eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی 🔴 ‍ 🗒 بسیار می بینیم که هر یک از اساتید به شاگردانشان توصیه هایی می کنند؛ حفظ قرآن، خواندن المیزان، تبلیغ رفتن، اطلاع از اخبار جامعه، مکالمه عربی، ورزش، برنامه ریزی برای خانواده و ... . همچنین رویدادهای جامعه مثل انتخابات، موضوعات سیاسی سرنوشت ساز و... مسئولیت هایی را بر دوش ما می گذارد که هر یک به نوبه خود مهم و ضروری است. 📝 سعی می کنیم با برنامه ریزی دقیق آنها را در برنامه زندگی خود بگنجانیم؛ 🚧امّا وقتی به نگاه می کنیم، عملا می بینیم زمان کافی برای موارد توصیه شده نداریم. نتیجتاً -جدای از اینکه نمی دانیم کدام یک از این مولفه ها و برنامه ها، برای زندگی ما واقعا لازم است- یا از بسیاری از بایدهای واقعی صرف نظر کرده و به وقت دیگری موکولشان می کنیم. (که عملاً هم هیچ وقت توفیق انجام بسیاری از آنها را پیدا نکرده و نهایتاً می شویم.) 🚫 یا اینکه به هر کدام ناخنکی می زنیم و بعد از مدتی دلزده می شویم. رهایش می کنیم، و سراغ برنامه ای دیگر می رویم. بعد از چند سال هم می بینیم که هیچ کدام از کارهایی که کرده ایم فایده کافی نداشته و به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم. 📉 این مسئولیت های بر زمین مانده همواره ذهن مان را به خود مشغول کرده و رهایمان نمی کند. 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽 ⁉️ آیا می شود این بایدهای بسیار طلبگی را در زندگی خود عملی کرد؟ ⁉️ چگونه در مرحله اجرا، مشکل جمع بین کارهای متکثر را حل کنیم؟ ⁉️ وقتی یک برنامه ریزی دقیق هم نمی تواند پاسخگوی جمع این همه مسئولیت باشد، چه راه حل دیگری داریم؟ ✅ «از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی»؛ 🎙پاسخ های استاد است، به پرسشهای طلاب (وابسته به خانه طلاب جوان) مدرسه معصومیه 🔰🔰 دانلود 🔰🔰
از محدودیت های زندگی، تا بایدهای بسیار طلبگی2.pdf
1.69M
📘 باز نشر 📖 (۱) 🔴 از محدودیتهای زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی 🔴 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 مردم دارند اما پای ایستاده اند 🔴 💠 نظام ((امت و امامت)) ✴️✴️خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
107- فصل التاسع - و لو جاز لنا أن نرتاب في ارتباط غايات الأفعال-Segment 1.mp3
3.56M
🔴❌ بیانات مهم استاد پیرامون ❌🔴 ✴️ نقش فلسفه در 🔴 از امتداد اجتماعی فلسفه به لحاظ تاریخی 🔆 تولید ✳️ علت غایی و نقش آن در 💢 نقش غایت در انسان ❌ بازگشت علوم به انسان در حیطه و ❌⭕️خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❌ عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌ 🔴 واقعیت این است اصل به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، را به سوی رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. ♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. ⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند. ✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. ✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶ 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حوزه با برکت- رهبری.mp3
2.07M
🔴 حوزه با برکت 🔴 📌 اساس کار در حوزه، است 🌿 خاطره ای از درس اخلاق امام راحل و گریه طلاب ❌ اساتید در ابتدای درس، نصیحت کنند حدیث بخوانند ❎ نقش در سلوک و معنویت ♨️ طلبه ها درس را برای خدا بخوانند 🌿🌿 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❌ نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، و و غیر ناظر به آن باشد. طلبه ای که در حوزه درس می‌خواند، باید در جهت برآوردن یکی از و رفع یکی از حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. (1374/04/16) 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جهت گیری تخصصی.pdf
368.9K
💠 (۸) 📘جهت گیری تخصصی طلبه 📝 📚 پایان تحصیل طلبگی چه موقعی است؟ 📄 تحصیلی طلبگی ❌ یک بُعدی شویم یا چند بُعدی؟ ♨️ جهت گیری تخصصی طلبه چیست؟ ❎ نیاز به چقدر و چگونه؟ 🖊🖊خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔍 #تبیین_و_تحلیل | گفت‌وگوی تفصیلی با آیت‌الله مصباح یزدی پیرامون تبیینِ بیانیه #گام_دوم_انقلاب؛ 👈 «آفت‌زُدایی از انقلاب» مأموریت جوانان در گام دوم 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود. 🔸️ به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سلسله مطالب جدیدی به تبیین و تحلیل مبانی، جهت‌گیری‌ها و ابعاد گوناگون این بیانیه می‌پردازد. در گفت‌و‌گوی پیش‌رو، آیت‌الله آقای مصباح یزدی از چهره‌های برجسته و باسابقه‌ی انقلاب، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه در گفتگویی تفصیلی به تحلیل کلانِ این بیانیه و ابعا مختلف آن پرداخته است. 🔹️ موضوعاتی چون: تحلیل مسئله‌ی رهبری در انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و ضرورت‌های صدور بیانیه در این مقطع زمانی، خصوصیات انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌ها، نسبت تبیینِ انقلاب در قالب دو گام با نظریه‌ی فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی، اهمیت تربیتِ اسلامی نسل جوان و چگونگی آن، خطرِ افراط، مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی جوانان در گام دوم و اهمیت اطاعت از ولی‌فقیه از جملات موضوعات خواندنی مطرح شده در این گفت‌و‌گوی تفصیلی است. 🔍 متن کامل گفتگو و ارسال نظر👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43346
🔍 #تبیین_و_تحلیل | بیانیه گام دوم، باطل‌السحر شبهات بود 🔺️ تبیین کلان بیانیه #گام_دوم_انقلاب توسط آیت‌الله مصباح یزدی 🔍 مطالعه متن کامل و ارسال نظر👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43346
🔴 کار از علما و عقلا ساخته نیست🔴 🔴هزارها عالم آمدند، یک قائم بالعلم در آنها درآمد🔴 آیت الله جوادی آملی: 💠 قرآن کریم ما را به علم و دانش دعوت کرده است که این حرفی در آن نیست، فرمود بشوید، بشوید، اما فرمود کشور را اداره نمی کنند، کشور را اداره نمی کنند، کشور را ((لقوم یَعلَمون)) اداره می کنند، ((لقوم یَعقلون))اداره می کنند. با ((عالم)) اداره می شود، ولی نمی شود، با ((عاقل)) اداره می شود، ولی اداره نمی شود! 🔴 کار از ساخته نیست، کار از ساخته نیست، فقط در حوزه ها جمع می شوند، را می گویند، دوبار، سه بار، چهار بار این و فقه را می گویند و تمام می شود. عده ای را هم تربیت می کنند. این مشکل داخلی خودشان را حل می کنند، اما اگر بخواهد در جامعه پیدا بشود، مردم بشوند، این برای ((لقوم یَعلمون)) است، ((لقوم یعقلون))است. 🔵 این نکته را خوب توجه کنید! اگر کسی شد این شخص یا به درد می خورد یا به درد ! اگر کسی بود اهل بهشت است اما مملکت را اداره نمی کند، مملکت را اداره نمی کند، مملکت را لقوم یعلمون اداره می کند. ⚫️اگر جامعه بخواهد اصلاح بشود با حوزه و درس و بحث حوزه، مقطعی چهارنفر تربیت می شوند، اما این تحول عظیم را که بتوانند جلوی اعتیاد را بگیرد، جلوی بی ازدواجی را بگیرد، جلوی ازدواج سفید را بگیرد ، جلوی شدت طلاق را بگیرد، جلوی گرانی را بگیرد، این سیاه چال را بکند برای ((لقوم یعلمون))است، ((لقوم یعقلون))است. ⚪️✅ حوزه های ما باید با تکیه بر نورانیت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بتواند به علم و عقل باشد. اساس علوم حوزوی نیز علومی است که باید در حضور داشته باشد، اگر حوزه پاسخگوی نباشد بین حوزه و جامعه و بازار، فاصله ایجاد خواهد شد. ✴️ اگر کسی (( قائم بالعقل)) بود، ((قائم بالعلم)) بود، کشورش را اصلاح می کند. مثل امام(ره)، جامعه را اصلاح می کند. هزارها عالِم آمدند یک به علم در آنها درآمد که شد امام(ره). اما اینکه گفت به من چه؟! من درس دارم، باید دو دور کفایه بگویم، سه دور کفایه بگویم! این مشکل داخلی خودش را حل می کند، اما جامعه را اصلاح نمی کند. 🔴 ما متاسفانه به و نزدیک تر هستیم تا به و . زاهد و عابد مشکل خودشان را حل می کنند، علم ما هم تقریبا دارد مشکل خودمان را حل می کند، ما عالم هستیم، ما عاقل هستیم، نه قائم بالعقل، قائم بالعلم. ✅ قوم یعنی ! تا نایستد و ایستادگی نکند قوم عاقل نیست، قوم عالم نیست. وجود مبارک ولی عصر(ارواحنافداه) که جهان را اداره می کند به آن لقبِ پرافتخارِ است! او چون قیام به عدل دارد، جهان را اداره می کند!وجود مبارک حضرت که می آید، ((بما انّه علیم)) نیست، ((بما انّه قائم بالعقل و العدل)) جهان را اصلاح می کند. 🔆درس اخلاق آیت الله جوادی 🔆نشریه حاشیه/شماره۲۶، خرداد۹۶،ص۵ 🔴🔵 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🗂 #پرونده_ویژه_امامِ_حوزه 3⃣ 📻 مصاحبه نشریه #خط (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) با حجت الاسلام و المسلمین #عابدینی 💠 پیرامون: (( #جامعیت و #حاکمیت، دو رکن مکتب امام(ره) )) #نشریه_خط #امامِ_حوزه #استاد_عابدینی 💻 دانلود 🔰🔰🔰
جامعیت و حاکمیّت دو رکن مکتب امام- @khaneTolab.pdf
1.52M
🗂 3⃣ 📻 مصاحبه نشریه (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) با حجت الاسلام و المسلمین 💠 پیرامون: (( و ، دو رکن مکتب امام(ره) )) ❌ نشر با ذکر منبع جایز است 🔰🔰 🆔http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🆔 @khaneTolab
🔴 این کارها باید از حوزه بجوشد و سر ریز بشود 🔴 💠 برادران عزيز! امروز كارهاى نشده و سؤالهاى بى‏ جواب خيلى هست. از اولى كه اين پيروز شد، هرجا رفتيم و هركس آمد، ديديم به ما مى‏ گويد شما چه مى‏ گوييد؛ حرفتان چيست. 📚 ما بايد و و نظام اسلامى و و انقلاب اسلامى يعنى اين تحول و از شكلى به شكل ديگر شدن را توضيح بدهيم؛ بعد اركان نظام جمهورى اسلامى و و و روابط و روابط و و و جايگاه را در آن توضيح بدهيم؛ همه‏ ى اين‏ها كار لازم دارد؛ جاى بسيارى از اين كارها خالى است؛ این‏ها بايد از حوزه‏ ى علميه بجوشد و سرريز بشود . 📢 1370/12/01 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنویت جامع.mp3
4.64M
📿 تصویر ما از معنویت چیست؟ ❌ معنویت جامع و معنویت شیطانی ❌ 🔴 آدم معنوی! کاباره ها و کثافت خونه های اروپا را هم باید عوض کنی... 📌 ما معنویت حضرت امام(ره) را که نمی فهمیم... ⛔️ مراقب باش ⛔️ (معاون علمی خانه طلاب جوان) ✳️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سلام علیکم 💠 آسید محمد را تشبیه به عزیز کردند و او را هنرمندی در تراز آوینی و همگام و همراه در شناختند و او را هم پیاله ی کاسه ی آوینی کردند، جالب بود برایم و لذت بخش از این تشابهی که عده ای برای او دیدند و علاقه ای بین این تشابه درست کردند تا آوینی و سید محمد هم سفره شوند که حقیقتا اینگونه هم بود و شد. ❇️ البته که برای سید محمد و سید مرتضی تشابهی دیگر هم هست و آن وجه این دو سید است آن وجه قدسی حسینی است که هم در روح سید مرتضی است و هم در جان و دل سید محمد ما، سید مرتضی پر پرواز مرغ جانش را در میان به پرواز درآورد و سید محمد مرغ جان را در دیار جانان و پس از ملاقات با حضرت به سوی آسمان قدس پرواز داد این ها ذره ای است از تشابه این عزیز ما با سید مرتضی. 🌕 اما آنچه برای من دست داده است این است که من سید محمد را بیش از آنکه به آوینی شبیه ببینم و هم کاسه کنم او را به نزدیک تر یافته ام چمران ، چمران ،چمران ، چمران خط اول ،چمران و و و در صحنه ،چمرانی که هنرش از جان اش بر می خواست و آن هنر را در صورتگر ی هایش معنا می بخشید ،سید محمد ما خیلی نزدیک به چمران بود و هست سید محمد سید مجاهد حامی محرومین و دلسوختگان بود او هنرمندی آتش در جان بود که قلمش آتش به جان دردمندان انقلاب می بخشید و روحت را مانوس به انقلاب و امام و رهبری می کرد ،سید از قفس پریده ایست که رو به ما زمینیان کرد و گفت: چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانی است/روم به روضه ی رضوان که مرغ آن چمنم 🌕🌕 جهادی محبین ائمه (ع) 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/1452081178Cd35b22c028
❌📖❌ یکی از واجبات طلبه... 🔴مطالب مرحوم آقای را یاد بگیرید. به عقیده من یکی از هر طلبه ای این است که کتاب های آقای مطهری را یک دور از اول تا آخر با دقت و کند. چه اصول فلسفه را با حواشی ایشان که حتما حواشی ایشان لازم است، چه بقیه کتاب‌هایی که ایشان نوشته اند. مثل عدل الهی و جبر و اختیار، اسلام و مقتضیات زمان و ... ✳️ آقایانی که مسئول برنامه ریزی حوزه اند، زمینه این کار را فراهم کنند. اینها است. نمی خواهم بگوییم فرمایش‌های آقای مطهری در این کتاب‌ها صددرصد بی‌اشکال است، نه شما بخوانید، اشکالش را پیدا کنید، بخوانید حاشیه بزنید، بگویید این نقطه ضعف است چه در اقتصادش، در چه در معارفش، و چه در توحیدش، چه در بقیه چیزهایش. 🎙1382/09/25 📖📖 کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
شرح تفسیر المیزان 157-Segment 1.mp3
4.93M
🔴❌ بیانات مهم پیرامون ❌🔴 🎙 مطرح شده در درس تفسیر المیزان 🎙 ♨️ تمدن اسلامی ❌ تمدن اسلامی، جلوه گاه 💢 و جامعه نهائی اسلامی ✴️ تمدن اسلامی بر اساس حکمت، عزت و رحمت ✳️ وجه تمایز تمدن اسلامی با سایر تمدن ها ⭕️ و تا کجا❓ 📎 نهادهای اجتماعی بر اساس رحمن و رحیم 🔶 در تمدن اسلامی 🔴🔴 کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 رهبری به پیشنهاد: ادامه حصر و به صلاح کشور نیست... ♨️ دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳: خطاب به رهبر انقلاب: من فکر می کنم و خیلی از افراد اینطور فکر می کنند که این مسئله ی ادامه آقای موسوی و کروبی، این خیلی به صلاح کشور نیست. این را شما یک دستوری به قوه قضائیه بفرمایید که این را به هر حال حل بکنند. اگر لازم است محاکمه بشوند، محاکمه بشوند. همه اطراف و جوانب حوادث سال ۸۸ بررسی بشود و تکلیف اینها زودتر روشن بشود. به نظر می رسد که این در نهایت به صلاح انقلاب نباشد و احیانا اگر یکی از اینها در حالت حصر از دنیا برود، یک غدّه ی چرکینی می شود، همین طور ادامه پیدا خواهد کرد و به نظر من صلاح نیست. این را به عنوان یک پیشنهاد عرض کردم. حالا دیگر مصلحت را خودتان می دانید. خیلی ممنون. 🔴🔴پاسخ رهبر انقلاب:... آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد یک از سوی کسانی بود که اگر در زمان امام این گناه از آنها سر میزد، امام با قاطعیتی که داشت، برخورد خیلی سخت تری میکرد. با عوامل این کار ملایمت به خرج داده شد. حالا آقای مطهری می گوید که اینها را محاکمه کننند، اگر محاکمه ی عادلانه ای انجام بگیرد، مطمئنا احکام آنها احکامی نخواهد بود که شما از آن احکام خوشتان بیاید، این را بدانید. آنچه دارد انجام میگیرد، در واقع نوعی تساهل است_ که حالا آن تساهل هم بخاطر برداشتها و تلقّی هایی که ما داریم از اوضاع، به نظرمان جایز است_ و الّا اگر آن نباشد، کار سخت تر خواهد شد. راه را گم نکنید، راه شهدا را گم نکنید، اهداف را فراموش نکنید، در پیچ و خم های ریزی که سر راه قرار می گیرد، دست و پایتان را گم نکنید...بدانید مرز حق و باطل کجا است. 📖 منبع: کتاب فتنه تغلّب/صص۳۱۹و۳۲۰ 📖 خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 طلبه ،طلبه ،طلبه ؛طلبه ای که آماده است در میدانهای خطر حضور پیدا کند؛این طلبه است که اگر با ابزار مجهزشد، آن وقت، دنیایی درمقابل او تاب نمی آورند. ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
سیر تحصیل فلسفه اسلامی-۱.jpg
523.7K
🔴 ضرورت تحصیل حکمت اسلامی 📖 آداب تحصیل حکمت اسلامی 📎 برنامه درسی فلسفه و عرفان ❌ نموداری ۹ جلسه درس استاد امینی نژاد 🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📢 بزودی منتشر خواهد شد... 📻 صوت کامل بیانات #استاد_پناهیان در مراسم اولین سالگرد عروج #هنرمند_جهادگر سید محمد ساجدی 🎙 محصولِ صوتی #خانه_طلاب_جوان 🏵 با ما همراه باشید... 🆔 @KhaneTolab
🔴 مبانی نظری انقلاب، تجربه انقلاب و تاریخ انقلاب را بشناسید 🔴 💠یکی از کارهای مهم شما جوانان عزیز این است که  را عمیقاً بشناسید. ما  کسانی را دیدیم که با وارد این میدان شدند، بدون تکیه‌گاه ؛ با یک تندباد سرنگون شدند، راهشان عوض شد. آن کسانی میتوانند در این حرکت و در این مسیر محکم بایستند که از  داشته باشند. فرمود: «المؤمن کالجبل  الرّاسخ لا تحرّکه العواصف»؛ هیچ تندباد و طوفانی نمیتواند راه اینها را عوض کند، که چند خصوصیت داشته باشند؛ از جمله‌ی این خصوصیات و مهمترین آنها، اعتقاد درست و آشنائی درست با  این انقلاب است. این یکی از کارهائی است که لازم است شما بدانید. 💠 بعد  را، یعنی این نظریه را در طول این سالها بدانید؛  را بدانید. این انقلاب مثل خیلی از حرفهای دیگری که در دنیا معمول است، صِرف ادعا نیست؛ یک دامنه‌ی وسیعی از تجربه و عمل در مقابل آن است. این انقلاب آزموده است، تجربه‌شده است. این حرفها، حرفهائی است که در میدان عمل، صدق خود را ثابت کرده است. اگر امام عزیز ما به ما یاد میداد که به خدا توکل کنیم، اعتماد کنیم،حسن ظن داشته باشیم، تلاش کنیم، و میگفت اگر این کار را بکنید، پیروز خواهید شد، این اتفاق افتاد؛ همچنان که در صدر اسلام اتفاق افتاد؛ که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در نهج‌البلاغه فرمود: «فلمّا رأی اللّه صدقنا انزل بعدوّنا الکبت و انزل علینا النّصر» .این ملت صدق خود را نشان داد، راستگوئی خود را نشان داد؛ وارد میدان شد و در میدان عمل، این فکر و این اندیشه و این  تجربه شد. این را باید شما در  ببینید. ⚜۱۳۹۲/۳/۶ 📡📡 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f