eitaa logo
🎯خواندنی‌ها و 🎥 ‌دیدنی‌ها و 🔊 شنیدنی‌ها
154 دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
14.6هزار ویدیو
99 فایل
مطالب خواندنی اینترنت را در اینجا بخوانید
مشاهده در ایتا
دانلود
مهندس درمان - برنامه ۱۱۹.mp3
42.12M
🎧 صوت ضبط شدهٔ صدوهجدهمین برنامهٔ جبهه در گفتگوی زنده با استاد روح‌الله با موضوع بررسی وظایف دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی 🎙📸 این برنامه ۲ مردادماه ۹۹، ساعت ۱۸ از کانال @jebheh در روبیکا و گپ، به‌صورت زنده پخش شد... 🎦 جهت دریافت فایل تصویری با کیفیت اصلی، به نشانی زیر👇🏻 مراجعه کنید: 👉🏻 https://rubika.ir/jebheh جبههٔ انقلاب اسلامی در فضای مجازی ████████████✊🏻 @jebheh
🎦 صدوبیست‌مین گفتگوی زندهٔ جبهه با حضور استاد روح‌الله ، عضو ستاد فرماندهی جبههٔ انقلاب اسلامی در فضای مجازی موضوع: 🔴 بررسی وظایف دادستان کل کشور و رییس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و عضو شورای‌عالی فضای مجازی 🌟 به همراه پرسش و پاسخ 🌟 ⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانی‌های زیر👇🏻در ساعت ۱۸ امروز، ۴ مردادماه ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید⁦… 🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه در گپ: 👉🏻 https://gap.im/jebheh 🛰 پخش زندۀ این برنامه و مشاهدۀ آرشیو برنامه‌های قبلی در روبیکا: ⁦⁩⁦👉🏻⁩⁦ https://rubika.ir/jebheh 📥 دریافت فایل‌های صوتی برنامه‌ها در ایتا: 👉🏻 https://eitaa.com/joinchat/543817728Cc264cfff87 ، جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ██████████✊🏻@jebheh
نگذاریم مجالس محرم را به امر مجازی مبدل کنند عضو مجلس خبرگان رهبری: 🔹در ماه رمضان در زمینه برگزاری تجمعات مذهبی کوتاهی کردیم. 🔹جریان غرب و غربگراها به دنبال تعطیلی مجالس و تجمعات مذهبی هستند؛ جریان غرب گرا برگزاری مراسم های مذهبی را مانع پیشرفت های مادی خود می داند. 🔹ما به هیچ عنوان نمی خواهیم مجالس و محافل مذهبی تعطیل شود، همانطور که نمی توان بازار را تعطیل کرد، به طریق اولی نمی توان هیأت و مجالس مذهبی را به تعطیلی کشاند.
🔴باقری: دوران بزن درروی قضائی هم تمام شده است دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: 🔹همانگونه که نیروهای مسلح ایران ثابت کردند دوران بزن درروی نظامی به پایان رسیده است، قوه قضائیه، نیز به قلدرهای حاکم در واشنگتن ثابت می‌کند دوران بزن در روی حقوقی و قضایی نیز پایان یافته است. 🔹هواپیما تابع کشور صاحب پرچم است و تعرض به آن نقض اصل حاکمیت و استقلال سیاسی کشور محسوب می‌شود و مسئولیت بین‌المللی ناقض را به دنبال خواهد داشت. 🔹در حقوق بین‌الملل با تهدید به تعرض مانند تعرض برخورد می‌شود. 🇮🇷 @IslamlifeStyles
🔴«آموزش مهارت باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود» 🔷سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: آموزش مهارت باید یک گفتمان ملی باشد که یکی از بسترهای مهم آن آموزش و پرورش است، اما بسترهای دیگری هم باید شکل ‏بگیرند. 🔹افشار بهمنی، سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ‏برنامه تلویزیونی پرسشگر که‬ شامگاه‬ گذشته‬ از‬ شبکه‬ آموزش‬ با موضوع «مهارت، مدرسه، کرونا» به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره مهارت آموزی ‏در مدرسه اظهار کرد: ما باید مفهوم مهارت را تبیین کنیم. یک تقسیم بندی شامل شایستگی های پایه و نرم و مهارت های فنی و حرفه ای و تخصصی سخت که به نوعی مهارت های شغلی هستند می‌شود.‏ 🔹وی افزود: اگر بخواهیم نگاه ویژه‌ای به مهارت داشته باشیم باید به مهارت‌های نرم که مهارت‌های زندگی، نوآوری، خلاقیت، ‏کارآفرینی، نو ارزش آفرینی را دربرمی‌گیرد اشاره کنیم. همچنین بخشی از مهارت‌های مربوط به اخلاق حرفه ای، مدیریت منابع ‏و پروژه و ایمنی ها را شامل می شود.‏ 🔹بهمنی با بیان اینکه مهارت‌های شغلی هم مشخص است و در دوره متوسطه دوم دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در همین ‏راستا ترسیم شده است گفت: آنچه اکنون در آموزش و پرورش داریم خوشبختانه از حیث برنامه درسی و محتوا، کاملاً مترقی ‏است. برنامه های استخراج شده نیز متناسب با نیازهای کشور طراحی شده اما باید بررسی کرد که آیا عملیاتی شده اند یا خیر؟ 🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: آنچه قابل لمس و مشاهده ‏است این است که فاصله میان برنامه های تدوین شده با برنامه های اجرا شده زیاد است. یکی از دلایل مهم زیرساخت های ‏موجود است که باید به آن توجه کنیم.‏ 🔹وی با بیان اینکه باید به نقش و جایگاه خانواده ها در مهارت آموزی نیز توجه کنیم گفت: ۲۳ میلیون خانواده داریم، به نوعی می ‏توان گفت ۲۳ میلیون سازمان مهارتی وجود دارد و همه ما اولین مهارت ها را از دل خانواده ها یاد گرفته ایم. در مدرسه که خانه ‏دوم ما بوده و هست نیز این مهارت های نرم را دنبال کرده ایم. ‏ 🔹بهمنی با بیان اینکه در الگوی جدیدی از برنامه درسی که در سازمان پژوهش در حال ترسیم است و الگوی فطرت گرایی توحید ‏نامیده می شود به خانواد ها نقش ویژه ای داده شده و به عنوان یک عنصر شریک و پشیتیان به آن نگریسته می شود اظهار کرد: ‏آموزش مهارت باید یک گفتمان ملی باشد که یکی از بسترهای مهم آن آموزش و پرورش است، اما بسترهای دیگری هم باید شکل ‏بگیرند. استنباطم این است که تا کنون این گفتمان شکل نگرفته است.‏ 🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: تحلیل آمارهای بین المللی ‏برگرفته از بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد از حیث رشد آکادمیک دانش در دنیا در بین ۱۴۱ ‏کشور، چهل و دوم بوده ایم اما از حیث توسعه آموزش های مهارتی در رتبه ۱۳۳ قرار داریم.‏ 🔹وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‬ و شورای عالی مهارت جلسات ممتدی برای بررسی این ‏مشکلات و حل چالش‌های آن برگزار کرده اند گفت: در کمیسیون آموزش آمار دادند که ۱.۹ درصد کل بودجه کشور در حوزه ‏مهارت آموزی اختصاص داده شده است.‏ 🔹بهمنی ادامه داد: متاسفانه در گشته در دنیا نوع نگاهی که به این آموزش‌ها وجود داشته نگاه درجه دومی بوده است اما با توجه به ‏تغییر پارادایم‌های مختلف آموزش و اشتغال پذیری، در دنیا پرشتاب به این سمت حرکت کرده‌اند. به عنوان مثال در فنلاند در سال ‏‏۲۰۰۰ سهم مهارت آموزی ۲۸ درصد کل آموزش‌ها بوده است که در سال ۲۰۱۹ به ۶۴ درصد رسیده است. اما برای خود ما چه ‏اتفاقی افتاده است؟ در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی کردیم که شمار دانش‌آموزان در رشته‌های فنی به ۵۰ درصد برسد که ‏اکنون ۳۵ درصد است. قرار بود این شاخص در آموزش عالی به ۳۰ درصد برسد که اکنون ۱۲ درصد است.‏ 🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به استقرار دروسی چون ‏کارآفرینی، کاروفناوری و مانند آن گفت: برنامه ویژه مدرسه نیز اکنون در حال اجراست. در سندتحول به آزادسازی سطوح ‏برنامه اشاره می کند مبنی بر اینکه به مدارس برای برنامه ریزی درسی، تولید محتوا و آموزش چنین مهارت هایی اختیار دهیم. ‏امسال برای اولین بار طرح بوم با آزاد سازی ۵۰ تا ۶۰ ساعته در اختیار مدارس قرار می گیرد و برای همین آموزش هاست. ‏ 🔹وی به برنامه درسی تلفیقی اشاره کرد و گفت: اینکه به عنوان مثال مهارت زندگی در دروسی چون ریاضی و ادبیات جاری شود ‏در این حیطه دنبال می شود.‏ 🔹بهمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو وضعیت زرد و قرمز را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به ‏کرونا پیش بینی کردیم گفت: در وضعیت قرمز مدارس تع
طیل و در وضعیت زرد مدارس نیمه حضوری هستند. باید از معاونت های وزارتخانه و سازمان پژوهش تشکر کنم که در این شرایط بحرانی شبکه شاد را کلید زدند. برای تولید محتوا از طریق شبکه ‏رشد با قدرت ورود کرده ایم و تولید رسانه های دیداری و شنیداری از مجاری مختلف در حال انجام است.‏ 🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: جشنواره ها و فراخوان ‏هایی برای تولید محتوا درنظر گرفته و اعلام کردیم. الگوی برنامه درسی آموزشی ترکیبی هم پیش بینی شده است. در حوزه ‏مهارت آموزی، مهارت های یدی که نیاز به حضور در کارگاه دارند، اما بخش های عمومی یعنی آموزش شایستگی های غیرفنی ‏و پایه‌ای، نیمه حضوری است. این بخش فنی در هرزمانی که شرایط قرمز برطرف شود با حفظ پروتکل ها امکان سنجش وجود ‏دارد. مهارت های فنی در فضای مجازی به طور ویژه قابل آموزش نیست بلکه بستر تکمیلی چون شبیه سازها را تعریف می کنیم و ‏هر‬ وقت اوضاع به حالت معمول برگشت آزمون های مهارت برگزار می شود.‏ 🔹وی با بیان اینکه در شرایط زرد بچه ها را در گروهه ای چندنفره دسته بندی می کنیم که به هنرستان ها بیایند گفت: اما برای ‏شرایط قرمز خیر.‏ 🔹بهمنی در پایان گفت: باید گفتمان ملی در همه ما شکل بگیرد. هزینه کردن برای مهارت آموزی، سرمایه گذاری است. در بحث ‏مهارت آموزی سخت باید بر اساس آمایش سرزمینی برنامه ریزی کنیم و آینده کار را ببنیم. مشاغل از حالت سخت و تولیدی به ‏سمت مشاغل جدید می رود و باید برای آنها برنامه مدون داشته باشیم. مشاغل سبز دارند شکل می گیرند و آموزش و پرورش به ‏تنهایی نمی تواند اقدام کند. نیازسنجی های بومی منطقه‌ای، آمایش سرزمینی، اطلس مشاغل باید مورد توجه قرار گرفته و مراکز ‏سنجش ملی باید در کنار آموزش و پرورش باشند.‏ انتظارات از آموزش و پرورش بالاست و منابع کم 🔹حیدر تورانی سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی‬ نیز‬ در‬ این‬ برنامه‬ با بیان اینکه نگاه من به مهارت در آموزش و پرورش و ‏به ویژه در دوره ابتدایی و متوسطه اول آن چیزی نیست که اکنون رواج داشته باشد. تصور این است که باید کار یدی بلد باشد ‏در‬ حالی که منظور از مهارت در دوره ابتدایی به معنای شایستگی و قابلیت مطرح است. ‏ 🔹وی افزود: باید اراده قوی پیدا کند، مشارکت پذیر شود، ارتباط میان فردی و اجتماعی اش افزایش یابد و مهارت کندوکاو و ‏پرسشگری پیدا کند. اینها بیشتر قابلیت و شایستگی هستند. قابلیت یعنی قدرت زایاندن و توانمندی یادگیری های جدید. ‏ 🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان در دوران مدرسه باید مهارت ارتباطاتش قوی ‏شود اظهار کرد: قرار است مهارت اجتماعی، تفکر و کنار آمدن با ناسازگاری ها و نظم را بچه ها یاد بگیرند. دروس جدیدالتالیف ‏دروسی چون تفکر، اداب زندگی، خانواده و محیط زیست دانش آموزان را به این سمت هدایت می کند که دانش آموزان بتواند ‏خودش را از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و … توسعه یافته کند.‏ 🔹وی افزود: در مدرسه فرصت شغل یادگرفتن نیست، حجم کتاب درسی بالاست و دانش آموز حتی فرصت فعالیت پرورشی پیدا ‏نمیکند. رویکرد یادگرفتن شغل در حوزه مهارت آموزی درست نیست و یادگیری شغل باید در دوره آموزش عالی انجام شود. ‏مسئله چندان فوری و فوتی نیست که نتیجه آن را سریع ببینیم، بلکه در فرایند برنامه درسی ما لحاظ شده است. این رویکرد اکنون ‏در آموزش و پرورش وجود دارد اما آموزش و پرورش فرایند مدار است و نتیجه محور نیست.‏ 🔹تورانی افزود: مطمئن باشید در سال های آتی تا ۱۴۱۰ و اینها بچه ها به این وضعیت خواهند رسید و آموزش و پرورش ما به ‏این سمت حرکت می کند و در شرایط پذیرش تغییر هست. اما اینکه یک شبه و یک ساله این محصول را بخواهیم برداشت کنیم ‏نگاه و رویکرد درستی نیست.‏ 🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یاد گرفته ایم مرتب از نداشته ها بگوییم و کمتر از داشته ها ‏صحبت می کنیم اظهار کرد: اتفاقاً آموزش و پرورش به این سمت و سو حرکت می کند. بخشی از مشکلات به نوع نگاه بیرونی ‏به آموزش و پرورش برمی گردد و همه چیز به معلم و دانش آموز و مدرسه برنمی گردد.‏ 🔹وی ادامه داد: انتظارات بالاست و اختیارات آموزش و پرورش کم است، منابع اندک است. این منابع فقط فیزیکی و مالی نیست ‏بلکه انگیزش معلمان و … هم هست. وقتی اینها با همدیگر متناسب نباشند این نگرانی ها را ایجاد می کند. قصد دفاع بی جهت از ‏آموزش و پرورش ندارم اما معتقدم به قدر توان و امکانات در حال تلاش است. مگر سازمان های دیگر همه خوب عمل می کنند؟ ‏ 🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اختیارات آموزش و پرورش معین است و نمی توان همه ‏چیز را از آموزش و پرورش انتظار داشت گفت: درعین حال که باید قداست آموزش و پرورش حفظ شود از یک طرف نقد هم ‏بشود.‏ نباید پای موسسا
ت کنکوری به شبکه شاد باز شود 🔹علیرضا علی احمدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز‬ در‬ این‬ برنامه‬ تلویزیونی‬ با بیان اینکه عزم ملی باید وجود داشته باشد که به یک هدفی ‏در کشور برسیم و آموزش و پرورش هم باید سهم خود را ایفا کند گفت: درباره آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای هم این ‏عزم ملی نیاز است. به هرحال آموزش و پرورش بضاعتی در قالب هنرستانهای فنی و کاردانش دارد. ‏ 🔹وی افزود: در کنار موسسات فنی و حرفه ای که قبلاً تحت پوشش آموزش و پرورش بوده اند و اکنون زیرمجموعه آموزش عالی ‏هستند، هنرآموزان، کادر آموزشی، امکانات سازمان فنی و حرفه ای، حوزه صنعت و بخش خدمات، وزارت ورزش و جوانان، ‏برخی مجموعه های هنر که وابسته به صداوسیما و وزارت ارشاد هستند و امکانات بخش خصوصی همگی ذیل سیاست های ‏آموزش و پرورش باید بسیج شوند. البته بخشی از این امکانات هم بسیج شده و به کار گرفته می شود.‏ 🔹وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به موضوع آموزش در دوران کرونا گفت: سری به مصوبات شورای عالی زدم و برایم ‏یادآوری شد که برنامه درسی ملی چقدر بیش از آنکه معلم و کلاس درسی بتواند پاسخگوی آن باشد، نیاز به استفاده از چندرسانه ‏ای‌ها و فناوری های آموزشی دارد. اکنون به هرحال پدیده کرونا محدودیت هایی به وجود آورده و فرصت هایی نیز از قِبل ‏تعطیلی کلاس های درسی ایجاد کرده است.‏ 🔹علی احمدی افزود: آموزش و پرورش به سوی صداوسیما و اپراتورها دست دراز کرد تا بتواند آموزش ها را پوشش دهد. ‏تصورم این است که چون معلوم نبود این ویروس چقدر ماندگار است نمی توانستند تصمیم بگیرند برنامه پایداری را داشته باشند. ‏اما اکنون که محتمل شده این ویروس در سال آینده هم مهمان خواهد بود، چاره‌ای نیست که آموزش و پرورش خودش را آماده ‏کند.‏ 🔹وی ادامه داد: باید برای شروع سال تحصیلی این آمادگی را داشته باشیم که از امکانات شبکه های مختلف رسانه ملی استفاده و ‏فرصت آموزش از راه دور را فراهم کنیم و به ارتقای سطح عدالت آموزشی کمک کنیم. حتی جایی که امکان پشتیبانی شبکه شاد ‏نیست از طریق تلویزیون می توان آموزش ها را دنبال کرد.‏ 🔹وزیر اسبق آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر برگزاری برخی جلسات مسئولان آموزش و پرورش با مدیران ‏موسسات آموزشی کنکور با هدف تبادل امکانات مانند تهیه موبایل برای دانش آموزان محروم و در مقابل اجازه عرضه ‏محصولات در شبکه شاد اظهار کرد: صحت آن را باید از مسئولین وقت پرسید. می شود فرض کرد که چنین حالتی هم مطرح باشد. ‏اما نکته آن است که ظرفیت یک میلیونی معلمان بالفعل و خود خانواده ها و دانش آموزان، معلمان بازنشسته را نباید فراموش ‏کرد.‏ 🔹وی افزود: اگر از طریق سازمان پژوهش نیازهای خود و استانداردهای تولید چندرسانه ای ها چون کتاب الکترونیکی را با توجه ‏به برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی اعلام کنیم و در کنار آن هم یک نظام پاداش دهی درنظر بگیریم که هر شهروندی ‏محتوایی را تولید کرد که از استانداردها لازم برخوردار بود می توانیم به ازای تعداد دفعات مراجعه به آن محتوا، کیف پول ‏الکترونیکی کار کند و دستمزدی به تولید کننده محتوا پرداخت کنیم و در واقع یک جمع سپاری اتفاق بیفتد.‏ 🔹علی احمدی با بیان اینکه یکی از همین ظرفیت ها می توانند همین موسسات باشند و شاید نیازی به معامله با آن شکلی که شما بیان ‏کردید نباشد، در پاسخ به اینکه «آیا اینکه شبکه شاد به دکانی برای موسسات کنکوری تبدیل بشود موافق اید یا مخالف؟» گفت: ‏قطعا موافق نیستم، اما موافق مشارکت جمعی مردم در تولید محتوا هستم و به ازای آن هم حق الزحمه ای درنظر گرفته و فیش ‏حقوقی دومی برای معلمان درنظر بگیریم. اما لزومی ندارد موسسات کنکوری پایشان به شبکه شاد باز شود.‏
✳️خلاصه دستورالعمل اعطاي تسهيلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید ♦️به آگاهي مي رساند صندوق کارآفرینی امید، در راستاي نيل به اهداف دولت خدمت گزار و ماموريت خود اقدام به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه اشتغال مي نمايد. تسهيلات ارائه شده مشمول افراد بيکاري است که داراي مهارت بوده و توانايي انجام فعاليت و شروع کسب و کار را در رشته هاي خدماتي ،فني ،کشاورزي وبازرگاني داشته باشند. در سرباز ماهر بخوانید👇🏻 https://b2n.ir/878675
♦️نقش آفرینی بانک توسعه تعاون دراعطای تسهیلات موضوع بندالف تبصره ۱۸ ✳️بانک توسعه تعاون برابر وظایف حرفه ای و مسئولیت ها و تکالیف تعریف شده قانونی در ارتقای تولید و اشتغال صنعت و معدن از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با وزارت صمت عهده دار نقش آفرینی جدی در این عرصه شده است. در سرباز ماهر بخوانید👇🏻 https://b2n.ir/463814
ارسال شده از سروش+: 💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖 ✨حضرت امیرالمومنین علی می فرمایند : 🌸روزی رسول خدا ص بر ما در منزل وارد شد. 🌸فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می‌کردم ،آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می‌خواندند عرض کردم : بفرمایید. 🌸اظهار داشتند : بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می‌گویم 👌 هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد 👌ثواب یک سال عبادتی است که 👌 تمام روزهایش را روزه گرفته و 👌 تمام شب‌هایش را به عبادت ایستاده شب زنده داری کرده باشد و 👌 خداوند به او ثوابی می‌بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد. 🌸ای علی کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید 👌 پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می‌کند و 👌برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و 👌 به هر قدمی که بر می‌دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می‌دهد 👌 و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می‌نماید. 🌸ای علی ، یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه 👌 بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و 👌 بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و 👌 هزار جنگ در راه دین و 👌 عیادت از هزار مریض 👌و هزار نماز جمعه 👌و هزار تشییع جنازه 👌و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد 👌و هزار برهنه را پوشاند 👌و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن 👌و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است 👌و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر 👌 و بخشیدن هزار شتر به فقراست و 👌 چنین مرد خدمتکار به همسر ، از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند. 👌ای علی ، کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می‌شود. 👌ای علی خدمت به همسر کفاره ( پاک کننده ) گناهان کبیره است و 👌 خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و 👌صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است. 👌ای علی, خدمتکار همسر نمی‌شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.   📜منبع: بحارالانوار, ج ۱۳، ص ۱۳۳ چاپ ایران و جامع الاخبار ص ۱۰۲ ☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️ کانال مشاورین تنها مسیر مهر فاطمی @MoshaverTM
ارسال شده از سروش+: وضو و نماز با وجود ناخن بلند 💠 سؤال: آیا گرفتن و خواندن با اشکال دارد؟ ✅ جواب: اگر ناخن بلند باشد، چنانچه زیر آن مقداری که از مقدار معمول بلندتر است عرفا جزء ظاهر محسوب شود باید موقع وضو و غسل، چرک زیر آن مقدار بر طرف شود و به زیر آن، آب برسد و همچنین برای در نماز، بنابر احتیاط واجب باید سر پا بر روی زمین قرار گیرد. @esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر