⛔️ پیام خطرناکی که مخابره میشود:
شما مسئولیتی در قبال زندگی خود ندارید!
♦️ امروزه عمیقاً احساس می شود که نظام آموزشی ما مشکلاتی دارد. ما فرزندانمان را به مدرسه می فرستیم تا برای دنیای واقعی آماده شوند، دنیایی که بسیار سریع در حال تغییر است. اما مدارس در حدود ۱۰۰ سال است که بدون تغییر باقی ماندهاند.
♦️ متفکران این حوزه معتقدند که مدارس برای عصر صنعتی شکل گرفته اند تا دانش آموزان را برای کار در کارخانه ها آماده کنند. تفکر عصر صنعتی برای تولید انبوه و کنترل یکپارچه همواره در مدارس نقش بازی می کند. بر اساس ارزشهای عصر صنعتی، زندگی دانش آموزان با صدای زنگها مدیریت می شود و در تمام طول روز دانش آموزان تنها دستورالعمل ها را دنبال می کنند.
♦️ جملات معلم از ابتدای ورود به کلاس به این ترتیب است: بنشینید، کتابهای خود را باز کنید، به صفحهٔ ۴۰ بروید و مسئله شماره ۳ را حل کنید. در این مدرسه دانش آموزی موفق و برجسته میشود که دقیقاً طبق آنچه از او خواسته شده است عمل کند و موفقیت در ازای اجرای دقیق دستورالعملها و انجام آنچه که از آنها خواسته شده است، تعریف میشود.؛ درست مطابق ارزشهای عصر صنعتی، که برای پرورش کارگران کارخانه بسیار کارآمد و مؤثر عمل کرده است.
♦️ اما در دنیای امروز تا چه حد با عمل به دستورالعمل ها پیشرفت وجود خواهد داشت؟ دنیای مدرن انسانهایی را موفق میداند که بتوانند خلاق باشند، کسانی که بتوانند ایدههای خود را به خوبی با دیگران به اشتراک بگذراند و با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنند. در دنیای امروز فردی موفق محسوب میشود که زمان شخصی خود را مدیریت کند و در کارهای خود برنامه زمان بندی و اولویت بندی داشته باشد.
♦️ اما کودکان در برنامه ای که بر اساس ارزشهای عصر صنعتی طراحی شده است نمیتوانند به چنین مهارتهایی دست پیدا کنند. در مدرسه سنتی کودکان وابستگی و کنترل را تجربه می کنند و به صورت مداوم بر اساس سیستم آموزشی کنترل می شوند.
♦️ نظام مدارس سنتی پیام خطرناکی را به دانش آموزان مخابره می کند. پیامی که بر اساس آن دانش آموزان مسئولیت زندگی خود را بر عهده ندارند. آنها فقط باید به جای احساس مسئولیت و بالاترین بهره وری از زندگی خود، آنچه را از قبل تنظیم شده است انجام دهند.
♦️ این در حالی است که متخصصان معتقدند استقلال به طرز باورنکردنیای برای دانش آموزان ضروری و مهم است. بنابراین جای تعجب نیست که دانش آموزان در مدرسه کسل باشند و انگیزه چندانی برای تحصیل نداشته باشند.
✅ بخشی از کتاب مدرسه در مدار زندگی نوشته مریم و مینا فلاح و محمد کاظمی
💠🌱💠🌱💠🌱💠🌱💠🌱
خانه استعدادیابی و شکوفایی👇
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
💠 نشر سخنرانیهای استاد #صرافیان
📌 آدرس کانال:
https://eitaa.com/Sanatgaraan
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
💠 نشر سخنرانیهای استاد #صرافیان 📌 آدرس کانال: https://eitaa.com/Sanatgaraan
🚘در مسیر نمایشگاه «آباد ایران»
🔊در حال گوش دادن به صوتهای استاد صرافیان
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز حاج آقا یونچی رو دیدم
ایشون کار آفرین، صادر کننده و تاجر فرش هستن و داور مسابقه تلویزیونی میدون
انشاءالله قرار شد دوشنبه در خصوص توسعه کارهامون و بحث صادرات باهاشون یه جلسه داشته باشیم
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
🔰 چرا رشد کنیم؟ 🎧 #کتاب_صوتی_رشد #احتکار_استعدادها #استاد_صفایی_حائری 🎧 نسخهٔ کـتاب صـوتــــــــ
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اسیر علم و ثروت شدیم یا امیر آنها ؟!
🎧 کتاب صوتی رشد
#استاد_صفایی_حائری
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
💠 مرحوم شیخ علی صفایی میگفت تو اگر برای خودت برنامه نداشته باشی، همه، برای تو برنامه دارند. یککسی، ساختمانش پنجره ندارد! یکی دَر ندارد! یکی فرش ندارد! و... . و تو را فرش و پنجره و دَر و دیوارِ ساختمانِ خودشان میکنند!
دقّت کنید و مشاوره بگیرید که در کجا بایستید و در چه مقیاسی عمل کنید.
#استاد_میرباقری
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
🕋 آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی👇
🎙استاد علی کشوری
#تمدن_نوین_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
💠🌱💠🌱💠🌱💠🌱💠
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
🕋 آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی👇 🎙استاد علی کشوری #تمدن_نوین_اسلامی http
به سمت نمایشگاه🚙
در حال گوش دادن مطالب استاد کشوری
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 شهید مهدی زین الدین: «هرگاه در شب جمعه شهدا را یاد کنید، آنها شما را نزد اباعبدالله (ع) یاد می کنند.»
♦️رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد امسال در مراسم سالگرد وفات حضرت امام خمینی «ره» یکی از نقاط امید آفرین کشور را وجود جوانانی همچون شهید مدافع حرم سید مصطفی صدرزاده معرفی کردند.
🔸کسانی که تاکنون او را دقیقا نمیشناختند این کلیپ (برنامه بدون تعارف خبر ۲۰/۳۰) را ببینند. کسانی هم که او را می شناختند با دقت بیشتری نگاه کنند و با مقایسه خود با ایشان افسوس بخورند (یا لَیتَنا کٌنّا مَعَک).
🔸صحبت های حاج قاسم در خصوص اولین دیدار خود با این شهید بزرگوار را شنیدهاید؟ چه صحنه سخت و زیبایی است، آنجایی که پدر شهید صحنه تیر خوردن و شهادت فرزند خود را می بیند و آن را به کاروان عاشورا وصل می کند.
🔸شهیدی که در کودکی در روز تاسوعا و با دعای مادر و مدد حضرت عباس (ع) از مرگ نجات یافت، مادرش او را نذر حضرت ابوالفضل عباس (ع) کرد، آرزوی شهادت در روز تاسوعا را داشت، روز هشتم محرم از آرزوی شهادت خود در روز تاسوعا می گوید و در روز تاسوعا به کاروان «عاشورا» می پیوندد.
🔸شهیدی که با نام و هویت افغانستانی (سید ابراهیم) به سوریه رفت. پرستویی که معنا کرد این شعر بهشتی مربوط به مدافعان حرم را که شاعر می گوید: «مرزها سهم زمینند و تو اهل آسمان، آسمان شام یا ایران چه فرقی می کند. مرز ما عشق است هرجا اوست آنجا خاک ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی می کند؟
🔸و دختر خردسالِ شهید با گریه ها و لبخند خود چه زیبا تفسیر می کند «ما رأیتُ اِلّا جمیلاً» بانوی دمشق را...
#روایت_فتح_عضو_شوید 👇
@ravayatefathavini
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢شب جمعه،شب توبه و استغفار..
🎙#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3