eitaa logo
تبلیغ مجازی حجت الاسلام خلیلیان
79 دنبال‌کننده
57.3هزار عکس
37.4هزار ویدیو
495 فایل
تبلیغ در فضای مجازی ماه مبارک رمضان 1342 1400 ه.ش) حجت الاسلام خلیلیان آدرس کانال: @khalilian_tabligh ارتباط با ادمین: Eitaa.ir/Majid_khalilian
مشاهده در ایتا
دانلود
[8/13،‏ 6:20] ‏‪+98 913 106 1239‬‏: 🌺ســـلام 🌿صبح جمعه تون بخیر و شادی 🌺روزتون پر از خوبی 🌿 لحظه هاتون پر از آرامش 🌺صبحتون پربرکت و زیبا [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: 💊💊💊💊خانم دکتر مینو محرز آب داغی که می نوشید برای گلو مفید است. اما این ویروس کرونا تا 3 تا 4 روز در پشت سینوس پارانازال بینی شما پنهان است. آب داغی که می نوشیم به آنجا نمی رسد. بعد از 4 تا 5 روز این ویروس که در پشت سینوس پارانازال پنهان شده بود به ریه های شما می رسد. سپس در تنفس مشکل دارید. به همین دلیل مصرف بخار ، که به پشت سینوس پارانازال شما می رسد ، بسیار مهم است. شما باید این ویروس را در بینی با بخار از بین ببرید. در دمای 50 درجه سانتیگراد ، این ویروس از کار می افتد یعنی فلج می شود. در دمای 60 درجه سانتیگراد این ویروس چنان ضعیف می شود که هر سیستم ایمنی انسانی می تواند علیه آن مبارزه کند. در دمای 70 درجه سانتیگراد این ویروس کاملاً از بین می رود. این کاری است که بخار انجام می دهد. کل اداره بهداشت عمومی این را می داند. اما همه می خواهند از این همه گیری سو استفاده کنند. بنابراین آنها این اطلاعات را علناً به اشتراک نمی گذارند. ان دسته افرادی که در خانه می میمانند باید روزی یک بار از بخار استفاده کنند . اگر برای خرید سبزیجات به بازار می روید ، آن را دو بار در روز مصرف کنید. هرکسی که با افراد ملاقات میکند یا به هر اداره ای میرود باید 3 بار در روز از بخار استفاده کند. این را به همه عزیزان خود منتقل کنید. 🙏 * هفته بخار * به گفته پزشکان ، Covid -19 می تواند با استنشاق بخار از بینی و دهان ، از بین بردن ویروس کرونا از بین برود. اگر همه مردم به مدت یک هفته کار خود را با دستگاه بخار آغاز کنند ، همه گیری به زودی پایان می یابد. بنابراین در اینجا یک پیشنهاد وجود دارد: * برای استنشاق بخار ، فرآیند را به مدت یک هفته ، صبح و عصر شروع کنید ، هر بار فقط 5 دقیقه. اگر همه افراد این روش را برای یک هفته اتخاذ کنند ، کشنده Covid-19 پاک می شود. این عمل هیچ عارضه جانبی نیز ندارد. بنابراین لطفاً این پیام را به همه نزدیکان ، دوستان و همسایگان خود بفرستید تا همه ما بتوانیم با هم این ویروس کرونا را از بین ببریم و در این دنیای زیبا زندگی و زندگی کنیم. 🔷 آویشن داروی معجزه گر را استفاده کنید . سیر برای عفونت زدایی از بدن عالیست. قرقره آب نمک تمام عفونتهای گلو و حلق بیمار را بیرون میدهد. عسل و سیاهدانه در برابر کرونا معجزه می کند. جوشانده آویشن و گل بابونه معجزه می کند. بخور آویشن ، گلاب، بابونه ریه را ضدعفونی کرده و راه تنفس را باز می کند. قبل از اینکه عفونت در ریه زیاد شود درمان گیاهی را شروع کنید. سیر بهترین درمان برای عفونت است. سیر تازه و یا خشک را بجوید و میل کنید . عفونتهای درون بدن را با سرفه مصنوعی بیرون بریزید. درد عضلات را با حمام آفتاب درمان کنید . استراحت و تغذیه مقوی راه درمان کروناست. کرونا را میتوان شکست داد. به داروهای گیاهی ایمان بیاوریم. نیاز نیست به بیمارستان هجوم ببرید . محیطهای بیمارستان مناسب بستری و درمان نیست. بدن خودتان را تقویت کنید . خرما بخورید ، عسل بخورید ، مایعات فراوان بنوشید ، شربت گلاب بخورید بسیار عالی است. گلاب بهترین درمان کروناست. در طول روز نمک مزمزه کنید ، نمک هفتاد نوع بیماری را درمان میکند. نمک دریا استفاده کنید . اگر فشار خون دارید رعایت کنید تا فشارتان بالا نرود. نمک عفونتهای حلق را بیرون میدهد. بیمار کرونایی را قرنطینه کنید ، دستشویی جدا ، اتاق دارای تهویه مناسب جدا ، غذا و ظرف غذاخوری و آبخوری جدا باشه، بیمار کرونایی را نترسانید ، روحیه بدهید ، هرچه روحیه بالاتر باشد درمان مؤثرتر هست. اصلا نترسید . از دست دادن بویایی و چشایی بخاطر ضعیف شدن سیستم عصبی هست. نگران نباشید ، با بخور آویشن و گلاب در طی چند روز درمان میشود و دوباره سیستم چشایی و بویایی برمیگردد. بخور برگ اکالیپتوس یا بخور عصاره آن هم مؤثر هست. خلاصه بدن را تقویت کنید ، بدن خودش آنتی بادی درست میکند. کرونا در مقابل بدن محکم و قوی و درمان درست گیاهی ناتوان است. این متن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: سلام علیکم معرفی یک سایت روایی ؛ Alvahy.com روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید ، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" است . تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. دوست پژوهشگرمان جناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده دوستان قرار بگیرد. [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: *🌹 زیارت عاشورا🌹* *السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَهَ اللّٰهِ وَابْنَ خِیرَتِهِ ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَهَ سَیِّدَهِ نِساءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِه، وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعًا سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ . یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّهُ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَهُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْلِ الْاِسْلامِ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّماواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّماواتِ،* https://chat.whatsapp.com/FVyp3tiqvGqHutDSDK0LID *فَلَعَنَ اللّهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللّهُ فیها، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ، وَ لَعَنَ اللّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِـالَّتمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِمْ. یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ، وَ لَعَنَ اللّهُ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللّهُ بَنى اُمَیَّهَ قاطِبَهً، وَ لَعَنَ اللّهُ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ لَعَنَ اللّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ، وَ لَعَنَ اللّهُ شِمْرًا، وَ لَعَنَ اللّهُ اُمَّهً اَسْرَجَتْ وَ اَلجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ. بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْاَلُ اللّهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَ اَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه . اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهًا بِـالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السّلامُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ.* *یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِه وَ اِلى اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَ اِلى فاطِمَهَ وَ اِلَى الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ، وَ اَبْرَاُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِه مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ ذلِکَ، وَ بَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَ جَرى فى ظُلْمِه وَ جَوْرِه عَلَیْکُمْ وَ عَلى اَشْیاعِکُمْ. بَرِئْتُ اِلَى اللّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَ مُوالاهِ وَلیِّکُمْ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَعْدائِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ.اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْاَلُ اللّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَهِ اَوْلِیائِکُمْ، وَ رَزَقَنِى الْبَراءَهَ مِنْ اَعْدائِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَسْاَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللّهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى (ثارِکُمْ) مَعَ اِمامٍ هُدًى (مَهْدىٍّ) ظاهِرٍ ناطِقٍ بِـالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَ اَسْاَلُ اللّهَ بِحَقِّکُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصابًا بِمُـصیبَتِه؛ مُصیبَهً ما اَعْظَمَها وَ اَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الْاِسْلامِ وَ فى جَمیعِ السَّماواتِ وَ الْاَرْضِ . اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَهٌ وَ مَغْفِرَهٌ . اَللّ
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
هُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِه بَنُو اُمَیَّهَ، وَ ابْنُ آکِلَهِ الْاَ کْبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَ لِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه، فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَهَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاویَهَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَهُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَ هذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِه آلُ‏ زیادٍ وَ آلُ‏مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ. اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَ الْعَذابَ الاَلیمَ. اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَ فى مَوْقِفى هذا ، وَ اَیّامِ حَیاتى، بِـالْبَراءَهِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَهِ عَلَیْهِمْ، وَ بِـالْمُوالاهِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.* 🌱سپس صد مرتبه بگوید: *اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ . اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعًا.* 👈سپس صد مرتبه بگویید: *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللّهِ، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.* آنگاه بگوید : *اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى ، وَ ابْدَاْ بِه اَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ. اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِسً، وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللّهِ بْنَ زیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْرً، وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ.* 👈سپس به سجده رفته و بگوید: *اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ ، اَلحَمْدُ لِلّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى . اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ ، وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ.* *🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان صلوات🌹* *🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹* [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: ⚫اثرات برپایی روضه در خانه و یا هیئت! 🌹ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽرحمه الله علیه: ﺩﺭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام کوتاهی ﻧﻨﻤﺎﯾﯿﺪ ، ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ ﻧﺸﻮﺩ. 🌹ﺁﯾﺖ الله ﺑﻬﺠﺖ رحمه الله علیه: ﮔﺮﯾﻪ ﺑﺮ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. 🌹ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ: برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد: یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس ابا عبدالله… 🌹آیت الله آشیخ عبدالکریم حائری: روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام عمل مستحبی است که هزار واجب در آن است. 🌹حاج میرزا اسماعیل دولابی: محبت و عزاداری برای امام حسین علیه السلام انسان را زود به مقصد می رساند همه اهلبیت کشتی نجاتن ولی کشتی امام حسین علیه السلام سریعتر است.. 🌹علامه طباطبایی: «این کتیبه های سیاه که بر در و دیوار حسینیه و محل عزاداری نصب کرده اند، ما را شفاعت میکنند». 🌹آیت الله بروجردی : به مقداری که امام حسین علیه السلام ، بزرگ و واجب الاحترام است، منسوبین (سادات)به آن حضرت هم لازم الاحترام می باشند. 🌹ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ : ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻣﻘﯿﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﺎﯼ ﺳﻤﺎﻭﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﺭﺍ ﺟﻔﺖ ﮐﻨﻨﺪ. 〰〰〰〰〰〰 🏴"🆔‏برای پیوستن به گروه 🌸 معبری به سوی خدا 42🌸 این پیوند را دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/JwKrl1tCY2yBttYvm7hmfH [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: *⚫️سفارش 10 نکته ی یکی از علما در باب ماه محرم⚫️* 👇👇👇👇👇 1) زیارت عاشورای هر روز این ماه ترک نشود 2) با وضو وارد شدن به روضه ی سیدالشهدا 3) پوشیدن لباس عزا با طهارت 4) همره داشتن دستمال گریه برای شب اول قبر 5) تاجایی که میتوانید در دستگاه سیدالشهدا(ع) نوکری کنید(حتی در حد برداشتن یک سنجاق از زمین) که در شب اول قبر و درقیامت،مادرش حضرت زهرا(س) جبران میکند.البته نوکری کردن اباعبدالله یک وظیفه ست!نه اینکه انتظاری از قبال اون کار
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
داشته باشیم 6) نوشیدن کمتر آب و خوردن کمترغذا به احترام این ماه و سیدالشهدا(ع) 7) مهمتر از تمام اینها، خواندن نماز اول وقت است این یک ماه را نماز اول وقت بخوانیم! 8) احترام بسیار زیاد به عزاداران سیدالشهدا 9) گوش ندادن به موسیقی،حفظ حجاب و کنترل چشم و... 10) سعی در کمتر خندیدن! ( زیرا عزای اشرف اولاد آدم است...)😔 نکته: حواسمان باشد که دراین ماه صاحب الزمان عزادار است! ما دیگربا گناهانمان قلب نازنین شان را بدتر ناراحت نکنیم. [8/13،‏ 12:20] مجید خلیلیان: 💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 فایل صوتی قسمت اول حکمت 448 نهج البلاغه: نکوهش بزرگ شمردن مشکلات وَ قَالَ (عليه السلام): مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ، ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِكِبَارِهَا. راه برخورد با مصيبت ها (اعتقادى، اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه مصيبت هاى كوچك را بزرگ شمارد خدا او را به مصيبت هاى بزرگ مبتلا خواهد كرد. 1400/5/22 چمعه ارسال از اصفهان(لطفا برای دوستان ارسال فرمایید) 🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 ✅لينك كانال حكمت هاي نهج البلاغه در تلگرام : https://t.me/hekmat_nahjolbalaqe [8/13،‏ 12:32] مجید خلیلیان: 💥 راه جلوگیری از ابتلا به‌بیماری پروستات ⚘آقایان حتما" بخوانند. این مطلب ساده و مفید را استاد اعتمادی، ازآشنایان (که بیش از ده‌سال پیرامون مجاری ادار، پروستات، کلیه و . . . دردانشگاه تدریس‌نموده‌اند)، به‌اشتراک نهاده‌‌اند. ⚘ 💦پروستات و تأثیر آن برمردان: ✍️آیا بیماری پروستات برای آقایان سخت است؟ ✍️بله، مردان ۵۰ ساله و بالاتر، دارای اختلال پروستات هستند؛ اما روشن‌گری مراقبت‌‌های بهداشتی برای همه لازم است. کار کلیه، حذف زباله است. کلیه، شرکت مدیریت پسماند بدن شما است. هرروز خون شما چندین‌بار از طریق کلیه عبورمی‌کند تا فیلتر شود. با فیلترشدن خون، ادرار در مخزن ذخیره‌ی موقت (به‌نام مثانه)، تشکیل و ذخیره می‌شود. اگر مجاری ادراری وجود نداشته‌باشد، همان‌طور که یک‌مرد، در جاده قدم می‌زند، ادرار او درحال ریزش خارج‌می‌شود. غده‌ی پروستات، به اندازه‌ی یک‌گردو و وزن آن، حدود ۲۰ گرم است. کار آن، تهیه‌ی مایعات منی است که در مجاری منی ذخیره‌می‌شود. درحین مقاربت جنسی، مایع منی از مجرای ادراری پایین‌می‌آید و با اسپرم‌های تولید‌شده در بیضه‌ها مخلوط‌می‌شود تا مایع منی تشکیل شود. بنابراین منی، از نظر فنی، اسپرم نیست. این‌، اسپرم + مایع منی است. مایع منی، اسپرم را روغن‌کاری‌می‌کند. ✍️بعداز ۵۰ سالگی، به‌دلایل هورمونی ناشی از کاهش شدید فعالیت‌های جنسی، بزرگ‌شدن غده‌ی پروستات آغاز‌می‌شود. به‌طوری که ممکن است وزن پروستات، از ۲۰ گرم، به‌حدود ۱۰۰ گرم برسد. با بزرگ‌شدن پروستات، مجرای ادرار فشرده‌می‌شود و مرد، تغییراتی در شیوه‌ی ادرارکردن را، مشاهده‌می‌کند. ✍️ ۲دریچه وجوددارد که برای خروج ادرار انسان عمل‌می‌کنند: اسفنکترهای داخلی و خارجی. هردو دریچه باز هستند اما درصورت انسداد در مجرای ادراری، شخص، برای شروع جریان ادرار، باید بیشتر انتظاربکشد. در آن‌حالت، شخص، بلافاصله پس از ادرار کردن، این‌احساس را دارد که هنوز چیزی باقی‌مانده است. با وقوع همه‌ی این‌موارد، مثانه برای جبران انسداد در مجرای ادرار، سخت‌تر کارمی‌کند. تعداد اوقات دفع ادرار بالا‌می‌رود. فوریت‌ها وارد‌می‌شوند. بعضی اوقات، مرد مجبور‌می‌شود درعمل به‌سمت توالت بدود. شبانه بیش از ۲ بار برای ادرارکردن از خواب بیدار‌می‌شود. ✍️مردان ممکن است در این‌مرحله باکسی صحبت‌نکنند. سپس عوارض جدی‌تر شروع می‌شود: ادرار ذخیره‌شده آلوده می‌شود و هنگام دفع ادرار، ممکن است احساس سوزش ایجادشود. ادرار ذخیره‌شده کریستال‌ها را تشکیل‌می‌دهد. وقتی کریستال‌ها در مثانه یا در کلیه جمع‌می‌شوند، به‌تشکیل سنگ می‌انجامد. ممکن است سنگ‌ها مجرای ادرار را مسدود‌کند. حبس ادرار، مزمن می‌شود. مثانه، مقادیر بیشتر و بیشتر ادرار را ذخیره می‌کند. اندازه‌ی مثانه، درحالت عادی، ۴۰ تا ۶۰ درجه است. درحالتی‌که مثانه ادرار بیشتری را ذخیره می‌کند، ممکن است تا ۳۰۰ درجه بزرگ‌شود. مثانه‌ی بیش از حد پرشده، ممکن است نشت‌کند و این‌امر به خیس‌شدن و بی‌اختیاری ادرار منجرشود. هم‌چنین حجم بالای ادرار، ممکن است به‌کلیه فشار واردکند و ممکن است در اثر این‌فشار، به‌کلیه آسیب واردشود. ✍️آن‌چه ممکن است مرد را به‌بیمارستان منتقل‌کند، حبس حاد ادرار است. آن‌چه در بالا توضیح داده‌شد ، با بزرگ‌شدن پروستات همراه است که ازنظر فنی، به‌عنوان هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات شناخته‌می‌شود. از نشانه‌های دیگربیماری‌های پروستات مانند: ۱. التهاب پروستات ۲. سرطان پروستات بزرگ‌شدن پروستات است. 👈خبرهای بد، و خبرهای خوب: ✍️یک‌خبر بد این است که هرمرد، اگر به‌اندازه‌ی کافی طولانی زندگی‌کند، از دوره‌ای که با تغییر ناگهانی در دفعات رابطه‌ی جنسی مواجه‌شود، بزرگ
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
‌شدن پروستات خواهدداشت. ✍️خبر خوب دیگر، این‌که با تغییر در شیوه‌ی زندگی، می‌توان به‌مردان بالای ۵۰ سال کمک کرد تا سلامت مطلوب پروستات را حفظ‌کنند. پس: 👈غده‌ی پروستات خود را با فعالیت مرتب جنسی، به‌ترتیب معمول تخلیه‌کنید. 👈خوردن هر‌روز گوشت قرمز، احتمال ابتلا به‌بیماری پروستات را سه‌برابر می‌کند. 👈 مصرف هرروزه‌ی شیر، خطر بروز بیماری پروستات را دوچندان می‌کند. 👈مصرف روزانه‌ی میوه و سبزی، چهاربرابر خطر بیماری پروستات را کاهش‌می‌دهد. 👈خوردن گوجه‌فرنگی برای آقایان بسیارمناسب است. گوجه‌فرنگی را با شادی بخورید؛ که دارای لیکوپن زیادی است. لیکوپن، قوی‌ترین آنتی اکسیدان طبیعی است. 👈غذاهای سرشار از روی، نیز برای آقایان مفید هستند. تخم کدو را توصیه‌می‌کنیم.👎 👌"روی" اساسی‌ترین عنصر، در تمایلات جنسی و باروری مردان است. مردان نسبت به‌زنان، به‌مقدار بیشتری روی احتیاج‌دارند. هر بار که مرد دچار انزال می‌شود، ۱۵ میلی‌گرم روی ازدست‌می‌دهد. ✍️هنگامی‌که مردان علائم ادراری مرتبط با بزرگ‌شدن پروستات را احساس‌می‌کنند، مهم است که به‌کاهش مصرف الکل توجه‌کنند.👎 👈مصرف مایعات را افزایش‌دهید. 👈مایعات را به‌آرامی بنوشید. 👈ورزش به‌فعالیت منظم ماهیچه‌ها کمک‌می‌کند. 👈مردان بالای ۵۰ سال باید از تمرینات پرفشار، مانند دویدن، بپرهیزند. این‌فشار به‌زانوها واردمی‌شود. 👈دوچرخه‌سواری خبر بدی برای پروستات است. 👈 پیاده‌روی سریع را توصیه‌می‌کنیم. 👈مردانی که مدت طولانی‌تر می‌نشینند، بیشتر درمعرض علائم پروستات هستند. 👈 ساعت‌های طولانی ننشینید. تا جایی‌که می توانید قدم‌بزنید. 👈 روی صندلی‌های راحت بنشینید. 👈اگر لازم است ساعت‌های طولانی بنشینید، یک‌صندلی زین تقسیم‌شده توصیه‌می‌کنیم. ✍️مردان باید از پوشیدن لباس‌زیر تنگ جداً خودداری‌کنند. این‌نوع لباس‌ها گردش خون را در اطراف کشاله‌ی ران تأثیرمی‌گذارد و کمی آن را گرم‌تر می‌کند. 👈 لباس قابل تنفس بدن بپوشید. 🤔از کشیدن سیگار خودداری‌کنید. 🤔سیگار رگ‌ها را تحت تأثیر قرارمی‌دهد و گردش خون در اطراف کشاله‌ی ران را تحت تأثیر قرار‌می‌دهد. 👎👈 رابطه‌ی جنسی منظم، برای پروستات خوب است. 👎👈 تاکیدمی‌شود: 👈 مقاربت جنسی، برای بهبود بیماری پروستات بسیاراهمیت دارد. 👈 غده‌ی پروستات مردان به‌گونه‌ای طراحی‌شده، که باید محتوای آن به‌طور مرتب خالی‌شود. 👌توصیه:🤏 ✍️پروفسور چن هورین، مدیر اجرایی بیمارستان نظامی، می‌گوید: "تکه‌های لیموترش در یک‌لیوان آب گرم، ممکن است تا آخر عمر شما را نجات‌دهد." 👈 خوردن لیموهای گرم می‌تواند سلول‌های سرطانی را ازبین‌ببرد! 👈لیمو را به‌سه قسمت برش‌دهید و در یک‌فنجان قرار‌دهید، سپس آب داغ برآن اضافه‌کنید ، تا آن‌را به "آب قلیایی" تبدیل‌کند، هرروز آن‌‌را بنوشید. مطمئناً برای همه مفید خواهدبود. لیموهای داغ می‌توانند یک‌بار دیگر داروی ضد سرطان را آزادکنند. آب لیموی داغ بر روی تومورهای سرطانی، درمان همه‌‌ی انواع سرطان را نشان‌داده‌است. یکم. درمان با این‌عصاره، فقط سلول‌های بدخیم را ازبین‌می‌برد و سلول‌های سالم را تحت تأثیر قرارنمی‌‌دهد. دوم. اسیدها و مونو کربوکسیلیک اسید موجود در آب و لیمو می‌تواند فشار خون بالا را تنظیم‌کند، و از شریان‌های باریک محافظت‌کنند؛ گردش خون را تنظیم‌می‌کند و خطر لخته‌شدن خون را کاهش‌می‌دهد. نکته: 👈 انسانیت ایجاب می‌کند که پس از خواندن‌ مطالب مفید و حافظ سلامتی، برای دیگران هم بفرستیم، تا بتوانند از سلامتی شخصی خود مراقبت‌کنند. سلامتی شما آرزوی ماست. پس اگر آقا هستید، برای دوستان خود بفرستید؛ و اگرخانم هستید برای همسرخود به‌اشتراک بگذارید ❤️❤️❤️❤️ [8/13،‏ 12:32] مجید خلیلیان: ماسک،گرما، فاصله، ضدعفونی، وقت کم روضه هایت،ناز دارد،هرچه باشد می خرم [8/13،‏ 13:05] مجید خلیلیان: در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة ⬅️ مع امام منصور (این درخواست، بسیار وی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت ⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم ⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) ⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸-مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ⬅️ و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) ⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ۱۰- مقام سِلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب ⬅️ حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲-مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ⬅️ بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ⬅️ انی اتقرب الی الله... ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد. ⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور ۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد ⬅️ اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به‌صورت لامکان و لازمان می‌خواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. ⬅️ فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) ⬅️ و لا جعله الله آخر العهد منی... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال نباشد.) در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسان‌ها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست. لذا این درخواست‌هایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض می‌کنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست. یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافته‌ایم. [8/13،‏ 13:05] مجید خلیلیان: ☑️ اصالت تاریخی طالبان ◾️طالبان برادران عقیدتی و فرهنگی و فکری سپاه صحابه هستند و اصالتی تکفیری، ناصبی، ضدشیعه، ضدزن، ضدمدرنیسم و ضد امام حسین(ع) دارند و در ستیز با زبان، شعر، ادب پارسی، سنت و فرهنگ و شعایر فرهنگی از مجسمه گرف
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ته تا موزه و آرامگاه و جشن و نوروز و عاشورا هستند. ✍ بهمنی قاجار ▪️چندی پیش بود که یکی از نمایندگان مجلس ایران [احمد نادری] در توییتی از طالبان به عنوان جنبش اصیل منطقه یاد کرد، بله اتفاقا من هم با این توصیف از طالبان موافقم، طالبان جنبشی اصیل و ریشه‌دار است، ریشه طالبان به فرهنگ تحمل‌ناپذیری و تکفیر و شیعه‌ستیزی و ضدیت با مدرنیسم بر می‌گردد، مهم‌ترین جنبه طالبان که اتفاقا فرهنگ تکفیر و دیگرستیزی‌شان نیز از آن ریشه می‌گیرد، شیعه‌ستیزی است، فرهنگی که ریشه در دوران خلافت اموی و عباسی داشته و در حجاج بن یوسف ثقفی یا متوکل عباسی ظهور و بروز یافت. ▪️فرهنگی که می‌کند انواع و اقسام دیگرستیزی‌ها را نیز انجام می دهد، از تا دشمنی با مدرنیسم و فرقه‌های مذهبی دیگر از قادیانی‌ها گرفته تا حتی سیک‌ها و هندوها. ▪️ریشه فکری طالبان به‌طور مشخص به ابن‌تیمیه باز می‌گردد و حداقل ۷۰۰ سال سابقه نظریه‌پردازی دارد، طالبان از خلا پدید نیامده و از آسمان به زمین نیافتاده است، طالبان اتفاقا خاستگاه فکری منسجم و قدیمی و غیر‌قابل انعطافی دارد که قابل تغییر نیز نیست. ▪️طالبان گروهی دیوبندی است، دیوبندیسم فرقه مذهبی است که نزدیک به ۳۰۰ سال پیش در شبه قاره هند ایجاد شد و هم اکنون صدها و بلکه هزاران مدرسه مذهبی در شبه قاره هند و به‌ویژه پاکستان دارد و گرایش عقیدتی مسلط در میان گروه‌های تندروی پاکستانی از جمعیت علمای اسلام، گروه حقانی، سپاه صحابه واز جمله طالبان است. ▪️علمای مهم دیوبندی معتقدند ، معاشرت با آنان از جمله ازدواج، استفاده از ذبیحه، شرکت در تشییع جنازه و استمداد و طلب کمک از آنان و دفن کردن اموات‌شان در قبرستان مسلمانان جایز نیست. ▪️دو گروه عمده سیاسی دیوبندی تغذیه‌کننده نیروی انسانی جمعیت علمای اسلام و شبکه حقانی هستند، طالبان در مدارس این دو گروه شکل گرفتند، برخی از مهاجران افغانستانی که بر اثر اشغالگری شوروی در افغانستان به پاکستان پناه برده بودند، از دوران کودکی از خانواده و نزدیکانشان جدا شده و به مدارس مذهبی دیوبندی آورده می‌شدند، در این مدارس آنان هیچ چیزی از تاریخ و جغرافیا و فرهنگ و حتی تاریخ و تمدن اسلامی یاد نمی‌گیرند و صرفا قرائت سلفی و دیوبندی از قرآن به آنان آموزش داده می‌شود. ▪️طالبان از کودکی از زنان جدا شده و فهمی از جنس زن و نیز مظاهر مدرنیسم ندارند. ویژگی مهم جمعیت علمای اسلام و فرقه حقانی، شیعه‌ستیز بودن آنان است که از تفکر دیوبندی‌شان ناشی می‌شود. گروهی دیگر که از بستر دیوبندیسم برخاسته است، سپاه صحابه است، سپاه صحابه افکار ضدشیعی برادران طالبانی خود را با صراحت بیش‌تری ابراز می‌کند، سپاه صحابه نیز هم چون داعش در آرزوی تجدید خلافت اسلامی است؛ همان چیزی که طالبان نیز با تشکیل امارت اسلامی و امیر‌المؤمنین خواندن رهبر اولش ملاعمر و انتخاب امیر برای سرزمین‌های اسلامی در خارج از افغانستان در پی آن بود. ▪️سپاه صحابه نفوذ گسترده در میان طالبان داشته و نقش کلیدی در تصرف شمال افغانستان و به‌ویژه مزار شریف در دهه ۱۹۹۰ داشت. سخنان هتاکانه رهبر این جمعیت در باره حضرت امام حسین(ع)، نگرش این تفکر به شیعه و مقدسات آن را به‌روشنی نشان می‌دهد. ▪️ رهبر گفته بود: اگر در بودم نخستین کسی بودم که به و یارانش می‌کردم؛ چون آنان علیه بن معاویه قیام کرده و در میان مسلمین به‌پا کرده بودند. ▪️طالبان برادران عقیدتی و فرهنگی و فکری سپاه صحابه و یاران رزم و بزم آنان هستند. بله آنان اصالت دارند، اصالتی تکفیری و ناصبی و ضدشیعه و ضدزن و ضدمدرنیسم و در ستیز با زبان و شعر و ادب پارسی.‌دشمن با سنت و فرهنگ و شعایر فرهنگی از مجسمه گرفته تا موزه و آرامگاه و جشن و نوروز و عاشورا. 🔻 [8/13،‏ 13:05] مجید خلیلیان: ابن مرجانه کیست؟ ابن مرجانه همان عبیداللّه بن زیاد ملعون است که در زمان حادثه عاشورا والى کوفه بود و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران او به دستور وى انجام گرفت. ابن زیاد را «ابن مرجانه» مى گویند؛ زیرا نام مادر او کنیزى بدکاره به نام «مرجانه» بود. پس از عاشورا که اسراى اهل بیت علیهم السلام را در کوفه وارد دارالاماره کردند، حضرت زینب علیهاالسلام خطاب به ابن زیاد، او را «ابن مرجانه» خواند که این، اشاره به نسب ناپاک او بود و رسواگر حاکم مغرور کوفه. عبیداللّه از سرداران مشهور اموى بود که در سال ۵۴ هجرى از طرف معاویه به حکومت خراسان گمارده شد و در سال ۵۶ از آنجا عزل و به حکمرانى بصره منصوب گردید. پس از مرگ معاویه و روى کار آمدن یزید و با حرکت مسلم بن عقیل به سمت کوفه، با حفظ سمت، والى کوفه نیز شد و اوضاع را تحت کنترل در آورد و مسلم بن عقیل را به شهادت رساند و پس از آن، فرمان قتل سید الشهدا علیه السلام و یاران او و اسارت
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
اهل بیت علیهم السلام را به عمر بن سعد ـ که فرمانده سپاه کوفه در کربلا بود ـ داد. (سفینة البحار، ج ۱، ص ۵۸۰؛ معارف و معاریف، ج ۴، ص ۱۵۳۰؛ دایرة المعارف بزرگ اسلامى، ج ۳، ص ۶۴۰ و فرهنگ عاشورا، ص ۳۰۵). عبیداللّه، فرزند زیاد بن ابیه است؛ زیاد کسى بود که به خاطر ارتباط فراوان مردان با مادرش، کسى نتوانست نسب او را مشخص کند و نام پدر وى را ذکر کند. از این رو، او را زیاد پسر پدرش (زیاد بن ابیه) مى نامیدند. معاویه مى کوشید این حلقه مفقوده را مشخص کند و زیاد را از این ننگ دور سازد. بدین خاطر، او را زیاد بن ابى سفیان خطاب کرد!!. اما اقبال و استقبال از سوى عموم آشنایان با تاریخ خانوادگى زیاد، صورت نگرفت و باز هم او را زیاد بن ابیه مى نامیدند. ابن زیاد پس از مرگ یزید، ادعاى خلافت کرد و اهل بصره و کوفه را به بیعت فراخواند ولى کوفیان او و یارانش را از شهر بیرون کردند و در صدد انتقام گرفتن از خون شهداى کربلا برآمدند. وى که به شام گریخته بود، براى خاموش ساختن انقلاب توابین به جنگ آن ها شتافت. سرانجام او در یکى از درگیرى ها با سپاه مختار، در سال ۶۷ به هلاکت رسید. ابن مرجانه همان عبیداللّه است و تکرار دوباره آن با واو عطف تفسیرى معمول است. عبیداللّه بن زیاد فرد شناخته شده اى بود و ظلم و ستم بى حد او نسبت به شیعیان على بن ابى طالب او را مشهور ساخته بود ولى در این زیارت و در خطابه هاى اهل بیت و اسراى کربلا، ابن زیاد به مردم بیشتر معرفى شده و با معرفى مادر وى، اوج خباثت، ناپاکى و رذالت او به شنوندگان منتقل شده است. مرجانه مادر عبیداللّه بن زیاد از زنان بدکار مشهور و معروف بود(۱۰) و معرفى ابن زیاد در این زیارت و در خطابه هاى دیگر به ابن مرجانه یادآورى خباثت اصل و طینت و ریشه اوست. عبیدالله در سال 28 و یا 29 هجری متولد و در سال 68 (5)و یا 67 هجری به دست یاران مختار به قتل رسید.(دایرة المعارف فارسی، ج2، ص 1678؛ تاریخ طبری، ج7، ص166) اللهم العن عبیدالله بن زیاد و ابن مرجانه و عمربن سعد و شمرا ... (زیارت عاشورا) [8/13،‏ 13:05] مجید خلیلیان: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم مسئله شرعی (۸۵) سوال :اگر شاخه‌های درخت همسایه وارد منزل ما شود، آیا می‌توان آنها را قطع کرده و یا از میوه‌های آن که وارد حیاط و پشت بام ما شده خورد جواب: اگر ورود شاخه‌ها به منزل، موجب مزاحمت و سلب آسایش شده و فرد راضی به آن نیست، چنانچه برگرداندن شاخه‌ها به منزل همسایه ممکن است، تنها مى‌تواند شاخه‌ها را به طرف ملک او برگرداند، در غیر این صورت، به صاحب درخت اعلام کند، اگر اقدامی نکرد، با اجازه حاکم شرع می‌تواند قسمت‌هایی که وارد خانه شده را قطع کند. در هر حال نمی‌توان بدون اجازه یا اطمینان به رضایت صاحب درخت، از میوه‌ها استفاده کرد. همچنین صاحب درخت نیز اجازه ندارد وارد حریم خانه همسایه‌اش شده و میوه‌ها را بچیند. البته در این‌گونه موارد بهترین کار، مصالحه بین دو طرف بوده و سزاوار است همسایگان در رعایت حقوق یکدیگر کوشا باشند. بر محمد وال محمد صلوات
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
هدایت شده از ولایت آفتاب
☑️سخنرانی شهردار تهران در قم 🔸یادواره 57 شهید روستای ابرجس 🔻باسخنرانی‌ 🎙دکتر علیرضا زاکانی 🔻با مداحی 🎙حاج علی پیله وران 🕰 چهارشنبه 27 مرداد، تاسوعای حسینی، ساعت 18 🔰گلزار شهدای روستای ابرجس 👌با رعایت شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰