eitaa logo
🎯خواندنی‌ها و 🎥 ‌دیدنی‌ها و 🔊 شنیدنی‌ها
153 دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
15.7هزار ویدیو
99 فایل
مطالب خواندنی اینترنت را در اینجا بخوانید
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 مبارزه با فساد در هفته‌ای که گذشت برخی از مدیران که به جرم فساد در هفته گذشته دستگیر شدند؛ 🔹چند نفر از مدیران سایپا 🔹رییس سازمان خصوصی سازی (سابق) 🔹مدیر عامل تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر 🔹مدیرعامل ایرانخودرو 🔹دو نفر از نمایندگان مجلس 🔹نه نفر از کارکنان و مدیران شرکت غله گنبد کاووس 🔹تعدادی از مدیران شهری لرستان و البته چند نفر دیگر که بزودی خبرهایش رسانه ای خواهد شد
ارسال شده از سروش+: 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 💐🤚سلام، طلوع فجر یکشنبه سومین روز شهریور ماه و بیست و سومین روز از ماه ذالحجة ان شاءالله همراه باشد، با زیارت"مولای متقیان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س). دوستان فردا(چهارم شهریور)سومین روز از هفته دولت است و به نام نامگذاری گردیده است و به لحاظ اینکه به امید خدا فردا در خصوص روز خواهیم نوشت سخن امروز را در تجلیل از مقام صدیق و وفادار نظام اسلامی تقدیم خواهیم نمود. 💐👈یکی از آرمانهای جامعه اسلامی ،تشکیل "دولت کریمه" است که نتیجه استقرار این دولت عزت اسلام و اهل آن و ذلت نفاق و اهلش می باشد و بدیهی است که اجزاء اصلی تشکیل دهنده این دولت ، آن می باشند و لازم است این ساختار دارای ویژگی هایی باشند که آن مقصود حاصل شود، سر فصل چند مورد آن را یادآور می گردم. 💐👈- توجه کارکنان به ذات اقدس الهی و توکل به او و ناظر دانستن خداوند در همه امور و ارتقاء مستمر مراتب معنوی. 💐👈- متعهد،کاردان و علاقمند به انجام وظیفه و افزایش مستمر دانش شغلی. 💐👈- مسئول و پاسخگو بودن در مقابل سازمان ،مردم و اهداف سازمان. 💐👈- خوش کلامی،خوش زبانی،عفت کلام داشتن نسبت به مراجعین و آنان را ارباب خود دانستن. 💐👈- رعایت عدالت و انصاف در امور و ترجیح دادن منافع سازمانی بر منافع فردی و خانوادگی. 💐👈- بروز خلاقیت،صرفه جوئی و عدم اسراف و پاسداری از منابع بیت المال و ارتقاء مستمر بهره وری. 💐👈- و بسیاری از موارد دیگر که در این مقال نمی گنجد 💐💐💐بارالها: بر محمد(ص) و آل محمد(ص) درود فرست و تعهد کارگزاران نظام اسلامی را نسبت به انجام وظائف روز افزون و مقام شهدای کارمند را در محضر ذات اقدس خود افزون گردان. التماس دعا 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌺 « نمایشگاه جوان ایرانی »👨‍👩‍👧‍👦 🌺 مصلای امام خمینی (ره) مجموعه چهل سرا 1 لغایت 8 شهریور 98📇 * جمعه تا جمعه * ساعت 11 الی 22⏰ پوشاک🧥👞👜 نوشت افزار📝 عفاف و حجاب🧕 ملزومات بازی و سرگرمی⚽🖼️🎨 کتاب و تجهیزات کمک آموزشی📚 09124719126
ارسال شده از سروش+: حمایت شد خانم ها که همه ماشالله دغدغه مندند😘😘 پس لطفا در لینک هایی که برای امضا یا حمایت گذاشته میشه شرکت کنید😘😘 عوض رواز صاحب امشب و فردا آقا مولا امیرالمومنین (ع) بگیرید یه یا علی بگید و وارد لینک های زیر بشید لطفا👇👇👇 پوشاک ایرانی اسلامی، گوهری کمیاب در ایران اسلامی عزیزان لطفا برای پوشاک اینجا رو کلیک کنید👇👇 https://fa.petitions.net/236812#sign لطفا امضا بفرمایید ❌فوری باتوجه به کشـــف حـــجاب دو هنرپیشه سریال *تـــرور خــــاموش* (خانم ها ستاره اسکندری و مریم بوبانی) با ورود به لینک زیر و کلیک روی گزینه حمایت میکنم‌، مانع از پخش این سریال از رسانه ملی شوید👇👇. https://my.farsnews.com/c/10621
ارسال شده از سروش+: روز بزرگ و جاودانی و عید ، عید معرّفی امیرالمؤمنین علی علیه السلام به عنوان نفس نفیس پیغمبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم بر شما مبارک.🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌷
صبح آغاز شد امروز در🌸🍃 گلدان زندگی عشق بکار گل دوستی، گل صداقت گل محبت و گل مهربانی خواهی دید گلدانت از🌸🍃 همه گل‌های عالم خوشبوتر میشود سلام صبحتون بخیر و نیکی دوشنبه تون پراز مهر و شادی🌸🍃
ارسال شده از سروش+: 1 *الف) فرایندشکل‌گیری دانش تعلیم و تربیت(جلسه1)* 1- کلیسا پس از سقوط امپراتوری روم شروع به ساختن بنای یک تمدن جدید کرده است. دروغ بزرگ تاریخی: تحولات تمدن ساز در غرب توسط کلیسا انجام گرفته است ولی به دروغ برای اینکه به جهان اینگونه القا کنند که دین قادر به تمدن سازی نیست، این تحولات را به رنسانس علمی نسبت می‌دهند و کلیسا را مسئول قرون تاریک می‌خوانند. 2- تا ظهور انقلاب فرانسه، قویترین مراکز تعلیم و تربیت در دست کلیسا است. 3- منشاء ایجاد علوم انسانی تجربی: پس از انقلاب فرانسه و ویرانگری‌های آنها در عرصه‌های مختلف: آگوست کنت با مشاهده مؤفقیت‌های نسبی دانش تجربی در عرصه علوم طبیعی و طب به این نتیجه می‌رسد که بایستی دانشی بر اساس تجربه در مسائل انسانی نیز شکل بگیرد تا مسائل مربوط به انسان کنترل شود. نتیجه: شکل‌گیری دانش بشری تجربی در فضای حذف دین 4- الگوی حاکم بر دانش بشری تجربی امروزی: 4-1- تربیت ادامه دهندگان این دانش‌ها 4-2- حفظ نظام (تعلیم و تربیت حاکم) 4-3- تربیت انسان‌های ماهد که قادر به توسعه انقلاب صنعتی باشند 5- ایجاد نسخه آموزش و پرورش جدید در آمریکا توسط: دیویی، تایلر و .... 6- در ایران: ایجاد نظامیه‌ها توسط کمال الملک به پشتوانه سلجوقیان(با محدودیت‌های خاص خود) *ب) دانش‌های موجود در حوزه تعلیم و تربیت(جلسه2)* 1- دانش‌های توصیفی 1-1- فلسفه تعلیم و تربیت(مسائل کلان در تعلیم و تربیت را مورد مطالعه و بررسی قرارمی‌دهد- مبانی شکل‌گیری تعلیم و تربیت ) 1-2- روان‌شناسی تربیتی(مسائل خرد و قابل مشاهده حسی و عینی را مورد مطالعه و بررسی قرارمی‌دهد- استخراج دلالت‌های تربیتی دانش روان‌شناسی ) 2- دانش‌های تجویزی 2-1- برنامه‌ریزی درسی (تنظیم دروس و مسائل مرتبط با آن) 2-2- مدیریت آموزشی (تنظیم روابط بین کلاس‌ها و مسائل مرتبط با آن) 2-3- ؟ (تنظیم روابط بین مدارس) 2-4- مشاوره (بررسی و تبیین مسائل غیر درسی در حوزه تعلیم و تربیت و حل آنها) *نتیجه‌گیری:* 1- تحصیل معنادار(هدفمند) در رشته‌های مربوط به حوزه تعلیم و تربیت دانشگاهی پس از کسب مبانی فکری قوی در حوزه علمیه (برای هضم نشدن در نظام تعلیم و تربیت حاکم) 2- مطالعه عمیق تمام دروس حوزوی 3- نگاه (عمیق) بلند مدت به نظام‌سازی در تعلیم و تربیت(ایجاد نظام زمان‌بر است) 4- تعمق و توسل در کاره * مباحث استاد :* در دوره نظام تربیت توحیدی (پنجشنبه 10/5/1398) sapp.ir/fish_talabe فیش طلبه
ه اى جز به كار بردن نظريه من ندارند. همه گفتند: به اين مسئله اعتراف داريم، گفت: به خدا سوگند من اين پيشامد تازه را امر بزرگى مى‌ دانم، زيرا فكر مى ‌كنم اگر اين مرد پادشاه باشد و در دعوتش دروغ بگويد حداقل پادشاه مقتدرى است كه ما را ياراى جنگ و مخالفت با او نيست و اگر به راستى پيامبر است نتيجه مباهله كردن با او اين خواهد شد كه يك نفر از ما نصارى در روى زمين باقى نخواهد ماند، و اين را نيز بدانيد كه چنانچه واقعاً پيغمبر باشد فردا با خاندانش تنها به مباهله خواهد آمد، و اگر پادشاه است همه همراهان و گروندگان به خود را با خود مى‌ آورد. روز مقرر مشاهده كردند كه رسول خدا با دو فرزندش حسن و حسين و دخترش فاطمه و دامادش على بن ابى طالب آمد، شرجيل به مسيحيان گفت ابداً به مباهله تن ندهيد، زيرا اين مرد و خاندانش اگر ما را نفرين كنند، احدى از ما جان سالم از عذاب خدا بدر نخواهد برد. گفتند: پس چه بايد كرد؟ گفت نظر من اين است كه خود او را حكم قرار دهيم، من او را انسانى يافته ‌ام كه هرگز در حكميت خيانت نخواهد كرد همه پذيرفتند، شرجيل نزد پيامبر آمد و گفت: من پيشنهادى بهتر از مباهله دارم، حضرت فرمود: چيست؟ گفت: از اين ساعت تا فردا صبح اختيار ما با تو باشد هر حكمى مى ‌خواهى درباره ما اعلام كن، حضرت فرمود: ممكن است همراهانت و ديگر اهالى نجران به حكميت من تن دهند گفت: آرى چون نجرانى ها جز به رأى و نظر من كارى نمى ‌كنند. پيامبر فرمود فردا بيائيد تا حكم خود را اعلام كنم چون آمدند اسلام را بر آنان عرضه داشت نپذيرفتند!! پيشنهاد جنگ كرد گفتند: ما قدرت بر جنگ نداريم، نهايتاً جزيه به آنان پيشنهاد شد پرسيدند چه مقدار بايد باشد؟ فرمود در سال دو هزار حلّه كه هزار عدد آن را در ماه رجب و بقيه را در ماه صفر بپردازيد و آنچه در مالكيت خود داريد بر ملكيت شما باقى بماند، و در پناه خدا و رسول باشيد، و احدى حق دخالت در كليساهاى شما و تغيير اسقف و كشيش را نداشته باشد و تا زمانى كه در ميان مسلمانان و مردم قبيله به صلاح و خير خواهى زندگى كنيد ستمى بر شما نشود. از سعد و قاص روايت شده چون آيه مباهله نازل شد رسول خدا على و فاطمه و حسن و حسين را طلبيد و فرمود اينان اهل بيت من هستند، اين روايت را مسلم و ترمذى از سعد و قاض نقل كرده ‌اند. زمخشرى در كشاف و مسلم در صحيح و حاكم نيشابورى در مستدرك از عايشه نقل كرده اند: رسول خدا روز مباهله در حالى كه عبائى بر تن داشت على و فاطمه و حسن و حسين را زير عبا قرار داد و آيه إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً «3» را تلاوت نمود. اين بود ماجراى مباهله كه نشانه ‌اى از صدها نشانه بر حقانيت پيامبر و فرهنگ انسان ‌ساز اوست
داستان مباهله  ابوحارثه رئيس و رهبر و عالم مسيحيان نجران بود كه ميان مردم و حاكمان حكومت ‌هاى مسيحى از جايگاه ويژه اى برخوردار بود ابوحارثه با رسول خدا درباره مسيح مناظره و مجادله كرده گفت: اى محمد درباره مسيح چه مى ‌گوئى؟ حضرت فرمود: او يكى از بندگان خداست كه پروردگار عالم وى را از ميان قومش برگزيد، ابوحارثه گفت اى محمد پدرى براى او سراغ دارى؟ حضرت اين آيه را خواند: إِنَّ مَثَلَ عِيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ. «1» پس از قرائت آيه فرمود: چرا از حال آدم تعجب نمى ‌كنيد كه نه پدر داشت و نه مادر ولى از وضع عيسى تعجب مى‌ كنيد در حالى كه مسيح يك طرف وجودش را كه مادر بود داشت مناظره و مجادله و به خصوص لجاجت ابوحارثه وهمراهانش به طول انجاميد، و آنان از پذيرفتن اسلام سرباز زدند تا آيه مباهله نازل شد، اكنون مشروح داستان از منظر ديگر ابوحارثه رئيس كشيشان نجران غلام خود را فرمان داد هر چه زودتر شرجيل را نزد من حاضر كن، زيرا با وى كارى مهم دارم و تا انجام نشود، امكان ندارد به كارى ديگر بپردازم. شرجيل محرم اسرار و مورد وثوق و در سختى ‌ها معين و ياور ماست، غلام خارج شده پس از اندك زمانى با شرجيل بازگشت. ابوحارثه به شرجيل گفت: اگر تو را نابهنگام خواستم براى امر مهمى است كه پيوسته فكرم را به خود مشغول كرده و با كمال تأثر بايد بگويم راه به جائى نبردم جز اين كه با تو مشورت كنم بلكه چاره جوئى شود و آن مهم اين است كه از جانب محمد بن عبدالله نام‌ه اى به من رسيده «2» و مرا به آئين خود كه آن را اسلام ناميده دعوت كرده و در پايان نامه آورده است اگر تخلف كنم يا بايد ما مسيحيان جزيه بدهيم يا خود را آماده جنگ سازيم، و اكنون از تو چه پنهان كه اين نامه چنان مرا تحت فشار قرار داده كه روز را چون شب نزدم تاريك كرده، و هر چه توانسته بر من اثر گذارده و پريشانم ساخته است. شرجيل گفت اى سرور من تو خود مى‌ دانى كه من تا هر اندازه فكرم بكر و صائب باشد فقط در امور سياسى و دنيائى است ولى در موارد مذهبى فكر و عقلم قاصر است و كمتر از آنم كه يك رهبر روحانى از من درخواست يارى نمايد. من در اين باره چيزى جز اين نمى‌ توانم بگويم كه همه ما مسيحيان معتقديم خداوند ما را به آمدن پيامبرى از ذريه اسماعيل وعده داده، اينك اگر يقين دارى كه محمد بن عبدالله آن پيامبر موعود نيست مى‌ توان براى دفع او چاره اى انديشيد، اما اگر ميدانى كه او بر حق است و همان پيامبر موعود انجيل است چه چاره اى جز پذيرفتن دعوتش خواهد بود. ابوحارثه چون ديدكه شرجيل در صورت حقانيت محمد سر مخالفت و نقشه ‌كشى بر ضد او را ندارد به فكر فرو رفت و گفت: فعلًا چند روزى باشد تا من با ديگران نيز مشورت نمايم. آنگاه افرادى ديگر از قبيله نجران را خواست و با يك يك آنان به مشورت نشست و سرانجام چيزى جز آنچه شرجيل گفته بود عايدش نشد. هنگامى كه ديد نظريه همه يكى است فرمان داد كشيش ‌ها ناقوس ها را نواخته ‌ آتش ‌ها روشن كردند، پرچم ها را به نشانه اين كه همه بايد جمع شوند به در صومعه آويختند، مردم نجران از هر طرف هجوم كرده و يك جا جمع شدند. اسقف اعظم در ميان جمع به پا خواست و داستان نامه رسول خدا را براى آنان گفت، سپس اعلام كرد براى يافتن راه چاره اى كنند همهمه درگرفت و از هر سو نظريه ‌اى پيشنهاد شد تا سرانجام بر اين معنا اتفاق كردند كه نمايندگانى از ايشان به مدينه رفته با رسول خدا گفتگو كنند و به نجران بازگشته نتيجه را گزارش دهند. گروهى از نجران به سرپرستى شرجيل با هدايا و تحف روانه مدينه شدند، چون به مدينه رسيدند لباس سفر از تن گرفته و جامه ‌هاى حرير قيمتى پوشيده و انگشترهاى گران قيمت به انگشت كرده به ديدار رسول خدا شتافتند. پس از آن كه به محضر نبى مكرم رسيدند و هداياى خود را تقديم داشتند به نماز و عبادت ايستادند، رسول خدا نه هداياى آنان را رد كرد و نه از عبادت آنان جلوگيرى كرد. پس از آن شرجيل به رسول خدا گفت: اى محمد تو خود مى دانى كه ما نصرانى هستيم و در انتظار پيامبر آخرالزمان مى ‌باشيم و اكنون ميل داريم ببينيم درباره عيسى چه مى ‌گوئى، حضرت از آنان مهلت خواست تا پاسخ سئوالشان از سوى حضرت حق برسد، بعد از آن آيات شريفه 59 تا 61 آل عمران به رسول خدا نازل گشت كه در سطور گذشته شرحش گذشت، پس از نزول اين آيات بود كه رسول خدا اعلام كرد بايد مباهله كنيم و با فرزندان و زنان و مردانمان چه ما چه شما يك جا جمع شويم و از خدا بخواهيم هر يك از دو طرف در ادعايش دروغ گوست به عذاب خدا دچار شود و از ميان برود. فرستادگان نجران پيشنهاد كردند ما را مهلت ده تا در اين زمينه با يكديگر مشورت كنيم، شرجيل در جمع مشورتى رو به همراهان كرد و گفت: شما به راستگوئى و استحكام رأى من اعتراف داريد و همه مى دانيد كه مردم نجران هر چه تلاش كنند و خود را به آسمان و زمين زنند در امورى كه پيش مى ‌آيد چار
فرستادگان نجران پيشنهاد كردند ما را مهلت ده تا در اين زمينه با يكديگر مشورت كنيم، شرجيل در جمع مشورتى رو به همراهان كرد و گفت: شما به راستگوئى و استحكام رأى من اعتراف داريد و همه مى دانيد كه مردم نجران هر چه تلاش كنند و خود را به آسمان و زمين زنند در امورى كه پيش مى ‌آيد چاره اى جز به كار بردن نظريه من ندارند. همه گفتند: به اين مسئله اعتراف داريم، گفت: به خدا سوگند من اين پيشامد تازه را امر بزرگى مى‌ دانم، زيرا فكر مى ‌كنم اگر اين مرد پادشاه باشد و در دعوتش دروغ بگويد حداقل پادشاه مقتدرى است كه ما را ياراى جنگ و مخالفت با او نيست و اگر به راستى پيامبر است نتيجه مباهله كردن با او اين خواهد شد كه يك نفر از ما نصارى در روى زمين باقى نخواهد ماند، و اين را نيز بدانيد كه چنانچه واقعاً پيغمبر باشد فردا با خاندانش تنها به مباهله خواهد آمد، و اگر پادشاه است همه همراهان و گروندگان به خود را با خود مى‌ آورد. روز مقرر مشاهده كردند كه رسول خدا با دو فرزندش حسن و حسين و دخترش فاطمه و دامادش على بن ابى طالب آمد، شرجيل به مسيحيان گفت ابداً به مباهله تن ندهيد، زيرا اين مرد و خاندانش اگر ما را نفرين كنند، احدى از ما جان سالم از عذاب خدا بدر نخواهد برد. گفتند: پس چه بايد كرد؟ گفت نظر من اين است كه خود او را حكم قرار دهيم، من او را انسانى يافته ‌ام كه هرگز در حكميت خيانت نخواهد كرد همه پذيرفتند، شرجيل نزد پيامبر آمد و گفت: من پيشنهادى بهتر از مباهله دارم، حضرت فرمود: چيست؟ گفت: از اين ساعت تا فردا صبح اختيار ما با تو باشد هر حكمى مى ‌خواهى درباره ما اعلام كن، حضرت فرمود: ممكن است همراهانت و ديگر اهالى نجران به حكميت من تن دهند گفت: آرى چون نجرانى ها جز به رأى و نظر من كارى نمى ‌كنند. پيامبر فرمود فردا بيائيد تا حكم خود را اعلام كنم چون آمدند اسلام را بر آنان عرضه داشت نپذيرفتند!! پيشنهاد جنگ كرد گفتند: ما قدرت بر جنگ نداريم، نهايتاً جزيه به آنان پيشنهاد شد پرسيدند چه مقدار بايد باشد؟ فرمود در سال دو هزار حلّه كه هزار عدد آن را در ماه رجب و بقيه را در ماه صفر بپردازيد و آنچه در مالكيت خود داريد بر ملكيت شما باقى بماند، و در پناه خدا و رسول باشيد، و احدى حق دخالت در كليساهاى شما و تغيير اسقف و كشيش را نداشته باشد و تا زمانى كه در ميان مسلمانان و مردم قبيله به صلاح و خير خواهى زندگى كنيد ستمى بر شما نشود. از سعد و قاص روايت شده چون آيه مباهله نازل شد رسول خدا على و فاطمه و حسن و حسين را طلبيد و فرمود اينان اهل بيت من هستند، اين روايت را مسلم و ترمذى از سعد و قاض نقل كرده ‌اند. زمخشرى در كشاف و مسلم در صحيح و حاكم نيشابورى در مستدرك از عايشه نقل كرده اند: رسول خدا روز مباهله در حالى كه عبائى بر تن داشت على و فاطمه و حسن و حسين را زير عبا قرار داد و آيه إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً «3» را تلاوت نمود. اين بود ماجراى مباهله كه نشانه ‌اى از صدها نشانه بر حقانيت پيامبر و فرهنگ انسان ‌ساز اوست
25ذی الحجه ، روز خانواده و تکریم بازنشستگان گرامی باد از سال 86 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز 25 ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند. اما در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز 25 ذیحجه یعنی روز خانواده بود. در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن شفارش فراوان شده است. خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد. بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و درنظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.