فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 برگزاری هیئت به سخنرانی آقای #ساجدی "دبیر شورای نهادهای حوزوی"
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
🔻 نظام آموزشی کشور ما بر اساس این آسیب شناسی شکل گرفته که عمده مانع برای سوء رفتار انسان، ندانستن است.
🔻 ما از برنامه ریزی برای ارتقای گرایشات و رشد تربیتی طلبهها غفلت کردیم و به تحصیل علم اکتفا کردیم.
🔻 بهترین شیوه برای تربیت طلبه و دانشجوی ما الگوهایی مثل بسیج و جهادی است.
🔻 امام فرمود کسی که درد فقر و محرومیت را نچشیده باشد، حق ندارد مسئولیت بپذیرد.
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 ورزش صبحگاهی
«مثل خمینی»، از ساعت ۶.۱۵ صبح با ورزش صبحگاهی شروع و ادامه پیدا کرده است...
🎥 بخشی از ورزش صبحگاهی مثل خمینی را ببینید...
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 طرح بحث #استاد_ابوطالبی
"نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه"
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
🔻یکی از دلایل گسترش فتوای تحریم توتون و تنباکو در ایران این بود که میرزای شیرازی شاگردان خودش را به شهرهای مختلف میفرستاد و آنها تکثیر کننده حکم میرزا بودند.
🔻اگر تبیین نمیشد مردم نمیپذیرفتند. شاگردان میرزا با #تلاش_تشکیلاتی خود حکم میرزا را در گفتگوها و تجمعات #تبیین کردند.
🔻حتی گستردگی تبیین این حکم به دربار شاه رسید. حتی عرق خورها، عرق میخوردند ولی تنباکو نمیکشیدند.
🔻#شیخ_فضلالله که علیه استبداد قیام کرده بود، بعد از مدتی که از #نهضت_مشروطه گذشت با اتهام طرفداری استبداد به دار آویخته شد. این نتیجه عدم انسجام و تشکّل علما بود. اختلاف افتاد و نتیجه این شد.
🔻یک تشکل دیگر، تشکل شاگردان امام است. جمعی از شاگردان امام و طلاب که معروف شد به تشکل یازده نفره. یکی از کارهایشان اطلاع رسانی به علما و مراجع بود که بر علیه شاه و به نفع مبارزان موضع گیری کنند.
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#روایت
"روایتی از حاشیه دوره مثل خمینی"
بسم الله الرحمن الرحیم
▪️ کلاس حاج آقا فلاح دارد تمام میشود. یک سوال روشن دارد. می گوید ما طلبهها اصلا کجاییم؟! چرا هیچ اثری از ما توی شهر نیست؟! این را به عنوان یک استفهام حقیقی مطرح می کند. اینکه چرا اثر ما طلبهها اینقدر کم است. حاج آقا را دوست دارم. لاتیش پر است. از آنهایی است که اگر طلبه نمیشد لات خوبی میشد.
▪️پنجشنبه است. لب تاب را میبندم و راه میافتم سمت گلزار. احتمالا هر کسی بهشتی دارد و بهشت من آنجاست. یک بطری کوچک آب معدنی پیدا می کنم تا سنگ مزار ابوی را بشورم. یک فاتحه میخوانم و دوازده تا انا انزلنا. بعد طوری که از کنار مزار شهدا رد شوم از گلزار خارج میشوم و دوباره بر میگردم پیش بچهها. شیشه ماشین را میدهم پایین. هوای بهار میخورد توی صورتم. حاج آقا توی سخنرانیاش گفت: این "واو" در "اَن تَقوموا للّه مثنی و فرادی" یعنی هم جمع هم فرد. توی مسیر به همین فکر میکنم. انسان باید #قیام کند و تا حالا به این قسمتش فکر نکرده بودم به قیام همزمان علیه خودش. انگار انسان با ایمان دو جور باید حرکت کند. قیام در ساحت اجتماع میشود حرکت به سمت جمع و حرکت در ساحت فردیاش میشود قیام علیه خودش، میشود تزکیه.
▪️ماشین را پارک می کنم. یک راست میروم طبقه بالا و پیش بچههای تدارکات. دور هم نشستهاند و سیب زمینی پوست میکنند. احمد هم آب جوش میریزد توی تیریموس تا چای درست کند. توی دلم میگویم اینجا هم بچه ها دارند "رشد جامع" می کنند! معمولا رشد جامع جوابی است در پاسخ اینکه چرا ما طلبهها باید این کارها را بکنیم.
#امام جامع بود و ما در خانه طلاب میخواهیم امام شویم. میخواهیم "#مثل_خمینی" شویم. ما خودمان هم میدانیم که امام نمیشویم. ما هرکدام پر از ضعفیم، پر از نداشتههایی که باید میداشتیم. اما این را هم میدانیم که جمع ضعفهایمان را جبران میکند. ما در جمع داشتههایمان را به هم میدهیم و نداشتههایمان را با جمع جبران میکنیم.
▪️هیئت شروع می شود. لامپها را خاموش میکنند. میخزم یک گوشه و یک خلوتی برای خودم دست و پا میکنم. گوشی را از جیبم در میآورم. نور گوشی را کم میکنم تا توی تاریکی نورش چشمی را نزند. توی فضای ذخیره سازی ایتا می نویسم: "زندگی ما طلبهها باید خیلی جذاب باشد. اینطور هم خودمان کیف میکنیم هم به چشم میآییم که لازمه زندگی امروز جامعهست." این را آقا #فلاح توی سخنرانیاش گفت. بعد مینویسم: "کلید واژه ذکر در صحبتهای امام" این را هم حاج آقا #مهدیان در جمع گعدهای که با بچه ها گرفته بود گفت.
مداح مهتی تدینی است. دوستش دارم خوش صدا و بامعرفت است. آرام زمزمه میکند: آبروی دو عالم. بعد طولانی مکث میکند. دوباره زمزمه می کند: آبروی دو عالم... از هر گوشه مجلس هق هق و ناله گریهای بلند میشود و بعد آرام میگیرد. دلم گرم میشود. لرزهای به لب و چشمم میافتد. یاد سوال خودم میافتم. اگر از من بپرسند که چرا ما یا خودمان باید جمع بزنیم یا توی یک جمعی باشیم؟! من اینطور پاسخ می دهم که شما تنها راحتتر اشک میریزید یا با جمع؟!!
✍ نویسنده: محمد صالحی
🌐 @talabenegasht
#نحن_انصار_الله
#مثل_خمینی
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 برگزاری گعدههای گفتگو محور
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
🔻 این گعدهها در سه نوبت برگزار و به موانع شکلگیری #کار_تشکیلاتی در حوزه پرداخته شد:
1⃣ غلبه فرهنگ کار فردی در حوزه
2⃣ نبود الگوی تشکیلاتی مناسب حوزوی
3⃣ عدم درک از مسائل عینی کشور
4⃣ روشن نبودن سبک کار جمعی با توجه به شرایط فعلی
5⃣ رذائل نفسانیای که اجازه دست دادن به دیگران را نمیدهد
⏪ و دیگر موانعی که انشاءالله متن تفصیلیاش منتشر خواهد شد...
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 طرح بحث #استاد_حاجعظیم_ابراهیمپور
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
🔻جایگاه انقلاب اسلامی کجاست؟
سه جریان در انقلاب هست: لیبرال، تحجر، انقلابی؛ امام و آقا هم با غربگرا و هم با متحجرها درگیر بود.
🔻برخی دنبال ماهیت انقلابند و کاری با نظام جمهوری اسلامی ندارند! اما امام و آقا به دنبال نظام انقلابی اند.
🔻۱۲ فروردین سالروز آغاز حکومت الله بر زمین است.
🔻در نگاه تحجر دانشگاه بد است! اما در نگاه انقلابی دانشگاه ذیل پیشرفت است اما دنبال غرب نرود.
🔻دو تفکر سر نظام سازی با هم نزاع دارند: تفکر امام و امت که تجلی مردم سالاری دینی است؛ تفکر دولت ملت
🔻امروز اگر میخواهیم به دولت اسلامی برسیم پایه کار ما #حلقههای_میانی است.
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 روایت تشکیلات؛ روایتی از چَم و خَمهای تشکیلات با حضور تعدادی از مسئولان تشکیلات
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
1. فکر اولیه که باعث ایجاد گروه شد چه بود؟
2. چگونه به عضو گیری و به اشتراک گذاشتن این فکر با بقیه افتادید؟
3. ماموریت ابتدایی که انتخاب کردید چه بود؟
۴. عامل انسجام گروه در هر برههای چه بود و چطور انسجام بخشی میکرد؟
۵. ریزشها و رویشها در گروهتون چطور بود؟
۶. جاهایی که حیات گروه به مو میرسید و در حال از هم پاشیدن بود چه کارهایی کردید و چه نتایجی گرفتید؟
۷. چگونه تامین مالی و تامین مکان برای گروه داشتید؟
۸. از گروه شدن چه امکانات و مواهب و ظرفیتها و قدرتهایی بدست آوردید؟
۹. دعواهای داخل گروهتون به کجاها میانجامید؟
۱۰. به نظرتون گروهتون تا کجا تاریخ مصرف دارد و شما درونش خواهید بود؟
۱۱. پیشنهادات و تجربیات خاصی که دارید را بیان کنید.
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 طرح بحث فعالین تشکیلاتی در روایت تشکیلات
- چرا و چگونه جمع شدیم؟
- بر چه محور و هدفی پیش رفتیم؟
- چه مشکلات و معضلاتی بر سر راهمان بود و برای کنار زدنشان چه کردیم؟
- الان کجاییم و چه میکنیم؟
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔻 حجتالاسلام قاسمی؛ گروه صرات
🔻 آقای رئوفی؛ گروه یازهرا
🔻 حجتالاسلام محسنی؛ مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی
🔻 حجتالاسلام کاظمزاده؛ خانه طلاب جوان
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"