یک تا ده سال زندان.mp3
4.52M
⁉️بشنوید؛ چگونه می توان کشف حجاب را کاهش داد؟!
♦️قوانین متعددی برای برخورد با کشف حجاب وجود دارد:
♦️یکی از بهترین آنها بند (ب)ماده ۳۶۹ قانون مجازات اسلامی است که تصریح میکند: کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید، می توان او را به یک تا ده سال زندان محکوم کرد...
♦️اگر فقط چند نفر از مشوقان کشف حجاب که در میان سلبریتی های سیاسی وفرهنگی هستند را بر اساس این قانون محاکمه ومجازات کنند، سفره کشف حجاب تا حدود زیادی برچیده می شود...
♦️اگر به این قوانین عمل نشود، در آینده و مخصوصا در انتخابات آتی، نظام با چالشهای سختی روبه رو خواهد شد ...
+توضیحاتی در خصوص مواد ۳۶۷؛۳۶۸؛۳۶۹ قانون مجازات اسلامی.
♦️درماده ۳۶۷ می گوید اگر دو نفر نامحرم درانظار عمومی همدیگر را ببوسند تا ۹۹ ضربه شلاق دارد
♦️در ماده ۳۶۸ برای کسیکه کشف حجاب کرده مجازات زندان تعیین کرده است
♦️ برخی می گویند در زمان پیامبر(ص) چنین مجازاتی نبوده ما می گوییم شرایط فرق می کند در آن زمان برای حمل و نگهداری مواد مخدر واسلحه هم مجازات تعیین نشد
کانال نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 @ebratha_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زد و خورد نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق
🔹منابع عراقی از انتشار ویدئویی خبر میدهند که نشان میدهد نمایندگان مجلس اقلیم کردستان به شدت با یکدیگر درگیر شده و به زد و خورد با یکدیگر پرداختند. این منابع از گفتهاند که چند خبرنگار در پی این درگیری هم مصدوم شدهاند.
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
📸 جزئیاتی از ماجرای رشت و علت تذکر آیتالله فلاحتی به روایت یکی از شاهدان عینی
@jahaannews
🌎🔎پشتپردهها در صریح نیوز
🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت سریع:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb
کانال پشتیبان در ایتا:
@sarih_news
کانال پشتیبان در تلگرام:
sarihnews1401
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🌾#دهه_کرامت_مبارک
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═══༅💫🌼💫༅┅══─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#ایران_سرزمین_کریمان
📖☆◁#قسمت سوم
─═══༅💫🌺💫•༅┅══─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#دوشنبه1402/03/01
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁یکی دیگر از ملاک های ارزش انسانیت که زیربنای حقوق و اخلاق است مسئلۀ «اختیار و آزادی» است.
❍ در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که با صراحت بر اختیار انسان دلالت دارد: «قل الحق من ربکم فمن شاء فلیؤمن و من شاء فلیکفر؛ بگو حق از سوی پروردگار شماست. هرکس می خواهد ایمان بیاورد و هرکس می خواهد کافر شود.
✪ انسانی که به پذیرشِ باوری مجبور شود، حتی اگر آن باور درست هم باشد، کرامت وی سرکوب شده است و شخصیت او مورد اهانت قرار گرفته است؛ به همین دلیل از منظر آموزه های قرآنی، بشر برای پذیرش عقیده مجبور نیست و باید در گزینش اعتقادی به مرحلۀ اقناع دست یابد.
❏ این اقناع باید در فضایی به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای محسوس و نامحسوس باشد و پیامبران موظف بوده اند موانعی را که فراروی انسان قرار دارد، کنار بزنند تا او بتواند آزادانه و آگاهانه شخصیت انسانی خود را پاس بدارد.
─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁قرآن کریم هدایت را امری انتخابی می داند و آن را منطبق با علاقه و تمایل پیامبران نمی داند و تصریح می کند که:
❏ انک لاتهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء و هو اعلم بالمهتدین... تو هرکس را که دوست داری نمی توانی راهنمایی کنی، ولی خداوند هرکس را بخواهد راهنمایی می کند و او به هدایت شدگان آگاه تر است.
❖ این آیه مبین این حقیقت است که مقولۀ ایمان و کفر و باور و عدم باور در چهارچوب اجبار و اکراه قرار نمی گیرد
❍ و طبق اراده و خواست خداوند از طریق چگونگی آفرینش و قوانین جاری در فطرت بشر اعمال می شود.
─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁ بر همین اساس است که قرآن عدم اکراه در دین را به عنوان یک اصل مطرح می کند و می گوید
❍ لا اکراه فی الدین قد تبین الرّشد من الغیّ در این آیه اجبار در پذیرش دین به طور کامل نفی شده است و عدم اجبار در دین چیزی جز احترام به کرامت انسانی نیست و پاسداری از این کرامت در گرو حفظ آزادی و انتخاب است.
✪ به همین دلیل پیامبر اکرم صلوات الله هیچ گاه کسی را به پذیرش دین مجبور نکرد، بلکه از راه های گوناگون به روشنگری جامعه پرداخت و اصل انتخاب و گزینش را با کرامت انسانی هماهنگ می دید.
─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁از دیگر جلوه های کرامت انسان سیر کمال بی انتهاست؛ زیرا وی موجودی است سالک و پویا که می تواند در کوی عشق الهی مراحل و مدارج کمال را طی کند و معبودش را با وصف «ارحم الراحمین» ملاقات کند:
❏ یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحاً فملاقیه... ای انسان تو به سوی پروردگارت سخت تلاش می کنی، پس به دیدار او خواهی رسید.
❖ این آیه معیار عزت و شرافت انسان را حرکت و کوشش به سوی معبود خود می داند؛ یعنی اگر انسان بخواهد می تواند خود را به سوی مبدأ وجود سیر دهد و خود را به مقام و منزلتی برساند که موجودی ملکوتی شود
❍ تا هم او از پروردگار خود خشنود و هم خدا از او خشنود شود و داخل بهشت خاص خداوند گردد.
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁قرآن کریم به منظور حفظ شرافت و عزت انسان نگرش طبقاتی را نفی می کند و آن را با کرامت وی ناسازگار می داند.
❍ در شبه جزیرۀ عربستان و در فرهنگ بومی آنجا چنین نگرشی شایع بود و این ایده آن قدر عمیق و گسترده بود که حتی آداب عبادی را هم دربرمی گرفت.
✪ با دقت در بعضی از آیات چنین به دست می آید که در اذهان پاره ای از اشراف که مسلمان شده بودند، این باورها °تعصبات طبقه ای° همچنان ریشه داشت و قرآن کریم در بسیاری از موارد این عقاید را مطرح و بر آنها خط بطلان کشیده است،
❏ از جمله آنکه در آداب برگزاری مراسم حج اشراف در عرفات از منطقه ای که عموم مردم روانه می شدند، حرکت نمی کردند و این عمل را برخلاف شأن خود قلمداد می کردند.
─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁قرآن به آنان تذکر می دهد که این قبیل بینش های طبقاتی را کنار بگذارید و می فرماید:
❏ ثم افیضو من حیث افاض الناس و استغفروا الله ان الله غفور رحیم... سپس از همان جایی که انبوه مردم روانه می شوند، شما نیز روانه شوید و از خداوند طلب آمرزش کنید؛ زیرا او آمرزنده و مهربان است.
❖ در جامعۀ طبقاتی، توده های مردم به عنوان افراد پست به شمار می آیند
❍ و یکی از عوامل گریز اشراف از پذیرش دین الهی آن بود که همان عموم مردم به این ادیان روی می آوردند.
─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─