🔴 از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی 🔴
🗒 بسیار می بینیم که هر یک از اساتید به شاگردانشان توصیه هایی می کنند؛ حفظ قرآن، خواندن المیزان، تبلیغ رفتن، اطلاع از اخبار جامعه، مکالمه عربی، ورزش، برنامه ریزی برای خانواده و ... . همچنین رویدادهای جامعه مثل انتخابات، موضوعات سیاسی سرنوشت ساز و... مسئولیت هایی را بر دوش ما می گذارد که هر یک به نوبه خود مهم و ضروری است.
📝 سعی می کنیم با برنامه ریزی دقیق آنها را در برنامه زندگی خود بگنجانیم؛
🚧امّا وقتی به #حجم_درس_ها_و_وظایف_طلبگی نگاه می کنیم، عملا می بینیم زمان کافی برای موارد توصیه شده نداریم.
نتیجتاً -جدای از اینکه نمی دانیم کدام یک از این مولفه ها و برنامه ها، برای زندگی ما واقعا لازم است- یا از بسیاری از بایدهای واقعی صرف نظر کرده و به وقت دیگری موکولشان می کنیم.
(که عملاً هم هیچ وقت توفیق انجام بسیاری از آنها را پیدا نکرده و نهایتاً #طلبه_ای_با_رشد_کاریکاتوری می شویم.) 🚫
یا اینکه به هر کدام ناخنکی می زنیم و بعد از مدتی دلزده می شویم.
رهایش می کنیم، و سراغ برنامه ای دیگر می رویم.
بعد از چند سال هم می بینیم که هیچ کدام از کارهایی که کرده ایم فایده کافی نداشته و به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم. 📉
این مسئولیت های بر زمین مانده همواره ذهن مان را به خود مشغول کرده و #احساس_ترس_از_ناکارآمدی رهایمان نمی کند.
🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽
⁉️ آیا می شود این بایدهای بسیار طلبگی را در زندگی خود عملی کرد؟
⁉️ چگونه در مرحله اجرا، مشکل جمع بین کارهای متکثر را حل کنیم؟
⁉️ وقتی یک برنامه ریزی دقیق هم نمی تواند پاسخگوی جمع این همه مسئولیت باشد، چه راه حل دیگری داریم؟
✅ #جزوه «از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی»؛
🎙پاسخ های استاد #حجت_الاسلام_عالم_زاده_نوری است، به پرسشهای طلاب #دفتر_عهد(وابسته به خانه طلاب جوان) مدرسه معصومیه
🔰🔰 دانلود 🔰🔰
از محدودیت های زندگی، تا بایدهای بسیار طلبگی2.pdf
1.69M
📘 باز نشر
📖 #جزوات_طلبگی (۱)
🔴 از محدودیتهای زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی 🔴
🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 مردم #گله دارند اما پای #انقلاب ایستاده اند 🔴
💠 نظام ((امت و امامت))
#امام_خامنه_ای
✴️✴️خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
107- فصل التاسع - و لو جاز لنا أن نرتاب في ارتباط غايات الأفعال-Segment 1.mp3
3.56M
🔴❌ بیانات مهم استاد #امینی_نژاد پیرامون #امتداد_اجتماعی_فلسفه ❌🔴
✴️ نقش فلسفه در #تمدن_اسلامی
🔴 #غفلت از امتداد اجتماعی فلسفه به لحاظ تاریخی
🔆 تولید #حکمت_عملی
✳️ علت غایی و نقش آن در #علوم_انسانی
💢 نقش غایت در #رفتار انسان
❌ بازگشت علوم به انسان در حیطه #تکنولوژی و #فناوری
❌⭕️خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❌ عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌
🔴 واقعیت این است اصل #عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، #عارف را به سوی #جامعه رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد.
♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. #بقاء_بعد_الفنا معمولا ناظر به #شئون_اجتماعی است که نگاه به #خلق دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند.
⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی #حکومت است، #شأن_پایانی که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند.
✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از #ضعف به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به #نقص_وجودی_عارف بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین #حرکت_اجتماعی به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و #تیزهوشی لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت.
✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و #حکومت پیدا میکند. این ناشی از #قدرت_باطنی است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ #نبوت به مرحلۀ #رسالت و از آنجا به #خلافت_به_سیف میرسد.
📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶
#استاد_یزدان_پناه
#عرفان
#عرفان_و_اجتماع
#خلافت_به_سیف
#حکومت
#سلوک_انقلابی
🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حوزه با برکت- رهبری.mp3
2.07M
🔴 حوزه با برکت 🔴
📌 اساس کار در حوزه، #معنویت است
🌿 خاطره ای از درس اخلاق امام راحل و گریه طلاب
❌ اساتید در ابتدای درس، نصیحت کنند حدیث بخوانند
❎ نقش #آیت_الله_قاضی در سلوک و معنویت
♨️ طلبه ها درس را برای خدا بخوانند
#امام_خامنه_ای
#حوزه_با_برکت
#معنویت
#درس_اخلاق
🌿🌿 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❌ نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، #زائد و #بیفایده و غیر ناظر به آن #نیازها باشد. طلبه ای که در حوزه درس میخواند، باید در جهت برآوردن یکی از #حاجات و رفع یکی از #نیازها حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. (1374/04/16)
#امام_خامنه_ای
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جهت گیری تخصصی.pdf
368.9K
💠 #باز_نشر
#جزوات_طلبگی(۸)
📘جهت گیری تخصصی طلبه
📝 #استاد_عالم_زاده_نوری
📚 پایان تحصیل طلبگی چه موقعی است؟
📄 #مدرک تحصیلی طلبگی
❌ یک بُعدی شویم یا چند بُعدی؟
♨️ جهت گیری تخصصی طلبه چیست؟
❎ نیاز به #دین_شناس چقدر و چگونه؟
🖊🖊خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔍 #تبیین_و_تحلیل | گفتوگوی تفصیلی با آیتالله مصباح یزدی پیرامون تبیینِ بیانیه #گام_دوم_انقلاب؛
👈 «آفتزُدایی از انقلاب» مأموریت جوانان در گام دوم
🔻 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیهی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربهی ۴۰ سالهی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریهی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» بهسوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.
🔸️ به همین مناسبت پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در سلسله مطالب جدیدی به تبیین و تحلیل مبانی، جهتگیریها و ابعاد گوناگون این بیانیه میپردازد. در گفتوگوی پیشرو، آیتالله آقای مصباح یزدی از چهرههای برجسته و باسابقهی انقلاب، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه در گفتگویی تفصیلی به تحلیل کلانِ این بیانیه و ابعا مختلف آن پرداخته است.
🔹️ موضوعاتی چون: تحلیل مسئلهی رهبری در انقلاب اسلامی، زمینهها و ضرورتهای صدور بیانیه در این مقطع زمانی، خصوصیات انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلابها، نسبت تبیینِ انقلاب در قالب دو گام با نظریهی فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی، اهمیت تربیتِ اسلامی نسل جوان و چگونگی آن، خطرِ افراط، مسئولیتپذیری و نقشآفرینی جوانان در گام دوم و اهمیت اطاعت از ولیفقیه از جملات موضوعات خواندنی مطرح شده در این گفتوگوی تفصیلی است.
🔍 متن کامل گفتگو و ارسال نظر👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43346
📻 صوت تدریس کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن 🔰🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/264830977C926c5f0b3a
🔴 کار از علما و عقلا ساخته نیست🔴
🔴هزارها عالم آمدند، یک قائم بالعلم در آنها درآمد🔴
آیت الله جوادی آملی:
💠 قرآن کریم ما را به علم و دانش دعوت کرده است که این حرفی در آن نیست، فرمود #عالم بشوید، #عاقل بشوید، اما فرمود کشور را #علما اداره نمی کنند، کشور را #عقلا اداره نمی کنند، کشور را ((لقوم یَعلَمون)) اداره می کنند، ((لقوم یَعقلون))اداره می کنند.
با ((عالم)) #حوزه اداره می شود، ولی #انقلاب نمی شود، با ((عاقل)) #دانشگاه اداره می شود، ولی #نظام اداره نمی شود!
🔴 کار از #علما ساخته نیست، کار از #عقلا ساخته نیست، #علما فقط در حوزه ها جمع می شوند، #درسشان را می گویند، دوبار، سه بار، چهار بار این #اصول و فقه را می گویند و تمام می شود. عده ای را هم تربیت می کنند. این مشکل داخلی خودشان را حل می کنند، اما اگر بخواهد #تحولی در جامعه پیدا بشود، مردم #اصلاح بشوند، این برای ((لقوم یَعلمون)) است، ((لقوم یعقلون))است.
🔵 این نکته را خوب توجه کنید! اگر کسی #عالم شد این شخص یا به درد #حوزه می خورد یا به درد #دانشگاه! اگر کسی #عاقل بود اهل بهشت است اما مملکت را #عاقل اداره نمی کند، مملکت را #عالم اداره نمی کند، مملکت را لقوم یعلمون اداره می کند.
⚫️اگر جامعه بخواهد اصلاح بشود با حوزه و درس و بحث حوزه، مقطعی چهارنفر تربیت می شوند، اما این تحول عظیم را که بتوانند جلوی اعتیاد را بگیرد، جلوی بی ازدواجی را بگیرد، جلوی ازدواج سفید را بگیرد ، جلوی شدت طلاق را بگیرد، جلوی گرانی را بگیرد، این سیاه چال را #مدینه_فاضله بکند برای ((لقوم یعلمون))است، ((لقوم یعقلون))است.
⚪️✅ حوزه های ما باید با تکیه بر نورانیت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بتواند #قائم به علم و عقل باشد. اساس علوم حوزوی نیز علومی است که باید در #متن_زندگی_مردم حضور داشته باشد، اگر حوزه پاسخگوی #نیازهای_جامعه نباشد بین حوزه و جامعه و بازار، فاصله ایجاد خواهد شد.
✴️ اگر کسی (( قائم بالعقل)) بود، ((قائم بالعلم)) بود، کشورش را اصلاح می کند. مثل امام(ره)، جامعه را اصلاح می کند. هزارها عالِم آمدند یک #قائم به علم در آنها درآمد که شد امام(ره). اما اینکه گفت به من چه؟! من درس دارم، باید دو دور کفایه بگویم، سه دور کفایه بگویم! این مشکل داخلی خودش را حل می کند، اما جامعه را اصلاح نمی کند.
🔴 ما متاسفانه به #زهد و #عبادت نزدیک تر هستیم تا به #علم و #عقل . زاهد و عابد مشکل خودشان را حل می کنند، علم ما هم تقریبا دارد مشکل خودمان را حل می کند، ما عالم هستیم، ما عاقل هستیم، نه قائم بالعقل، قائم بالعلم.
✅ قوم یعنی #قیام! تا نایستد و ایستادگی نکند قوم عاقل نیست، قوم عالم نیست. وجود مبارک ولی عصر(ارواحنافداه) که جهان را اداره می کند به آن لقبِ پرافتخارِ #قیام است! او چون قیام به عدل دارد، جهان را اداره می کند!وجود مبارک حضرت که می آید، ((بما انّه علیم)) نیست، ((بما انّه قائم بالعقل و العدل)) جهان را اصلاح می کند.
🔆درس اخلاق آیت الله جوادی
🔆نشریه حاشیه/شماره۲۶، خرداد۹۶،ص۵
#آیت_الله_جوادی_آملی
#حوزه
#علما
#عقلا
#قیام
#اداره_جامعه
#قائم_بالعلم
#قائم_بالعدل
🔴🔵 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جامعیت و حاکمیّت دو رکن مکتب امام- @khaneTolab.pdf
1.52M
🗂 #پرونده_ویژه_امامِ_حوزه 3⃣
📻 مصاحبه نشریه #خط (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) با حجت الاسلام و المسلمین #عابدینی
💠 پیرامون:
(( #جامعیت و #حاکمیت، دو رکن مکتب امام(ره) ))
#نشریه_خط
#امامِ_حوزه
#استاد_عابدینی
❌ نشر با ذکر منبع جایز است 🔰🔰
🆔http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🆔 @khaneTolab
🔴 این کارها باید از حوزه بجوشد و سر ریز بشود 🔴
💠 برادران عزيز! امروز كارهاى نشده و سؤالهاى بى جواب خيلى هست. از اولى كه اين #انقلاب پيروز شد، هرجا رفتيم و هركس آمد، ديديم به ما مى گويد شما چه مى گوييد؛ حرفتان چيست.
📚 ما بايد #پايه_هاى_تفكر_اسلامى و #جهان_بينی_اسلامی و #مبانى نظام اسلامى و #اركان و #خطوط_اصلى انقلاب اسلامى يعنى اين تحول و از شكلى به شكل ديگر شدن را توضيح بدهيم؛ بعد اركان نظام جمهورى اسلامى و #اقتصاد و #سياست و روابط #جمعى و روابط #فردى و #اخلاق و #فرهنگ و جايگاه #علم را در آن توضيح بدهيم؛ همه ى اينها كار لازم دارد؛ جاى بسيارى از اين كارها خالى است؛ اینها بايد از حوزه ى علميه بجوشد و سرريز بشود .
📢 1370/12/01
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#جهان_بینی
#مبانی_انقلاب
💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنویت جامع.mp3
4.64M
📿 تصویر ما از معنویت چیست؟
❌ معنویت جامع و معنویت شیطانی ❌
🔴 آدم معنوی! کاباره ها و کثافت خونه های اروپا را هم باید عوض کنی...
📌 ما معنویت حضرت امام(ره) را که نمی فهمیم...
⛔️ مراقب #معنویت_سکولار باش ⛔️
#استاد_مهدیان(معاون علمی خانه طلاب جوان)
#سلوک_انقلابی
✳️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
📢 بیانات #استاد_پناهیان در مراسم اولین سالگرد عروج #هنرمند_جهادگر سید محمد ساجدی 🔟 🔴 سید محمد ساجدی
🔴 نظر کاربر: مهدی
💠 پیرامون تشبیه نمودن #هنرمند_جهادگر سید محمد ساجدی به #شهید_آوینی توسط #استاد_پناهیان 🔰🔰🔰🔰🔰
سلام علیکم
💠 آسید محمد را تشبیه به #آوینی عزیز کردند و او را هنرمندی در تراز آوینی و همگام و همراه در #افق_آوینی شناختند و او را هم پیاله ی کاسه ی #هنر_انقلابی آوینی کردند، جالب بود برایم و لذت بخش از این تشابهی که عده ای برای او دیدند و علاقه ای بین این تشابه درست کردند تا آوینی و سید محمد هم سفره شوند که حقیقتا اینگونه هم بود و شد.
❇️ البته که برای سید محمد و سید مرتضی تشابهی دیگر هم هست و آن وجه #کربلایی_بودن این دو سید است آن وجه قدسی حسینی است که هم در روح سید مرتضی است و هم در جان و دل سید محمد ما، سید مرتضی پر پرواز مرغ جانش را در میان #عاشوراییان_فکه به پرواز درآورد و سید محمد مرغ جان را در دیار جانان و پس از ملاقات با حضرت #ارباب_عاشوراییان به سوی آسمان قدس پرواز داد این ها ذره ای است از تشابه این عزیز ما با سید مرتضی.
🌕 اما آنچه برای من دست داده است این است که من سید محمد را بیش از آنکه به آوینی شبیه ببینم و هم کاسه کنم او را به #چمران نزدیک تر یافته ام چمران #خمینی ، چمران #حسینی ،چمران #محرومین ، چمران #مجاهد خط اول ،چمران #عاشق و #هنرمند و #مبتکر و #حاضر در صحنه ،چمرانی که هنرش از جان #دل_سوخته اش بر می خواست و آن هنر را در صورتگر ی هایش معنا می بخشید ،سید محمد ما خیلی نزدیک به چمران بود و هست سید محمد سید مجاهد حامی محرومین و دلسوختگان بود او هنرمندی آتش در جان بود که قلمش آتش به جان دردمندان انقلاب می بخشید و روحت را مانوس به انقلاب و امام و رهبری می کرد ،سید از قفس پریده ایست که رو به ما زمینیان کرد و گفت:
چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانی است/روم به روضه ی رضوان که مرغ آن چمنم
#هنرمند_جهادگر
🌕🌕 جهادی محبین ائمه (ع) 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/1452081178Cd35b22c028
❌📖❌ یکی از واجبات طلبه...
🔴مطالب مرحوم آقای #مطهری را یاد بگیرید. به عقیده من یکی از #واجبات هر طلبه ای این است که کتاب های آقای مطهری را یک دور از اول تا آخر با دقت #بخواند و #مباحثه کند. چه اصول فلسفه را با حواشی ایشان که حتما حواشی ایشان لازم است، چه بقیه کتابهایی که ایشان نوشته اند. مثل عدل الهی و جبر و اختیار، اسلام و مقتضیات زمان و ...
✳️ آقایانی که مسئول برنامه ریزی حوزه اند، زمینه این کار را فراهم کنند. اینها #رشددهنده است. نمی خواهم بگوییم فرمایشهای آقای مطهری در این کتابها صددرصد بیاشکال است، نه شما بخوانید، اشکالش را پیدا کنید، بخوانید حاشیه بزنید، بگویید این نقطه ضعف است چه در اقتصادش، در چه در معارفش، و چه در توحیدش، چه در بقیه چیزهایش.
🎙1382/09/25
#امام_خامنه_ای
#واجبات_طلبگی
#آثار_شهید_مطهری
📖📖 کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
شرح تفسیر المیزان 157-Segment 1.mp3
4.93M
#باز_نشر
🔴❌ بیانات مهم #استاد_یزدان_پناه پیرامون #تمدن_اسلامی ❌🔴
🎙 مطرح شده در درس تفسیر المیزان 🎙
♨️ #هویت تمدن اسلامی
❌ تمدن اسلامی، جلوه گاه #توحید
💢 #حاکمیت_دینی و جامعه نهائی اسلامی
✴️ تمدن اسلامی بر اساس حکمت، عزت و رحمت
✳️ وجه تمایز تمدن اسلامی با سایر تمدن ها
⭕️ #توسعه و #پیشرفت تا کجا❓
📎 نهادهای اجتماعی بر اساس رحمن و رحیم
🔶 #دستگیری در تمدن اسلامی
🔴🔴 کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 #پاسخ_صریح رهبری به پیشنهاد: ادامه حصر #موسوی و #کروبی به صلاح کشور نیست...
♨️ دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳: #علی_مطهری خطاب به رهبر انقلاب: من فکر می کنم و خیلی از افراد اینطور فکر می کنند که این مسئله ی ادامه #حصر آقای موسوی و کروبی، این خیلی به صلاح کشور نیست. این را شما یک دستوری به قوه قضائیه بفرمایید که این را به هر حال حل بکنند. اگر لازم است محاکمه بشوند، محاکمه بشوند. همه اطراف و جوانب حوادث سال ۸۸ بررسی بشود و تکلیف اینها زودتر روشن بشود. به نظر می رسد که این در نهایت به صلاح انقلاب نباشد و احیانا اگر یکی از اینها در حالت حصر از دنیا برود، یک غدّه ی چرکینی می شود، همین طور ادامه پیدا خواهد کرد و به نظر من صلاح نیست. این را به عنوان یک پیشنهاد عرض کردم. حالا دیگر مصلحت را خودتان می دانید. خیلی ممنون.
🔴🔴پاسخ رهبر انقلاب:... آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد یک #گناه_بزرگ از سوی کسانی بود که اگر در زمان امام این گناه از آنها سر میزد، امام با قاطعیتی که داشت، برخورد خیلی سخت تری میکرد. با عوامل این کار ملایمت به خرج داده شد.
حالا آقای مطهری می گوید که اینها را محاکمه کننند، اگر محاکمه ی عادلانه ای انجام بگیرد، مطمئنا احکام آنها احکامی نخواهد بود که شما از آن احکام خوشتان بیاید، این را بدانید. آنچه دارد انجام میگیرد، در واقع نوعی تساهل است_ که حالا آن تساهل هم بخاطر برداشتها و تلقّی هایی که ما داریم از اوضاع، به نظرمان جایز است_ و الّا اگر آن نباشد، کار سخت تر خواهد شد. راه را گم نکنید، راه شهدا را گم نکنید، اهداف را فراموش نکنید، در پیچ و خم های ریزی که سر راه قرار می گیرد، دست و پایتان را گم نکنید...بدانید مرز حق و باطل کجا است.
📖 منبع: کتاب فتنه تغلّب/صص۳۱۹و۳۲۰
📖 خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 طلبه #جهادگر،طلبه #تلاشگر،طلبه #بسیجی؛طلبه ای که آماده است در میدانهای خطر حضور پیدا کند؛این طلبه است که اگر با ابزار #علم مجهزشد، آن وقت، دنیایی درمقابل او تاب نمی آورند.
۱۳۷۰/۱۲/۰۱
#امام_خامنه_ای
#طلبه_جهادگر
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سیر تحصیل فلسفه اسلامی-۱.jpg
523.7K
🔴 ضرورت تحصیل حکمت اسلامی
📖 آداب تحصیل حکمت اسلامی
📎 برنامه درسی فلسفه و عرفان
❌ نموداری ۹ جلسه درس استاد امینی نژاد
🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 مبانی نظری انقلاب، تجربه انقلاب و تاریخ انقلاب را بشناسید 🔴
💠یکی از کارهای مهم شما جوانان عزیز این است که #مبانی_نظری_انقلاب را عمیقاً بشناسید. ما کسانی را دیدیم که با #احساسات وارد این میدان شدند، بدون تکیهگاه #نظرىِ_مستحکم؛ با یک تندباد سرنگون شدند، راهشان عوض شد. آن کسانی میتوانند در این حرکت و در این مسیر محکم بایستند که #شناخت_عمیقی از #مبانی_نظری_انقلاب داشته باشند. فرمود: «المؤمن کالجبل الرّاسخ لا تحرّکه العواصف»؛ هیچ تندباد و طوفانی نمیتواند راه اینها را عوض کند، که چند خصوصیت داشته باشند؛ از جملهی این خصوصیات و مهمترین آنها، اعتقاد درست و آشنائی درست با #مبانی_نظری این انقلاب است. این یکی از کارهائی است که لازم است شما بدانید.
💠 بعد #تجربه_انقلاب را، یعنی #عینیت این نظریه را در طول این سالها بدانید؛ #تاریخ_انقلاب را بدانید. این انقلاب مثل خیلی از حرفهای دیگری که در دنیا معمول است، صِرف ادعا نیست؛ یک دامنهی وسیعی از تجربه و عمل در مقابل آن است. این انقلاب آزموده است، تجربهشده است. این حرفها، حرفهائی است که در میدان عمل، صدق خود را ثابت کرده است. اگر امام عزیز ما به ما یاد میداد که به خدا توکل کنیم، اعتماد کنیم،حسن ظن داشته باشیم، تلاش کنیم، و میگفت اگر این کار را بکنید، پیروز خواهید شد، این اتفاق افتاد؛ همچنان که در صدر اسلام اتفاق افتاد؛ که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در نهجالبلاغه فرمود: «فلمّا رأی اللّه صدقنا انزل بعدوّنا الکبت و انزل علینا النّصر» .این ملت صدق خود را نشان داد، راستگوئی خود را نشان داد؛ وارد میدان شد و در میدان عمل، این فکر و این اندیشه و این #مبانی_نظری تجربه شد. این را باید شما در #تاریخ_انقلاب ببینید.
⚜۱۳۹۲/۳/۶
#امام_خامنه_ای
#انقلاب
#شناخت
#مبانی_نظری_انقلاب
#تجربه_انقلاب
#تاریخ_انقلاب
📡📡 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f