فردا احتمال ثبت نام کدام کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد؟
🔹محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش، آیت الله اعرافی، محسن رضایی، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سعید محمد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، داوود منظور، محسن هاشمی، صولت مرتضوی، مهدی غضنفری، محمد مخبر، حسن خمینی، مصطفی پور محمدی و علی اکبر صالحی
#به_بزرگترین_کانال_انتخابات_بپیوندید👇
@entekhabate1403
هدایت شده از "دوستان ایران زمین و ایرانیان" 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام #دکتر_جلیلی همه مردم ایران
👈 منتخبی از سخنرانی دکتر جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات ریاستجمهوری
#نشر_دهید
✅ دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇
@drjalilifans
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan
هشتاد نفر توانستند خود را برای پست رئیس جمهوری ثبت نام کنند.
دیر یا زود همان اصلاحاتی که ما پیشنهاد می دهیم برای پیشرفت کشور عزیزمان باید اجرای بشود.
با سیستم فعلی غیر از دلسردی و ناامیدی درازمدت مردم چیزی بوجود نمی آید.
فقط عشق به انقلاب و رهبری هنوز مردم روی صحنه نگر داشته.
اما درصد شرکت کنندگان در انتخابات مجلس یک علامت خطر است.
در تهران زیر ۲۵ درصد شرکت کننده بودند.
سیستم و قانون فعلی انتخابات درازمدت روی انتخابات ریاستجمهوری هم لطمه خواهد انداخت.
پیشنهاد ها و راه حل در کانال 👇 ارسال شده!
@khane_ahzab
باسمه تعالی
اصلاح جذب و مشارکت مردمی در انتخابات:
یکی از چالش های بحث برانگیز در هر دوره ی انتخابات، حضور و مشارکت مردم و ترقیب آنان برای شرکت در سرنوشت کشور و به تبع ان ملتی است که با جان نثاری در هر دوره، موجب تحکیم پایه های آن شده اند.
اما این روند به موجب رخدادها و عملکردها در سطوح مختلف مدیران و... موجب دلسردی و عدم حضور شده تمایل به شرکت با بهانه هایی کم رنگ تر گشته است.
در این برهه زمانی هر چند راهکارهای در زمانی می تواند تاثیری اندک داشته باشد اما برخی تدابیر خارج از بحث های موجود موجب تغییر نگرش ها و استقبال و حتی شور و هیجان انتخاباتی می گردد.
بدون شک در مسائل رقابتی هیجانات نقش بسزایی در پیشبرد و رویکرد آن خواهد داشت.
یکی از اصلاحات انتخاباتی که قابل اجرایی شدن است شبکه سازی کاندیدا ها در سراسر کشور است. شاید این شبکه سازی را بتوان نوع و شکلی از احزاب بشمار آورد اما با روندی متفاوت.
در انتخابات متداول است که فردی شاخص با زیر مجموعه هایی به مردم معرفی می شوند و نام و عنوانی برای لیست انتخاب می شود.
در این لیست خلاصه ایی از برنامه ها به ندرت درج می شود و فقط به معرفی شخص، آنهم مشخصات فردی و مختصر بسنده می گردد.
اما آیا این نوع معرفی موجب شناخت مردم می گردد و آیا این تعداد کاندید در زمانی بسبار اندک قابل شناخت هستند و آیا مردمی که انتظار میرود در پای صندوق ها بیایند فقط همان تعدادی است که همیشه حضور داشته اند و در جریان مسائل کشور و یا دغدغه حفظ نظام را دارند می باشند؟
چه تدبیری برای روشنگری جامعه ایی شده است که بدور از جریانات سیاسی درگیر مسائل اقتصادی و فرهنگی خود بوده و بدنبال راه نجاتی برای رسیدن به یک زندگی متعارف هستند؟
در راهکار شبکه انتخاباتی برعکس انچه در هر انتخاباتی دیده می شود تبلیغات فردی نبوده بلکه بصورت شبکه ایی در سراسر کشور بهم پیوسته می شود. در این شیوه از هزینه های جانبی و تلاش های فردی کاسته شده در یک برنامه ی مدون افراد شبکه با اهداف مشترک و تعریف شده معرفی می گردند.
برای مثال: آقای ... فردی شاخص بوده با برنامه های مشخص؛ این فرد بعلت سابقه ی عملکردش فردی به نسبت شناخته شده است.
این فرد شاخص لیستی معرفی می کند که این کار معمولا در هر استان و شهرستانی متداول است اما در این طرح فرد شاخص می بایست در کشور معروفیت و وجه خاص داشته باشد لیستی با برنامه و راهکار و نام و عنوان ارائه میدهد و کاندیداهای سراسر کشور که همسو و هم ایده با ایشان هستند نیز با همان لگو یا نام و مشخصات به تبلیغات می پردازند.
برای نمونه آقای محمدی لیستی با عنوان ایران آبادان در تهران انتشار میدهد آقای محمدی فردی شاخص است. در شهرها و استان های دیگر با همان آرام یا نام ایران آبادان لیست هایی انتشار میدهند. پس یک شبکه اطلاعاتی تشکیل می شود.
فردی که در تهران ساکن است اما اعضای خانواده اش در شهر زاهدان با شناخت لیست تهران می تواند کاندیدای شهر خود را ارزیابی کند.
این شبکه سازی موجب رقابت در تمام استان ها شده معرفی لیست مربوطه بصورت همسان رخ میدهد از هزینه ها و اتلاف وقت جلو گیری می شود .معرفی در رسانه با این تعداد افراد که کاری مشکل و بی نتیجه خواهدبود (عدم توانایی کاندید در معرفی خود و امکان محدود شناخت برای مردم) روند انتخابات را یکسویه و کاهشی می نماید.
از سویی انتخاب هر لیست و ورود او به مجلس همسانی در اهداف منتخبین ایجاد کرده می تواند در فراکسیونهای مجلس با همان نام و برنامه اهداف خود را پیش برند.
تعهدات کاندیدا های سراسر کشور به لیست مرکزی در ادامه ی کار استحکام شبکه را موجب می گردد.
بدون شک شناخت از روند عملکرد یک فرد شاخص و کارنامه او در سرار کشور و پیوستن کاندیداها با همان دیدگاه کار انتخاباتی را اسان و رقابت و هیجان انتخاباتی را افزونتر خواهد کرد.
معرفی این فرد و برنامه هایش در اصل معرفی کاندیداهای همسوی او در سراسر کشور خواهد بود.
نویسنده م. ب.
بسم الله الرحمن الرحیم
ما باید همیشه بدترین حالت را برای کشور در نظر بگیریم اگر بخواهیم یک راه حل خوب پیدا کنیم.
بدترین حالت این می تواند باشد با سیستم فعلی قانون انتخابات در آینده امکانش باشد یک دولت خائن و وطن فروش سر کار بیاید که ما را از راه انقلابی دور کند.
برای جلوگیری این حالت چکار باید کرد؟
غیر از:
اصلاح ساختار انتخابات
اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی
اصلاح قانون احزاب سیاسی
مهمترین کار این باید شود که سیستم انتخابات پارلمانی بوجود بیاوریم با انتخاب نخست وزیری که اکثریت فراکسیون احزاب مجلس شورای اسلامی با اکثریت نمایندگان آن را انتخاب کنند و بعد نخست وزیر کابینه و دولت خود تشکیل دهد.
در کشور آلمان به آن نخست وزیر می گويند صدر اعظم، که می تواند سالهای سال حکومت کند اگر حزب آن با احزاب دیگر در پارلمان اکثریت فراکسیون با نمایندگان پشت سر خود داشته باشد.
چون مجلس شورای اسلامی مردم انتخاب میکنند و امیدوارم در آینده مردم بتوانند بجای لیست و شخصیت ها فقط به احزاب سیاسی مردمی خود که مورد اعتماد خود هستند رای دهند بعد از اصلاح قانون احزاب که آن زمان نقش و انتخاب مجلس هم پر رنگتر می شود.
در احزاب و مجلس افراد کارکشته و کارشناسان می توانند یک نخست وزیر را انتخاب کنند که به خوبی بتواند کشور را مدیریت کند.
غیر از خیلی چیزهای مثبت هزینه انتخابات برای مملکت پایین می آید و کسی سر قدرت می آید که تجربه کافی برای آن شغل دارد.
با این قدم انقلابی امنیت ملی و ثبت سیاسی و اقتصادی بوجود می آید چون نیازی نیست هر چهار سال انتخابات تشکیل بشه و کل سیستم مملکت به هم بریزد.
مجلس شورای اسلامی هم غیر از نخست وزیری می تواند رئیس جمهوری انتخاب کند که فقط کار تشریفاتی انجام بده مثل کشور آلمان و این انتخابات شورای نگهبان تائید کند.
رقابت واقعی فقط حضور احزاب سیاسی مردمی در انتخابات می تواند باشد!
احزاب سیاسی مردمی برای تعلیم، آموزش و پرورش اعضا و سیاست مداران خود کار مهمی می توانند انجام دهند.
برای انتخاب احزاب سیاسی مردمی بجای شخص باید اول یک اصلاحات قانونی برای تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی بوجود بیاوریم.
این که بیش از ۱۰۳ احزاب در خانه احزاب عضو هستند نشانگر آن است که در قانون تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی مشکلاتی داریم.
اوایل ۲۵۶ مجوز حزب داده شده بود که بعد از لحاظ قانونی به ۱۴۰ احزاب رسید و حالا در خانه احزاب
۱۰۳ احزاب سیاسی مردمی عضو هستند که از این تعداد ۳۰ احزاب استانی و ۷۳ احزاب ملی هستند.
عدم جوابگویی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکردها و مطالبات مردمی در دوره چهار ساله و پس از آن، شورای نگهبان میتواند بجای احراز هویت کاندید، اعضای کاندید حزب مربوطه را احراز نماید که پس از پایان دوره جوابگوی عملکرد عضو خود باشد.
انتخاب از بین حزب های مختلف این امکان را میدهد که با رای به حزب کاندید مورد نظر را انتخاب کرد که در این صورت حزب بعد از دوره فعالیت عضو خود همچنان می بایست جوابگو باشد. در چنین شرایطی سیاست گذاری و برنامه ریزی های کشور راحتتر به ثبات میرسد.
بنابراین نیازی به اطلاع رسانی در مورد هزاران نامزد نیست، بلکه فقط در مورد برنامه های حزب و جهتگیری سیاسی حزب مردم اطلاع کسب می کنند.
صدا و سیما نیز با برگزاری مناظره های احزاب با جهت های سیاسی مشخص برنامه ای جامع به ببیندگان عرضه می نماید.
برای تشکیل یک احزاب سیاسی چند پیشنهادات داریم.
۱ - برای تشکیل احزاب باید یک حزب بیش از 20000 عضو فعال داشته باشد که پول عضویت بدهند.
۲- یک حزاب باید یک روزنامه رسمی برای اطلاعات رسانی و وبسایت داشته باشد.
۳ - هر حزاب باید در هر شهر با بیش از 25000 جمعیت (پیشنهاد) یک دفتر نمایندگی حزب خود داشته باشد برای تعلیمات، تعلیمات عضا خود، سمینارها و جوابگوی عضا خود و مردم و و ... !
۴ - احزاب سیاسی مردمی باید در انتخابات بیش از ۱۰ درصد رای از کل رای دهندگان بگیرند تا بتوانند نمایندگان خود را وارد مجلس و شورای شهر و روستا بفرستند.
و و و ...
بعد از اصلاح قانون احزاب هر احزاب در مجلس شورای اسلامی ایران چندین کاندیدا برای رئیس جمهوری به شورای نگهبان معرفی بکنند و بعد از صلاحیت افراد از شورای نگهبان هر احزاب از افراد که صلاحیت گرفتن در انتخابات داخلی حزب یک نفر به رقابت انتخاباتی رئیس جمهوری معرفی بکنند.
با اصلاح قانون احزاب سیاسی مردمی بیش از ده احزاب در مجلس نخواهیم داشت.
برنامه صدا و سیما در زمینه انتخاباتی می بینیم راستش حالم خراب میشه با این کاندیدا ها که می خواهند برای آینده کشور ریل گذاری کنند.
مگر میشود افراد وارد یک حوزه شوند که تجربه کافی قبلا نداشته باشند؟
برای هر کار و شغلی باید آدم آموزش و دوره ببینند که وظایف احزاب سیاسی مردمی می تواند باشد که تا حالا کمرنگ است.
@khane_ahzab
May 11
May 11
May 11
📌 کی می خواهیم در ایران متوجه بشیم که رای دادن به شخص و کاندید شدن شخص مهم نیست؟
مهم دیدگاه و برنامه است که باید از طریق احزاب سیاسی مردمی به توده های مردم ارائه داده شود.
این که شخصی مثل احمدی نژاد رد صلاحیت بشه آره یا خیر مهم نیست.
آيا غلامرضا تاجگردون ها رای می آیند یا خیر نباید مهم باشد.
مهم این باید باشد که افراد که رای آوردن برنامه و دیدگاه حزب خود را پیاده کنند.
مهم فراکسیون احزاب در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و ... باید باشد.
نمایندگان فقط باید اجرا کننده برنامه و دیدگاه احزاب خود باشند مثل یک کارمند.
نماینده مردم باید احزاب سیاسی مردمی باشند.
اگر یک حزاب پشت شخصیت ها بودند دیگر مهم نباید باشد کی از آن حزب رای میآید.
مهم شخص پرستی و خودخواهی شخصیتی نباید باشد.
مهم دیدگاه و برنامه است برای ایران قوی و بزرگ و کمک برای مردم.
حالا پشت پرده هر شخصی می خواهد باشد.
@khane_ahzab
May 11
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan
🔷 اسامی ثبتنام کنندگان انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۳
دولت خاتمی:
۱- علی صوفی
دولت احمدی نژاد:
۱- سعید جلیلی
۲- مسعود زریبافان
۳- محمود احمدی نژاد
۴- صادق خلیلیان
۵- مخمد ناظمی اردکانی
۶- شمس الدین حسینی
۷- محمد رضا اسکندری
۸- علی نیکزاد
۹- محمد حسن نامی
۱۰- محمدمهدی زاهدی
۱۱- علیرضا افشار
۱۲- مصطفی پورمحمدی
دولت روحانی:
۱- عبدالناصر همتی
۲- محمد شریعتمداری
۳- اسحاق جهانگیری
۴- عباس آخوندی
دولت رییسی:
۱- علیرضا زاکانی
۲- محمد مهدی اسماعیلی
۳- داود منظور
۴- مهرداد بذرپاش
۵- اکبر نیکزاد
۶- امیرحسین قاضیزاده هاشمی
۷- صولت مرتضوی
نماندگان فعلی و ادوار مجلس:
۱- مخمد رضا صباغیان
۲- مصطفی کواکبیان
۳- عباس مقتدایی
۴- قدرت الله حشمتیان
۵- علی لاریجانی
۶- محمود احمدی بیغش
۷- سید احمد رسولی نژاد
۸- مسعود پزشکیان
۹- حبیب الله دهمرده
۱۰- سیدمحمدرضا میرتاجالدینی
۱۱- زهره الهیان
۱۲- فداحسین مالکی
۱۳- حسینعلی قاسم زاده
۱۴- محمود صادقی
۱۵- حسن محمدیاری
۱۶- مجتبی محفوظی
۱۷- شهریار حیدری
۱۸- محمدرضا پور ابراهیمی
۱۹- حسین میرزایی
۲۰- غلامحسین رضوانی
۲۱- سید غنی نظری خانقاه
۲۲- جلیل جعفری
۲۳- الیاس نادران
۲۴- حسن سبحانی
۲۵- حسن کامران
۲۶- سیده حمیده زرآبادی
۲۷- سیدقاسم جاسمی
۲۸- علیرضا ورناصری
۲۹- احمد اکبری
۳۰- حمید کریمی
۳۱- علی آذری
۳۲- اردشیر مطهری
۳۳- وحید جلالزاده
۳۴- محمد وحدتی
۳۵- حسین گروسی
۳۶- محمدعلی وکیلی
۳۷- مهدی شیخ
۳۸- محسن کوهکن
۳۹- حسن نوروزی
۴۰- محمدمهدی زاهدی
۴۱- اصغر سلیمی
۴۳- هاجر چنارانی
۴۳- ضرغام صادقی
۴۴- عبدالرحیم بهاروند
۴۵- علی وقفچی
۴۶- سید احمد موسوی
۴۷- محمدباقرقالیباف
۴۸- سید علی حسینی
متفرقه:
۱- محمد خوشچهره
۲- وحید حقانیان
۳- حسین افشارزاده
۴- سید محمد مقیمی
۵- محمد حسن قدیری ابیانه
۶-محمد رویانیان
۷- ایرج شاهوردی
🔷 اسامی ثبتنام کنندگان انتخابات ریاستجمهوری
هشتاد نفر توانستند خود را برای پست رئیس جمهوری ثبت نام کنند.
دیر یا زود همان اصلاحاتی که ما پیشنهاد می دهیم برای پیشرفت کشور عزیزمان باید اجرای بشود.
با سیستم فعلی غیر از دلسردی مردم چیزی بوجود نمی آید.
پیشنهاد ها و راه حل در کانال 👇 ارسال شده!
@khane_ahzab
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan
باسمه تعالی
اصلاح جذب و مشارکت مردمی در انتخابات:
یکی از چالش های بحث برانگیز در هر دوره ی انتخابات، حضور و مشارکت مردم و ترقیب آنان برای شرکت در سرنوشت کشور و به تبع ان ملتی است که با جان نثاری در هر دوره، موجب تحکیم پایه های آن شده اند.
اما این روند به موجب رخدادها و عملکردها در سطوح مختلف مدیران و... موجب دلسردی و عدم حضور شده تمایل به شرکت با بهانه هایی کم رنگ تر گشته است.
در این برهه زمانی هر چند راهکارهای در زمانی می تواند تاثیری اندک داشته باشد اما برخی تدابیر خارج از بحث های موجود موجب تغییر نگرش ها و استقبال و حتی شور و هیجان انتخاباتی می گردد.
بدون شک در مسائل رقابتی هیجانات نقش بسزایی در پیشبرد و رویکرد آن خواهد داشت.
یکی از اصلاحات انتخاباتی که قابل اجرایی شدن است شبکه سازی کاندیدا ها در سراسر کشور است. شاید این شبکه سازی را بتوان نوع و شکلی از احزاب بشمار آورد اما با روندی متفاوت.
در انتخابات متداول است که فردی شاخص با زیر مجموعه هایی به مردم معرفی می شوند و نام و عنوانی برای لیست انتخاب می شود.
در این لیست خلاصه ایی از برنامه ها به ندرت درج می شود و فقط به معرفی شخص، آنهم مشخصات فردی و مختصر بسنده می گردد.
اما آیا این نوع معرفی موجب شناخت مردم می گردد و آیا این تعداد کاندید در زمانی بسبار اندک قابل شناخت هستند و آیا مردمی که انتظار میرود در پای صندوق ها بیایند فقط همان تعدادی است که همیشه حضور داشته اند و در جریان مسائل کشور و یا دغدغه حفظ نظام را دارند می باشند؟
چه تدبیری برای روشنگری جامعه ایی شده است که بدور از جریانات سیاسی درگیر مسائل اقتصادی و فرهنگی خود بوده و بدنبال راه نجاتی برای رسیدن به یک زندگی متعارف هستند؟
در راهکار شبکه انتخاباتی برعکس انچه در هر انتخاباتی دیده می شود تبلیغات فردی نبوده بلکه بصورت شبکه ایی در سراسر کشور بهم پیوسته می شود. در این شیوه از هزینه های جانبی و تلاش های فردی کاسته شده در یک برنامه ی مدون افراد شبکه با اهداف مشترک و تعریف شده معرفی می گردند.
برای مثال: آقای ... فردی شاخص بوده با برنامه های مشخص؛ این فرد بعلت سابقه ی عملکردش فردی به نسبت شناخته شده است.
این فرد شاخص لیستی معرفی می کند که این کار معمولا در هر استان و شهرستانی متداول است اما در این طرح فرد شاخص می بایست در کشور معروفیت و وجه خاص داشته باشد لیستی با برنامه و راهکار و نام و عنوان ارائه میدهد و کاندیداهای سراسر کشور که همسو و هم ایده با ایشان هستند نیز با همان لگو یا نام و مشخصات به تبلیغات می پردازند.
برای نمونه آقای محمدی لیستی با عنوان ایران آبادان در تهران انتشار میدهد آقای محمدی فردی شاخص است. در شهرها و استان های دیگر با همان آرام یا نام ایران آبادان لیست هایی انتشار میدهند. پس یک شبکه اطلاعاتی تشکیل می شود.
فردی که در تهران ساکن است اما اعضای خانواده اش در شهر زاهدان با شناخت لیست تهران می تواند کاندیدای شهر خود را ارزیابی کند.
این شبکه سازی موجب رقابت در تمام استان ها شده معرفی لیست مربوطه بصورت همسان رخ میدهد از هزینه ها و اتلاف وقت جلو گیری می شود .معرفی در رسانه با این تعداد افراد که کاری مشکل و بی نتیجه خواهدبود (عدم توانایی کاندید در معرفی خود و امکان محدود شناخت برای مردم) روند انتخابات را یکسویه و کاهشی می نماید.
از سویی انتخاب هر لیست و ورود او به مجلس همسانی در اهداف منتخبین ایجاد کرده می تواند در فراکسیونهای مجلس با همان نام و برنامه اهداف خود را پیش برند.
تعهدات کاندیدا های سراسر کشور به لیست مرکزی در ادامه ی کار استحکام شبکه را موجب می گردد.
بدون شک شناخت از روند عملکرد یک فرد شاخص و کارنامه او در سرار کشور و پیوستن کاندیداها با همان دیدگاه کار انتخاباتی را اسان و رقابت و هیجان انتخاباتی را افزونتر خواهد کرد.
معرفی این فرد و برنامه هایش در اصل معرفی کاندیداهای همسوی او در سراسر کشور خواهد بود.
نویسنده م. ب.
بسم الله الرحمن الرحیم
ما باید همیشه بدترین حالت را برای کشور در نظر بگیریم اگر بخواهیم یک راه حل خوب پیدا کنیم.
بدترین حالت این می تواند باشد با سیستم فعلی قانون انتخابات در آینده امکانش باشد یک دولت خائن و وطن فروش سر کار بیاید که ما را از راه انقلابی دور کند.
برای جلوگیری این حالت چکار باید کرد؟
غیر از:
اصلاح ساختار انتخابات
اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی
اصلاح قانون احزاب سیاسی
مهمترین کار این باید شود که سیستم انتخابات پارلمانی بوجود بیاوریم با انتخاب نخست وزیری که اکثریت فراکسیون احزاب مجلس شورای اسلامی با اکثریت نمایندگان آن را انتخاب کنند و بعد نخست وزیر کابینه و دولت خود تشکیل دهد.
در کشور آلمان به آن نخست وزیر می گويند صدر اعظم، که می تواند سالهای سال حکومت کند اگر حزب آن با احزاب دیگر در پارلمان اکثریت فراکسیون با نمایندگان پشت سر خود داشته باشد.
چون مجلس شورای اسلامی مردم انتخاب میکنند و امیدوارم در آینده مردم بتوانند بجای لیست و شخصیت ها فقط به احزاب سیاسی مردمی خود که مورد اعتماد خود هستند رای دهند بعد از اصلاح قانون احزاب که آن زمان نقش و انتخاب مجلس هم پر رنگتر می شود.
در احزاب و مجلس افراد کارکشته و کارشناسان می توانند یک نخست وزیر را انتخاب کنند که به خوبی بتواند کشور را مدیریت کند.
غیر از خیلی چیزهای مثبت هزینه انتخابات برای مملکت پایین می آید و کسی سر قدرت می آید که تجربه کافی برای آن شغل دارد.
با این قدم انقلابی امنیت ملی و ثبت سیاسی و اقتصادی بوجود می آید چون نیازی نیست هر چهار سال انتخابات تشکیل بشه و کل سیستم مملکت به هم بریزد.
مجلس شورای اسلامی هم غیر از نخست وزیری می تواند رئیس جمهوری انتخاب کند که فقط کار تشریفاتی انجام بده مثل کشور آلمان و این انتخابات شورای نگهبان تائید کند.
رقابت واقعی فقط حضور احزاب سیاسی مردمی در انتخابات می تواند باشد!
احزاب سیاسی مردمی برای تعلیم، آموزش و پرورش اعضا و سیاست مداران خود کار مهمی می توانند انجام دهند.
برای انتخاب احزاب سیاسی مردمی بجای شخص باید اول یک اصلاحات قانونی برای تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی بوجود بیاوریم.
این که بیش از ۱۰۳ احزاب در خانه احزاب عضو هستند نشانگر آن است که در قانون تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی مشکلاتی داریم.
اوایل ۲۵۶ مجوز حزب داده شده بود که بعد از لحاظ قانونی به ۱۴۰ احزاب رسید و حالا در خانه احزاب
۱۰۳ احزاب سیاسی مردمی عضو هستند که از این تعداد ۳۰ احزاب استانی و ۷۳ احزاب ملی هستند.
عدم جوابگویی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکردها و مطالبات مردمی در دوره چهار ساله و پس از آن، شورای نگهبان میتواند بجای احراز هویت کاندید، اعضای کاندید حزب مربوطه را احراز نماید که پس از پایان دوره جوابگوی عملکرد عضو خود باشد.
انتخاب از بین حزب های مختلف این امکان را میدهد که با رای به حزب کاندید مورد نظر را انتخاب کرد که در این صورت حزب بعد از دوره فعالیت عضو خود همچنان می بایست جوابگو باشد. در چنین شرایطی سیاست گذاری و برنامه ریزی های کشور راحتتر به ثبات میرسد.
بنابراین نیازی به اطلاع رسانی در مورد هزاران نامزد نیست، بلکه فقط در مورد برنامه های حزب و جهتگیری سیاسی حزب مردم اطلاع کسب می کنند.
صدا و سیما نیز با برگزاری مناظره های احزاب با جهت های سیاسی مشخص برنامه ای جامع به ببیندگان عرضه می نماید.
برای تشکیل یک احزاب سیاسی چند پیشنهادات داریم.
۱ - برای تشکیل احزاب باید یک حزب بیش از 20000 عضو فعال داشته باشد که پول عضویت بدهند.
۲- یک حزاب باید یک روزنامه رسمی برای اطلاعات رسانی و وبسایت داشته باشد.
۳ - هر حزاب باید در هر شهر با بیش از 25000 جمعیت (پیشنهاد) یک دفتر نمایندگی حزب خود داشته باشد برای تعلیمات، تعلیمات عضا خود، سمینارها و جوابگوی عضا خود و مردم و و ... !
۴ - احزاب سیاسی مردمی باید در انتخابات بیش از ۱۰ درصد رای از کل رای دهندگان بگیرند تا بتوانند نمایندگان خود را وارد مجلس و شورای شهر و روستا بفرستند.
و و و ...
بعد از اصلاح قانون احزاب هر احزاب در مجلس شورای اسلامی ایران چندین کاندیدا برای رئیس جمهوری به شورای نگهبان معرفی بکنند و بعد از صلاحیت افراد از شورای نگهبان هر احزاب از افراد که صلاحیت گرفتن در انتخابات داخلی حزب یک نفر به رقابت انتخاباتی رئیس جمهوری معرفی بکنند.
با اصلاح قانون احزاب سیاسی مردمی بیش از ده احزاب در مجلس نخواهیم داشت.
برنامه صدا و سیما در زمینه انتخاباتی می بینیم راستش حالم خراب میشه با این کاندیدا ها که می خواهند برای آینده کشور ریل گذاری کنند.
مگر میشود افراد وارد یک حوزه شوند که تجربه کافی قبلا نداشته باشند؟
برای هر کار و شغلی باید آدم آموزش و دوره ببینند که وظایف احزاب سیاسی مردمی می تواند باشد که تا حالا کمرنگ است.
@khane_ahzab
📌 کی می خواهیم در ایران متوجه بشیم که رای دادن به شخص و کاندید شدن شخص مهم نیست؟
مهم دیدگاه و برنامه است که باید از طریق احزاب سیاسی مردمی به توده های مردم ارائه داده شود.
این که شخصی مثل احمدی نژاد رد صلاحیت بشه آره یا خیر مهم نیست.
آيا غلامرضا تاجگردون ها رای می آیند یا خیر نباید مهم باشد.
مهم این باید باشد که افراد که رای آوردن برنامه و دیدگاه حزب خود را پیاده کنند.
مهم فراکسیون احزاب در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و ... باید باشد.
نمایندگان فقط باید اجرا کننده برنامه و دیدگاه احزاب خود باشند مثل یک کارمند.
نماینده مردم باید احزاب سیاسی مردمی باشند.
اگر یک حزاب پشت شخصیت ها بودند دیگر مهم نباید باشد کی از آن حزب رای میآید.
مهم شخص پرستی و خودخواهی شخصیتی نباید باشد.
مهم دیدگاه و برنامه است برای ایران قوی و بزرگ و کمک برای مردم.
حالا پشت پرده هر شخصی می خواهد باشد.
@khane_ahzab
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan
هدایت شده از "دوستان ایران زمین و ایرانیان" 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیا ۲۰۰ تا کشور داره نه ۴ تا!
چرا باید کشور رو معطل ۴ تا کشور نگه داریم وقتی بقیه کشورها ظرفیتی به مراتب بیشتر از اونها برای همکاری با ما دارن؟!
.
#سعید_جلیلی
#نخبه
📌 کی می خواهیم در ایران متوجه بشیم که رای دادن به شخص و کاندید شدن شخص مهم نیست؟
مهم دیدگاه و برنامه است که باید از طریق احزاب سیاسی مردمی به توده های مردم ارائه داده شود.
این که شخصی مثل احمدی نژاد رد صلاحیت بشه آره یا خیر مهم نیست.
آيا غلامرضا تاجگردون ها رای می آیند یا خیر نباید مهم باشد.
مهم این باید باشد که افراد که رای آوردن برنامه و دیدگاه حزب خود را پیاده کنند.
مهم فراکسیون احزاب در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و ... باید باشد.
نمایندگان فقط باید اجرا کننده برنامه و دیدگاه احزاب خود باشند مثل یک کارمند.
نماینده مردم باید احزاب سیاسی مردمی باشند.
اگر یک حزاب پشت شخصیت ها بودند دیگر مهم نباید باشد کی از آن حزب رای میآید.
مهم شخص پرستی و خودخواهی شخصیتی نباید باشد.
مهم دیدگاه و برنامه است برای ایران قوی و بزرگ و کمک برای مردم.
حالا پشت پرده هر شخصی می خواهد باشد.
@khane_ahzab
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan
سلام این متن را بخوانید جالبه
فراموشی یا سرپیچی آشکار؟
🔹تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس از جمله پزشکیان ،شمس الدین حسینی،قالیباف،ابراهیم عزیزی، محمدرضا صباغیان،علی نیکزاد و... جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.
▪️این اقدام درحالی صورت گرفته که رهبر انقلاب با صراحت نمایندگان را از این اقدام"نهی" کرده اند.
▪️این حرکت نمایندگان فوق یا از سر فراموشی است(که در این حالت باید به توانایی آنها در انجام وظایف نمایندگی هم شک کرد)و یا از سر تمرد و بی اعتنایی به دستور صریح رهبر انقلاب( که این حرکت هم مصداق بارز عدم التزام عملی به ولایت فقیه است.)
▪️البته حامیان این افراد توجیحات مختلفی را برای تبرئه آنها از ننگ مخالفت علنی با مطالبه رهبر انقلاب، تراشیده اند! توجیحاتی که اغلبِ افراد موقع ارتکاب گناه و یا تخلف از هنجارهای دینی مطرح می کنند!(مثلا برخی از افراد بی حجاب می گویند دستور حجاب در قرآن خطاب به همسران پیامبر بوده و نه همه زنان!)
▪️این که شورای محترم نگهبان سرپیچی آشکار این نمایندگان از نهی رهبر انقلاب را در احراز صلاحیت آنها در نظر می گیرد یا خیر نکته ای است که تا چند روز دیگر روشن خواهد شد اما در صورت تایید صلاحیت آنها ، دفاع از عملکرد شورا بسیار دشوار خواهد بود. ( چون در موارد مشابه چنین افرادی برای نامزدی در انتخابات مجلس هم رد صلاحیت می شوند!)
▪️از جهت دیگر این حرکت،بی حرمتی نمایندگان مذکور به افرادی است که به آنها اعتماد کرده و رای داده اند!
وقتی انسان وکالت عده ای را برعهده می گیرد رها کردن ناگهانی و بدون عذر موجه وکالت،چه معنایی جز توهین به موکلین خواهد داشت؟
اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از قوانین و مقررات مربوط به قانون ایثارگران
https://eitaa.com/joinchat/1321730242Cc20d4362fa
هدایت شده از تجربه گر مرگ
❌❌ توجه توجه
احمدی نژاد یعنی مشایی 😳
مشایی یعنی مریم رجوی 😳
باید گفت احمدی نژاد لیدر جریان گروهک تروریستی منافقین مریم رجوی شده‼️
ببینید و بشناسید احمدی نژاد و احمدی نژاد پرستان مشایی را بهتر بشناسید 👍
1⃣ علی صالحی خواهرزاده اسفندیار رحیم مشایی به دلیل عضویت در سازمان تروریستی منافقین اعدام شده است.
2⃣ احمدرضا مشایی به همین جرم اعدام شده و در حیاط منزلش در کتالم رامسر دفن شده است. یعنی حتی مردم به دلیل نفرت از جنایاتشان اجازه دفن جنازهاین محاربین را در مقبره عمومی ندادهاند.
3⃣ صدیقه رحیم مشایی با همان سابقه از اقتصاد و دارایی اخراج شده است.
4⃣ برادر فوت شدهی دیگر اسفندیار ناصر رحیم مشایی نیز به دلیل عضویت در سازمان منافقین از آموزش و پرورش اخراج شده است.
5⃣ عظیم رحیم مشایی پسر عموی اسفندیار چندین سابقه زندانی داشته فعلا متواری و خارج از کشور و از نیروهای فعال سازمان کثیف و جهنمی منافقین است.
6⃣ عبدالکریم رحیم مشایی کارمند بانک در گیلان با همان سابقه اخراج از بانک که حامی مالی و امکاناتی برای تیمهای آدمکشی سازمان جهنمی بوده است.
6⃣ جواد رحیم مشایی کارمند
فرودگاه مهرآباد که او نیز با همین سابقه دستگیر و اخراج شده است.
7⃣ خجسته رحیم مشایی که فعلا خانهدار است اما سابقهی عضویت در سازمان منافقبن و زندانی شدن را در کارنامه دارد.
7⃣ طاهره ذبیحیان همسر اول ایشان که گفتهام البته اعضای خانواده او نیز به همین ترتیب سابقه عضویت در سازمان دارند.
8⃣ محمدرضا رحیم مشایی پسر عموی دیگر اسفندیار که الان ساکن آمریکاست. ️
9⃣ سپیده رحیم مشایی دختر عموی اسفندیار و فرزند عبدالکریم شهردار رامسر که هر دو برادرش از منافقین بوده و در حال حمل بمب و مواد منفجره دستگیر شده بودند
اینها همه گوشهای از وضعیت خانوادگی آقای مشایی است.
هشدارها داده شده که این افراد جذب نشوند که متاسفانه اینها جذب میشوند مانند مشایی که مشاهده میکنید که ایشان به شدت تمایلات متشرق محوری ملیگرایانه و باستانی دارد.
علیالقاعده به نظر میرسد که چنین فردی از سوی گزینش اطلاعات سپاه در گزینش وزارت اطلاعات و بعدها گزینش رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران و رادیو در صدا و سیما باید رد شود اما این اتفاق نمیافتد.
همسر مشایی که در خانه تیمی تنکابن دستگیر میشود خانم شهربانو ذبیحیان لنگرودی.
در تنکابن یک خانه تیمی بوده است که افرادی که قرار بوده یکی دو روز بعد بیایند و به آنها ملحق شوند توسط دادستانی انقلاب شناسایی و دستگیر میشود. اما برای شناسایی بقیه منافقین، بچههای دادستانی در این خانه تیمی منتظر بقیه اعضای رده بالاتر این خانه تیمی بودند و دور این خانه کمین کرده بودند.
❗️خانم اول مشایی ( یعنی خانم شهربانو ذبیحیان) وارد این خانه میشود و حتی اقدام به خودکشی می کند که دستگیر می شود. البته بگویم که وی هم دارای رده بالایی در سازمان بوده و به نظر میرسد که او هم باید اعدام میشد.
دو برادر خانم مشایی از عناصر رده بالای منافقین در شمال کشور بودند
که ه ردو در درگیریهای مرزی با رزمندگان اسلام یکی در عملیات مرصاد و دیگری در بمباران پایگاه اشرف منافق به درک واصل شدهاند.
آدمهایی که اطراف مشایی هستند یک وجوه مشترکی دارند.
مثل ملکزاده، بقایی و ... اینها همه در سوابقشان پیچیدگیهای سوابق و اتهامات سوء اخلاقی است.
❗️در حدی که بقایی از صدا و سیما اخراج و مجبور به ازدواج میشود. این که تعارف بردار نیست چرا یک سری آدمی که از لحاظ اخلاقی، اشکال به اینها وارد است و با محوریت مشایی تلاش دارند همچنان اطراف رییسجمهور باشند.
❗️این چه تلاشی است که همه عناصر مشکلدار دوروبر محمود احمدینژاد باشند.
یکی اتهام قتل در پرونده دارد، یکی اتهام سازمان منافقین دارد. یکی اتهام رابطه نامشروع دارد. اما این را فهمیدم که این عناصر مسالهدار یکدیگر را در کانون دولت محمود احمدی نژاد پیدا کرده
احمدی نژاد مدعی مسلمانی و انقلابی با چنین خانوادهای وصلت و پسرش با دختر مشایی که تمام اعضای خانواده خودش و همسرش منافق و اعدامی و فراری و اخراجی هستند، ازدواج می کند.
آیا نتیجهی این پیوند جز انحراف و نفاق و انحطا در پی داشته و دارد⁉️
شما عزیزان مطمئن باشید همانطور که احمدی نژاد منکر ولایت شده. در آینده نه چندان دور به تقلید از امام منافقش (مشاعی ) منکر خدا هم خواهد شد.
فرقه بهاری مکتب ایرانی هم همان اسلام آمریکایی است هر دو یکی هستند.؟!
#انتخابات
@drnyazmnd
🔴 کاندیداهای ریاست جمهوری تا این اندازه می توانند مراقب بیت المال باشند؟
🔻شیخ صدوق (ره) روایتی از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل کرده است که ایشان به کارگزاران خود نوشته اند:
« أَدِقُّوا أَقْلاَمَكُمْ وَ قَارِبُوا بَيْنَ سُطُورِكُمْ وَ اِحْذِفُوا عَنِّي فُضُولَكُمْ وَ اِقْصِدُوا قَصْدَ اَلْمَعَانِي وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلْإِكْثَارَ فَإِنَّ أَمْوَالَ اَلْمُسْلِمِينَ لاَ تَحْتَمِلُ اَلْإِضْرَارَ »
📚 الخصال، ج۱، ص۳۱۰
« قلمهاى خود را ريز بتراشيد و فاصلۀ سطرها را كمتر كنيد و جملات اضافى را حذف كنيد و اصل مطلب را بعبارت مختصر بنويسيد و مبادا قلم فرسائى كنيد كه ببودجۀ ملت مسلمان نبايد زيانى متوجه شود ».
الخصال / ترجمه فهری، ج ۱، ص ۳۴۴
✍ هرچند که ثبت نام کردن برای انتخابات خیلی آسان است اما کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری شده اند، تأمل کنند و ببینند که آیا می توانند تا این اندازه از بیت المال و حقوق مسلمین محافظت کنند؟ آیا تا این اندازه دغدغه دارند؟
✍🏻حزب عدالت طلبان ایران اسلامی،استان گیلان
https://eitaa.com/joinchat/3100704982Ca51d03c0d0
از فراقت روز و شب دائم غمینم یا جواد
تا که یادت می کنم، آن دم حزینم یا جواد
سوختی، آتش گرفتی، پر کشیدی تا خدا
از غمت ویرانه شد ارکان دینم یا جواد
شهادت مظلومانه نهمین چراغ هدایت،مظهر جود و کرم حضرت امام محمد تقی الجواد علیه السلام رابه پیشگاه قطب عالم امکان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف، نایب برحقش مقام معظم رهبری حفظه الله وتمام شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
🏴حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، استان گیلان
✍🏻حزب عدالت طلبان ایران اسلامی،استان گیلان
https://eitaa.com/joinchat/3100704982Ca51d03c0d0
هدایت شده از "دوستان ایران زمین و ایرانیان" 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهم
🎥اصلح کیست!؟
🎙 ۴ معیار و شاخص بسیار مهم مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح👇👇
۱.تقید دینی
۲.پایبندی به استقلال کشور
۳.اهل مبارزه با فساد
۴.اهل ترجیح منافع ملی
پ ن :
به دقت به این سخنان مقام معظم رهبری گوش کنید.
این شاخص های اصلی از نگاه مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح هست.
اگه دیدید برخی افراد و جریانات به ظاهر انقلابی با طرح موضوعات دیگه هم چون شائبه نداشتن سابقه اجرایی و ... ذهن مردم را از انتخاب اصلح دور میکنند و برخلاف این فرمایشات حضرت اقا به دنبال طرح موضوعات دیگر هستند بدونید در پازل دشمن بازی میکنند و به دنبال منافع جناحی و باندی خودشون هستند.
حال با توجه به این سخنان بدون هرگونه پیشداوری و سوگیری و تعصب و بدون در نظر گرفتن شایعات و منطبق بر واقعیات و اطلاعات شما مخاطبان عزیز کانال بنظر شما کدام یک از کاندیداهای تایید صلاحیت شده احتمالی زیر را با توجه به این چهار شاخصه مهم حضرت آقا اصلح میدونید؟؟؟
۱_ قالیباف
۲_جلیلی
۴_زاکانی
۴_بذرپاش
۵_جهانگیری
۶_همتی
۷_نیکزاد
۸_اسماعیلی
۹_لاریجانی
۱۰_مرتضوی
حتما در این #نظرسنجی_مهم شرکت کنید و تا می تونید اون رو تو کانالها و گروهاتون بازنشر بدید.
https://EitaaBot.ir/poll/apjvy
#به_بزرگترین_کانال_انتخابات_بپیوندید👇
@entekhabate1403
به کسی در انتخابات رای دهیم که چنین خصوصیات هایی داشته باشد! 👇
🔴 ملی گرایی، انقلابی، وطن دوستی، حزب اللهی
دوستان ایران زمین و ایرانیان در ایتا 🇮🇷
@iran_doostan