فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: مفاخر اسلامی و ایرانی در کتابهای علمی معرفی بشود
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: شیوه کتابنویسی بایستی جذاب، به روز و مبتکرانه باشد
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: تربیت و تعلیم کشور به عهده نظام حاکم بر کشور است. مسئله برونسپاری معنیای ندارد
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: تقویت مدارس دولتی مهم است. مدرسه دولتی بایستی از آموزش، معلم و فضای آموزشی خوب بهرهمند شود
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: از ابتکارات مدارس غیردولتی باید استفاده کرد. آموزش و پرورش خودش را از نظارت بر مدارس غیردولتی فارغ نداند
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: بسیاری از مدارس معاون و مسئول پرورشی ندارند؛ باید حتما تامین بشود. کار پرورشی باید جذاب باشد
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
📽 از اینجا ببینید👇
Farsi.Khamenei.ir/Live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 #تحلیل_و_تبیین | مشکل اصلی در معاونت پرورشی، مضیقه شدید نیروی انسانیست
🎤 گفتگوی رسانه Khamenei.ir با آقای اصغر باقرزاده معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، پس از دیدار صبح امروز معلمان با رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
✏️ کار پرورشی مدارس باید جذاب باشد
🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۲/۱۲
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
4_5947459725527355441.mp3
15.84M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
💻 Farsi.Khamenei.ir
✏️ آموزش مجازی در کرونا به کار آموزش کشور ضربه زد
🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان. ۱۴۰۲/۲/۱۲
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
💻 Farsi.Khamenei.ir
✏️ متن کامل بیانات رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان منتشر شد. ۱۴۰۲/۲/۱۲
🔍 بخوانید:
https://khl.ink/f/52723
🚨 #تحلیل_و_تبیین | سندی که به آن عمل نشده است
☝️پنج وزیر آموزش و پرورش از دلایل اجرایی نشدن سند تحول میگویند
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در دیدار اخیر معلمان درباره سند تحول آموزش و پرورش فرمودند: «دربارهی سند تحوّل... اوّلاً بایستی سند تحوّل دائماً بهروزرسانی بشود... ثانیاً برای اجرای سند تحوّل یک نقشهی راه لازم است؛ این نقشهی راه تا حالا تنظیم نشده... برای همین هم هست که از سند تحوّل در کف مدرسه خبری نیست.»
🔺️ بخش تحلیل و تبیین رسانه KHAMENEI.IR در گفتوگو با پنج وزیر اسبق آموزش و پرورش دلایل اجرایی نشدن این سند را بررسی کرده است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ویژه
⏰ #مثبت۱۰۰ثانیه شماره هشتم | حلقه مفقوده ثبات
✏️انتقاد روز گذشته رهبر انقلاب نسبت به تغییر ۹ وزیر و سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی ۱۰ سال گذشته: این چیز خیلی عجیبوغریبی است... چرا در وزارت آموزشوپرورش اینجور بیثباتی در مدیریّت وجود دارد؟ ببینید، همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد.
👈 «حلقه مفقوده ثبات» هشتمین شماره از بسته تصویری مثبت۱۰۰ثانیه است، که به بررسی روند تغییرات کوتاه مدت و بیثباتی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش پرداخته است.
📥 کیفیت اصلی:
https://khl.ink/f/52726
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
💠گرامیداشت یاد شهید آیتالله مطهری
✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیتالله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود.
❇️همهی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت.
⭕️من توصیه میکنم نوشتههای ایشان و تنظیمشدههای سخنرانیهای ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند.
💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین
🏷تکریم جامعهی معلمین کشور
🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعهی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند.
💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است.
📌معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است.
🌟قضیّهی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند.
🏷انتظارات از معلمین:
♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن
♦️تشویق دانشآموزان به حضور در مراکز برکتآفرین مثل مساجد و هیئتها
♦️اهتمام به حضور دانشآموز در مدرسه
♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانشآموزان
👈وقتی نظام از جامعهی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند.
🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همهی ابعاد است؛ فقط مسئلهی معیشت نیست.
🔹مسئلهی تجربهآموزی است، مسئلهی مهارتآموزی است؛
🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان.
💠درباره اصل مسئله آموزشوپرورش
🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور
❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچکانگاریِ این دستگاه حیاتی است.
👈عبور از گردنههای دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزشوپرورش ممکن نیست.
🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش
‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزشوپرورش دیدهایم! این چیز خیلی عجیبوغریبی است.
✔️همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزشوپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است.
🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور
☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزشوپرورش، باید روی این فکر کنند.
♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است.
❇️سیاست اصلی در آموزشوپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آیندهی کشور باشد.
🏷مسئله سند تحوّل آموزش و پرورش
1️⃣بایستی دائماً بهروزرسانی بشود.
2️⃣برای اجرای آن، یک نقشهی راه لازم است.
3️⃣نقشهی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود.
4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند.
5️⃣در نقشهی راه، شاخصهای قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
🏷مسئله جذب معلم
⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبهرو هستیم.
↙️این سرمایهگذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد.
📌دستگاههای مراکز تربیت معلّم، از جمله مهمترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛
❇️هم زیرساختهایشان تقویت بشود،
❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند.
➕علاوهی بر این، شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود.
📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود.
🏷مسئله کتابهای درسی
📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان.
📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛
🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی.
✍️شیوهی کتابنویسی هم بایستی جذّاب باشد، بهروز باشد، مبتکرانه باشد.
🏷مسئله برونسپاری
❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است.
📌دو نکته فرعی:
👈وقتی ما به مدرسهی دولتی کماعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیهی مالی ندارد، بنیهی علمی هم نداشته باشد.
🔺این بیعدالتیِ محض است.
✔️مدرسهی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهرهمند بشود.
👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند،
🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد،
✔️لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت.
🏷مسئله امور پرورشی
👏در ستاد آموزشوپرورش توجّهات خوبی به مسئلهی امور پرورشی میشود
👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد.
🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد.
🔹تقویت هویّت ملّی،
🔸تقویت عشق به میهن،
🔹تقویت پرچم ملّی،
🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی،
♦️در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
🎙 مجموعه #گزیده_صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان منتشر شد
📥 قابل استفاده جهت تولید محصولات چند رسانهای:
https://khl.ink/f/52719
🎥 مجموعه #گزیده_فیلم بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان منتشر شد
📥 قابل استفاده جهت تولید محصولات چند رسانهای:
https://khl.ink/f/52716
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 شاگرد را مثل فرزند خود بدانید
✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر معلمان: کار شما در درجهی اوّل درس دادن است، امّا در خلال هر درسی ــ بنده بارها گفتهام گاهی مثلاً یک معلّم ریاضی یا معلّم فیزیک، در اثنای درس، یک کلمه میگوید که از یک ساعت سخنرانیای که بندهی مثلاً واعظ میکنم تأثیرش در این جوان بیشتر است! با یک کلمه؛ اینها را دیدهایم ــ با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیّتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید. فرض کنید فرزند خودتان است، دارید او را پرورش میدهید. ۱۴۰۲/۲/۱۲
🎥 #برش_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
🎙 #کلیپ_صوتی | زنگ هویّت
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «یکی از چیزهایی که از معلّمین عزیز و محترم انتظار میرود این است که احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی را در کودکان این کشور باید زنده کنید. مسئلهی زبان مهم است، مسئلهی ملّیّت مهم است، مسئلهی پرچم مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است. بایستی این شناخت را، این هویّتشناسی ملّی و شخصی را در دانشآموز زنده کنید؛ [دانشآموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند.» ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
🔹 رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان، کلیپ صوتی «زنگ هویّت» را منتشر میکند.
🎧بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ردّ مسئله برونسپاری در نظام آموزش و پرورش
✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر معلمان: این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما بیاییم آموزشوپرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی و این خرج سنگین و این بودجهی سنگین را از دوش آموزشوپرورش برداریم! دستشان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛ هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند، از نظام قابل تفکیک نیست. تربیت و تعلیم کشور به عهدهی نظام حاکم بر این کشور است، در همهی دنیا هم همینجور است. یک مواردی یک استثناهایی دارد، مثل همین مدارسِ بهاصطلاح «غیر انتفاعی» که حالا در کشور وجود دارد؛ اینها موارد استثنائی است. ۱۴۰۲/۲/۱۲
🎥 #برش_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌷 در تعیین سهم کارگر و کارآفرین از درآمد کار، باید انصاف حاکم باشد
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در #دیدار_کارگران. ۱۴۰۲/۲/۹
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماهنگ | توقف فرهنگ ثروت بادآورده!
✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اخیر کارگران: ما احتیاج داریم که یک رابطهی مستقیمی بین درآمد و کار وجود داشته باشد؛ یعنی مطابق این آیهای که این قاری عزیزمان خواندند: لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعیٰ. درآمد بایستی ناشی از سعی باشد، ناشی از کار باشد، ناشی از تلاش باشد... این یعنی چه؟ یعنی [روش کسب] خیلی از این پولهای بادآورده و ثروتهای بادآورده غلط است. ما باید فرهنگ ثروت بادآورده را در کشور متوقّف کنیم...
💻محصول مرتبط:
🎧 کلیپ صوتی
khl.ink/f/52708
📥 سایر کیفیتها:
khl.ink/f/52720