[6/24، 11:20] لنگرود ولي الله کیمیایی دوست شیخ واحدی ۹۹: جوش آوردیم، چکار کنیم!
ساکت شدن
وقتی آب کتری به جوش می آید اگر به همان حال، رها شود آب درون آن بخار شده و پس از مدتی دیگر آبی در کتری باقی نمی ماند.
انسانی که غضب کرده و جوش می آورد، مثال کتری آب جوش را دارد؛ اگر به همان حال رها شده و هر چه به زبانش آمد بگوید و سکوت نکند، آرام آرام ایمانش بخار شده و ایمان و معنویت خود را از دست خواهد داد. پس وقتی جوش آوردیم سعی کنیم سکوت کنیم تا سرمایه ی ایمان و معنویت خود را از دست ندهیم.
پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) فرمودند: إِذا غَضِبْتَ فَاسْكُتْ.
هرگاه خشمگین شدى سكوت كن.
مجموعه ورام، ج۱، ص۱۲۳
[6/24، 11:20] لنگرود ولي الله کیمیایی دوست شیخ واحدی ۹۹: ┈••✾•🌺🌿🌺•✾••┈
بِسمِ اَللَّهِ الرُحَمَنِ الرَحِیم
سلام علیکم
طلوع صبح امروز چهارشنبه چهارم تیر ماه و دومین روز از دهه مبارک کرامت بر شما دوستداران اهل بیت علیهم السلام به مبارکی و شادی باشد با ذکر صلوات بر محمد و خاندان مطهرش
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌺آیه امروز از
سوره مبارکه اسراء (٨٢):
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا
و آنچه از قرآن فرو مىفرستيم، مايهى شفا(ى دل) و رحمتى براى مؤمنان است و ستمگران را جز خسران نمىافزايد.
🌺حدیث امروز از
رسول اكرم صلى الله عليه وآله:
اگر بسم اللّه را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مىكنند و آن شفاى هر دردى است.
لَو قَرَأتَ بِسمِ اللّهِ تَحفَظُكَ الْمَلائِكَةُ إلَى الْجَنَّةِ و هُوَ شِفاءٌ مِن كُلِّ داءٍ؛
(مستدرک الوسایل: ج۴ ص٣٨٩ ح۴٩٩۵)
🌺کلام امیرالمؤمنین
امام على عليه السلام:
در شگفتم از کسی که میبیند هر روز از جان و عمر او کاسته میشود، امّا برای مرگ آماده نمیشود.
عَجِبتُ لِمَن یَری أنَّه یَنقُصُ کُلَّ یَوم فی نَفسِهِ وَ عُمُرِهِ وَ هو لا یَتاهَّبُ لِلمَوتِ.
(تصنیف غررالحکم: ص١۶٣ ح٣١۵۶)
🌺مسأله شرعی:
س: ديهى با پشت دست زدن به دهان و خون آمدن از لب چيست؟ زن باشد و يا بچه نابالغ؟
ج) در فرض سؤال اگر پارگى در لب ايجاده شده باشد، ديه آن دو شتر است و تفاوتى هم ميان زن و يا بچه نابالغ وجود ندارد.
(استفتائات امام خامنهای)
✅ @falahpisha
┈••✾•🌺🌿🌺•✾••┈
[6/24، 11:49] لنگرود ولي الله کیمیایی دوست شیخ واحدی ۹۹: 🍎پاسخ به شایعاتی در مورد قرآن مجید:
🍊در مورد یحیی زاده خطیر باید بگویم که سخنان او در جاهای مختلف پریشان و نامعقول است،هر کس کمی اطلاعات دینی داشته باشد می فهمد که سخنان او نابخردانه و مخدوش است.
1️⃣قرآن مسلما کلام خداست، و هیچ تناقضی برای آن اثبات نشده ،تناقضاتی را هم که گفته اند،یک تناقض ظاهری است که پاسخ آنها داده شده است.
2️⃣اگر قرآن کلام پیامبر و بشری است پس چرا مثل آن را کسی تا الان نیاورده و نخواهد آورد.
3️⃣۳۱۴ بار از لفظ قل در آیات قرآن استفاده شده که نشان از خطاب خداوند به پیامبر اکرم(ص)دارد.
آیه ۶ سوره توبه به صراحت می فرماید به مشرکان پناه بده تا کلام خدا را بشنوند.
4️⃣قرار نیست خود خداوند همیشه مستقیما وحی را بر پیامبران نازل کند،بلکه معمولا جبرئیل قرآن و وحی را بر پیامبر اکرم(ص) نازل می کرد.هر چند گاهی خداوندصدایی را خلق می کرده و از طریق آن با پیامبران سخن می گفته است.
5️⃣قرآن به طور کامل در زمان پیامبر اکرم(ص)وجود داشته،مردم آن را حفظ کرده بودند،اما مدون نبود.
6️⃣برخی از حاکمان در طول تاریخ از احکام دین و قرآن سوء استفاده کرده اند،اما باید بدانیم آیات بسیار زیادی در قرآن درباره مسائل سیاسی،اجتماعی،حقوقی،نظامی و...است،برخی روشنفکران غرب زده برای اینکه جدایی دین از سیاست را جا بیاندازند ادعا می کنند قرآن احکام سیاسی و حقوقی و... ندارد.
7️⃣تنها منبع ما برای احکام دین قرآن کریم نیست،بلکه احادیث و عقل نیز از منابع ما هستند که روایات نورانی ما مملو از مسائل سیاسی،حقوقی،اجتماعی و نظامی است.
8️⃣قرآن معجزه جاوید پیغمبر اکرم(ص)است،احکام و آیات آن چون بر اساس فطرت انسانی است تغییر نمی کند ، و می دانیم که اصل فطرت، غرایز ، شهوات، نیازهای انسان و... ثابت است،پس احکام دین هم می تواند ثابت باشد.اصول و کلیات مسائل مورد نیاز ما در قرآن آمده است(حتی در بسیاری موارد جزئیات هم گفته شده)،ما چون احکام ثانویه و حکم حکومتی داریم خیلی راحت احکام دین و قرآن را با شرایط زمان و مکان تطبیق می دهیم.
9️⃣سید کمال حیدری خود بهتر می داند که هر اجماعی در فقه حجیت ندارد و حتما باید کاشف از قول معصوم باشد.اگر اجماع علماء نزدیک به زمان ائمه اطهار را گاهی حجت دانسته اند شاید چون کاشف از قول امام است نه چون فهم علماست،هر نویسنده ای از هر متنی مقصودی دارد پس ما هم باید مقصود خداوند را در قرآن کشف کنیم نه بگوییم الان فهم من این است و فهم
جدید از قرآن باید پیدا کنیم.
0️⃣1️⃣بسیاری از فقاء و مراجع ما با علوم مختلف انسانی و اسلامی آشنا هستند و سخنان روشنفکر غرب زده ای مثل سروش برای تخریب علماء شیعه است، از فقه ما مبارزه با ظلم و طاغوت و بی عدالتی بیرون می آید نه اسلام آمریکایی که محبوب سروش است. روحانیت ما مردم سالاری دینی را قبول دارد نه دموکراسی نا معقول غربی.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/JclzSMBXLxzCKtejaaWcB6
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ
[6/24، 12:44] لنگرود ولي الله کیمیایی دوست شیخ واحدی ۹۹: شهید والامقام رحمان اسلامی
( برادر آقای رحیم اسلامی)
عملیات رمضان در شب ۲۱ رمضان مصادف با ۲۲ تیر ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره آغاز شد. عملیاتی سنگین که بهرغم پیشرویهای اولیه با عدمالفتح روبهرو شد. در این عملیات شهدای نسبتاً زیادی تقدیم شد که پیکر بسیاری از آنها در منطقه عملیاتی جا ماند. شهید رحمان اسلامی یکی از شهدای عملیات رمضان است که با درآمد بالایی که داشت حضور در سپاه و جبهه را مقدم بر امکانات مالی دانست و عاقبت نیز در عملیات رمضان به شهادت رسید. در گفتوگویی که با رحیم اسلامی همرزم و برادرش داشتیم زوایایی از زندگی شهیدی که قرار بود امام خمینی (ره) خطبه عقدش را بخواند، اما در سومین روز شهادتش، از دفتر امام تماس گرفته میشود که عروس و داماد برای جاری شدن خطبه عقد به بیت امام بروند اما... با برادرش رحیم اسلامی همکلام شدیم تا از سیره این شهید بدانیم.
چطور شد مسیر زندگی شما و برادرتان به جبهه کشیده شد؟
ما دو برادر بودیم، وقتی مادرمان به رحمت خدا رفت، پدرم مجدد ازدواج کرد. از مادر دومم یک برادر و هفت خواهر دیگر داریم. پدرم معمار بود. قبل از انقلاب من و برادرم در دبیرستان مشغول تحصیل بودیم و همزمان روزها همراه پدرمان به کار ساختمانی اشتغال داشتیم و شبها درس میخواندیم و در نهایت سال ۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب دیپلم گرفتیم. من و رحمان آبان ۵۸ به اتفاق وارد سپاه شدیم. انگیزه ما برای حضور در سپاه از ماجرای محاصره پاوه شروع شد. بعد از صحبتهای امام خمینی (ره) مبنی بر حضور رزمندهها در میدان، من و برادرم در ۱۵ آبان ۵۸ جذب سپاه شدیم و در پادگان امام حسین (دانشگاه امام حسین (ع) فعلی) آموزش دیدیم.
گویا درآمد خوبی هم در کار ساختمانی داشتید؟
بله، سال ۵۷ پدرم کار ساختمانی برمیداشت و من و برادرم رحمان هم در کنارش کار میکردیم. درآمد روزانه من و برادرم ۱۰۰۰ تومان بود. سال ۵۸ که وارد سپاه شدیم، حقوق ماهانه سپاه ۲۲۰۰ تومان بود. درآمد کار ساختمانی ما تقریباً ۱۲ برابر حقوق سپاه بود، اما خدمت به اسلام، انقلاب و خدمت به کشور را دوست داشتیم برای همین خدمت در سپاه را انتخاب کردیم. آن زمان به حقوق و مزایا توجهی نمیکردیم و مادیات ملاک نبود. برادرم گاهی اندوختهاش را میبخشید. حقوق و پول در اختیار بابا بود و ما کمکخرجش بودیم و از ایشان پول توجیبی میگرفتیم.
با برادرتان هر دو در یک واحد مشغول خدمت شدید؟
در ابتدای ورودم به سپاه، مخابرات پادگان ولیعصر برای جذب نیروی مخابرات درخواست داده بود و از آنهایی که در این زمینه علاقهمند بودند، دعوت به همکاری میکرد. من هم به واسطه علاقهام جذب مخابرات سپاه شدم، اما برادرم رحمان وارد کارهای عملیاتی شد و از هم جدا شدیم. رحمان در عملیات فتحالمبین و الی بیتالمقدس حضور نظامی داشت و من هم در مخابرات قرارگاه مرکزی بودم و از داخل قرارگاه مرکزی با مراکز استانها ارتباط برقرار میکردیم و کارهای مخابراتی داخل منطقه را انجام میدادیم.
از صحبتهای شما اینگونه برمیآید که شهید آدمی عملیاتی و پرانرژی بود. در جبهههای جنگ چه فعالیتهایی داشت؟
دقیقاً همینطور بود. برادرم گاهی که من در قرارگاههای مرکزی کربلا و خاتمالانبیا بودم به من سر میزد. یک بار فروردین ۶۱ همزمان با عملیات فتحالمبین من در قرارگاه مرکزی بودم که رحمان آمد و با هم دیداری داشتیم. بسیاری از همکارانم با رحمان آشنا بودند. مدتی هم پیش من ماند، اما به خاطر علاقهای که به کارهای نظامی داشت مجدداً به رسته عملیاتی برگشت. شهید مدتی در تیم حفاظت بیت امام در جماران بود. قبلش هم با حاجاحمد متوسلیان همرزم بود، اما بعد از جدایی از ایشان به بیت امام رفت و در قسمت حفاظت مشغول خدمت شد. در یکی از دیدارهایی که حاجاحمد متوسلیان با امام خمینی (ره) داشت، رحمان را میبیند و از برادرم میخواهد به او ملحق شود. بعد از آن رحمان بار دیگر به مریوان رفت تا در کنار حاجاحمد با دشمنان مبارزه کند. جبهههای غرب کشور، کردستان و همراهی با حاجاحمد در جنوب کشور سعادتی بود که نصیب رحمان شد. رحمان بعد از عملیات الی بیتالمقدس به دلیل حمله اسرائیل به بی
روت، همراه با بچههای تیپ حضرت رسول (ص) به پادگان زبدانی سوریه اعزام شد. بعد از بازگشت برای انجام عملیات رمضان به جنوب رفت.
در همان عملیات رمضان به شهادت رسید. خاطرهای از آخرین دیدارتان دارید.
رحمان در اثنای عملیات به تهران آمد و در مراسم احیای شبهای قدر با هم بودیم. مراسم باشکوهی بود. آن شبها حال و هوای رحمان برایم جالب و دیدنی بود. فردای شب قدر گفت باید به منطقه برگردد. انگار اعلام نیاز شده و از او خواسته بودند به منطقه برگردد. رحمان سریع از پدر و مادرمان خداحافظی کرد و با یکی از دوستانش به جبهه برگشت. کمی بعد برادرم در روند اجرای عملیات رمضان در ۷ مرداد ۶۱ به شهادت رسید. خبر شهادت برادرم را هم از طرف همسایهمان که از بچههای سپاه و از دوستانمان بود و همراه برادرم در منطقه حضور داشت مطلع شدیم. فردای آن روزی که از شهادتش باخبر شدیم خبر شهادتش را به پدر و مادرم دادیم. زمان شنیدن خبر شهادت عکسالعملشان مانند دیگر والدین شهدا بود. دلتنگیهای مادرانه و همان حس و حال. خواسته والدین این بود که رحمان رزمندهای باشد که تا میتواند خدمت و مجاهدت کند و تأثیر خوبی در جبهه علیه باطل داشته باشد.
بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید چه بود؟
فکر و ذکرش کمک کردن به قشرهای محروم جامعه بود. این روحیه چه در محیط کاریاش در سپاه و چه در زمانی که به عنوان سرکارگر در ساختمان مشغول کار بود بسیار دیده شد. برادرم کارهای سخت را به کارگرهایی که توان جسمی متناسب و خوبی نداشتند محول نمیکرد. کارهای سبک را به کارگرهای ضعیفتر میداد و خودش کارهای سنگین آنها را به دوش میگرفت. شاید همین خصلتهای اخلاقی ایشان بود که مقدمات شهادتش را فراهم کرد. برادرم حتی در وصیتنامهاش توصیه کرده بود پساندازش را برای ساخت مسکن محرومان هزینه کنیم. در حد اعلی هم به والدینمان احترام میگذاشت.
ماجرای عقد برادرتان چه بود؟ عقدی که قرار بود خطبهاش را امام بخواند.
زمانی که رحمان در بیت امام خدمت میکرد، بحث ازدواجش با دختر خانمی که از هممحلیهایمان بود پیش آمد. صیغه محرمیتی خوانده شده بود، اما پیگیر کارهایشان بودند و بیت هم هماهنگ کرده بودند که از امام خمینی (ره) وقت بگیرند تا خطبه عقدشان را ایشان جاری کنند، اما روز سوم شهادت رحمان در حال برگزاری مراسم ختم در داخل مسجد بودیم که از دفتر امام با منزل تماس گرفتند و گفتند امروز برای ایشان و همسرشان وقت خطبه عقد تعیین شده است. ما به آنها گفتیم داماد به شهادت رسیده است. دفتر امام هم که متوجه شهادت رحمان شد، یک دیدار خصوصی به خانواده ما دادند. پدر شهید، پدر همسر ایشان و همسرشان سه تایی به دیدار خصوصی با امام خمینی (ره) رفتند و امام آن زمان به خاطر شهادت رحمان از خانواده دلجویی کرده بود. همسر ایشان عکسی از برادرم که در جبهه جنوب با لباس رزم لب کارون نشسته و تسبیح در دست داشت را به امام نشان داده بود که امام تبرکاً گوشه عکس مرقوم میکند: «خداوند شهید سعید ما را رحمت کند. روحالله الموسوی خمینی.» برادرم قبل از شهادت به ما توصیه کرده بود اگر اتفاقی برای من افتاد، همسرشان میتواند ازدواج کند. همسرشان مجدداً ازدواج کردند.
سخن پایانی؟
برادرم در وصیتنامهاش به صبر توصیه کرده و نوشته بود: پشت امام را خالی نگذارید و به حرف ایشان گوش کنید. رحمان تقریباً شعارهای روز همان ایام را در وصیتنامهاش بیان کرده بود. ۷۰ درصد وصیتنامه شهدا در آن زمان سرشار از همین مطالب بود و عمومیت داشت البته به جز مطالب خاص و توصیه به خانواده که خصوصی بود. برادرم رحمان هر وقت حقوق جبهه را میگرفت، پسانداز میکرد. بعد از شهادت طبق خواسته خودش، پدرم پسانداز رحمان را به حساب ۱۰۰ امام برای خانهسازی محرومان و مستضعفان واریز کرد.
[6/24، 18:38] شیخ عبد الله واحدی عرفانی کربلا ۹۴: 🌴🌴مواظب باشیم🌴🌴
.
سلام. با روی کارآمدن حجه الاسلام رئیسی روح امیدی درمردم دمیده شد لذا عده ای از فلان جناح برانداز نظام همسو با دشمنان اسلام ونظام اسلامی و دشمنان ملت دستپاچه شدند وشروع کردند به تبلیغات مسموم و ناامیدکننده علیه این خادم نظام وملت وعلیه هرکسی که مردم به او امیدوارند ؛ ومتأسفانه کم نیستند آدمهای ساده زودباور و زودگول خور که فکرمیکنند هرچی که بی بی سی و ماهواره ها و رسانه های منافقین داخلی و... گفتند وحی مُنزَل است لذا هرجاکه بتوانند آنرا بعنوان یک امرمسلم نقل میکنند و مانند ویروسی خطرناک سبب دلسردی افکارعمومی میشوند؛ این کار شدیدا به ضرر ملت اسلام است
💥 شما عزیزان میدانید که برما واجب است مدافع نظام وملت باشیم و به حسب روایات معصومین علیهم السلام اگر دفاع نکنیم در ظلم شریک هستیم🔥پناه به خدا . التماس دعا🙏
[6/24، 18:46] جهرم زارعیان رمضان ۹۴ مسجد: https://images.app.goo.gl/WbjA8UWoh9ooMGCL6
[6/24، 18:53] لنگرود ولي الله کیمیایی دوست شیخ واحدی ۹۹: راه رس
تگاری با عمل کردن به دستورات الهی
✅ کنترل راه رفتنمان:
«ولا تمش فی الارض مرحا» با کرشمه و تکبر در زمین راه مرو.
✅ کنترل صدایمان:
«واغضض من صوتک» صدایت را پایین بیانداز.
✅ کنترل نگاهمان:
«ولا تمدنّ عینیک» چشمانت را خیره مکن( چشم به سهم دیگران مدوز).
✅ کنترل گوشمان:
«ولا تجسّسُوا» جاسوسی نکنید.
✅ کنترل خوراکمان:
«ولا تسرفوا» اسراف و زیاده روی نکنید.
✅ کنترل زبانمان:
«و قولوا للنّاس حُسنا˝» برای مردم سخن نیکو بگویید.
کنترل مجالسمان:
«و لا یغتب بعضکم بعضا˝» یکدیگر را غیبت نکنید.
قرآن قانون زندگی است.
گروه اول:
_______
https://chat.whatsapp.com/FXVwIgyr4sBFnd9cWr3wru
_________________________
گروه دوم:
https://chat.whatsapp.com/DSE6R12dQhY4SwshyInKSE