eitaa logo
تبلیغ مجازی حجت الاسلام خلیلیان
82 دنبال‌کننده
57هزار عکس
37هزار ویدیو
494 فایل
تبلیغ در فضای مجازی ماه مبارک رمضان 1342 1400 ه.ش) حجت الاسلام خلیلیان آدرس کانال: @khalilian_tabligh ارتباط با ادمین: Eitaa.ir/Majid_khalilian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محل نزول وحى يعنى مدينه رواج داد. اصرار معاويه در اين معنى تا آنجا بود که وقتى در مراسم حج شرکت کرد و وارد مدينه شد تصميم داشت بر منبر رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) لعن مولا على (عليه السلام) کند به او گفتند در اينجا «سعدبن ابى وقاص» است و به اين کار رضايت نخواهد داد قبلا با او مشورت کن. «سعد» گفت: اگر چنين کارى کنى من ديگر به مسجد پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) نخواهم آمد. معاويه هنگامى که چنين ديد اقدام به لعن نکرد تا زمانى که سعد از دنيا رفت. *چرا سب ودشنام مومن جایز ولی اهانت* به *مکتب اش حرام* است اينجا اين سؤال پيش مى آيد که چه تفاوتى ميان سب (دشنام) و برائت (بيزارى جستن) است که امام على (عليه السلام) اوّلى را اجازه مى دهد و دومى را به سه دليل اجازه نمى دهد: *نخست* تولّد بر فطرت اسلام و ايمان، *دوم* پيشگام بودن در پذيرش اسلام و ايمان به رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم)، و *سوم* پيشگام شدن در هجرت از مکّه به مدينه و پيوستن به پيغمبر خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) و يارى او. «مفسّران نهج البلاغه» در تفاوت ميان اين دو (سب و ناسزا، و برائت جستن) سخنان بسيارى دارند که قسمت قابل ملاحظه اى از آن تکلّف است و قانع کننده نيست; آنچه در تفسير اين تفاوت نزديکتر به نظر مى رسد: اين که سب و دشنام يک انسان، مى تواند اشاره به بدى او باشد، یعنی ادم بد دهن وبی ادب است که فحش می دهد، ولى مفهوم آن کفر و شرک و بى ايمانى نيست، چه بسا اهل ایمان و نماز باشد اما بيزارى جستن (هر چند با زبان باشد) مفهومش بيزارى از دين و آئين اوست همان گونه که در آغاز سوره برائت مى خوانيم: «بَراءَةٌ مِنَ اللهِ وَ رَسُولِهِ اِلَى الَّذينَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکينَ»: «اين اعلام بيزارى از سوى خدا و پيامبرش به کسانى از مشرکان است که شما با آنها عهد بسته ايد (و عهدشان را شکسته اند)». بنابراين، مفهوم برائتِ از امام (عليه السلام)، برائت از دين و اسلام بود، لذا امام (عليه السلام) اجازه نداد حتّى به زبان از او برائت جويند و به اسلام و قرآن اهانت کنند، در واقع اجازه اهانت به شخص خود را داد، ولى اجازه اهانت به مکتبش را نداد (هر چند با لفظ باشد!) این است مرام علی وال علی،خودشان وجان ومال وابرویشان را فدای مکتب وائین می کنند نه اینکه مکتب ودین را سپر بلای خود کنند چنانکه در عصر ما کم افراد نیستند ،پشت دین سنگر گرفتند وبنام دین به کام خود قدم بر می دارند اعاذناالله من شرور انفسننا وسئیات اعمالنا https://chat.whatsapp.com/E3FIVgsgnxl88fN5NFNToA [7/24،‏ 11:52] طالبی سواد کوهی: *⭕ کارشناسان پزشکی اعلام کردند:* *۱-زیارت گاهها محدود شود.* *۲-نمازجمعه تعطیل شود.* *۳-مجالس مذهبی تعطیل شود.* *۴-مراسم معنوی اعتکاف تعطیل شود.* *و....* ➖ *وهمه علما قبول می کنند ودلیل شان این است که دکترها دراین موضوع تخصص دارند*. *چون حفظ جان انسانها مهم است*. *⭕اما اگر علما و مراجع تقلید که کارشناس دینی هستند وچند ده سال تحقیق و بررسی و تفسیر ومطالعه انجام داده اند، بگـویند :* *➖ پارتی و فیلم‌های ضد اخلاقی وبعضی از شبکه های فضای مجازی و ولنگاری و بدحجابی... را کنترل کنید،* *چون روح و جسم انسان‌ها را آلوده به ویروسی می‌کنند که تا چندین نسل فساد به بار می‌آورد و بنیان خانواده را از هم می‌پاشد و باعث طلاق و... میشه آنوقت علما از نظر بعضی روشنفکران یا به اصطلاح سلبریتی ها متحجر ، شایعه پراکن ، سختگیر و..... نامیده می شوند* *⭕ حالا* *از وقتی ویروس کرونا آمده، به شدت مراقب هستیم تا به ما سرایت نکند؛* *روزی ۵۰ بار دستهایمان را می‌شوئیم؛* *در و دیوار و دستگیرۀ درب و محیط کار و زندگی خود را ضد عفونی می‌کنیم؛* *نزدیک کسی که مشکوک است نمی‌رویم؛* *از حضور در اماکنی که احتمال آلودگی وجود دارد، می‌پرهیزیم و...* *✅ این کارها بسیار عالی و لازم است؛* *فقط یک نکته:* *«تقوا» دقیقا یعنی همین؛* *یعنی همینطور دقیق، مراقب پاکی قلبمان باشیم؛* *از گناه و کارهای مشکوک به معصیت دوری کنیم؛* *در معاشرت با افراد مشکوک به آلودگی مراقب باشیم؛* *➖ از حضور در محافل آلوده به گناه بپرهیزیم؛* *➖ و اگر آلوده شدیم، با استغفار و توبه، روح خود را شستشو دهیم.* *⭕ یادمان باشد؛* *اگر خدای نکرده ، کسی به ویروس کرونا مبتلاء بشه نهایتا از زندگی دنیا محروم می‌شود* *اما...* *اگر قلب و جان و مال ما با گناه و حرام و فساد و... آلوده شود و دنبال پیشگیری و درمان نرویم، چه خواهد شد؟؟* *چه به سر ما و نسلهای آینده ما می اید؟؟* *فرزندان ونوه های ما و نسلهای بعد ازما به چه اسمی یاد میکنند؟؟* *⭕ وقتی پزشکان دستورالعملهایی جهت آلوده نشدن به ما می‌دهند، گوش می‌کنیم و سریع به اشتراک می‌گذاریم؛* *ولی حرف خدا و پیامبر و امامان که برای آلوده نشدن روح ماست را جدی نمی‌گیریم!* *ای کاش حداقل به اندازۀ دنیای خود، نگران آخرت خود
[7/24،‏ 9:32] طالبی سواد کوهی: بسم الله الرحمن الرحیم خطبه------57 نکته--------57 *مرا دشنام دهید ولی به* *مکتبم* *هرگز* *متن خطبه با ترجمه* من كلام له (علیه السلام) في صفة رجل مذموم ثم في فضله هو (علیه السلام): أَمَّا إِنَّهُ سَيَظْهَرُ عَلَيْكُمْ بَعْدِي رَجُلٌ رَحْبُ الْبُلْعُومِ، مُنْدَحِقُ الْبَطْنِ يَأْكُلُ مَا يَجِدُ وَ يَطْلُبُ مَا لَا يَجِدُ، فَاقْتُلُوهُ وَ لَنْ تَقْتُلُوهُ. أَلَا وَ إِنَّهُ سَيَأْمُرُكُمْ بِسَبِّي وَ الْبَرَاءَةِ مِنِّي، فَأَمَّا السَّبُّ فَسُبُّونِي فَإِنَّهُ لِي زَكَاةٌ وَ لَكُمْ نَجَاةٌ؛ وَ أَمَّا الْبَرَاءَةُ، فَلَا تَتَبَرَّءُوا مِنِّي، فَإِنِّي وُلِدْتُ عَلَى الْفِطْرَةِ وَ سَبَقْتُ إِلَى الْإِيمَانِ وَ الْهِجْرَةِ. *فرهنگ لغت* سَيَظْهَرُ عَلَيْكُم: بزودى به شما غالب مى شود. رَحْبُ الْبُلْعُوم: گشاده گلو. مُنْدَحِقُ البَطْن: شكم برآمده، سَبّ: فحش دادن زَكاة لِى: برايم وسيله نمو و بلندى مقام است سخنى از آن حضرت (ع) در خطاب به اصحاب خود: بدانيد كه پس از من مردى پرخوار و شكم پرست بر شما چيره خواهد شد، كه هر چه به چنگش افتد بخورد و هر چه نيابد طلب كند. بكشيدش. ولى هرگز نتوانيد. از شما مى خواهد كه مرا دشنام دهيد و ناسزا گوييد و از من بيزارى جوييد. اما دشنام و ناسزا بگوييد. زيرا براى من مايه پاكى است و هم سبب رهايى شما از مرگ. اما بيزارى، از من بيزارى مجوييد كه من بر فطرت اسلام زاده شده ام و به ايمان و هجرت بر ديگران سبقت گرفته ام. *شان صدور خطبه* در اين كه امام اين سخن را در باره چه كسى فرموده، بين شارحان نهج البلاغه گفتگوست، ولى مشهور اين است كه اين سخن در باره معاويه است. «ابن ابى الحديد» در «شرح نهج البلاغه» خود مى نويسد: «گروهى معتقدند كه اين سخن در باره «زياد» است و گروهى ديگر آن را در باره «حجّاج» يا در باره «مغيره» مى دانند، ولى به عقيده من(استاد ایت الله مکارم شیرازی) اين سخن در باره معاويه است چرا كه صفاتى كه در اين خطبه آمده از ويژگى هاى اوست. سپس مى افزايد: «معاويه بسيار غذا مى خورد و صدا مى زد سفره غذا را از مقابل من برداريد، به خدا سوگند سير نشدم، هر چند خسته شدم». «ابو عثمان جاحظ» در كتاب «السفيانيه» نقل مى كند كه «ابو ذر» در يكى از سخنان اعتراض آميزش به «معاويه» گفت من از رسول خدا شنيدم كه مى فرمود: «إذا ولي الأمّة الأعين الواسع البلعوم الّذي يأكل و لا يشبع فلتأخذ الأمّة حذرها منه»، «هنگامى كه بر امّت اسلامى مردى درشت چشم و گلو گشاد كه پيوسته مى خورد و سير نمى شود حاكم شد، امّت اسلامى بايد از او بر حذر باشد». از شباهت زيادى كه اين سخن كوتاه رسول خدا با برداشتى كه ابو ذر غفارى از آن داشته است با خطبه مورد بحث دارد، به خوبى استفاده مى شود كه اين خطبه در باره معاويه است. و نيز همان نويسنده روايات متعدّدى از منابع معروف مانند «تاريخ طبرى»، «تاريخ خطيب»، «كتاب صفّين» و امثال آن از «ابو سعيد خدرى» و «عبد اللّه بن مسعود» نقل مى كند كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: «إذا رأيتم معاوية على منبري فاقتلوه -يا- فاضربوا عنقه»، «هنگامى كه معاويه را بر منبر من ببينيد او را به قتل برسانيد- يا- گردن او را بزنيد». شباهت اين تعبير با تعبيرى كه در خطبه مورد بحث آمده، نيز گواهى مى دهد كه اين خطبه در باره معاويه است. شاهد و گواه ديگر بر اين موضوع، مسأله سبّ است كه در ذيل خطبه به آن اشاره شده. همه مى دانيم كسى جز معاويه مردم را تشويق به سبّ و ناسزاگويى بر امير مؤمنان على عليه السّلام در منابر و خطبه هاى جمعه نمى كرد و تعجب در اين است كه با اين گواه روشن چگونه بعضى براى اين خطبه مصداق هاى ديگرى را جستجو كرده اند! آيا خاستگاهى جز تعصّب دارد؟! به هر حال امام عليه السّلام در اين خطبه از كسى سخن مى گويد كه در آينده بر امّت اسلامى حاكم مى شود: مردى پرخور و زياده طلب و شكم بزرگ كه مردم را به ناسزاگويى به امام تشويق مى كند. امام عليه السّلام ضمن اين پيشگويى، گوشه اى از وظائف مردم را در برابر چنين كسى بيان مى دارد و چنانكه تاريخ مى گويد: پيش بينى امام عليه السّلام به طور كامل، در زمان حكومت معاويه بوقوع پيوست. تاريخچه اسف بار سبّ و ناسزاگويى به امام (عليه السلام) از تواريخ به خوبى استفاده مى شود نخستين کسى که اين کار زشت و قبيح را پايه گذارى کرد معاويه بود. مرحوم «علاّمه امينى» در کتاب نفيس «الغدير» مى نويسد: «معاويه» پيوسته اصرار داشت که رواياتى در نکوهش مقام امام اميرمؤمنان (عليه السلام) جعل کند و اين کار را آن قدر ادامه داد که کودکان شام با آن خو گرفتند و بزرگ شدند و بزرگسالان به پيرى رسيدند. هنگامى که پايه هاى بغض و عداوت اهل بيت (عليه السلام) در قلوب ناپاکان محکم شد سنّت زشت لعن و سبّ مولا على(عليه السلام) را به دنبال نماز جمعه و جماعت و بر منابر، در همه جا و حتى در
اد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت و مدیریت تو چه بود!» اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی.. تو تورم را از .۰.۳درصد در عرض سیزده سال به ٢۵ درصد رساندی. قیمت غذا و مسکن ٢۵ برابر شده! هویدا میگوید: دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم. من خودکار را گفتم. چون کسی درس نمیخواند، کسی خودکار نمیخرید. این بود رمز مدیریت و عوامفریبی شاهنشاه اعلیحضرت و من. ما با یک خودکار و موز دادن در مدرسه، کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی ۶ میلیون بشکه نفت کجا میرود؟* بله، تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید... هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی ۵٧ از ایران فرار کرد، غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد. نگذارید به شما دروغ بگویند وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می‌کند و فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان دارایی‌تان می‌افتد. ایستادن در برابر گرگ، شجاعت می‌خواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! "بصیرت" سواد نیست "بینش" است. بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها چشم باشد بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد می‌تواند "مسجد ضِرار" باشد . و پیامبر(ص) آن را خراب کند. بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می‌تواند قاتل حسین(ع) در کربلا باشد! ملاک حال فعلی افراد است. بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید. بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی! بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بسته‌اند!.. بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش🌸 ...
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ ❤️امام صادق (عليه السلام): ✔️اگر خداوند تبارك و تعالى علی (عليه السلام) را براى (عليها السلام) نيافريده بود، براى او بر روى زمين ، 👈از آدم تا كنون 📚الكافی، جلد1 صفحه461 🌷 بر اوج محبت علی اوجی نیست 🌷 در بحر بجز کرامتش موجی نیست 🌷 در کل ممالک و مذاهب به جهان 🌷 مانند علی و فاطمه زوجی نیست ❣اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ❣ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠🔹 @yamahdi313z 🔹💠 http://eitaa.com/joinchat/293994496C8c2ffa9ca2
🍃🌹━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━🌹🍃 🔰در تمام صحنه هاي زندگي (سلام الله علیها) رضايت خدا بر غيرخدا ترجيح داشت. 💟وقتي حضرت علی(علیه السلام) به خواستگاري زهراي مرضيه (سلام الله علیها) آمدند، پيغمبر خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) به ايشان فرمودند: دخترم! علي، به خواستگاريت آمده، حضرت را از پدر جويا ميشود. با وجود اينكه خواستگارهاي پولداري نظير عبدالرحمن بن عوف به خانۀ پيغمبر رفت و آمد داشت.طوري كه او پيشنهاد داد كه خانۀ ده هزار درهمي را به نام فاطمه ميكنم چون رضایت خدا در آن ازدواج نبود، حضرت فاطمه قبول نمیکرد. ❤️ امام هنگامی امام علي( عليه السلام) براي خواستگاري آمد، نخستين سؤالي كه فاطمه پرسيد اين بود: ؛ آيا خدا از اين ازدواج من راضي است؟ ☑️ اينكه پول و خانه و... دارد يا ندارد، از ناحيۀ فاطمه مورد پرسش قرار نميگيرد، تنها برايش مطرح است. 📚زندگي زهرا، ص۳۵؛ به نقل از مناقب ابن شهر آشوب، ج۳، ص۲۴۵ 🔺 🔺 ‌ ❣اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ❣ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🍃🌹━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━🌹🍃 💠🔹 @yamahdi313z 🔹💠 http://eitaa.com/joinchat/293994496C8c2ffa9ca2