6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبیعت خیلی خوبه
آدم به تنظیمات کارخونه برمیگیرده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ننگه برای هیئت ها و مسجد ها...
♨️سر و دست میشکنیم برای زندگی کارمندی!
🎙استاد پناهیان
@khane_estedad
40.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╔═════✨ೋღ﷽💭
معنی حقیقی ابوتراب چیست؟
پدر همه استعدادها
پدر همه خوبیها
پدر همه توانمندیها
@khane_estedad
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
🎙پادکست | قصه مدرسه | ▪️روایتی از ورود و تطورات "مدرسه" در متن تحولات ایران م
♨️ آموزش و پرورش ضد دین، تقلیدی و کهنه
🔻 رهبر معظم انقلاب (۱۳۸۶/۰۵/۰۳):
✔️ آموزش و پرورش کنونىِ کشور ما، ساخته و پرداختهی فکر ما و برنامههای ما و فلسفهی ما نیست؛ این یک امر واضحی است؛ این هم جزء مسلمات است، منتها به آن توجه نمیکنیم! از روزی که نظامی به نام نظام آموزش و پرورش در این کشور به وجود آمد - از آغاز کار - بنای کار بر آن فلسفهای نبود که ما امروز دنبال آن فلسفه هستیم. دو عیب بزرگ وجود داشت. یک عیب از جنبهی اعتقادی و ایمانی، یک عیب از جنبهی سیاسی و مدیریتی کشور.
✔️ عیبِ جنبهی ایمانی این بود که آن کسانی که آموزش و پرورش جدید را وارد کشور کردند، نه فقط نیتشان متدین کردن مردم و جوانها نبود، بلکه بعکس، نیتشان دور کردن مردم از عقاید دینی بود. به طور مسلم این است. البته آن کسانی که طراحان اولیهی وزارت آموزش و پرورش در کشور بودند، برنامهها را ریختند، کتابهای درسی را نوشتند، بعضیشان کاملاً جزو آدمهای بیدین نبودند؛ نه، در بین آنها آدمهای متدین هم بودند، لکن کلانِ برنامه این بود. همان برنامهای بود که در آموزش و پرورش به یک شکل، در مسئلهی کشف حجاب به یک شکل، در مسئلهی کوبیدن مراکز مذهبی به وسیلهی رضاخان به یک شکل خودش را نشان میداد؛ یعنی توسعهی تفکرات غیر دینی، بلکه ضد دینی. آموزش و پرورش بر اساس یک چنین فکری به وجود آمد ... اساس، اساسِ ضد دینی بود، نه غیر دینی؛ بر اساس ضدیت با دین بود. هر چه هم گذشت، این جنبهی ضد دینی، پیوسته و تا آخرِ دوران پهلوی بیشتر و بیشتر شد.
✔️ نظام آموزش و پرورش ما یک نظام غربزده، تقلیدی، مبتنی بر باورها و مبانی پذیرفتهی در اروپا بود. حالا یکی بلژیک را ترجیح میداد، یکی انگلیس را ترجیح میداد، یکی فرانسه را ترجیح میداد؛ بالاخره مربوط به آنها بود. در بخشهای مختلف اداری و تشکیلات دولتی ما، این محسوس بود. آموزش و پرورش هم عیناً به همین کیفیت شکل گرفت و همینطور ماند. حالا نکتهی قابل توجه این است که آن کسانی که الگوی آموزش و پرورش سنتی و قدیمی ما بودند، آنها به همان شکلها و قالبهای آن روز بسنده نکردند؛ مرتباً تحولات به وجود آوردند و خودشان را پیش بردند؛ اما این مقلدان آن تحولات را دیگر نفهمیدند و همان شکل سنتی را نگه داشتند.
✔️ این دو عیب بزرگ، یعنی اول، جنبهی ضدیت با دین - حداقل مغایرت با مبانی دینی و اخلاق دینی و تربیت دینی - و دوم هم بشدّت ترجمهای بودن، وابسته بودن، تقلیدی بودن، از نیازهای حقیقی کشور و ملت ایران نجوشیده بودن، عیب اساسی آموزش و پرورش ما بود که ماند تا دورهی انقلاب اسلامی.
✔️ در دورهی انقلاب، خیلی کارها در آموزش و پرورش انجام گرفته است؛ اما نظام آموزش و پرورش تحول پیدا نکرده و همان نظام قدیمی است!
✔️ البته بیشتر در مسائل روبنائی کارهای زیادی شده است: کتابها با «بسماللَّه» شروع نمیشد، حالا با «بسماللَّه» شروع میشود؛ آیهی قرآن نداشت، حالا دارد. کارهای خوب انجام گرفته؛ نه، من حقاً و انصافاً منکر کارهای خوب نیستم ... منتها اینها هیچکدام تحول نیست. تحول یک حرکت ریشهای است و شماها میتوانید بکنید.
رهبر معظم انقلاب
۱۳۸۶/۰۵/۰۳
https://khl.ink/f/3394
https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏢 مدارس آموزش و پرورش بردگی جدیدیست که هیچ کس هم متوجه آن نیست، هیچکس این میله های زندان را نمیبیند!
🎙استاد رائفی پور
#زندان_نوین
@khane_estedad
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
🎙پادکست | قصه مدرسه | ▪️روایتی از ورود و تطورات "مدرسه" در متن تحولات ایران م
تمامی ۱۰ اپیزود این پادکست رو امروز کامل گوش دادم
واقعا دم استاد رحیمیان گرم
گوش دادن این پادکست رو به تمامی عزیزانی که دنبال تحول نظام آموزشی هستند توصیه میکنم
🔹امام علی علیه السلام:
بهترین آموختنی ها برای جوانان و نوجوانان چیزهایی است که در بزرگسالی به آن نیازمند میشوند.
📔کتاب مفاتیح الحیاه صفحه ۷۷
➖➖➖➖➖➖➖➖
❗️چقدر از مطالبی که در مدرسه خواندیم بدرد بزرگسالی ما خورده ؟!
@khane_estedad
هدایت شده از مسجد جامع نظام مافی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا