هدایت شده از 🇮🇷 خبر فوری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر آموزش و پرورش: بازی از گزینه های مهم یادگیری است.
🔸حاجی میرزایی در آیین گشایش پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی: بازی و اسباب بازی مجال مهمی در آماده شدن برای زیستن شرافتمندانه کودکان است.
اخبار 20:30 🔻
http://eitaa.com/joinchat/2624126997Cb43dcd7772
سلام خانم ...عزیز.
این عکس گل پسرامه که رو کارتن یخچال که دور ریز بود مشغول نقاشی هستن و دو ساعت تمام با مداد و گواش و پاستل نقاشی کردن بدون نگرانی بابت محدودیت صفحه. خیلی بهشون خوش گذشت.
هدایت شده از استاد تراشیون
🔰 پرسش و پاسخ؛
🌀 شماره ۴۴
-💠 دخترم کلاس هفتم است. اگر در مدرسه یک نمره را کم بگیرد #گریه و خودخوری میکند، درسش هم خوب است. چطور با او رفتار کنیم تا از این حالت بیرون بیاید؟
✍️ پاسخی کوتاه به این سوال:
✴️ گاهی اوقات شاید بخشی از حساسیتهایی که بچهها در برخی امور از جمله درس خواندن دارند برمیگردد به عوامل محیطی مثل: #مدرسه، #والدین، رقابتهایی که بین آنها و سایر دانشآموزان بهوجود میآید و....
که این حساسیتها نتیجهی آن میشود که بالاخره آزاردهنده است.
🔰 کاری که باید کرد، یک کار تقریبا دوجانبه است. یک کار را در منزل- یعنی خانواده پدر و مادر- باید انجام بدهند و کاری هم در مدرسه- یعنی معلم، مربی، مدیران مدرسه، معاونان آموزشی مدرسه- باید انجام دهند و آن این است که:
🌸 در محیط خانه آنچه باید برایمان مهم باشد ''#تلاش'' بچه است و در مدرسه هم همین؛
🔹 یعنی به جای اینکه ما نتیجهگرا باشیم که بگوییم: "نمرهات چند شده؟!" باید. تلاش او را ببینیم.
🌹 مثلا در طول روز نشسته و تکلیف خود را انجام میدهد، برنامهریزی خوبی دارد، زمان #امتحان به خوبی مرور میکند؛
ما همین را #تشویق کنیم خوب است.
🔻 گاهی اوقات به فرزندان خود القاء هم بکنیم که:
🌻 "آفرین! چقدر خوب، من امروز دیدم. خیلی خوب تلاش کردی. مادرجان، برای ماهم خیلی مهم نیست ۱۸، ۱۹، ۲۰ یا ۱۷ بگیری؛"
🔺 در مدرسه هم دقیقا باید همینگونه باشد وقتی در یک سیستم آموزشی، معلم یا خود مدرسه به نمرات خیلی توجه میکنند - حتی میبینید که برخی معلمین نمرات و برگههای بچهها را به ترتیب میچینند. مثلا از بیست میچینند تا بیاید پایین - خب! ببینید اینگونه میشود که بچهها را حساس میکنیم.
🍃 در محیط مدرسه هم گاهی اوقات من معلم باید بدانم گرچه ممکن است یک دانشآموزی نمرهاش خوب نشده مثلا ۱۳ یا ۱۴ شده، ولی وقتی من متوجه شدم که او تلاش کرده و زحمت کشیده، اتفاقا باید او را به همین مقدار که رسیده در کلاس معرفی کنند.
❇️ وفتی مدرسه به این سمت و سو حرکت کند، از طرفی خانواده و پدر و مادر هم به این سمت و سو حرکت کنند. به تدریج این حساسیتها در فرزندان ما کمتر میشود.
⚠️ بد نیست نکتهای عرض کنم که در سند تحول نظام آموزش و پرورش یکی از مباحثی که مطرح است، بحث این تحول است که خیلی به سمت نتیجهگرایی نرویم و تلاش را ببینیم.
.
📋 شما یکسری از شاخصههای انسانی و رشدهای انسانی را در این سند تحول میبینید. که باید یک انسان، معاد باور باشد؛ انسان، مهدوی یاور باشد و... یعنی این ویژگیها را باید ببینیم.
📍 خانوادهها باید با سند تحول که مقام معظم رهبری حفظهالله روی اجرای آن خیلی تاکید دارند آشنا شوند. خود معلمین باید بصورت کامل آشنا شوند و محوریت را هم همان نشان دهند.
.
👈 بنده قبل از اینکه این سند بخواهد منتشر بشود آن را مطالعه و بررسی کردم و حتی به همراه تیمی از دوستان روی نقاطی که به ذهنمان میرسید باید بیشتر تکیه بشود آن را بررسی کردیم.
🤔 خیلی جالب است که در این سند شما حرفی از نمره نمیبینید، یعنی روی آن تلاش و آن شاخصههای انسانی که موجب میشود که دانشآموز انسان مفیدی برای آینده شود و ما هم این را
میدانیم تاکید شده است.
‼️ ببینید ما رویمان نمیشود برخی مطالب را بگوییم نه! اما سیستم روی بازکردن ان را دارد.
🌷 مثلا اینکه اگر کسی نمرهی او بالا شد آدم خوبتری میشود! یعنی اصلا ملاک خوبشدن آدمها نمرهی بالا و پایین نیست.
⬅️ ملاک #انسان_خوب، رفنارش است.
📚 آنچه قرآن میفرماید: "تقوای الهی و عمل صالح انسان" است. و باید در سیستمهای آموزشی ما هم محوریت همان محوریت حاکمیت الهی حاکم باشد.
❓ از نگاه خدا چه انسانی موفق است؟
🔸 از دید ما اگر انسانی شاخصههایی را که ما میدانیم - به عنوان یک انسان موفق - در او وجود داشته باشد انسان موفقی است.
🔘 ولی ما گاهی اوقات میبینیم ملاک خوب بودن آدمها را معدل آنها میدانیم. او را تشویق میکنیم چون نمرهاش یا معدلش بالا رفته است. فارغ از اینکه آیا این رفتارش خوب است یا نیست؟
🔵 شما میبینید در مسابقات ورزشی هم همینگونه است که غلط است:
❌ میآییم به تیم اول یک کاپ هم میدهیم یا به کسی که اخلاق را رعایت کرده است، اصلا نباید این اتفاق بیفتد.
🔰 در سیستمهای آموزشی ما هم باید این اتفاق بیفتد. در خانواده هم همینطور.
🌷 مثلا پدر و مادر ملاک را رفتارهای خوب بچه بدانند، ملاک را تلاش او بدانند.
📌 ما باید فرهنگ قرآنی "لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ" را در میزان اعمال و رفتار خود بیاوریم و از آن استفاده کنیم که نسبت به فرزندانمان چگونه رفتار کنیم.
#پرسش_پاسخ
#حساسیت_در_نمره
#هفت_سال_دوم
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
مادر وابسته
بیشتر مشاوره های وابستگی یا اضطراب از جدایی، به ما نشون میدند که علت اصلی رفتار کودک، وابستگی مادر هست.
در هر مرحله از رشد، طبق توانایی کودک، باید امورش رو به خودش بسپاریم.
از نظر ما، استقلال از زمان نشستن کودک آغاز میشه...با تمرین نشستن مستقل
(البته که برای شروع به حمایت و مراقبت نیازداره، اما مقطعی ؛ نه دائمی😎)
بعد، میتونه یواش یواش خودش غذاشو بخوره ، بله نصفش زمین میریزه، کامل نمیخوره و...
مهم اینه که ما زمینه رو فراهم کنیم و این اجازه رو به اوبدیم، و میتونیم در خلالش، کمک هم بکنیم.🍲
بچه بعد ازمدتی باید به یک خود آگاهی برسه...
🥐یعنی بدونه زمان گرسنگی میتونه بره نون برداره و بخوره.🥐
👈دائم انتظار دریافت خدمات از مادر و اطرافیان نداشته باشه. 👉
بعضی ها که دیگه انقدر بیراه رفتند که بچه ، مثل یک ارباب باهاشون برخورد میکنه:
مامان بدو آب بده، نون بده ، زودباش بده...
بله، رجوع به مادر برای نیازها خوبه ...
اما لحن و ادبیات مهمه...
ضمن اینکه نباید جوری پیش بریم که اطرافیان از جمله بچه ها، فکر کنند که ما ، مسئول تمام خدمات رسانی ها و کارها هستیم...
حالا اینجا ، جاش نیست ... فقط اشاره کردم که بدونیم ...
باید اینو بدونیم که قرار نیست بچه ها ، ما رو مدیریت کنند ، قراره ما بچه ها رو مدیریت کنیم...
نه با خشونت
نه با ترس و تهدید
با مشخص کردن چهار چوب ها، حریم ها...
و....
ادامه دارد 😇
#مادر_وابسته
#استقلال
#حمایت
#مطلب_51
http://eitaa.com/joinchat/774570008Ca819f327b9
هدایت شده از بدون توقف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به گفته ی یکی از کاربران توئیتر، این فیلم کوتاه از فرهنگ زیبای ایرانی ۳.۵ میلیون بازدید خورده فقط در توییتر
برای مردم دنیا به زبان های مختلف اکران شده
👏👏
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
به نام خدا
مدیریت با کیست؟
تو پست های قبل ، عرض کردم قرار نیست بچه ها ما رو مدیریت کنند،
مدیریت امور منزل با مادره...
بله ولایت پدر سرجاش😉
در مورد حفظ جایگاه ها بعدا مفصل میگیم ان شاءالله...
مادر و پدر ، چهارچوب و کلیات رو مشخص میکنند نه بچه ها
بسته به سن و توانایی بچه ها در هر مرحله ، یکسری قرار داد داریم.
و هرکس بر حسب شرایط، قراره مسئولیت امور خودش رو بر عهده بگیره...
حالا ، مادر و پدر از سر دلسوزی، بی حوصلگی، محبت زیاد، عجله و .... اجازه نمیدند خود بچه ، انجام بده
چون ، خودش یواش انجام میده، چون اشتباه انجام میده، چون دقیق و ظریف انجام نمیده...
بله چون شبیه ما انجام نمیده....
یادمون میره که اصلا قرار نیست اون شبیه ما انجام بده...
چندسال پیش تو خیابون مادری رو دیدم که دست بچه پنج شش ساله اش رو گرفته بود و بچه روبه زور با خودش راه میبرد.
پیش خودم گفتم عوض اینکه ، مادر همپای بچه راه بره، انتظار داره بچه کوچکش با قدمهای کوتاه ، با سرعت او راه بره...
یکی از علل وابستگی ها ، همینه...
یا از سر محبت و دلسوزی زیاد ، نمی خواند بچه به خودش زحمت بده و بچه هم که طبق غریزه راحت طلبی انسان😅
از خدا خواسته 😅
یا از سر بی حوصلگی و عجله ، سریع خودشون انجام میدند تا زود ، قائله ختم بشه😢
پس بچه ، عادت میکنه که مادرم هست ، او باید باشه و اگر نباشه من لنگ میمونم ، و مادر هم میشه غلام حلقه به گوش بچه...
و این روند ادامه داره تا وقتی ازدواج میکنند😅
به نظر شوخی میاد
اما یک واقعیت تلخه
مادری که بیش از حد ، وارد حریم بچه میشه ، آینده او رو هم تحت تاثیر قرار میده...
گفتم وابستگی خیلی دامنه گسترده ای داره، ان شاءالله در پستهای بعد ادامه میدم😊
#وابستگی
#استقلال
#بچه
#مادر
#مطلب_52
http://eitaa.com/joinchat/774570008Ca819f327b