی او را از کیفر ما به خاطر گناهش نجات نمی دهد.
3- تسلیم در مقابل دستورهای اهل بیت(علیهم السلام)
«. . . فَاتَّقُوا اَللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا وَ رُدُّوا اَلْأَمْرَ إِلَینَا فَعَلَینَا اَلْإِصْدَارُ کمَا کانَ مِنَّا اَلْإِیرَادُ وَ لاَ تُحَاوِلُوا کشْفَ مَا غُطِّی عَنْکمْ وَ لاَ تَمِیلُوا عَنِ اَلْیمِینِ إِلَی اَلشِّمَالِ وَ اِجْعَلُوا وُصُولَکمْ إِلَینَا بِالْمَوَدَّةِ وَ عَلَی اَلسُّنَّةِ اَلْوَاضِحَةِ »: الغیبة (للطوسی) ، جلد۱ ، ص۲۸۵
از خدا بترسید و تسلیم ما باشید، و امور خود را به ما واگذار کنید، چون وظیفه ما است که شما را بی نیاز و سیراب نمائیم همان طوری که ورود شما بر چشمه معرفت به وسیله ما می باشد؛ و سعی نمائید به دنبال کشف آنچه از شما پنهان شده است نباشید.
4- تحقّق حتمی حقّ
«. . . أَبَی اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إِلاَّ إِتْمَاماً وَ لِلْبَاطِلِ إِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌ عَلَی بِمَا أَذْکرُهُ »: الغیبة (للطوسی) ج۱ ص۲۸۷
خداوند مقدّر فرموده است که حقّ به مرحله نهایی و کمال خود برسد و باطل از بین رود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است.
5- خلقت هدفدار و هدایت پایدار
«. . . إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَی لَمْ یخْلُقِ اَلْخَلْقَ عَبَثاً وَ لاَ أَمْهَلَهُمْ سُدًی بَلْ خَلَقَهُمْ بِقُدْرَتِهِ وَ جَعَلَ لَهُمْ أَسْمَاعاً وَ أَبْصَاراً وَ قُلُوباً وَ أَلْبَاباً ثُمَّ بَعَثَ إِلَیهِمُ اَلنَّبِیینَ عَلَیهِمُ السَّلاَمُ مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ یأْمُرُونَهُمْ بِطَاعَتِهِ وَ ینْهَوْنَهُمْ عَنْ مَعْصِیتِهِ وَ یعَرِّفُونَهُمْ مَا جَهِلُوهُ مِنْ أَمْرِ خَالِقِهِمْ وَ دِینِهِمْ وَ أَنْزَلَ عَلَیهِمْ کتَاباً وَ بَعَثَ إِلَیهِمْ مَلاَئِکةً وَ بَاینَ بَینَهُمْ وَ بَینَ مَنْ بَعَثَهُمْ بِالْفَضْلِ اَلَّذِی لَهُمْ عَلَیهِمْ »: بحارالأنوار ، جلد۵۰ ، ص۲۲۸
خداوند متعال، خلق را بیهوده نیافریده و آنان را مهمل نگذاشته است، بلکه آنان را به قدرتش آفریده و برای آنها گوش و چشم و دل و عقل قرار داده، آن گاه پیامبران را که مژده دهنده و ترساننده هستند به سویشان برانگیخت تا به طاعتش دستور دهند و از نافرمانیاش جلوگیری فرمایند و آنچه را از امر خداوند و دینشان نمیدانند به آنها بفهمانند و بر آنان کتاب فرستاد و به سویشان فرشتگان برانگیخت تا آنها میان خدا و پیامبران به واسطه تفضّلی که بر ایشان روا داشته واسطه باشند.
6- ظهور حقّ
«. . . إِذَا أَذِنَ اَللَّهُ لَنَا فِی اَلْقَوْلِ ظَهَرَ اَلْحَقُّ وَ اِضْمَحَلَّ اَلْبَاطِلُ وَ اِنْحَسَرَ عَنْکمْ »: بحار الأنوار ، جلد۵۰، ص ۲۲۸
هرگاه خداوند به ما اجازه دهد که سخن گوییم، حقّ ظاهر خواهد شد و باطل از میان خواهد رفت و خفقان از [سرِ] شما برطرف خواهد شد.
7- استغفار برای همدیگر
«. . . لَوْلاَ اسْتِغْفارُ بَعْضِکُمْ لِبَعْض، لَهَلَکَ مَنْ عَلَیْها، إلاّ خَواصَّ الشّیعَهِ الَّتی تَشْبَهُ اقْوالُهُمْ افْعالَهُمْ»: مستدرک ج ۵، ص ۲۴۷، ح ۵۷۹۵.
اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی شماها برای همدیگر نبود، هرکس روی زمین بود هلاک می گردید، مگر آن شیعیان خاصّی که گفتارشان با کردارشان یکی است.
8- ظهور حقّ به اذن حقّ
«. . . فَلاَ ظُهُورَ إِلاَّ بَعْدَ إِذْنِ اَللَّهِ تَعَالَی ذِکرُهُ وَ ذَلِک بَعْدَ طُولِ اَلْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ اَلْقُلُوبِ وَ اِمْتِلاَءِ اَلْأَرْضِ جَوْراً »: بحار الأنوار ، جلد۵۱ ، ص۳۶۰
ظهور انجام نمی شود، مگر به اجازه خداوند،متعال و آن هم پس از زمان طولانی و قساوت دلها و فراگیر شدن زمین از جور و ستم.
9- مدّعیان دروغگو
«. . . سَیأْتِی إِلَی شِیعَتِی مَنْ یدَّعِی اَلْمُشَاهَدَةَ أَلاَ فَمَنِ اِدَّعَی اَلْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ اَلسُّفْیانِی وَ اَلصَّیحَةِ فَهُوَ کذَّابٌ مُفْتَرٍ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِی اَلْعَظِیمِ»: الاحتجاج ، جلد۲ ، ص۴۷۷
آگاه باشید به زودی کسانی ادّعای مشاهده (نیابت خاصّه) مرا خواهند کرد. آگاه باشید هر کس قبل از «خروج سفیانی» و شنیدن صدای آسمانی، ادّعای مشاهده مرا کند دروغگو و افترا زننده است؛ حرکت و نیرویی جز به خدای بزرگ نیست.
10- دنیا در سراشیبی زوال
«. . . فَإِنَّ اَلدُّنْیا قَدْ دَنَا فَنَاؤُهَا وَ زَوَالُهَا، وَ آذَنَتْ بِالْوَدَاعِ، وَ إِنِّی أَدْعُوکمْ إِلَی اَللَّهِ وَ إِلَی رَسُولِهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ سَلَّمَ، وَ اَلْعَمَلِ بِکتَابِهِ، وَ إِمَاتَةِ اَلْبَاطِلِ، وَ إِحْیاءِ سُنَّتِهِ»: التشریف بالمنن ج۱ ص۱۳۷
دنیا رو به