[اگر] علم داشته باشیم، تقوا هم داشته باشیم، حتّى شجاعت هم داشته باشیم امّا ندانیم وظیفه چیست، ندانیم موقعیّت کدام است، ندانیم امروز مطالبهى خداى متعال و مطالبهى دین از ما در عرصهى اجتماع چیست، آن علم و تقوا و شجاعت و بقیّهى خصوصیّات مثبت اثر خودش را نمیبخشد؛ و کارکرد لازم را نخواهد داشت.
این کلمهى «بصیرت» که ما دائم تکرار میکنیم، بعضىها هم بشدّت اوقاتشان تلخ میشود که چرا فلانى مکرّر میگوید بصیرت بصیرت؛ معنایش این است. یکى از مصادیق مهم بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازى در جامعه وجود دارد.
🗓 جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی جدید حوزههای علمیه؛ ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
👌| تفاوت ما با دیگران
ما در حوزههای علمیه فرا گرفته بودیم و در کتابهای آداب المتعلمین هم نوشتهاند که وقتی انسان درس میخواند، باید برای مقام نخواند. برای یک طلبه، این ننگ است که برای رسیدن به مقام مادی درس بخواند؛ اما در محافل دیگر و در مجامع معمولی، دنبال پول و مقام رفتن، هیچ عیبی نیست؛ یک ارزش هم محسوب میشود... فرق بین جامعه علمی ما و جوامع علمی و غیر علمی دیگر، این است. ۱۳۶۶/۰۹/۱۱
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
اگر همهی تخصصهای مورد نیاز یک جامعه به بهترین شکل وجود داشته باشد اما جامعه، دینی نباشد، آن ملت در دنیا و آخرت دچار خسران و مشکلات واقعی خواهد بود و این مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعهای دینی، بر عهدهی علما، روحانیت و طلاب است.
🗓 دیدار مدیران، مدرسان و طلاب حوزههای علمیه استان تهران ؛ ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
📚| خوب است که فلسفه در حوزۀ علمیّه باشد!
بعضی از آقایانِ بزرگوار و محترمی که خیلی مورد تکریم و احترام ما هستند، اشکال داشتند به اینکه درسهای #فلسفه و #عرفان و این حرفها در قم زیاد شده.
بنده به آن آقایان گفتم که اگر چنانچه فلسفه را شما از قم بردارید، کسانی در جاهای دیگر، متصدّیِ تبیین فلسفه و تدریس فلسفه میشوند که اهلیّت و صلاحیّت این کار را ندارند؛ کمااینکه الان میبینیم بعضی از افرادی که در غیر قم بهعنوان فلسفهدان شناخته میشوند و مطرح میشوند، اطّلاعاتشان از فلسفه سطحی است؛ نه اینکه اطّلاع ندارند امّا اطّلاعاتشان عمیق نیست، سطحی است؛ یک چیزی خواندهاند و یک اصطلاحی را بر زبان جاری میکنند؛ خب این خوب نیست. خوب است که در خود قم باشد، در حوزهی علمیّه باشد. تهران هم همینجور؛ حوزهی علمیّهی تهران هم که یک روزی مرکز علوم عقلی بوده.
امروز اگر چنانچه تدریس فلسفه و تدریس علوم عقلی در آن رواج پیدا بکند، این به نظر ما یک چیز بسیار خوب و مفیدی خواهد بود انشاءالله. ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
🔦 قلب نورانی، چراغ راه
📃 توصیههای رهبر انقلاب به طلبههای جوان در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی؛ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
💠 بدون توجّهات معنوی، بدون توسّل، دعا، نماز شب، صحیفه سجادیه نمیشود. اینها به شما نورانیّت میدهد و در پیدا کردن راه کمک میکند.
🔸 حضرت آقا در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی به طلبههای جوان توصیه کردند به معنویات توجه جدی داشته باشند و گفتند: «بدون توجّهات معنوی نمیشود، بدون توسّل، بدون دعا، بدون نماز شب، بدون مراجعه و خواندن صحیفه سجادیه نمیشود. اینها خیلی اثر میگذارد، نورانیّت میدهد به شما و آن وقت این نورانیّت، به شما کمک میکند در پیدا کردن راه.»
مشروح بیانات ایشان را بخوانید👇
نسخه قابل چاپ - بیانات در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی_139811820501.pdf
حجم:
166.4K
🔦 قلب نورانی، چراغ راه
توصیههای آقا به طلبههای جوان در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی؛ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
💠 بدون توجّهات معنوی، بدون توسّل، دعا، نماز شب، صحیفه سجادیه نمیشود. اینها به شما نورانیّت میدهد و در پیدا کردن راه کمک میکند.
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
17.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نماهنگ | طلبه در میدان جهاد
«ما امروز در بین طلّاب جوان، در بین فضلای جوان احتیاج به این روحیه داریم که بدانند که عالِم دین بودن و ملّای بزرگ بودن و مجتهد عالیمقام بودن، به معنای کنارهگیری و انزوای از میدان جهاد نیست بلکه عالِم دین، مرجع تقلید، استاد برجستهِی درجهی یک حوزهی علمیّه، مثل امام بزرگوار ما، وارد میدان جهاد شد و آن جهاد عظیم را ایشان انجام داد که در طول تاریخ شیعه یک چنین جهادی با این عظمت و با این نتایج وجود ندارد» ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
📥 دریافت نسخه با کیفیت بالا
☑️ farsi.khamenei.ir/video-content?id=50318
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
✌️ روحیه جوانی
طلبه باید روحیهی جوانی را با همهی خصوصیات جوانی حفظ کند. البته جوانی طلبه، جوانی نجیبی است. نوآوری جوان، گستاخی جوان، ابتکار جوان، بسیاری از قیود را نپذیرفتن - که در روحیهی جوان هست - در طلبه هست و همهی اینها مثبت است؛ اما قید دین و پایبندی به ضوابط که در طلبه هست، آن روحیات قبلی را تکمیل میکند.
🗓بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزهی علمیهی قم ؛ ۱۳۶۹/۱۱/۰۴
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
🖼 #عکس_نوشته
🔺 روحیه جوانی
طلبه باید روحیهی جوانی را با همهی خصوصیات جوانی حفظ کند. البته جوانی طلبه، جوانی نجیبی است...
🗓بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزهی علمیهی قم ؛ ۱۳۶۹/۱۱/۰۴
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
📚 فقه، ستون فقرات زندگی
[صحبت شد از] تخصّصگرایی. چند نفر از آقایان -بخصوص یکی دو نفر از آقایان به تفصیل- راجع به تخصّصگرایی بحث کردند. خوشبختانه این کار -[یعنی] فقههای تخصّصی- در قم شروع شده؛ البتّه در مورد فقه حرف خیلی زیاد است. فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّهای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوانبندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی ادارهی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی. بالاخره اینکه ما در این زمینه تخصّصگرایی کنیم و تخصّصها را هر چه ریزتر کنیم، البتّه فکر خیلی خوبی است، دارد هم میشود، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. سالها است عدّهای از متفکّرین در دنیا به این نتیجه رسیدهاند که تخصّصی شدن در کنار منافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بینرشتهای و مانند اینها برای این است که این نقصها را جبران کند؛ شما هم اگر چنانچه دنبال تخصّص میروید، باید به این نکته توجّه کنید که تخصّص خوب است امّا در کنارش ممکن است عیوبی هم داشته باشد که باید به آن برسید.
🗓 بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه ؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
🖼 #عکس_نوشته
📌 حوزه علمیه مطلوب را با تلاش خود بسازید
بدون مبارزه هیچچیز به دست نمیآید. حوزهی علمیه مطلوب را باید با مبارزه به دست آورد. البته مبارزه به معنای زنده باد و مرده باد نیست؛ معنایش مبارزهی سیاسی نیست. مبارزه یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، همفکری کردن، متشکل شدن. ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c
یک نکتهی مهمّی در اینجا وجود دارد که این را، هم شما فضلای محترم، علمای محترم ــ که در بین شما خطبائی هستند، کسانی هستند که با مردم سر و کار دارند ــ باید توجّه کنید، هم عموم مردم بخصوص خواصِّ مردم باید توجّه کنند.
یک سیاستی را دولت آمریکا در پیش گرفته است و آن، سیاست فشار حدّاکثری به جمهوری اسلامی است؛ ... حرف دولت کنونی آمریکا این است: میگوید که آقا با رودربایستی و با تعارف و مانند اینها نمیشود جمهوری اسلامی را به زانو درآورد، نمیشود او را به قبول و تواضع وادار کرد، بایستی فشار حدّاکثری وارد بیاوریم. فشار حدّاکثری هم همین است که مشاهده میکنید: انواع و اقسام تحریمهای گوناگون، مدام تهدید، مدام یاوهگوییهای مختلف در رسانهها و غیره؛ این فشارِ حدّاکثری است. امیدشان به این است که این فشار حدّاکثری تأثیر بگذارد. ...
ما در مقابل باید توجّه داشته باشیم که اگر دشمنِ ما توانست اثبات کند که فشار حدّاکثری، علاج کار ایران است و روی ایران مؤثّر است، ایران دیگر و هرگز روی آسایش را نخواهد دید؛ هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر جمهوری اسلامی گفت چشم، که خب تمام است؛ اگر گفت نمیکنم، فشار حدّاکثری [خواهند آورد]. اگر برای آنها معلوم شد، ثابت شد که فشار حدّاکثری کار میکند و اثر میگذارد، دیگر جمهوری اسلامی و کشور عزیز ما و ملّت عزیز ما واقعاً روی آسایش را نخواهند دید.
🗓 بیانات در ابتدای درس خارج فقه؛ ۱۳۹۸/۶/۲۶
📃 دیدارهای طلاب و روحانیون با رهبر انقلاب
☑️ http://eitaa.com/joinchat/3347382274C754492386c