─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁ اما کمتر از یکسال بعد با تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ و بلافاصله استعفای دولت بازرگان در ۱۵ آبان ، آمریکا متوجه شد که کار ازدستش خارج شده و شکست مفتضحانه ای خورده و از همین تاریخ بود که تحریم و حمله نظامی ° به طبس° را شروع کرد.
✪ آمریکا تا قبل از اشغال سفارت هم خیلی به دولت ایران امیدوار بود ولی اشغال سفارت هم مسیر کشور را عوض کرد هم تکلیف ما باآمریکارا. برای همین هم بود که امام از تسخیر لانه جاسوسی تعبیر به انقلاب دوم کردند
☆حالا میریم سراغ جریان بعدی که در دوران قبل و بعد از انقلاب فعال بود و اون هم جریان مارکسیسم بود که از زمانهای قدیم در ایران فعال بود و در زمان رضاشاه دیگه با فعالیتهای دکتر تقی ارانی کاملا رسمی شد و حزب تشکیل دادند
─═┅═༅𖣔3⃣8⃣𖣔༅┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁ اینها ملغمه ای از عقاید مختلف بودند در زمینه های فلسفی و سیاسی و اقتصادی خط مشیها و اسامی مختلفی مثل بلشوویسم و کومونیسم و مارکسیسم و سوسیالیسم داشتند که بحث اینها خیلی مفصل و پیچیده است
❖ اما به قول یکی از اساتیدمون همه اینها در یک چیز خلاصه میشه و اونم اومانیسم هست . یعنی انسان محوری و خدازدایی...انسان محور همه چیزه و توی این دنیا تمام تلاش بر سر تعالی مادی انسانه. خدا این وسط هیچکاره است.
❍ دقیقا این حرف را نظام کاپیتالیسم یا همون سرمایه داری هم میزنه و هدف هردوی اینها یکی هست. اما به دو روش مختلف. یکی میگه کارگر و کشاورز ، محور اجتماعه و سیاستها را اون باید تعیین کنه
¤ و یکی میگه نه سرمایه دار ، محور اجتماعه و فرهنگ و سیاست و اقتصاد و .... را اون باید تعیین کنه و بقیه باید برده ی سرمایه دار باشن. اما در هردوی اینها خدا ، و قوانین الهی جایگاهی ندارن
─┅═༅𖣔3⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁القصه توی ایران یه سریها مبلّغ تفکر مارکسیستی بودند. حزب توده و چریکهای فدایی خلق از این دسته بودند.که اولی مشی سیاسی داشت و دومی مشی مسلحانه.
✪ حالا یه چیز جالب که میخوام خدمت شما بگم اینه که ما یه جریان التقاطی هم داشتیم که مسلمان بودند اما اصول مارکسیسم را هم قبول داشتند. به اینا میگفتن مارکسیسم اسلامی.
☆ اینها هم خودشون به چند حزب تقسیم میشدند که مجاهدین خلق از مهمترین اینها بودند.
¤ یه سری گروههای کوچیک هم داشتیم که همین تفکرات را داشتند. مثل حزب خلق مسلمان آذربایجان که میرحسین موسوی عضو همین حزب بود
─═┅═༅𖣔4⃣0⃣𖣔༅┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁اونهایی که کاملا مارکسیست بودند نتونستند قبل از انقلاب نظر حضرت امام را جلب کنند اما اون دستهء مارکسیست اسلامیها بعد از انقلاب توی خیلی از سازمانهای انقلابی نفوذ کردند و مخصوصا در زمان بنی صدر سوار کار شدند .
❖ حتی بعد از بنی صدر هم اینها با فشار و چانه زنی ، خودشون را بر نظام تحمیل کردند که یه نمونه اش بهزاد نبوی و میرحسین موسوی بودند.
❍ بهزاد نبوی رسما کومونیست بود و در خاطراتش میگه من به دست شهید رجایی توی زندان مسلمون شدم
¤ حجاریان ، ظریف، میرحسین موسوی و اغلب اصلاحطلبان امروزی رسما کومونیست یا لااقل مارکسیست اسلامی بودند
─┅═༅𖣔4⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁اون موقع به اینها میگفتند چپی.
اصلا همه جای دنیا، وابستگان به نظام کومونیستی و مارکسیستی را میگفتند چپی.
✪ اینها اول انقلاب سوار برکار شدند و سیاستهای کومونیستی را اجرا کردند. اقتصاد کاملا دولتی ، ادغام بانکها ، سیاست انقباضی ، توزیع کوپن و سهمیه بندی از جمله سیاستهای این آقایون بود.
☆ جالبه که اینها بلافاصله بعد از فروپاشی شوروی ، که مرکز و مبدا کومونیسم و بلشوویسم بود تغییر عقیده دادند و طرفدار نظام سرمایه داری شدند.
¤ تمام این مشکلات امروزی ما سر همین مسئله است که اینها هیچوقت نخواستن قوانین اسلامی را اجرا کنند بلکه یه مدت قوانین کومونیستی را نصب العین خودشون قرار داده بودند و یه مدت هم قوانین کاپیتالیستی
─═┅═༅𖣔4⃣2⃣𖣔༅┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁.حالا اینکه چی شد چپی های اون روز یه مرتبه طرفدار نظام سرمایه داری و کاپیتالیستی شدند برمیگرده به خستگی جامعه ایران اون روز از نظام اقتصاد دولتی و نیاز به یک اقتصاد باز.
❖ این تفکر التقاطی همیشه باعث گردش و تغییر هویت اینها میشد و منافق به همینها میگن.
❍ آدم منافق همیشه باید وصل به یه قدرت باشه. اینها تا وقتی شوروی ، ابرقدرت بود کومونیست بودند و وقتی شوروی از هم پاشید افتادن روی کپه کاپیتالیسم.
¤ و با کلاسهایی که دکتر سروش در دفتر مجله کیان به طور هفتگی براشون میگذاشت با مبانی سرمایه داری و البته لیبرالیسم آشنا شدند
─┅═༅𖣔4⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
📖◁حالا لیبرالیسم یعنی چه؟...خیلی خلاصه بخوام بگم یعنی آزادی فقط و فقط در محدودهء رای اکثریت.
✪ اصلا کلمه لیبریتی یعنی آزادی..یعنی ما فقط مقید به قوانین مجلس هستیم. هرچی مجلس تصویب کنه قانونه و باید اجرا بشه. میخواد موافق شرع باشه میخواد مخالف شرع...ما کاری با شرع نداریم. شرع هرچی میخوادبگه
☆ اگه مثلا مجلس تصویب کرد که ازدواج با همجنس اشکال نداره ، پس اشکال نداره. به این میگن لیبرالیسم...تمام مبارزات شیخ فضل الله با جریان لیبرال در زمان مشروطه سر همین مسئله بود.
¤ خلاصه که آقایون اصلاحطلب فعلی یه روزی جمیعا کومونیست بودند و به این مسئله افتخار میکردند و حالا با یه چرخش ۱۸۰ درجه شدند طرفدار لیبرالیسم و نظام سرمایه داری
─═┅═༅𖣔4⃣4⃣𖣔༅┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
🗞◁خدا میدونه که اگه بعدا یه نظام دیگه حاکم برجهان بشه اینها چه چرخشی خواهند کرد.
❖ اما مطمئن باشید قطعا مسلمون نمیشن. و دوروز دیگه که چین یا روسیه ، از قدرتهای جهانی بشن دوباره میرن طرف اونا. اما ایران اگر ابرقدرت بشه طرف ایران نمیان و همچنان بر طبل تحقیر و سیاهنمایی ایران و ایرانی خواهند کوبید . چون ذات منافق همینه.
❍ حالا خلاصه به این دلیله که به اینها میگن چپی. چون قبلا طرفدار بلوک شرق یا همون مارکسیسم و کومونیسم بودند و لذا هنوز هم بهشون میگن چپی.
¤ در مقابل اینها اصول گراها هستند که بهشون میگن راستی. چون اینها معتقد به اقتصاد بازار آزاد بودند و همهجای دنیا به طرفداران این نظریه میگن راستی. جالبه که بعدها جای این دوتا تقریبا عوض شد و اصلاحطلبان، لیبرال شدند و اصولگراها تقریبا بر همون نظرات قبلیشون موندند.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─┅═༅𖣔4⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
《بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ》
🔹نماز آیات🔹
🔘نماز آیات، از نمازهای واجب است که هنگام رخدادن برخی حوادث طبیعی مانند زلزله، خورشیدگرفتگی(کسوف) و ماهگرفتگی(خسوف) واجب میشود.
🔹نحوه خواندن:
نماز آیات دو رکعت است و هر رکعت پنج رکوع دارد و به دو شیوه خوانده میشود:[1]
.شیوه نخست: در این شیوه، قبل از هر رکوع، سوره حمد و سورۀ دیگری خوانده میشود؛[2] به این صورت که پس از تکبیرة الاحرام، سوره حمد و سپس سوره دیگری میخوانیم و به رکوع میرویم. پس از رکوع، دوباره سوره حمد و سوره دیگری میخوانیم و باز به رکوع میرویم. به همین ترتیب تا رکوع پنجم ادامه میهیم. سپس به سجده رفته و رکعت دوم را هم مانند رکعت اول به جا میآوریم. پس از سجدههای رکعت دوم هم تشهد و سلام میدهیم.[3]
.شیوه دوم: در این شیوه، در هر رکعت یک سوره حمد و یک سوره دیگر خوانده میشود؛ با این تفاوت که در هر رکعت، سوره حمد را تنها یک بار میخوانیم و سوره دیگر را پنج قسمت کرده و قبل از هر رکوع، یک قسمت از آن را بهتنهایی (بدون سوره حمد) میخوانیم.[4]
🔹وقت نماز آیات و قضای آن:
وقت نماز آیات مربوط به کُسوف (خورشیدگرفتگی) و خُسوف (ماهگرفتگی)، از اوّل گرفتگی قرص تا آغاز ظاهرشدن آن[5] یا تا پایان ظاهرشدنش[6] است. به گفته صاحبجواهر، احتیاط آن است که خواندن نماز را از زمان شروع قرص به ظاهرشدن به تأخیر نیندازیم.[7] در صورتی که نماز آیات کُسوف و خُسوف در وقتش خوانده نشود، قضای آن واجب است.[8]
نماز آیات مربوط به زلزله و دیگر نمازهای آیات (بهجز نماز آیات کسوف و خسوف) قضا ندارند[9] و هر زمان به جا آورده شود، به نیت اداء خوانده میشود.[10]
التماس دعا
یوسف شیخ
_______________
🔹پی نوشت:
1. علامه حلی، نهایة الاحکام، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۷۱.
2. علامه حلی، نهایة الاحکام، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۷۱.
3. علامه حلی، نهایة الاحکام، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۷۲.
4. علامه حلی، نهایة الاحکام، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۷۱-۷۲.
5. علامه حلی، تبصرة المتعلمین، ۱۴۱۱ق، ص۴۸.
6. نجفی، جواهر الکلام، ۱۴۰۴ق، ج۱۱، ص۴۰.۹.
7. نجفی، مجمع الرسائل (المحشَّی)، ۱۳۷۳ش، ص۴۱۱، م۱۳۰۷.
8. علامه حلی، تبصرة المتعلمین، ۱۴۱۱ق، ص۴۸.
9. علامه حلی، تبصرة المتعلمین، ۱۴۱۱ق، ص۴۸؛ نجفی، مجمع الرسائل (المحشَّی)، ۱۳۷۳ش، ص۴۱۱، م۱۳۰۸.
10. علامه حلی، تبصرة المتعلمین، ۱۴۱۱ق، ص۴۸؛ نجفی، مجمع الرسائل (المحشَّی)، ۱۳۷۳ش، ص۴۱۱، م۱۳۰۸.
***
✅ پایان وضعیت اضطراری کرونا اعلام شد
سازمان جهانی بهداشت امروز (جمعه ۵ مه ۲۰۲۳) به طور رسمی اعلام کرد
@shkhabari
📸 بدون شرح 😁👆
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official