نگذاریم مجالس محرم را به امر مجازی مبدل کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری:
🔹در ماه رمضان در زمینه برگزاری تجمعات مذهبی کوتاهی کردیم.
🔹جریان غرب و غربگراها به دنبال تعطیلی مجالس و تجمعات مذهبی هستند؛ جریان غرب گرا برگزاری مراسم های مذهبی را مانع پیشرفت های مادی خود می داند.
🔹ما به هیچ عنوان نمی خواهیم مجالس و محافل مذهبی تعطیل شود، همانطور که نمی توان بازار را تعطیل کرد، به طریق اولی نمی توان هیأت و مجالس مذهبی را به تعطیلی کشاند.
🔴باقری: دوران بزن درروی قضائی هم تمام شده است
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:
🔹همانگونه که نیروهای مسلح ایران ثابت کردند دوران بزن درروی نظامی به پایان رسیده است، قوه قضائیه، نیز به قلدرهای حاکم در واشنگتن ثابت میکند دوران بزن در روی حقوقی و قضایی نیز پایان یافته است.
🔹هواپیما تابع کشور صاحب پرچم است و تعرض به آن نقض اصل حاکمیت و استقلال سیاسی کشور محسوب میشود و مسئولیت بینالمللی ناقض را به دنبال خواهد داشت.
🔹در حقوق بینالملل با تهدید به تعرض مانند تعرض برخورد میشود.
🇮🇷 @IslamlifeStyles
❇️ فقط من تکلیف دارم...
#افزایش_ظرفیت_روحی
💠 @IslamLifeStyles
🔴«آموزش مهارت باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود»
🔷سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش گفت: آموزش مهارت باید یک گفتمان ملی باشد که یکی از بسترهای مهم آن آموزش و پرورش است، اما بسترهای دیگری هم باید شکل بگیرند.
🔹افشار بهمنی، سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته از شبکه آموزش با موضوع «مهارت، مدرسه، کرونا» به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره مهارت آموزی در مدرسه اظهار کرد: ما باید مفهوم مهارت را تبیین کنیم. یک تقسیم بندی شامل شایستگی های پایه و نرم و مهارت های فنی و حرفه ای و تخصصی سخت که به نوعی مهارت های شغلی هستند میشود.
🔹وی افزود: اگر بخواهیم نگاه ویژهای به مهارت داشته باشیم باید به مهارتهای نرم که مهارتهای زندگی، نوآوری، خلاقیت، کارآفرینی، نو ارزش آفرینی را دربرمیگیرد اشاره کنیم. همچنین بخشی از مهارتهای مربوط به اخلاق حرفه ای، مدیریت منابع و پروژه و ایمنی ها را شامل می شود.
🔹بهمنی با بیان اینکه مهارتهای شغلی هم مشخص است و در دوره متوسطه دوم دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در همین راستا ترسیم شده است گفت: آنچه اکنون در آموزش و پرورش داریم خوشبختانه از حیث برنامه درسی و محتوا، کاملاً مترقی است. برنامه های استخراج شده نیز متناسب با نیازهای کشور طراحی شده اما باید بررسی کرد که آیا عملیاتی شده اند یا خیر؟
🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: آنچه قابل لمس و مشاهده است این است که فاصله میان برنامه های تدوین شده با برنامه های اجرا شده زیاد است. یکی از دلایل مهم زیرساخت های موجود است که باید به آن توجه کنیم.
🔹وی با بیان اینکه باید به نقش و جایگاه خانواده ها در مهارت آموزی نیز توجه کنیم گفت: ۲۳ میلیون خانواده داریم، به نوعی می توان گفت ۲۳ میلیون سازمان مهارتی وجود دارد و همه ما اولین مهارت ها را از دل خانواده ها یاد گرفته ایم. در مدرسه که خانه دوم ما بوده و هست نیز این مهارت های نرم را دنبال کرده ایم.
🔹بهمنی با بیان اینکه در الگوی جدیدی از برنامه درسی که در سازمان پژوهش در حال ترسیم است و الگوی فطرت گرایی توحید نامیده می شود به خانواد ها نقش ویژه ای داده شده و به عنوان یک عنصر شریک و پشیتیان به آن نگریسته می شود اظهار کرد: آموزش مهارت باید یک گفتمان ملی باشد که یکی از بسترهای مهم آن آموزش و پرورش است، اما بسترهای دیگری هم باید شکل بگیرند. استنباطم این است که تا کنون این گفتمان شکل نگرفته است.
🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: تحلیل آمارهای بین المللی برگرفته از بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد از حیث رشد آکادمیک دانش در دنیا در بین ۱۴۱ کشور، چهل و دوم بوده ایم اما از حیث توسعه آموزش های مهارتی در رتبه ۱۳۳ قرار داریم.
🔹وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی مهارت جلسات ممتدی برای بررسی این مشکلات و حل چالشهای آن برگزار کرده اند گفت: در کمیسیون آموزش آمار دادند که ۱.۹ درصد کل بودجه کشور در حوزه مهارت آموزی اختصاص داده شده است.
🔹بهمنی ادامه داد: متاسفانه در گشته در دنیا نوع نگاهی که به این آموزشها وجود داشته نگاه درجه دومی بوده است اما با توجه به تغییر پارادایمهای مختلف آموزش و اشتغال پذیری، در دنیا پرشتاب به این سمت حرکت کردهاند. به عنوان مثال در فنلاند در سال ۲۰۰۰ سهم مهارت آموزی ۲۸ درصد کل آموزشها بوده است که در سال ۲۰۱۹ به ۶۴ درصد رسیده است. اما برای خود ما چه اتفاقی افتاده است؟ در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی کردیم که شمار دانشآموزان در رشتههای فنی به ۵۰ درصد برسد که اکنون ۳۵ درصد است. قرار بود این شاخص در آموزش عالی به ۳۰ درصد برسد که اکنون ۱۲ درصد است.
🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به استقرار دروسی چون کارآفرینی، کاروفناوری و مانند آن گفت: برنامه ویژه مدرسه نیز اکنون در حال اجراست. در سندتحول به آزادسازی سطوح برنامه اشاره می کند مبنی بر اینکه به مدارس برای برنامه ریزی درسی، تولید محتوا و آموزش چنین مهارت هایی اختیار دهیم. امسال برای اولین بار طرح بوم با آزاد سازی ۵۰ تا ۶۰ ساعته در اختیار مدارس قرار می گیرد و برای همین آموزش هاست.
🔹وی به برنامه درسی تلفیقی اشاره کرد و گفت: اینکه به عنوان مثال مهارت زندگی در دروسی چون ریاضی و ادبیات جاری شود در این حیطه دنبال می شود.
🔹بهمنی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو وضعیت زرد و قرمز را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به کرونا پیش بینی کردیم گفت: در وضعیت قرمز مدارس تع
طیل و در وضعیت زرد مدارس نیمه حضوری هستند. باید از معاونت های وزارتخانه و سازمان پژوهش تشکر کنم که در این شرایط بحرانی شبکه شاد را کلید زدند. برای تولید محتوا از طریق شبکه رشد با قدرت ورود کرده ایم و تولید رسانه های دیداری و شنیداری از مجاری مختلف در حال انجام است.
🔹سرپرست دفتر تالیف کتب فنی و حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: جشنواره ها و فراخوان هایی برای تولید محتوا درنظر گرفته و اعلام کردیم. الگوی برنامه درسی آموزشی ترکیبی هم پیش بینی شده است. در حوزه مهارت آموزی، مهارت های یدی که نیاز به حضور در کارگاه دارند، اما بخش های عمومی یعنی آموزش شایستگی های غیرفنی و پایهای، نیمه حضوری است. این بخش فنی در هرزمانی که شرایط قرمز برطرف شود با حفظ پروتکل ها امکان سنجش وجود دارد. مهارت های فنی در فضای مجازی به طور ویژه قابل آموزش نیست بلکه بستر تکمیلی چون شبیه سازها را تعریف می کنیم و هر وقت اوضاع به حالت معمول برگشت آزمون های مهارت برگزار می شود.
🔹وی با بیان اینکه در شرایط زرد بچه ها را در گروهه ای چندنفره دسته بندی می کنیم که به هنرستان ها بیایند گفت: اما برای شرایط قرمز خیر.
🔹بهمنی در پایان گفت: باید گفتمان ملی در همه ما شکل بگیرد. هزینه کردن برای مهارت آموزی، سرمایه گذاری است. در بحث مهارت آموزی سخت باید بر اساس آمایش سرزمینی برنامه ریزی کنیم و آینده کار را ببنیم. مشاغل از حالت سخت و تولیدی به سمت مشاغل جدید می رود و باید برای آنها برنامه مدون داشته باشیم. مشاغل سبز دارند شکل می گیرند و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند اقدام کند. نیازسنجی های بومی منطقهای، آمایش سرزمینی، اطلس مشاغل باید مورد توجه قرار گرفته و مراکز سنجش ملی باید در کنار آموزش و پرورش باشند.
انتظارات از آموزش و پرورش بالاست و منابع کم
🔹حیدر تورانی سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در این برنامه با بیان اینکه نگاه من به مهارت در آموزش و پرورش و به ویژه در دوره ابتدایی و متوسطه اول آن چیزی نیست که اکنون رواج داشته باشد. تصور این است که باید کار یدی بلد باشد در حالی که منظور از مهارت در دوره ابتدایی به معنای شایستگی و قابلیت مطرح است.
🔹وی افزود: باید اراده قوی پیدا کند، مشارکت پذیر شود، ارتباط میان فردی و اجتماعی اش افزایش یابد و مهارت کندوکاو و پرسشگری پیدا کند. اینها بیشتر قابلیت و شایستگی هستند. قابلیت یعنی قدرت زایاندن و توانمندی یادگیری های جدید.
🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان در دوران مدرسه باید مهارت ارتباطاتش قوی شود اظهار کرد: قرار است مهارت اجتماعی، تفکر و کنار آمدن با ناسازگاری ها و نظم را بچه ها یاد بگیرند. دروس جدیدالتالیف دروسی چون تفکر، اداب زندگی، خانواده و محیط زیست دانش آموزان را به این سمت هدایت می کند که دانش آموزان بتواند خودش را از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و … توسعه یافته کند.
🔹وی افزود: در مدرسه فرصت شغل یادگرفتن نیست، حجم کتاب درسی بالاست و دانش آموز حتی فرصت فعالیت پرورشی پیدا نمیکند. رویکرد یادگرفتن شغل در حوزه مهارت آموزی درست نیست و یادگیری شغل باید در دوره آموزش عالی انجام شود. مسئله چندان فوری و فوتی نیست که نتیجه آن را سریع ببینیم، بلکه در فرایند برنامه درسی ما لحاظ شده است. این رویکرد اکنون در آموزش و پرورش وجود دارد اما آموزش و پرورش فرایند مدار است و نتیجه محور نیست.
🔹تورانی افزود: مطمئن باشید در سال های آتی تا ۱۴۱۰ و اینها بچه ها به این وضعیت خواهند رسید و آموزش و پرورش ما به این سمت حرکت می کند و در شرایط پذیرش تغییر هست. اما اینکه یک شبه و یک ساله این محصول را بخواهیم برداشت کنیم نگاه و رویکرد درستی نیست.
🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یاد گرفته ایم مرتب از نداشته ها بگوییم و کمتر از داشته ها صحبت می کنیم اظهار کرد: اتفاقاً آموزش و پرورش به این سمت و سو حرکت می کند. بخشی از مشکلات به نوع نگاه بیرونی به آموزش و پرورش برمی گردد و همه چیز به معلم و دانش آموز و مدرسه برنمی گردد.
🔹وی ادامه داد: انتظارات بالاست و اختیارات آموزش و پرورش کم است، منابع اندک است. این منابع فقط فیزیکی و مالی نیست بلکه انگیزش معلمان و … هم هست. وقتی اینها با همدیگر متناسب نباشند این نگرانی ها را ایجاد می کند. قصد دفاع بی جهت از آموزش و پرورش ندارم اما معتقدم به قدر توان و امکانات در حال تلاش است. مگر سازمان های دیگر همه خوب عمل می کنند؟
🔹سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اختیارات آموزش و پرورش معین است و نمی توان همه چیز را از آموزش و پرورش انتظار داشت گفت: درعین حال که باید قداست آموزش و پرورش حفظ شود از یک طرف نقد هم بشود.
نباید پای موسسا
ت کنکوری به شبکه شاد باز شود
🔹علیرضا علی احمدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه عزم ملی باید وجود داشته باشد که به یک هدفی در کشور برسیم و آموزش و پرورش هم باید سهم خود را ایفا کند گفت: درباره آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای هم این عزم ملی نیاز است. به هرحال آموزش و پرورش بضاعتی در قالب هنرستانهای فنی و کاردانش دارد.
🔹وی افزود: در کنار موسسات فنی و حرفه ای که قبلاً تحت پوشش آموزش و پرورش بوده اند و اکنون زیرمجموعه آموزش عالی هستند، هنرآموزان، کادر آموزشی، امکانات سازمان فنی و حرفه ای، حوزه صنعت و بخش خدمات، وزارت ورزش و جوانان، برخی مجموعه های هنر که وابسته به صداوسیما و وزارت ارشاد هستند و امکانات بخش خصوصی همگی ذیل سیاست های آموزش و پرورش باید بسیج شوند. البته بخشی از این امکانات هم بسیج شده و به کار گرفته می شود.
🔹وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به موضوع آموزش در دوران کرونا گفت: سری به مصوبات شورای عالی زدم و برایم یادآوری شد که برنامه درسی ملی چقدر بیش از آنکه معلم و کلاس درسی بتواند پاسخگوی آن باشد، نیاز به استفاده از چندرسانه ایها و فناوری های آموزشی دارد. اکنون به هرحال پدیده کرونا محدودیت هایی به وجود آورده و فرصت هایی نیز از قِبل تعطیلی کلاس های درسی ایجاد کرده است.
🔹علی احمدی افزود: آموزش و پرورش به سوی صداوسیما و اپراتورها دست دراز کرد تا بتواند آموزش ها را پوشش دهد. تصورم این است که چون معلوم نبود این ویروس چقدر ماندگار است نمی توانستند تصمیم بگیرند برنامه پایداری را داشته باشند. اما اکنون که محتمل شده این ویروس در سال آینده هم مهمان خواهد بود، چارهای نیست که آموزش و پرورش خودش را آماده کند.
🔹وی ادامه داد: باید برای شروع سال تحصیلی این آمادگی را داشته باشیم که از امکانات شبکه های مختلف رسانه ملی استفاده و فرصت آموزش از راه دور را فراهم کنیم و به ارتقای سطح عدالت آموزشی کمک کنیم. حتی جایی که امکان پشتیبانی شبکه شاد نیست از طریق تلویزیون می توان آموزش ها را دنبال کرد.
🔹وزیر اسبق آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر برگزاری برخی جلسات مسئولان آموزش و پرورش با مدیران موسسات آموزشی کنکور با هدف تبادل امکانات مانند تهیه موبایل برای دانش آموزان محروم و در مقابل اجازه عرضه محصولات در شبکه شاد اظهار کرد: صحت آن را باید از مسئولین وقت پرسید. می شود فرض کرد که چنین حالتی هم مطرح باشد. اما نکته آن است که ظرفیت یک میلیونی معلمان بالفعل و خود خانواده ها و دانش آموزان، معلمان بازنشسته را نباید فراموش کرد.
🔹وی افزود: اگر از طریق سازمان پژوهش نیازهای خود و استانداردهای تولید چندرسانه ای ها چون کتاب الکترونیکی را با توجه به برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی اعلام کنیم و در کنار آن هم یک نظام پاداش دهی درنظر بگیریم که هر شهروندی محتوایی را تولید کرد که از استانداردها لازم برخوردار بود می توانیم به ازای تعداد دفعات مراجعه به آن محتوا، کیف پول الکترونیکی کار کند و دستمزدی به تولید کننده محتوا پرداخت کنیم و در واقع یک جمع سپاری اتفاق بیفتد.
🔹علی احمدی با بیان اینکه یکی از همین ظرفیت ها می توانند همین موسسات باشند و شاید نیازی به معامله با آن شکلی که شما بیان کردید نباشد، در پاسخ به اینکه «آیا اینکه شبکه شاد به دکانی برای موسسات کنکوری تبدیل بشود موافق اید یا مخالف؟» گفت: قطعا موافق نیستم، اما موافق مشارکت جمعی مردم در تولید محتوا هستم و به ازای آن هم حق الزحمه ای درنظر گرفته و فیش حقوقی دومی برای معلمان درنظر بگیریم. اما لزومی ندارد موسسات کنکوری پایشان به شبکه شاد باز شود.
✳️خلاصه دستورالعمل اعطاي تسهيلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید
♦️به آگاهي مي رساند صندوق کارآفرینی امید، در راستاي نيل به اهداف دولت خدمت گزار و ماموريت خود اقدام به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه اشتغال مي نمايد.
تسهيلات ارائه شده مشمول افراد بيکاري است که داراي مهارت بوده و توانايي انجام فعاليت و شروع کسب و کار را در رشته هاي خدماتي ،فني ،کشاورزي وبازرگاني داشته باشند.
در سرباز ماهر بخوانید👇🏻
https://b2n.ir/878675
♦️نقش آفرینی بانک توسعه تعاون دراعطای تسهیلات موضوع بندالف تبصره ۱۸
✳️بانک توسعه تعاون برابر وظایف حرفه ای و مسئولیت ها و تکالیف تعریف شده قانونی در ارتقای تولید و اشتغال صنعت و معدن از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با وزارت صمت عهده دار نقش آفرینی جدی در این عرصه شده است.
در سرباز ماهر بخوانید👇🏻
https://b2n.ir/463814
ارسال شده از سروش+:
💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖
✨حضرت امیرالمومنین علی
می فرمایند :
🌸روزی رسول خدا ص بر ما در منزل وارد شد.
🌸فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز میکردم ،آن حضرت مرا با لقب ابالحسن میخواندند
عرض کردم : بفرمایید.
🌸اظهار داشتند : بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم میگویم
👌 هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد
👌ثواب یک سال عبادتی است که
👌 تمام روزهایش را روزه گرفته و
👌 تمام شبهایش را به عبادت ایستاده
شب زنده داری کرده باشد و
👌 خداوند به او ثوابی میبخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.
🌸ای علی کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید
👌 پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت میکند و
👌برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و
👌 به هر قدمی که بر میدارد به آن مرد ثواب حج و عمره میدهد
👌 و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور مینماید.
🌸ای علی ، یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه
👌 بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و
👌 بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و
👌 هزار جنگ در راه دین و
👌 عیادت از هزار مریض
👌و هزار نماز جمعه
👌و هزار تشییع جنازه
👌و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد
👌و هزار برهنه را پوشاند
👌و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن
👌و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است
👌و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر
👌 و بخشیدن هزار شتر به فقراست و
👌 چنین مرد خدمتکار به همسر ، از دنیا بیرون نمیرود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.
👌ای علی ، کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت میشود.
👌ای علی خدمت به همسر کفاره ( پاک کننده ) گناهان کبیره است و
👌 خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و
👌صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.
👌ای علی, خدمتکار همسر نمیشود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.
📜منبع: بحارالانوار, ج ۱۳، ص ۱۳۳ چاپ ایران و جامع الاخبار ص ۱۰۲
☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️💖☀️
کانال مشاورین تنها مسیر مهر فاطمی
@MoshaverTM
ارسال شده از سروش+:
وضو و نماز با وجود ناخن بلند
💠 سؤال: آیا #وضو گرفتن و #نماز خواندن با #ناخن_بلند اشکال دارد؟
✅ جواب: اگر ناخن #بیش_از_معمول بلند باشد، چنانچه زیر آن مقداری که از مقدار معمول بلندتر است عرفا جزء ظاهر محسوب شود باید موقع وضو و غسل، چرک زیر آن مقدار بر طرف شود و به زیر آن، آب برسد و همچنین برای #سجده در نماز، بنابر احتیاط واجب باید سر #انگشت_شست پا بر روی زمین قرار گیرد.
#احکام_وضو #سجده_با_ناخن_بلند
@esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
ارسال شده از سروش+:
#افزایش_ظرفیت_روحی 24
⭕️ یکی از موضوعاتی که همیشه دغدغه بیشتر جوانان بوده روش کنترل نگاه و شهوت رانی و گناهان جنسی هست.
اینکه چطور آدم میتونه جلوی غول #شهوت خودش بایسته؟🔥
💢 واقعا یکی از دغدغه های بسیار مهم هست که با گسترش شبکه های اجتماعی و صنایع مستهجن، این دغدغه فراگیر شده.
این رو همیشه یادتون باشه که غول شهوترانی روی قایق "راحت طلبی" سوار میشه و جولان میده.
⭕️ یعنی اگه کسی میبینه به هیچ وجه نمیتونه مقابل شهوت خودش بایسته باید به این توجه کنه که آدم راحت طلبی هست.
💢 اگه آدم راحت طلبی خودش رو بزنه قدرتش در کنترل شهوت خیلی بیشتر میشه.
نمیشه یه نفر صبح تا شب توی خونه روی مبل ها لم بده بعد با شهوترانی خودش مبارزه کنه! خیال خامه!
✅ باید این بدن رو به کار بندازی و حرکتش بدی. این تنهامسیر مبارزه با شهوترانی هست. جای دیگه دنبال راه حل نگرد...
#مبارزه_با_راحت_طلبی
#گناهان_جنسی
🌹 @IslamlifeStyles
ارسال شده از سروش+:
✨پیامبر اسلام(ص):
مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة؛ هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.
این حدیث با الفاظ مختلف در منابع شیعه واهل سنت نقل شده است. شیعیان این حدیث را درباره مسئله امامت میدانند و لزوم شناخت و اطاعت از امام را از آن استنباط میکنند. اهل سنت این روایت را مربوط به بحث ارتباط مردم باحاکم اسلامی و لزوم بیعت با او دانستهاند.
مناقب ابن شهرآشوب، ج۱، ص۲۴۶؛
🌟حضرت مهدی (ع) می فرمایند : برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست
🌹وعده ما هر روز عصر💚
🌺بسم الله الرحمن الرحيم🌺
اِلهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ
🌸دعای سلامتي محبوب🌸
🌺بسم الله الرحمن الرحيم🌺
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا
🌿التماس دعا🤲
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
ارسال شده از سروش+:
جمهوری اسلامی هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکاییها خواهد زد
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روابط ایران و عراق را به پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی و عادات و سنن به معنی واقعی کلمه برادرانه خواندند و تأکید کردند: آنچه در روابط دو جانبه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقهای و بهبود شرایط در عراق است.
حضرت آیت الله خامنهای با تأکید بر اینکه ایران هیچگاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت، گفتند: ایران، خواهان عراقِ عزتمند، مستقل و با حفظ تمامیت ارضی و وحدت و انسجام داخلی است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ایران قطعاً با هر آنچه موجب تضعیف دولت عراق شود، مخالف است.
حضرت آیت الله خامنهای افزودند: البته دیدگاه آمریکاییها درباره عراق درست در نقطه مقابل ما است زیرا آمریکا به معنی واقعی کلمه دشمن است و موافق عراق مستقل، قوی و دارای حکومتی با رأی اکثریت نیست.
ایشان تأکید کردند: برای آمریکاییها اینکه چه فردی نخست وزیر عراق باشد مهم نیست آنها بهدنبال حکومتی همچون حکومت «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق در اوایل سقوط صدام هستند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ایران در خصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمیکند اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است.
حضرت آیت الله خامنهای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمِ دولت، ملت و مجلس عراق برای اخراج آمریکاییها پیگیری شود زیرا وجود آنها موجب ناامنی است.
ایشان جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را یک نمونه از نتیجه حضور آمریکاییها برشمردند و خطاب به نخست وزیر عراق افزودند: آنها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکاییها خواهد زد.
حضرت آیت الله خامنهای، اجماع گروهها و جریانهای سیاسی عراق برای انتخاب دولت آقای کاظمی را اقدامی پسندیده خواندند و گفتند: آمریکاییها و عوامل آنها همواره بهدنبال خلأ قدرت در کشورهای منطقه هستند تا از آن طریق هرج و مرج ایجاد و زمینه را برای دخالت خود فراهم کنند، همان کاری که در یمن انجام دادند و اکنون اوضاع تأسفبار یمن را همه شاهد هستند.
ایشان با تأکید بر حمایت ایران از دولت آقای کاظمی خاطرنشان کردند: عقل، دین و تجربه اقتضاء میکند که روابط ایران و عراق در همه زمینهها بیش از پیش ارتقاء یابد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته گسترش روابط ایران و عراق مخالفینی دارد که در رأس آنها آمریکا است ولی به هیچ وجه نباید از آمریکا ترسید زیرا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
حضرت آیت الله خامنهای گفتند: آمریکاییها زحمت و اذیت ایجاد میکنند اما دولت عراق باید بدون اعتنا به این مزاحمتها به مسیر خود با قدرت ادامه دهد و مردم را بهعنوان پشتوانه خود حفظ کند.
ایشان مرجعیت و شخص آیت الله سیستانی را یک نعمت بزرگ برای عراق خواندند و خاطرنشان کردند: حشدالشعبی یک نعمت بزرگ دیگر در عراق است که باید آن را حفظ کرد.
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله موشکی به عینالاسد فقط انتقام ماشین حاج قاسم بود!
🔹انتقام در راه است
🔹تحليل حسین اميرعبداللهيان دیپلمات ارشد و دستیار بینالملل رئیس مجلس از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انتقام سردار سليمانی :
🔹ما با حمله موشکی به عين الاسد انتقام انهدام خودرو سردار سليمانی گرفتيم و انتقام سخت مورد نظر رهبر در مورد شهادت سردار سليمانی هنوز در راه است
ارسال شده از سروش+:
#احکام #وضو
💠سوال ۱۱۳. آیا برای مسح می توان از غیر آب وضو استفاده کرد؟ و همچنین آیا مسح سر حتماً باید با دست راست و از بالا به پایین باشد؟
✅جواب: مسح سر و پاها باید با رطوبتی که از آب وضو در دست ها مانده، کشیده شود و اگر رطوبتی باقی نمانده باید از ریش یا ابرو رطوبت گرفته و مسح نماید و احتیاط آن است که مسح سر با دست راست باشد، ولی کشیدن مسح از بالا به پایین لازم نیست.
@esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اکبر عبدی:
روحانی یه وقتایی که دروغ کم میاره یدونه راست هم میگه ..
ارسال شده از سروش+:
*🔴خرید آنلاین ماسک با قیمت ۱.۵۰۰ تومان امکانپذیر شد*
🔸رئیس سازمان بسیج اصناف کشور: جهت سهولت مردم و توسعه فروش اینترنتی، با ایجاد سایت باماسک به آدرس:
http://www.bamask.ir
🔹هر شهروند با کد ملی امکان خرید ماسک با قیمت مصوب (بسته ۵۰ تایی ۷۵۰۰۰ تومان و هر ماسک ۱۵۰۰ تومان) درب منزل را بهصورت استریل و کاملا بهداشتی را دارد.
📡
✅نزدیک بینی چشم!
✍ هشدار جدی برای جلوگیری از نزدیک بینی چشم!
در حین کار با موبایل با نگاه کردن به فاصله ی دور و پلک زدن، جریانهای عصبی چشم فعال می شوند و از نزدیک بینی پیشگیری میشود.
____
ارسال شده از سروش+:
بسم الله الرحمن الرحیم.
🌺امروز دوشنبه متعلق است به امام حسن مجتبی (ع) وامام حسین(ع).
السلام علیک یا غریب مدینه یا امام حسن مجتبی(ع).
السلام عیک یاابا عبدالله الحیسن(ع).
🌟زیارات روز دوشنبه 🌟
🍃زیارت امام حسن (ع) 🍃
السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا صِرَاطَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا بَیَانَ حُکْمِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا نَاصِرَ دِینِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَاالسَّیِّدُ الزَّکِیُّ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْبَرُّ الْوَفِیُ السَّلاَمُ عَلَیْک َأَیُّهَاالْقَائِمُ الْأَمِینُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَالِمُ بِالتَّأْوِیلِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْهَادِی الْمَهْدِیُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الطَّاهِرُ الزَّکِیُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا التَّقِیُّ النَّقِیُّ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْحَقُّ الْحَقِیقُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الشَّهِیدُ الصِّدِّیقُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ.
🍃زیارت امام حسین(ع) 🍃
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ أَشْهَدُ أَنَّکَ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ وَ آتَیْتَ الزَّکَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً وَ جَاهَدْتَ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ فَعَلَیْکَ السَّلاَمُ مِنِّی مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ أَنَا یَا مَوْلاَیَ مَوْلًى لَکَ وَ لِآلِ بَیْتِکَ سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ جَهْرِکُمْ وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ لَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَکُمْ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْهُمْ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ هَذَا یَوْمُ الْإِثْنَیْنِ وَ هُوَ یَوْمُکُمَا وَ بِاسْمِکُمَا وَ أَنَا فِیهِ ضَیْفُکُمَا فَأَضِیفَانِی وَ أَحْسِنَا ضِیَافَتِی فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِیفَ بِهِ أَنْتُمَا وَ أَنَا فِیهِ مِنْ جِوَارِکُمَا فَأَجِیرَانِی فَإِنَّکُمَا مَأْمُورَانِ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَصَلَّى اللَّهُ عَلَیْکُمَا وَ آلِکُمَا الطَّیِّبِینَ.
⚜
✳️⚜⚜