eitaa logo
KHAMENEI.IR
529.8هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
پايگاه اطلاع رسانی دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای KHAMENEI.IR
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 روحیه مقاومت اکسیر علاج مشکلات کشور است؛ این روحیه باید از بچگی از نوجوانی در ما نهادینه شود 🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: بچه‌ها ارزش مقاوم بودن را بفهمند. این‌که یک ملت اجزایش اجزای مقاومی هستند، مقاوم یعنی چه؟ یعنی در مقابل باج‌گیری عقب‌نشینی نمیکنند،‌ در مقابل حمله به خودشان نمی‌لرزند، در مقابل زورگویی کوتاه نمی‌آیند، اکسیر علاج مشکلات کشور این است؛ احساس مقاومت،‌ روحیه‌ی مقاومت، باید یک ملت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند این را باید یاد بگیریم از بچگی از نوجوانی این باید در ما نهادینه بشود. ۱۴۰۱/۲/۲۱ 🏷 | 💻 @Khamenei_ir
🔰 صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم/ مشکلات بیمه، بازنشستگی و هزینه درمان معلمین را حل کنید 🔻 رهبر انقلاب: در دوران کرونا هم معلمین واقعاً زحمت کشیدند. واقعاً زحمت کشیدند. دوران کرونا برای معلمین دوران سختی بود. یک کار نامأنوس و ناآشنا، بعد کار مضاعف. در یک دورانی معلم کار مضاعف میکرد. یعنی هم کلاس، شاگرد حضوری داشت، هم بایستی با این برنامه‌های اینترنتی و فضای مجازی و اینها کار میکرد. یعنی در واقع کار مضاعف انجام میداد. خیلی زحمت شد برایشان. ما صمیمانه از معلمین در این زمینه تشکر میکنیم. 🔺 سفارش من هم در مورد مسائل مربوط به معیشت همان سفارش همیشگی است. مسئله‌ی بیمه، بازنشستگی،‌ مسائل هزینه‌های درمان که به موقع پرداخت بشود اینها مسائل مهمی است، بایستی حتماً توجه کرد. ۱۴۰۱/۲/۲۱ 🏷 | 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دانش‌های بی‌فایده‌ای که در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها تدریس می‌شود را شناسایی و حذف کنید 🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در 💻 @Khamenei_ir
🔰 | چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را می‌شناسند و چند درصد رونالدو را؟ 🏷 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم 🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در 💻 @Khamenei_ir
🔰 | دانش‌های بی‌فایده مدارس را حذف کنید 🏷 💻 @Khamenei_ir
🔰 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🔻 تأکید صریح رهبر انقلاب در دیدار معلمان بر اجرای سند تحول و ایفای نقش افتخارآمیز در کشور 🔺 رسالت معلمان، تربیت نسل با هویت ملّی برای تمدن نوین اسلامی است 🏷 💻 @Khamenei_ir
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در 💻 @Khamenei_ir
🔰 | نسل جوان امروز چقدر فرمایشات امام(ره) را خوانده؟ 🔺 رهبر انقلاب: بچه‌های امروز، نسل سوم و چهارم، از امام بزرگوار چقدر اطلاع دارند؟... بیست و چند جلد فرمایشات و نوشته‌های امام امروز در دسترس است، چقدر خوانده شده اینها؟ 🏷 💻 @Khamenei_ir
14010221_42705_16k.mp3
5.03M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در 💻 @Khamenei_ir
📲 حساب KHAMENEI.IR در آپارات 📥 دسترسی سریع به فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در 👇 https://www.aparat.com/v/Db2Eu
🔰 بازخوانی | بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان 🔍 بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39542
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در منتشر شد. 🔍 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50226
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز: در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات می‌شناسند؟ و رونالدو را چند درصد؟ گاهی اوقات بچه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسمهایی را می‌آورند که من نمیتوانم یاد بگیرم حتی آن اسمها را... ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ 🔍 متن کامل را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50226
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | آموزش و پرورش عملی نشده است/ برای اجرای سند باید «شاخص کمی» مشخص کنید 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در : مسئله‌ی سند تحوّل مسئله‌ی دلشادکننده‌‌ای واقعاً نیست؛ بیش از ده سال پیش این سند تنظیم شده، وزرای محترمی هم که آمدند ــ که حالا ظاهراً شش وزیر، با تعدادی سرپرست در این ده سال در آموزش و پرورش حضور پیدا کرده‌اند که این تبدّل مدیریّتها هم خودش یک مسئله‌ای و یک آفتی است ــ هر کدام یک کارهایی کرده‌اند،‌ گزارشهایی هم داده‌اند، به ما هم معمولاً گزارش داده‌اند که ما این کارها را انجام داده‌ایم لکن آنچه واقعیّت دارد این است که به این سند تحوّل عمل نشده؛ حالا ممکن است یک بخشی از گوشه‌ای از آن به یک شکلی تحقّق پیدا کرده باشد امّا این سند یک کل است، یک مجموعه است. 🔹 اگر چنانچه مسئولان و مدیران آموزش و پرورش معتقدند که ایرادی در این سند هست، خیلی خب، به روز کنند آن را؛ سند را به روز کنند، کامل کنند، مشکلش را برطرف کنند؛ همّت بگمارند برای اینکه این کار انجام بگیرد و سند تحوّل دیده بشود. برای سنجش پیشرفت هم باید شاخص معیّن بشود؛ اینکه بگویند این قدر درصد از این سند عمل شد و مانند اینها، این نمیشود؛ شاخص کمّی به وجود بیاید، مشخّص بشود که چقدر پیشرفت شده در این سند. 💻 @Khamenei_ir
🔰 | نسلِ تمدن‌ساز 👈🏻 ۱۰ خصوصیتِ نسلی که می‌خواهیم تربیت کنیم 🔺 رهبرانقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان (۱۴۰۱/۲/۲۱)، زیرساخت هر تمدنی را «نیروی انسانی» آن دانستند و برخی خصوصیات نسلی که می‌تواند تمدن نوین اسلامی را بسازد برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 💻 @Khamenei_ir
🔰 هم‌اکنون؛ صفحه نخست KHAMENEI.IR 🎞 دسترسی به فیلم، صوت و متن بیانات رهبر انقلاب در 🖼 مجموعه سخن‌نگاشت 📊 اطلاع‌نگاشت | نسلِ تمدن‌ساز 💻 FARSI.KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در | ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ 💠توصیه به وزیر آموزش و پرورش: 📜ما از لحاظ تصمیم و قانون و سند خوب هیچ کمبودی نداریم. مهم این است که به این تصمیم‌ها عمل بشود. ⭕️بروید دنبال عمل جدّی و مجاهدانه 💠ارزش معلّم: کلمه‌ی معلّم دو کاربرد دارد: 1️⃣ معلّم به معنای آموزنده 2️⃣ معلّمِ آموزش و پرورش 🔺بار ارزشی کاربرد دوّم، دو برابرِ بار ارزشی کاربرد اوّل است؛ برای خاطر مخاطب این تعلیم. 🔹مخاطبین شما در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیت‌پذیری هستند. 🔹زیرساخت اصلی هر تمدّنی، منابع انسانی است. این نسل را شما میخواهید امروز بسازید. ♦️خصوصیات این نسل: 🔸خودساخته 🔸دارای هویت 🔸بدون دلباختگی به تمدن منسوخ شرق و غرب 🔸دانا و دانشمند 🔸کارآمد و ماهر 🔸آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنتهای ایرانی 💠نکات و توصیه‌هایی خطاب به آموزش و پرورش و معلمین: 📌مشکلاتی وجود دارد در آموزش و پرورش. برطرف کردن اینها، احتیاج دارد به تدبیر، مجاهدت و حوصله ورزیدن. 📍ما به ابزارهایی احتیاج داریم: 🔍توجه به اهمیّت متن آموزشی 🔍توجه به کمّیّت و کیفیّت معلّمان 🏷مسائل مربوط به کلّیّت آموزش و پرورش: 💎ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود. 📍مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است: ↙️ پیدا کردن هویت ملی و اعتماد به نفس ملی ↙️ آشنایی با افتخارات کشور ❓شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، می‌شناسند و مثلاً رونالدو را چند درصد می‌شناسند! ❓قضایای انقلاب را چه تعدادی از این بچّه‌های امروز، نسل سوّم و چهارم، درست میدانند؟ از امام بزرگوار، چقدر اطّلاع دارند؟ 🛡باید یک ملّت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند؛ این را باید از بچّگی یاد بگیریم. ❎یک نکته‌ی دیگر تفکیک بین علم نافع و علم لاینفع است. 🔍الان در دبیرستان‌ها و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد. 📍یک بخش از وقت به آموزش و مهارتها صرف بشود: 👈 سبک زندگی اسلامی؛ 👈‌ تعاون، همکاری اجتماعی؛ 👈 نظم و قانون‌گرایی؛ 👈 روح مطالعه و احساس تحقیق؛ 👈 فعّالیّتهای جهادی؛ 👈 مبارزه با آسیب‌های اجتماعی؛ ↙️نکته‌ی بعد مربوط به سند تحوّل است ❌آنچه واقعیّت دارد این است که به این سند تحوّل عمل نشده. 📥اگر معتقدند که ایرادی در این سند هست، خیلی خب، به روز کنند آن را. 📊برای سنجش پیشرفت هم باید شاخص معیّن بشود. 🏷مسائل مربوط به خصوصِ معلّمین: 📌در درجه‌ی اوّل خود معلّمین باید نقش خودشان را احساس کنند و بدانند چه کار بزرگی بر عهده‌ی آنها است؛ خسته شدن، کار را کوچک انگاشتن به خاطر برخی از مشکلات خطا است. ❇️معلّم احساس کند امانت‌دار است؛ آن امانتی هم که به او سپرده شده که باید از زیر دست او سالم و با ارزش افزوده خارج بشود، عزیزترین امانتها است. ✅یک نکته‌ی دیگر مسئله‌ی دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه شهید رجائی و همه‌ی مراکز تربیت معلّم... واقعاً تشکیل این دانشگاه‌ها کار لازمی بود و اهتمام به آنها هم خیلی مهم است. ⭕️رشته‌ی تحصیلی بسیاری از معلّمها با درسی که میدهند منطبق نیست... البتّه میدانم ناشی از کمبود معلّم است... امّا به هر حال باید فکر کرد روی این مسئله. 🌷در دوران کرونا معلّمین واقعاً زحمت کشیدند، ما صمیمانه از معلّمین در این زمینه تشکّر میکنیم. 📍سفارش من در مورد مسائل معیشت، همان سفارش همیشگی است. 👈مسئله‌ی بیمه، بازنشستگی،‌ هزینه‌های درمان، اینها مسائل مهمّی است، به اینها بایستی حتماً توجّه کرد. 🌟ما توقّعات زیادی را متوجّه آموزش و پرورش میکنیم، شما معلّمین منتظر نمانید، با ابتکارات شخصی خودتان خیلی کارها میتوانید انجام بدهید. 💻 @Khamenei_ir
🔰 دیدارنگار ۹۸ | مجموعه آگاه، بابصیرت و متعهّد 📝 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ 🔺️ «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «جملات طلایی»، «یادآوری»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»، «روایت تاریخی»، «آیات و روایات» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «مجموعه آگاه، بابصیرت و متعهّد» مشکلات و اعتراضات جامعه کارگری و مرزبندی آنان با دشمن مورد بررسی قرار گرفته است. 📥 نسخه PDF👇
🔰 🌷 لوح | رویش جهادی 🔺️ رهبر انقلاب: سعید کاظمی آشتیانی شخصیت ارزشمند کانون امید و ابتکار و نوآوری بود. افسوس خوردم. وی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده‌ی درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند. ۱۳۸۴/۱۰/۱۵ 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=38639
🔰 | زنگِ مهارت‌آموزی 🔍 مروری بر نکات رهبرانقلاب درباره‌ی آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در ، به مسئله‌ی و مفید برای دانش‌آموزان اشاره کردند و تأکید کردند: «یک بخش از وقت به آموزش و مهارتها صرف بشود.» ☝️ ایشان خطاب به مسئولان آموزش و پرورش چند مورد از مهارتهای مورد نیاز دانش‌آموزان را بیان کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 💻 @Khamenei_ir
📸 شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر و هیئت همراه عصر امروز (پنج‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ 💻 @Khamenei_ir
🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار آقای شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیئت همراه با تأکید بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور، راه‌حل مسائل منطقه را گفت‌وگو بدون دخالت عوامل خارجی دانستند و با اشاره به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفتند: توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل این جنایت‌های آشکار است. 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استحکام و پایداری روابط ایران و قطر را به نفع هر دو کشور دانستند و افزودند: سطح کنونی ارتباطات اقتصادی دو کشور بسیار پایین است و باید چند برابر شود، همچنین در مسائل سیاسی نیز زمینه برای تبادل‌نظرهای بیشتر وجود دارد که امیدواریم این سفر مبدأ جدیدی برای گسترش همکاری‌ها باشد. 🔹 رهبر انقلاب اسلامی با تأیید سخنان امیر قطر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ظلم چند ده‌ساله صهیونیستهای خبیث به مردم فلسطین را واقعیتی تلخ و ضربه‌ای به دنیای اسلام و جهان عرب خواندند و گفتند: در مقابل این جنایتها، توقع جمهوری اسلامی ایران از دنیای عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی است. 🔹 ایشان با اشاره به سخنان امیر قطر درباره حوادث سال گذشته محله شیخ جرّاح، خاطرنشان کردند: در آن قضیه، حمایت برخی کشورهای عربی از مردم فلسطین حتی به اندازه بعضی اروپایی‌ها هم نبود و هیچ‌گونه موضع‌گیری نکردند که اکنون نیز همین‌گونه عمل می‌کنند. 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این رویکرد کشورهای عربی اگر از ترس رژیم صهیونیستی یا از روی طمع به آن است، باید بدانند امروز رژیم اشغالگر نه در شرایطی است که می‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسید. 🔹 ایشان راه‌حل مسائل منطقه را به‌دست کشورهای منطقه و از طریق گفت‌وگو دانستند و افزودند: مسائل سوریه و یمن نیز با گفت‌وگو قابل حل است البته گفت‌وگو نباید از موضع ضعف باشد، در حالی‌که طرفهای مقابل یعنی عمدتاً آمریکا و دیگران به قدرت نظامی و مالی متکی هستند. 🔹 رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه برای اداره منطقه احتیاجی به دخالت دیگران نیست، گفتند: صهیونیست‌ها هر جا پا می‌گذارند فساد ایجاد می‌کنند و هیچ قدرت و امتیازی نیز نمی‌توانند به کشورها بدهند، بنابراین ما کشورهای منطقه هر چه می‌توانیم باید روابط خود را از طریق همفکری و همکاری تقویت کنیم. 🔹 ایشان با اشاره به قرارهای تعیین‌شده بین ایران و قطر، تأکید کردند: این قرارها در زمان‌بندی معین و مشخص، عملیاتی شود. 🔸 در این دیدار که آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، امیر قطر با ابراز خرسندی از دومین سفر خود به ایران، به جایگاه برجسته رهبر انقلاب اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ناگوار است و همه باید در برابر حوادث فلسطین ایستادگی کنیم. 🔸 امیر قطر با اظهار تأسف از شهادت یک خبرنگار زن در جنین به دست نظامیان صهیونیست افزود: صهیونیست‌ها با خونسردی تمام این جنایت را انجام دادند. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین راه‌حل مسائل کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن را گفت‌وگو دانست و درباره روابط اقتصادی ایران و قطر نیز خاطرنشان کرد: کمیته اقتصادی بین دو کشور فعال شده و امیدواریم تا سال آینده همکاری‌های اقتصادی ارتقاء قابل توجهی پیدا کند. 💻 @Khamenei_ir
📸 | دیدار امیر قطر و هیئت همراه با رهبر انقلاب اسلامی 🎞 ادامه تصاویر👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50234