eitaa logo
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
1.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
19 فایل
🌎 اگه تو این عالم دنبال ماموریت خودتون هستین، اینجا خانه شماست. با رویکرد خودشناسی، اصلاح باورها و تغییر سبک زندگی ⛰️مرتضی خداوردی؛ کوچ استعدادیابی و کشف رسالت شخصی ارتباط👇 https://eitaa.com/Mortezakhodaverdi
مشاهده در ایتا
دانلود
خوب یا بریم بالاتر؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 سبک‌زندگی غیر‌توحیدی، قاتل خلاقیت و مانع کشف و شکوفایی بسیاری از استعدادهای بی‌نظیر انسان است... ⛔️ مراقب ساختارها و بسترهای غیرتوحیدی باشیم ❌ مدرسه، دانشگاه، ساختار کارمندی، بانکداری‌ ربوی و... 💠 ساختارهای نظام اسلامی باید بر مبنای توحید طراحی شوند نه کپی ناقص از تمدن منحط غرب https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
🎙️گفتگوی مرتضی خداوردی(مربی استعدادیابی) با استاد اسماعیل صرافیان ( از علما و مفسرین قرآن کریم) 💎مو
. جمله رو‌ دقـــــت کنید!!!👇 ✅ سیستم آموزشی قرآنی و اسلامی، تربیت می‌کند. ❌ سیستم آموزشی غربی، تربیت می‌کند. 🎙استاد اسماعیل صرافیان
. پیشنهاد می‌کنم مباحث و این ۴ استاد بزرگوار رو گوش کنید، نکات فوق‌العاده‌ای در خصوص کارآفرینی و نهی‌کارمندی از نگاه اسلام دارند. (هر ۴ عزیز روحانی هستند!!!) 1⃣ فایل صوتی استاد صرافیان در خصوص کارآفرینی 2⃣ دوره فقه المکاسب، استاد علی کشوری 3⃣ سخنرانی «نهی کارمندی» استاد پناهیان 4⃣ سخنرانی «نهی کارمندی» استاد امینی‌خواه @khane_estedad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏣 آپارتمان؛ مانعی جدّی بر سر راه تحقق تمدن اسلامی 🏡 مضرات " آپارتمان" و فوائد "دار واسعه": 🔶 معیار و ملاک اصلی تعالیم انبیاء در ساخت مسکن چیست؟ ♻️ برخی از مضرات آپارتمان: 1️⃣ حداقلی شدن صله رحم و مهمانی ها. 2️⃣ ضیق شدن محیط بازی کودکان (و در نتیجه: چالش در شخصیت کودکان و نسل آینده) ♻️ برخی از فوائد دار واسعه (خانه وسیع حیاط دار): 1️⃣ افزایش تولید برخی اقلام مصرفی خانواده. (سبزی، میوه، مرغ و تخم مرغ و...) 2️⃣ کاهش تولید زباله و پسماند = کاهش هزینه های شهری. 3️⃣ خنک تر شدن + مطبوع تر شدنِ فضای اطراف خانه. (با کاشت درختان) 4️⃣ ایجاد آرامش و کاهش عصبانیت ها (با کاشت ریاحین و گیاهان معطر) تبدیل خانه به مرکز تولید ارزش افزوده ... قالی و پوشاک و ترشیجات و شیرینی جات و انواع مصنوعات و صنایع دستی و مواد غذایی تبدیلی ⛔️ مانع اصلیِ ساخت دار واسعه: احتکار زمین توسط برخی نهادها... و منفعت طلبی شهرداریها از تراکم و نفوذ در محیط زیست و منابع طبیعی و منفعت طلبی کلان پیمانکاران آپارتمان ساز... ✅ راهکار اصلی: اجرای قانون مترقّی احیاء موات (رایگان کردن زمین و...) و آزاد شدن زمین ها به نفع ملت ╭┅─────────┅╮ @khane_estedad🏡 ╰┅─────────┅╯
بسه یا بازم بگم🤓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡خانه‌های قدیمی ما یک نوع خانواده و خُلقیّات بار می‌آورند و آپارتمان نوعی دیگر از خانواده ایجاد میکند ... 🎙حضرت آقا ۱۳۷۴/۰۴/۱۹ ╭┅─────────┅╮ @khane_estedad🏡 ╰┅─────────┅╯
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
📌جاده امام زاده داوود، چال‌ماهی وسط هفته صبح زود تشریف بیارین خلوت باشه
❗️اکثر مردم کدام را انتخاب می‌کنند؟!👇 «تغییر سبک زندگی» یا «دارو و جراحی» https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
خانه استعدادیابی | مرتضی خداوردی
افرادی که همچنین باورهای قوی دارند، به رهایی میرسند
چقدر عالَم جالبه😊 در ادامه مبحث ، از طریق یکی از بزرگواران امروز متوجه شدم، موضوع سخنرانی آقای پناهیان در محرم امسال «رهایی» است
پس بریم جلسات ایشون رو با هم گوش بدیم👇
1402.04.27-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-01-32k.mp3
15.49M
🔉 آخرین گام رهایی 🔰 ضرورت و نتایج رهایی برای انسان 🗓 استاد پناهیان | جلسۀ اول | ۱۴۰۲.۰۴.۲۷ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) @Panahian_mp3 https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
🔸 میل به رهایی و آزادی، یک میل مقدس است 🔸 فلسفۀ دین، رسیدن به اوج رهایی و آزادی است 🔘 اگر میل به رهایی و آزادی در انسان از بین برود، انسان دچار دو مصیبت بزرگ می‌شود. 🔘 شاید برخی عالمان دینی، حس رهایی را به فرار از بندگی خدا تفسیر کنند که تفسیر غلطی است 🔘 برخی دین را طوری توضیح می‌دهند که انگار دین در مقابل رهایی است! 🔘 نگویید «رهایی نخواه و بیا بندۀ خدا بشو!» اتفاقاً بندگی خدا راه رسیدن به رهایی است یکی از خواسته‌های جدی و عمیق انسان «رسیدن به رهایی و آزادی» است؛ رهایی از رنج‌های بیرونی و موانعی که در محیط اطراف پدید می‌آید و رهایی از رنج‌های درونی و رنجش‌هایی که برای انسان پیش می‌آید. خیلی از اوقات که آدم‌ها بندگی خدا را کنار می‌گذارند و اطاعت از خدا و محدودیت‌های دین را نمی‌پذیرند بخاطر همین میل به رهایی است. می‌گویند: «چرا باید خودم را مقید به دینی بکنم که مدام می‌خواهد من را به یک رفتار خاص و به یک وضعیت خاص مقید کند؟ این‌طوری رهایی و آزادی خودم را از دست می‌دهم.» برخی از امیال انسان، امیال اصیلی هستند، مثل میل به لذت و راحت. ولی برخی از امیان ما اصیل نیستند، مثل حسادت. نباید دین را طوری تبلیغ کنیم که مردم تصور کنند دین در مقابل خواسته‌های اصیل انسان قرار دارد. ممکن است برخی عالمان دینی از این میل تفسیر نادرستی کرده باشند و آن را به فرار از بندگی خدا تفسیر کنند. این تفسیر نادرست، باعث می‌شود هر انسانی که در خودش این خواسته و میل اصیل را می‌بیند، از این دین و از این بیان دینی و از این عالم دینی بدش بیاید. لذا ما باید در ادبیات دینی‌مان تجدید‌نظر کنیم! این اشتباه است که بگوییم «رهایی نخواه و بیا بندۀ خدا بشو!» نه اتفاقاً باید گفت: رهایی بخواه، بندگی خدا هم ابزار رسیدن به این رهایی است. رهبر انقلاب به جای اینکه بگویند لیبرالیزم چیز بدی است و اسلام را در مقابل لیبرالیزم بگذارند، به غربی‌ها گفتند که شما لیبرال نیستید! چون یک محسناتی در لیبرالیزم هست؛ هرچند خیالی و تقلبی! بالاخره چهارتا حرف خوب هم در آن هست، ولی آنهایی که ادعای لیبرالیزم دارند آن بخش‌ها خوبش را ندارند. میل به رهایی، یک خواستۀ اصیل و مقدس در وجود انسان است؛ هرجا این میل مقدس از بین رفته، انسان‌ها دچار دو مصیبت بزرگ شده‌اند؛ یک مصیبت بزرگ، پذیرش ظلم سلطه‌طلب‌ها است. اگر میل به رهایی از بین برود، خیلی ظلم‌ها را می‌پذیری، نه‌تنها رنج‌های بیرونی و تحمیل‌های بیرونی را می‌پذیری، بلکه با رنج‌های درونی خودت (مثل غم و اندوه) هم خو می‌کنی و نداشتن نشاط را طبیعی تلقی می‌کنی. اگر میل به رهایی در کسی از بین برود، چگونه او را به خدا دعوت کنیم؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند میل به رهایی در وجود انسان مانع دعوت به خدا و مانع پذیرش بندگی خدا است درحالی‌که برعکس است. بعضی‌ها دین را یک‌جوری توضیح می‌دهند که انگار در مقابل رهایی است! نه؛ فلسفه دین رسیدن به این رهایی است، دین می‌خواهد تو را به نقطۀ اوج رهایی متوجه کند تا عاشقش بشوی. اولین الگوی ما برای رهایی خود خداوند است. ما هم دوست داریم مثل خدا، به‌طور مطلق رها باشیم. ببینید ائمۀ هدی در مناجات با خدا چه می‌گویند، مثلاً اینکه: خدایا کسی از تو سؤال نمی‌کند و هرکاری دلت بخواهد می‌کنی «یغفر لمن یشاء» تو هرکه را بخواهی می‌بخشی، هرچقدر بخواهی روزی می‌دهی... اینها یعنی خدایا تو رها هستی. برنامۀ دین این است که تو را رها کند. تهدید و تشویق‌های خدا هم توأم با رهایی است؛ لذا تشویق و‌ تنبیه‌های خدا فوری نیست؛ مثلاً این‌طور نیست که اگر امروز نماز نخوانی، فردا سنگ کلیه بگیری یا سرطان بگیری! حتی بعضی‌ها نماز نخوانند و پول‌دار بشوند. وقتی می‌خواهی نماز بخوانی، می‌فرماید: ذهنت را از هرچیزی که به آن مشغول هستی رها کن، نماز می‌شود تمرین رهاسازی ذهن و روح و دل انسان. اگر رهایی را واقعاً دوست داشته باشیم درِ خانۀ امام زمان(ع) را رها نمی‌کنیم. چون بعد از اینکه خودت را رها کردی مرحلۀ بعدی این است که دوست داری دیگران را رها کنی، بعد از اینکه لذت رهایی را چشیدی و فوایدش را دیدی، دیگر نمی‌توانی بردگی دیگران را تحمل کنی. https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
1402.04.28-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-02-32k.mp3
7.58M
🔉 آخرین گام رهایی 🔰 ضرورت و نتایج رهایی برای انسان 🗓 استاد پناهیان | بخشی از جلسۀ دوم | ۱۴۰۲.۰۴.۲۸ 🕌 دانشگاه امام صادق(ع) @Panahian_mp3 https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3
شهید صدر: آزادی(رهایی) در غرب یک حق است، که میتوانی از آن بگذری ! آزادی(رهایی) در اسلام یک واجب شرعی است، و حق نداری از آن کوتاه بیایی ! https://eitaa.com/joinchat/3704422508C86b18b0af3